Tilaaminen Camskill-rengaskaupasta ja paistopäivät

Aloittaja shaman, 14.02.18 - klo:23:29

« edellinen - seuraava »

shaman

Terve,

Asiaköyhä postaus, mutta pakko kertoa tilanne tännekin koska olin melko ällikällä lyöty kun tilailin tuolta ensi suvea varten renkaita hyvissä ajoin. Silloin tällöinhän paistopäivät ovat mitä sattuu, ja kaikkia renkaita jotka ovat paistoltaan 2-vuoden sisällä pidetään säännösten mukaan uutena (tämä on jostain jäänyt takaraivoon, korjatkaa mikäli muistan aivan puppua).

Joka tapauksessa tilailin tuolta Michelin Pilot Sport 4 - 245/40/18"-renkaat. Päivä jolloin Camskillille tilauksen netissä jätin, oli 8.2.2018. Tänään saapuivat, eli 6pv kesti toimitus, ihan ok. Suurin yllätys oli paistopäivä joka renkaissa oli, DOT 0218. Välttämättä kovin paljon tuoreampia renkaita tuskin saa vaikka itse tehtaalta hakisi. Ei sillä, että tuo minulle iso asia olisi vaikka olisi olleet DOT 0117, mutta ideana se, että "melko" tuorettakin tavaraa on mahdollista saada tuolta näköjään. Tuurista toki varmaan kiinni.

Verrokkina tähän, osti viime viikolla rengasliikkeestä uudet CVC6-kitkat 225/55/16", joissa paistopäivä oli 2016-loppupuolella, mutta tämäkin ok mielestäni.

joukose

Camskill tuntematon minulle kerro lisää kokemuksia.
Itsellä kanssa takaraivossa tuo 2 v siitä joskus keskustelin rengasmyyjän kanssa. Minulle tulee tod. näk. vielä nastat viikon päästä ja keväämmällä uudet kitkat. On vielä tiet paljaalla jäällä moottoriteilläkin.
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

-karppa-

Väärin.

https://www.is.fi/autot/art-2000000812637.html

Laki ei puutu renkaiden käyttöikään eikä valmistusaikaan. Kansainvälisen käytännön mukaisesti renkaan käyttöiäksi suositellaan enintään kuutta vuotta.

Uusina renkaina voidaan myydä enintään viisi vuotta aiemmin valmistetut renkaat.

http://www.autonrengasliitto.fi/fi/renkaan-ikaantyminen/

Hyvän kauppatavan mukaista on kuitenkin informoida asiakasta renkaan valmistusajankohdasta, jos kyseessä on yli kolme vuotta vanhat renkaat. Renkaat alkavat ikääntyä toden teolla vasta niiden käyttöönoton jälkeen.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

jukkanen

Itsellänikin kyllä olleet Camskillistä tilaillut setit todella tuoreita. On tuolla sivuilla joskus tullut vastaan erikseen semmoisia pilkkahintaisia settejä joissa mainittu joku muinaisempi paistovuosi.

shaman

#4
Lainaus käyttäjältä: joukose - 15.02.18 - klo:07:15
Camskill tuntematon minulle kerro lisää kokemuksia.
Itsellä kanssa takaraivossa tuo 2 v siitä joskus keskustelin rengasmyyjän kanssa. Minulle tulee tod. näk. vielä nastat viikon päästä ja keväämmällä uudet kitkat. On vielä tiet paljaalla jäällä moottoriteilläkin.

Vaikea tuosta https://www.camskill.co.uk/ oikeastaan kokemuksia sen enempää jakaa muuta kuin, että homma toimi hienosti ja renkaat olivat tosiaan vielä uunilämpimät. Toimituskin englannista asti kohtuu nopea 6pv. Ja tietysti hinta on melko eri tasolla kuin suomessa. Meinasin pudota tuolilta kun eräässä vantaalaisessa liikkeessä asioidessani kyselin rengastarjouksia koossa 245/40/18" Lähinnä tuolloin Sport Contact 5 ja P Zero PZ4 renkaista niin "paras" tarjous mihin eräs liike pystyi, oli tasan tonni Contin Sport Contacteista. Toiset tarjosi reiluun 800 euroon. Hinnat siis asennettuna. Tästä heräsi ajatus tutkia hieman ulkomaan tarjontaa, ja kannattihan se. Hyvien kokemuksien perusteella sitten lähti tilaukseen nytkin kesävanteilla olevat Michelin Pilot Sport 4-renkaat. Hinta oli rahteineen kaikkineen lähimpään postiin kannettuna 560,, ja irtorengas-setin asennustyöt tuohon päälle, täällä pk-seudulla itse olen tuosta joutunut maksamaan sen 50-80 euroa. Eli kokonaisuudessaan siinä 610-640,. Joku nyt sitten sanoo, että tarjoukset oli Contin Sport 5 tai PZ4-renkaasta josta tarjouksia kyselin eikä Michelin PS4. Totta, mutta tämä rengas ainakin harvoin on suomen rengasliikkeissä ainakaan edullisempi kuin em.mainitut.

Eli itse ainakin voin lämpimästi ko.putiikkia suositella. Tuskin tuolta kukaan kovin montaa kieroakaan rengasta on saanut, ainakaan tunnetuilta rengasmerkeiltä. Ja jos saa niin reklamaatiollahan tuosta selviää, itse olen valmis ottamaan tuon riskin. Tämä kommentti siksi, että joku kuitenkin keksii taas sanoa, "että mitäs sitten kun se sun kiekko sieltä briteistä on kumminkin kiero"

-karppa-

Olen kyseisestä firmasta aikoinaan puhutaan yli 5 vuotta sitten tilannut useamman kesärengassarjan ilman ongelmia. Silloin lähetyskulut oli 25 puntaa, kun nostivat lähetyskulut 50 pntaan, niin jäänyt tilaamatta. Aina tavara ollut priimaa ja toimitus nopeaa!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

lepardiselka


Raiden

Lainaus käyttäjältä: lepardiselka - 19.10.18 - klo:14:26
Olisko jollain varmaa tietoa että nämä sopii Suomen talveen https://www.camskill.co.uk/products.php?show=130410?
"Winter i*cept evo², W320
Pohjoiseen suunniteltu korkean suorituskyvyn kitkarengas.
Parannusta kaikilla osa-alueilla edeltäjäänsä verrattuna.
Optimoitu epäsymmetrinen pintakuvio kaikkiin
talviolosuhteisiin. Erinomainen pito niin jäällä, lumella kuin
sohjossa. 3D lamelointi ja vahvistetut sivut lisäävät
ajovakautta. Renkaan levitetyt olkapäät lisäävät pitoa ja
parantavat ajettavuutta. Lohkojen asettelulla ja leikkauksilla
on saavutettu huomattavan hyvä sivuttaispito."

Eli on pohjoiseen tarkoitettu, mutta korkean nopeusluokan rengas, eli samaan kategoriaan eurokitkojen kanssa. Normi pohjolan kitkat on tossa koossa yleensä H tai T nopeusluokalla suurimmaltaosin.
Skoda Octavia 1.6 Elegance 2006

Ex-kulkineet:
Peugeot 5008 Sport THP 156 Business 2010
Skoda Octavia 1.6FSI Elegance 2005
VW Golf IV 1.6SRI 1998
Toyota Corolla Hatchback 1.3 1987
VW Golf III Variant 2.0 1994

Jultsu

Kyllä sopivat etelän vesikeleille, lähestulkoon yhtä hyvin kuin voisilmä puuroon. Oulua pohjoisemmaksi en nostaisi noita.

Camskillillä on myös erikseen ”winter nordic” kategoria noita löllöjä vesiliirto-ohjuksia varten.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

lepardiselka

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 19.10.18 - klo:23:35
Kyllä sopivat etelän vesikeleille, lähestulkoon yhtä hyvin kuin voisilmä puuroon. Oulua pohjoisemmaksi en nostaisi noita.

Camskillillä on myös erikseen ”winter nordic” kategoria noita löllöjä vesiliirto-ohjuksia varten.
No ihan täällä etelä-rannikolla ajan 95% talviajoista,mutta silti kyllä hieman epäilyttää ;)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy