Leonin tuotantoaikataulu

Aloittaja pasi, 07.10.20 - klo:12:11

« edellinen - seuraava »

MikHei

Lainaus käyttäjältä: Dodo - 10.02.22 - klo:10:40
Vai ajaminen ajamista perus kauppakassissa 150hv  ::) Itse mitä koeajolla ajelin 1.5 eTSI:llä niin hyvin siinä automaatti käyttäytyi ja oli miellyttävä ajella. Paljon paremmin ohjelmoitu, kuin tuo phev joka välillä huudattaa konetta vailla mitään syytä (niinä harvoina kertoina, kun mylly edes käynnistyy). Tuosta en kuitenkaan niin jaksa välittää, kun 95% ajasta se toimii kuten haluan. Manuaalit sitten harrastevehkeissä on itselle ehdoton, mutta niissä nyt yleensä tehoakin on hieman erilailla jotta se ajaminen on ajamista ;)

Mielipide se on tuokin...  ;D ;D
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

Dodo

Lainaus käyttäjältä: MikHei - 10.02.22 - klo:12:20
Mielipide se on tuokin...  ;D ;D

Ei minulla manuaaleja vastaan ole mitään ja hienoa, että on nähty vaivaa semmoisen auton saamiseen jollaisena sen haluaa, mutta tuommoinen yaffan ihme automaattien haukkuminen ja manuaalien jumalointi joka välissä alkaa kummastuttamaan  :P

miz

Lainaus käyttäjältä: Dodo - 10.02.22 - klo:10:40
Vai ajaminen ajamista perus kauppakassissa 150hv  ::) Itse mitä koeajolla ajelin 1.5 eTSI:llä niin hyvin siinä automaatti käyttäytyi ja oli miellyttävä ajella. Paljon paremmin ohjelmoitu, kuin tuo phev joka välillä huudattaa konetta vailla mitään syytä (niinä harvoina kertoina, kun mylly edes käynnistyy).

Kun sitä pheviä oppii käyttämään, niin ei se mitään huudata vailla syyytä. Syy löytyy käyttäjän valitsemasta ajotilasta ja kaasupolkimen käytöstä. Jos niistä ei jaksa kantaa huolta niin sitten voi huudattaa toki ihan miten tykkää.
Ja myllynhän voi laittaa käymään ennakkoon jos on tehon tarvetta odotettavissa vaikka motarille liityttäessä tms.

Tuo 1,5 tsi DSG toimii kyllä kans ihan hienosti, paljon paremmin kuin edeltäjänsä.

Dodo

Lainaus käyttäjältä: miz - 10.02.22 - klo:15:53
Kun sitä pheviä oppii käyttämään, niin ei se mitään huudata vailla syyytä. Syy löytyy käyttäjän valitsemasta ajotilasta ja kaasupolkimen käytöstä. Jos niistä ei jaksa kantaa huolta niin sitten voi huudattaa toki ihan miten tykkää.
Ja myllynhän voi laittaa käymään ennakkoon jos on tehon tarvetta odotettavissa vaikka motarille liityttäessä tms.

Voihan tuo toki johtua siitä, että oppinut entisenä esittelyautona saamaan kenkää eikä ole vielä oppinut omaan ajotapaan  ;D Kuitenkin jos tuosta polttiksesta hetken tarvitsee enemmän tehoa niin puottaa omaan makuun liian pienelle ja jurruttaa sitä turhan pitkään. Sportilla kiihdyttäessä taas tuntuu toimivan järkevämmin

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Dodo - 10.02.22 - klo:15:39
Ei minulla manuaaleja vastaan ole mitään ja hienoa, että on nähty vaivaa semmoisen auton saamiseen jollaisena sen haluaa, mutta tuommoinen yaffan ihme automaattien haukkuminen ja manuaalien jumalointi joka välissä alkaa kummastuttamaan  :P

Antaa kummastuttaa vaan. Minua kummastuttaa tuo automaattien jumalointi. Minusta automaattivaihteet on tarkoitettu Uunoille. Ajan nyt itsekin sellaisella, joten omaa autoani tässä haukun. Paskahan tuo DSG on aina ollut, eikä muuksi muutu, vaikka onkin vuosien varrella hieman parantunut. Jos jotakin hyvää sähkömoottoreista seuraa, niin ainakin se, että päästään tuosta (ja vastaavista) eroon.

PS. eikä se 1.5 eTSI:n DSG toiminut yhtään paremmin. Ihan samalla tavalla se huusi, jos sille antoi yhtään kenkää. Olen ajanut tuolla sijaisautona nyt pari kertaa kahden vuoden aikana (koeajoautona ja sitten kun tähän omaan päivitettiin turvatyynyn anturi).
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

miz

Lainaus käyttäjältä: Dodo - 10.02.22 - klo:16:28
Kuitenkin jos tuosta polttiksesta hetken tarvitsee enemmän tehoa niin puottaa omaan makuun liian pienelle ja jurruttaa sitä turhan pitkään. Sportilla kiihdyttäessä taas tuntuu toimivan järkevämmin

Tämä on kyllä ihan totta että, sportilla toimii loogisemmin ja käyttää sähköavustusta paremmin kuin poljinta nopeasti D-asennossa polkaisten.

Onneksi tuo D/S moodi on helposti käytettävissä.

Erkka

Niin ja onhan lisäksi käytössä rattivaihteet, jos DSG-automaatti alkaa risomaan aivolohkoissa.  ;)
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

heller

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 10.02.22 - klo:16:57
Antaa kummastuttaa vaan. Minua kummastuttaa tuo automaattien jumalointi. Minusta automaattivaihteet on tarkoitettu Uunoille. Ajan nyt itsekin sellaisella, joten omaa autoani tässä haukun. Paskahan tuo DSG on aina ollut, eikä muuksi muutu, vaikka onkin vuosien varrella hieman parantunut. Jos jotakin hyvää sähkömoottoreista seuraa, niin ainakin se, että päästään tuosta (ja vastaavista) eroon.

PS. eikä se 1.5 eTSI:n DSG toiminut yhtään paremmin. Ihan samalla tavalla se huusi, jos sille antoi yhtään kenkää. Olen ajanut tuolla sijaisautona nyt pari kertaa kahden vuoden aikana (koeajoautona ja sitten kun tähän omaan päivitettiin turvatyynyn anturi).
Monenlaista mieltä ollaan asioista :) Itellä golffissa 1.5TSI DSG eikä mitään moittimista. En vaihtasi päivittäisessä kulkineesa automaattia pois ikinä.
Vag plugareissahan laatikosta ei pääse eroon vaikka ois sähkömoottori. Moottori laatikon ja polttiksen välissä.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

miz

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 10.02.22 - klo:19:10
Niin ja onhan lisäksi käytössä rattivaihteet, jos DSG-automaatti alkaa risomaan aivolohkoissa.  ;)

Rattivaihteet on vaan ihan sairaan hitaat ylöspäin vaihdoissa, ainakin plugarissa, alaspäin toimii nopeammin. Ihme homma tämäkin, laatikko itsessään kuitenkin vaihtaa nopeasti.

Musta kyllä tuosta laatikosta löytyy ihan sopivat ohjelmat D ja S asennoissa. Normaalitilanteissa toimii D:kin ihan hyvin, ei ole ollut manuaalia ikävä.


Daatta

Sitten kun pääsette noista polttomoottoreista yli, huomaatte että paras vaihteisto on ei vaihteistoa ollenkaan.  ::)

No teknisesti alennusvaihteistokin on sellainen, mutta kiinteällä suhteella.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

miz

^
Täytyykin käydä testaamassa sitä polttomoottoritonta ja vaihteistovapaata Leonia, missäs saa testata ja mikä on tuotantoaikataulu?

Seuraavan autonvaihdon aikaan saattaa löytyä sopiva malli ilman polttista ja vaihteistoa (omaan budjettiin), vajaa pari vuotta sitten ei löytynyt.

v6e

Lainaus käyttäjältä: v6e - 19.12.21 - klo:13:55
Lainataan tämä kun suurpiirt tiedot mutta ihmeiden aika ei ole ohi!
Oma SEAT ilmestynyt 17.12 että auto on valmistunut!
Uskomatonta! Hatusta heitetttynä tuotanto vei 3kk.
Noo, en tuuleta ennenkuin auto on mulla pihassa.
Myyjä laittoi priorisointia pyynnön tehtaalle auton tuotantoon joskus kuukausi sitten, en tiedä onko tällä ollut vaikutusta.

Edit: varusteet FR farkkuna, 1.5TGI lisänä webasto, koiraverkko, wraparound, tilattu 29.3 ja luvattu juhannukseksi jossa pysyivät aina juhannukseen asti. Heinäkuussa taisin saada tiedon että auto ei ollutkaan mennyt edes tuotantoon

Alkaa keskustelu vähän rönsyillä tuotantoaikataulusta.
Onneksi saa manuaalia, ei tuo DSG mikään pommin varma ole jos auto tahtoo pitää 5+vuotta. Jos takuu olisi kaksi vuotta ottaisin itsekin manuaalin mielummin.

Mutta asiaan, kävin torstaina viemässä talvirenkaat. Myyjä lupasi auton luovutuksen ensiviikon aikana!!!
Huolenpitosopimus tehdään 69e/kk (30tkm vuodessa)
4 vuoden ajalle, laskin että ilman jarrujuoltoja tai ilmastointi huoltoja maksaisi 77e/kk nuo huollot itselle.
Toivottavasti olis ein win.

MikHei

#642
Torstaina oli auton luovutus ja eihän se ihan nappiin mennyt. Homma lähti siittä, kun keskiviikkona myyjä soitti että autosta puuttuu tilaamiani varusteita. Sieltä puuttuu: PAQ Ennakoiva turvajärjestelmä Pre-Crash Assist, PA7 Sivuturvatyynyt takana ja polviturvatyyny kuljettajalla, PDY 230V virran ulosotto tavaratilassa, PNB Beats Audio -äänentoistojärjestelmä. Eniten harmittaa tuo Beats Audio, jonka puutteen huomaa päivittäisessä käytössä.  :-\ Samoin sovitut takaroiskeläpät puuttui, mutta ne kyllä saadaan myöhemmin laitettua. Myyjä ei osannut antaa selitystä puuttuville varusteille. Itse veikkaan puolijohdepulaa syylliseksi ja että tehdas on laittanut vajavaisilla varusteilla rakennetun auton liikenteeseen toivotaantoivotaan-asenteella, että jospa se asiakkaalle kelpais.. ::)

No myyjä pudotti puuttuvien varusteiden hinnat konaishinnasta pois ja antoi mielipahan tasoittamiseksi kohtalaisen rahallisen lisähyvityksen. Myyjä lupasi myös vielä takakontin säädettävän kaksoispohjan ilmaiseksi, koska sanoin että välipohjan tarvin, että puuttuvan  Beats Audion subwooferin tilalle joudun rakentamaan korvaavan subbarin vararengaskoteloon, niin sinne kaksoispohjan alle subi ja vahvari on hyvä piillottaa. Nykyisessäkin Leonissa vakio popit + jälkiasenteinen subbari ja ne on meille riittänyt, niin varmaan samanlaisella setillä mennään uudenkin kanssa.
Muuten autoon oltiin ajoltaan erittäin tyytyväisiä, tuntui omasta mielestä jämäkältä ajaa todella huonossa ajokelissä luovutuspäivänä. Keskinäytön ja muutenkin järjestelmien käyttö vaatii vielä totuttelua, noutopäivän ajoissa tuli valtavasti vielä virhepainalluksia ja erityisesti pilkkopimeällä ajellessa oli melkosen hakusessa lämpötilan, volumen ja penkinlämmittimien pimeänä käsikopelolla löytyvät liukunäppäimet jopa vänkärin hoidellessa säätöjä.. Toki kuskilla volume-rulla löytyy ratista. Uskon että ajan kans rutiini noihin löytyy ja liukusäätimiin tottuu.

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 07.02.22 - klo:13:02
Jos olisin tämän mahdollisuuden tiennyt, niin olisi pitänyt vaan sitkeästi tilata 2.0 TSI manuaalilla tuontiohjelman ulkopuolelta. Sitäkin tuli kysyttyä, mutta ei kuulemma ollut mahdollista (myyjän mukaan).
,,lä huoli, ei löytynyt Saksan hinnastostakaan 2.0Tsi versiota manuaalina, ainoastaan DSG-versio. Liekköhän koskaan ollut edes 2.0Tsi manuaalia saatavilla tälle uudelle Leonille?
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

Dodo

Aika kummallinen kömmähdys kyllä  ???

Ihmettelen itsekkin miksei niitä hipaisunappeja ole voitu valaista. Eipä noita tosin ole tarvinnut säädellä, mutta penkinlämmitintä päälle laittaessa olisi mukava jos näkisi. Itselläkin oli alunperin kevyt hybridi tilauksessa beats audiolla jonka tilauksen sittemmin peruin, kun tuli tuo phev tarjolle. Luulin tuon beats audion puuttumisen jäävän vaivaamaan, mutta vakio äänentoisto olikin positiivinen yllätys. Toki joku voi kaivata hiukan enempi bassoa  ;D

MikHei

#644
Lainaus käyttäjältä: Dodo - 12.02.22 - klo:23:51
Ihmettelen itsekkin miksei niitä hipaisunappeja ole voitu valaista. Eipä noita tosin ole tarvinnut säädellä, mutta penkinlämmitintä päälle laittaessa olisi mukava jos näkisi.
Emäntä tykkää säätää lämmöt melkein tappiin, niin itse kyllä joudun lämpöjä laskeen hänen ajon jälkeen viimeistään siinä vaiheessa, kun hiki alkaa valumaan...  ::)
Lainaus käyttäjältä: Dodo - 12.02.22 - klo:23:51
Toki joku voi kaivata hiukan enempi bassoa  ;D
Nyt kun on vanha ja uus auto vielä molemmat pihassa, niin vanhan ratista kun hyppää uuteen, niin aikas tuhnulta kuullostaa uuden bassot, vaikka vanhan kontissa piillotettuna onkin vaan pikkusubi.  8) Emäntä oli samaa mieltä ja hänen ajossa auto onkin leijonanosan ajasta.  :D
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

miz

Tästä kirjoitin aikaisemmin tuossa toisessakin Leon ketjussa, mitta vielä uudelleen tässäkin.
Aina voi päivittää jälkikäteen audiota, ei jää yhtään beatseille tai millekkään muullekaan konsernin lisävaruste -audioille, päinvastoin.

Itselle laitettiin koko paketti: 8 kanavainen dsp-vahvistin, kaiuttimet (etupää aktiivisena), vaimennukset oviin ja perään sekä subi.

Jos haluaa päästä melko pienellä eikä availla ovia jne, niin vaikka esim 6-kanavainen dsp-vahvistin (johtojen väliin saa asennettua) jolla voi ohjata subbariakin, ja subi peräkonttiin riittää jo pitkälle.

En tiedä millainen tila on mhevin kontissa välipohjan alla, omaan pheviin tein kotelon lasikuidusta mittojen mukaan välipohjan alle piiloon. N. 15 litrainen kotelo ja 8” elementti toimii oikein hyvin, ja subille jäävät kahden kanavan tehot / äänenpaine riittää omaan käyttöön.

mikama83

Tuon Beats audion hyvä puoli on se että tosi halvalla ainakin silloin sai tuon varusteen kun omaa tilasin toukokuussa 2020. Alkuun se oli pettymys mutta kun löytyi vihdoin ne hyvät säädöt niin enää harmittaa kovemmalla volumella ovipahvien resonointi eli vähän niitä pitäisi vaimentaa.

Itse katsoisin ainakin Match-merkin tuotteita kun sieltä todennäköisesti löytyisi myös piuhat jotka menee suoraan vakiopiuhojen väliin. Yhden semmoisen systeemin asentanu mk7.5 farkkugolffiin johon tuli 5-kanavainen dsp vahvistin ja subbari välipohjan alle. Parannus oli huima alkuperäiseen verrattuna kyllä  :)

miz

Ovien vaimennuksella oli kyllä iso merkitys. Samalla lähti kaikki nitinät ja natinat kun ääni parani ja resonoinnit poistui.

Jälkikäteen pienin merkitys oli lopulta kaiutin elementtien vaihdolla, varsinkin etupäässä olisi varmaan saanut ihan hyvän alkuperäisillä.

Myötämäki

Lainaus käyttäjältä: Myötämäki - 31.01.22 - klo:20:27
Ehkä saamme automme joskus, ehkä emme... alan kallistua jälkimmäiseen  ;).  Leon Sportstourer ehybrid Xcellence tilattu 13.11.2020. Ei ennustettua eikä vahvistetettua tuotantoviikkoa. Myöhässä "luvatusta" n. 10,5 kk.

Eipä Seatilla tämän auton valmistaminen etene. Muutama päivä sitten tuli 15 kk odotusta täyteen. Tilanne on muuttumaton - ei tietoa tuotantoaikataulusta eikä siten auton toimituksestakaan. Toinen kesä tätä odottaessa tulee muttei tule auto.  Käsittämätöntä kädettömyyttä toimitusketjulta.

Olisipa  markkinoilla nyt joku toinen merkki ja malli, jonka kelpuuttaisin, niin voisin tilata sellaisen. Sen voisi vielä saada ensi kesäksi. Taitaa rekisteröintitilastossa kasvaa tällä hetkellä valmistajat, jotka toimittavat autoja normaalimpaan tapaan. Jotenkin näyttää siltä, että mikropiiripulasta kärsivät vähemmän aasialaiset valmistajat kuin eurooppalaiset - onpa yllätys... ;)

miz

Huh. Alkaa omassa toimituksessa ollut muutaman kuukauden viivästys tuntua ihan hyvältä suoritukselta.

Mikähän näiden phevien kohtalo tulee olemaan, kun ei enää edes saa tilattua?

v6e

Eilen sain oman auton. 325päivää meni.
Juteltiin myyjän kanssa hetki ennen lähtöä kun fiksaaja myllytti pari naarmut pois, myyjä kertoi että ihan yksittäisiä autoja on tullut.
Heillä oli tästäkin alkuun tieto että juhannuksena tukee ennenkuin valmistaja veti tuitantoviikon takaisin. Kuulemma käytetyt myy nyt hyvin mutta uusien myyjälle aika vittumainen tilanne kun tehtaalta tulee arviota ja tietoa huonosti.
Onhan toi vaikea tilanne myös vaihto hinnan kanssa, hinta lyöty lukkoon ja autoon tulee puolivuotta-vuosi ylimääräistä ajoa. Omaa kun sijaisautoon tuli melkein 20tkm niin ei tämä enää niin uudelta tunnu. Näyttää uudelta ja tuoksuu.

Jaksamista odottelijoille olin silti tyytyväinen kun viistoperä vaihtui vihdoin farmariin joten perheen tavarat mahtuu kyytiin. Lisäksi FR varustelistan on todella iso ero tuollaiseen perus kinneriin sisustassa ja varusteissa sekä ulkonäössä.  :-*
Myyjä kertoi ettei tehtaalla saa kaasu versioon koukkua eikä webastoa. Nämä täytyy asentaa jälkikäteen (koukun asennus onnistuu ehkä ei varmuutta)

Dodo

Lainaus käyttäjältä: v6e - 18.02.22 - klo:09:21
Myyjä kertoi ettei tehtaalla saa kaasu versioon koukkua eikä webastoa. Nämä täytyy asentaa jälkikäteen (koukun asennus onnistuu ehkä ei varmuutta)

Kaasuversioissa ei taida olla vetomassoja

minom

Lainaus käyttäjältä: v6e - 18.02.22 - klo:09:21
Eilen sain oman auton. 325päivää meni.
Juteltiin myyjän kanssa hetki ennen lähtöä kun fiksaaja myllytti pari naarmut pois, myyjä kertoi että ihan yksittäisiä autoja on tullut.
Heillä oli tästäkin alkuun tieto että juhannuksena tukee ennenkuin valmistaja veti tuitantoviikon takaisin. Kuulemma käytetyt myy nyt hyvin mutta uusien myyjälle aika vittumainen tilanne kun tehtaalta tulee arviota ja tietoa huonosti.
Onhan toi vaikea tilanne myös vaihto hinnan kanssa, hinta lyöty lukkoon ja autoon tulee puolivuotta-vuosi ylimääräistä ajoa. Omaa kun sijaisautoon tuli melkein 20tkm niin ei tämä enää niin uudelta tunnu. Näyttää uudelta ja tuoksuu.

Jaksamista odottelijoille olin silti tyytyväinen kun viistoperä vaihtui vihdoin farmariin joten perheen tavarat mahtuu kyytiin. Lisäksi FR varustelistan on todella iso ero tuollaiseen perus kinneriin sisustassa ja varusteissa sekä ulkonäössä.  :-*
Myyjä kertoi ettei tehtaalla saa kaasu versioon koukkua eikä webastoa. Nämä täytyy asentaa jälkikäteen (koukun asennus onnistuu ehkä ei varmuutta)

Milloin sulla alkoi näkymään k-auton sivuilla tuotantoviikko? Nm. 180 päivää tuotantoviikko vahvistamatta.

GranLavida

Itsellä myös reilu 170 päivää tilauksesta, eikä näy vielä mitään alustavaa tuotantoaikataulua vieläkään. Tyhmänä menin ostamaan jo talvirenkaat valmiiksi lokakuun alussa. Näillä näkymin joutuu vielä ostamaan nykyiseenkin Leonin uudet kesärenkaat sekä katsastamaan ja huoltamaan. Pitää toivoa että ihme tapahtuisi ja tehtaalta alkaisi putkahtelemaan vähitellen autoja ulos.
Seat Leon Sportstourer PHEV FR -24
Ex. Seat Leon ST 1.0tsi DSG Style Business -17
Ex: VW Gran Lavida 1.4tsi 96kw Luxury -14

noel teas

Liitynpä minäkin joukkoon jakamaan tuskani kohtalotovereiden kanssa. 145 pv tuli täyteen, ei merkkiäkään tuotantoviikosta. Siitä huolimatta liikkeestä tyynnyteltiin, mielestäni epäilyttävän optimistisesti, muka maahantuojalta ja tehtaalta saatujen tietojen perusteella, että kesällä (tänä) voisi auto ilmaantua. Epäilen. Ihmetyttää, etteivät osaa reilusti kertoa odotusaikaa, sillä käsitykseni mukaan kuitenkin tuotanto pyörii koko ajan, joskin normaalia hitaammin. Voisi kai sen perusteella laskea autolle arvion tuotantoajasta.

OldNick

Itselläni tilauksesta 187 päivää (PHEV FR 5-ov.). Kaksi kertaa on kirjautunut K-Autossa alustava tuotantoviikko, nyt ollut pian kolme kuukautta jumissa viikko 46/21.
Seat Leon 1,8 TSI FR 2016

tapanixxx

Miten te jaksatte odotta noin kauan? Hulluksi tulisin jos olisin samassa tilanteessa 😂

Myötämäki

Minäkin voisin kokeilla odotusajan muuntamista päiviksi.... taitaa olla nyt 463 päivää. Ainakaan viimeiseen puoleen vuoteen myyjälläkään ei ole ollut mitään toiveikkuutta toimitusajankohdan suhteen. Kahta vuotta pukkaa jo horisonttiin.

minom

Lainaus käyttäjältä: OldNick - 21.02.22 - klo:19:22
Itselläni tilauksesta 187 päivää (PHEV FR 5-ov.). Kaksi kertaa on kirjautunut K-Autossa alustava tuotantoviikko, nyt ollut pian kolme kuukautta jumissa viikko 46/21.
Tämä on jännä, että miten sinulla on ollut jo alustava tuotantoviikko näkyvissä... Ois kyllä erittäin mukava tietää vähän tuota logiikkaa, että miten noita autoja valmistetaan. Meneekö autot ensiksi isoille myyjille vai pyritäänkö tietynlaisia autoja tekemään putkeen mahd. pitkään. Paljonko autoja tulee ulos viikossa ja minkälainen on oma sijoitus jonossa. Todella helppoja asioita tehdä, mutta ei vaan markkinatilanne vielä tuollaiseen pakota.

v6e

Lainaus käyttäjältä: minom - 21.02.22 - klo:09:10
Milloin sulla alkoi näkymään k-auton sivuilla tuotantoviikko? Nm. 180 päivää tuotantoviikko vahvistamatta.

Tuotantoviikko vahvistettiin joskus toukokuu ja silloin oltiin aika taulussa.
Sitten vedettiin pois ja oli poissa monta kuukautta. Seuraavaksi ilmestyi tuotantoon jossa oli 12 viikkoa

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy