Loppukesästä ABS-valo alkoi palaa ja paikallistin vian vasemmalle taakse. Hankin uuden anturin mutta en saanut vanhaa pois ja kyllästyin projektiin, katsastus on ensi kesänä.
Tällä viikolla kävin korjauttamassa pakoputken ja ABS-valo sammui. Aina välillä se tulee takaisin, mutta on parhaimmillaan ollut pari päivää pois.
Voiko anturi itse toimia noin oudosti, onko kyse johdoista tai ehkä kehästä?
Millä tavalla se vika on paikallistettu vasempaan takanurkkaan? Onko koodit luettu? Mikä auto edes kyseessä? tietyissä malleissa Boschin ABS-pumpun logiikkakortti on syyllinen, sieltä irtoaa sisäiset johdotukset juotoksistaan.
Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 14.11.21 - klo:14:48
Millä tavalla se vika on paikallistettu vasempaan takanurkkaan? Onko koodit luettu? Mikä auto edes kyseessä? tietyissä malleissa Boschin ABS-pumpun logiikkakortti on syyllinen, sieltä irtoaa sisäiset johdotukset juotoksistaan.
CarPort Diagnostics ja Golf IV
auttaisiko nämä, välillä tuo virhe oli "intermittent" eli väliaikainen?
(https://i.ibb.co/M9PZntj/eka.jpg) (https://ibb.co/QXYp9Tq)
(https://i.ibb.co/qpfpXNN/toka.jpg) (https://ibb.co/dDqD1PP)
Tuo Tevesin mk60 ei ole noita sisäisesti hajoavia purkkeja. Purkaisin ensiksi sen anturin pois ja kurkkaisin onko se vaurioitunut ulkoisesti. Veikkaan että taustapuoleltaan ruostunut ja röpelöinen pyörännapa hinkannut sen anturin kärjen puhki.
Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 15.11.21 - klo:17:46
Tuo Tevesin mk60 ei ole noita sisäisesti hajoavia purkkeja. Purkaisin ensiksi sen anturin pois ja kurkkaisin onko se vaurioitunut ulkoisesti. Veikkaan että taustapuoleltaan ruostunut ja röpelöinen pyörännapa hinkannut sen anturin kärjen puhki.
hyvin mahdollista, uusi on takalaatikossa, kun saisi vaan vanhan irti
Jarrusatula irti, levy pois ja > Löitkö tuurnalla siitä pyöränpultin kolosta abs anturin päätä kohden.. ihan voimalla siis. Kyllä lähtee irti itsepäisinkin anturi.
Se on varma että sieltä takapuolelta sitä ei nyppäsemällä saa pois..
Lainaus käyttäjältä: mruotz - 16.11.21 - klo:12:26
Jarrusatula irti, levy pois ja > Löitkö tuurnalla siitä pyöränpultin kolosta abs anturin päätä kohden.. ihan voimalla siis. Kyllä lähtee irti itsepäisinkin anturi.
Se on varma että sieltä takapuolelta sitä ei nyppäsemällä saa pois..
kyllä, ensin pitää odottaa vain että maailma kuivuu sen verran että uskaltaa laittaa tunkin alle ...
Jos vika tulee heti nollaamisen jälkeen niin voi testata onko anturi vai johto.
-> Vaihtaa uuden anturin sinne liittimen päähän ja vian pitäisi pysyä poissa mikäli anturivika, mikäli vika johdossa niin anturin vaihto ei auta.
Lainaus käyttäjältä: hojaleht - 17.11.21 - klo:15:16
Jos vika tulee heti nollaamisen jälkeen niin voi testata onko anturi vai johto.
-> Vaihtaa uuden anturin sinne liittimen päähän ja vian pitäisi pysyä poissa mikäli anturivika, mikäli vika johdossa niin anturin vaihto ei auta.
kiitos! tämä helpottaa diagnoosia
alkoi spontaanisti toimia tuossa joulukuun alussa ja toimii edelleen, fascinating!
Voiko tämä johtua kuluneesta pyörän laakerista?
Tähän asti toiminut mutta nyt on ja off. Takapää alkanut huutaa.
Ei laakerista suoraan, mutta joissain autoissa tuo magneettikehä on laakerissa mukana, omakohtaista kokemusta on siitä että likainen anturi on raapinut sen magneettikehän paskaksi ja joutunut vaihtamaan muutoin ehjän laakerin uuteen.
Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 27.04.22 - klo:18:04
Ei laakerista suoraan, mutta joissain autoissa tuo magneettikehä on laakerissa mukana, omakohtaista kokemusta on siitä että likainen anturi on raapinut sen magneettikehän paskaksi ja joutunut vaihtamaan muutoin ehjän laakerin uuteen.
samalla ne molemmat sitten hoituu toivottaasti?
joo, jos samalla sitten korjaa sen juurisyyn sille miksi se magneettikehä on potentiaalisesti tuhoutunut pilalle.