ID perheen OTA päivitykset

Aloittaja SlOrbA, 05.07.21 - klo:08:31

« edellinen - seuraava »

TDiih

Lainaus käyttäjältä: eVW - 24.05.23 - klo:10:36
  • Rengaskamppis koskee vain niitä autoja, joissa on ensiasennuksena Goodyearit (ei Continentalit); järjestelmä ei rengasmerkkiä tiennyt, joten se piti vilkaista autolla.

Jännä ettei Bridgestonen Turanceista ole mitään kamppista vaikka näiden kanssa ihmisillä on myös ollut ongelmia.
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

f080421

Lainaus käyttäjältä: eVW - 24.05.23 - klo:10:36
  • Antoivat sijaisauton ennen kuin ehdin kysyä. Kuuluu joko toimintatapoihin, tai sitten kohdallani on se Fordin huollon aikanaan kuuluisaksi tekemä merkintä tiedoissa ("asiakas on v***nen"). Jälkimmäiseenkin alkaa olla aineksia.

Ilmainen sijaisauto VW:llä kuuluu automaattisesti laadunparannuskampanjoihin joiden arvioitu huoltoaika kestää koko työpäivän. Eli johonkin muutaman tunnin työhön ei ilmaista sijaisautoa saa.
ID.3 Pro Performance Business 2021

f080421

Lainaus käyttäjältä: TLi - 24.05.23 - klo:09:24
Ainakin minun tuonti id3:n kohdalla näkyvät kampanjat myös, auto on alunperin Ruotsista ja just tällä hetkellä huollossa noiden kampanjoiden tekoa varten.

Okei, tuohan on sitten hyvä! En tiedä autojen tuomisesta juuri mitään, mutta ehkä se tuontiautokin sitten rekisteröidään K-Auton järjestelmään jossain vaiheessa. EU:han käsittääkseni vaatii, että merkin edustajan on huollettava ihan samalla tavalla ainakin muualta EU:sta ostettuja autoja ja nämähän ovat valmistajan kampanjoita.
ID.3 Pro Performance Business 2021

f080421

Lainaus käyttäjältä: eVW - 24.05.23 - klo:10:36
Joten ihan sitä tavallista K-Auton asiakastarinaa. Autohan on ihan hyvä, mutta jälkimarkkinointipalveluista saa kyllä unohtaa sanan "markkinointi" ja "palvelu". Eikä siis ole huoltoneuvojien vika, parhaansa tekevät ja asiallisia ovat. En haluaisi olla siinä duunissa, mutta jotain vikaa on K-Auton kulttuurissa.

Nettisivut eivät taida olla K-Auton vastuulla, koska sama tarina näyttää olevan myös esim. brittisivuilla:

https://www.volkswagen.co.uk/en/owners-and-services/my-car/software-update/software-update-3-0.html

ID.3 Pro Performance Business 2021

f080421

Auto tänään päivitetty 3.0 => 3.2. Ei mitään erikoista, homma kesti muutaman tunnin.

Ainoa hieman ihmettelyä aiheuttanut asia oli se, että sovellus ei tajunnut tilini kirjautumista (oli jossakin rajoitetussa tilassa) ja piti autosta laittaa käyttäjän asetuksista näkyvyys kerran offlineksi ja takaisin onlineksi niin alkoi taas toimia. Olin jo aikaisemmin ostanut ne We Connect -paketit.
ID.3 Pro Performance Business 2021

f080421

Lainaus käyttäjältä: Iku - 24.05.23 - klo:13:51
Kiitos ylempänä ketjussa olleiden ohjeista: infotainment bootti ja kaupasta sovellukset. Näiden toimenpiteiden jälkeen kun virrat laittaa päälle niin infotainment kysyy alustuksen jälkeen "minä" tai "vaihda käyttäjää" ja pyytää "OK"-kuittia. Autoa ajaa minä tai vaimo. Vois jättää tuon kysymättä joka kerta virran päälle kytkemisen jälkeen.

Vähän luulen, että tuossa on EU:n GDPR-lainsäädäntö taustalla. Siinä pitää yksityisyydensuojan takia aina kuittaamalla hyväksyä mahdollinen kuljettajan sijainnin ja muun datan seuraaminen sovelluksella.
ID.3 Pro Performance Business 2021

mikaanikko

Lainaus käyttäjältä: f080421 - 26.05.23 - klo:18:09
Auto tänään päivitetty 3.0 => 3.2. Ei mitään erikoista, homma kesti muutaman tunnin.
Kateeks käy - vein eilen eikä mitään ole kuulunut sen jälkeen :-\
Toivottavasti kuuluu ennen kesäkuuta.
Ajossa:VW ID.3 1st max,valk
Edellinen:Golf Sportsvan Comfortline 1,2 DSG

eVW

Lainaus käyttäjältä: f080421 - 26.05.23 - klo:18:09
Auto tänään päivitetty 3.0 => 3.2. Ei mitään erikoista, homma kesti muutaman tunnin.

...

Huojentavaa kuulla, että meni sujuvasti! Tosin tietysti voi olla, että 3.0 => 3.2 on eri asia kuin 2.4 => 3.2, mutta silti. Sinullahan oli myös 1st-versio?

Kärsiikö kysyä, milloin varasit ajan ja missä homma tehtiin, kun sait homman näin vikkelästi pakettiin?

f080421

#758
Lainaus käyttäjältä: eVW - 26.05.23 - klo:22:29
Huojentavaa kuulla, että meni sujuvasti! Tosin tietysti voi olla, että 3.0 => 3.2 on eri asia kuin 2.4 => 3.2, mutta silti. Sinullahan oli myös 1st-versio?

Kärsiikö kysyä, milloin varasit ajan ja missä homma tehtiin, kun sait homman näin vikkelästi pakettiin?

Ei ole 1ST ja tosiaan 3.0 => 3.2 pitäisi olla "helpompi". Päivitettiin Tampereen K-Autossa ja siellä on ihan hyvä palvelu ja asiantuntemus nykyään ID-malleja kohtaan.

Edit: Ajan muistaakseni varasin 2-3 viikkoa aikaisemmin.
ID.3 Pro Performance Business 2021

SlOrbA

Tänään tuli auton shop:iin sisältöä. Tuntui homma tökkivän mun Volkswagen ID -tilissä ja se tuli kuntoon VW Connect tuen kanssa sähköpostittamalla. Ei varmaan olisi K-Autossa paljoa tuolle ongelmalle itse pystyneet tekemään.
Ajossa: ID.3 77kWh Tour 2021
Vanha: Jetta Hybrid TSI 1.4 2013

mikaanikko

Saivat Iidun päiviteltyä!!
Mikä parasta siitä hävisi tuo nopeusrajoitusmerkinnän virhe, josta jo kaksi vuotta sitten kirjoittelin.
Nyt näkyy sama rajoitus molemmin puolin katua.
Hyvin toimittu - no viikko siinä menikin.
Oli kiva muistella vanhoja aikoja, kun joutui hämmentämään vaihdekepillä laatikkoa.
Ajossa:VW ID.3 1st max,valk
Edellinen:Golf Sportsvan Comfortline 1,2 DSG

f080421

Lainaus käyttäjältä: mikaanikko - 01.06.23 - klo:20:21
Oli kiva muistella vanhoja aikoja, kun joutui hämmentämään vaihdekepillä laatikkoa.

En osannut enää kovinkaan hyvin ajaa Aviksen bensamanuaali-Poloa. Onhan se melko hirveää ja ID:tä tulee nopeasti ikävä.
ID.3 Pro Performance Business 2021

mikaanikko

Lainaus käyttäjältä: f080421 - 02.06.23 - klo:10:01
En osannut enää kovinkaan hyvin ajaa Aviksen bensamanuaali-Poloa. Onhan se melko hirveää ja ID:tä tulee nopeasti ikävä.
Joo, kyllä reilu kaksi vuotta sähköautolla saa sitä ikävöimään.
Noissa Poloissa on varmaan  kengurubensaa.
Ajossa:VW ID.3 1st max,valk
Edellinen:Golf Sportsvan Comfortline 1,2 DSG

TDiih

Omaan asensivat eilen 2.4 -> 3.1, kun olivat ensin vaihtaneet SOS-moduulin uuteen. Asensin ite 3.2:n tänään OTAna, muttei ainakaan vielä näy nuo aikaisemmin mainitut kaupan äppit. Latausta tuli testattu nopeasti samalla, 28% varauksella puski autoon parhaimmillaan 61kW, liekö sekin vähän parantunut.
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

f080421

Lainaus käyttäjältä: TDiih - 07.06.23 - klo:17:15
Omaan asensivat eilen 2.4 -> 3.1, kun olivat ensin vaihtaneet SOS-moduulin uuteen. Asensin ite 3.2:n tänään OTAna, muttei ainakaan vielä näy nuo aikaisemmin mainitut kaupan äppit. Latausta tuli testattu nopeasti samalla, 28% varauksella puski autoon parhaimmillaan 61kW, liekö sekin vähän parantunut.

En ole ihan 100% varma tästä, mutta se saattoi vain näyttää version väärin ennen niitä OTAna tulevia pikkupäivityksiä.
ID.3 Pro Performance Business 2021

mikaanikko

Lainaus käyttäjältä: TDiih - 07.06.23 - klo:17:15
Omaan asensivat eilen 2.4 -> 3.1, kun olivat ensin vaihtaneet SOS-moduulin uuteen. Asensin ite 3.2:n tänään OTAna, muttei ainakaan vielä näy nuo aikaisemmin mainitut kaupan äppit. Latausta tuli testattu nopeasti samalla, 28% varauksella puski autoon parhaimmillaan 61kW, liekö sekin vähän parantunut.
Ne appit tulee muutaman päivän viiveellä
Ajossa:VW ID.3 1st max,valk
Edellinen:Golf Sportsvan Comfortline 1,2 DSG

f080421

Lainaus käyttäjältä: SlOrbA - 30.05.23 - klo:21:24
Tänään tuli auton shop:iin sisältöä. Tuntui homma tökkivän mun Volkswagen ID -tilissä ja se tuli kuntoon VW Connect tuen kanssa sähköpostittamalla. Ei varmaan olisi K-Autossa paljoa tuolle ongelmalle itse pystyneet tekemään.

Minulla taas kävi nyt niin, että kauppa lakkasi toimimasta eikä auto ole synkronoinut palvelimen kanssa pariin päivään. Infotainmentin mukaan sillä kyllä on 4G-yhteys ja auto on online. En tiedä onko tässä nyt edelleen se sama, perinteinen kommunikaatiomoduulin jumiongelma, mutta se vain ilmenee eri tavalla näissä uudemmissa softissa. Olin kuvitellut näiden jo loppuneen kun on tuo monta kuukautta toiminut moitteetta. Tai sitten 3.2:ssa jälleen on rikottu jotakin.
ID.3 Pro Performance Business 2021

TDiih

Lainaus käyttäjältä: mikaanikko - 08.06.23 - klo:09:31
Ne appit tulee muutaman päivän viiveellä

Täytynee varmaan huomenna soitella kaupan sivuilla näkyvään numeroon kun ei vieläkään näy mitään.
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

f080421

Lainaus käyttäjältä: TDiih - 11.06.23 - klo:11:25
Täytynee varmaan huomenna soitella kaupan sivuilla näkyvään numeroon kun ei vieläkään näy mitään.

Näkyvätkö ne nettikaupassa?`

https://shop.volkswagen-we.com/
ID.3 Pro Performance Business 2021

jalauros

Tehtaan 3.0.0 versioon on tyrkyllä jo toinen 3.0.3 OTA.

Service Campaign/Recall Number   OUG6
Commencement Date   30/05/2023
Service Campaign/Recall Description   S-OTA-UPDATE 3.0.3-C BMCe 1041 Absprung 3.0
Repair Date   
Status (Complete or Outstanding)   Outstanding

En yritä edes ymmärtää..
ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

mikkoan

No niin, nyt on 3.2 onnellisesti asennettuna ja kaikki vaikuttaa toimivalta. Erilaiset omat asetukset ja säädöt joutui suurelta osin tekemään uudestaan. Alppilan autohuolto hoiti päivitykset mallikkaasti. Kesti 1,5 vrk ja sain sijaisauton huollon ajaksi. Pienenä yksityiskohtana olivat pistäneet auton lataukseen kun noudin. Pienillä asioilla saadaan asiakkaalle hyvä kokemus.

Epa3000

Oma auto päivitetty kuukausi sitten 3.2een 2.4sta. Tänään tuli Pelit näkyviin myvolkswagen kauppaan. Tilasin ne, mutta autossa näkyvät  vielä "odota" tilassa. Ehkä niiden lataus on vielä kesken.

Antore

Pian kaksi vuotta vanha ketju OTA-päivityksistä. Onko näitä päivityksiä tullut yksi vai peräti kaksi?

f080421

Lainaus käyttäjältä: Antore - 20.06.23 - klo:22:34
Pian kaksi vuotta vanha ketju OTA-päivityksistä. Onko näitä päivityksiä tullut yksi vai peräti kaksi?

Joo, 2.3 oli oikea OTA. Tosin kannattaa huomata, että niitä OTA-päivityksiä on muitakin kuin vain nämä valtavat alustapäivitykset. Voi vaikka verrata käyttöjärjestelmän asentamiseen ja käyttöjärjestelmään tuleviin pienempiin päivityksiin. Esim. 3.2:een tuli heti pienempiä OTA-päivityksiä päälle.
ID.3 Pro Performance Business 2021

John_Galt

Lainaus käyttäjältä: f080421 - 21.06.23 - klo:08:36
Joo, 2.3 oli oikea OTA. Tosin kannattaa huomata, että niitä OTA-päivityksiä on muitakin kuin vain nämä valtavat alustapäivitykset. Voi vaikka verrata käyttöjärjestelmän asentamiseen ja käyttöjärjestelmään tuleviin pienempiin päivityksiin. Esim. 3.2:een tuli heti pienempiä OTA-päivityksiä päälle.
Omaan autoon tuokaan ei tullut OTA:na!  :D Moduuli tai johdotus meni rikki ja meni korjaukseen niin siellä päivittivät tuon omaan autoon. Mahtaakohan tässä jäljellä olevan 2 vuoden aika tullakkaan yhtään päivitystä OTA:na?

SlOrbA

Nyt aamulla tuli omaan autooni pieni OTA-päivitys. Vaikutti vähän saman tyyliseltä, kun aikanaan 2.3 OTA-päivitystä edeltänyt pikku päivitys.
Ajossa: ID.3 77kWh Tour 2021
Vanha: Jetta Hybrid TSI 1.4 2013

mikkoan

^ Joku WeConnect päivitys tuli autoon (3.2) tänään. Latasi ja asentui liikennevaloissa.

mikaanikko

Lainaus käyttäjältä: mikkoan - 29.06.23 - klo:16:31
^ Joku WeConnect päivitys tuli autoon (3.2) tänään. Latasi ja asentui liikennevaloissa.
Samoin.
Ajossa:VW ID.3 1st max,valk
Edellinen:Golf Sportsvan Comfortline 1,2 DSG

Jaakko666

Mulla kävi 2020 vuoden 1st max k-autossa ohjelmistopäivityksessä tiistaina. Tämän jälkeen en saa käynnistettyä enää ilmastointia sovelluksen kautta. Sovellus herjaa:

Käyttö sovelluksen kautta ei ole juuri nyt mahdollista

12 voltin akussa on liian vähän energiaa. Auton seuraavalla käyttökerralla sitä ladataan automaattisesti.

Laitoin laturin eilen neljän aikaan päivällä autotallissa kiinni akkuun ja otin tänään aamulla pois puoli kahdeksan aikaan. Samaa herjaa tulee silti. Ja mitään ongelmia ei ollut ennen k-autossa käyntiä. Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia?


Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Jaakko666 - 14.07.23 - klo:08:15
Mulla kävi 2020 vuoden 1st max k-autossa ohjelmistopäivityksessä tiistaina. Tämän jälkeen en saa käynnistettyä enää ilmastointia sovelluksen kautta. Sovellus herjaa:

Käyttö sovelluksen kautta ei ole juuri nyt mahdollista

12 voltin akussa on liian vähän energiaa. Auton seuraavalla käyttökerralla sitä ladataan automaattisesti.

Laitoin laturin eilen neljän aikaan päivällä autotallissa kiinni akkuun ja otin tänään aamulla pois puoli kahdeksan aikaan. Samaa herjaa tulee silti. Ja mitään ongelmia ei ollut ennen k-autossa käyntiä. Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia?
Laitoitko sen laturin kiinni akun napoihin vai miinusnavan kiinni runkoon?
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy