Parhaimmat lisävalot auton keulalle!

Aloittaja JS83, 26.09.12 - klo:20:42

« edellinen - seuraava »

SSchevy

Terve,

Onkos kenelläkään kokemuksia näistä luminalights x led lisävaloista ?

www.erikoistekniikka.fi/tuote/led-lisävalo-35w-luminalights-x-ref-12-5-9-32v-ref12-5-9-32v/3010130010/

Tai näistä ?

www.erikoistekniikka.fi/tuote/led-lisävalo-sae-80w-ref10/3010120080/

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: SSchevy - 27.09.14 - klo:18:52
Terve,

Onkos kenelläkään kokemuksia näistä luminalights x led lisävaloista ?

www.erikoistekniikka.fi/tuote/led-lisävalo-35w-luminalights-x-ref-12-5-9-32v-ref12-5-9-32v/3010130010/

Tai näistä ?

www.erikoistekniikka.fi/tuote/led-lisävalo-sae-80w-ref10/3010120080/
On niissä ainakin matalat referenssit. Jos vaikka haluaisi vaikka tuohon meidän V Golffiin lailliset lisävalot niin 12,5 olisi passeli.

SSchevy

Mites tuo teho ? Riittääkö 2x 35 W ledit ? Oliko se niin että 100 ref on maksimi ?

Lainaus käyttäjältä: JarnoF - 28.09.14 - klo:21:17
On niissä ainakin matalat referenssit. Jos vaikka haluaisi vaikka tuohon meidän V Golffiin lailliset lisävalot niin 12,5 olisi passeli.

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: SSchevy - 28.09.14 - klo:21:58
Mites tuo teho ? Riittääkö 2x 35 W ledit ? Oliko se niin että 100 ref on maksimi ?

100 taitaa olla nykyään se laillinen maksimi. Eikö tuo muutama vuosi sitten noussut sataan 75:stä.

mabe

Nousihan se.
REF 100 on nykyään maksimi, pitkiä saa olla joko 2 tai 4 henkilöautossa. Pariton määrä aina laiton.
Xenonin yhteydessä oleva (saman lasin takana) lisäpitkä on edelleen yksi lamppu, joten saa laittaa yhden lisävaloparin.

Esim Golf V halogeenein: 25+25 omista valoista jättää vielä yhteensä 50 lisävaloille.
Ref 25 tai alle pari siis käy vielä keulalle.
Xenonumpioissa Golf V taitaa olla 37.5 jolloin omat valot vievät REF 75.

Tällöin jää enää ref 25 lisävaloille eli 12.5 per lamppu.

SSchevy

Eli saako pakun keulille laittaa 4 lisäpitkää ?

Tony.N

Onko kukaan yrittänyt mahduttaa hella ff200 pitkiin xenon poltinta? Hyvät valot jo halogeeninä mut varmaan paranee jos sais xenon sarjalla vähän vireistettyä.
Kiillotukset +pinnotukset+kalvotukset yli 10v kokemuksella.. Hifit sekä sähkötyöt..

Killer

Lainaus käyttäjältä: Tony.N - 05.10.14 - klo:22:22
Onko kukaan yrittänyt mahduttaa hella ff200 pitkiin xenon poltinta? Hyvät valot jo halogeeninä mut varmaan paranee jos sais xenon sarjalla vähän vireistettyä.

Muistaakseni olen lukenut että pitää lämmittää takakuorta ja venyttää vähän että sopii.
Alkuperäisissä ff200 xenoneissa poltinhan tulee takakuvun läpi.
Kaikki on siistiä minkä itse tekee.....
Skoda Octavia RS 4x4 -18 hb

vph

Lainaus käyttäjältä: SSchevy - 29.09.14 - klo:13:41
Eli saako pakun keulille laittaa 4 lisäpitkää ?
Jos laittaa neljät lisäpitkät, niin alkuperäiset pitkät pitäisi kytkeä pois päältä esim vaihtokytkimellä, niin että vain neljä pitkää voi palaa yhtäaikaa. Eli yhtäaikaa saa olla päällä joko neljät lisäpitkät mutta alkuperäiset sammuksissa tai sitten alkuperäiset palaa kahden lisäpitkän kanssa.


JarnoF

Lainaus käyttäjältä: vph - 10.10.14 - klo:11:12
Jos laittaa neljät lisäpitkät, niin alkuperäiset pitkät pitäisi kytkeä pois päältä esim vaihtokytkimellä, niin että vain neljä pitkää voi palaa yhtäaikaa. Eli yhtäaikaa saa olla päällä joko neljät lisäpitkät mutta alkuperäiset sammuksissa tai sitten alkuperäiset palaa kahden lisäpitkän kanssa.

...ja näppäräsorminen rakentelee vielä johonkin piiloon "katsastuskytkimen", jolla tämän auton omien pitkien sammumisen saa enabloitua/disabloitua. ;)

SNG

Lainaus käyttäjältä: JarnoF - 10.10.14 - klo:11:50
...ja näppäräsorminen rakentelee vielä johonkin piiloon "katsastuskytkimen", jolla tämän auton omien pitkien sammumisen saa enabloitua/disabloitua. ;)

;D

Tupo

LainaaJos laittaa neljät lisäpitkät, niin alkuperäiset pitkät pitäisi kytkeä pois päältä esim vaihtokytkimellä, niin että vain neljä pitkää voi palaa yhtäaikaa. Eli yhtäaikaa saa olla päällä joko neljät lisäpitkät mutta alkuperäiset sammuksissa tai sitten alkuperäiset palaa kahden lisäpitkän kanssa.
Tämä on sallittua vain kuorma-autossa. Henkilöautossa/pakussa saa olla enintään 4 kaukovalaisinta. Jos asentaa 4 lisäkaukovaloa, on alkuperäiset valot poistettava, eikä siihen riitä polttimon ja/tai sulakkeen poistaminen.
Sivu 5 - 6: http://www.trafi.fi/filebank/a/1368512702/5724d502f568162653f0f33db62949d6/12486-12423-Auton_ja_sen_peravaunun_seka_hinattavan_laitteen_valaisinvaatimuksia.pdf

E-mies

Testattu on tämä viritys:
mahtuvat kyllä olemaan sisällä mutta valokuvio menee ihan päin p**settä. Kaiken nysväämisen jälkeen tämän todettuani, soitin polttimot myyneeseen kauppaan. Vastaus oli: "ai niin, olisi pitänyt kysyä mihin niitä asennat - H3 xenonpolttimo ei jostain syystä toimi juuri ff200 halogen -umpiossa." Kauppiaskin oli tämän siis testannut. Muissa umpioissa tällaista ongelmaa ei ole kuulemma ollut..

Jostain syystä polttimo ei asetu kunnolla polttopisteeseen, tai sitten polttimo on liian pitkä ja se jotenkin varjostaa siinä..en tiedä miksi mutta ei niitä voinut paikalleen jättää.

Ehdin jo vuolemaan polttimon liittimiä jotta mahtuvat alkuperäisestä kolosta ulos, joten palauttaakaan niitä ei voinut. Löytyy siis nurkista yhdet käyttämättömät joissa liittimet vaan vähän hoikemmat.

Jos joku on tehnyt tämän onnistuneesti niin ilmoittautukoon tänne! Jos pelittäisi niin varmasti saisi hyvät valot. Umpiossakin lukee hyväksyntä xenonille.



Lainaus käyttäjältä: Killer - 06.10.14 - klo:10:46
Muistaakseni olen lukenut että pitää lämmittää takakuorta ja venyttää vähän että sopii.
Alkuperäisissä ff200 xenoneissa poltinhan tulee takakuvun läpi.

SSchevy

Olikos noissa lisävalojen asennuksessa jotakin erikoista? että esim. saako ne asentaa 250 mm korkeuteen tms.. ?


mabe

Päivävaloissa ja parkeissa ainakin on minimikorkeus, pitkissä ei taida olla.

Käytännössä kuitenkin kannattaa aina laittaa lisäpitkät puskurin päälle, sillä alempana olevat on todella hankala suunnata. Lisäksi matalalle laitetut pitkät eivät ylety talvella lumivallin päälle ja valot aiheuttaa vain ikävän kirkkaan heijastuksen auton eteen.

Ylemmmän säleikön eteen asennus on usein järkevin paikka. Pakuissa jopa katolle kunhan valokeila ei osu kuskille näkyviin auton rakenteisiin.

SSchevy

Taidan laittaa nuo led lisävalot tuohon säleikön eteen  ;)


ConD

Lainaus käyttäjältä: Tupo - 10.10.14 - klo:13:36
Tämä on sallittua vain kuorma-autossa. Henkilöautossa/pakussa saa olla enintään 4 kaukovalaisinta. Jos asentaa 4 lisäkaukovaloa, on alkuperäiset valot poistettava, eikä siihen riitä polttimon ja/tai sulakkeen poistaminen.
Sivu 5 - 6: http://www.trafi.fi/filebank/a/1368512702/5724d502f568162653f0f33db62949d6/12486-12423-Auton_ja_sen_peravaunun_seka_hinattavan_laitteen_valaisinvaatimuksia.pdf
Tämä on hyvä pointti, mutta kuten tuota tarkkaan lukemalla huomaa niin "integroitujen" eli yhdistettyjen valaisimien tapauksessa koko umpiota ei tarvitse poistaa. Eri asia on vanhat autot, joissa pitkä on omalla umpiollaan. Tätä sivuten - onko bi-xenon ajovalon pitkä poistettu käytöstä jos se on koodattu pois, vai pitääkö johdotus irrottaa? Valolle ei tule tällöin virtaa, joten näkisin sen poistetuksi siten, että "tavanomaisin työkaluin" sitä ei toimivaksi saa.

Itse ruuvasin Golfin keulalle erikoistekniikan LED-valot... heräte varjostimen ohjauspiuhasta, kytkin kabiiniin ja piuhat nokalle. Maskin alta johdot kilpitelineelle ja maskiin tuenta. Ei paha... Valmiin johtosarjan kanssa ei kyllä tarvinut säätää mitään ylimääräistä. Isoin homma oli käyttää akku pois jotta sai herätteen piuhan BCM:n kylkeen - läpivienti on niin ihanassa paikassa tuossa autossa, mutta se ei ole valojen vika.

Kliksuti kliksuti-kuvaa
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

SSchevy

Onkos riittävän tehokkaat valot ? Oletko päässyt kokeilemaan pimeässä ?

Lainaus käyttäjältä: ConD - 16.11.14 - klo:09:28
Tämä on hyvä pointti, mutta kuten tuota tarkkaan lukemalla huomaa niin "integroitujen" eli yhdistettyjen valaisimien tapauksessa koko umpiota ei tarvitse poistaa. Eri asia on vanhat autot, joissa pitkä on omalla umpiollaan. Tätä sivuten - onko bi-xenon ajovalon pitkä poistettu käytöstä jos se on koodattu pois, vai pitääkö johdotus irrottaa? Valolle ei tule tällöin virtaa, joten näkisin sen poistetuksi siten, että "tavanomaisin työkaluin" sitä ei toimivaksi saa.

Itse ruuvasin Golfin keulalle erikoistekniikan LED-valot... heräte varjostimen ohjauspiuhasta, kytkin kabiiniin ja piuhat nokalle. Maskin alta johdot kilpitelineelle ja maskiin tuenta. Ei paha... Valmiin johtosarjan kanssa ei kyllä tarvinut säätää mitään ylimääräistä. Isoin homma oli käyttää akku pois jotta sai herätteen piuhan BCM:n kylkeen - läpivienti on niin ihanassa paikassa tuossa autossa, mutta se ei ole valojen vika.

Kliksuti kliksuti-kuvaa

ConD

Riippuu mitä haluaa valoilta... kyllä nuista kirkkautta löytyy, mutta missään nimessä pistemäiset nuo ei ole.

Valoa on siis paljon alkaen auton edestä "hajavalona", ja tuiskussa huomaa että valaisee paljon ylöspäinkin. Normaalissa maantieajossa pimeällä keilassa riittää pituutta senverran omien pitkien kaverina, että 200-300m päästä näkee kohteen tienposkessa. Ehtinee siis pysähtyä jos tarvetta tulee.

Ref 12,5 kertoo tuon että valoa on tasaisesti. Ei sitä että valo olisi tehoton. Plussaa siitä että syttyy ja sammuu heti täyteen kirkkauteen, ihan kuin bi-xenonin varjostimen kanssa pitkäki tekee.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

makevw

Pitäs melkee ConD:in kanssa treffata jossai johonai välissä et näkis mite noi näyttää..... jotai lisävaloo pitäs keulalle laittaa toho omaan 6koppaseen....ei noi bixenonit oikee säväytä pitkien osalta kyllä.
Liikunta haisee hielle ja urheilu haisee bensalle.

ConD

Joku ilta ajele hiukkavaaran/kivikkokankaan kulmille Oulusessa, nii käydää pyörähtää tuolla sanginjoentiellä tai valkeisentiellä. Nyt alkaa kelitki olla semmoset ettei ihan kokoaikaa sada vettä vaakassa et näkeeki jotai.

Ois kyllä kiva ihan vertailun vuoksi tsekata miten toisetki bixenonit näyttää ko tosiaa tuli semmonen wtf-fiilis nuista omista taannoin kyllä.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

makevw

Juu vois kyllä. Tänään vielä töihin mutta sitte ois 4pv vapaata. Huomisesta ei oikee varmaa kerkeiskö mutta maanantaille onnistus kyllä.
Liikunta haisee hielle ja urheilu haisee bensalle.


makevw

Ainakin mitä videoita moisista vastaavista katsonut nii valaisevat mun mielestä liikaa heti auton edestäkin jo. Toki pitäs päästä livenä näkemään, ei videolla kuitenkaan oikeaa kuvaa saa niistä.
Liikunta haisee hielle ja urheilu haisee bensalle.

makevw

ConD, miten ois tuossa pe 2.1 tai la 3.1 valojen katselua? Mukaan jos saisi jonkun vielä jolla olis x-visionin dominaattorit niin siinähä oiskin jo mitä vertailla.
Liikunta haisee hielle ja urheilu haisee bensalle.

ConD

Eiköhän tuo onnaa... vaikka nyt sitten perjantaina. Heitän yyveetä...

Ei nuilla dominatoreille pärjää. Se on varma, mutta jos joku moiset Oulussa omaa ja aikataulu passaa niin voi paiskata vielä viestiä.

Sen mitä tuossa tänään kävin ajelemassa pimeällä, niin valo on tasaista, ei sitten minkäänlaista "hotspottia". Nyt kun lunta on, niin sen valaistuksen määrän ja suuntauksen näkee paremmin. Joudun ehkä säätämään omia valoja hieman alaspäin...
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

makevw

Juu perjantaina tapaamma, ja mua kiinnostaa kyl muutkin ledivalot jos jollain sattuu olemaan. Mun puolesta mukaan vain.
Liikunta haisee hielle ja urheilu haisee bensalle.

HuoH

Oletteko miten kiinnittäneet tuon rekisterikilven taakse tulevan lisävalojen asennuslevyn?
Rittääkö pelkät poraruuvit?

Autona on -13 mallin Touran. Vaikuttaa siltä että jos meinaa läpipulttausta niin pitäisi irroittaa koko etupuskuri.

Edellisen mallin Touraniin sai läpipulttauksen suhteelisen helposti - kromattu maski vain pois.

Valot ovat Hellan 3003 Rallyt.
ex. VW Touran 1,6 -08
     VW Touran 1,2 TSI -13
     VW Passat Varian 2,0 TDI -15

V-O

Itte kiinnitin telineen mahdollisimman paksuilla ja pitkillä poraruuveilla.

Tsekkasin ensin kuinka paksu/pitkä ruuvi mahtuu ottamatta kiinni puskurin sisuskaluihin ja ei muuta kuin kiinni. Muistan että laitoin telineen kiinni 6 ruuvilla, joille oli reiät telineessä. Telineen taas taivutin hiukan kaarevaksi siten että se seuraa puskurin muotoa.

Mietin itsekin ensin että mahtaako noilla kestää mutta omituisen hyvin on valot kiinni kestäneet. Kerran taisin rekkarikilven irroittaa ja tsekata onko poraruuvit löysällä. Valot painaa yhteensä 1,3 kg j atoki tuettu ylälaidasta.

HuoH

Lainaus käyttäjältä: V-O - 11.01.15 - klo:11:21
Itte kiinnitin telineen mahdollisimman paksuilla ja pitkillä poraruuveilla.

Tsekkasin ensin kuinka paksu/pitkä ruuvi mahtuu ottamatta kiinni puskurin sisuskaluihin ja ei muuta kuin kiinni. Muistan että laitoin telineen kiinni 6 ruuvilla, joille oli reiät telineessä. Telineen taas taivutin hiukan kaarevaksi siten että se seuraa puskurin muotoa.

Mietin itsekin ensin että mahtaako noilla kestää mutta omituisen hyvin on valot kiinni kestäneet. Kerran taisin rekkarikilven irroittaa ja tsekata onko poraruuvit löysällä. Valot painaa yhteensä 1,3 kg j atoki tuettu ylälaidasta.

Tuossa pohdin myös vaihtoehtona kumimutteria pariin kohtaan ja loput leveäkantaisella poraruuveilla. Tietysti myös ylätuenta.

Valot painaa varmaan tuplana mit sinulla oli mutta eiköhän tuolla ala pysymään.
ex. VW Touran 1,6 -08
     VW Touran 1,2 TSI -13
     VW Passat Varian 2,0 TDI -15

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy