Seat Mii kokemuksia.

Aloittaja Mii, 26.03.15 - klo:17:19

« edellinen - seuraava »

Jultsu

Jarrulevyt eivät kieroudu ellei niitä aja punahehkuiseksi ja sitten parkkeeraa autoa lumipenkkaan + vesilätäkköön. Palamateriaali voi siirtyä/tarratua levyjen pintaan epätasaisesti jonka vuoksi levy saattaa vaikuttaa kierolta.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Emil

Heittokellolla todettu se levyjen kierous. Aika monet levyt olen Citigoihin vaihtanut. Nyt up! nypyttää aavistuksen jarruttaessa. Eikä ole ajettu levyjä punahehkuiseksi, tai "parkkeerattu lumihankeen + vesilätäkköön". Palamateriaali irronnee jarrutuksessa? Eli siitä ei varmaankaan ole kysymys.

Mii

Lainaus käyttäjältä: Emil - 24.11.19 - klo:10:07
Eikö edes jarrulevyjä kieroksi menemisen vuoksi?

Noup. Ei edelleenkään kun norm huollot ja nyt nekin tsi menetelmällä. Tosin jakohihna pitäisi vaihdattaa ..
SEAT Mii 1,0 60 Ecomotive  5D

Emil

Oletko kysynyt luotettavasta lähteestä, että missä vaiheessa remmi suositellaan vaihdettavaksi?

Mii

Kysyin jns laakkoselta. 6 vuotta tai pölyisissä olosuhteissa 120tkm. Tuosta km määrästä tuntui olevan vähän epäselvyyttä huollon puolellakin. Uudempien huolt ohjelma ei edes tunne hihnan vaihtoa kuulemma.

Jakopään hihnan yläp kotelo on helppo avata. Ilmansuod lähtee nykäisemällä edestä ja kotelo yhdellä torx ruuvilla ja parilla klipsiltä. Meillä näytti hihna ihan virheettömältä.

Ihme kyllä ei vielä ensimmäistäkään varaosaa ole tarvittu. Norm huoltoa vaan tehty.

Laakkosen arvio oli 300-400 eur jakopään hihnan vaihdolle. Sis apulaitehihnan. Onko muut vaihdattanu? Kustannus?
SEAT Mii 1,0 60 Ecomotive  5D

Emil

up! TSI:n huolto-ohjelma kyllä tuntee hihnan vaihtovälin. Ilmoittaa ettei tartte vaihtaa koskaan. Pölyisiin maihin eri neuvot, mutta Suomi ei kuulu niihin pöllyisiin maihin. Ehkä valmistaja ei ole käynyt täällä katsomassa minkälaiset pölyt leijailee tien yläpuolella pakkaspäivänä, kun nastarenkaiden aiheuttama pöly nousee ilmaan.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Emil - 16.07.20 - klo:09:32
up! TSI:n huolto-ohjelma kyllä tuntee hihnan vaihtovälin. Ilmoittaa ettei tartte vaihtaa koskaan. Pölyisiin maihin eri neuvot, mutta Suomi ei kuulu niihin pöllyisiin maihin. Ehkä valmistaja ei ole käynyt täällä katsomassa minkälaiset pölyt leijailee tien yläpuolella pakkaspäivänä, kun nastarenkaiden aiheuttama pöly nousee ilmaan.

Mistä TSI:stä puhut? Aika ympäri pyöreä mielipide. Ei tuo jakohihna ole ikuinen ja sillekkin on ilmoitettu vaihtoväli. Suomessa se on kuusi vuotta tai kilometri määrä kumpi täyttyy ensin.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Emil

No ihan justiin sitä litraista TSI:tä mikä up!:in konepellin alle tehtaalla on laitettu. Vain yhtä versiota sinne on laitettu.  ;D

Mii

Siis kellään ei vaihdettu näihin vanhempiin? Eikä kustannuksesta tietoa?
:D
SEAT Mii 1,0 60 Ecomotive  5D

P-J

#39
Ilmottaudunpa tänne tuoreena Mii:n omistajana. Kokemuksista ei vielä osaa niin sanoa, totuttelemista vielä Passatin jälkeen. Kylillä pörrätessä ehkä jopa mukavampi, moottoritiellä ei. Maantieajo vielä kokematta. Toistaiseksi ihan jees peli, mutta aika näyttää.

Mutta yksi mikä tuli mieleen, niin ovatkohan ihmiset kovinkaan tietoisia kaasu/bensa-auton eduista? Itsellekin tuli vähän puskista, mutta pienen tutkiskelun jälkeen päädyin tähän. Hankintahinta ja kulut per kilometri ratkaisivat. Ja tietenkin edukas hankintahinta. Tai vaihtoehtoisesti samaan hintaan monta vuotta tuoreempi peli vs. mikään muu. Passattikin meni sopivasti vaihdossa, alkoi olemaan jo siinä kunnossa, ettei olisi enää konttorille kehdannut mennä tahi kovin halvalla ei olisi enää todennäköisesti leimaa saanut.

Edit: Passatin kulutus kaupunki/moottoritie kumpikin noin 18 eur per 100 km, Miin vastaava 7/8,5 eur samalla kaasujalalla.
Käyttö: Mii ecofuel -18
Hupi: E31 -91
Ex: Volvo 850 -95, Passat -04

P-J

Ai nii, Auto maksoi 6000, vm. -18 (allekirjoittaneen uusinpana ostettu auto ikinä), 170 tkm mittarissa ja huoltolaput mukana. Melkoisen loppuunajetusta, mutta hyvinpalvelleesta Pasaatista sai 1500 em. hinnasta pois. Otin vielä Fragusin turvan tarjoushintaan 199/12 kk. Positiivisin mielin ja intoa puhkuen uskon, etten lyönyt kättäni siihen itteensä.
Käyttö: Mii ecofuel -18
Hupi: E31 -91
Ex: Volvo 850 -95, Passat -04

P-J


Ei helvata... Piti ohjekirjasta katsoa, että sai konepellin pysymään ylhäällä. Ei pulunsilmä löytänyt siihen tarkoitettua syömäpuikkoa muuten.

Kulutus ollut nyt 3.6 kg/100 km, eli rontti 6 eur per sama matka. Lyhyttä matkaa ja kylmänä aina käyntiin. Moottoritien ajattelin huomenna kokeilla 110 lasissa, eli 120 mittarin mukaan. Yllättävän paljon heittoa tuossa. Kaasua noin 3/8 jäljellä. Pitää käyttää pois, että saa bensapuolenkin kokeiltua ja uutta ainetta tankkiin molemmin puolin.
Käyttö: Mii ecofuel -18
Hupi: E31 -91
Ex: Volvo 850 -95, Passat -04

P-J


Ai niin. Tuli vain yksi linkkari/kaukosäädin. Onko kokemuksia toisen hankkimisesta kellään?
Käyttö: Mii ecofuel -18
Hupi: E31 -91
Ex: Volvo 850 -95, Passat -04

P-J

#43
Ajoin kaasut pois ja melkein bensatkin. 2.9 kg oli kulutus, eli 4,93 eur per satanen. Bensa oli 4,9 l/100km. Vauhtia siis se 110 (todellinen, ei mittari). Tankki tyhjästä täyteen 18 ja risat ja tuolla mennään ainakin semmoiset 300 km.

Edit: 110 itselle ok, mutta makuasioita. 130 pitää jo aika meteliä. Vähän tuuli vie, mutta ei liikaa (edelleen omasta mielestä).

Edit 2: Renkaista tuli valo, pitänee käydä paineet tarkistaa.
Käyttö: Mii ecofuel -18
Hupi: E31 -91
Ex: Volvo 850 -95, Passat -04

P-J

Rengaspaineitten vikavalo syttyi, paineet tarkastettu. Ei ollut isoa heittoa. Palaa edelleen.
Käyttö: Mii ecofuel -18
Hupi: E31 -91
Ex: Volvo 850 -95, Passat -04

Zarhan

Lainaus käyttäjältä: P-J - 13.08.23 - klo:15:18
Rengaspaineitten vikavalo syttyi, paineet tarkastettu. Ei ollut isoa heittoa. Palaa edelleen.

Kai painoit tarkastuksen jälkeen sitä rengaspainehälytyksen resetointinappia (pitkään)?

Löytyy vaihdekepin vierestä tai hanskalokerosta.

P-J

Lainaus käyttäjältä: Zarhan - 13.08.23 - klo:19:42
Kai painoit tarkastuksen jälkeen sitä rengaspainehälytyksen resetointinappia (pitkään)?

Löytyy vaihdekepin vierestä tai hanskalokerosta.

Tällä konstilla sammui valo. Lyhyt painallus ei riittänyt.

Kulutus nopeudessa 120...125 semmoiset 3,7 kg, eli aika paljon pomppaa vs. 110 km/h. Melkein 30%. Euroissa ei silti paha.
Käyttö: Mii ecofuel -18
Hupi: E31 -91
Ex: Volvo 850 -95, Passat -04

maajohto

Jos nyt Miistä (& sisarmallit) haluaa huonoja puolia kaivella niin mieleen tulis:

  • takapenkillä on pimeää kuin mörön pyllyssä
  • ainakin vanhemmiten kuuluu ääniä jotka ovat ehkä geneerinen VAG ominaisuus eikä vika
  • ainakin vanhemmiten virtalukko on välillä nihkeä kääntymään
  • puhallin saa olla 4- tai 5-asennossa jos meinaa että jäähdytys tai lämmitys saa jotain aikaan
  • toisinaan olis kiva jos apukuskin ikkunan sais kuskin ovesta auki/kiinni
  • peilien lämmitys on helppo unohtaa päälle kun sille ei ole merkkivaloa
  • rumpujarrut jumittavat välillä
SEAT Mii (KF1) 1.0 EcoFuel Bensiini/maakaasu (CNG) (68 HV, vm 2012) | VW e-Up! (BL1)  20kWh vm 2014

citigoman

Lainaus käyttäjältä: Emil - 17.07.20 - klo:08:20
No ihan justiin sitä litraista TSI:tä mikä up!:in konepellin alle tehtaalla on laitettu. Vain yhtä versiota sinne on laitettu.  ;D
Kyllä näissä yks litraisissa on MPI moottori.Taitaa olla joku gt malli se tsi.

P-J

Lainaus käyttäjältä: maajohto - 14.08.23 - klo:17:21
Jos nyt Miistä (& sisarmallit) haluaa huonoja puolia kaivella niin mieleen tulis:

  • takapenkillä on pimeää kuin mörön pyllyssä
  • ainakin vanhemmiten kuuluu ääniä jotka ovat ehkä geneerinen VAG ominaisuus eikä vika
  • ainakin vanhemmiten virtalukko on välillä nihkeä kääntymään
  • puhallin saa olla 4- tai 5-asennossa jos meinaa että jäähdytys tai lämmitys saa jotain aikaan
  • toisinaan olis kiva jos apukuskin ikkunan sais kuskin ovesta auki/kiinni
  • peilien lämmitys on helppo unohtaa päälle kun sille ei ole merkkivaloa
  • rumpujarrut jumittavat välillä

Muuten samaa mieltä tahi eos.

Kulutus tippui pääosin jonossa köröttelemällä lukemaan 2.2 kg/100 km. Matkaa oli 115 km, keskinopeus mittarin mukaan 80 (lähempänä 75 lienee todellinen) ja aika tasan neljännes kaasusta meni.
Käyttö: Mii ecofuel -18
Hupi: E31 -91
Ex: Volvo 850 -95, Passat -04

Zarhan

Lainaus käyttäjältä: maajohto - 14.08.23 - klo:17:21
Jos nyt Miistä (& sisarmallit) haluaa huonoja puolia kaivella niin mieleen tulis:

  • peilien lämmitys on helppo unohtaa päälle kun sille ei ole merkkivaloa

Ton ongelman ratkaisi (sähkö)-Miissä koodaamalla OBDElevenillä myös peilien lämmityksen käyntiin takalasinlämmittimen napista. Ei tarvitse erikseen pistää peililämppäreitä päälle. Aika harvassa on tilanne jossa niitä haluaisi erikseen kytkeä päälle tahi pois...Varmasti saman lipun saa koodattua polttisversiossakin.

Emil

#51
Lainaus käyttäjältä: citigoman - 26.08.23 - klo:20:30Kyllä näissä yks litraisissa on MPI moottori.Taitaa olla joku gt malli se tsi.

Ei ole Gt se TSI up! mikä mulla oli, ja on edelleen eksällä.

https://moottori.fi/koeajo/turbo-nuorentaa-volkswagen-up-1-0-tsi/

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy