3c brake failure

Aloittaja Alpis, 16.01.12 - klo:09:08

« edellinen - seuraava »

Alpis

Aamusella,-11c,parkkijarru päällä.Liikkeelle lähtiessä kilkkaa ja bf-teksti, lisäksi merkkivalot vilkkuu.
Tuntuu että vain toinen käsijarru jumissa,pakilla niias vasemmalle.
Aamulämmitys weballa,30min.
Lisäksi kun piti mennä ulos,ovet lukossa.Napista vain pieni naksahdus,ovi edelleen lukossa.
Pakko kai autosta ulos,ellei ovesta niin ikkunasta,kuskin ikkuna jäässä,repsikan lasi auki:no jo aukes kuskin ovikin????
Onks näitä useampiakin tapauksia????
Autolle mennessä oven avauksella ei syttynyt :leaving home.
Akku ilmeisesti alkuperäinen ,2005,kai se vois siinäkin olla???!!!!

Finnhopper

Meillä -16 mittarissa ja sama homma, vasen takajarru jumissa >:(
Piti ottaa meiän -94 golfi alle ja töihin. Onkohan tuolla muuta kuin jäätynyt tuo jarru eli lähteeköhän jos kuumailmapuhaltimella ekana sulattelisi ja ei sen jälkeen pakkasella enää jättäisi päälle...?
VW T5 2005 4Motion

tdi_tdo

Mulla hajosi eilen pihaan. Eli käsijarruvikaa vilkutteli ja antoi äänimerkkiä, eikä jarru lähtenyt millään ilveellä pois. VW liikkumisturvan kautta auto lavalle ja vuokra-Tourani alle. Ã,,sken soittelin korjaamolle, ja kuulemma vasen jarrusatula on tietokoneen mielestä rikki. Eli tilasivat uuden. 450â,¬ + työt. Koitin ehdottaa, että jos vain ensin yritettäisiin putsata sitä vanhaa, mutta tämä ei liene korjaamoiden intresseissä.

Tänään menikin päivä mukavasti seuraavaa autoa netisä etsien.
-09 V70 2.4DA

KmN

#3
Jopas on kässäri ongelmia :o
Itsellä myös eilen herjas parking brake failurea, vilkutti valoja ja äänimerkkiä tuli..
Katsoin vag-com:illa vikakoodit ja valitteli open circuit vasempaan pyörään.
Laitoin lämpöpuhaltimen puhaltamaan moottoria ja putsasin sähköliittimen, rupes toimimaan.Ajoin useaan otteeseen testin joka ajaa 3 kertaa männät sisään ja ulos.
Tiedä sitten missä vika: moottorissa, ohjausyksikössä vai liittimessä?

Syksyllä oli hieman ongelmia katkaisijan kanssa, joskus kun yritti vapauttaa jarrua niin varoitusääni kilahti ja herja mfd:lle, toinen painallus avasi jarrun, hain tänään uuden marmoritiskiltä ja vaihdoin kaiken varalta.
Näytti olevan moninmutkainen laitos tuokin, 10 pinniä on/off katkasiassa??
-KmN

Mansuli

Täältä nousee käsi myös käsijarru ongelmille  :( Oliko KmN minkä hintainen tuo uusi käkkärin nappi?

KmN

Nappi oli 47â,¬ käyttöautolla.

KmN

M0gstis

Menee hitusen off-topicin puolelle muttei viiti omaa ketjua aukasta joten kysellään täällä:
Tuossa jokin aika sitten ilmeni Passatissa uusi "ominaisuus". Kun auto on seisonut useamman tunnin, yleensä yön yli niin jarrupoljin on kivikova ennen käynnistystä. Heti kun auto hörähtää käyntiin niin polin painuu normaaliin syvyyteen ja jarrut toimii oikein. Ilmiötä tapahtuu aina välillä, ei joka aamu eikä kertaakaan lyhyemmän stopin aikana.
Mistäköhän mahtaa johtua ja onkohan vaarallinen oire?

Mansuli

Lainaus käyttäjältä: M0gstis - 16.01.12 - klo:21:01
Menee hitusen off-topicin puolelle muttei viiti omaa ketjua aukasta joten kysellään täällä:
Tuossa jokin aika sitten ilmeni Passatissa uusi "ominaisuus". Kun auto on seisonut useamman tunnin, yleensä yön yli niin jarrupoljin on kivikova ennen käynnistystä. Heti kun auto hörähtää käyntiin niin polin painuu normaaliin syvyyteen ja jarrut toimii oikein. Ilmiötä tapahtuu aina välillä, ei joka aamu eikä kertaakaan lyhyemmän stopin aikana.
Mistäköhän mahtaa johtua ja onkohan vaarallinen oire?

Täältä nousee käsi myös tuolle "ominaisuudelle" :D Itekki olen huomannu että tapahtuu vain jos auto seisoo pitempään...

Alpis

Lainaus käyttäjältä: Alpis - 16.01.12 - klo:09:08
Aamusella,-11c,parkkijarru päällä.Liikkeelle lähtiessä kilkkaa ja bf-teksti, lisäksi merkkivalot vilkkuu.
Tuntuu että vain toinen käsijarru jumissa,pakilla niias vasemmalle.
Aamulämmitys weballa,30min.
Akku ilmeisesti alkuperäinen ,2005,kai se vois siinäkin olla???!!!!
No joo,iltasella auto käyntiin:
-merkkivalot vilkkui
-napista jarrut pois
-jarrut aukes
-keltainen jarrunmerkkivalo jäi palamaan
-napista jarrut päälle:näytöt normaalit.
Auto talliin lataukseen ja kuivumaan.
Mahdollisesti akku lopuillaan-akkukaupoille seuraavaksi,
ja varmaankin toinen jarrumoottori jäässä.
Mutta ovien lukittuminen oudompi juttu.
Korjaamopomon mukaan ovien lukkiutuminen on:Dead Lock,autosta ei saa sisältä ovia auki!!!????Mielenkiintoista!

Alpis

Lainaus käyttäjältä: M0gstis - 16.01.12 - klo:21:01
Menee hitusen off-topicin puolelle muttei viiti omaa ketjua aukasta joten kysellään täällä:
Tuossa jokin aika sitten ilmeni Passatissa uusi "ominaisuus". Kun auto on seisonut useamman tunnin, yleensä yön yli niin jarrupoljin on kivikova ennen käynnistystä. Heti kun auto hörähtää käyntiin niin polin painuu normaaliin syvyyteen ja jarrut toimii oikein. Ilmiötä tapahtuu aina välillä, ei joka aamu eikä kertaakaan lyhyemmän stopin aikana.
Mistäköhän mahtaa johtua ja onkohan vaarallinen oire?
Sama täällä.

KmN

Voisikohan tuo polkimen jäykkyys tulla siitä kun alipaine loppuu tehostajalta, itsellä teki saman kun poljinta muutaman kerran painoi kone sammuksissa, kone käyntiin jolloin alipainetta tulee ja poljin normaali.
-KmN

tsiih

Ei sen silti pitäisi ihan kivikova olla. Alipaine karkaa johonkin. Varsinkin jos poljin on todella kovempi kuin normaalisti ennen on ollut on sille kyllä joku syy.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

tdi_tdo

Lainaus käyttäjältä: tdi_tdo - 16.01.12 - klo:16:52
Mulla hajosi eilen pihaan. Eli käsijarruvikaa vilkutteli ja antoi äänimerkkiä, eikä jarru lähtenyt millään ilveellä pois. VW liikkumisturvan kautta auto lavalle ja vuokra-Tourani alle. Ã,,sken soittelin korjaamolle, ja kuulemma vasen jarrusatula on tietokoneen mielestä rikki. Eli tilasivat uuden. 450â,¬ + työt. Koitin ehdottaa, että jos vain ensin yritettäisiin putsata sitä vanhaa, mutta tämä ei liene korjaamoiden intresseissä.

Tänään menikin päivä mukavasti seuraavaa autoa netisä etsien.

620â,¬ lasku tuli käteen korjaamolta. Vasen jarrusatula rikki ja vaihdettiin. Kysyin, että mikä sieltä on rikki, niin näyttvät vikakoodit. Siellä oli jotain koodia jumituksesta ja heikosta virrasta. Olin aikaisemmin koittanut ehdottaa, että jos putsattaisiin liittimet ja osat ja koitettaisiin toimiiko. Mutta luulen, että pääsivät helpommalla vain vaihtamalla koko satulan (koko satula!!!) ja laskuttamalla.

Nyt jarrupolkimen liiken on aivan helevetin pitkä ja tehoton. Jarrua painaessa ensin jarrut ottavat kiinni, sitten jarruteho häviää ja vasta melkein pohjassa ottaa taas kiinni. Soittelin korjaamolle, ja sanoin jarruissa olevan nyt ilmaa. Eli eikun takaisin pajalle ja katsotaan mikä mättää...
-09 V70 2.4DA

Finnhopper

Lähti jarru toimimaan kunhan sai sulaksi. Katselin vikakoodit niin kyllähän se antaa pysäköintijarrusta koodin vaikka oli vaan jäässä, ilmeisesti systeemi tulkkaa että paskana on kun ei jarru liiku.
VW T5 2005 4Motion

tdi_tdo

Lainaus käyttäjältä: tdi_tdo - 18.01.12 - klo:12:16Nyt jarrupolkimen liiken on aivan helevetin pitkä ja tehoton. Jarrua painaessa ensin jarrut ottavat kiinni, sitten jarruteho häviää ja vasta melkein pohjassa ottaa taas kiinni. Soittelin korjaamolle, ja sanoin jarruissa olevan nyt ilmaa. Eli eikun takaisin pajalle ja katsotaan mikä mättää...

...ja ilmaahan siellä oli letkut täynnä. Nyt pelaa jarrut taas normaalisti.

Nuo autojen vikakoodit ovat kyllä oikea syöpä. Pitäisi lailla kieltää kaikki testerit. Ideahan niissä oli hyvä, mutta nykyinen asentajasukupolvi tuntuu osaavan tuijottaa vain monitoria. Kuinkahan moni korjaaja oikeasti tajuaa, ettei vikakoodi ole sama kuin se vika mistä ilmoitus tulee? Oikeastihan siellä on vain kasa antureita, ja diagnostiikka kertoo mitä anturit kuvittelevat mittaavansa. Varmaan yli puolet "korjauksista" mitä pajoilla tehdään nykyään, ovat turhia. Hyvä esimerkki ovat nämä jarrut. Jos joku osa on jäässä -> vika koodi "jarrut rikki" -> vaihdetaan kaikki. Auto korjattu, tonnin lasku asiakkaalle ja kaikilla hyvä mieli.
-09 V70 2.4DA

tsiih

Ethän turhaan kuvittele että joku liitin putsaamalla satulasi olisi alkanut toimimaan?
Aika paljon hinta nousi matkan varrella, ensin 620 e, nyt jo tonni...
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

tdi_tdo

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 20.01.12 - klo:06:13
Ethän turhaan kuvittele että joku liitin putsaamalla satulasi olisi alkanut toimimaan?
Aika paljon hinta nousi matkan varrella, ensin 620 e, nyt jo tonni...

Paha sanoa, kun tätä vaihtoehtoa ei koskaan kokeilla. Mutta hyvä ettei pointtini mennyt ohi... ::)
-09 V70 2.4DA

Finnhopper

Lainaus käyttäjältä: tdi_tdo - 19.01.12 - klo:09:45
...ja ilmaahan siellä oli letkut täynnä. Nyt pelaa jarrut taas normaalisti.

Nuo autojen vikakoodit ovat kyllä oikea syöpä. Pitäisi lailla kieltää kaikki testerit. Ideahan niissä oli hyvä, mutta nykyinen asentajasukupolvi tuntuu osaavan tuijottaa vain monitoria. Kuinkahan moni korjaaja oikeasti tajuaa, ettei vikakoodi ole sama kuin se vika mistä ilmoitus tulee? Oikeastihan siellä on vain kasa antureita, ja diagnostiikka kertoo mitä anturit kuvittelevat mittaavansa. Varmaan yli puolet "korjauksista" mitä pajoilla tehdään nykyään, ovat turhia. Hyvä esimerkki ovat nämä jarrut. Jos joku osa on jäässä -> vika koodi "jarrut rikki" -> vaihdetaan kaikki. Auto korjattu, tonnin lasku asiakkaalle ja kaikilla hyvä mieli.

Ei kyllä hirveästi vakuuta tämän korjaamon toiminta jos ei jarruja saada ilmattua satulan vaihdon jälkeen.

Myös kun on lukenut noita kertomuksia koskien xenoneita, missä liike on vaihtamassa umpiota ja viaksi paljastuu irronnut liitin kun asiakas itse tutkii niin ohhoijaa vaan. Tällainen ei tosiaankaan luottamusta lisää merkkikorjaamoita kohtaan.
VW T5 2005 4Motion

tdi_tdo

Lainaus käyttäjältä: Finnhopper - 20.01.12 - klo:09:17
Ei kyllä hirveästi vakuuta tämän korjaamon toiminta jos ei jarruja saada ilmattua satulan vaihdon jälkeen.

No sanotaan niin, että ko. liikkeessä ei yleensä mikään mene kerralla putkeen :D Auto huolletaan toisaalla, mutta tuonne se hinataan aina kun auto kosahtaa. Kyllähän sekin jo jotain kertoo, että heti vikakoodien luvun jälkeen tilataan uusi osa.
-09 V70 2.4DA

tsiih

Lainaus käyttäjältä: tdi_tdo - 20.01.12 - klo:09:21
No sanotaan niin, että ko. liikkeessä ei yleensä mikään mene kerralla putkeen :D Auto huolletaan toisaalla, mutta tuonne se hinataan aina kun auto kosahtaa. Kyllähän sekin jo jotain kertoo, että heti vikakoodien luvun jälkeen tilataan uusi osa.
Se kertoo yleensä siitä että niitä menee ja paljon.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Vankka

Kyllä se taitaa loppujen lopuksi olla asiakkaan etu, että rikkinäistä osaa ei aleta elvyttään vaan vaihdetaan uuteen. Ã,,kkiä maksat saman verran kuin asennus+uusi satula, että saat vanhan ehkä korjaantuneen satulan takasin. Pätevä asentajahan kattoo, tarkastaa  ja testaa ensin ennen kuin alkaa vaihtamaan osaa?
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Finnhopper

Lainaus käyttäjältä: Vankka - 20.01.12 - klo:14:59
Kyllä se taitaa loppujen lopuksi olla asiakkaan etu, että rikkinäistä osaa ei aleta elvyttään vaan vaihdetaan uuteen. Ã,,kkiä maksat saman verran kuin asennus+uusi satula, että saat vanhan ehkä korjaantuneen satulan takasin. Pätevä asentajahan kattoo, tarkastaa  ja testaa ensin ennen kuin alkaa vaihtamaan osaa?

Mielestäni asiakkaan etu olisi kuitenkin se, että ensin tarkistetaan oikeasti onko osa rikki ennen kuin tilataan uusi. Tuntuu että ainoa mitä merkkiliike tutkii on vikakoodit, jos näytää jotain osaa, hinta koneella että mitä osa maksaa ja siihen tarvittava vaihtotyö. That's it. Toivottavasti ja varmaan poikkeuksiakin tähän sääntöön on, mutta tuntuu olevan harvassa.
VW T5 2005 4Motion

Vankka

Lainaus käyttäjältä: Finnhopper - 20.01.12 - klo:20:29
Mielestäni asiakkaan etu olisi kuitenkin se, että ensin tarkistetaan oikeasti onko osa rikki ennen kuin tilataan uusi. Tuntuu että ainoa mitä merkkiliike tutkii on vikakoodit, jos näytää jotain osaa, hinta koneella että mitä osa maksaa ja siihen tarvittava vaihtotyö. That's it. Toivottavasti ja varmaan poikkeuksiakin tähän sääntöön on, mutta tuntuu olevan harvassa.
Kyllähän asentajan kuuluisi tarkastaa testaa ennen kuin vaihtaa. Totta kyllä, että monissa vioissa arvotaan joku osa vaihtoon ja toivotaan, että vika katoaa.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Koivuviita

Meikäläisen "park break probleemat" alko perjantaina töistä lähtiessä. Oikea takakulma kiinni. Lavetilla merkkihuoltoon ja sijaisauto liikkumisturvaan. Tänään soitin ja kertoivat tilanneensa uuden satulan á 527â,¬. Keskiviikkona pitäis tulla ja asentua. Työt tietty hintaan päälle. Harmittaahan tuo. Soittaisivat edes ennen osan tilaamista. Vois edes tiedustella saisiko jostain osan edullisemmin. Tai pystyisikö jotenkin muuten korjaamaan.

Usko autoiluun on mennyt. Edellinen C vitonen Q 2,5tdi oli sen verran pajalla, että kieltämättä kipukynnys on nykyään alhaalla. Tekis toisaalta mieli ostaa joku parin tonnin rompe, jolla hoituis ihan varmasti ne max 15 km, jotka päivittäin mittariin tulee. Ei nyt vaan ois aina varaa töräyttää tonnia, kun kärry kilahtaa... tai ainakin niille rahoille olis herranjestas parempaakin käyttöä!  >:(
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: Koivuviita - 30.01.12 - klo:23:51
Meikäläisen "park break probleemat" alko perjantaina töistä lähtiessä. Oikea takakulma kiinni.
Mulla kanssa Passat 3C teki samaa kovilla pakkasilla,  mutta sain sen kyllä aina aukeamaan, kun vedätti vaan eteen ja vuoroin taaksepäin. Väliin täytyi aikalailla koputellakkin jarrusatulaa rautatangolla. Tuntuu olevan Passatissa aika yleinen "omiaisuus".

Koivuviita

Tänään sain korjattuna. Mitäs se oli 7 ja puolen sadan paikkeilla. Antoivat 35â,¬ "hyvityskupongin" seuraavasta määräaikaisuhuollosta  :D

Joo... mitäpä tohon sanois. Kuulemma joku neljäs 3C, jossa kyseistä vikaa tänä talvena. Ei paljon lohduta. Taidan ajella vanhoilla vanteilla ens kesänkin. Tulee investoitua muuten liikaa noin vanhaan kikkareeseen. Ennen taidan ostaa vaan uudet naki ja pistää maalipinnan kuntoon jossain pajalla. Tai ainakin niin hyväks ku sen enää saa maalaamatta. Tämä kaikki siis edellyttäen, ettei lisää korjauskustannuksia ilmaannu ennen kevätkelejä. Seuraavasta kalliimmasta remontista ruvetaan katselemaan taas vaihdokkeja...
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.

Leroy

Hep! Pääsin kerhoon.

Yöllä näemmä pakastanut reippaammanpuoleisesti ja aamulla sitten Passatin kabiinissa vilkkuvaloja ja ilmoitus käsijarrun toimintahäiriöstä. Yritystä ensin nytkyttelemällä eestaas, mutta kaivoi vaan ittellensä kuopan siihen sijoilleen. Luistonesto jarrutteli suurempia intoja samalla.. ;D Suo siellä...vetelä...No, naapurilta kuumailmapuhallin paikalle ja tähtäys vanteen välistä takasatulaan. Aikani ähräsin ja yritin metallitangollakin koputella, mutta kuskin puoli pysyi jumissa.

Soitto If:iin ja kyselyä, että mitä siihen huippukaskoon kuuluikaan. Juu, hinaus kotipihasta ja C- segmentin sijaisauto tulisi heidän piikkiinsä, mikäli EI OLISI JÃ,,Ã,,TYMISEN aiheuttama, vaan mekaaninen vika, mikä todennettaisiin korjaamolla. Tjaa, no ei paljon vaihtoehtoja, kolme tuntia ähräystä takana, joten päätin pelata tuon kortin. Lisäksi autolla (ostettua) lisätakuuta vielä 4tkm jäljellä, joten en olisi pistänyt pahakseni, mikäli olisivat vaihtaneet kilkkeet sen piikkiin ja siitä olisi sitten voinut jatkaa  vuotta origanal tilbehör -takuulla.  ;D Hinurivolvo kääntyi just pihaan, kun istuin autossa ja kuin taikaiskusta vika korjaantui. Ränkläsinn jarrua vielä päälle ja pois mutta toimi se perkele. Onneksi hinurikuski oli leppoisa tyyppi, joten ei kustannuksia mulle. Maanantaina käyn kattomassa koodit, jos siellä nyt jotain olisi, niin pääsisi vaihtamaan potentiaaliset terminaalikunnossa olevat osat... ::)

Mulla ei kyllä ole ollut tästä autosta muuta valittamista, mutta tämä sähköinen käsijarru on kyllä yks perkele.

Kikkailua kikkailun vuoksi:
http://sites.google.com/site/1810martin/passat-b6-electric-park-brake
Outback

tsiih

Olipa todella mielenkiintoinen linkki, kiitos. Onhan tuo sähköjarru yks perkele tosiaan, mitään hyötyä siitä ei ole. Enpä olis uskonut että hihnavedolla toimii  :o
Relluissa sun muissa saa sentään hätätilanteessa vaijerin poikki, kun vaijerin vetomoottori on tiltannut mutta tässä rakenteessa pitäis sahata satula kahtia...
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

SciroSJK

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 06.03.12 - klo:20:25
Onhan tuo sähköjarru yks perkele tosiaan, mitään hyötyä siitä ei ole.


Täysin samaa mieltä tuosta, ihan perseestä koko keksintö! Mikä lie ollut sitten se kantava voima, kun tuohon on päädytty??

tsiih

Hienostelu ja aataminaikainen hill/auto hold.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy