ID perheen OTA päivitykset

Aloittaja SlOrbA, 05.07.21 - klo:08:31

« edellinen - seuraava »

slate

2021 pro business, 2.1 tehtaalta. Huollossa ajettiin 2.3 ja nyt muutama kk sitte 2.4.

Ilmottauduin siihen VW:n 1000 testierään.


mikaanikko

Aha - luulin, että se oli vain saksalaisille.
Laittelepa kokemuksia virheistä.
Ajossa:VW ID.3 1st max,valk
Edellinen:Golf Sportsvan Comfortline 1,2 DSG

SlOrbA

Lainaus käyttäjältä: mikaanikko - 13.11.22 - klo:19:16
Aha - luulin, että se oli vain saksalaisille.
Laittelepa kokemuksia virheistä.
Se oli alkuperäisessä suunnitelmassa vain saksalaisille, mutta suunnitelmat muuttu, kun VW:lle alkoi selvitä kuinka suuri vaikutus komponenttien variaatioita on päivitys paketin vaatimaan aikaan ja onnistumis prosenttiin.

Nyt pyydetty 1000 pilotti päivitettävä otettiin tarkoituksella mahdollisimman eri komponentein varustelluista autoista, eli nimenomaan muutama suomiautokin haluttiin tähän lähtöön mukaan.
Ajossa: ID.3 77kWh Tour 2021
Vanha: Jetta Hybrid TSI 1.4 2013

tlavikai

Hyvin meni 3.0 päivitys OTAna (1.osa ja 2.osa) autoon ilman ongemia.
ID4 Pro Performance, Business

SlOrbA

Lainaus käyttäjältä: tlavikai - 14.11.22 - klo:07:24
Hyvin meni 3.0 päivitys OTAna (1.osa ja 2.osa) autoon ilman ongemia.
Onko We Connect ID:hen tullut heti uusia ominaisuuksia tuon 3.0 pävityksen myötä?
Ajossa: ID.3 77kWh Tour 2021
Vanha: Jetta Hybrid TSI 1.4 2013

tlavikai

Lainaus käyttäjältä: SlOrbA - 14.11.22 - klo:09:50
Onko We Connect ID:hen tullut heti uusia ominaisuuksia tuon 3.0 pävityksen myötä?

Eipä juuri muutosta, huomattavin muutos oli että nyt näkee kartalla minne on auton pysäköinyt.
ID4 Pro Performance, Business

slate

Lainaus käyttäjältä: tlavikai - 14.11.22 - klo:10:17
Eipä juuri muutosta, huomattavin muutos oli että nyt näkee kartalla minne on auton pysäköinyt.

Joo ja näkee, onko ovet lukossa.

Molemmat päivitykset meni myös mulla nätisti läpi.

Travel Assistin koodailin takas ja tuntuis sekin toimivan vanhaan tapaan. Ennen päivitystä näppäilin kaiken vakioksi. (Oma id tuli ilman TA)

/lauri

FribMi

Ei ole vielä tullut OTA 3.0 päivitystä, joka päivä olen autolla ajanut. Email tuli pari viikkoa sitten. Asun maaseudulla ja kuuluvuus ei aina hyvä. 

tlavikai

Lainaus käyttäjältä: slate - 14.11.22 - klo:12:39
Joo ja näkee, onko ovet lukossa.

Molemmat päivitykset meni myös mulla nätisti läpi.

Travel Assistin koodailin takas ja tuntuis sekin toimivan vanhaan tapaan. Ennen päivitystä näppäilin kaiken vakioksi. (Oma id tuli ilman TA)

/lauri
Mistä kohdasta näkee että ovet on lukossa? Itsellä ei sellaista kohtaa osunut silmään.
ID4 Pro Performance, Business

slate

Lainaus käyttäjältä: tlavikai - 14.11.22 - klo:16:40
Mistä kohdasta näkee että ovet on lukossa? Itsellä ei sellaista kohtaa osunut silmään.

”Auto”-sivun vasen yläkulma.

f080421

Lainaus käyttäjältä: tlavikai - 14.11.22 - klo:07:24
Hyvin meni 3.0 päivitys OTAna (1.osa ja 2.osa) autoon ilman ongemia.

Kauanko kesti noiden asennus?
ID.3 Pro Performance Business 2021

sijk

Lainaus käyttäjältä: Iku - 10.10.22 - klo:12:13
Id.3 1st autossa 2.3 SW. iPhone kytketty CarPlayn kautta. Radio ei pysy päällä vaan hyppää tämän tästä  itsestään Apple Musiciin. ,,rsyttävä ongelma. Olen poistanut Apple Musicin luurista ja asentanut uudelleen. Kytkenyt luurin irti autosta ja kytkenyt uudelleen. Ei vaan tokene. Vaimon iPhonen kanssa tätä onglemaa ei esiinny. Ideoita?

Minulla oli vastaava ongelma 2.1 -version kanssa. Ilmeni kun autoon oli liitetty kaksi iPhonea: toinen CarPlay ja toinen pelkkä Bluetooth. Ongelma katosi 2.3 -päivityksen myötä, joten oletin että siinä olisi tullut jokin korjaus asiaan. Onko sinun tapauksessa molemmissa käytössä CarPlay? Ja oletko kokeillut poistaa kokonaan paritukset molemmista ja tehdä uusiksi?

tlavikai

Lainaus käyttäjältä: f080421 - 15.11.22 - klo:18:13
Kauanko kesti noiden asennus?
1.osa oli sen 6-8h, tarkalleen en osaa sanoa kun yön aikana asentui. 2.osa oli sen 1,5h.
ID4 Pro Performance, Business

FribMi

Viime yönä asennettu ota 3.0 osa 1. Hyvin asentui.  :)
Nyt odotellaan, että osa 2 latautuu ja asentuu. Shopista piti aktivoida vw connect, vw connect plus, huolto ja we charge.

jarmaho

Alkuviikosta asentuivat molemmat osat ilman mitään hämminkiä!
Laatua se on huonokin laatu!
Edelliset käyttöjärjestyksessä:Passat GTE, Sharan, 2 x Touran, 2 x Passat, Golf, 2 x Passat.

Brth

Lainaus käyttäjältä: slate - 13.11.22 - klo:18:56
2021 pro business, 2.1 tehtaalta. Huollossa ajettiin 2.3 ja nyt muutama kk sitte 2.4.

Ilmottauduin siihen VW:n 1000 testierään.

Missähän tähän testierään voi ilmoittautua? En googlaamalla löydä mitään reittiä enkä mitään tietoa koko testierästä.
Edelleen odotellaan omaa päivitystä, mitään ei ole kuulunut.
Näin sivunoottina minua lähinnä ärsyttää tuo vw sivuston päivitystiedot ( https://www.volkswagen.fi/fi/huolto-ja-palvelut/ohjelmistopaivitykset/ohjelmistopaivitys/ohjelmistopaivitys-3-0.html ). Muka vastataan kysymyksiin milloin päivitys tulee, että 7 vuorokautta kestää vin numeron päivityksessä, mutta ei rehellisesti ja suoraselkäisesti ilmloiteta että päivitys ei ole vielä jaossa eikä sitä siten voi saada. Todella selkärangatonta ja surkeaa toimintaa. Oikea kunnioitettava yritys ilmoittaisi että "tällä hetkellä päivitys ei ole saatavissa, pyrimme saamaan päivityksen vuoden 2023 helmikuun aikana, mutta yritys varaa oikeuden siirtää ajankohtaa mikäli päivitys ei ole valmis siirrettäväksi" tms.
ID3

mikaanikko

Se ilmoittautuminen oli aluksi vain saksmanneille. Muutettiin sitten vähin äänin kaikia koskevaksi, muttei Volkkarin tapaan tehty siitä numeroa.
Nää VWn hommat  on kuin tiedotusalan oppikirjasta "Eine kleine Einführung in die Elementare der Nachrichtentechnik" ja senkin korjaamattomasta luonnoksesta.
Olen toista vuotta ihmetellyt miten avuttomasti johdetaan yhtä maailman suurimmista autonvalmistajista. Sehän on kuin jalkapallon peluuta - kun ei heti tule tulosta vaihdetaan valmentajaa=johtajaa.
Onneksi tämä 2.4 toimii hyvin enkä kaipaa miten pelihärpäkkeitä ostaa jostain Volkkarin netistä - ei auton mikään peliluola tarvitse olla.
Jos nyt saisivat tuon talvilatauksen mallilleen - 3. vuosi menossa ja talvikausi on huikeaa kulutusjuhlaa.
Ajossa:VW ID.3 1st max,valk
Edellinen:Golf Sportsvan Comfortline 1,2 DSG

f080421

Lainaus käyttäjältä: mikaanikko - 27.11.22 - klo:15:47
Onneksi tämä 2.4 toimii hyvin enkä kaipaa miten pelihärpäkkeitä ostaa jostain Volkkarin netistä - ei auton mikään peliluola tarvitse olla.
Jos nyt saisivat tuon talvilatauksen mallilleen - 3. vuosi menossa ja talvikausi on huikeaa kulutusjuhlaa.

Jep, sen verran täytyy vaihteeksi kehuakin, että itselläni auto on ollut 2.4:llä koko ajan todella luotettava ilman pienintäkään ongelmaa.
ID.3 Pro Performance Business 2021

Daatta

Kyllähän auto toimii, suurimmat murheet softan suhteen tuntuvat olevan muilla kuin ID-kuskeilla.

Mutta on silti pakko ihmetellä että kuinka eri tasolla liikutaan, jos vertaa ID:n softaa T****** tai Googlen alustaa käyttäviin autoihin. Mutta kaipa tuo softakehitys on VW:lle sellainen kunniakysymys, että mieluummin mennään vaikka konkurssiin kuin vaihdetaan "kilpailijan" alustaan.

3.0 jakelua odotellessa, joulu lähestyy jo kovaa vauhtia.  ::)
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Rasvis

Tuntuu tämä 2.4 toimivan, 2.1:n kanssa soiteltiinkin kolmeen otteeseen hinausautoa. On tähän silti edelleen jäänyt jänniä fiitsöreitä kuten ratinlämmitys, jota ei välillä saa pois päältä niin millään. Pitää vissiin varata patalaput hanskalokeroon. Ja se latauksen ajastuskin saisi näin energiakriisin aikaan toimia.

On tässä 2.3:eenkin verrattuna sentään jotain korjattu. Enää auto ei käynnistyksen yhteydessä käännä ohjelmalähdettä itsepäisesti CarPlaylle riippumatta siitä onko viimeksi kuunneltu vaikkapa radiota. Ja vielä 2.3:ssa infotainment potki toistuvasti ulos ajoavustinvalikosta ennen kuin mitään asetusta ehti muuttaa. Kohtuullisen ärsyttävää kun ottaa huomioon että kaistanatsi aktivoi itsensä aina joka käynnistyksen jälkeen.

Joo 1st World Problems mutta ei ole aikaisemmin ollut alla autoa jonka ei kuulukaan toimia. Eli sitä ei voi osia vaihtamalla korjata.

mikaanikko

Onpa erilaisia nämä 2.4 versiot. Minun vaihdettiin elokuun alussa ja kaikki toimii moitteetta paitsi alueen nopeuden näyttö. Se on ollut alusta lähtien päin hittoa enkä usko sen paranevan edes 3.1 mennessä.
Sen tarkistan päivisin kotikadulla ajaessa. Toista puolta näyttää 30 ja toisella puolella 50 >:( Sitä yritettiin viime vuonna korjata - jäi yritykseksi.
Muoks: Tuosta ratinlämmityksestä. Jollain sivuilla kerrottiin, että puheohjaus toimisi vaikka ei muut. Kokeile.
Ajossa:VW ID.3 1st max,valk
Edellinen:Golf Sportsvan Comfortline 1,2 DSG

jalauros

Mulla jos ratinlämmitys jumittaa saan sen pois Smart Climaten kautta. Sieltä laitan ensin Käsien Lämmityksen päälle ja sitten samantien pois.
ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

Rasvis

Pitäisikö ratinlämmityksen puheohjausta varten olla joku äveriäämpi malli? Tuossa köyhimyspainoksessa täti vaan tylyttää ”Ilmastoinnin toimintoja ei voi puheohjata”.

Mikä tuo Smart Climate on?

Infotainmentin boottausta kokeilin mutta se ei hommaa korjannut.

VAG_Possu

Lainaus käyttäjältä: Rasvis - 29.11.22 - klo:17:23
On tähän silti edelleen jäänyt jänniä fiitsöreitä kuten ratinlämmitys, jota ei välillä saa pois päältä niin millään. Pitää vissiin varata patalaput hanskalokeroon.

Hanki vaan ne patalaput  ;D . Vielä Bornin 3.1 versiossakin ratinlämmitys jää silloin tällöin päälle. Onneksi on tottunut jo sammuttamaan sen puheohjauksella…
Porsche 911 (997 Carrera S)
Porsche 911 (964 Carrera 2)
Passat GTE -16
Cupra Born e-boost 58 kWh -22

jalauros

Lainaus käyttäjältä: Rasvis - 29.11.22 - klo:20:18
Pitäisikö ratinlämmityksen puheohjausta varten olla joku äveriäämpi malli? Tuossa köyhimyspainoksessa täti vaan tylyttää ”Ilmastoinnin toimintoja ei voi puheohjata”.

Mikä tuo Smart Climate on?

Infotainmentin boottausta kokeilin mutta se ei hommaa korjannut.
https://tekniikanmaailma.fi/tm-ensituntuma-kavimme-istumassa-volkswagenin-uuden-id-3-sahkoauton-ohjaamossa-talta-siella-naytti/

Tuolla on kuva Smart Climate vaihtoehdosta. Sitä ei taidakaan olla jokaisessa iidassa  :o.
ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

f080421

Lainaus käyttäjältä: VAG_Possu - 29.11.22 - klo:20:32
Hanki vaan ne patalaput  ;D . Vielä Bornin 3.1 versiossakin ratinlämmitys jää silloin tällöin päälle. Onneksi on tottunut jo sammuttamaan sen puheohjauksella…

Minulla on automaaattinen ratinlämmitys laitettu päälle ja alimmalle teholle niin se ei mene koskaan liian kuumaksi. En ole edes tajunnut tuollaista, että se voisi jäädä päälle. Pitääpä kiinnittää huomiota asiaan silloin harvoin kun laitan sen erikseen pois.
ID.3 Pro Performance Business 2021

f080421

Lainaus käyttäjältä: mikaanikko - 29.11.22 - klo:19:56
Onpa erilaisia nämä 2.4 versiot. Minun vaihdettiin elokuun alussa ja kaikki toimii moitteetta paitsi alueen nopeuden näyttö. Se on ollut alusta lähtien päin hittoa enkä usko sen paranevan edes 3.1 mennessä.
Sen tarkistan päivisin kotikadulla ajaessa. Toista puolta näyttää 30 ja toisella puolella 50 >:( Sitä yritettiin viime vuonna korjata - jäi yritykseksi.

En ole varma käsitinkö oikein mitä tarkoitat (liikennemerkkien tunnistusta?), mutta tuo on sellainen asia minkä en edes odota toimivan 100% oikein missään autossa eikä sitä taatusti voi korjata huollossa.
ID.3 Pro Performance Business 2021

mikaanikko

Kyse ei ole liikennemerkkien tunnistuksesta, sillä nopeusrajoitusmerkkejä ei tällä kadulla ole, vaan navigaatiodatan käytöstä.
Tämä sama ilmenee joskus haamujarrutuksina, jos on laittanut infosta päälle sen automatiikan jolla auto itsekseen säätää nopeuden tienopeuden mukaan.
Auto saattaa tällöin moottoritienopeudella lyödä jarrut täysillä päälle, kun ajat pikkutien sillan ali. Se luulee hetken, että on tullut 80 rajoitus.
Olen tämän kokenut kerran ja se riitti. En koskaan käytä tuota automatiikkaa - kyllä kuskin pitää sen verran olla hereillä.
Nyt, kun keksisin keinon millä voisi auton hintaa tinkiä alemmas noiden virheiden perusteella - takuun viimeinen vuosi menossa.
Ajossa:VW ID.3 1st max,valk
Edellinen:Golf Sportsvan Comfortline 1,2 DSG

f080421

#568
Lainaus käyttäjältä: mikaanikko - 30.11.22 - klo:09:39
Kyse ei ole liikennemerkkien tunnistuksesta, sillä nopeusrajoitusmerkkejä ei tällä kadulla ole, vaan navigaatiodatan käytöstä.
Tämä sama ilmenee joskus haamujarrutuksina, jos on laittanut infosta päälle sen automatiikan jolla auto itsekseen säätää nopeuden tienopeuden mukaan.
Auto saattaa tällöin moottoritienopeudella lyödä jarrut täysillä päälle, kun ajat pikkutien sillan ali. Se luulee hetken, että on tullut 80 rajoitus.
Olen tämän kokenut kerran ja se riitti. En koskaan käytä tuota automatiikkaa - kyllä kuskin pitää sen verran olla hereillä.
Nyt, kun keksisin keinon millä voisi auton hintaa tinkiä alemmas noiden virheiden perusteella - takuun viimeinen vuosi menossa.

Minusta on täysin kohtuutonta vaatia 100% virheetöntä karttadataa. Ei se ole millään tavalla realistista eikä toteudu missään. VW ei edes itse tuota niitä karttoja.

Minulla on tuo automatiikka ollut alusta asti pois päältä. On lukemattomia erikoistilanteita, joissa auton on mahdotonta tietää mikä se vallitseva rajoitus on.
ID.3 Pro Performance Business 2021

f080421

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 29.11.22 - klo:14:30
Kyllähän auto toimii, suurimmat murheet softan suhteen tuntuvat olevan muilla kuin ID-kuskeilla.

Mutta on silti pakko ihmetellä että kuinka eri tasolla liikutaan, jos vertaa ID:n softaa T****** tai Googlen alustaa käyttäviin autoihin. Mutta kaipa tuo softakehitys on VW:lle sellainen kunniakysymys, että mieluummin mennään vaikka konkurssiin kuin vaihdetaan "kilpailijan" alustaan.

3.0 jakelua odotellessa, joulu lähestyy jo kovaa vauhtia.  ::)

Minusta taas on hienoa, että on edes yksi asia maailmassa mikä ei ole riippuvainen Googlesta tai Microsoftista. Näitä USA-riippuvuuksia on jo ihan tarpeeksi.

Eikä VW suinkaan ole ainoa joka haluaa pitää langat omissa käsissään. Ainakin näillä merkeillä on "oma" softa:

- Tesla
- Hyundai
- Kia
- MB
- BMW
- Peugeot
- Toyota
- Ford

Hyvin harvalla merkillä on Googlen alusta käytössä.
ID.3 Pro Performance Business 2021

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy