Käytetty Volkkari Ruotsista?

Aloittaja lapazu, 19.02.19 - klo:10:41

« edellinen - seuraava »

lapazu

Itsellä iskenyt päähän ajatus, että hakisin tuollaisen Golfin Alltrackin Ruotsista. Vähän ajettuja hyvillä varusteilla olevia 2016 malleja näyttäisi saavan noin 20000euron hintaan ja uudempia vähän kalliimmalla. En osaa sanoa onko noissa vielä tinkimisvaraa, jos käteiskauppaa hieroo.
Veroa näyttäisi tulevan 4-7000euroa ja muita kuluja joitain satasia.
Kommentteja, onko hullu ajatuskin?
Nyt Skoda Kodiaq 2,0 Tdi 4x4 190hp Style vm19
Ex 2,0 Tdi 184hp Golf Alltrack vm 18
Ex 1,4 Tsi Dsg Octavia combi Style vm 15
Ex octavia II vm 13 Experience
Ex Octavia II vm 05 1,6 fsi Elegance

Rehtori

Ei kai se mikään Amerikan temppu ole.
Senkun meet ja haet auton pois.
Hinnasta ne ruotsalaiset neuvottelee siinä missä suomalaisetkin

lapazu

Lainaus käyttäjältä: Rehtori - 19.02.19 - klo:12:18
Ei kai se mikään Amerikan temppu ole.
Senkun meet ja haet auton pois.
Hinnasta ne ruotsalaiset neuvottelee siinä missä suomalaisetkin

No tällaisen kuvan itsekin saanut. Yksi vaihtoehto on kysellä noilta alaan vihkiytyneiltä jobbareilta hintaa.
Tulee siinä itsellekin lennoista ja laivamatkoista hintaa, kun vaimo pitäisi maksaa Ruotsinkielentulkiksi mukaan.
Nyt Skoda Kodiaq 2,0 Tdi 4x4 190hp Style vm19
Ex 2,0 Tdi 184hp Golf Alltrack vm 18
Ex 1,4 Tsi Dsg Octavia combi Style vm 15
Ex octavia II vm 13 Experience
Ex Octavia II vm 05 1,6 fsi Elegance

Jasca

Kamux myy "ruotsalaisia" Volkkareita (ja monia muita merkkejä), ottavat toki välistä oman katteensa...
Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08

vwmies

Eikös Svenssonit puhu Lontoota siinä missä meikämannetkin ellei jopa paremminkin--- ja tinkiä voi paperillakin.
Tuulilasi- lehdessä oli joku vuosi sitten artikkeli Volvo 240 Ruåttin hakureissusta ja erikoisuuksista. Katsastuksen pitää olla voimassa !
Yritetään pärjätä.

lapazu

Lainaus käyttäjältä: Jasca - 19.02.19 - klo:13:07
Kamux myy "ruotsalaisia" Volkkareita (ja monia muita merkkejä), ottavat toki välistä oman katteensa...

Kyllä, näitä näyttää muutamakin liike tuovan ja ovat suomiautoja halvempia nekin, mutta aika turhan paljon ajettuja tai muu ei täsmää hakuehtoihini. Silmät auki toki näissäkin.
Tuonti.fi hinnaston mukainen korvaus on 680e ja 100-200e:n matkakorvaukset ja auto tuodaan Turun satamaan kaikki asiat hoidettuna siirtokilvissä.
Hinnan saa sopia ja maksaa tätä ennen kauppiaan kanssa itse. Ei tuokaan nyt mahdoton hinta ole, jos itseä arveluttaa liikaa. Pitää miettiä.
Nyt Skoda Kodiaq 2,0 Tdi 4x4 190hp Style vm19
Ex 2,0 Tdi 184hp Golf Alltrack vm 18
Ex 1,4 Tsi Dsg Octavia combi Style vm 15
Ex octavia II vm 13 Experience
Ex Octavia II vm 05 1,6 fsi Elegance

jaakkosuorsa

Lainaus käyttäjältä: lapazu - 19.02.19 - klo:10:41
Itsellä iskenyt päähän ajatus, että hakisin tuollaisen Golfin Alltrackin Ruotsista. Vähän ajettuja hyvillä varusteilla olevia 2016 malleja näyttäisi saavan noin 20000euron hintaan ja uudempia vähän kalliimmalla. En osaa sanoa onko noissa vielä tinkimisvaraa, jos käteiskauppaa hieroo.
Veroa näyttäisi tulevan 4-7000euroa ja muita kuluja joitain satasia.
Kommentteja, onko hullu ajatuskin?

Ei hullumpi ajatus ollenkaan. Itselläni sama ollut mielessä jo jonkin aikaa. Joko hait auton Ruotsista? Miten hakureissu meni? Tuliko ostoon mitään mutkia matkaan?
Edullinen autorahoitus uusiin ja käytettyihin autoihin.

concorde

Mä oon tuonut 3 folkkaria, pari Audia ja pari Skodaa Ruåtsista, joten jotain hajua aiheesta on. Aika helppoo hommaa kaikkineen. Tässä check list, jos hommaan lähdette.


1) Valitse sopiva kulkine (Bytbil, Blocket...)
2) Varmista, että myyjä myy omaansa, ettet sekaannu varastettuun.
3) Osta ja maksa/varaa verkossa/puhelimessa. Selvitä auton valmistenumero.
4) Hommaa autolle vakuutus. Varmista, että tässä paperissa on sama nimi kuin tullin käyttöönottolomakkeessa! Vakuutuksen saa myös katsukonttorilta siirtoluvan yhteydessä.
5) Hae katsastuskonttorilta siirtolupa = ekat siirtokilvet (tarvitset merkin, mallin, valmistenumeron, siirtopäivt ja -reitin). Suomesta saa siis siirtoluvan Ruotsista alkavaan matkaan. Ennen ei saanut, nykyään saa. Tähän tarvitaan auton tiedot + se vakuutus. Näillä tarrakilvillä saa ajaa vain merkityn reitin, eli käytännössä kotiin ja katsastukseen.
6) Matkusta auton luo kaikkien papereiden kanssa. Koeaja tarkkaan, koska kuluttajapalautukselle tulee muuten matkaa...
7) Tee kauppakirja ja varmista, että saat kaikki lähtömaan rekisteröintipaperit (Registreringsbeviset Del Av1 ja Del Av2)
8 ) Varmista myyjältä, pitääkö sun tehdä jotain auton poistamiseksi lähtömaan rekisteristä vai hoitaako ne.
9) Tee autolle tullin käyttöönottoilmoitus verkossa ja tulosta itsellesi kopio autoon. Varmista, että tässä lapussa on sama nimi kuin vakuutuksessa!
10) Liimaa Suomen tarrakilvet ikkunaan ja järjestä itsesi Ruåtsissa satamaan.
11) Kun ajat Suomessa laivasta ulos, pidä valmiina siirtolupa ja tullin käyttöönottoilmoitus. Näitä saatetaan kysyä.
12) Varaa aika katsastukseen ja varmista, että paikalla on rekisteröintikatsastukseen kykenevä henkilö. Aina näin ei ole, varsinkaan iltaisin.
13) Aja katsastuskonttorille kaikkien papereiden kanssa. Auton käyttöönottaja/vakuuttaja saa seuraavan siirtoluvan (tarrakilvet II), jolla voi ajella 3kk vapaasti kotimaassa tai verotuspäätöksen tuloon asti.
14) Tee autoveroilmoitus viimeistään tullin käyttöönottoilmoituksessa mainittuna päivänä verkossa
15) Jos rekisteröintikatsastus tehtiin kohdassa 13, niin ajele, kunnes isoharmaakarhu ( =verottaja) muistaa autoverolapulla (maksettava viim. 15pv verotuspäätöksestä)
15b) Tee rekisteröintikatsastus jossain vaiheessa 3kk aikana, kun oikeanlainen viskaali on paikalla.
16) Kun verot on maksettu ja muutama päivä kulunut (jotta maksu näkyy koneella), mene katsukonttorille noutamaan lopulliset kilvet

Tota listaa voi korjata, jos jotain dramaattista muutosta on tapahtunut katsastukseen/verotukseen liittyen tänä vuonna.
VW Passat GTE & BMW F33 430 xDrive

seppotaas

Jos haluat käyttää tuotua ajoneuvoa Suomessa, ennen ensirekisteröintiä. Ajoneuvo on oltava rekisteröitynä toiseen ETA-valtioon tai ajoneuvolle on hankittava siirtolupa.

1. Hanki ajoneuvolle liikennevakuutus, sen saa myös runkonumerolla.

2. Tee ajoneuvon käyttöönottoilmoitus Verohallinnolle ( vero.fi). Sinun EI tarvitse tehdä käyttöönottoilmoitusta, jos et käytä ajoneuvoa Suomessa ennen sen rekisteröintiä tai siirrät ajoneuvoa kuljetusvälineellä. Voit myös tehdä ilmoituksen ajoneuvon väliaikaisesta verottomasta käytöstä ( siirtolupa) JOS ajoneuvo on rekisteröity jossain ETA maassa.

Jos ajoneuvo tulee USA:sta tai ETA alueen ulkopuolelta, ehkä viisain ratkaisu on viedä (trailerilla) ajoneuvo rekisteröintikatsastaukseen ja tehdä käyttöönottoilmoitus sen jälkeen. Sinulla on 5 päivää aikaa tehdä autoveroilmoitus.

3. Vie ajoneuvo rekisteröintikatsastettavaksi katsastustoimipaikalle, ennen ensirekisteröintiä. Ota itselle kopio/kuva ulkomaisesta rekisteröintitodistuksesta mahdollista myöhempää käyttöä varten. Hyväksytystä rekisteröintikatsastuksesta saat rekisteröintikatsastustodistuksen, jota tarvitset autoveron hoitamiseen sekä ensirekisteröintiin. Rekisteröintikatsastuksessa tarkastetaan ajoneuvon yksilöintitiedot ja muut rekisteröintiä varten tarpeelliset tiedot. Lisäksi tarkastetaan, onko ajoneuvo rakenteeltaan, mitoiltaan ja varusteiltaan säännösten ja määräysten mukainen. Tyyppihyväksyntä auttaa... Jos näitä tietoja ei rekisteriottesta löydy, kuten moneesa maassa näitä ei sieltä löydy. Tähän tarvitset käytännössä todistuksen maahantuojalta tai dealerilta jossa on runkonumerolla yksilöidyt tiedot: teho, paino ja mitat. Rungossa olevat hyväksyntä tarrat sisältävät monesti nämä tiedot eli ne on hyvä olla paikoillaan.

Ota mukaan rekisteröintikatsastukseen

Todistus aiemmasta rekisteröinnistä (ajoneuvon ulkomainen rekisteröintitodistus) ulkomaisen rekisteröintitodistuksen on oltava alkuperäinen. Muista vielä katsatuskonttori VOI ottaa halttunsa tuon alkuperäisen joten ota kopio itsellesi etukäteen.

Muista tekninen vaatimustaso määräytyy ajoneuvon ensimmäisen käyttöönottoajankohdan (yleensä ensirekisteröintipäivä) perusteella. Jos päivämäärää ei löydy määritetään se ko vuosimallin mukaan vuoden viimeiselle päivälle 31.12. Joissain tapauksissa katsastuksen tekniset määräykset ovat muuttuneet kesken vuoden ja tällä on silloin merkitystä.

Tarvittaessa selvitykset ajoneuvon teknisestä vaatimustenmukaisuudesta ( CoC). Tämä todistus on yleensä maksullinen, saa EHKÃ,, myös maahantuojalta (jos viitsivät vaivautua) sekä TUV rajoituksin. Näihin vaikuttavat ajoneuvon ikä, alkuperäinen käyttömaa, hyväksynnät ja ajoneuvoluokka. Hyväksyntänä kelpaa, valmistajan tai toimivaltaisen viranomaisen selvitys siitä, että ajoneuvo täyttää mallivuotta koskevat kyseisen valtion vaatimukset, tai tätä ilmaiseva hyväksymismerkintä (esim. FMVSS, CMVSS)

Eli rungossa tehtaalla liimatut hyväksymistarrat.
Hyvä on koettaa selvitä matkamittarin lukeman oikeellisuus esimerkiksi ajoneuvon huoltohistoriasta, ei tosin ole vaatimus.

Ajoneuvossa on oltava alkuperäisiä osia yli 50 prosenttia, kolarointi, kustomointi..... Näissä tapauksissa ajoneuvo on rekisteröitävä Suomessa ns. rakennettuna ajoneuvona, jolloin sen on täytettävä uuden ajoneuvon tekniset vaatimukset.

Jos ajoneuvo on ns. Vaurioituneena poisto, SALVAGE TITLE, yleensä tarvit todistuksen että runko on tehtaan mitoissa, kunnostettu oikein tai turvalaittet on uusittu. Konttoreilla on erillaiset vaatimukset tuosta todistuksesta ja sen sisällöstä. Jos ajoneuvoon on vaihdettu tuossa (=trafi liite) listalla olevia osia ne voi selvittää tuohon. Paperin saa ladattua trafilta https://asiointi.trafi.fi/omatrafi-formservlet-web/lomake/C116

4. Jätä autoveroilmoitus Verohallinnolle. Tähän tarvit: kopion/kuvan kauppakirjasta, kopion/kuvan ulkomaalaisesta rekisteriotteesta, rekisteröintikatsastustodistuksen, tullauspäätöksen ja mahdollisen selvityksen ajokilometreistä. Hoituu sähköisesti verottajan palvelussa.

5. USA tai ETA alueen ulkopuolelta tuodessa tarvii: autoveroilmoituksen oltava tehtynä ja lähetettynä verottajalle, käyttöönottoilmoitus verottajalle (vero.fi).

6. Tee siirtolupahakemuksen väliaikasista autoverotonta käyttöä varten, on hyvä täyttää ja tulostaa ihan jo kotona ( pohja trafin sivulla). Täällä saat tarrakilven joka on voimassa maksimissaan 3 kuukautta. Siirtolupaan voi ottaa myös vakuutuksen, se on kuitenkin pelkkä liikennevakuutus, vakuutusyhtiöstä sopivampia vaihtoehtoja.

7. Autoveropäätöksen tultua ja sen maksettuasi, verottaja lähettää Trafiin tiedon että ajoneuvo on rekisteröitävissä (2-3 päivää). Sen jälkeen ensirekisteröinti rekisteröintejä tekevällä konttorilla, siis kaikki konttorit eivät rekisteröintejä tee. Vaaditaan voimassa oleva rekisteröintitodistus ja tuo verohallinnon lupa rekisteröintiin. Joka tarkoitta että autoveroasia on valmis ja autoveron maksaja merkitään rekisteriin omistajaksi. Liikennevakuutus pitää olla voimassa. Käytännössä tarkoittaa kilpien noutamista (ja maksamista) papereita vastaan katsastuskonttorilta.
----------------------------------------------------------
Mese C250 -12
Fabia -09 1.6i 16V
Volle V40 -18
Ford Anglia 1.0 -65
-----------------------
EX: Audi A2 1.4 -00, VW 1302 -71, Golf GTI 16V -88, Golf Variant TDI -11, VW Golf 1.6 TDI 4motion -11, Golf TDI 1.6 BM -14, Transporter 5.1 TDI -11, Seat Cordoba 1.9 TDI -99, Skoda Octavia 1.9 TDI -06, Skoda Octavia 1.6 TDI -11, Octavia Kombi 2.0 TDI 4x4 -11

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy