Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Tulppu

#1
Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 07.04.20 - klo:12:59
Monet tutkimukset onkin huuhaata, tai ainakin pienellä varauksella täytyy aina suhtautua. Kriittisyys ei ole pahasta. Mutta mitä sun omat silmät kertoo siitä rekan perästä otetusta kuvasta, rehellisesti? Tai sitten tämä seuraava kuva, jossa auto yrittää ajaa urista sivulla? Raideleveys sopii tuohon henkilöautoon.

...tai miten jöngloori sun mielestä syntyy urat moottoritien vasemmalle eli ohituskaistalle? Kuten bimpon kuvastakin näkyy, on vasemmalla kaistalla - ainakin Tampereen seudulla - selvästi pahemmat urat kuin oikealla.
#2
Ja päivitystä. Sain katsastusmiehen langan päähän, ja kyseessä kuulemma on juurikin koiranluu.
#3
Lainaus käyttäjältä: Marko - 05.04.20 - klo:19:31
Mutta kun on maininnut ulompi, niin senpuoleen voisi olettaa että juuri tuo koiranluu.

Sama tuli itselle mieleen, sisempi = hela ja ulompi = koiranluu.
Lauantaina vertailin koiranluita vasen vs. oikea,  mutta niistä en eroa tai välystä juurikaan löytänyt. Täytyypäs vielä käydä uudestaan tuijottelemassa heloja, josko sieltä saisi välyksen kaivettua.

Saattoipa katsastusmies aprillipäivän kunniaksi kiskaista jonkun korjattavan hihasta, yleensä kun niillä on ainakin aiemmin ollut tapana selostaa siinä samalla havaintojaan.
#4
Nyt tarvii apuja. Katsuri meinas, että boran "kallistuksen vakaajan kiinnitys, välyksellinen, oikealla edessä ulompi." Onko siis sama asia kuin koiranluu? Eli kuvan mukainen osa vaihtamalla pitäisi tulla kuntoon?


#5
Lainaus käyttäjältä: Sepittäjä - 23.03.20 - klo:14:21
Varmaankaan asia ei aivan noin ole mutta siitä huolimatta olis kiva,kun vois saada tarkat tiedot kamppeesta, niin kyllä minäkin tuon verran voisin koodien nollaamislaitteeseen sijoittaa. Oliskohan tietoja vielä saatavissa ja ehkä kuvakin kaapelista, kiitos ?

Olet oikeassa, asia ei aivan noin ollut. Tilasin sen näköjään jo vuonna 2016, enkä suinkaan ebaysta vaan dx.comista.


#6
Omassani pärähti keväällä 2018 abs-valo mittaristoon. Tilasin ebaystä jonkun kahden markan kaapelin ja netistä VCDS-Lite (ilmaiseksi) lataukseen. Tällä kombinaatiolla sain vikakoodit nollattua, eikä tähän päivään mennessä ole uudelleen syttynyt.
#7
Irrotin joku kesä ocuni lisävaloja ja lopputuloksena oli se, että auto lähti kyllä normaalisti käymään, mutta ei sitten sammunutkaan avaimesta. Mulla viaksi paikantui muistaakseni vasemman umpion alla oleva maadoitus, siihen tulee useampia johtoja, joista joku sitten lisävaloja räplätessä oli saanut huonon kontaktin.

Siispä spekulaatiota: jossain maadoitusjohdo(i)ssa on pidempään kehittynyttä hapettumaa tai muuten huono kontakti, josta johtuen edellinen omistaja on jo vaihdattanut virtalukon pohjan.
#8
Kori ja valot / Vs: Viimasuoja juttua
11.11.19 - klo:12:57
Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 11.11.19 - klo:12:45
Sitä kovemmissa lämmöissä sen öljyn ikä lyhenee radikaalimmin, vaihtotarve kasvaa ja voitelu huononee. Vastaavasti käy myös tietysti, jos öljyt ei ikinä saavuta kunnon käyttölämpötilaa, jolloin kosteus ei poistu.

Oleellista erityisesti jos mennään 30+ tkm samoilla öljyillä.
#9
Kori ja valot / Vs: Viimasuoja juttua
11.11.19 - klo:12:55
Itsellä Octaviassa puskurin ja syylärin välissä keittiön välitilalevystä pala. Ja ehkäpä sentin päässä syyläristä, koko alalla. Helppokäyttöinen, eikä rumenna autoa.

Mielenkiinnolla odotan, milloin syyläri hajoaa lämpölaajenemisesta.
#10
Potilaana octavia -08 manuaali:

Joka kerta kun kytkimen polkaisee pohjaan, kuuluu terävä naksahdus. Jos jättää polkimen vaikkapa sentin ilmaan, ei naksahdusta kuulu. Eli vasta kun poljin on aivan pohjassa, naksahtaa. Polkaisun voimakkuus (nopeasti tai hitaasti pohjaan) ei vaikuta asiaan.

Reilu vuosi sitten kun autoa koeajoin, ajattelin sen tulevan vain jostain kytkinpolkimen kumisuojasta tms., mutta niistä en mitään löytänyt. Pikkuhiljaa rupeaa tympimään naksunta, vaikkakin kytkin toimii oikein. Muilla ollut vastaavaa?
#11
Itsellä oli ehkä kuukauden päivät kivi jarrulevyn ja satulan välissä. Murikka oli sellaisessa paikassa, että eteenpäin mentäessä rohisi tasaisesti, pakittaessa ei sitten kuulunut mitään. Rengas irti, satula irti, kivi pois ja homma rokkaa.

Pyöränlaakeri tuli mieleen, mutta ei liene siitä kyse jos ääni ei muutu käännettäessä. Omien kokemuksien perusteella laakerin tapauksessa eron huomaa selvästi kovemmissa nopeuksissa kääntäessä.
#12
Onko vaikutusta kääntääkö vasemmalle, oikealle vai ajaako suoraan?
#13
Itsellä ollut Octavioita 2 kpl, vuosimallit 2007 ja 2008. Molemmat 1.9 TDI koneella (BXE) ja kilometrejä 200-300. Ei tässä 3 vuoden aikana ole tarvinnut korjailla muuta kuin kuluvia osia. Ruostetta rupeaa ilmaanumaan, enemmän toki kosmeettinen ongelma. Kaksoismassaa en myöskään ole joutunut vaihtamaan, kestänee normaaliajoa sinne 300tkm nurkille, jos ei tapana ole vedättää alle 1500 rpm.

Mutta suhteellisen huolettomia (ja halpoja) kilometrejä on ainakin tähän asti tarjonnut. Suositus siis 1.9 tdille täältä.
#14
Lainaus käyttäjältä: Juzu84 - 25.07.19 - klo:22:29
Nuo pikaliittimet on vihonviimesiä paskoja mitä voi keksiä auton alle. Kokoonpanovaiheessa nopea ja helppo mutta huoltotilanteessa kun on hiekkaa sun muuta paskaa täynnä niin hajoavat helposti.

Totta turiset. En muuta syytä keksinyt tuolle pikaliittimelle kuin sen, että kokoonpanovaihe tehtaalla on (ollut) 10 sekuntia nopeampi. Ja yllätti tosiaan tuo uusien hinta, en tollaseen rakkineeseen yli satasen bensaletkuja kyllä investoi!  8)
#15
Lainaus käyttäjältä: ram1 - 05.02.14 - klo:23:28
Painat sormilla siitä liittimen juuresta molemmin puolin niin letku vapautuu.Voi tuntua ekaks hankalalta mut kyl se onnistuu.Letku napsahtaa takaisin paikalleen ihan työntämällä.Ja pikkasen bensaa lurauttaa suodattimesta, mutta ei haittaa.

Minun tapauksessa ei ollut kyllä pikkanen lurautus, vaan reilusti puski bensaa varsinkin moottorin suunnalta  ;D

Mutta mutta...kun liitintä irroitin, niin kulmaliitoshan päätti hajota. Ei sinällään ihme kun 20 v. hapertunut auton alla. Mutta kysymykset: minkälainen homma on vaihtaa suodattimelta moottorille menevä bensaletku? Ja myydäänkö suoraan tuohon malliin sopivana, vai pitääkö metritavarasta värkätä?
#16
Ocussani ei ole koko omistusaikana toiminut peilinlämmitys ollenkaan. Tänään lumisateessa asiaa tutkin yleismittarin kanssa ja seuraavanlaiset tulokset sain:

- Kuskin puolen peilissä ohmeja 115
- Repsikan puolella 53

Pitäisikö noista lukemista päätellä, että lämmittimet on rikki? Vai paljonko ohmeja terveessä peilissä on?

Toki samalla piti mitata johdoille tuleva jännite. Pistin kokeeksi säätönumikan sisältä 0-asentoon ja mittasin molemmilta puolilta. Tulos ~8 V. Sitten numikka lämmitysasentoon, ja sama tulos. Toki piti vielä kokeilla "L" ja "R" -asennot ja niissä sama tulos. Miten noiden kuuluisi toimia? Jotenkin hassulta tuntuu, että 0-asennolla ja lämmitysasennolla ei ole mitään eroa. Ja taisinpa mitata jossakin asennossa myös siten, ettei autossa ollut virrat päällä ja silti sama tulos.
#17
Tarkista vielä, että renkaat on kireällä. Itse vein etupään kolinan takia auton pajalle (suunnilleen tommoset oireet kuin kuvasit ekassa viestissä) ja syyksihän paljastui löysällä olleet renkaiden pultit. Joku tohelo oli unohtanut jälkikiristää ne  ;D
#18
Muoviklipsuilla kiinni, sopivasti nitkuttelemalla saattaa lähteä ehjänä pois tai sitten ei. Omaani kun lisävaloja asensin, niin pari klipsua hajosi, mutta pysyy kyllä silti hyvin paikallaan.
#19
Iloinen yllätys eli rahat oli ilmestyneet takaisin tilille. Tämän perusteella ei siis pahaa sanottavaa alvadista  :)
#20
Yeti / Vs: Ruostekorjauksia
07.08.18 - klo:07:51
Täällä myös ocu II menossa pienten ruostepisteiden paikkamaalaukseen tällä viikolla, myyjän piikkiin.

Mutta sitten seuraa kysymys. Jos ja kun maalauksen jälkeen maalipinta on virheetön, niin millä sitä kannattaisi suojata? Vahaaminen kahden viikon välein vai kerran vuodessa joku ammattilaisen tekemä myllytys?
#21
Itse tilasin joku tovi sitten imuputken alvadi.ee:stä. Siellähän on sivut suomeksi ja ihan edulliset hinnat. Tavara tuli muutamassa päivässä, joskin oli vääränlainen (oma vika, vääränlaisen tilasin). Tästä sitten asiakaspalveluun ilmoitusta, että voisinko palauttaa tuotteen. Tuli vastaus "

Terve!

Osa palautaa samalla ovenavaus  koodilla takasii.

Ystävällisin terveisin"

Mitä lie sitten sama ovenavaus koodi tarkoittaa  ;D Postiin kuitenkin marssin ja tiskillä ilmoitin, että haluisin palauttaa. No, eihän toki tämmöisillä ulkomaisilla halpaketjuilla ole mitään ilmaista palautusta, vaan jouduin maksamaan postikulut jotain 8 â,¬:n päälle. Pistin myös pakettiin kirjeen, jossa kerroin tilausnumerot, omat yhteystiedot jne. Mielenkiinnolla odotan, saanko ikinä rahojani takaisin. Ei sinällään isoa menetystä tule, vaikken saisikaan.

Summa summarum: ulkomailta saattaa saada halvemmalla, mutta hyvä olisi varautua vääränlaisiin osiin ja niistä seuraaviin A) rahanmenetyksiin tai B) melkoiseen taisteluun.
#22
Lämpötila-anturi oli syyllinen, nyt taas käy ja kukkuu..

Seuraava kyssäri: tuli tuo uusi imuputki postissa. Vanhaan tulee sähköjohto, uudessa sitä ei ole. Onko siis tuo huohottimen ja imuputken välissä oleva sähköhärpätin joku anturi vai lämmitin vai mikä se on? Toisin sanoen pistänkö uuden osan paikalleen ja jätän piuhan irti vai palautanko ja hommaan uuden?
#23
Ei syttynyt ylimääräisiä valoja. Hyvä pointti tuokin ajonesto.. Pitää odotella tuomio huoltamolta ja laatia sen jälkeen taasen uusi sotasuunnitelma.
#24
Kiitos vinkeistä, eilen väsäsin vesiletkupatentin ja auto käyntiin. Eihän se hyvin lähtenyt, mutta lähti kuitenkin. Tyhjäkäynti tällä kertaa ihan normaali, kunnes sammui tuosta noin vaan. Eikä lähtenyt enää tulille..

No, tänä aamuna päätin yrittää ettei tarvitsisi vesisateessa pyöräillä töihin, mutta kappas kun muutaman kilometrin päästä auto sammahti risteykseen eikä enää lähtenyt käyntiin. Hinausauto tuli paikalle, niin taas lähti käymään. Sitten kuski meinasi siirtää vielä uudemman kerran, niin eipä lähtenytkään  :( No, nyt on kosla huoltamolla ja tuomiota odotellaan...
#25
Ilmeisesti tuota lyhyttä pätkää ei saa pelkästään uusittua vaan tulee hommata kokonaan uusi imuputki. No, eihän tuo onneksi mahottomia maksa. Sitten jännittämään auttaako sen vaihtaminen mitään..  :o
#26
Iltaa!

Tuossa tuttavan autoa huolsin ja lopputulema oli se, että auto käynnistyy huonosti kunnes painaa kaasua jolloin lähtee vaivoin käyntiin. Aiemmin on toiminut ihan ok, kunhan on käyntiin saanut. Nyt kierrokset pyörii tyhjäkäynnillä 1800-1900 kieppeillä ja pieni kaasun painaminen vain laskee kierroksia. Kunnolla kaasua painettaessa kyllä sitten toimii. Pari minuuttia kun parkkipaikalla pörryytin, niin oli pakoputken alla läikkä, lienee bensaa kun se nyt on jo siitä hävinnyt. Silmämääräisellä tarkistuksella löysin yhden murtuneen letkun, joka menee öljykorkin juuresta ilmaputkeen. Voisikohan se olla syyllinen? Ja millähän nimellä tuo murtunut letku kulkee?



#27
Tuikut (1 kpl spotti ja 2 kpl normaaleja) on jo takakontissa. Vois kuitenkin käyttää leimalla ensin ja iskeä sitten keulalle. Tosin siinä kohtaa pitää vähän innovoida, on siitä hankala tuo ocu ii:n keula. Ja kun valoja tosiaan tulisi se 3x2 kg, niin pitää olla melkosen jämy teline.
#28
Itse eilen peilejä rassatessa päätin sitten pistää uudet maavalot. Motonetista jotkut "EI TIELIIKENNEKÃ,,YTTÖÖN" T10-kantaiset kirkkaat. Kivan näköinen on kun valo on valkoista/hieman sinertävää mutta ongelmana on kuvio, joka ei ole mistään kotoisin. Jos siis haluaisi viimeisen päälle valaisevat ledit, niin pitäisi hommata myös uudet ledi-käyttöön soveltuvat heijastimet. Mutta toisaalta maavalojen keskeinen juttu on auton ulkonäkö, niin väliäkös sillä kuviolla silloin on  8)
#29
Veikkaisin moottorin tukikumeja, alkaahan autolla olla jo ikää
#30
Riippuu ihan lisävalojen määrästä ja koosta. Pienemmille (kevyemmille) lisävaloille riittää pelkkä teline, mutta raskaammille ylätuet ovat välttämättömät. Tai jos ylätuet eivät sovi (esim. keulan säleikön takia), niin tarvitaan tukevampi kiinnitys. Teline kyllä pysyy itseporautuvilla ruuveilla hyvin kiinni, mutta ongelmaksi tulee keulan muovin joustavuus.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy