VAG päästökampanja jälkipuinti joilla "korjattu"

Aloittaja Shadowy89, 03.01.17 - klo:19:15

« edellinen - seuraava »

Oktaavi

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 25.04.17 - klo:19:51
Itse aion penkittää autoni ennen tuota päivitystä ja sen jälkeen. Onpahan faktaa noista muutoksista. Jännä ettei kukaan muu ole vaivautunut tekemään tuota. Tokihan se jonkun euron maksaa, mutta onpahan sen jälkeen faktaa muuttuuko joku asia oleellisesti.
Vieläkö erehdyit VAG-konsernin autoon?  ;D

repomies

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 25.04.17 - klo:20:18
Auto minkä penkitän ei ole lastutettu, on vakio-ohjelmalla ja penkitän sen ennen tuota huijauspäivitystä sekä sen jälkeen.

Hienoa! Hyvä Karppa! Näitä saisi olla muutama enemmänkin, ei tosiaan haittaisi jos saataisiin muitakin. Kannattaa kysäistä saako tuplavedosta päästöhuijauspäivityksen ympärillä vähän alennusta.. meinaan veikkaan että löytyy penkittäjiäkin joita volkkarin touhu jurppii.

Oktaavi

Saattaahan tuo teho laskea tuon päivityksen jälkeen, mutta omien kokemusten perusteella vakiona noissa VAG-konsernin vehkeissä ollut jotain 10-20hv voimaa enemmän, mitä tehdas ilmoittanut. Esimerkiksi viimeisimpänä tuo oma 2.0tdi Ocu. Tehdas ilmoittaa 140hv. Penkissä mitattu pikkusen yli 160hv. Ohjelmoinnin jälkeen piirua vaille 180hv ja vähän yli 400nm. Vaikka teho laskisi päivityksen myötä, saattaa voimaa kuitenkin olla vielä enemmän, mitä tehdas ilmoittanut. Eli paketti OK. Mutta mielenkiinnolla odottelen tuloksia.

PeltiSeppo

2014 Passattiin CFFB koneella tehty päästökampanja 11/-16 ja 150tkm huollon yhteydessä, nyt taulussa 162tkm ja egr mahdollisesti menossa vaihtoon. Muista ketjuista selanneena voisi olla mahdollista vastaantuloihin maahantuojan puolesta, EGR:iä mennyt siis vaihtoon jo ennen huijauksien paljastumistakin mutta mahdollisesti tällä muutetulla softalla on tekemistä tuossa yhtälössä.

matalaut

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 25.04.17 - klo:19:51
Itse aion penkittää autoni ennen tuota päivitystä ja sen jälkeen. Onpahan faktaa noista muutoksista. Jännä ettei kukaan muu ole vaivautunut tekemään tuota. Tokihan se jonkun euron maksaa, mutta onpahan sen jälkeen faktaa muuttuuko joku asia oleellisesti.

Ehdottomasti olisi hienoa nähdä mitä muutoksia on tehty. Oma auto oli sen verran tuore minulle, kun päivitys tehtiin ettei eroa pysty sanomaan. Hiukkassuodattimen poltto tulee melko vakiosti ennen 300 km eli mielestäni aika usein. Seuranta jatkuu.
Aikaisemmat: VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

repomies

Jos Karppa tai joku muu käy penkillä päästökorjauspäivityksen ympärillä, DPF:n pakkopoltto ennen penkitystä ei olisi huono juttu. Sen voi tehdä VCDS:llä mikäli sattuu sellainen olemaan. DPF:n erilainen täyttöaste vaikuttaa dynovetoon, joten se on parasta eliminoida muuttujien joukosta polttamalla noet ensin pois.

rami

Täyttä skeidaa koko päästötunkki. Asiakas maksaa kaiken jopa tulevassa heikommassa laadussa. Oliko VAGina järkeä koko touhussa? Olipas kallis tunkki VG konsernille joten laatua pitää edelleen heikentää ja kilpailuttaa alihankkijat Kongon aavikoita myöden. Heh! ;D ;D ;D

jake_soomi

Täällä kans käsi pystyyn VAG:n virheen merkiksi!  >:( -12 mallin 4Motion 2.0 TDI Tiguaniin tehtiin päästöhuijauskorjaus 180tkm määräaikaishuollon kohdalla ja nokkahihnanvaihdon yhteydessä. Nyt noin 2kk ja 10tkm myöhemmin EGR alkoi sytytteleen keltaista moottorihäiriövaloa ja Torque-softalla antaa vikakoodin "P0403 - Voimansiirto, Exhaust Gas Recirculation Control Circuit". Vikakoodin nollauksen jälkeen sama vikakoodi palasi noin 150km ajon jälkeen, kun uudestaan kylmähköllä moottorilla lähdin liikkeelle. Tuon 150km ajelin pääasiassa 3. ja 4. vaihteella, korkeahkoilla kierroksilla karstan poistamiseksi. Ohje tuohon tuli toisen merkkiliikkeen huollosta.

Mihin tehdään "ryhmakannehakemus" EGR-venttiilien ja tukkeutuvien hiukkassuodattiminen vaidosta maahantuojan piikkiin?  PRKL!!!  >:(
-20 Mitsubishi Outlander 2.4 PHEV Active Plus
-12 (EX-) VW Tiguan 4Motion Sport&Style 2.0 TDI
-14 Ski-Doo Renegade Adrenaline 900ACE
-03 Yamaha XVS650 Dragstar

Geoman

Testaappa jollakin hieman kehittyneemmällä testerillä. Minulla oli vastaavaa vaivaa huijauspäivityksen jälkeen ja vika osoittautui DPF:n paine-eroanturi viaksi, joka mielestäni on osa tuota järjestelmää. VCDS antoi tarkasti viallisen sensorin. Torque ei taida tunnistaa VW:n erikoisvikakoodeja?

jake_soomi

Lainaus käyttäjältä: Geoman - 04.05.17 - klo:21:04
Testaappa jollakin hieman kehittyneemmällä testerillä. Minulla oli vastaavaa vaivaa huijauspäivityksen jälkeen ja vika osoittautui DPF:n paine-eroanturi viaksi, joka mielestäni on osa tuota järjestelmää. VCDS antoi tarkasti viallisen sensorin. Torque ei taida tunnistaa VW:n erikoisvikakoodeja?

VCDS meni just tilaukseen kaverin suosituksesta.
-20 Mitsubishi Outlander 2.4 PHEV Active Plus
-12 (EX-) VW Tiguan 4Motion Sport&Style 2.0 TDI
-14 Ski-Doo Renegade Adrenaline 900ACE
-03 Yamaha XVS650 Dragstar

VAGNeverAgain

Lainaus käyttäjältä: jake_soomi - 04.05.17 - klo:20:19
Täällä kans käsi pystyyn VAG:n virheen merkiksi!  >:( -12 mallin 4Motion 2.0 TDI Tiguaniin tehtiin päästöhuijauskorjaus 180tkm määräaikaishuollon kohdalla ja nokkahihnanvaihdon yhteydessä. Nyt noin 2kk ja 10tkm myöhemmin EGR alkoi sytytteleen keltaista moottorihäiriövaloa ja Torque-softalla antaa vikakoodin "P0403 - Voimansiirto, Exhaust Gas Recirculation Control Circuit". Vikakoodin nollauksen jälkeen sama vikakoodi palasi noin 150km ajon jälkeen, kun uudestaan kylmähköllä moottorilla lähdin liikkeelle. Tuon 150km ajelin pääasiassa 3. ja 4. vaihteella, korkeahkoilla kierroksilla karstan poistamiseksi. Ohje tuohon tuli toisen merkkiliikkeen huollosta.

Mihin tehdään "ryhmakannehakemus" EGR-venttiilien ja tuukkkeutuvien hiukkassuodattiminen vaidosta maahantuojan piikkiin?  PRKL!!!  >:(

Ei kannata kiukutella. Nyt autosi päästöt ovat sillä tasolla kun pitääkin. Onneksi VW korjaa näin jalomielisesti kaikki liikaa tupruttavat dieselautot.

jake_soomi

Lainaus käyttäjältä: VAGNeverAgain - 04.05.17 - klo:22:10
Ei kannata kiukutella. Nyt autosi päästöt ovat sillä tasolla kun pitääkin. Onneksi VW korjaa näin jalomielisesti kaikki liikaa tupruttavat dieselautot.

Ei oikein nyt onnista autojen kans!  >:( Edellinen oli -09 Kuga ja siitä meni ensin hiukkassuodatin tukkoon vähemmillä kilsoilla (Edellinen omistaja oli ilmeisesti joku mummeli ollut, joka oli ajanut kaupunkiajolla pöntön tukkoon?!), jonka johdosta luultavasti turbo vioittui ja posahti 6kk päästä. Sen jälkeen kaksoismassavauhtipyörä alkoi täryttämään. Siinä vaiheessa meni Kuga vaihtoon ja tilalle tuli tää Tiguan päästöhuijauksineen.  >:(

Kugaa ennen oli kylläkin uudesta asti 2009-2015 VAG:n Seat Exeo 2.0 TDI CR 170hv., missä ei 230tkm aikana ollut käytännössä mitään vikaa vikaa vikaa.  ;D Ei koko aikana merkkiäkään EGR-ongelmista, hiukkaspöntön tukkeutumisesta tai kaksoismassaongelmistakaan.
-20 Mitsubishi Outlander 2.4 PHEV Active Plus
-12 (EX-) VW Tiguan 4Motion Sport&Style 2.0 TDI
-14 Ski-Doo Renegade Adrenaline 900ACE
-03 Yamaha XVS650 Dragstar

jake_soomi

Sitten vielä kysymys, että onko kukaan saanut maahantuojaa tai merkkiliikettä korjaamaan EGR- tai hiukkaspönttöjä ilmaiseksi päästöhuijauskorjauksen jälkeen vai ovatko heti vetäytyneet kilpikonnapuolustukseen ja tyypilliseen tapaan yrittävät kiistää kaiken?  >:( Pitää tänään aloittaa tiedustelut oman kotteron osalta ja olis kiva kuulla kanssakärsijöiden kokemuksia.
-20 Mitsubishi Outlander 2.4 PHEV Active Plus
-12 (EX-) VW Tiguan 4Motion Sport&Style 2.0 TDI
-14 Ski-Doo Renegade Adrenaline 900ACE
-03 Yamaha XVS650 Dragstar

Oktaavi

En tiedä, mikä tuon EGR:n oletettu elinikä on, mutta itsellä ne on tasaisesti rikkoontuneet 150tkm-250tkm välimaastossa. Merkistä riippumatta.

-karppa-

Vähän faktaa skeidan kohdalta:
"Skodalla päästökampanja on ns. huoltokampanja joka tarkoittaa, että se ei ole takaisinkutsu joka olisi pakollinen jotta auton saa katsastuksesta läpi. Voitte siis kieltäytyä kampanjan suorittamisesta halutessanne. Tällöin täytämme vain kaavakkeen jolla todistatte ettette halua kampanjaa suoritettavan ja me lähetämme kaavakkeen maahantuojalle. "

"Skodan kohdalla että Trafi ei sitä vaadi. VW:n puolella on toisin. Johtui jostakin tyypitys maasta jossa tyypitykset aikoinaan tehty, että mennäänkin ihme kyllä eri tavalla Skodan ja VW:n kohdalla. "

Eli jos tuo päästökampanja ei ole pakollinen, niin en todellakaan sitä tee autolle.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

jhm

Lainaus käyttäjältä: Oktaavi - 05.05.17 - klo:09:27
En tiedä, mikä tuon EGR:n oletettu elinikä on, mutta itsellä ne on tasaisesti rikkoontuneet 150tkm-250tkm välimaastossa. Merkistä riippumatta.

Sama juttu.
Edellinen auto oli Ocu 1.6 tdi vm.2010. Ensimmäinen egr:n jäähdytin meni jossain 130 tkm:n kohdilla ja toinen taisi mennä 240-250 tkm:n paikkeilla.Välissä vielä egr:n paine-ero anturi. Kulutustavaraa joissain versioissa.Vaihdoin nykyiseen kun mittarissa oli 271 tkm.

Löytyy jostain säikeestä ajankohdat tarkalleen ,ei jaksa penkoa..

VW Transporter T5  84kw 2014

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: jhm - 05.05.17 - klo:18:51
Sama juttu.
Edellinen auto oli Ocu 1.6 tdi vm.2010. Ensimmäinen egr:n jäähdytin meni jossain 130 tkm:n kohdilla ja toinen taisi mennä 240-250 tkm:n paikkeilla.Välissä vielä egr:n paine-ero anturi. Kulutustavaraa joissain versioissa.Vaihdoin nykyiseen kun mittarissa oli 271 tkm.

Löytyy jostain säikeestä ajankohdat tarkalleen ,ei jaksa penkoa..


Koputan puuta. 285tkm ja eka egr. DPF antureita mennyt 2 kpl kolmesta. Auto ollut 135tkm 4v mulla.
Ja se on dpf paine-eroanturi ei egr.

jhm

^
Jep.
Niinhän tuo onkin dpf paine-eroanturi.Octavia oli välin 40-271 tkm mulla.Ajalla 4.2011-12.2015.
Yetillä kelattu 60-125 tkm,ei vielä vikoja....kop kop.Kai sitä sitten kun huijauspäivitys on tehty  ;D .
VW Transporter T5  84kw 2014

jabajee

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 05.05.17 - klo:17:20
Vähän faktaa skeidan kohdalta:
"Skodalla päästökampanja on ns. huoltokampanja joka tarkoittaa, että se ei ole takaisinkutsu joka olisi pakollinen jotta auton saa katsastuksesta läpi. Voitte siis kieltäytyä kampanjan suorittamisesta halutessanne. Tällöin täytämme vain kaavakkeen jolla todistatte ettette halua kampanjaa suoritettavan ja me lähetämme kaavakkeen maahantuojalle. "

"Skodan kohdalla että Trafi ei sitä vaadi. VW:n puolella on toisin. Johtui jostakin tyypitys maasta jossa tyypitykset aikoinaan tehty, että mennäänkin ihme kyllä eri tavalla Skodan ja VW:n kohdalla. "

Eli jos tuo päästökampanja ei ole pakollinen, niin en todellakaan sitä tee autolle.

Olisi mielenkiintoista tietää miten Skoda sitten jälkeenpäin suhtautuu näihin "kieltäytyjiin", jos tulevaisuudessa tulee jotain muuta asiaa siihen suuntaan. Veikkaan että sitä kieltäytymistä tullaan käyttämään monenlaisissa tapauksissa tavalla tai toisella asiakasta vastaan.
Voihan sieltä pyytää allekirjoitettua lappua missä Skoda lupaa ikuisiksi ajoiksi unohtaa koko kieltäytymisen  ;)

skrikoo

Lainaus käyttäjältä: jabajee - 05.05.17 - klo:23:55
Olisi mielenkiintoista tietää miten Skoda sitten jälkeenpäin suhtautuu näihin "kieltäytyjiin", jos tulevaisuudessa tulee jotain muuta asiaa siihen suuntaan. Veikkaan että sitä kieltäytymistä tullaan käyttämään monenlaisissa tapauksissa tavalla tai toisella asiakasta vastaan.
Voihan sieltä pyytää allekirjoitettua lappua missä Skoda lupaa ikuisiksi ajoiksi unohtaa koko kieltäytymisen  ;)
En tiedä Skodasta, mutta... kieltäydyin Sciroccon kampanjasta jossa tehtiin moottorinohjausyksikön päivitys. Väittivät että jotkut autot sammuilivat. Itselläni ei ollut ollut mitään vikaa joten kieltäydyin kunniasta. Kertoivat että ilmoittavat maahantuojalle asiakkaan kieltäytyneen päivityksestä.
Sain jälkeenpäin kuulla että totuus miksi päivitys tehtiin oli... Sciroccon ohjekirjassa suositellaan käytettäväksi 95 bensiiniä ja päivityksellä laittoivat autot sietämään paremmin tuota polttoainetta.
Monet jotka olivat tehneet päivityksen kertoivat kulutuksen lisääntyneen huomattavasti.
Itse en käyttänyt koskaan 95:sta,
Koskaan tuo kieltäytyminen ei tullut vastaan missään ja korjasivat kiltisti veloituksetta jakopään vaikka takuu oli umpeutunut jo yli vuosi sitten.
Kieltäydyin Opel Astra GTC:kin moottorinohjausyksikön päivityksestä ja tulppien vaihdosta.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: jabajee - 05.05.17 - klo:23:55
Olisi mielenkiintoista tietää miten Skoda sitten jälkeenpäin suhtautuu näihin "kieltäytyjiin", jos tulevaisuudessa tulee jotain muuta asiaa siihen suuntaan. Veikkaan että sitä kieltäytymistä tullaan käyttämään monenlaisissa tapauksissa tavalla tai toisella asiakasta vastaan.
Voihan sieltä pyytää allekirjoitettua lappua missä Skoda lupaa ikuisiksi ajoiksi unohtaa koko kieltäytymisen  ;)

Miksi tuollainen lappu pitäisi allekirjoittaa? Jos ilmoitat vain ettei autoon ajeta tuota ohjelmistoa? Toinen on, että mielenkiinnosta kyllä otan kuvan tuosta tinketistä minkälainen pitäisi allekirjoittaa.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Octavia4x4

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 06.05.17 - klo:08:09
Miksi tuollainen lappu pitäisi allekirjoittaa? Jos ilmoitat vain ettei autoon ajeta tuota ohjelmistoa? Toinen on, että mielenkiinnosta kyllä otan kuvan tuosta tinketistä minkälainen pitäisi allekirjoittaa.
Mistä Skodasta sä Karppa nyt kirjoitat? Ei kai tämä päästöhuijausohjelma pumppusuutinkoneissa (BKD, BMM yms) ole, eikös sulla Scoutissa BMM ole? Vai onko auto vaihtunut, muttei ehtinyt päivittymän allekirjoitukseen?  :)
Konsernipelejä vuodesta 1993

jake_soomi

Sitten vielä kysymys, että jos EGR:n ohjelmoituttaa pois käytöstä, niin alkaako hiukkassuodatin tukkeutumaan nopeampaa vaiko hitaammin?  :o
-20 Mitsubishi Outlander 2.4 PHEV Active Plus
-12 (EX-) VW Tiguan 4Motion Sport&Style 2.0 TDI
-14 Ski-Doo Renegade Adrenaline 900ACE
-03 Yamaha XVS650 Dragstar

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: jake_soomi - 06.05.17 - klo:10:05
Sitten vielä kysymys, että jos EGR:n ohjelmoituttaa pois käytöstä, niin alkaako hiukkassuodatin tukkeutumaan nopeampaa vaiko hitaammin?  :o

Mulle on pari firmaa todennut, että eivät poista pelkkää egr:ää, koska sen jälkeen dpf:ä tukkiutuu nopeampaa eikä poltto toimi oikein.

Lainaus käyttäjältä: Octavia4x4 - 06.05.17 - klo:10:04
Mistä Skodasta sä Karppa nyt kirjoitat? Ei kai tämä päästöhuijausohjelma pumppusuutinkoneissa (BKD, BMM yms) ole, eikös sulla Scoutissa BMM ole? Vai onko auto vaihtunut, muttei ehtinyt päivittymän allekirjoitukseen?  :)

En kirjoita scoutista ja ei ole kyse BMM moottorista, vaan CFJA moottorista.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Octavia4x4

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 06.05.17 - klo:10:14
En kirjoita scoutista ja ei ole kyse BMM moottorista, vaan CFJA moottorista.
Tämä selvä.  :)
Konsernipelejä vuodesta 1993

jabajee

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 06.05.17 - klo:08:09
Miksi tuollainen lappu pitäisi allekirjoittaa? Jos ilmoitat vain ettei autoon ajeta tuota ohjelmistoa? Toinen on, että mielenkiinnosta kyllä otan kuvan tuosta tinketistä minkälainen pitäisi allekirjoittaa.
En minä tiedä miksi pitäisi. Kommentoin vain tuota viestiä, missä joku kertoi jostain ihmeen allekirjoittamisesta ja pohdiskelin mihin moinen voi pahimmillaan johtaa.
Mikäki moinen allekirjoitteluspelleily yleistyy, niin kannattaa alkaa vaatimaan niitä allekirjoituksia myös sieltä valmistajan edustajaltakin. Tyyliin; tämä vika johtui suunnittelu- tai valmistusvirheestä ja kaikesta siihen liittyvästä kustannuksista vastaa valmistaja  ;)

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: jabajee - 06.05.17 - klo:12:06
En minä tiedä miksi pitäisi. Kommentoin vain tuota viestiä, missä joku kertoi jostain ihmeen allekirjoittamisesta ja pohdiskelin mihin moinen voi pahimmillaan johtaa.
Mikäki moinen allekirjoitteluspelleily yleistyy, niin kannattaa alkaa vaatimaan niitä allekirjoituksia myös sieltä valmistajan edustajaltakin. Tyyliin; tämä vika johtui suunnittelu- tai valmistusvirheestä ja kaikesta siihen liittyvästä kustannuksista vastaa valmistaja  ;)

Juuri näin ajattelin asian myös itse, että vaadin allekirjoittamaan sellaisen tinketin, että kun toteavat ettei skodan kohdalla ole pakkoa tuolle ohjelmistopäivitykselle, että sen saa katsastettua. On nimittäin aika tympeää mennä katsastukseen ja huomata, että marmorilla puhutaan puuta heinää.

Tottakai tuon egr:n rikkoontumiseen vastattiin näin (Ohjelmistopäivityksen jälkeen):
"Enpä olekaan itse moisista kuullut. EGR:hän on kuluva osa sillä tavoin, että siihen kertyy ajan mittaan karstaa jonka vuoksi yleensä menee rikki. Joskus niissä ollut myös jäähdytysneste vuotoja. Jos Skodalla olisi tuollainen tieto, että EGR:rät hajoavat päivitysten vuoksi, olisi siitä meilläkin tieto. Jos EGR hajoaisi päivityksen jälkeen on toimintamalli sama takuun jälkeisten vastaantulokyselyiden suhteen, kuin silloin jos EGR hajoaisi ilman päivitystä. Vastaantulokysely tehdään siis Skodalle jos tuollainen ongelma tulee eteen, mutta se ei takaa sitä että maahantuoja maksaisi korjauksen."

Tämähän on sellaista liirumlaarumia. Tulee mieleen ihan tuo maaliketju mieleen, että sellaisia lauluja laulat kenen leipää syöt...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

PeltiSeppo

Lainaus käyttäjältä: PeltiSeppo - 27.04.17 - klo:22:12
2014 Passattiin CFFB koneella tehty päästökampanja 11/-16 ja 150tkm huollon yhteydessä, nyt taulussa 162tkm ja egr mahdollisesti menossa vaihtoon. Muista ketjuista selanneena voisi olla mahdollista vastaantuloihin maahantuojan puolesta, EGR:iä mennyt siis vaihtoon jo ennen huijauksien paljastumistakin mutta mahdollisesti tällä muutetulla softalla on tekemistä tuossa yhtälössä.

Vianhaun perusteella päätyivät tosiaan EGR:n vaihtoon. Töineen 1500e josta vastaantuloa 90% ja loppu 150e meni tässä tapauksessa myyjäliikkeen ottamasta vakuutuksesta koska auto oli hiljattain hankittu.

Vaikea sanoa minkälainen auto on ollut ennen päästökampanjassa tehtyä ohjelmistopäivitystä mutta nyt ajossa huomasi selkeästi piristyneen ala- ja keskialueen kierroksilla ajettaessa. Toki viallinen EGR voinee myös aiheuttaa käyntiin tärinää jne. mutta hetken mielessä käväisi olisivatko palauttaneet softan alkuperäiseksi  ;D

Olettaisin jokatapauksessa että jonkinlaista moottorinohjaukseen liittyvää on tehty vaihtoon liittyen. Tästä ei tietystikään mainittu sanallakaan autoa haettaessa.

jake_soomi

Lainaus käyttäjältä: PeltiSeppo - 07.05.17 - klo:00:28
Vianhaun perusteella päätyivät tosiaan EGR:n vaihtoon. Töineen 1500e josta vastaantuloa 90% ja loppu 150e meni tässä tapauksessa myyjäliikkeen ottamasta vakuutuksesta koska auto oli hiljattain hankittu.

Vaikea sanoa minkälainen auto on ollut ennen päästökampanjassa tehtyä ohjelmistopäivitystä mutta nyt ajossa huomasi selkeästi piristyneen ala- ja keskialueen kierroksilla ajettaessa. Toki viallinen EGR voinee myös aiheuttaa käyntiin tärinää jne. mutta hetken mielessä käväisi olisivatko palauttaneet softan alkuperäiseksi  ;D

Olettaisin jokatapauksessa että jonkinlaista moottorinohjaukseen liittyvää on tehty vaihtoon liittyen. Tästä ei tietystikään mainittu sanallakaan autoa haettaessa.

Just soittelivat meikällekin maahantuojan päätöksen ja menee onneksi 90% vastaantulolla maahantuojan piikkiin uusi EGR-venttiili!  ;D Tosissaan piti kyllä merkkihuollossa asiasta vääntää ja todella tarkasti syynäsivät huoltohistorian omista järjestelmistään ja kopioivat jopa paperisen huoltokirjan maahantuojalle. Onneksi oli täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja! Muussa tapauksessa olisi kuulemma pitänyt olla vielä vähintään kuitit kaikista muualla tehdyistä huolloista (lähinnä käytettyjen öljylaatujen varmistamiseksi).
-20 Mitsubishi Outlander 2.4 PHEV Active Plus
-12 (EX-) VW Tiguan 4Motion Sport&Style 2.0 TDI
-14 Ski-Doo Renegade Adrenaline 900ACE
-03 Yamaha XVS650 Dragstar

jetisti

2010 Yetissä (250tkm, CFHC, 4x4) EGR systeemi alkoi nikottelemaan 2-3 kuukautta päivityksen jälkeen. Korjaamolla sanottiin, että venttiili pitää vaihtaa - ei tehtaan vastaantuloa. EGR on kuulemma kuluva osa kuten renkaat ja jarrut. Ei renkaita vaihtaessa joudu purkamaan puolta autoa - ainakaan vielä. Kukaan ei kerro mitä uusi päivitys tekee, mutta pitäisi olla Skodan mukaan onnellinen, että on saanut ilmaisen päivityksen.   

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy