Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Passat3C4Motion

#1
Audi A3 meni lunastukseen, varastoon jäi 2.0 Tdi CBBB vm 2009 moottorin öljypohja, imuläpät, suuttimia (käytettyjä), muutama muu moottorin osa (EGR). Osat annetaan pois. Öljypohjalle voi olla käyttöä, jos vaikka kiveen ajaa. Asun Jyväskylässä.
#2
Omalla 2015 Scoutilla (CRMB) ole nyt ajanut 385 tkm. Hiukkasloukku toiminut hyvin ja kytkimessäkään ei ole mitään oireita ollut. Ajo on kyllä ollut 90% maantieajoa ja hyvin vähän peräkoukkuvetoja.. Uusittu: Laturi, etuiskarit, kaikki pyörän laakerit eri huoltokerroilla hissukseen :-). Ilmastoinnin kompura piti vaihtaa 270tkm:ssä. Hyvä peli. Öljyä lisäilen 9 000km välein.
#3
Kas, ihan kuin omasta 2015 Octavia Scoutista. Samaa herjailee harvoin ja satunnaisesti ja kaikki valot silti toimii. ;)
#4
Octavia III (13-19) / Vs: Kytkinkö meni?
28.02.21 - klo:15:42
Omasta Passatista v.2009 (2,0Tdi) hajosi samantyylisesti kytkimen irrotussylinteri ( 100 km ajettu edellisestä kytkinrempasta)-
Harmitti, kun muuten oli kaikki OK ! (Hyvät levyt ym.). Mokoman sylinterin takia... Kytkin jäi pohjaan.. Kytkinrempaksi meni... :-(
#5
Onpas harmillista, omassa Octavia Scoutissa 2015 olen putsannut Haldex5 pumpun suodattimen ( 80 tkm välein tai 2v.)
ja pumppu on hyvin toiminut. Ajokilometrejä 315 tkm. Hyvin huollettuna kyllä kilometrejäkin kestää.
#6
Moi ! En oikein enään osaisi siirtyä etuvetokalustoon, kun näillä keleillä (Keski-Suomi) on niin kiva ajaa 4-vedolla.
Yllättävän hyvin on toiminut Haldex5 ja ajokilometreillä 315 tkm/Octavia Scout 2015. (Haldex öljyt/suodatin puhdistettu säännöllisesti 80tkm välein). Välillä näin iloista ja positiivista keskustelupalstalle. Laturi piti vaihtaa tuossa 300tkm kohdalla. Hiukkasloukkukin on ollut huomaamaton ja toimiva!
#7
2015 Octaviaan sopi tuo himpun paksumpi paristo CR2032. Kestää paremmin... :)
#8
Omassa 2015 Scoutissa (2,0 Tdi manuaali) oli akku lopussa ja aiheutti pitkää starttia. Akun vaihdolla lähtee jälleen iloisesti käyntiin. Järjestelmästä kyllä löytyi vielä tueksi ilmoitus liian alhaisesta jännitteestä. Olihan akulla jo ikää 5v.
#9
Itselläni oli vika auton renkaan pinnan irtoamisessa ( kudosvaurio). Oli pieni ns. patti/laajentuma
kulutuspinnassa. Oli lievästi erikoinen vemputus... ei meinannut ensin ymmärtää syytä...
Renkaan tasapainotuksessa selvisi vaurio...
#10
Moi !
Audi A3:n (Sportback v. 2008 Quattro) suosituksia kun katson, niin siellä on rengaskoko 225/45 R17, mutta jos laittaisin Skodasta vapautuneet 225/50 R17 renkaat (ET45). Kyllä kai ne siellä mahtuisi pyörimään.. Onko muilla kokemuksia ? Halkaisija kasvaa n. (63,4cm -> 65,7cm) rengaslaskurin mukaan.
#11
Meillä on taloudessa diesseleistä ohjelmoitu tuo imuläppä pysyvästi auki-asentoon. Autot manuaalivaihteisia.
Eli halvinta/helpointa on ohjelmoida ne pois käytöstä (auki-asentoon), niin eivät häiritse enää !
- aiheuttivat jumiutumisilla vikakoodin...
2008 Audi A3 CBBB 2.0 Tdi ja Ex. 2009 Passat CBAB 2.0 Tdi. (Vaihtui Skoda Scout:n v. 2015 (tästä en ole mitään ohjelmoinut).
#12
Omalla Octavia Scout:lla v.2015 ajettu n. 267 tkm. ( 110kW 2.0 TDI manuaali). Perä toiminut hyvin....
Joskus olen miettinyt, että isommat remontit voisi teettää Virossa... ?
Harmillinen vika !
#13
Itse ohjelmoin Jyväskylässä pois koko imusarjan läpän käytön. Ei tietääkseni vaikuta kuin alle 1500 rpm vääntöön vähentävästi tai jotain muuta. En ole huomannut 1v:n jälkeen mitään muutosta autossa. Ajettu  280 tkm ja CBBB-moottorilla v. 2008.
#14
Moi ! Itselläni meni hiljattain sähköinen lisävesipumppu rikki. Voisi viitata tuohon. Tämä sähköpumppu kierrättää vettä tehostetusti sisäilman lämmityskennon kautta. Ei liity webastoon, vaan on erillinen pumppu auton moottorin alaosassa-. Itselleni oli yllätys, että tuollainenkin on Passatissa /vm. 2009 CBAB kone). Google osaa näyttää viittaavia kuvia.. Omalla oli ajettu 480 tkm-
#15
Moi !  Onkos minkälaisia asioita tullut eteen uuden 2-litrasen Desel-moottorisukupolven tiimoilta. Käsittääkseni tässä moottorissa on vuoteen 09/2015 asti ollut kaksi EGR- systeemiä. Matalapaine EGR (hiukkasloukun jälkeen) ja korkeapaine EGR. Onko ollut pelkkää matalapaine EGR:ää ? Hyvin vähän on ollut onneksi keskustelua EGR:stä ja sen deletoinnista. Onko muita anturoita tai osia tarvinnut vaihtaa. Ajokilometrejä noillakin alkaa olla yli 200 tkm.
#16
Moi !
Miten Foorumilaisilla on kestänyt kaksoismassakytkimet ja turbot? Ostin 2015 Skoda Octavia 3 Scout:n ajettuna 250 tkm. Hieman jo varautuneena remontteihin ja mites tuo hiukkasloukku ym. ? Moottori 2.0 Tdi 110kW CRMB (Euro 6 päästöluokkaa ja varmaan on monimutkaisuutta?) Ajellut nyt 2000km ja toiminut loistavasti... Onko kylmä talviauto ?
#17
Moi !
Laitoin Passattiin 3C v.2009 lämmitettävän tuulilasin, sähköt puuttuu. Vipukatkasija on asennettu ratin alle ja vielä laitan akulta  2 x 40A sulakkeella releiden kaksi kpl:tta kautta johdolla syötön (lasi kahdella lämmityselementillä). Katkasija voisi ojata tuota viiverelettä ja olisiko hyvä säätä vaikka 2 min. Paljonkohan tuo Passatin lasin tehon tarve on (vasen puoli  ja oikea puoli).. Viiverele haulla löytyy toimittajia tuolle säädettävälle releelle.

https://auton.fi/tuote/viiverele-12v-05-20min-saadettava-ek-110003058

#18
Itse en vaihtanut öljypumpun akselia. Huollossa öljynvaihdon yhteydessä käyttivät öljypohjan pois ja vaihtoivat tasapainotusakselin ja öljypumpun väliin uuden akselin (vanha on tallessa), helpohko vaihtaa. Akseli on lukittu pienellä lukkorenkaalla. Unohtui edellisestä kirjoituksesta, että ilmastointilaitteen kompura piti vaihtaa 08/2018 ja samalla uudet jäähdyttäjän flektit (kolariautosta otetut). Alkaa ajokilometrit näkyy kulutusosissa.
#19
Historia jatkuu.. Passattiin tuli öljynvaihdon + suodattimen lisäksi muuta korjausta: Ajettu nyt 465 000km. Vaihdoin öljypumpun akselin (tämä surullisen kuuluisa 6-kulma-akseli). Ja olipas kulmat kuluneet... kohta ei olisi enää toiminut. Lisäksi vaihdoin öljyn määräanturin, kun herjaili keltaista varotusta käynnistäessä. Ja taas kovaan ajoon. (CBAB moottori vm.2009)
#20
Itselläni Passat v.2009 2,0 Tdi CBAB moottorilla. Ostaessa ajettuna 170 tkm (2011 ja nyt 460 tkm). Toiminut loistavasti, ei syö öljyäkään ( lisäys n. 15 000km kohdalla). Suosittelen ainakin tuolla CBAB moottorilla. Vaihdettu; kytki, imusarja, läpät oireili ( olisi voinut ohjelmoida halvemmalla pois), alustasta vain takaiskarit vaihdettu. Auto on muuten 4-motion. 
#21
Itselläni oli samanlaisia ongelmia (hitaasti alkoi työntämään kylmää). Kylmäainetta on riittävästi (huollettu). Syy paljastui kompurasta, joka oli jo hajoamispisteessä, mutta toimi joten.. kuten. Uuden kompressorin jälkeen puhaltaa lähes heti kylmää, kun starttaa auton. Kompuralla/autolla ajeltu n. 450 tkm. V.2009 Passat 2.0Tdi
#22
Kas meidän 2.s autoon Audi A3 2,0 moottorilla CBBB v.2008 tuli sama herja /ajettu n. 300 tkm. Kävin ohjelmoimassa läpät pois käytöstä Jyväskylässä. Nyt ei herjaa.. ajo jatkuu..
#23
Moi ! Olipas haastavaa.. Yritin selvitellä, miksi ei kumpikaan (isompi ja pienempi) jäähdyttäjän flekti pyöri... Meinaa lämmöt nousta kaupungissa (+30 ulkona) = sisätilan lämmitys täysille, niin lämmöt laskee 90 asteeseen..... puh, huh. Ilmastointikin toimii kuin lehmän henkäys, matka-ajossa paremminkin puhaltelee kylmää. Vika alkoi purkautumaan, kun ensin vaihdoin ilmastoinnin kompuran, alkoi nopeasti puhaltelemaan kylmääkin ja lisäksi samalla huomattiin, että isompi puhallin (flekti) oli rikki (satunnaisesti pyörähti, ja välillä ei..) ja  kun isompi puhallin oli rikki, ei pyörinyt pienempikään ???. Vaihdoin yhdestä kolariautosta (hain hajottamolta) isomman puhaltimen flektin ja kas... kaikki toimii nyt hienosti, molemmat pyörii iloisesti.. Tuntuu hassulta, että tuo jäähdytyspuhaltimen toiminta on noin herkkä kompuran toiminnalle ja jos isompi puhallin on rikki, ei toimi pienempikään, vaikka on ehjä ? … Tällaista pohdiskelua..
#24
VW Passat v.2009 451 000km. CBAB moottorilla. Pitäisiköhän tarkistaa öljypumppuun liittyvä 6-kulmainen akseli ?
Vaihteisto ei enään toimi niin jouhevasti (Pakki ja ykkönen)
#25
Moi.. VW/Audi virallinen huoltokin vastasi samaa, että v.2009 loppupuolella, 2010 vuosimalleista eteenpäin on vahvistettu akselirakenne öljypumpussa. Nyt on menossa asennus kolariautosta vm.2010 Passat CBBB moottorilla, eli huh.. vahvennetulla rakenteella tulossa ;-).
#26
Kas täystuho tuli (turbo ja moottori). Onkohan kuinka monessa CR-moottorissa tuota 6-kulmaista öljypumpun akselia käytössä ?. Omassa 252tkm v.2008 A3:ssa korkkasi öljypumpun akselin kulmat, enkä ollut tajunnut tätä tarkistaa tästä moottorityypistä. Naisväki huristeli liian pitkään punaisella öljynpainevalolla... :-)
#27
No niin.. tässä CBBB (125kW, v. 2008) 2,0 Tdi moottorissa meni öljypumpun 6-kulmanen akseli (ajettu 252tkm). Samalla tuhoutui turbo ja moottori, kun autoa ei oltu sammutettu heti, vaan jatkettu pysäkille, lisätty öljyä ja jatkettu edelleen pieni matka, no ei naisväkeä voi moittia.. vaikka olisi voinut heti vetää sivuun ojapenkalle.... Hankala, kun en ollut tajunnut, että tässä moottorimallissa on myös tuo 6-kulmainen akseli öljypumpussa (kulmat pyöristyneet)- Onkohan tuo kuinka yleistä, että tulee täystuho ja onkohan sama akselirakenne yleensäkin CR-koneissa. Toinen automme on CBAB moottorilla  ja ajettu 448 tkm. Pitäisi varmaan siitäkin kurkata tuota öljypumpun akselia.
#28
Moi ! Longlife huolto-ohjelmalla (öljynvaihtoväli 30 tkm) olen huristellut nyt omalla Passatillani 423 tkm (v. 2009 ja CBAB moottorilla 103kW). Vuodessa tulee ajokilometrejä n. 40 tkm ja hyvin on toiminut. Öljyä lisään tuossa 15... 18 tkm:n kohdalla. Eli näköjään kyllä tuo Longlife öljynvaihdollakin selviää.
#29
Lisää historiaa tähän sunnuntaituotteeseen Vm.2009 Passat 3C CBAB (104kW) moottorilla. Nyt on ajokilometrejä 440 tkm ja pieniä odottavia korjauksia on tulossa: 1.) Webasto rikki (korttivika/palopesä), Jäähdyttäjän flekti rikki (tosin eipä tuota talvella tarvitsekkaan), Öljynmäärän anturi (keltainen varoitusvalo) rikki,
Katsastus meni hyvin läpi, ei alustavikoja ym. Kummallista, että alkuperäinen turbo pyörii edelleen. Hieman on savutus lisääntynyt, mutta menee katsastuksesta vielä läpi.  Tavoite olisi saada 500 tkm rikki.. :-)
#30
Meidän 2.s auto Audi A3 CBBB (125kW) ajettu 240 tkm. kävi päästöhuijausohjelmoinnissa viime kesänä 07/2017. Autolla on ajettu sen jälkeen n. 15 tkm ja on toiminut moitteettomasti ja ilman häiriöitä. Työmatka 20km, enkä ole havainnut mitään erikoisempaa tihentynyttä hiukkasloukun polttoa ja EGR on myös toiminut... Ilmeisesti tällä moottorilla oli päivitysohjelmointi kesken pitkään, kun vasta kesällä ilmoittivat, että voi päivittää kun ohjelma on valmis. Kop kop.. seurataan miten toimii.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy