Parhaimmat lisävalot auton keulalle!

Aloittaja JS83, 26.09.12 - klo:20:42

« edellinen - seuraava »

hiloran

Golffissa koitin Lightforce 140 valoja xenonmuuntosarjalla ja kilpitelineellä. Kilpitelineen vaihdoin seuraavana päivänä pois kun tärinä ylätuista huolimatta häiritsi. Tilalle tuli oma OEM -henkinen näkemys valotelineestä.

Lighforcet vaihtui seuraavalla viikolla Hellan rallye 3003 compacteihin referenssillä 37,5. Valoissa 45W xenon polttimo ja 60W nopea ballasti. Paras valo pienemmästä päästä voisi olla Hellan Rallye compactit referenssillä 17,5 45W xenon polttimolla ja 70W ballastilla. Katkaisin valoille vielä asentamatta: http://www.carstyle4you.com/product_info.php?cPath=16_22_33_47&products_id=314

Isukin Vitoon asenteilla NBB alpha 225 45W xenon polttimolla ja 70W ballastilla. Lienee parhaat, kun katsoo mitä ruottalaiset on keulilleen laitelleet. Valoissa kun on hyväksyntä kohdillaan eikä tehokkaampaa xenon satsia juuri erota 35 wattisesta. Telineestä tulee vastaana kuin golffissa tai sitten hitsaan latan suoraan rautapuskuriin. Toinen vaihtoehto on porata iso reikä rekisterikilven taakse muovipuskuriin ja hitsata rautapuskuriin kiinnikkeet jonkin sortin omavalmiste kilpitelineelle. Asennuksesta tulisi samanlainen ulospäin kuin edeltävässä Ocussa. Kesäksi reiät ja kiinnikkeet jäisivät rekisterikilventaakse.

Teline: https://www.dropbox.com/s/oplxrj7qhuu9lcm/20131102_202702.jpg
Teline paikoillaan: https://www.dropbox.com/s/4gnv1o8szf3rfh7/20131103_113720.jpg
Ballastin paikka: https://www.dropbox.com/s/kegb1u9c2rfwax5/20131103_113737.jpg
Kaikki paikoillaan: https://www.dropbox.com/s/rzyodiku40gqb4q/20131103_121836.jpg
Hellat: https://www.dropbox.com/s/2o3lpdpns69fs46/20131225_114947.jpg
Lisää Hellaa. https://www.dropbox.com/s/6en3rllviqlespl/20131225_115018.jpg
Ja vielä Hellaa: https://www.dropbox.com/s/cazi9z2e67g1i28/20131225_115025.jpg

M@tti

Näyttää upealta.
Vähän kun näkee vaivaa niin tulokset on tätä luokkaa  :)  peukkua
ex - Scout TDI 2008
ex - Passat Highline TDI 2011
Scout TDI 2015

Ktk

Tässhän on rakenneltu ihan ajatuksella. Juuri noin!

V-O

Täydellinen toteutus ja asennus !

golf5

Merkkikohtainen kiinnitys-sarja..ei muutakuin sarjatuotantoon ;). Metallimiehiä ilmeisesti?
Minun makuun jää nuo valot vähän korkealle..mut makuasiosta ei sovi kiistellä.

Apapapa

Ensimmäistä viestiä pukkaa tänne foorumille... Tuli tuossa mieleen, että onko kellään ollut NBB Alphoissa suuremmat kuin 35w xenonit? NBB valoissa tulee ilmeisesti ballastit lisävalon ulkopuolelle?  Lähinnä mietin siis sitä, että onnistuuko katsastus nuilla alphoilla, jos on esim 55w tai suuremmat polttimot/ballastit? Mittaavatko valotehoa jotenkin tai tarkistaako ballastin merkintöjä katsastuksessa?

E-mies


Lainaus käyttäjältä: Apapapa - 02.01.14 - klo:21:56
Ensimmäistä viestiä pukkaa tänne foorumille... Tuli tuossa mieleen, että onko kellään ollut NBB Alphoissa suuremmat kuin 35w xenonit? NBB valoissa tulee ilmeisesti ballastit lisävalon ulkopuolelle?  Lähinnä mietin siis sitä, että onnistuuko katsastus nuilla alphoilla, jos on esim 55w tai suuremmat polttimot/ballastit? Mittaavatko valotehoa jotenkin tai tarkistaako ballastin merkintöjä katsastuksessa?

Niissä on sisällä asennuspaikka ballastille, umpio on sama kuin xenon alphoissa. Ainakin erikoistekniikka.fi asentaa 70w ballastit valmiiksi sinne sisälle.

Jospa sinne laittaisi H1 halogeenipolttimon katsastuksen ajaksi niin eipähän tule sanomista..? Aika paljon näpräämistä kyllä teettää.

makevw

Mulla eivät ole koskaan kattoneet muuta ku referenssit lisävaloista, eivät edes testanneet mitenkään. Josta tulikin mieleen, että huomenna vois yhdet valot lisäillä myyntipalstalle myyntiin.
Liikunta haisee hielle ja urheilu haisee bensalle.

Aslaasj

Eihän ne ole muutenkaan lailliset noilla jälkiasennussarjoilla, jos pilkkua viilataan. Oli sitten kopassa hyväksytty DR merkintä tai ei.
Kuka niistä sitten välittää, on asia erikseen. Ref luvuthan suomalaisella lainsäädännöllä paukkuu helposti yli kun lasketaan auton omat valot+lisävalot, joten suurin osa ajelee jokatapauksessa "laittomilla" lisävaloilla.
Itse näen parhaaksi mennä katsastuksiin ilman lisävaloja, onpahan yksi asia vähemmän josta keskustella.

V-O

Lainaus käyttäjältä: Aslaasj - 03.01.14 - klo:14:03
suurin osa ajelee jokatapauksessa "laittomilla" lisävaloilla.
Tai sit ei aja... Riippuu valoista.

Otetaan esimerkiksi uusi Ocu, Golf tai Astra, valojen referenssit 17,5. Eikös se niin lasketa että omien valojen referenssit yhteensä 2 x 17,5 = 35. Tohon jää vielä yhteensä 65 lisävaloille.

Lisävalovalikoimissa löytyy paljon lisävaloja joilla saa rakennettua laillisesti hyvät valot. Toi saa heloposti laittomatkin aikaan, ei sen puoleen.

E-mies


Lainaus käyttäjältä: V-O - 03.01.14 - klo:14:09

Lisävalovalikoimissa löytyy paljon lisävaloja joilla saa rakennettua laillisesti hyvät valot. Toi saa heloposti laittomatkin aikaan, ei sen puoleen.

Max referenssin nosto sataan ja xenonlisävalojen kehitys mahdollistaa kyllä todella hyvät valot ihan laillisesti.  Itselläkin vasta 75 lisävalojen kanssa, vaikka valoa alkaa olemaan jo ihan kohtuullisesti.

Aslaasj

LainaaTai sit ei aja... Riippuu valoista.

Juuri näin, meinasin lähinnä noita E-merkintöjä.

magnahlf

Itsellä on x-vision dominator led kaukovalot transporterin keulassa ja ne valaisevat kyllä hyvin mutta hinta on turhan kova niissä.
Mutta ne olivat ainoat lisävalot mitä mahtui lisävaloraudan kanssa syvyyden puolesta,muuten olisi joutunut muokkamaan kiinnityksettai ostamaan pienet halogeenit..
Niissä on lähellä katsoessa aika viivamainen valokuvio eli suuntaus pitää olla tarkempi.
Ja valon väri on sinertävä eli on tietysti makuasia.
Kantama on  ilman mittauksia ainakin 200m  ja leveys on ainakin omalla kohdalla riittävä mutta ei ehkä sovellu autoihin missä on muuten kapea valokuvio.
Ja paras näissä että ovat 30ref luku eli ei noita hellan järkyttävän suuret luvut.
Ford Escort 1.6 Laser vm 89
Mazda Forte 1.8 vm 95
VW Golf IV V6 4-Motion vm 04
VW Transporter T5GP 132kw 4-motion vm 011
VW Transporter T6 150Kw 4-Motion vm17

makevw

Ja laittaa vaihtoreleellä pitkät toimimaan niin saa lisäpitkilläkin olla yht 100referenssi luku sitten. Sitten on joko auton omat tai lisäpitkät aina käytössä. Tuolleen mulla oli iv-koppasessa asennettuna Bosch:in 225 kattilat 37.5 referensseillä, oli omasta mielestä melkein keliin ku keliin sopiva valaistus. Nykyseen 6 koriseen on vielä lisävalot suunnitteille mitkä laittas. Vanahat meni edellisen mukana kun oli niin hyvin kiinni ettei kerinny enää ruuvailla irti kun vaihto hetki tuli.
Liikunta haisee hielle ja urheilu haisee bensalle.

Aslaasj

#224
http://i482.photobucket.com/albums/rr185/Aslaasj/IMG_2458_zpsf0ac48fe.jpg

Tässäpä nuo omat tuikut, auton omat umpiot aika umpijäässä ja lisävalothan antaa sen suurimman valon noissa. Toiseksi viimeinen kyltti tuolla oikealla n. 700 metrin päässä. Viimeinen kyltti jo mutkassa n. 800-900 metrin päässä.

Suberb 2012

X-Vision LED-ämpärit rävelsin eilen Amarokin keulaan, aika paljon parani näkyvyys. Kaikkeen parasta noissa on se että kynttilä syttyy heti.

Sohjo kyllä jäätyi äkkiä noihin kiinni, mutta kun muistelen vanhoja isokannusia halogenipitkiä, niin eipä nekään jäättömänä pysyneet.

      
Lähivalot¨50m                Pitkät¨150m                X-Vision +350

Tuo sähkötolppa on 140m:ssä, metsänreunaan 350m. Klikkaa kuvat isommaksi ja suurenna. Katse metsänreunaan.

Sohjo kyllä jäätyi äkkiä noihin kiinni, mutta kun muistelen isoja vanhoja halogenipitkiä niin eipä nekään jäättömänä pysyneet. Ainoat mitkä ovat pysyneet sulana on FF200- lamput. Pienet oli ja tehokkaat.

Edelliseen, Suberbiin ei lisävaloa edes kaivannut. Siinä oli kyllä 10+:n (bi-X)valot, niinkuin joku jo mainitsi! 
Tiguanissa sensijaan on aika surkeat (bi-x), siihen tulee ehkä FF200-X lisävalot.


Aslaasj

Kiitoksia tästä, mietiskellytkin millainen valoteho noissa ämpäriledeissä on. Tuostahan sekin jotenkin selviää.

Itselläkin yhdessä autossa nuo Hellan FF200 valot, ovat kyllä kokoonsa nähden todella hyvät ja kauas kantavat valot.

Skoda Octavia 1.2T

Onko kukaan tutkinut "led light bar" valojen käyttöä kaukovaloina? Mitä laki sanoo ja mikä olisi sopiva tuote?

Nykyinen: 2014 Octavia III Combi 1.4TSI DSG. Candy White
Edellinen: 2010 Octavia II 1.2TSI Candy White

Suberb 2012

Ei kait niissä sen kummempaa, kunhan leimat löytyy. Kaksi pitää olla, eli yks leveä on nounou..

Tuollasta mietin Amarokin katolle, mutten tullut niitten valojakaumasta vakuuttuneeksi. Veikkaan et on liikaa valoa lähellä.

apo

Lainaus käyttäjältä: Aslaasj - 12.01.14 - klo:17:24
Kiitoksia tästä, mietiskellytkin millainen valoteho noissa ämpäriledeissä on. Tuostahan sekin jotenkin selviää.

Itselläkin yhdessä autossa nuo Hellan FF200 valot, ovat kyllä kokoonsa nähden todella hyvät ja kauas kantavat valot.
Mulla on myös tuollaiset Helan ff200 x-versiot keulalla talvella ja mukavasti on nähnyt.

Aslaasj

Norjassa nuo baariledit on viimeistä hittiä, mutta se onkin pikku jenkkilä koko maa...
Monissa valoissa on tuo samantyyppinen ongelma, paljon kirkasta valoa mutta liikaa liian lähelle.

Ratkaisin itse ongelman, kuten jenkit. Paljon pinta-alaa ja paljon tehoa, menee sitä valoa kuitenkin pidemmälle kuin pienitehoisessa.


hiloran

Lainaus käyttäjältä: golf5 - 27.12.13 - klo:20:33
Merkkikohtainen kiinnitys-sarja..ei muutakuin sarjatuotantoon ;). Metallimiehiä ilmeisesti?
Minun makuun jää nuo valot vähän korkealle..mut makuasiosta ei sovi kiistellä.

Aika kaukana metallialasta.... Jos yhtään isommat lyhdyt niin sitten tarvitsisi madaltaa. Tuollaisenaan jos ei ulkonäkö haittaa niin eivät ole juuri näkökentässä.

referenssit on yhteensä nyt 150 :D Omat bi-xenonit 2x 37,5 + lisävalot 2x 37,5. Xenonit vähän nostaa vielä käytännön referenssiä.  8)

Qwea

#233
Simin 3227 lamput xenoneilla, omat valot on halogeeneilla.
Hankalaa on kuvata valoja. Mutta, ensimmäinen merkki on ~140m päässä, tien pää on ~420m päässä. Tolppien väli ~70m, itse olen sähkötolpan kohdalla. Kirkas laikku edessä tuli kun toinen lamppu näytti alas ja ei ollut työkaluja matkassa että olisin korjannut. Johokin 200-300 metriin ei paljoa tarvi arvailla mitä tiellä ja reunoilla on. Sen jälkeen ei kantama oikein riitä. 17,5 on referenssi. Polttimoiden reikää joutuu viilaamaan että saa sopimaan xenonit.

Ei varmastikaan parhaat lisävalot keulalle, mutta halpislamppujen seurassa kova pala. Kirkkaalla lasilla lamput on 25â,¬/kpl ja 35 wattisia kiinanxenoneita saa postilaatikkoon 20 eurolla.

osy

Moi,
Suunnitteilla on 04-Passatin varustaminen lisäpitkillä. Autossa on alkuperäiset halogeeniumpiot ja oheisen kuvan mukaiset merkinnät muovissa umpion päällä. Siinä on kaksi referenssiluvun näköistä numeroa: 17,5 ja 25. Kuinkahan tuota pitäisi tulkita? Kuva

Ktk

Lainaus käyttäjältä: osy - 29.01.14 - klo:16:24
Moi,
Suunnitteilla on 04-Passatin varustaminen lisäpitkillä. Autossa on alkuperäiset halogeeniumpiot ja oheisen kuvan mukaiset merkinnät muovissa umpion päällä. Siinä on kaksi referenssiluvun näköistä numeroa: 17,5 ja 25. Kuinkahan tuota pitäisi tulkita? Kuva

e-merkin vieressä oleva = 17,5.

osy

Kiitokset Mrk:lle nopeasta vastauksesta. Sittenhän voisi harkita ref-30-lisälyhtyjäkin, kuten X-Visionin LEDejä.

vph

Lainaus käyttäjältä: JarnoF - 23.01.14 - klo:14:54
Osui silmään tuollaisia ledirivistövirityksiä myyviä suomalaissivuja. Jokohan joku on ehtinyt kokeilemaan?

http://www.fixten.fi/index.php?page=lazer
http://www.jussinmaki.net/verkkokauppa/client/index/3786

Tosi omituisia valoja. Miten ihmeessä 88 watin valo on voinut saada tieliikennehyväksynnän vaikka tuottaa yli 7000 lumenia, kantavuudeksi ilmoitetaan yli 500 metriä ja referenssiluku on vain 12,5. Epäilen että Suomen viranomaisilta tota hyväksyntää liikenteeseen ei olisi herunut.

Tuollainen matala suorakaide olisi kyllä helppo asentaa.

T5ID

Nuo valot ovat täysi vitsi. Fixtenin sivulla on esite, josta käy ilmi, että kolmen luxin valokeilaa on reilusti alle 200 m. Viimeisessä Teknarin lisävalovertailussa Xenonien VIIDEN luxin valokeilaa on 250 metriä. Tuo 560 metriä on 0,25 luxia, eli neljäsosa siitä, mitä ihmissilmä tarvitsee mitään havaitakseen.

Lisäksi mittaukset on tehty asentamalla saunalyhty metrin korkeuteen, missä nykyautossa se on mahdollista? Teknarilla mittauskorkeus on 60 cm.

Nuo referenssit varmasti pitävät paikkansa, kun ei noista mitään valoa tule.

vph

Tekniikan Maailman valomittauksiin piirretään myös viiden luxin kuvio. Tuosa on tosiaan esitteen mukaan kolmen luxin kuviokin alle 200 metriä. Kallis vitsi.

Mutta eikö pykälät rajoita ledien tehoa mitenkään? Ksenonithan saa olla max 35 W ja oliko halogeeni 55 vai 60 W. Tuolle ledille ilmoitetaan 88 W. Tuolla teholla luulisi valoa tulevan mutta ilmeisesti heijastin/linssi on sen verran surkea että valoa säteilee joka suuntaan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy