Exeo käyttökokemuksia

Aloittaja tmr97, 30.11.10 - klo:23:30

« edellinen - seuraava »

JaakkoKolmonen

Onko kukaan tietoinen onko joku saanut tällaisen yhdistelmän toimimaan normaalisti : multitronic+erillinen lauhdutin?

Menee päivä päivältä omituisemmaksi. Ensin vaativat laatikon korjauksen jälkeen erillisen lauhduttimen ja nyt kun lauhduttimet poksuu niin pitäis laittaa alkuperäinen setti takaisin  :o

Sen tietää mitä siitä seuraa kun lauhdutin poksahtaa jälleen siellä syylarin sisällä

JaakkoKolmonen

Kylläpäs täällä keskustellaan  ;D

Jatkan yksinpuhelua jos vaikka on vinkkiä jollekin tulevaisuudessa tästä omasta hullunmyllystä exeon kanssa.
Nyt exeoon asennettiin alkuperäinen jäähdytin/lauhdutin setti käyttöön takas ja avot kaikki jurinat ja resonoinnit katosi sen siliäntien.
Eli näyttäis aika vahvasti siltä, että erillinen lauhdutin+sen putkisto veti askin jäähdytinpuolenpaineet sen verran pahasti pieleen, että sellaista yhdistelmää ei sais asentaa kyseisiin vehkeisiin.

Nyt ajettu viikko ja vaihteisto toimii hienosti ja ilman ylimääräisiä ääniä, mutta on tässä edelleen pelko persiissä milloin paska levähtää taas. Sen verran usko meni koko touhuun ja autoon...
Toivotaan, että nyt homma rokkaa. Johan tässä lähemmäs puoli vuotta kestikin saada kosla kuntoon.

Bisti

Nyt on tullut rullailtua Exeolla sen 3,5 vuotta & 100tkm (nyt mittarissa kaikkiaan 146tkm). Tähän asti on päässyt aika helpolla, ei ole suurempia ongelmia ollut lukuunottamatta rekisterikilven valojen johtosarjaa joka vaihdettiin aikanaan myyjän piikkiin. Nyt kuitenkin alkanut tulla vähän "vanhan auton vikoja":

1. Pari kk sitten alkoi vesipumpun tiiviste vuotamaan ja sitä myöten meni koko jakopää samalla uusiksi (suositus vw:llä vaihtoväliksi on 6vuotta/180tkm, nyt kesti tiiviste 6 vuotta ja 2kk, taisi olla joku ajastin siinä kiinni)
2. Polttoainetankin luukun lukon moottori alkoi takellella ja jumitella, nyppäsin piuhat irti kun ei tuo nyt niin välttämätön kapistus ole
3. Takalasin pyyhkijän moottori keräsi kosteutta sisäänsä ja alkoi elää omaa elämäänsä. Ei näkynyt varsinaisia vuotoja mutta hemmetin kosteat ilmat niin ihmekös tuo, tekohengityksenä kuivattelin moottorikotelon kuumailmapuhaltimella ja nyt on toiminut normaalisti, mutta eiköhän se siitä kohta tilttaa kokonaan
4. Nyt alkoi ilmeisesti oikean puolen eturenkaan laakeri tekemään kuolemaa, pitää 40-60km/h vauhdissa pientä ujellusta joka muuttuu "wow wow" ääneksi, kovemmissa vauhdeissa häviää rengasmelun alle

Tuli kyseltyä vaihtotarjouksiakin autosta, mutta aika luvattoman vähän tuosta enää hyvitystä saa (~7000â,¬), kilometrejä kuitenkin oletettavasti paljon edessä niin jääköön kakkosautoksi ja ajetaan niin kauan kun toimii edes jotenkin ilman suuria korjauksia.

Onko muilla ollut vastaavia murheita?
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

VW Golf 1.5 eTSI 110kW First Edition -20
VW Caddy Maxi 1.4 TSI 96kW Trendline Business -19
Seat Leon ST FR 1.4 TSI 110kW -16 (ex)
Seat Exeo 2.0 TDI CR 105 kW Style -12 (ex)
VW Polo 1.2 TSI 66 kW Comfortline -14 (ex)
Touran 1.6 75 kW Conceptline -07 (ex)
Jetta 1.6 75 kW Comfortline -06 (ex)
Skoda Fabia Combi 1.4 74 kW (ex)

jake_soomi

Ei ollut mitään noista mainitsemistasi vioista. Exeo Sport 2.0TDI CR 170hv. oli uudesta 2009-2015 ja 230tkm. 10 000â,¬ sain vaihdossa noilla kilsoilla 2015.

Lainaus käyttäjältä: Bisti - 12.12.18 - klo:11:29
Onko muilla ollut vastaavia murheita?
-20 Mitsubishi Outlander 2.4 PHEV Active Plus
-12 (EX-) VW Tiguan 4Motion Sport&Style 2.0 TDI
-14 Ski-Doo Renegade Adrenaline 900ACE
-03 Yamaha XVS650 Dragstar

Mustalaa

Tuli hankittua CTekin älylaturi, jotta voi pari kertaa talvessa autojen akut helposti latailla. Volvossa ja bemarissa on konehuoneessa ja ohjekirjassa suoraan pisteet, että lataa tästä. Kuinkas sitten Exeossa? 2.0tdi kyseessä, englanninkielisestä ohjekirjasta ei osunut vastaavaa silmiini kun vilkaisin. Onko siellä jotkut pisteet vai onko laturi kytkettävä suoraan akkuun?
2019 Passat GTE variant , 2012 A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronic

Bisti

Itse tyrkkäsin suoraan akun napoihin kiinni, ei ongelmia ja latautui täyteen.
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

VW Golf 1.5 eTSI 110kW First Edition -20
VW Caddy Maxi 1.4 TSI 96kW Trendline Business -19
Seat Leon ST FR 1.4 TSI 110kW -16 (ex)
Seat Exeo 2.0 TDI CR 105 kW Style -12 (ex)
VW Polo 1.2 TSI 66 kW Comfortline -14 (ex)
Touran 1.6 75 kW Conceptline -07 (ex)
Jetta 1.6 75 kW Comfortline -06 (ex)
Skoda Fabia Combi 1.4 74 kW (ex)

Enhancer

Maadoitus aina runkoon, niin ei tarvitse miettiä onko autossa akun valvontaa tms. kun toimii joka tapauksessa.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

JaakkoKolmonen

CTek täälläkin ja suoraan akun napoihin ite laittanut sen kerran kun akkua tässä talvella latasin.
Nythän ei tarvi akun kestosta murehtia, kun vag laatu piti jälleen pintansa ja seatin paska puski taas jäähdytin nesteet ja laatikkoöljyt pihalle.
Ei tota paskaa saa näköjään millään kuntoon.

a_jaba

Exeo koriltansa B7 audi käytännössä suoraan ja niissä ei ole mitään akun valvontaa, toisaalta Exeossa kuitenkin B8 audin voimalinja niin saattaa olla eroa sähköissä verrattuna B7 audiin..  :-X

Varmin tapa + suoraan akkuun ja - runkoon.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Mustalaa

Vastustaa se Exeo täälläkin. Korjaamo sai kolmannella yrittämällä vihdoin termostaatin vaihdon jälkeen jäähdytysnesteet olemaan vuotamatta. Hakiessa auton oli kaikki hyvin, mutta illalla kun lähti liikkeelle heitti auto sammuta moottori ja tarkista jäähdytysneste -ilmoituksen mittaristoon. Nestettä on melkein maksimissa. Ja ei auta, että käynnistää auton uusiksi...
2019 Passat GTE variant , 2012 A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronic

Bisti

Lainaus käyttäjältä: Mustalaa - 04.02.19 - klo:21:07
Vastustaa se Exeo täälläkin. Korjaamo sai kolmannella yrittämällä vihdoin termostaatin vaihdon jälkeen jäähdytysnesteet olemaan vuotamatta. Hakiessa auton oli kaikki hyvin, mutta illalla kun lähti liikkeelle heitti auto sammuta moottori ja tarkista jäähdytysneste -ilmoituksen mittaristoon. Nestettä on melkein maksimissa. Ja ei auta, että käynnistää auton uusiksi...

Ilmakuplia jäähdytinjärjestelmässä tai anturi rikki? Kerääkö painetta säiliöön?
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

VW Golf 1.5 eTSI 110kW First Edition -20
VW Caddy Maxi 1.4 TSI 96kW Trendline Business -19
Seat Leon ST FR 1.4 TSI 110kW -16 (ex)
Seat Exeo 2.0 TDI CR 105 kW Style -12 (ex)
VW Polo 1.2 TSI 66 kW Comfortline -14 (ex)
Touran 1.6 75 kW Conceptline -07 (ex)
Jetta 1.6 75 kW Comfortline -06 (ex)
Skoda Fabia Combi 1.4 74 kW (ex)

Enhancer

Voi hyvin olla ihan sattumaakin, se paisuntasäiliön pinnan tasoa tarkkaileva rautalanka ei ole ikuinen josko sitten siellä kontaktihäiriötä tms.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Daatta

Itse sain 1. Leonissa jäähdytinnesteherjat loppumaan kun rapsuttelin niitä paisuntasäiliön piikkejä ruuvarilla. Neste limottaa piikit tms. ja lakkaavat johtamasta sähköä.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Mustalaa

Huolto ei saanut ilmoitusta jäähdytysnesteen tasosta näkyviin, eikä sitä ole senkään jälkeen näkynyt. Epäilivät, että olisi ilmakupla tai jotain töhnää ollut anturissa hetkellisesti, mikä sai ilmoituksen näkyviin. Välillä paukautti ilmoituksen 15sek käynnistyksestä ja välillä 500m ajon jälkeen, ei väliä jäähdytysnesteen tai moottorin lämpötiloilla. Ekalla kertaa ilmoitus ei poistunut ajolla tai uudelleenkäynnistelyllä, mutta toisella kertaa lähti vajaan kilometrin ajon jälkeen, eikä ole sen jälkeen näkynyt.
2019 Passat GTE variant , 2012 A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronic

pikatsu

Luvin tämän ketjun huonot kokemukset  Multitronicista, niin olikohan noi yksittäistapauksia? Audi palstan puolelta en vastaavia huomannut. Kiikarissa 140tkm ajettu (vm -12) 2.0 tDi multitronic sport varustuksella.
Koeajoa varaan, joten millä tavalla multitronic pitäisi testa tai muuta stekata.?
Huoltohistoria hyvä. Laatikon öjlyt vaihdettu 80tkm kohdalla.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: pikatsu - 11.02.19 - klo:15:59
Luvin tämän ketjun huonot kokemukset  Multitronicista, niin olikohan noi yksittäistapauksia? Audi palstan puolelta en vastaavia huomannut. Kiikarissa 140tkm ajettu (vm -12) 2.0 tDi multitronic sport varustuksella.
Koeajoa varaan, joten millä tavalla multitronic pitäisi testa tai muuta stekata.?
Huoltohistoria hyvä. Laatikon öjlyt vaihdettu 80tkm kohdalla.
Ensimmäinen öljynvaihto vedetty siis jo 20tkm pitkäksi vaihteistossa? Nyt heti aika uuden öljynvaihdon, 60tkm vaihtoväli. Mitenkähän lienee muuten huollettu sitten.. Multitronic ei saa nykäistä liikkeelle lähtiessä, ja sen pitää peruuttaessa ryömiä kaasua painamatta kohtuullisesti. Nesteiden sekoittuminen on iso riski, ja -12 mallin A4 muuten aika vanhanaikainen auto. Alle 7l/100km tuolla ei kaupunkipainotteisessa ajossa pääse jne.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

pikatsu

kiitokset.
Nyt Exeo koeajettu oikein kunnolla.
Laatikko toimi kyllä hienosti. Tein kaikki mahdolliset testit mitä Vagarenassa oli kerrottu. R/D vaihdoissa ei mitään nykimistä ja kummallakin lähti nätisti liikkeelle.
Itse pidin kyllä ton laatikon toiminnasta. Vaikuttaa ainakin tällä hetkellä olevan kunnossa. Tosin kilometritkin kontuulliset.

Auto on tosi siisti. Ihan ku pakasta vedetty. N 100km seka-ajon kulutus tietokoneen mukaan 5.2l.
Ainut ihmetys/moite on toi ohjaus. Ei kyllä keskitä yhtään. Jää puoltamaan sinne minne kääntää.
Jäykistyy heti kun nopeus nousee eli vähän raskaalta tuntuu taajama pyöritykset. Maantiellä menee kuin juna.
Tässähän Servotronic ohjaus. Varmaan tämän ominaisuus?

Olishan tässä rahalle vastinetta kun auton pyyntihintakin alle 9000â,¬ ( ei vielä tinkinyt käteisostoalennusta)

Bisti

Kyllä itsellä ainakin keskittää ohjaus ihan normaalisti. Hintaa kannattaa tinkiä reilustikin, hyvityshinta näistä vastaavilla kilometreillä olevista tuntuu olevan n. 7kâ,¬ jotain varmasti tuosta 9kâ,¬ saa paljonkin hintaa alas.
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

VW Golf 1.5 eTSI 110kW First Edition -20
VW Caddy Maxi 1.4 TSI 96kW Trendline Business -19
Seat Leon ST FR 1.4 TSI 110kW -16 (ex)
Seat Exeo 2.0 TDI CR 105 kW Style -12 (ex)
VW Polo 1.2 TSI 66 kW Comfortline -14 (ex)
Touran 1.6 75 kW Conceptline -07 (ex)
Jetta 1.6 75 kW Comfortline -06 (ex)
Skoda Fabia Combi 1.4 74 kW (ex)

pikatsu

Myyjän mukaan ihan ominaisuus kun b7 tekniikkaa :(.

Tohdin olla erimieltä eli korjaus jäisi mun kustannukseksi.
Tarvike vanteiden ET, ohjainvaihde liian tiukalla, aurauskulmat, vain arvailuja kustannuksista.
Harmi, voi olla  jää liikkeeseen.

Dirti

Lainaus käyttäjältä: pikatsu - 14.02.19 - klo:18:53
Myyjän mukaan ihan ominaisuus kun b7 tekniikkaa :(.

Tohdin olla erimieltä eli korjaus jäisi mun kustannukseksi.
Tarvike vanteiden ET, ohjainvaihde liian tiukalla, aurauskulmat, vain arvailuja kustannuksista.
Harmi, voi olla  jää liikkeeseen.

Ei kuulu ominaisuuksiin. Omassa exeossa oli servotronic ja toimi kuin unelma.

Eli siellä on jotain feelua, mahdollisesti servitronic menossa hajalle tms.

Jätä auto kauppaan, ei kannata ottaa riskiä jos myyjän asenne on tuollainen. Jos jotain käy ohjauksen osalta niin myyjä vetoaa siihen että on kertonut "viasta".
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Bisti

Jokakeväinen autokuume on nyt pahana ja tekisi mieli vaihtaa exeo tuoreempaan autoon. Harmi kun exeota ei enää tehdä, jos tehtäisiin niin valinta olisi selvä. Nyt olen muutamia autoja koeajanut, mutta jotenkin ei vain mikään tunnu niin mukavalta ja hiljaiselta kuin exeo. Lähimmäs on pääsyt seat leon st 1.6tdi, mutta kyllä sekin huomattavasti meluisampi on kuin exeo, muuten kyllä ihan kelpo peli. Onko tämä nyt sitten vain sitä luopumisen tuskaa vai vaihdanko huonompaan jos otan tuon Leonin?
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

VW Golf 1.5 eTSI 110kW First Edition -20
VW Caddy Maxi 1.4 TSI 96kW Trendline Business -19
Seat Leon ST FR 1.4 TSI 110kW -16 (ex)
Seat Exeo 2.0 TDI CR 105 kW Style -12 (ex)
VW Polo 1.2 TSI 66 kW Comfortline -14 (ex)
Touran 1.6 75 kW Conceptline -07 (ex)
Jetta 1.6 75 kW Comfortline -06 (ex)
Skoda Fabia Combi 1.4 74 kW (ex)

Outrider

Xenon-polttimoiden vaihto, onko kokemusta? Koittanut tässä etsiskellä infoa, mutta heikosti löytyy nimenomaan Exeoon liittyvää. Onnistuuko umpiot paikoillaan tai lähteekö umpio jotenkin näppärästi irti? A4 B7 liittyviä juttuja löytyy kovasti, mutta umpion kiinnitys ei ihan samanlainen ole. A4:ssä umpion irrotus ilmeisesti vaatii puskurin irrotuksen, mutta olisko seatilla tehty fiksummin? koivn ahtaan näköistä ainakin muuten tehdä.

Lätsä

Oon hommaamassa mahdollisesti Exeo st 1.8 tsi ja siihen on öllin koneremppa tehtynä, niin onko antaa tähän mitään vinkkiä onko nyt varma keksintö?? Ei tietenkää aina tulee jotain mutta jos ees vähän kokemusta että onko sen konerempan jälkeen muilla oireillu jollainlailla??

Janihi

Omalla Exeollani olen ajanut noin 60tkm konerempan jälkeen eikä ole syönyt öljyä. Karstaa tosin kertyy vähän sinne tänne ennen koneremppaa joten kannattaa kysyä kuinka perusteellinen korjaus on tehty vai onko keskitytty vain vaihtamaan männät, kiertokanget ja männänrenkaat.

Olen ollut tyytyväinen autoon ja melko pienellä pääsee matka-ajoa, 5,5l/100km, 225hp/350Nm tehoilla tuollainen 1.8 TSI.

Lätsä

Eli voi hyvillä mielin tehä kaupat ja aukoo sitten iltahommina kaikki kaasuläpästä lähtien ja putsailla. Siis hyvillä mielin ottaa asennus juomaa ;D

Lätsä

Lainaus käyttäjältä: Janihi - 25.10.19 - klo:16:00
Omalla Exeollani olen ajanut noin 60tkm konerempan jälkeen eikä ole syönyt öljyä. Karstaa tosin kertyy vähän sinne tänne ennen koneremppaa joten kannattaa kysyä kuinka perusteellinen korjaus on tehty vai onko keskitytty vain vaihtamaan männät, kiertokanget ja männänrenkaat.

Olen ollut tyytyväinen autoon ja melko pienellä pääsee matka-ajoa, 5,5l/100km, 225hp/350Nm tehoilla tuollainen 1.8 TSI.

Kuitissa ei ole mainintaa kiertokankien vaihdosta. Liekkö ollu kunnossa??? Mutta muuten on käytetty kyllä aikalailla kone levällään... Noo tässä nyt mietitään vaihtoehtoja mitä on tarjolla

Outrider

Lainaus käyttäjältä: Outrider - 24.10.19 - klo:15:13
Xenon-polttimoiden vaihto, onko kokemusta? Koittanut tässä etsiskellä infoa, mutta heikosti löytyy nimenomaan Exeoon liittyvää. Onnistuuko umpiot paikoillaan tai lähteekö umpio jotenkin näppärästi irti? A4 B7 liittyviä juttuja löytyy kovasti, mutta umpion kiinnitys ei ihan samanlainen ole. A4:ssä umpion irrotus ilmeisesti vaatii puskurin irrotuksen, mutta olisko seatilla tehty fiksummin? koivn ahtaan näköistä ainakin muuten tehdä.

Itse itselleni vastaten: Umpiot "irtoaa", mutta eivät mahdu ulos puskuria irrottamatta. Vaihto onnistuu umpiot paikallaan, vaikka ahdasta onkin. Repsikan puolelta ilmanputsarin putki irtoaa kaksi ruuvia avaamalla. Polttimon kiinnitys oli erilainen, kuin missään näkemissäni ohjeissa. Umpion sisällä on vajaan neljänneskierroksen kääntyvä lukitus ja polttimon metallinen boksi tulee vain metallisten kynsien väliin kiinni. Tuossa saa olla aika tarkkana, että poltin on ihan pohjilla, kun lukituksen kiertää kiinni.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy