Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Sniiki

#1
Helkama-autosta on kyllä niin huono kokemus maahantuojanakin ettei kovin helpolla skeidaa tule, vaikka auto on muuten kyllä ollut varsin mainio työjuhta. En ehkä sitä vaihtorahaa tähän Konalan pisteeseen sijoittaisi vaikka tulisikin  :).

Eihän nää niin harmittaisi jos korjaisivat edes mokansa muttakun aivan tajutonta vääntämäistä ja vinkumista niin että meinaa otsasuoni räjähtää. Mulla ei ainakaa hermot kestä tota paskaa ja pariin kertaan avasin sanaisen arkkuni taas Autokeskukselle. Kehoitin tukehtumaan kuivaan kinkkuun johon tietty kommentoivat että käytökseni ja kirjoitukseni on asiatonta. Niin kyllä oli, mutta aivan aiheesta ja en tiedä millä omalla tunnolla he katsovat oman käytöksensä olevan asiallista.

Verrokkina Hyvinkään Laakkosen huoltamo jossa cc-passat aikoinaan aika ahkeraan kävi tehtaan jälkiä korjauttamassa. Ei sielläkään aina ne maalaukset kerralla menneet maaliin mutta asenne oli ihan toinen. Syvät pahoittelut ja ilman muuta korjaamiset. Ei koskaan mitään selittelyjä "kyllä se on sulle aivan tarpeeksi hyvä".
#2
Lujassa tuntuu olevan hyvät kokemukset korikorjaamoista pk-seudulla. Itsellä tämä sama epäonnen lada edelleen ja se on saanut vähän iskua sieltä sun täältä. Korjaukset ovat menneet ihan yhtä hyvin kuin aiemminkin.

Tässä ketjussa aiemmin ilmoitetun vaurion sävyeron Konalan Autokeskus lopulta korjasi kun kehoitin käyttämään sävylle mittaria. "Ammattilainen" toisessa päässä kuulosti kyllä käyvän hiukan vajailla pytyillä ylipäätään mutta tulipa se sitten kuntoon vänkäämisen kautta.

Myöhemmin samaisesta kotterosta vetäsi apparin oven solmuun oma vaimo, tai no hänen sanojensa mukaan "kauppakeskus tuli kylkeen kolmion takaa".
Tällä kertaa vein Konalan InCariin jossa tiedustelin että kait tuo häivytetään viereisille pinnoille kun ne on samassa tasossa ja sävy ei kuitenkaan täysin osu. Vastasivat että ilman muuta häivyttävät tämmöisissä paikoissa. Hienoa! Hyvä siitä varmaan tulee. Autoa noutaessa totesivat että "osu sävy niin hyvin kohdalleen ettei tarvinnut edes häivyttää". Kyllä osui joo ihan nappiin.



Lisäksi ammattilaiset olivat saaneet aikaan muutakin hyvää:

  • Ovi istui niin kierossa ettei naisoletettu meinannut saada sitä auki sisältä päin
  • Lasinnostimen nappi oli saatu rikki, ei siis jäänyt irti vaan oli itse nappi rikottu (miten ihmeessä on edes mahdollista, ovi on sen verta helppo purkaa?)
  • Ovipahvi oli pyörinyt jossain lattialla ja tossa feikki-hiilikuituosassa oli kohtuullisesti naarmuja
  • Olivat myllyttäneet myös ympärivien peltien lakat helvetinmoisille hologrammeille. Vaikea stillikuvina havainnollistaa mutta oli kyllä rajut holot saatu. Auringossa näytti joltain efektimaalaukselta.
Lasinnostimen, pilalle menneen maalauksen ja lakkauksen suostuivat mukisematta korvaamaan mutta ei kuulemma ole mahdollista että ovat ovipahvin naarmuttaneet koska ei heidän prosessissaan ne nostetaan seinälle siististi. Jos prosessin noudatus on kerran niin täydellistä niin miksi rikotut sähköt, väärä asennus + pilattu maali ja lakka sitten kuuluvat prosessiin? Käteen jäi tästä läävästä naarmuinen sisusverhoilu.

InCarin skeidan korjauksen jälkeen ehti kulua reilu viikko kun Karaasi-firman auto tuuttasi takakontista sisään suoralla tiellä (edessä oleva auto oli kääntymässä vasemmalle), Land Roverilla ison kärryn kanssa. Firman nimi tulee tässä esiin koska tämä kännykkää räplännyt suorittaja kehtasi alkaa tarjota heidän korjaamopalveluitaan heti paikanpäällä, lähes samaan hengenvetoon kun oli kysynyt kävikö kyydissä olleille kahdelle pienelle lapselle mitään. Ei myöskään tyytynyt ekoihin rukkasiin vaan soitti vielä seuraavana aamuna ja yritti saada mut tuomaan autonsa sinne. Joku varmaan nyt ajattelee että "no ystävällisyyttään". Jep, eikä yhtään niiden vakuutusyhtiön rahojen perään. Vitutti vielä enemmän koska heidän paska Fenniansa ei korvannut mulle uudehkoista turvaistuimista kuin Tori.fi:ssä myytävien mukaiset hinnat. Tuli itselle nelinumeroinen lasku tästä niin aivan ekaksi ei tule mieleen palkita tämän aiheuttanutta pajaa.

Auto meni sen verta syvälti ryttyyn että kiikutin sen merkkiliikkeeseen, koska (tyhmä mikä tyhmä) kuvittelin että siellä on suurin intressi saada se lunariin. Eli takaisin Konalan Autoksekukseen. Noh, korjausarvio jäi lopulta kauaksi vakuutusyhtiön vaatimaa 70% hintaa (nykyään näemmä korjaavat mitä vaan). Korjauslistaa kuunnellessani ihmettelin ettei rungon suoruuden mittauksia mainittu ja muutenkin kaikki oli kovin kosmeettista peltien vaihtoa ja oikomista rengaskoteloita myöden. Puhelimessa totesivat mulle suoraan etteivät haluakaan sitä lunariin "koska tämän on heille (korjaamolle) niin hyvä diili". No tällä mentiin. Onneksi Konalan Autokeskus klaarasi homman tällä kertaa hyvin (he-he):




  • Takaluukun maalipintaan oli käyty tomuttamassa hiekkaa tai sitten nuo oli jotain kasaan kuivanneita tippoja/kuplia mutta koko alareuna oli samaa hiekkapaperia
  • Puskuri istui oudosti aika syvällä rengaskoteloissa
  • Kontin matto ei tuntunut enää istuvan. Pitää painaa se pohjakovalevy takalaitaa aika kovasti raapien pohjaan. Saattaa olla että lada jäi piirun lyhemmäksi kuin oli
  • Lastausaukon kynnyslista porrasti 5mm viereisiä muoveja syvemmällä
  • Osa peräluukun kolarissa kärsineistä muoviesta oli asennettu takasin vaihtamatta niitä uusiin
  • Kolme parkkitutkaa putosi puskurin sisään itsekseen parkkiksella viikon sisällä korjauksesta
  • Akku syväpurettiin 0-5% varaukseen kahdesti
  • "vararengaskoteloon" oli styroksilaatikon ja peltien väliin jätetty työkaluja ja asennustarvikkeita naarmuttamaan maaleja


Tosta kontin luukun maalipinnastakin piti vääntää, kun se hiekkaröpelö on kuulemma siellä piilossa niin ei mitään haittaa. Toi kohta on märällä puolella, ei siis sisällä, kerää kaiken kuran sinne perän imussa yms. joten tuo rikkinäinen pinta tuskin olisi kovin pitkään ruosteetta kestänyt. No vähän vänkäämällä se suostuttiin maalaamaan uusiksi.

Puskuri kuulemma saa istua millitolkulla rengaskoteloissa tai tarkemmin "ei ne koskaan istu täydellisesti" mutta lupasivat katsoa sitä samalla kun liimaavat parkkitutkat paremmin kiinni. No asettelivat puskurin uusiksi niin että sauma meni siististi rengaskoteloissa, mutta vika alkoi näkyä nyt perässä. Puskurin ja kontin aukon rajasta paistoi sisään vähän tavallista enemmän. Sanoin että varmaan liittyy tohon kun ei kynnysmuovikaan istu samassa rivissä muiden kanssa ja että olisiko vähän mennyt uuden pellin liimaus pieleen? Kuulemma saa olla +/-3mm eri kohdalla pellit ja lisäksi kertoi että muovi istuu tollee kun siellä on minun laittamaa vaimennusainetta välissä. Joop, siellä on pehmeää solumuovia pärinöitä estämässä ja se oli syvennyskohdassa jossa se ei mitenkään voi tuota muovia estää paikalleen istumasta, varsinkaan tuosta yläpäästä jossa muovi istuu koripellissä metalliklipsuilla, mutta tärkeintä oli syyttää asiakasta.
Ladassa on tehtaan koukku (ei ollut kiinni mutta koukun tukirauta siis puskurin sisällä) ja peräänajaneessa maasturissa oli semmonen "lisäpuskuri/valoteline" keskellä joka runttasi kaiken voiman tohon takaluukun keskelle. Iskussa katkesi ladan koukkuraudan ripustuspultit eli tinttasi tonne runkoon suht voimallisesti eli mene ja tiedä nyt sitten mistä se on kieroksi jäänyt.

Tuosta akun purkamisesta huomautin liikettä korjauksen keskellä, koska Remuc siitä mulle ilmoitti. Kertoi että jännite on 10.4V, eli oli vedetty rutikuivaksi. Ihmettelivät tietty että mistä minä sen voin tietää ja että ei he sitä ole purkanut. Sanoin että kun Eberi huutaa kokoajan niin varmaan purkaantuu. Liekkö oli johtosarjat sössitty tai ohjausnapit jossain välissä jatkuvasti pohjaan painettuna. Jaksoivat pitkään väittää ettei voi olla mahdollista. Ei kai, kun ei he koskaan mitään mokaa. No Remucista näin että latasivat sitten akun täyteen... ja purkivat uudelleen toisen kerran. Akun varaus laski siis hiljakseen, eikä kyseessä ollut akun irrottamisesta johtuva väärä varoitus. Autoa noutaessa kysyin vähän kuin toteamalla että "se akku varmaan vaihdettiin?". No ei, koska kuulemma heidän testerinsä kertoi että akku on täysin kunnossa. Sanoin että tietää sen nyt tyhmempikin ettei se akku kestä tuommoista, mutta ei, kuulemma ne on tehty kestämään tämmöistä käyttöä. Niin kai sitten, kun alan ammattilainen niin kertoo. Tässä kohtaa on mahdollista että hermot paloi ja saatoin haistattaa ekan sukupuolielimen heille (vitutukseen liittyi heidän aiemmat tunaroinnit). Sanoin että voidaan lyödä vetoa että kun pakkaset tulee niin toi ei käynnisty. Kyllä kuulemma käynnistyy.

No pakkaset tuli, auto ei enään käynnistynyt (ei pitänyt latauksen jälkeen varausta edes kahta päivää). Laitoin viestiä. Tässä kohtaa akku ei enää ollutkaan koskaan kunnossa, vaan se oli oikeastaan kuulemma jo rikki ja vaihtokuntoinen kun auto heille saapui. Jännä että testeristä sitten meni läpi. No, olihan se 4 vuotias akku mutta täysin tikissä kun oli ylläpitolaturilla pidetty hyvässä latauksessa ja ei se uusikaan akku olisi tuota kahta syväpurkausta kärsimättä kestänyt. Olisi edes pahoiteltu ja tarjottu uusi akku kohtuualennuksella mutta ei, tämäkin moka piti jättää asiakkaan korjattavaksi. Nyt perästä itkien paras tarjous oli uusi akku 30% vähittäiskaupan hintoja kalliimmalla.


Kyllä jää niin paskanmaku suuhun näistä huoltamoista nykyään etten tiedä mitä pitäs tehdä. Vituttaa kun ei näitä paskakasoja voi viedä minnekään ilman että rikotaan. Ei voi luottaa että nämä paviaanit osaisi tehdä edes pienintä asiaa oikein. Yleensähän ihmiset ei huomaa, eivät välitä tai eivät vaan jaksa vaivautua vääntämään asiasta.

Itellä tämän auton maalit pilasi ekan kerran 3kk ikäisenä Euromaster Vantaa, Vehkala (en tosin tiedä vieläkö tämä on sama pulju kuin muutama vuosi sitten koska sijainti on siirtynyt muutama sata metriä), joka renkaanvaihdossa sai kontin alareunasta maalit pois (ilmeisesti ilmaketua vetämällä avonaisen luukun reunaa pitkin) ja olivat myös onnistuneet tunkata väärästä kohdasta pohjaan lommon + maaleja pois. Auto ei ollut koskaan missään muualla käynyt huollossa mutta jälleen kerran ei kuulemma ollut mitenkään mahdollista että heillä moka olisi tapahtunut. Kysyin että tarkistetaanko turvakameroista mutta kuulemma yksikään kamera ei kuvannut juuri tähän kohtaan hallia.

Näille alan ammattilaisille tuntuu nykyään olevan tuo renkaanvaihtokin muutenkin aivan tolkuttoman suuri haaste. Bilian sijaisautostakin varisi pultit kotipihaan. Autoa hakiessa sattumalta kuuluikin myyjien keskustelu mahdollisesti asiaan liittyen jostain henkilöstä auton talvirenkaista puhuttaessa "...joo osaa varmasti - se on vaihtanut kyllä niitä renkaita vuosikymmeniä...".
#3
* MYYTY*
2kpl. Käyttämättömät, avaamattomassa pakkauksessa. 20mm spacerit 100/112/5 jaolla 57 keskiöllä s90-2-20-003
50 â,¬

Vantaalla. Nouto / posti kulkee ostajan piikkiin.


#4
Auto kävi pajalla kun alko hajota muutaki taas sopivasti 2vk takuun loppumisen jälkeen.
Kertoi ettei noiden haitarien kuulukaa olla kiinni alapäästä(?). Että sen verta alas laskettuna olisivat tiiviitä. Katoin kyllä ite että sinne jää rako myös tällöin.
#5
Tossa alhaalla on märkää mutta se on jotain muuta öljyä hanskoista, ei se öljyinen ollut tosta yläosasta.
Ja kyllä, siinä on se muovinen kaulus mutta kuten sanottu ei toi haitari siinä pysy mitenkään ja kysymys oli että pitäskö tossa olla joku klemmari?. Se lovi on niin onnettoman pieni. Haitari ei ole mitenkään vääntynyt. Taitas viä ehtiä takuuseenkin.
#6
Pikakysymys Räsän jousista. Pitäskö noissa etupumppujen suojushaitareissa olla jotkut klemmarit joilla ne pysyis kiinni alapäästään? Huomasin että molemmin puolin ne on irti eikä ne vastinkappaleessaan kyllä pysy tommosenaan.


#7
Merkkiliike ja heidän oma maalari joten sävy lieni oikea. Epäilivät aluksi itsekin kun kuvan laittoi mutta sitten kun livenä itse pällistelivät niin totesivat "no se nyt riippuu mistä kulmasta katsoo". Niin... jos ei katso ollenkaa ja kävelee vaan perse edellä öisin autoon niin sehän on vallan hyvä. Toivoo samalla että vaihtopäivän tullen myyjä kävelee samalla tyylillä eikä asiaa huomaa niin ei tipu vaihtohinta kovin montaa tonttua. Tällä katiskalla oli ikää 1½ vuotta joten ei tosiaan haalistumaa ole ja muut osathan ovat tossa tummempia. Kestopinnoite on mutta se ei nyt ihan noin paljon tummenna. Koska tuo värisävyero vaihtelee valon mukaan niin kyse lienee maalin hileiden laadusta / niiden asettumisesta. Tiedä sitten miten ne muut saavat paremmin vastaamaan tehtaan robotteja nuo korjaukset (ilman häivitystä). Miksi muuten näitä ei voi tilata tehtaalta maalattuina?

Toinen kuva eri kulmasta ja eri valontulokulmasta:
#8
Nonni. Nyt se Raksa-Pena päätti sitten peruutuskamerallisella pakullaan tuutata koukun keulaan ja kadota paikalta. Sattui vaan olemaan silmäpari joka rekkarin sai talteen ja Pena siitä sitten toki kiinni jäi.
Noh, vaurioita ei tullut näkyvästi kuin rullaantunut rekkari ja pois paikaltaan pompanneet alamaskin muoviosat. Kottero kävi sitten tarkistuksessa siltä varalta että sisältä on mennyt jotain rikki ja tuli tuomio että puskuri pitää vaihtaa uuteen. Koska nykyisessä ei ollut näkyviä maalivaurioita ja Aku-Ankan tuurini tietäen pyysin että saan pitää vanhan puskurin siltä varalta että maalaus menee reisille. Näin sitten sovittiin mikäli vakuutusyhtiö ei vanhaa halua.
Vaan sitten saapuikin iloinen puhelu että autonne on valmis. Ei tarttenutkaan vaihtaa vaan ihan vaan vanhan maalaamalla saatiin homma paali.. maaliin. Eli hyvin meni taas sovitun noudattaminen. Vaikka varta vasten oli painotettu että kun tiedossa on maalauksen epäonnistumisen riski niin vanha halutaan talteen niin ei... ei saatana voinut soittaa ja ilmottaa ennenku sen alkuperäisen menee töhrimään. Jos ei siellä kerta ollut mitään rikki niin minkä helvetin takia se vanha piti mennä sutimaan? Rekisterikilven alla maalipinnassa nirhauma? No voi itku sentään.

Jälki olikin sitten aivan helvetin hieno. Varjossa vielä menee mutta aih kun arska nyt suosii niin voi jukupätkä että näyttää hyvältä! Valitusvirsikierros #1 tehty ja olivat sitä mieltä että kullin huva on. Alkoivat vaatia että pitäisi maksaa tavarantoimittajan tarkastus jos ei miellytä. Tilanne olisikin ehkä vähän eri jos rotisko olis sinne pudotettu sanoin "korjatkaa", muttakun nyt rikottiin sopimuskin ja sitten vielä ryssittiin työ. Mainostan sitten liikettä nimellä koko rahan edestä jos tämmöiseksi nyt jättävät.


#9
Ihan samaa Eaglen kertomaa valitusta olen kuullut lähipiirin korjaamoalan ihmisiltä. Osaavaa ja asennevamma-vapaata työväkeä on hankala löytää.
Omassa viimeisimmässä Euromaster-keississä selittelijänä oli keski-ikäinen uros, kaiketi yrittäjä itse. Noh, kait sitä asennevammaa on jo aiemmiltaki polvilta löytynyt. **tuttaa vaan se vaiva mikä pitäisi itse nähdä joka kerta kun katiskan jonnekin pajalle vie. Ensin pitäisi pestä auto putipuhtaaksi ja käydä valoisassa tilassa kuvaamassa se ympäriinsä. Sitten pitää sietää sitä lääkärimäistä "joo mmm juu juu kyl me kuule tiedetään" -mutinaa tiskillä kun selität jotain huomioitavia pikkuseikkoja tai muuten vaan kerrot esim. viasta enemmän kuin "tää on rikki". Sitten auton haettua pitää jaksaa tarkistaa työn jälki, rikotut pinnat, tyhjentää moottoritila sinne jääneistä työkaluista, uudelleenkiristää pyöränpultit oikeaan momenttiin, kiinnitellä irti jääneet osat ja reklamoida perään.

Joku varmaan ajattelee että olenpa vaikea ihminen mutta tämmöisiä ovat realistiset omat kokemukset viimeisen 10 vuoden aikana (kun on sellainen auto/prätkä ollut josta jaksaa jotain välittää) ollut pk-seudulla ja huoltofirmoina kaikkea marmorista Kinnulan Veljesten hikipajaan. Alalle on kyllä rakennettu melkoisen synkkä maine kaiken kaikkiaan.
#10
Euromaster Vantaankoski oli onnistunut naarmuttamaan 4kk vanhan Räsän takaluukun alareunan puolelta matkalta täyteen naarmuja, suurin osa pohjamaaliin tai pellille asti. Mitään eivät tietenkään myöntäneet ja selittelyt olivat uskomattomia "emme tietenkään koskaan vedä ilmaletkuja tästä ristiin ja vaikka vedettäisiin niin aivan mahdoton saada niillä tämmöisiä naarmuja". Todistaakaan en pysty mutta auto ole käynyt missään muualla pajalla tällä välillä, enkä itse ole auton ympärillä tuhertanut minkään letkun kanssa luukun ollessa auki. Vekit, joita oli noin 10kpl, on vedetty viistosti, noin 45 asteen kulmassa luukun alareunaan, eli niitä ei saa aikaiseksi kuin luukun ollessa auki, eikä niitä saa aikaiseksi avaamalla luukku vahingossa aitaa vasten tms. (aitaan/seinään avatun luukun naarmut olisivat suorassa ellei auto ole vinoparkissa ja seinä tehty pystyvaijereista). Satuin myös todistamaan että luukku oli auki renkaanvaihdon aikana. Jäljet huomasin vasta pari kuukautta myöhemmin kestopinnoituksen yhteydessä.

Jälleen kerran osoitus että jos peltilehmän kunnosta on yhtään tarkka, kannattaa kulkine valokuvata ennen jokaista pajareissua. Itseäni ei sinänsä kiinnosta nuo naarmut kun ne eivät ulospäin näy kontin ollessa suljettuna, mutta jos pelti ehti hapettua maalin alle ennen kuin huomasin vekit paikata umpeen, niin luvassa lie maaliongelmia tuolla alueella ja minulle mukava maalauslasku.
#11
Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 16.04.17 - klo:15:13
Itsellä alla Ocussa nyt Hankook Ventus Prime 3:set ja olen ollut pirun tyytyväinen. Eivät kumise tai ujella. Faijakin kävi ajamassa ja ihmetteli, että onpa auto "hiljainen".
Koko 225/40R18.

Mimmoset noi on käytökseltään rivakammassa vauhdissa? Itellä tulee paljon motariajoa eikä mitään löysiä lurjuja halua alle. Aiemmin ollut 3C ja CC paskateissa Ventus Evo V12 eikä niissä ole mitään moitittavaa ollut. Hinta sama näillä malleilla tässä koossa.
#12
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 16.04.17 - klo:14:56
Kun nuo potenzat kuluu, niin neljän millin kohdalla ne vasta rupeaa ääntä pitämään  ;).

EDIT: JA vaimentamatta 1/2/3 korinen octavia on äänekäs. Siitä ei pääse mihinkään. Kolmos korista on sentään yritetty vaimentaa.

Luin kans kokemuksia että pahenee vaan ajan saatossa joten vaihtoon menee saman tien.
Ei ole tosiaan hiljaisin auto, mutta en ole aiemmin allekirjoittanut tota yleinpalttista melumoitetta Ocusta vs muut katiskat ja pienellä vaimentelulla ei juurikaan sen meluisampi kuin vähän vaimenneltu CC oli. Nyt vaan räjäytti pään tuo Potenza rengas. Vaimoke, joka nyt ei yleensä erota katuporan ääntä pöytätuulettimesta, kysyi ekan kerran noilla kotiin palattuaan että onko autosta jotain rikki.

Hyvää mainosta autoille joiden koeajokit on tämmöisillä varustettu.
#13
No nyt voin yhtyä moittimaan Ocu Skeidaa meluisaksi kesäkiekkoihin siirtymisen myötä (talvella oli 225/40/18 kitkat). Tehtaalla alle tuupatut Bridgestone Potenza kumit on jotain mielipuolisen hirveää ajomelultaan, eikä tässä nyt ole oikeasti kyse pelkästään Ocun ominaisuuksista vaan samaa tarinaa voi lukea E39 kuskeilta. Pikaisella googletuksella löytyikin että täälläkin Ocuomistajilla nastakiekotkin on hiljaisemmat. Ovet & kontti vaimennettu & eristetty ja silti noiden kanssa jo 40kmh nopeudessa pitää kurkkia että jäikö joku ovi auki kun niin kumisee ja ujeltaa.

Jos joku kuulovaurion jo kärsinyt haluaa edukkaasti muutaman sata km ajetut 225/40/18 kumit niin yv:llä yhteyttä. Kai noista on iloa esimerkiksi radalla tai nuotiossa poltettaessa.
Pakko laittaa hyväksi todetut Hankook Ventus Evo V12 tai Prime 3 tilalle vaikkei tohon paskalaatikkoon kiinnostaisi penniäkään sijoittaa. Tosin positiivista tuossa on nyt ettei äänentoiston surkeutta huomaa kun ei kirjaimellisesti kuule mitään muuta rengasmelun takaa.
#14
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
07.04.17 - klo:14:27
Ehkäisee vinkumista tuo viistoaminen (tehtaalla tai itse hioen). Yleensä tehtaan viistotus ei yllä ihan loppuun asti eli kuluneen palan reuna on suora. Ei ole siis mikään vain VAG-juttu.
#15
Osin hieman eriäviä mielipiteitä tuosta edeltävästä ohjeistuksesta mutta jokainen tyylillään.
Kattavan tietopaketin löydät ihan härmäksi vaikkapa täältä: https://autonvaimennus.fi/vaimennusaineet/vaimennustyo/
Samalla sivulla on tietoa materiaaleista/valmisteluista jne.
#16
Googlella löytää aiheesta muutamaksi illaksi luettavaa.
#17
Joo ei ole nyt kyseessä mikään "onko tietokoneesi virtapiuha kytketty seinään?" -ongelma.
#18
MY17 6,5" Amundsen+Canton -yhdistelmässä bugi jonka johdosta toisinaan äänentaso jää huomattavan matalalle. Joutuu ruuvaamaan ~1/3 kovemmalle voluumin. Vika korjaantuu kun sammuttaa virrat ja käynnistää kaiken uusiksi.
Ei ole korvissa vaikkua eikä johdu äänilähteestä. Ã,,änitaso laskee kaikista lähteistä soitettaessa ja vika tosiaan korjaantuu virrat pois käyttämällä, eli ei vaadi edes soittimen kunnollista boottia. Tehnyt 4kk:n aikana tuota muutamia kertoja ja joka kerralla auto seissyt yön yli.
Muistan lukeneeni täältä kun joku vaihtoi Cantonin elementit toisiin ja valitteli aluksi ettei herkkyys riitäkään ja joutuu voluumia ruuvata kovemmalle. Seuraavana päivänä oli kuitenkin korjaantunut ja käyttäjä luuli kajareiden tuona aikana herkistyneen. Syy lieni kuitenkin tossa soittimen/Cantonin bugissa.
Onko muut huomannu samaa? Ei nyt suuren suuri ongelma ole mutta toistaiseksi ainut toimintahäiriö kotterossa.
#19
Oli, mutta tietty sekin on subjektiivista. Itellä kaikki kotterot on tullut vaimennettua jonkin asteisesti. Ã,,änieristeellä tuntui olevan tässä ladan kontissa suurempi vaikutus kuin pellien vaimennuksella mutta molemmat kannattaa tehdä. Aiheesta on oma ketju tai parikin täällä. Niissä vaan on aika paljon vääriä purkuohjeistuksia ja sillä tuon lyhyen selostuksen laitoin, jos joku niitä orjallisesti seuraa.
#20
No hyvä jos jotakuta miellyttää. Onhan se varmaan Nissan Jukekin jonkun mielestä hieno peli.
#21
ebay haku "2x 10mm BALL STUD BOLT M8 x25mm LONG gas struts ball"
http://www.ebay.com/itm/112180735777
#22
Lainaus käyttäjältä: Maakrapu - 13.03.17 - klo:20:29
Suuret kiitokset havainnollisesta ja selkeästä esityksestä!

Kolme kysymystä;

1. Taituuko verhoilu riittävästi, että pyöräkotelon pystyy äänieristämään kontin puolelta?

2. Toinen puoli hoitunee samoilla periaatteilla?

3. "Kiinnitys on sidottu C-pilarin muoveihin kasalla joka suuntaan sojottavia muoviklipsejä" .... Onko kasaamisessa odotettavissa ongelmia?

1. Taittuu niin että mahtuu vallan hyvin eristämään. Kannattaa irrottaa takaistuimien sivuverhoilumuovi (tai nahkatyyny jos takasivu-airbag, jolloin tietty varoen huom!) että saa pyöräkaaren etureunan kans eristettyä.
2. Juu peilikuva.
3. No paha tietty toisen puolesta sanoa mutta ei noin yleisesti ottaen. Ite taisin turhaan korkata C-pilarin muoveista yhden klipsin ylempää irti ja sitä joutu jostain syystä väkertää tovin takaisin.

Body work pdf fileen voit hakea vaikka tuolta Briskodalta löytyvästä dropbox linkistä. Näkee paneeleiden klipsien paikkoja yms. ihan ok, mutta tosiaan ohje on puutteellinen joidenkin verhoilujen osalta. Esim. takasivuverhoilun D-pilarin alla olevaa ruuvia ei mainita ja siellä on muutenkin osin harhaanjohtavia opastuksia & turhia purkuvaatimuksia.
https://www.briskoda.net/forums/topic/273542-mk3-owners-workshop-manual-info/?do=findComment&comment=4430246
#23
Ulkomuistista yhdellä kuvalla pikaisesti näillä stepeillä. Viralliset huolto-ohjeet on puutteelliset (puutteellisemmat).

1. Irrota kontin kynnyslista. 2 kpl torx koloisia muovimuttereita ja 2 muovinipsua ja kampeat listan kontin puoleista alareunaa rattiin päin ja lopuksi koko lista suoraan ylöspäin.
2. Irrota kynnyslistan alta paljastunut muovinipsu
3. Irrota torx kantaiset ruuvit
4. Irrota D-pilarin muovi aloittaen ikkunan puoleisesta yläreunasta, pilarista kohtisuoraan pois päin vetämällä. Takana on 2 metalliklipsiä, 2 metallista puristuskiinnikettä ja alareunassa muovisia ohjaimia.
5. Irrota muovin alta paljastunut ruuvi

Nyt voit alkaa kammeta verhoilua auki, ehkä hieman ensin ylös avittamalla. Irrottele lampun & 12VDC pistokkeen johdot ennen kuin käännät enemmän auki.

6. Varo C-pilarin verhoilun kohdalla, sillä kiinnitys on sidottu C-pilarin muoveihin kasalla joka suuntaan sojottavia muoviklipsejä. Lähtee kuitenkin irti suht helposti vähän muoveja kampeamalle.

Näillä stepeillä saat verhoilun taitettua pois tieltä. Jos haluat irrottaa kokonaan, löytyy takapenkin reunasta vielä jotain kiinnikkeitä lisää ja penkkien selkänojan kaatovaijerit pitää irrottaa.

#24
Lainaus käyttäjältä: Metalgod - 12.03.17 - klo:17:47
Octavia 3 rs tdi 4x4 mittaristo "sirisee" resonoi. Onko sama ongelma muilla ja kuinka korjattu? Takuu on voimassa ja seuraavassa huollossa saavat selvitellä. Käy mukavasti hermoon...
Jos se nitinä loppuu kun esim. hieman, ilman mitään väkivaltaa väännät mittaristomuovin alareunaa ylös/alas niin joko:
a) Lyö nyrkillä niin pärjää taas 30 minuuttia.
b) Tunkee jotain vaimentavaa mittaristomuovin ja kojelaudan väliin niin loppuu pysyvämmin. Vaikka jonku ohuen solumuovin liuskan työnnät luottokortilla/muoviveisellä sinne ylä ja alareunan sisuksiin.
#25
Noniin muistin valittaa CC:n veroista 26.5.2016 ja päätös kolahti tänään postissa. 2013 tuotu 2009 vm. sessen verotus aleni 32,7->22,6%, eli ihan hyvin vaivanpalkkaa.

En nyt löydä valitusvirttäni mistään mutta muistaakseni vaadin 2009 vuonna vallinnutta prosenttia sovellettavaksi ja voi olla että se oli silloin alin mahdollinen, mutta joka tapauksessa paperissa lukee että korjauksessa on sovellettu nimenomaan vastaavan auton alinta mahdollista verotusta Suomessa. Tämä oli ainakin itelle vähän epäselvää kumpaa sopii vaatia.
#26
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
08.03.17 - klo:12:30
Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 08.03.17 - klo:12:17
Nelivedoissa ei mun näkemyksen mukaan ole juuri eroa, vaikka audi painaakin enemmän. Nimenomaan tuolla 184 nelivedoissa lisää octaviassa märkä dsg aina tuota kulutusta, kuten etuvedossakin valinnaisena. Mun mielestä 2.0 tdi kulutuksen pitäisi olla 5:n nurkilla, jotta se olisi järkevä voimalinjasta piittaamatta, siis nätisti ajelemalla.
Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 08.03.17 - klo:10:43
No mutta jos vertaa a4 ja octavia, niin a4 menee nelivetoisena aika vähällä. Minusta nuo rs dieselien lukemat on korkeahkoja, mitä täältä saa lukea.

Kyllähän mielipidettä on toki oikeus vaihtaa mutta keskustelu menee kyllä äkkiä aika sekavaksi.
Mun mielestä näiden pitäisi liikkua pyhällä hengellä, tai no epäpyhäkin käy ihan hyvin, mutta kun ei se mielipide tota kulutusta laske nykyisessä autossa mitenkään.
#27
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
08.03.17 - klo:12:06
Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 08.03.17 - klo:11:42
Aikalailla -14+ ikäisissä alkaa +180hp tehoisten järkevät kulutukset 5,5l/100km tienoilta. Minusta se on räsälle paljon ja a4:lle vähän. Enempää en väännä tästä, muuttujia on paljon muutenkin. Tdi RS dsg:llä vie mun makuun liikaa. Mutta kyllä b8 multi vei aika paljon isällä pelkässä maantieajossakin.
Ilmeisesti ihmiset sitten häpeissään tuolla valehtelevat tilastoihin ettei köyhiksi luultaisi.
En myöskään jaksa vääntää mutta ei tätä keskustelua ehkä valheellisiin mutuihin kannata jättää:
https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/3-Audi/21-A4.html?fueltype=1&constyear_s=2014&power_s=180&exactmodel=quattro&powerunit=3
https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/45-Skoda/399-Octavia.html?fueltype=1&constyear_s=2014&power_s=180&exactmodel=4x4&powerunit=3
#28
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
08.03.17 - klo:10:58
Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 08.03.17 - klo:10:43
No mutta jos vertaa a4 ja octavia, niin a4 menee nelivetoisena aika vähällä. Minusta nuo rs dieselien lukemat on korkeahkoja, mitä täältä saa lukea.
Kurkkasin spiritismimonitorista niin 2015 -> A4 140kW Diesel automaattina keskikulutus 7,37. Kaikkien teholuokkien ka. 7,15.
#29
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
08.03.17 - klo:10:32
Täytyy kyllä yhtyä ihmettelijöihin. Ei nyt sillä ettenkö kannattaisi pieniä päästöjä ja pientä kulutusta, mutta jokainen varmaan ostaessaan tiesi mitä nämä vie ja jos ei tiennyt niin voinee syyttää itseään. Ostaa viimeisillä penneillään uuden auton kohtalaisen suorituskykyisellä koneella ja sitten tyyliin työntää sen kotipihasta kauppaan, tai vähintään odottaa suotuisia myötätuulia. Itsekin toki viimeisillä penneilläni näitä paskoja ostan mutta juuri siistä syystä voin aivan hyvin myös nauttia niiden vähästä annista. Aikalailla yksi maku näiden muiden kulujen seassa jos säästää 500e vuodessa polttoaineessa niistämällä kaiken aikaa pintakaasulla. Sen nuukuuden vielä olisi ymmärtänyt, mutta että joku saa vielä jotain kiksejä tommoisesta. Keksikää nyt parempaa tekemistä :) Joku kestävyysajokisa voisi olla hyvä vaihtoehto.

Oma 220 TSI on 7tkm aikana kerryttänyt ~8.7 keskikulutuslukeman. Ajo oikeastaan pelkästään 50/50 motari/kaupunki. Kaksi kertaa oon jaksanu tarkistaa ajotietokoneen näyttämän ja 1-2 desin tarkkuudella se on näyttänyt tankillisella samaa kuin laskennallinen. Webasto käy n. 30min/100km. Ylipäätään kaikki bensa-vaggineeni on aina näyttäneet aika hyvin todellisia lukemia siinä missä joku Toyota huijaa litrakaupalla. Miksiköhän nuo disut ei osaa/halua laskea tarkasti?
#30
Kilpi siellä rämisee. Joku pieni paskaa keräämätön pehmuste sinne väliin niin hiljenee. Omassa huomasin myös että itse kilven muoviset ruuvit hankasivat taustalevyn läpi peltiin asti. Napsaisin niitä lyhemmäksi ettei kulu maali puhki ainakaan oman pitoajan puitteissa.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy