BMW

Aloittaja makkis, 29.11.09 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

pizza_delivery

Lähetin pojan etsimään saksasta auton ja tuomaan sen tänne.  Ehdokkaina oli A6 avant bi-tdi, 335iGT, 535d ja A7.

Tuli sitten tämmöinen 535dA touring m-sport saksasta.  Ajettu 32tkm (tarkastettu).  Adaptive drive, panoraama kattoluuku, hifi dsp, navi pro,HUd,  ja zimt braun sisusta...jne....  Olisi se xdrive ollut hyvä, mutta verotus paljon kovempi ja ihan hyvin takavetoisella pääsee.

V-O

Laita poika asialle ja mene itte perästä... ::)...

No ei tälläkertaa noin onneksi käynyt.

Oiva pelihän tuo on. Omia kokemuksia vain 520dA:sta ja kyllä oli makoisa ja tuo +15 on varmasti makoisaakin makoisampi  ;)

pizza_delivery

Kyllä.  Moottori on jotain ihan muuta mihin on tottunut.  Vähän kaasua, ja väännöllä mennään, enemmän kaasua ja sitten muuttu jo vaihdot yli 2 tonnissa ja tulee jo jonkun verran tehoa.  Sitten täysi kaasu tai kickdown, täydet väännöt ja tehot ja ripeästi nousee mittari sakkolukemiin  ;D  Ei lopu teho kesken edes 5000 kierroksessa kuten A7ssa.  keskikulutuskin pysynyt pk seudulla 8.1L.

heifetz

Koeajossa 116d M Sport.

Moottori/vaihteisto: kasipykäläinen tomaatti on loistava. Paras mitä olen tähän asti ajanut. Moottori sen sijaan on täysi mopo. Kun olisi oikea moottori ZF -tomaattiin naitettuna niin aijaijai!

Alusta: M-sport alusta on lähes täydellinen, vakaa mutta ei liian terävä. Vaimentaa mukavasti mutta ei liikaa niiale. En tajua miksi joku haluaisi normialustan, tämä on paljon parempi. Ajelin kotimatkalla päällystettyä ja mutkaista metsätietä ja meno oli naattia! Pitoa on autossa enemmän kun minulla on munissa painoa.

Sisusta/kori: M Sportin ratti, alcantara jakkarat ja muut yksityiskohdat ovat mieleen. Ulkoapäin näyttää todella asialliselta!

Nyt enää pitää vaimo suostutella!

MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

kai75

Lainaus käyttäjältä: heifetz - 15.04.15 - klo:18:11
Koeajossa 116d M Sport.

Moottori/vaihteisto: kasipykäläinen tomaatti on loistava. Paras mitä olen tähän asti ajanut. Moottori sen sijaan on täysi mopo. Kun olisi oikea moottori ZF -tomaattiin naitettuna niin aijaijai!

Alusta: M-sport alusta on lähes täydellinen, vakaa mutta ei liian terävä. Vaimentaa mukavasti mutta ei liikaa niiale. En tajua miksi joku haluaisi normialustan, tämä on paljon parempi. Ajelin kotimatkalla päällystettyä ja mutkaista metsätietä ja meno oli naattia! Pitoa on autossa enemmän kun minulla on munissa painoa.

Sisusta/kori: M Sportin ratti, alcantara jakkarat ja muut yksityiskohdat ovat mieleen. Ulkoapäin näyttää todella asialliselta!

Nyt enää pitää vaimo suostutella!
Et kai vain ole päätymässä nuhapumppukoneeseen jos kerran koeajolla totesit täysin mopoksi? Eikös bmw-autoilussa ole kyse ajamisen ilosta ja jollei koneessa ole tehoa niin kyllä se ajamisen ilokin tahtoo jäädä melko laimeaksi...  ???
Exät: Audi A6 3.0TDI Avant Quattro tiptronic -05, Volvo V70 D5 Aut -02, Volvo V70 TDI Aut -97

heifetz

Lainaus käyttäjältä: kai75 - 16.04.15 - klo:15:39
Et kai vain ole päätymässä nuhapumppukoneeseen jos kerran koeajolla totesit täysin mopoksi? Eikös bmw-autoilussa ole kyse ajamisen ilosta ja jollei koneessa ole tehoa niin kyllä se ajamisen ilokin tahtoo jäädä melko laimeaksi...  ???

En toki, lasipalatsilla vaan ei ollut muuta ykköstä M-Sport paketilla varustettuna kuin 116d. Tällä hetkellä kiinnostaa 118d M-Sport härpäkkeillä tai 120d perus-bisnes. Muuhun ei köyhällä ole varaa.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: heifetz - 16.04.15 - klo:17:50
En toki, lasipalatsilla vaan ei ollut muuta ykköstä M-Sport paketilla varustettuna kuin 116d. Tällä hetkellä kiinnostaa 118d M-Sport härpäkkeillä tai 120d perus-bisnes. Muuhun ei köyhällä ole varaa.

Joko lci-mallia on koeajettavana vai onko kyse pre-lci:tä?

heifetz

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 16.04.15 - klo:20:13
Joko lci-mallia on koeajettavana vai onko kyse pre-lci:tä?

LCI:tä ei vielä ole maassa. Ensi viikolla lanseeraus.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: pizza_delivery - 23.03.15 - klo:16:19
Kyllä.  Moottori on jotain ihan muuta mihin on tottunut.  Vähän kaasua, ja väännöllä mennään, enemmän kaasua ja sitten muuttu jo vaihdot yli 2 tonnissa ja tulee jo jonkun verran tehoa.  Sitten täysi kaasu tai kickdown, täydet väännöt ja tehot ja ripeästi nousee mittari sakkolukemiin  ;D  Ei lopu teho kesken edes 5000 kierroksessa kuten A7ssa.  keskikulutuskin pysynyt pk seudulla 8.1L.

Kickdown niin saat täydet tehot, et täysiä vääntöjä.
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Kopo

Lainaus käyttäjältä: heifetz - 16.04.15 - klo:21:26
LCI:tä ei vielä ole maassa. Ensi viikolla lanseeraus.

Kokkolan Käyttöautossa näkyi olevan LCI sekä halliautona että koeajoautona.

heifetz

Lainaus käyttäjältä: Kopo - 16.04.15 - klo:22:12
Kokkolan Käyttöautossa näkyi olevan LCI sekä halliautona että koeajoautona.

Oho, Kuopiolla erityissuhteet BMW AG:hen ;)
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

heifetz

Nyt on liisariunelmat kuihtuneet kun veri alkoi vetää takaisin bemarimaailmaan. Alla on nyt 525dA Touring LCI -08.

240tkm mittarissa
Space grey (mielestäni paras väri kyseiseen malliin)
Panoraamalasikatto
Puolinahka urheilupenkit (mustat)
Mustat listat
Tummennetut takalasit
Business navi
Etu ja taka PDC

Jumankekka että tuntuu hyvältä ajaa tätä baijerin hirviötä. Moottori kehrää kuin pieni leijona ja auto tuntuu todella ketterältä.  Kulutus on kohtuullinen: auton mittarissa pidempi kulutus 7.1l, mutta pääsin helposti vitosella alkaviin lukuihin maantiellä. Muutama asia pitää fiksata mutta päällisin puolin hyvässä kunnossa. Ekat 100tkm auto on viettänyt saksan suolattomilla autobaaneilla. Aion pistää mittariin vielä 50tkm-100tkm lisää ennen kuin pistän vaihtoon ja nautin jokaisesta kilometristä  8)

https://onedrive.live.com/redir?resid=d9175be954f81b61!43617&authkey=!AAp6bT0BzuH9Do0&v=3&ithint=photo%2cjpg
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

Antti

Komia peli, peukkua  ;)

Pistä jossain välissä vähän tietoa mille tasolle kulutus asettuu.
i3 120Ah, F250 7.3 International
KTM 1290SAR, 950SE, 660Rally
BMW r80g/s, R75/5

heifetz

Kiitoksia! Pistetään juu kun saan pari kunnon reissua alle.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

Antti

Mulla 330km keskikulutus 8.2L, tankkaamalla mitattu. Sisälsi 200km motaria ja nurkkapyörityksessä vähän kärryn vetoa yms. Ja ehkä muutaman polkaisun.

Veikkaan kun pääsen ihan normi rutiineihini niin putoaa tuosta jonkin verran. Skodallakin olisi tuossa motarilla päälle seiskaa menny.
i3 120Ah, F250 7.3 International
KTM 1290SAR, 950SE, 660Rally
BMW r80g/s, R75/5

Geoman

Lainaus käyttäjältä: heifetz - 18.05.15 - klo:13:28
Nyt on liisariunelmat kuihtuneet kun veri alkoi vetää takaisin bemarimaailmaan. Alla on nyt 525dA Touring LCI -08.

240tkm mittarissa
Space grey (mielestäni paras väri kyseiseen malliin)
Panoraamalasikatto
Puolinahka urheilupenkit (mustat)
Mustat listat
Tummennetut takalasit
Business navi
Etu ja taka PDC

Jumankekka että tuntuu hyvältä ajaa tätä baijerin hirviötä. Moottori kehrää kuin pieni leijona ja auto tuntuu todella ketterältä.  Kulutus on kohtuullinen: auton mittarissa pidempi kulutus 7.1l, mutta pääsin helposti vitosella alkaviin lukuihin maantiellä. Muutama asia pitää fiksata mutta päällisin puolin hyvässä kunnossa. Ekat 100tkm auto on viettänyt saksan suolattomilla autobaaneilla. Aion pistää mittariin vielä 50tkm-100tkm lisää ennen kuin pistän vaihtoon ja nautin jokaisesta kilometristä  8)

https://onedrive.live.com/redir?resid=d9175be954f81b61!43617&authkey=!AAp6bT0BzuH9Do0&v=3&ithint=photo%2cjpg
BMW on hieno auto.

BMW:ssä ei ole huolto-ohjelmassa lainkaan automaattivaihteiston öljynvaihtoa. Suosittlen sinulle sen suorittamista mikäli aiot autolla ajaa yli 300 tkm. Öljynvaihdon voi tehdä huuhtelemalla tai vaihtamalla öljynvaihdon kahteen kertaan, suodatin vaihdetaan jälkimmäisellä kerralla.

Tämän jälkeen vaihteisto toimii entistä hienommin.

V-O

Onnittelut teille molemmille uusille BMW-kuljettajille!

Mukavat ovat varmasti ajella molemmat autot.

pomo

Joo, kyllä sen on itekkin huomannut, että joku taika siinä on pitemmän päälle, että auto on uutena kallis. Ei pelkästään kalliit osat ja huollot, vaan sekin, että aika hyvin ne kestää.

Kaveri myi sen uudemman f10 mallin ja otti vaihdossa tuon e61 mallin. Meinas, että tuo e61 oli hiljaisempi ja muutenkin kuulemma jämäkämmän kuin uudempi?

heifetz

Kiitos Geoman vinkistä! Pitää pyytää että pistävät pajalla myös laatikon ölpät vaihtoon  samalla kun tutkivat mikä jarruja vaivaa (tärisyttää rattia pintajarrutuksessa).

Pomo: en ole F10 ajanut, mutta koeistunut kyllä. Mielestäni E6x sarjassa on laadukkaampi sisusta.

MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

heifetz

90km työmatkalla kulutus 5.5l. Maantietä 80-100km/h rajoitukset, ajoin suht rauhallisesti + pari ohitusta DS moodilla. Uskomaton saavutus koska pääsen 5.1l kulutukseen samalla matkalla Ocu 1.6TDI:lla. Tehoja on kuitenkin bemarissa tuplasti ja painoa enemmän (renkaatkin ovat 225 leveät). Kyllä ne bemarin insinöörit jotain osaavat!
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

heifetz

Kotimatkalla sama reitti 5.7l  :o joko mittari on rikki tai auto oikeasti osaa olla pihi. Vaikka todellinen kulutus heittäisi tuosta +0.5l niin olisin silti enemmän kuin tyytyväinen. Soppa kyllä suorakutoselle maistuu jos kaasua käyttää.. ja houkutus on suuri koska 4000kierroksen kieppeillä moottorin ääni on kuin lorottaisi kermaa nahalle.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

Antti

7,2 - 7,3 taitaa näyttää keskikulutukseksi nyt vajaan tonnin ajaneena. Omaan normaliin ajoprofiiliini verrattuna tämä viikko on ollut varsin poikkeava kun oli pari työreissua. Motatilla ajo varmasti nostanut kulutusta.

Edellinen bemarini oli aika tasan tarkkaan kymmenen vuotta sitten hankittu e30 Bavaria. Tuo oli jo ollut myynnissä rinnakkain uuden 3-sarjan kanssa eli aivan viimeisiä yksilöitä tuolla korilla. Vaikka näissä kahdessa autossa on tekniikka muuttunut välillä kokolailla täysin on hieno huomata miten samaa henkeä näissä kummassakin on ja ajodynamiikassakin on paljon yhtäläisyyksiä. Erityisesti vähänkään ripeämmässä kaarreajossa tulee muistot mieleen.

525:sessa ei taida imusarjan läppiä olla, tuosta tarkastin peilillä ja tallessa ovat eli niiden kanssa on pikku talkoot edessä. Samoin vaihteiston övaihto on suunnitteilla.
i3 120Ah, F250 7.3 International
KTM 1290SAR, 950SE, 660Rally
BMW r80g/s, R75/5

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: pomo - 18.05.15 - klo:20:44
Kaveri myi sen uudemman f10 mallin ja otti vaihdossa tuon e61 mallin. Meinas, että tuo e61 oli hiljaisempi ja muutenkin kuulemma jämäkämmän kuin uudempi?

Hyvä selitys tämäkin rahojen loppumiselle ;D

heifetz

Reilu tonni täälläkin tultu ajeltua. Keskikulutus on nyt 6.6l, mikä taitaa johtua helsingin keskustassa ajelemisesta. Kyselin marmorilta että jos vaihtaisivat vaihteiston ölpät, eivät mielellään suostuneet siihen hommaan. Sanoivat että kaiken vanhan öljyn poissaaminen on hankalaa ja vaatii huuhtelun. Väittivät ettei tarvi vaihtaa. Uskoin ammattimiestä enkä sitten tilannut. Jarrut odottaa vielä huoltopäivää. Pyydän että samalla katsovat mistä se vaimea kilinä tulee maantienopeuksilla.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

Antti

Laatikkoöljyn vaihdosta on kyllä monenlaista mielipidettä..  ::)
i3 120Ah, F250 7.3 International
KTM 1290SAR, 950SE, 660Rally
BMW r80g/s, R75/5

V-O

 :o uutta 5-sarjalaista ei saakaan punaisena  :( ...

Pumafi

E39 oli viimeinen 5-sarja, mitä sai punaisena Imola Red 405. E60 sai M-mallina Indianapolis Red A31.
ex-VAG:t: Polo 6N -96, Golf IV -99, Passat 3BG -02, Golf GTI V -05

V-O

Pitääkö perua sanomansa  :)


Ranssi

On muuten hieno tuo kuvan vitonen!

Pumafi

Rahalla saa minkä värisen haluaa. Nuo Individual värit n. 4.500 euroa, joten jos punaisen haluaa, niin antaa palaa.
ex-VAG:t: Polo 6N -96, Golf IV -99, Passat 3BG -02, Golf GTI V -05

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy