Leonin tuotantoaikataulu

Aloittaja pasi, 07.10.20 - klo:12:11

« edellinen - seuraava »

Pihistelijä

Eli seuranta voi jatkua. Hyvä.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

0db

Käytin nykyistä autoa huollossa ja siinä samalla kävin "kiusaamassa" myyjää toimitusajoista. Kuulemma loppuviikosta löydään aina tuontantoa lukkoon, eli silloin "tuorein tieto" päivittyy oma.seatissa. Kuulemma nämä tehdaskoukulliset ST Phev olleet jonossa niin pitkään, että niiden tuotantoa priorisoitu. Kävin sitten äsken kattomassa tilannetta...oma auto siirtynyt viikolta 19. viikkoon 12. uskon saaneni faktatietoa ja ehkä uusi autokin juhannukseksi alla ::)

Le.ON

Mä sain oman HB PHEV:n tänään seitsemän kuukauden odottelun jälkeen! Koeajoin aikanaan vain eTSI-mallin, joka oli jo todella hyvä ajettava, mutta onhan tämä vielä seuraavalla tasolla. Kulkee todella sulavasti, ilman mitään nykäyksiä. Sähköllä ajo toimii täydellisesti kaupunkialueella ja maantienopeuksissa voi jopa ladata akkua polttoainekulutuksen jäädessä alle vanhan 2. sukupolven Leon 1.4TSI:n.

[kassu]

Lainaus käyttäjältä: 0db - 26.02.21 - klo:18:38
Käytin nykyistä autoa huollossa ja siinä samalla kävin "kiusaamassa" myyjää toimitusajoista. Kuulemma loppuviikosta löydään aina tuontantoa lukkoon, eli silloin "tuorein tieto" päivittyy oma.seatissa. Kuulemma nämä tehdaskoukulliset ST Phev olleet jonossa niin pitkään, että niiden tuotantoa priorisoitu. Kävin sitten äsken kattomassa tilannetta...oma auto siirtynyt viikolta 19. viikkoon 12. uskon saaneni faktatietoa ja ehkä uusi autokin juhannukseksi alla ::)

Milloin olet auton tilannut? Täällä on odoteltu koukullista xcellence farkkua jo lokakuun lopulta. Sopparissa mainittu alustava luovutus helmikuun puolivälissä.
Seat Leon 1.4 e-HYBRID Xcellence ST 2022
Seat Leon 2.0 tfsi Sport-Up 2006

tgotj

Lainaus käyttäjältä: [kassu] - 26.02.21 - klo:22:26
Milloin olet auton tilannut? Täällä on odoteltu koukullista xcellence farkkua jo lokakuun lopulta. Sopparissa mainittu alustava luovutus helmikuun puolivälissä.
Mulla elokuusta ja alustava luovutus oli vuodenvaihteessa. Viimeisin tieto alustava tuotantoviikko 14... Farkku-phev excellence koukulla tännekin. Saas nähdä kumman auto on kotipihassa ensin. 🤣

Kojuvi

No niin, nyt vihdoin on vahvistettu minullekin kasausviikoksi 2112. Oli aluksi 2049, sitten 2122 ja välillä suullinen tieto 2102. Kauppiaan mukaan nämä koukulliset ST PHEV:t tehtäisiin viikoilla 11 ja 12. Tämä tuntuu jo vähän luotettavammalta. Tilattu 1.10.20.

Yaffa0

Tilattu marraskuun lopussa. Alustava tuotantoviikko edelleen 22 / 2021. Ei muutosta.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

0db

Lainaus käyttäjältä: [kassu] - 26.02.21 - klo:22:26
Milloin olet auton tilannut? Täällä on odoteltu koukullista xcellence farkkua jo lokakuun lopulta. Sopparissa mainittu alustava luovutus helmikuun puolivälissä.

Joulukuun puolivälissä. Tänään myyjä laittoi spostia, että viikko 12. lukittu ja alustavasti luovutus 20.4

QUICK64

Tilannut juhannuksena ja tulee kuulemma huhtikuun puolessa välissä maahan...

Piti eka tulla lokakuussa....

Phev vetokoukulla

Olaz

Jännästi kyllä heittelee, kai ne varusteet sitten vaikuttaa. Marraskuun lopussa tilattu Xcelllence ST PHEV ilman koukkua ja nyt alustava tuotantoviikko 18.
Seat Leon ST eHybrid Xcellence

DBMan

Morjens, uusi tulokas täällä. Jänniä nuo tuotannon kuviot, itselläni on ihan viime joulukuun alkupäivinä tilattu ST PHEV Xcellense luovutuskunnossa ylihuomenna, tuli maahan 24.2.
Varustelulla ja lisäasennuksilla on ilmeisen iso vaikutus, varsinkin näköjään tuo vetokoukku on ongelma. Omani on ihan pappamalli, ei muita härpäkkeitä kuin XL-turvapaketti ja Wrap around-sisäledit sekä 230 virrat peräloosterissa. Auto meni tuotantoon viikolla 4 tänä vuonna, eli
pari päivää yli kolme kuukautta meni aikaa tilauksesta luovutukseen.
Seat Leon ST eHybrid Xcellence

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: DBMan - 03.03.21 - klo:12:22
Morjens, uusi tulokas täällä. Jänniä nuo tuotannon kuviot, itselläni on ihan viime joulukuun alkupäivinä tilattu ST PHEV Xcellense luovutuskunnossa ylihuomenna, tuli maahan 24.2.
Varustelulla ja lisäasennuksilla on ilmeisen iso vaikutus, varsinkin näköjään tuo vetokoukku on ongelma. Omani on ihan pappamalli, ei muita härpäkkeitä kuin XL-turvapaketti ja Wrap around-sisäledit sekä 230 virrat peräloosterissa. Auto meni tuotantoon viikolla 4 tänä vuonna, eli
pari päivää yli kolme kuukautta meni aikaa tilauksesta luovutukseen.

Alan epäillä, että aktiivijousitus (DCC) on se hitautta aiheuttava komponentti koukun lisäksi. No, mä olen vasta 3 kk odotellut. Toinen mokoma lienee edessä.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

MiddleAgedMoron

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 03.03.21 - klo:15:28
Alan epäillä, että aktiivijousitus (DCC) on se hitautta aiheuttava komponentti koukun lisäksi. No, mä olen vasta 3 kk odotellut. Toinen mokoma lienee edessä.

Itse alan epäillä, että tehtaalta puuttuu toiminnanohjausjärjestelmä  ;)

Itselläni kyllä tilauksessa koukku, muttei DCC:tä. 8,5kk odotusta takana, toivottavasti ei  toista mokomaa edessä.

Olaz

Täällä ei koukkua eikä DCC:tä, eli ehkä se on kuitenkin se puuttuva toiminnanohjausjärjestelmä...  :D
Seat Leon ST eHybrid Xcellence

[kassu]

Kysästiin myyjältä mahdollisesta uudesta tiedosta, kertoi että kone arpoo nyt viikkoa 16, mutta kuulemma voi mennä suuntaan ja toiseen. Jännä on kyllä miten paljon varusteet vaikuttavat.
Seat Leon 1.4 e-HYBRID Xcellence ST 2022
Seat Leon 2.0 tfsi Sport-Up 2006

DBMan

Lainaus käyttäjältä: Olaz - 03.03.21 - klo:16:10
Täällä ei koukkua eikä DCC:tä, eli ehkä se on kuitenkin se puuttuva toiminnanohjausjärjestelmä...  :D

Alan epäillä samaa.. :D
Mitähän sulla sitten mahtaa olla viivästyttämässä, ellei DCC eikä koukku?
Kattoluukku tai verhoilu..?
Jotenkin tuntuu siltä, että toi tuotanto on ihan arpapeliä. Taisi käydä mulla vaan tsägä.
Seat Leon ST eHybrid Xcellence

Hego

Puolijohteiden saatavuus vaikuttanee tässäkin. Vaikuttaa autojen tuotantoon, tietokoneiden tuotantoon jne. Oli joku lehtiartikkelikin aiheesta että autoala kärsii tuosta puolijohtden kovasta kysynnästä.
Seat León ST PHEV Xcellence

DBMan

Lainaus käyttäjältä: Hego - 03.03.21 - klo:20:32
Puolijohteiden saatavuus vaikuttanee tässäkin. Vaikuttaa autojen tuotantoon, tietokoneiden tuotantoon jne. Oli joku lehtiartikkelikin aiheesta että autoala kärsii tuosta puolijohtden kovasta kysynnästä.

Varmaan niinkin, mutta huvittavaa kyllä, omalla kohdallani ainoat tilatut lisävarusteet olivat juurikin tuota lisättyä elektroniikkaa / älyä. Ei ainakaan niiden saatavuudella ollut sitten vaikutusta minun autoni tuotantoon.
Seat Leon ST eHybrid Xcellence

Olaz

#228
Lainaus käyttäjältä: DBMan - 03.03.21 - klo:19:34
Alan epäillä samaa.. :D
Mitähän sulla sitten mahtaa olla viivästyttämässä, ellei DCC eikä koukku?
Kattoluukku tai verhoilu..?
Jotenkin tuntuu siltä, että toi tuotanto on ihan arpapeliä. Taisi käydä mulla vaan tsägä.

Varusteita wrap around led, XL turvallisuuspaketti, dinamicaverhoilu/sähköistuin, full led valot, pre-crash assist, koukun esiasennus sekä metalliväri ja 18" vanteet.
Seat Leon ST eHybrid Xcellence

DBMan

Lainaus käyttäjältä: Olaz - 03.03.21 - klo:22:02
Varusteita wrap around led, XL turvallisuuspaketti, dinamicaverhoilu/sähköistuin, full led valot, pre-crash assist, koukun esiasennus sekä metalliväri ja 18" vanteet.

No, koska kaks ekaa on munkin autossa, niin syy tuotannon eri aikatauluun voi olla mikä vain noista jälkimmäisistä joko yksin, erikseen tai yhdistelmänä. Sikäli harmi, jos listassa olevien lisävarusteiden vuoksi tuotantoaika heittelee kuukausitolkulla.
Mun auton värikin on ihan perus ilman lisähintaa, mutta tuskin pelkkä väri mitään merkitsee. Veikkaan verhoilua ja sähkötuolia, jos jotain pitäis arvata.
Seat Leon ST eHybrid Xcellence

Tombba

Tänään tuli myyjältä soitto, että auton tuotanto vahvistettu maaliskuun loppuun, jolloin auton luovutus olisi toukokuun alussa.

Tilattu 11.12.2020, Leon ST PHEV FR
- Metalliväri
- Dynamic & Comfort pack
- Full LED
- Wrap around
- Turvallisuuspaketti XL
- Peruutuskamera

Eli about viisi kuukautta lopullinen toimitusaika.

DBMan

No niin, auto tuli ja ekan päivän ajelut on ajeltu. 39 km jaksoi Seat mennä sähköllä eilen kaupunkiajossa. Kaikki vaikuttaa pelittävän mainiosti, Kessykin toimii kuin junan vessa. Viime yön oli latauksessa ja saa nyt venttailla parkkiksella akku täynnä maanantaihin, kun ei ole mitään ajoja nyt viikonloppuna. Seat Connect toimii myös hyvin ja auto ilmoittaa sähkö-rangeksi 59 km.
Ensi viikolla pääsee sitten testailemaan talviajon ihanuutta Seatilla käytännössä, tänne eteläänhän on talvi taas palaamassa ihan kunnolla ja pakkasia on luvassa. Ja luntakin lisää. Otin talvipyöriksi nastat 16 tuuman vanteilla, että mahtuvat pyörimään.
Seat Leon ST eHybrid Xcellence

ToAkPa

#232
Lainaus käyttäjältä: DBMan - 06.03.21 - klo:15:53
No niin, auto tuli ja ekan päivän ajelut on ajeltu. 39 km jaksoi Seat mennä sähköllä eilen kaupunkiajossa. Kaikki vaikuttaa pelittävän mainiosti, Kessykin toimii kuin junan vessa. Viime yön oli latauksessa ja saa nyt venttailla parkkiksella akku täynnä maanantaihin, kun ei ole mitään ajoja nyt viikonloppuna. Seat Connect toimii myös hyvin ja auto ilmoittaa sähkö-rangeksi 59 km.
Ensi viikolla pääsee sitten testailemaan talviajon ihanuutta Seatilla käytännössä, tänne eteläänhän on talvi taas palaamassa ihan kunnolla ja pakkasia on luvassa. Ja luntakin lisää. Otin talvipyöriksi nastat 16 tuuman vanteilla, että mahtuvat pyörimään.


Onnea uuden auton johdosta.
Ohjekirjassa sanotaan sivulla 295:  "Kun korkeajänniteakku on ladattu täyteen, lähde mahdollisuuksien mukaan heti ajamaan." Tämän vuoksi olen ladannut noin 80% täyteen ja kun tiedän milloin olen lähdössä niin akunhallinnasta asettanut lähtöajan jolloin auto lataa 100% lähtöhetkeen mennessä. Samalla ohjelmoin myös seisontailmastoinnista auton lämpimäksi lähtöä varten.
Seat Leon Sportstourer 1.4 PHEV 204 eHybrid FR DGS Desire red 2021

DBMan

Joo, näin ajattelin minäkin ruveta toimimaan. Pitkin äsken käväistä kaupassa ja ajoin lenkin tietty sähköllä. Eli seuraavan kerran auto piuhaan huomisiltana ja akunhallinnasta sitten lähtöaika ja seisontalämmitys maanantaiaamuksi. Ehkä tämän kanssa oppii puljaamaan. :)
Seat Leon ST eHybrid Xcellence

miz

Lainaus käyttäjältä: DBMan - 06.03.21 - klo:19:07
Joo, näin ajattelin minäkin ruveta toimimaan. Pitkin äsken käväistä kaupassa ja ajoin lenkin tietty sähköllä. Eli seuraavan kerran auto piuhaan huomisiltana ja akunhallinnasta sitten lähtöaika ja seisontalämmitys maanantaiaamuksi. Ehkä tämän kanssa oppii puljaamaan. :)

Ajastettunahan tuo lataa enintään 50% heti, ja loput vasta ennen ajastettua aikaa. Eli jos akussa on vaikkapa 70% latausta niin ei aloita latausta kuin juuri ennen lähtöä.
Piuhan voi siis hyvillä mielin jättää kiinni jos on joku lähtöaika mielessä.

DBMan

Lainaus käyttäjältä: miz - 06.03.21 - klo:19:26
Ajastettunahan tuo lataa enintään 50% heti, ja loput vasta ennen ajastettua aikaa. Eli jos akussa on vaikkapa 70% latausta niin ei aloita latausta kuin juuri ennen lähtöä.
Piuhan voi siis hyvillä mielin jättää kiinni jos on joku lähtöaika mielessä.

Kiitos neuvoista. Unohdin mainita, että olen tällä hetkellä vielä sen tilapäislatauspiuhan varassa, taloyhtiössä on latausasia vähän vaiheessa. Onneksi kuitenkin sain improvisoitua sellaisen systeemin, että pystyn sillä latailemaan toistaiseksi. Ei siinä muuta vikaa ole kuin hitaus, mutta kun auto pääsääntöisesti seisoo yön yli aina omalla parkkiksella, niin ei siitäkään niin haittaa ole.
Seat Leon ST eHybrid Xcellence

miz

Suko piuhalla itsekin olen lataillut. Tosin ok taloon saisi helposti laitettua latauspisteen.
Toisaalta mulla ei suurempaa tarvetta ole nopeammalle tässä vaiheessa, ja lämmityskin on toiminut ihan ok niitä kaikkein kovimpia pakkasia lukuunottamatta (-15 tai kylmempää), joten se 1000 - 1500 investointi ei kauheasti kiinnosta.

Lionman

Sama täällä, sukolla olen ladannut. Niin myös ex-volvoa sen 2v mitä minulla oli. Sopii myös minun tarpeisiin. Eipä se 2x nopeus juuri auta kun akku on tyhjä. Mutta silloin mennään bensalla, kun on tarve mennä eikä voi odotella.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

ToAkPa

Lainaus käyttäjältä: miz - 07.03.21 - klo:09:16
Suko piuhalla itsekin olen lataillut. Tosin ok taloon saisi helposti laitettua latauspisteen.
Toisaalta mulla ei suurempaa tarvetta ole nopeammalle tässä vaiheessa, ja lämmityskin on toiminut ihan ok niitä kaikkein kovimpia pakkasia lukuunottamatta (-15 tai kylmempää), joten se 1000 - 1500 investointi ei kauheasti kiinnosta.

Suko ja tilapäislaturi käytössä minullakin, vaikka taloyhtiön autopaikkaan on äskettäin laitettu uusi rasia, joka mahdollistaa 16A sukolatauksen. Vaatisi uuden laturin hankkimista tilapäislaturin tilalle. Hankinta käynyt mielessä, koska 16A virta mahdollistaisi latauksen ja seisontalämmityksen yhtäaikaisen käytön. Nyt olen saanut seisontalämmityksen toimimaan vain suurjänniteakun virralla. Kuluttaa akun tehosta noin 3% pienillä pakkasilla. En tiedä johtuuko tästä, etten ole saanut ohjekirjan mukaista istuinten lämmitystä seisontalämmityksen aikana toimikaan.
Seat Leon Sportstourer 1.4 PHEV 204 eHybrid FR DGS Desire red 2021

DBMan

No enpä sitten olekaan ainoa sukolataaja :)
Vähän kömpelöltähän se tuntuu tunkea sitä boksia etupuskurin alle suojaan lumelta ja sateelta, mutta onhan se pääasia että virtaa sentään saa.
Seat Leon ST eHybrid Xcellence

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy