Leonin tuotantoaikataulu

Aloittaja pasi, 07.10.20 - klo:12:11

« edellinen - seuraava »

Epes

Lainaus käyttäjältä: Rice - 21.11.20 - klo:19:09
No mulla petti hermo. Vaihdoin Leonin tilauksen Saksassa satamassa laivausta odottavaan Passattiin. Passatin pitäisi olla Suomessa parin viikon päästä.
Passatissa todella hyvät tarjoukset menossa, 4000 pois listahinnasta. Lisäksi hyvitys nykyisestä parani hieman.
No nyt ei sitten tullut plugaria, mutta kyllä vielä tulevaisuudessa ehtiin johtojen kanssa pelaamaan.

Kuinka sujuvasti tuollainen vaihto onnistuu varsinkin ”toiseen” merkkiin?

Rice

Lainaus käyttäjältä: Epes - 21.11.20 - klo:20:39
Kuinka sujuvasti tuollainen vaihto onnistuu varsinkin ”toiseen” merkkiin?
Ei tuossa ollut mitään ongelmaa kun myyjä pysyi samana. Tuo Leon tulee heille sitten joskus myyntiin. Varmaan se vaikutti asiaan, että Leon on todennäköisesti helppo myydä eteenpäin.
Opel Astra
Volvo V60

mipefin

Lainaus käyttäjältä: mipefin - 08.11.20 - klo:02:32
Itsellä tulossa tavallinen eHybrid (ei-ST) ja ilman vetokoukkua.

Tilauspvm 10.08.2020, alustava tuontantoviikko oli 41/2020, tuotantopvm 20.10.2020.

Kuulemma tämän kuun lopulla tulee Suomeen ja luovutus joulukuun puolella.

Tällä oli maahantulopäivä 8.11. K-autossa ja nyt on pörhön pihassa. Aika nopeasti tullut Suomeen siis, mutta täälläkin menee helposti pari viikkoa näköjään...
-21 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor AWD 455hv
Ex: -20 Seat Leon FR 1.4 PHEV eHybrid DSG 204hv (MY21)
Ex: -19 VW Polo Highline 1.5 TSI EVO DSG 150hv
Ex: -07 Audi A3 Sportback 1.8TFSI 160hv

miz

Ja täällä edelleen K-auton tiedoissa tilana "tuotannossa" ja alustava tuotantoviikko 42..
Auton tuotantohan piti olla 20.10 ja maahantuonti 17.11.

Saakohan tähänkin laittaa suoraan kesärenkaat alle :)

Le.ON

Lainaus käyttäjältä: mipefin - 24.11.20 - klo:01:04
Tällä oli maahantulopäivä 8.11. K-autossa ja nyt on pörhön pihassa. Aika nopeasti tullut Suomeen siis, mutta täälläkin menee helposti pari viikkoa näköjään...
Otitko paljon lisävarusteita vai menitkö karvalakkina? Jännä miten paljon eroa tuotantoajoissa, kun itse tilannut jo heinäkuussa ja alustava valmistuminen vasta tammikuussa eli tuotantoaika ei ole vahvistunut vielä. En ottanut edes peräkoukkua, mikä olisi viivästyttänyt vielä enemmän.

mipefin

Lainaus käyttäjältä: Le.ON - 24.11.20 - klo:15:32
Otitko paljon lisävarusteita vai menitkö karvalakkina? Jännä miten paljon eroa tuotantoajoissa, kun itse tilannut jo heinäkuussa ja alustava valmistuminen vasta tammikuussa eli tuotantoaika ei ole vahvistunut vielä. En ottanut edes peräkoukkua, mikä olisi viivästyttänyt vielä enemmän.

Ei tuossa nyt kauheasti FR:n päälle tarvinut lisävarusteita omasta mielestä. Desire Red, Full Ledit, Wrap around ledit, kumimatot lisävarustelistassa.

Perjantaina luovutus.
-21 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor AWD 455hv
Ex: -20 Seat Leon FR 1.4 PHEV eHybrid DSG 204hv (MY21)
Ex: -19 VW Polo Highline 1.5 TSI EVO DSG 150hv
Ex: -07 Audi A3 Sportback 1.8TFSI 160hv

miz

Lainaus käyttäjältä: Le.ON - 24.11.20 - klo:15:32
Otitko paljon lisävarusteita vai menitkö karvalakkina? Jännä miten paljon eroa tuotantoajoissa, kun itse tilannut jo heinäkuussa ja alustava valmistuminen vasta tammikuussa eli tuotantoaika ei ole vahvistunut vielä. En ottanut edes peräkoukkua, mikä olisi viivästyttänyt vielä enemmän.

Dcc, ledit, turvallisuuspaketti xl + wrap around ledit, turvatyynyt, peruutuskamera, puhelimen langaton lataus ja koukkuvalmius. Mikään noista ei käsittääkseni ole sellainen joka viivästystä voisi itsessään aiheuttaa. Käytännössä samoja varusteita on näkynyt 1.5 tsi esittelyautoissa, eikä noista minkään ole mainittu olevan jotenkin rajoittava phevin yhteydessä.

Le.ON

Lainaus käyttäjältä: miz - 24.11.20 - klo:18:15
Dcc, ledit, turvallisuuspaketti xl + wrap around ledit, turvatyynyt, peruutuskamera, puhelimen langaton lataus ja koukkuvalmius. Mikään noista ei käsittääkseni ole sellainen joka viivästystä voisi itsessään aiheuttaa. Käytännössä samoja varusteita on näkynyt 1.5 tsi esittelyautoissa, eikä noista minkään ole mainittu olevan jotenkin rajoittava phevin yhteydessä.
Joo eipä noi lisävarusteetkaan paljoa vaikuta varmaan toimituksiin, jos näitä on jo eTSI-malleissakin. Jännä juttu kuitenkin, että mipefinin elokuussa tilattu auto tulee kuukausia nopeammin kuin oma heinäkuussa tilattu.

Sam123

Nyt on oma auto saapunut Suomeen. Olen ollut erittäin tarkka asian kanssa, että autoa EI saa rekisteröidä tälle vuodelle. Minkähän takia näen omassa k-autossa autolle jo nyt rekisterinumeron?

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Sam123 - 27.11.20 - klo:11:37
Nyt on oma auto saapunut Suomeen. Olen ollut erittäin tarkka asian kanssa, että autoa EI saa rekisteröidä tälle vuodelle. Minkähän takia näen omassa k-autossa autolle jo nyt rekisterinumeron?

Itselle on ID.3 tulossa ja näkyy rekisterinumero myös. Onkohan se oikea rekkari vai joku sisäinen numero? Auton puskurissa kilven takana taitaa olla vahaliidulla kirjoitettu numero, ainakin aikaisemmin ollut.

Onko tuossa ensi vuodelle rekisteröinnissä joku etu? Itse en varmaankaan jaksa odottaa, mutta moni vannoo sen nimeen että autosta tulee vuoden nuorempi kun rekataan vasta ensi vuonna? Eikö nuo käytettynä myydä kuitenkin mallivuodella eli 21:nä joka tapauksessa.  ???
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Sam123

Mä soitin Trafille. Liike varannut tuon rekkarin, mut itse rekisteröintiä ei ole vielä tehty. On siinä mun mielestä se että, eivät ainakaan kitise tulevaisuudessa että olis 2020 rekisteröity, kun katsovat myytäviä vastaavia autoja. Kyllä siinä sen 1000-2000, voi säästää.

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: Sam123 - 27.11.20 - klo:11:37
Nyt on oma auto saapunut Suomeen. Olen ollut erittäin tarkka asian kanssa, että autoa EI saa rekisteröidä tälle vuodelle. Minkähän takia näen omassa k-autossa autolle jo nyt rekisterinumeron?

Järjestelmä Trafin kanssa on jotenkin sellainen että autojen rekkarit on tiedossa jo hyvin varhain. Omastani tiesin rekkarin jo ennen kuin koko kosla oli vielä maassakaan.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Erkka

Usein näkee näyttelytiloissa uusien autojen takakontissa rekisterikilvet, vaikka autoa ei vielä ole rekisteröity.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Matskasi

Aika myöhään näyttävät vahvistavan noita tuotantoviikkoja, kun minulla näkyy K-auton tiedoissa edelleen alustavaa ja vahvistamatonta tuotantoviikkoa 202050. Vai tulisiko tiedot viiveellä tuonne järjestelmään?
Ajossa: Seat Leon ST 1.4 PHEV 204 eHybrid Xcellence DSG
Ex: Seat Leon ST 1.4 TSI 150 ACT FR DSG
Ex: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Elegance

miz

Lainaus käyttäjältä: Matskasi - 03.12.20 - klo:08:43
Aika myöhään näyttävät vahvistavan noita tuotantoviikkoja, kun minulla näkyy K-auton tiedoissa edelleen alustavaa ja vahvistamatonta tuotantoviikkoa 202050. Vai tulisiko tiedot viiveellä tuonne järjestelmään?

,,lä pidätä hengitystä odotellessa :)
Mulla on edelleen K-auton tiedoissa viikko 42/2020. Maahantulopäivän piti olla 17.11., mutta ei ole autoa tehty vielä. Eikä kyselyyn aikatauluista ole tullut vastausta maahantuojalta.

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Matskasi - 03.12.20 - klo:08:43
Aika myöhään näyttävät vahvistavan noita tuotantoviikkoja, kun minulla näkyy K-auton tiedoissa edelleen alustavaa ja vahvistamatonta tuotantoviikkoa 202050. Vai tulisiko tiedot viiveellä tuonne järjestelmään?

Hyvin on aikataulut päivittyneet. Tiguan eHybrid tilattu 21.9, jonka jälkeen alustava tuotantoviikko vahvistettiin noin kuukauden kuluttua tilauspäivästä 202104, joka sitten päivittyi uudelleen alustavaksi tuotantoviikoksi noin kolmen viikon kuluttua edellisestä 202102, jonka jälkeen vahvistui tuotantoviikoksi viikko sitten 202102. Tuotanto päivämäärää ei ole vielä vahvistettu.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Hego

Täällä edelleen vahvistamaton tuotantoviikko 51/2020. Jää nähtäväksi kuinka paikkaansa pitävä tuo on.

Kivahan tuo ois jos vois jostain systeemistä itse seurata tuota, nyt kun ei ole konsernin tuotetta alla niin joutuu myyjältä kyselemään. Ihme rajoitus tuokin että noi tiedot näkyy omilla sivuilla vain niille jolla VW tai Seat nykyisenä kulkineena.
Seat León ST PHEV Xcellence

Olaz

30.11 tilattu eHybrid Xcellence Sportstourer. Myyjä lupasi palata kun saa tuotantoviikosta tietoa, vielä ei ole palannut. Arvio oli että 3-4kk menee toimitukseen.
Seat Leon ST eHybrid Xcellence

miz

Lainaus käyttäjältä: Hego - 03.12.20 - klo:09:49
Täällä edelleen vahvistamaton tuotantoviikko 51/2020. Jää nähtäväksi kuinka paikkaansa pitävä tuo on.

Kivahan tuo ois jos vois jostain systeemistä itse seurata tuota, nyt kun ei ole konsernin tuotetta alla niin joutuu myyjältä kyselemään. Ihme rajoitus tuokin että noi tiedot näkyy omilla sivuilla vain niille jolla VW tai Seat nykyisenä kulkineena.

Eikö siis saa aktivoitua edes myyjän tai asiakaspalvelun kautta?
Tuo palvelu on kyllä hieman torso kun huoltotiedoissa ei näy kuin käynnin päivämäärä ja kilsat. Olisi kiva jos olisi listattuna käynnin syy tai huollon tyyppi, mieluiten tietty huollon dokkarit saatavilla tuolta.

Omasta tilauksesta kokemuksena on että myyjälläkään ei näy ajantasaista aikataulua järjestelmistä, vaan lisätiedot joutuu hekin kyselemään maahantuojalta.

Sam123

#79
Yllättävän nopeasti saivat auton Suomeen tehtaalta. Ei mitenkään älyttömästi heittänyt itsellä nuo arviot. Leon Sportstourer PHEV magnetic tech, koukun esiasennus ja lisäks oikeastaan kaikki mitä vaan sai lisävarusteena. Nahkapenkkien sijaan nuo dinamica penkit ja ei varashälytintä (ellei vakio).

Tilauspvm: 17.6.2020
Alustava tuotantoviikko 202042
Tuotantopvm   06.11.2020
Maahantulopvm   27.11.2020
Tila   Auto Suomessa

Liikkeen mukaan (27.11.2020) parin viikon päästä auto liikkeessä. Aika jännä, että menee kaks viikkoa täällä Suomessa vielä..

Le.ON

Nyt on Oma Seat -palveluun vahvistunut tuotantoviikko viikolle 2. Tilattu 27.7.2020. Odottavan aika on todella pitkä.

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Le.ON - 04.12.20 - klo:16:45
Nyt on Oma Seat -palveluun vahvistunut tuotantoviikko viikolle 2. Tilattu 27.7.2020. Odottavan aika on todella pitkä.

Seatin toimitusaika on pitkä kuin "nälkävuosi". Oma VW tilattu 21.9 ja vahvistettu toimitusaika samalle viikolle 2.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Epes

Oma ennen juhannusta tilattu koukullinen PHEV ST on edelleen arvioidussa tuotantoviikossa 51 ja vahvistamatta. Soppariin merkitty toimitusaika meni viikko sitten.

QUICK64

26.10 oli mun tilaussopparissa, eipä ole kuulunut muuta kuin ehkä tekevät vko 51 (koukullinen mullakin, juhannuksen tienoilla tilattu)

Hego

Koukullinen ST PHEV myös minulle tulossa ja vahvistamaton tuotantoviikko 51. Vaikuttaisi siltä et koukullisia sit aletaan vko 51 puskemaan linjalta...
Seat León ST PHEV Xcellence

Yaffa0

Minä tilasin pari viikkoa sitten (FR PHEV) ja toimitusajaksi arvottiin maaliskuussa 2021, mutta voi tulla jo helmikuussakin (oli arvio). Varusteena oli niin ikään sähköinen koukku, ja kaikki muut varusteet dinamica-penkkejä ja DCC:tä myöten. Edellinen Leon tuli aika lailla ajallaan n. kolmessa kuukaudessa.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Matskasi

Eilen sain myyjältä kuulla, että maahantuojan mukaan koukullisia ST PHEVejä tehdään tuotannossa viikoiila 2-3, joten taitaa minunkin auton toimitus siirtyä helmikuun puolelle, vaikka järjestelmä edelleen näyttää alustavaa tuotantoviikkoa 202050. Sinällään tuo ei kyllä juurikaan haittaa, ehdinpähän ainakin asennuttaa rauhassa tuon pari viikkoa sitten saapuneen Seatin latausaseman.
Ajossa: Seat Leon ST 1.4 PHEV 204 eHybrid Xcellence DSG
Ex: Seat Leon ST 1.4 TSI 150 ACT FR DSG
Ex: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Elegance

JaTSi

Ennen juhannusta tilattu koukullinen Phev hätsi.
Nyt k-auton sivuilla vahvistettu tuotantovko 202103.

Jaksaa,jaksaa.....
SEAT LEON 1,4 PHEV 204 eHybrid FR

Epes

Lainaus käyttäjältä: Epes - 04.12.20 - klo:17:13
Oma ennen juhannusta tilattu koukullinen PHEV ST on edelleen arvioidussa tuotantoviikossa 51 ja vahvistamatta. Soppariin merkitty toimitusaika meni viikko sitten.

Johan pomppas, kävin äsken kurkkaamassa K-autossa koukullisen PHEV ST:n tilannetta ja olihan se muuttunut aika ikävästi. Uusi vahvistamaton tuotantoviikko on 2021/16 eli huhtikuun loppupuolta mennään silloin. Nyt tulee asiaa myyjälle. Tilaus on tehty ennen juhannusta 2020 ja sopparissa luovutus on kirjattu marraskuu 2020...…..

Erkka

^Ei ole todellista! Mikä siellä tuotannossa mättää, ettei autoja saada auton tilanneille? Oletko maahantuojalta kysellyt aiemmin, miksi tuotantoviikko venyy ja venyy?

Onko teille muille Seatin tilanneille tullut vastaavanlaisia viivästyksiä?
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy