Nissan

Aloittaja makkis, 04.12.09 - klo:21:16

« edellinen - seuraava »

HAL9000

Mulla on kerran ollut joku Nizzan Premira sijaisautona kun oma oli huollossa. Oli aika veikeä kapistus, en jumankauta osanut edes radiota käyttää. Sitten kun peruutti tuli siihen monitoiminäyttöön 200 x 300 dpi "dia-esitys" näkymästä auton takaa...  Repesin niin että meinas tulla pisut housuun... :D :D Jeesus mitä sontaa ihmisille myyvät ja toiset vielä ostavat...
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Tos®

Ja lisäks fantastiset häivytykset mittarivaloissa  ::)
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Peeveli

Täytyy käydä uteliaisuuttani koeajamassa Nissan Juke 190 hv bensaturbolla, sain ajan kivuitta. Saas nähdä mimmoinen hirviö tuo crossoveri on...

SciroSJK

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 20.10.10 - klo:15:24
Täytyy käydä uteliaisuuttani koeajamassa Nissan Juke 190 hv bensaturbolla, sain ajan kivuitta. Saas nähdä mimmoinen hirviö tuo crossoveri on...

Ainakin huomiotaherättävän näköinen se liikenteessä on, ellei muuta  :o

Tos®

Lainaus käyttäjältä: SciroSJK - 20.10.10 - klo:15:33
Ainakin huomiotaherättävän näköinen se liikenteessä on, ellei muuta  :o
jo tiipadaapan nähdessä meinaa ajaa ojaan...
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 20.10.10 - klo:15:24
Täytyy käydä uteliaisuuttani koeajamassa Nissan Juke 190 hv bensaturbolla, sain ajan kivuitta. Saas nähdä mimmoinen hirviö tuo crossoveri on...

CAR-lehden kolmikkovertailussa (Mini Countryman, Skoda Yeti, Nissan Juke) Juke sai Yetin kanssa neljä tähteä Countrymanin jäädessä kolmeen tähteen. Tokkopa se siis ihan roskaa on, mutta tekstin perusteella Yeti oli muistaakseni noista kolmesta laadukkain ja paras ajaa. Nissan pärjäsi hauskuus-tekijällä ja kohtuullisella hinnalla kun taas Mini kärsi jonkinasteisesta identiteettikriisistä (ei yhtä kiva ajettava kuin Mini Cooper, ei yhtä hyvä citymaasturi kuin Yeti) ja korkeasta hinnasta.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

tommyt

Tarkemmin kun katselee niin Juke on itseasiassa aika hauskannäköinen peli kun on sellaisia liikenteessä nähnyt. Alaosasta tulee mieleen 60-70-luvun taitteen japsisportit pyöreine valoineen.
Karoq FL 1.5 Style DSG 2022
Fabia 1.0 TSI 2017

Oculus

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 20.10.10 - klo:15:38
jo tiipadaapan nähdessä meinaa ajaa ojaan... 
TM:n mukaan tiipadaapa on saamassa seuraajan. Eikä se piirroksen mukaan näytä ollenkaan niin pahalta, kuin tämä nykyinen oksetus.

Peeveli

Juken koeajo SAATTAA olla vaarallista, jos se autokuume uusii... :P Muutaman tunnin päästä sen näkee.

olympiavolkkari

Tehdäänkös nää datsunit vieläkin englannissa? Se kai selittää sen, että nämä joket ja diipadaapat ei ole listattuna tällä brittisivustolla.
http://www.uglycars.co.uk/uglycars.asp

Peeveli

Illalla oli sen verran muuta tekemistä että Juken koeajoraportti jäi tälle aamulle, nyt työpaikalla on rauhallista. :D

Eli ajettua tuli Juke 1.6 DIG-T Acenta sport-packilla. Väri oli se mainoksissa esiintyvä metallinpunainen, koristeltuna kromisarjalla (sisälsi kromipeilikuoret, listat ovien alareunassa, etupuskurin alaosassa sekä takaluukussa). Auto oli luonnossa hauskan näköinen, innostava ja raikas. Kaukana ovat ne ajat jolloin Nissan oli pappalookia. Kunhan vielä lopettaisivat TiipaDaapan (Tiida-Iiida) valmistuksen niin hyvä olisi.

Sisäänmeno on näissä crossovereissa sinänsä mukavampaa kuin laskeutuminen tavis henkilöautoon, mutta tässäkin sai varoa housunlahkeita leveän kynnyksen ja sen listan takia. Ã,,kkiseltään ovissa ei näkynyt kaksinkertaista kumilistoitusta ja siksi kuraa oli kynnyksissä ja takalokasuojakaarissa runsaasti joten vaatteita saa varoa. Penkki oli erinomainen, sopi selälleni loistavasti ilman erillistä ristiseläntuen säätöä, ja ratti, nam. Se oli hyvin muotoiltu ja vaikkei ollut pituussäätöä niin ajoasento oli mainio, ovat osanneet laittaa ratin tehtaalla oikeaan paikkaan -toisin kuin ex-Avensiksessa. Sisustus oli toki kovamuovia kokonaan, mutta sen sävy paransi vaikutelmaa ja muotoilu oli modernia, silti pääosin selkeää. Ovipaneeleiden alaosissa oli runsaasti kengän jälkiä ja ne naarmut eivät enää lähteneet pois, testasin sitä. Tuli mieleen heti ex-Avensiksen muovien naarmuttumisherkkyys. Ohjauspylvään viiksivivut muistuttivat japsi-standardia, eivät niin loogisen helpot kuin vageissa mutta niihin tottuu. Tuulilasin pesin antoi todella reilusti nestettä lasille, ei mitään niukkaa sumuviuhkaa kuten valitettavasti niin monessa nykyautossa on. Poikkeus selkeydestä oli myös äkkiseltään radio, siinä oli joku tehdaslisävarusteinen navi ja sen näyttö sekava ja äänensävy aika ankea. Jukessa oli sellainen erikoisuus kuin 3 ajomoodia: normaali, eco ja sport. Moodien välillä on eroa mm. ohjauksen tanakkuudessa, kaasuun vastaavuudessa ja ilmastoinnin tehossa. Autossa on vakiona Acentasta lähtien automaatti-ilmastointi ja vakkari, pakkitutka pelkästään maksaa vajaat 400 euroa. Jotain pientä puuttui, kuten erillinen aurinkolasikotelo katosta vagien tapaan, valaistut ehostuspeilit häikäisysuojista, keskikyynärnoja (maksaa n. 180 eur) jne mutta hyvin näilläkin toimeen tuli.

No sitten ajoon. Vaihteisto oli uskomattoman tarkka ja huippulyhytliikkeinen, aivan kuin siinä olisi vaihdevälin lyhentäjä -ei siis mitään missauksia ja vaihdot saa tehtyä todella ripeästi. Kytkin loogisen helppo, kevyt ja erittäin lyhytliikkeinen joten kaupunkiajo vaivatonta manuaaliksi. No kone sitten, se siis oli todella terhakka ja vääntävä, ja sitä korosti vaihteiden lyhyet välitykset. Auton saa ampaistua kiihtymään paikaltaan todella rivakasti ja isoillakin vaihteilla se kiihtyi vielä motarilla vaivatta. Koska oli jo talvirajoitukset, en kokeillut kovin kovia nopeuksia, silti porukat tulivat ns. perä edellä vastaan. Vaihdevälityksistä johtuen kierroksia oli 130 mittarinopeudessa jo noin 3200 joten esim. Golfiin verrattuna kiertää matka-ajossa enemmän. Melua se ei sisälle lisännyt, melutaso oli auton koonkin ja hintaluokan huomioiden todella ok-tasoa. Ajettavuus lyhyesti todettuna erinomainen. Auto on motarillakin junamaisen vakaa, tanakka ohjaus keskittää hyvin joskin kaarreajossa sen tunto ei ole ihan paras mahdollinen, mutta ihan hyvää tasoa. Kaarteissa auto ei kallistele pahemmin, se meni Hämeenlinnanväylällä Kehä III:n rakennustyömaa-alueen kohdillla olevissa tiukoissa "shikaaneissa" todella eleettä suurellakin nopeudella, todella hauska ajettava. Tuo mieleen Minin. Kulutus oli tietsikan mukaan 10.2 ja sitä en älynnyt nollata ennen koeajoa vaan siihen sisältyi edellisen kuskin ajoa -luulisin. En tiedä, mitä tämä syö normaalissa ajossa, tuskin nyt ihan pihistinkään on mutta tehot huomioiden ei tarvitsekaan. Ilmastointi toimi huomaamattoman hyvin ja siinä tuntui riittävän paukkuja myös koviin pakkasiin.

Lopuksi tilojen tarkastelua. Kuskin säätövarat ovat aivan runsaat, en tiedä parimetrisistä hujopeista mutta kyllä tuonne varmasti sellainen 190 senttinen mahtuu mukisematta. Kun säädin itselleni sopivan ajoasennon, niin mahdoin takapenkille juuri ja juuri polvien puristumatta. Pää hipoi ryhdissä istuessani kattoa takana, vaikka varteni ei ole kuin nykyajan kääpiömitta eli 175 cm. Takaloota oli pieni normaalista lattiatasosta, ja pienuutta lisäsi yläosasta takaluukun ja -lasin muotoilu. Yllätys sen sijaan oli se, että pohjalevyn alapuolella oli aika tilava syvennys sellaisessa muovikaukalossa jossa oli myös auton tunkki. Tuon muovikotelon alla oli sitten vielä varapyörä. Tuonne alalokeroon sopii kyllä aika paljon sellaista autossa kuljetettavaa vakiokamaa joten ehkäpä tuo perusloota riittäisi tällaiselle 2 aikuisen taloudelle, yksineläjästä puhumattakaan.

Lopputoteamus: Innostuin sen verran juuri tästä turbomallista, että jos ei olisi autoa tilauksessa, tilaisin tällaisen! Tässä on innostavasti jotain erilaista, ja ajamisen hauskuutta suorituskyvystä tinkimättä. En tiedä millaiset ylläpitokulut (etenkin vakuutusmaksut) tällaisessa on, kun on niin uusi malli. Ã,,rsyttävintä on saatavuus: jos nyt tilaa, auton saa luultavimmin maaliskuussa. Ennakkotilauksia on kuulemma valtaisa määrä ja peruskiintiö maahamme on myyty ajat sitten. Liikkeen sisällä oli kaksi Jukea, valkoinen ja musta,ja ne olivat myymättömiä. Niitä vaan ei voi vielä saada mukaansa, ostaa siis voi mutta ei saa mukaan! Kuulemma johtuu jostain maahantuojan käskystä, eli ne voi luovuttaa vasta sitten liikenteeseen kun ennakkotilaajat saavat omansa eli pitkälti ensi vuoden puolella! Outoa, hyvin outoa.

P.Alikka

Peeveli: Olet masokisti! Jaksat kiduttaa itseäsi autokaupoissa vaikka et ole vielä edes saanut tilauksessa olevaa autoa! Itse en edes uskalla mennä lähellekään autokauppoja, ettei vaan tulisi kiusausta autonvaihtoon. Rouva todennäköisesti tempaisisi kaulimella turhat haaveet kuitenkin pois päästä....

Mutta kiitokset hyvästä Juken koeajoraportista. Juke on jonkun verran sammokan näköinen, mutta sisältä varsin raikkaan oloinen kuvissa, ehkäpä jossain vaiheessa uskallun oikein paikan päälle katselmaan.
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

Tos®

Sit kuukausi menee niin rupee kaduttaan  ::)
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Erkka

Täällä olisi 1 km ajettu Juke myynnissä.  ;)

http://www.nettiauto.com/nissan/juke/3572775
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Peeveli

Huomenna viel uusi koeajokierros turbo-Jukella. :D Vaimo mukaan, katsotaan tykkääkö...Kuulemma haluamansa värillä saisikin asiakastilauksena jo vuodenvaihteessa, näin kertoi myyntipäällikkö. Nyt menee vaikeaksi.

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 22.10.10 - klo:13:42
Huomenna viel uusi koeajokierros turbo-Jukella. :D Vaimo mukaan, katsotaan tykkääkö...Kuulemma haluamansa värillä saisikin asiakastilauksena jo vuodenvaihteessa, näin kertoi myyntipäällikkö. Nyt menee vaikeaksi.

Mikä menee vaikeaksi? Et kai mieti VW:n tilauksen peruutusta ja Jukea tilalle? ???
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

VAG!

#76
aa

eGetin

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 22.10.10 - klo:13:42
Huomenna viel uusi koeajokierros turbo-Jukella. :D Vaimo mukaan, katsotaan tykkääkö...Kuulemma haluamansa värillä saisikin asiakastilauksena jo vuodenvaihteessa, näin kertoi myyntipäällikkö. Nyt menee vaikeaksi.
Nyt lähtee jo mopo käsistä. Toivottavasti et vain peruuta Golfiasi, veikkaan kyllä että jos nyt Joken tilaat, käy Avensikset. Ja taas on Golf tilauksessa. Ota se Golffisi nyt vaan ja ajele se vuosi tai kaksi sillä ja mieti sitten vasta seuraavaa autoa, pää on vain raukalla mennyt sekaisin 1.2 Trendline Polosta :(

Tikka

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 22.10.10 - klo:13:42
Huomenna viel uusi koeajokierros turbo-Jukella. :D Vaimo mukaan, katsotaan tykkääkö...Kuulemma haluamansa värillä saisikin asiakastilauksena jo vuodenvaihteessa, näin kertoi myyntipäällikkö. Nyt menee vaikeaksi.
;D :o :'( Mitä tässä voi enää sanoa.

Juken näin liikenteessä ensimmäisen kerran jo lokakuun alussa ja kyllähän sen heti tuolta liikenteestä erotti. :) Mutta en kyllä voi mitenkään sanoa, että se olisi mitenkään tyylikäs, mutta hyvä että on hiukan erilaisiakin autoja.

Tos®

Käy välillä ajamassa golffilla  8)
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Tikka - 22.10.10 - klo:15:20
Juken näin liikenteessä ensimmäisen kerran jo lokakuun alussa ja kyllähän sen heti tuolta liikenteestä erotti. :) Mutta en kyllä voi mitenkään sanoa, että se olisi mitenkään tyylikäs, mutta hyvä että on hiukan erilaisiakin autoja.

Emännän kommentti kun eka kerran juken näki kuului ~näin: Ihan kuin sammakko olisi loikkaamassa :P

Juu rumahan se on ja onnettoman pieni, mutta ne jotka ulkonäöstä tykkää repivät he eka yksilöt suorastaan käsistä. Hinnoittelultaan tuo on kyllä varsin kilpailukykyinen.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

ATM

Tekna-varusteltu 190hv MCV-T automaatti 4x4 noin 32 dounatsia. Saattaa myydä aika hyvin. Ulkonäkö on piristävän erilainen vaikka ensivaikutelma on ollutkin hyvin koominen. Mutta mieluummin katselen noita liikenteessä kuin Tiidoja, tai noita karmeita Primeroita. Myös uusi Tiidan korvaaja oli ennakkokuvissa mielenkiintoisen näköinen. Hyvä että Nissan alkaa saada taas mukiinmeneviä malleja markkinoille. Mutta noista Nissanin kotisivuista ei voi sanoa muuta kuin että ovat kyllä todella syvältä. Mieluummin astelee kauppaan katselemaan kun yrittää saada mitään irti tuosta viidakosta.

SciroSJK

Lainaus käyttäjältä: ATM - 22.10.10 - klo:18:12
Tekna-varusteltu 190hv MCV-T automaatti 4x4 noin 32 dounatsia. Saattaa myydä aika hyvin. Ulkonäkö on piristävän erilainen vaikka ensivaikutelma on ollutkin hyvin koominen. Mutta mieluummin katselen noita liikenteessä kuin Tiidoja, tai noita karmeita Primeroita.

Mustakin toi JUKE on ihan piristävän erilainen ulkonäöltään!

ATM, luultavasti joudut katselemaan yhä noita Tiidoja ja Primeroita, suurin osa suomalaisista kun ei uskalla ostaa erinäköistä autoa
kuin naapurilla on  ;D Siksi ostetaan tavistiida tms ja vieläpä massaan sulautuvalla värilläkin, ettei vaaaaaaan erotu muista!

Nimim. voiko tiidaa rumempaa autoa olla  ::)

ATM

SciroSJK: Se on muuten aika harva auto jonka näkemisen jälkeen joutuu ottamaan silmätippoja ja imemään inhalaattoria.

Tikka

Olen tämän ehkä joskus sanonutkin: Tiida ei ehkä ole ruma, mutta se on Ã,,Ã,,RIMMÃ,,ISEN tylsä ja mitään sanomaton.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: *haisuli* - 22.10.10 - klo:18:04
Ulkonäkö satakertaa hienompi kuin Skoda yetin.

Ã,,lä nyt viitsi jauhaa paskaa :o
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

petterik

Simppelien perusautojen ystävänä en kyllä näe mitään himoittavaa tuossa Jukessa enkä muussakaan nissanin merkillisessä nykymallistossa. Omaan silmään ruma sisältä ja ulkoa. Vähän niinkuin "too much going on" tuolla ohjaamossakin. Tuskin mitkään tilaihmekään. Tämä 190hv moottori tosin kuulostaa kokeilun arvoiselta.

Ehdottomasti Yeti-kauppaan menisin ensin koeajolle jos pienehkö auto korkealla maavaralla kiinnostaisi.

(ylppy)

on toi juke kyllä niin hirveen näköinen,mut todellakin hyvä poikkeus tuohon muuten niin harmaaseen autokantaan ja jälleen kerran NE MAKUASIAT......

SciroSJK

Lainaus käyttäjältä: ATM - 22.10.10 - klo:18:22
SciroSJK: Se on muuten aika harva auto jonka näkemisen jälkeen joutuu ottamaan silmätippoja ja imemään inhalaattoria.

Heh  :D
Ihan piristävä näky!
Eka ajatus kyllä oli,  että mikä v..tu toi on...

ATM

Joku kuminauha sinne Nissanin moottoriin on saatu sijoitettua kun 190hv siivittää Juken nollasta sataan kahdeksassa sekunnissa. Kyllä VAGilla on saatu puristettua tehot moottoreista ulos kun 160-heppaisella ulosmittaa tuollaiset liki 200-heppaiset Nissanit. Ei siinä mitään etteikö 8 sekuntia ole ihan mukiinmenevä aika ja kyllä sillä liikenteen mukaan ehtii. Onhan tuo ainoastaan 1.6-litrainen ja siinä mielessä hyvin puristettu paketti, mutta kun noista VAGin 1.4-litraisistakin saa enemmän ulos...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy