e-Golf -keskustelua

Aloittaja JKK, 29.08.17 - klo:17:14

« edellinen - seuraava »

Immunity

Kiitos vastauksista. Tuo 120km/h valikoitui mittarinopeudeksi, kun 7-tiellä oli aiemmin ainakin tämä kokeilu, että jo maaliskuussa nopeus voi muuttua 120km/h, jos tien pinnan olosuhteet sen mahdollistaa. Eli pakkasillakin sai toisinaan ajaa tuota vauhtia.

Yhtään ylimääräistä minuuttia ei työmatkalla viitsi viettää, mutta sähköllä tai nykyisin hybridillä ajaessa melkein tuo 100km/h tunnissa on max. nopeus itsellä, jos ei ole kiire. Sitten taas kun aikataulu tiukilla, niin tulee nopeus nostettua rajoituksen mukaiseksi + 10km/h. Eli pelivaraa rangen suhteen pitäisi olla kelillä kuin kelillä ajaa 120km/h.

eGolffi voisi mennä silloin perheen "kakkos ykkösautona", jolla ajetaan 95% kaikista ajoista. Sitten isompi bensa auto, kun perheen kanssa lähtee varusteiden kanssa matkalle.

jalauros

Mä olisin vastannut ”heittämällä” mutta onneksi nyt joku ehti paremman kokemuksen kanssa kommentoimaan. Omaa kokemusta on vasta viime helmikuulta eikä kokemusta noin kylmästä. Omien kokemusten mukaan Turku - Espoo 160km onnistuu ykköstietä pitkin 0c keleissä jos on kanttia vetää 10% pintaan akku. Pari kertaa tuon on tullut tehtyä. Suurinpiirtein rajoitusten mukaan matkaa on tehty.
ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

JanneO

Moro.
Rengastuksesta kyselisin, sopiiko ilman muutosta laittaa alle 225/45/17 rengas kun vanne on 5x112 et49. Kyseinen nastarengaspaketti olisi octavian (vm18) alkuperäinen, jäänyt ylimääräiseksi.

Ja toisena aiheena huollot. Onko se nyt vuoden vai kahden välein, vai vaan ihan silloin kun auto sitä ilmoittaa? Kyseessä tuontiauto. Ja missä Tampereen seudulla on mahdollista/hyvä paikka huollattaa?

Eekolffi

Kyllä tuo rengas/vanne yhdistelmä pitäisi sopia aivan hienosti.

Olenkin tuore E-golffari ja omassa autossa on juuri tuonkokoiset kumit. ET:tä en kyllä ole katsonut ja renkaatkin vaihtunee parempiin.

Aika kauan sain etsiä että löysin sopivan auton. Vaatimuksina oli 2020 käyttöönotettu ja hyvät varusteet. Kuten täällä onkin huomattu niin todella monessa ei ole edes vakkaria (mikä 30 tonnin autossa on käsittämätöntä).
Kun näin auton jossa on lähes kaikki varusteet (mm erittäin harvinaiset urheilujakkarat) ja ainoa puute ILPi niin asia oli selvä.

Polygon

1500km ajoa ja nyt iski ensimäiset ongelmat.

Kuljettajan ovi ei suostu aina aukeamaan lukosta. Autossa kessy ja aluksi oletin että johtuu siitä, että apukuski on ollut liian hätäisenä ovenkahvassa kiinni ja auto ei siksi suostu avaamaan ovea. Ovi on auennut normaalisti kun olen ottanut käden pois kahvalta ja yrittänyt uudestaan (joskus tosin kaksikin kertaa). Tänään aamulla lähdin töihin ja sama homma toistui (eli lukkojen aukeamisääniä kuului pitkin autoa, mutta kuskin ovi ei auennut). Nyt jouduin avaimesta rämppäämään ovia auki ja kiinni useaan otteeseen, ennenkun kuskin ovi suostui aukeamaan.

Onko tähän jotain selkeää fiksiä, vai vienkö auton pajalle jos ongelma muuttuu sietämättömäksi?

Toinen probleema liittyy Weconnectiin (yllätys yllätys). Tykkään heittää sovelluksesta auton ilmastoinnin päälle ennen lähtöä ja nyt on pari kertaa käynyt niin, että auto ei todellisuudessa ole ilmastointia laittanutkaan päälle (vaikka sovellus niin väitti). Onko tuo vika, vai voiko olla, että auto lämmittää/jäähdyttää asetettuun arvoon asti ja heittää heti ilmastoinnin pois päältä?

juubatuuba

Kessy-ongelmaan kokeilisin ensimmäisenä vaihtaa avaimen pariston, koska ongelman kuvaus täsmää hyvin pariston loppumisen ensioireisiin.

Esi-ilmastointi toimii juuri niin kuin arveletkin, eli jos haluttu lämpötila on saavutettu eikä latausjohto ole kiinni, niin auto säästää akkua ja lopettaa ilmastoinnin. Tämä toki sillä reunahuomautuksella, että arvio perustuu omaan kokemukseen sen toiminnasta ja todellisuus voi olla ihmeellisempi.

Polygon

Avaimen paristot n. kuukauden vanhat, eli tuskin siitä kyse.

Daatta

^^Olisiko perus lukkomoduulin vika. Oven johtosarja voi olla myös hapertunut, mutta jos oven sähköt muuten toimivat niin vika lienee lukkomoduulissa. Selvinnee jos kokeilee lukituksen toimintaa oven nappuloista, että onko vika kessyssä, kaukosäätimessä vai itse ovessa. Lukkomoduulivian ollessa kyseessä se kannattaa korjata ennen lopullista hajoamista.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Polygon - 08.09.22 - klo:18:11
1500km ajoa ja nyt iski ensimäiset ongelmat.

Kuljettajan ovi ei suostu aina aukeamaan lukosta. Autossa kessy ja aluksi oletin että johtuu siitä, että apukuski on ollut liian hätäisenä ovenkahvassa kiinni ja auto ei siksi suostu avaamaan ovea. Ovi on auennut normaalisti kun olen ottanut käden pois kahvalta ja yrittänyt uudestaan (joskus tosin kaksikin kertaa). Tänään aamulla lähdin töihin ja sama homma toistui (eli lukkojen aukeamisääniä kuului pitkin autoa, mutta kuskin ovi ei auennut). Nyt jouduin avaimesta rämppäämään ovia auki ja kiinni useaan otteeseen, ennenkun kuskin ovi suostui aukeamaan.

Ilman piuhaa ilmastoidaan 10 minuuttia, olisiko vaan ehtinyt sammumaan jo kun autolle pääset?

Onko tähän jotain selkeää fiksiä, vai vienkö auton pajalle jos ongelma muuttuu sietämättömäksi?

Toinen probleema liittyy Weconnectiin (yllätys yllätys). Tykkään heittää sovelluksesta auton ilmastoinnin päälle ennen lähtöä ja nyt on pari kertaa käynyt niin, että auto ei todellisuudessa ole ilmastointia laittanutkaan päälle (vaikka sovellus niin väitti). Onko tuo vika, vai voiko olla, että auto lämmittää/jäähdyttää asetettuun arvoon asti ja heittää heti ilmastoinnin pois päältä?
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Polygon

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 30.09.22 - klo:13:00
^^Olisiko perus lukkomoduulin vika. Oven johtosarja voi olla myös hapertunut, mutta jos oven sähköt muuten toimivat niin vika lienee lukkomoduulissa. Selvinnee jos kokeilee lukituksen toimintaa oven nappuloista, että onko vika kessyssä, kaukosäätimessä vai itse ovessa. Lukkomoduulivian ollessa kyseessä se kannattaa korjata ennen lopullista hajoamista.
Nyt menty ainakin kuukauden päivät ja n.1000km ilman että tuota on kertaakaan tapahtunut.

Tuohon 22 asteen ilmastoinnin vakioasetuksen muuttamiseen ei taida olla mitään helppoa ratkaisua? Todella typerä ominaisuus etenkin täällä pohjolassa.

jalauros

^ Mikä vakioasetus ?  :o
ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

JJT

Latausluukku ei aukea lukostaan aamuisin, täytyy painaa muutaman kerran avaimesta auki ja kiinni että lukitus vapautuu, onko muilla ollut vastaava?

-Markus-

Lainaus käyttäjältä: jalauros - 04.10.22 - klo:17:02
^ Mikä vakioasetus ?  :o

Se että auto ei muista edellistä lämpötilaasetusta, vaan aina kun lähdet liikenteeseen, lämpötilasäätö mennyt 22 asteeseen. On ärsyttävä ominaisuus.

-Markus-

Lainaus käyttäjältä: JJT - 04.10.22 - klo:18:54
Latausluukku ei aukea lukostaan aamuisin, täytyy painaa muutaman kerran avaimesta auki ja kiinni että lukitus vapautuu, onko muilla ollut vastaava?

Itse luukku on kyllä aukeutunu ja sulkeutunu kesät talvet luotettavasti. Rouva on tainnu kerran tai kaks valittaa että ei ole meinannu saada ccs töpseliä irti..

juubatuuba

Lainaus käyttäjältä: -Markus- - 05.10.22 - klo:13:14
Se että auto ei muista edellistä lämpötilaasetusta, vaan aina kun lähdet liikenteeseen, lämpötilasäätö mennyt 22 asteeseen. On ärsyttävä ominaisuus.
Täällä auto kyllä muistaa edellisen asetuksen. Muistaakohan peräti vielä eri avainten profiilien mukaan, mutta tästä en nyt ole varma.

jalauros

Lainaus käyttäjältä: -Markus- - 05.10.22 - klo:13:14
Se että auto ei muista edellistä lämpötilaasetusta, vaan aina kun lähdet liikenteeseen, lämpötilasäätö mennyt 22 asteeseen. On ärsyttävä ominaisuus.

Oma e-Golf ei toimi noin, se kyllä muistaa asetetun lämpötilan. Erikoista.
ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

prinne

Täällä myös sitkeä +22 asretta.

Lyhyen pysähdyksen aikana muistaa edellisen asetuksen, mutta pikkusen pidempi palauttaa takaisin +22 asteeseen.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Eekolffi

Mulla kyllä jää edellinen lämpöasetus.

Polygon

Kauppareissun verran muistaa edellisen asetuksen. Pidempi aika lyö tuulettimen säädöt automaatille ja lämpötilan 22c. Ilmastointi (AC) on ainoa, jonka tilaa ei auto itsestään muuta.

Tuo ja sähköisesti avautuvan takaluukun puuttuminen ainoat negatiiviset asiat autossa (pl. satunnainen lukko-ongelma ja weConnect appi). Rangeahdistusta ei ole vielä tullut ja pikalaturilla olen saanut naapuri-maakuntakeskuksessa akkuun kotimatkan verran virtaa käytännössä sillä aikaa, kun olen käynyt vessassa ja hakenut kupin kahvia.

Ainiin ja weConnect on taas jäässä. Mikä h*lvetti siinä on ettei näinkin oleellista ja maksullista appia voida kehittää yhtään toimivammaksi ja käyttäjäystävällisemmäksi, vaikka esim. Play kaupan arvostelut pääosin negatiivisia.

jalauros

Ton lämpöasetuksen täytyy olla joku vuosimalli/firmware - versio juttu.
ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

Polygon

Oma auto käyttöönotettu 2/2018.

Voisi tuosta tietty heittää kyssäriä esim. Käyttöautolle ja katsoa tuleeko sieltä mitään järkevää vastausta. Todennäköisesti pyytää tuomaan auton johdon päähän... ja tietysti kassan kautta.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Polygon - 12.10.22 - klo:09:26
Oma auto käyttöönotettu 2/2018.

Voisi tuosta tietty heittää kyssäriä esim. Käyttöautolle ja katsoa tuleeko sieltä mitään järkevää vastausta. Todennäköisesti pyytää tuomaan auton johdon päähän... ja tietysti kassan kautta.

Mulla oli 9/2014 käyttöönotettu (vm. 2015) Golf 7 ja siinä kyllä muisti ilmastoinnin asetukset hamaan tappiin asti. Auto tosin oli diesel mutta luulisi ettei käyttövoima vaikuta tuohon asiaan.

Lisäyksenä vielä että penkinlämmittimen päälläolon auto muisti 10min kuskin puolella ja apukuskin puolella ei muistanut sekuntiakaan. Nämä penkinlämmittimen muistit tosin on suoraan koodattavissa olevia asioita ja itsekin koodasin sen 10min muistin päälle molemmille puolille.

Voisikohan tohon lämpötilan säätöön olla koodattavissa muistitoiminto samaan tyyliin eli muistaa, muistaa 10min tai ei muista ollenkaan?
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

juubatuuba

Lainaus käyttäjältä: Polygon - 11.10.22 - klo:13:58
Tuo ja sähköisesti avautuvan takaluukun puuttuminen ainoat negatiiviset asiat autossa (pl. satunnainen lukko-ongelma ja weConnect appi).
Minulla ärtymystä aiheuttaa keyless entryn puuttuminen takaovista ja suoranaista raivoa tuottaa infotainmentin "Welcome to Car-Net"-ilmoitus joka s*n ikisellä käynnistyksellä. Sähkösäätöiset muistilla varustetut penkit olisi myös tarpeelliset.

jalauros

Te saatte nyt jo luotettavan ja vakaan e-Golfin kuulostamaan ID -sarjan autolta 😂
ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

Enhancer

Tuo ilmastoinnin muisti on ihan koodattavissa oleva asia, e-UP:ssa myös vakiona niin että palaa nukuttuaan oletuksena 22 asteeseen.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Polygon

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 12.10.22 - klo:19:00
Tuo ilmastoinnin muisti on ihan koodattavissa oleva asia, e-UP:ssa myös vakiona niin että palaa nukuttuaan oletuksena 22 asteeseen.
Saako ihan kotikonstein VCDS:llä vai vaatiiko marmorilla käyntiä?

tmr97

Lainaus käyttäjältä: JJT - 04.10.22 - klo:18:54
Latausluukku ei aukea lukostaan aamuisin, täytyy painaa muutaman kerran avaimesta auki ja kiinni että lukitus vapautuu, onko muilla ollut vastaava?

Laitoin aikoinaan tipan öljyä siihen latausluukun lukituksen tappiin, joka liikkuu sisään-ulos pyörähtäen. Omani ongelmat loppuivat siihen.

juubatuuba

Lainaus käyttäjältä: jalauros - 12.10.22 - klo:15:57
Te saatte nyt jo luotettavan ja vakaan e-Golfin kuulostamaan ID -sarjan autolta 😂
Ei pidä ymmärtää väärin. :)  e-Golf on loistava auto ja siksi ihan pienetkin jutut nousee ärsytyskynnyksen yli, kun kaikki muu on kunnossa.

Polygon

Lainaus käyttäjältä: Polygon - 12.10.22 - klo:09:26
Oma auto käyttöönotettu 2/2018.

Voisi tuosta tietty heittää kyssäriä esim. Käyttöautolle ja katsoa tuleeko sieltä mitään järkevää vastausta. Todennäköisesti pyytää tuomaan auton johdon päähän... ja tietysti kassan kautta.

Nyt tuli maahantuojalta vastaus:

"Kyseessä on ominaisuus eikä ilmastoinnin asetukset kuulu tallentua käyttäjäprofiilin taakse. Tähän ei valitettavasti ole mahdollista vaikuttaa."

Eli vahvasti vaikuttaa siis VCDS hommilta.

juubatuuba

Lainaus käyttäjältä: juubatuuba - 09.10.22 - klo:11:29
Lainaus käyttäjältä: -Markus- - 05.10.22 - klo:13:14
Se että auto ei muista edellistä lämpötilaasetusta, vaan aina kun lähdet liikenteeseen, lämpötilasäätö mennyt 22 asteeseen. On ärsyttävä ominaisuus.
Täällä auto kyllä muistaa edellisen asetuksen. Muistaakohan peräti vielä eri avainten profiilien mukaan, mutta tästä en nyt ole varma.
Viimeinkin oli aikaa testailla tätä vähän enemmän ja asia on just noin kuin muistelinkin eli kummallakin avaimella on eri profiili ja auto muistaa niiden asetukset radiokanavista lämpötila-asetuksiin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy