Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - Passat3C4Motion

#1
Audi A3 meni lunastukseen, varastoon jäi 2.0 Tdi CBBB vm 2009 moottorin öljypohja, imuläpät, suuttimia (käytettyjä), muutama muu moottorin osa (EGR). Osat annetaan pois. Öljypohjalle voi olla käyttöä, jos vaikka kiveen ajaa. Asun Jyväskylässä.
#2
Moi ! En oikein enään osaisi siirtyä etuvetokalustoon, kun näillä keleillä (Keski-Suomi) on niin kiva ajaa 4-vedolla.
Yllättävän hyvin on toiminut Haldex5 ja ajokilometreillä 315 tkm/Octavia Scout 2015. (Haldex öljyt/suodatin puhdistettu säännöllisesti 80tkm välein). Välillä näin iloista ja positiivista keskustelupalstalle. Laturi piti vaihtaa tuossa 300tkm kohdalla. Hiukkasloukkukin on ollut huomaamaton ja toimiva!
#3
Moi !
Audi A3:n (Sportback v. 2008 Quattro) suosituksia kun katson, niin siellä on rengaskoko 225/45 R17, mutta jos laittaisin Skodasta vapautuneet 225/50 R17 renkaat (ET45). Kyllä kai ne siellä mahtuisi pyörimään.. Onko muilla kokemuksia ? Halkaisija kasvaa n. (63,4cm -> 65,7cm) rengaslaskurin mukaan.
#4
Moi !  Onkos minkälaisia asioita tullut eteen uuden 2-litrasen Desel-moottorisukupolven tiimoilta. Käsittääkseni tässä moottorissa on vuoteen 09/2015 asti ollut kaksi EGR- systeemiä. Matalapaine EGR (hiukkasloukun jälkeen) ja korkeapaine EGR. Onko ollut pelkkää matalapaine EGR:ää ? Hyvin vähän on ollut onneksi keskustelua EGR:stä ja sen deletoinnista. Onko muita anturoita tai osia tarvinnut vaihtaa. Ajokilometrejä noillakin alkaa olla yli 200 tkm.
#5
Moi !
Miten Foorumilaisilla on kestänyt kaksoismassakytkimet ja turbot? Ostin 2015 Skoda Octavia 3 Scout:n ajettuna 250 tkm. Hieman jo varautuneena remontteihin ja mites tuo hiukkasloukku ym. ? Moottori 2.0 Tdi 110kW CRMB (Euro 6 päästöluokkaa ja varmaan on monimutkaisuutta?) Ajellut nyt 2000km ja toiminut loistavasti... Onko kylmä talviauto ?
#6
Moi ! Olipas haastavaa.. Yritin selvitellä, miksi ei kumpikaan (isompi ja pienempi) jäähdyttäjän flekti pyöri... Meinaa lämmöt nousta kaupungissa (+30 ulkona) = sisätilan lämmitys täysille, niin lämmöt laskee 90 asteeseen..... puh, huh. Ilmastointikin toimii kuin lehmän henkäys, matka-ajossa paremminkin puhaltelee kylmää. Vika alkoi purkautumaan, kun ensin vaihdoin ilmastoinnin kompuran, alkoi nopeasti puhaltelemaan kylmääkin ja lisäksi samalla huomattiin, että isompi puhallin (flekti) oli rikki (satunnaisesti pyörähti, ja välillä ei..) ja  kun isompi puhallin oli rikki, ei pyörinyt pienempikään ???. Vaihdoin yhdestä kolariautosta (hain hajottamolta) isomman puhaltimen flektin ja kas... kaikki toimii nyt hienosti, molemmat pyörii iloisesti.. Tuntuu hassulta, että tuo jäähdytyspuhaltimen toiminta on noin herkkä kompuran toiminnalle ja jos isompi puhallin on rikki, ei toimi pienempikään, vaikka on ehjä ? … Tällaista pohdiskelua..
#7
Kas täystuho tuli (turbo ja moottori). Onkohan kuinka monessa CR-moottorissa tuota 6-kulmaista öljypumpun akselia käytössä ?. Omassa 252tkm v.2008 A3:ssa korkkasi öljypumpun akselin kulmat, enkä ollut tajunnut tätä tarkistaa tästä moottorityypistä. Naisväki huristeli liian pitkään punaisella öljynpainevalolla... :-)
#8
Moi !
Tuli hommattua maaseudun huonoille teille neliveto vaimon käyttöön..
Onko monellakin vastaavaa Audia käytössä? V. 2008 125kW Cbbb moottori ja Haldex neliveto (mallisarjaa no 4.). Ensiksi menee turbo vaihtoon (ajettu 233 tkm).Olisiko kellon kalvo rikki, muitta alipaineista herjaa 00665 koodilla. Alipainetesti kohdistui turbon kelloon. Kiva ajaa, kevyt ja kiihtyvä auto, kori silmää miellyttävä (Busines malli)  Huijausohjelmapäivitys oli maahantuojalla teon alla, mutta nyt tuli takaisinkutsu. Auton ostin 03/2017, onneksi ostoliike suostui turbokuluissa 35% osuuteen. Jotenkin tämä 6v. pikkuaudi on vaan viehättävä. Kiva ajaa.. Onneksi on itselläni pitkä historia VAG:n autojen kanssa, joten ongelmat ja  positiiviset asiat on tuttuja.  Öljyä ei tunnu ainakaan nämä CR moottorit syövän (lisäys n. 15.. 20  tkm:n välein). Oma Passattini on toiminut kiitettävästi v. 2009 ja ajettu 413 tkm). Ihan kiinniostaa Samanhenkisten Audien omistajat. Renkaanvaihdon yhteydessä vaihdatin vasemman uloimman vetonivelen suojakumin (oli hieman rikki)
#9
Moi !
Tässä ilokseni 2,0 TDI:n  CR moottorin (103 kW/CBAB) historiaa
... ehkäpä voisi todeta, että on ns. sunnuntaikappale, kun on ollut niin vähän vikoja... alustan nivelet alkuperäisiä.
Onko muilla Passat 3C malleja, joilla on ajettu yli 400 000km.

17.03.2017  407 000 km: häiriö startatessa Oil Sensor Default (keltainen öljykannun kuva vilahtaa hetkeksi ja sammuu)
- varmaankin anturavika
31.10.2016  392 209 km: Öljynvaihto ja kaikki suodattimet, uusi akku (85Ah Bosch S5011), uudet takaiskarit ja kuskin puolelle sisälokasuoja (oli hajonnut)
06.07.2016  381 421 km Uudet peilien vilkut, olivat himmeät ja osa ledeistä oli palanut (samalla uusin raitisilmasuodattimen ja säädätin ohjauspyörien kulmat)
04.04.2016  371 401 km, Jarrupalat eteen ja taakse (viime vaihdosta ajettu 60 000km)
20.01.2016  362 575 km Öljynvaihto ja suodattimet + Haldex-öljyjen vaihto (4Motion)
02.11.2015  352 100 km Jakopään sarja + vesipumppu ja moniurahihna, sekä Ilmastointilaitteen huolto
21.07.2015  340 224 km Kytkinremontti, tilalle kiinteä Valeo 835153 (pääsylinteri rikki, kytkin toimi muuten) samalla jarrunesteiden/kytkinnesteiden vaihto, ...hyvä huolto PDF-hiukkasloukulle.
28.04.2015  333 241 km Öljynvaihto ja suodattimet
02.04.2015  328 548 km Peräkoukun asennus
Helmikuu 2015 Vaihdettu koko täydellinen imusarja (läpät jumissa imusarjassa)
21.10.2014  310 955km Jarrupalat eteen ja taakse
11.08.2014  301 983 km Öljyt ja suodattimet, lisäksi Haldex-öljyjen vaihto
13.11.2013  271 141 km Öljyt ja suodattimet vaihdettu
25.03.2013  243 575 km Öljyt ja suodattimet vaihdettu, sekä Haldex-öljyt
18.01.2013  234 105 km Letkulämmittimen, akkulaturin ja sisäpistokkeen asennus (Webasto toimii huonosti)
17.08.2012  216 769 km uusittu Xenon polttimot ja sähköisen käsijarrun nappi
12.06.2012  208 139 km Öljyt ja suodattimet vaihdettu
07.12.2011 Asennettu Webaston kaukosäädin
21.10.2011 Kattopelti tuli keulasta sisään, keulan peltikorjausta, pissapojan uusintaa
30.09.2011 4-vedon jakolaatikon oikea stefa vaihdettu (öljyvuoto)
07.09.2011  179 624 km Öljyt ja suodattimet sekä Haldex-öljyt + jakopään hihnaremontti

Tässä vaiheessa en ole enään omistaja:
25.03.2011  151 313 km Öljyt ja suodattimet
05.11.2010  120 457 km Öljyt ja suodattimet sekä Haldex-öljyt
9.6.2010       90 244 km Öljyt ja suodattimet
22.01.2010    60 555 km Öljyt ja suodattimet, sekä Haldex-öljyt
04.09.2009    31 223 km ensihuolto (öljyt ja suodattimet)
#10
Aika erikoisesti alkoi viikko, työpaikallani peruutettiin autoni takapuskuriin ja pitkiä naarmuja tuli sadoksi. Tämä asia selvisi rahalla. Kotona jäin pihalla sohjoon / liukkaaseen jäähän kiinni ja sain autoni irti heijaamalla lopputuloksella, että peruutin vaimoni auton etupuskuriin. (En ole kolaroinut 15 vuoteen). Vaimoni auton etupuskuri uusittiin kuukausi sitten, kun hän ajoi jäiseen lumimöykkyyn. Nyt pitää etupuskuri uusia uudestaan (ei maali kerennyt kuivua) Oma auto kärsi vain lisää naarmuja. Mielenkiinnolla uutta viikkoa odotellen..... Onko muilla tullut pieniä kommelluksia.... pääasia, ettei tule henkilövahinkoja. Ai niin.. naapuri totesi, että taitaa autot tykätä toisista....
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy