VW ID.3

Aloittaja JK, 12.04.19 - klo:11:30

« edellinen - seuraava »

slate

Lainaus käyttäjältä: f080421 - 28.12.22 - klo:11:43
Sellainen (minulle) uusi tieto tuli huollossa, että auto saattaa laittaa Kessyn, nettiyhteyden jne pois päältä virransäästösyistä jos 12 V -akun varaustila on tarpeeksi alhainen. Tuo näkyi jostakin auton tapahtumatiedoista. Tämä siis tiedoiksi muillekin, jotka olette ihmetelleet vastaavia asioita. Tuosta ei ainakaan itselleni tullut mitään erillistä virhettä tauluun vaan kaikki näytti muuten ihan normaalilta. Eli etenkin jos ajaa paljon todella lyhyttä pätkäajoa kylmässä kuten itse usein teen niin auto kannattaa laittaa aina laturiin pihassa ja mahdollisesti välttää penkinlämmittien yms käyttöä sen muutaman kilometrin matkalla.

Tähän huollolle vastaus, että 3.0 softan kanssa, we-connect appista voi laittaa ruksin kohtaan "optimoitu akkukäyttö - enemmän energiaa auton toimintojen käyttämiseen sovelluksella saa käyttämällä korkeajänniteakkua(vaikuttaa toimintamatkaan).

^tuolla auto pysyy virkeänä ja lataa HV akulla 12V akkua, jos on alhainen.


Daatta

Lainaus käyttäjältä: f080421 - 28.12.22 - klo:11:43
Sellainen (minulle) uusi tieto tuli huollossa, että auto saattaa laittaa Kessyn, nettiyhteyden jne pois päältä virransäästösyistä jos 12 V -akun varaustila on tarpeeksi alhainen.

Selittänee miksi silloin tällöin autolle mennessä Kessy ei toimi. Tapahtuu yleensä pidemmän seisonnan jälkeen. Toisaalta tuossa on myös aikaraja jonka jälkeen Kessy lakkaa toimimasta, varmaan virransäästösyistä. Auto on kyllä laturissa kiinni, mutta en tiedä miten tuo käytönnössä ylläpitolatailee akkuja. Itse lataus on ajastetuttu Gridion kautta "halvoille" tunneille.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

f080421

Lainaus käyttäjältä: slate - 28.12.22 - klo:12:38
Tähän huollolle vastaus, että 3.0 softan kanssa, we-connect appista voi laittaa ruksin kohtaan "optimoitu akkukäyttö - enemmän energiaa auton toimintojen käyttämiseen sovelluksella saa käyttämällä korkeajänniteakkua(vaikuttaa toimintamatkaan).

^tuolla auto pysyy virkeänä ja lataa HV akulla 12V akkua, jos on alhainen.

Tuohan kuulostaa hyvältä. Itselläni on autossa vielä 2.4 niin ei pääse tuollaisilla asetuksilla kikkailemaan :)
ID.3 Pro Performance Business 2021

slate

Lainaus käyttäjältä: f080421 - 28.12.22 - klo:12:44
Tuohan kuulostaa hyvältä. Itselläni on autossa vielä 2.4 niin ei pääse tuollaisilla asetuksilla kikkailemaan :)

Juuh, on kyllä naurettavan hidasta softakehitystä. Moni nyt tulevista "uusista" ominaisuuksista oli MQB-pohjalla jo 2014.

jomppak

Lainaus käyttäjältä: slate - 28.12.22 - klo:13:09
Juuh, on kyllä naurettavan hidasta softakehitystä. Moni nyt tulevista "uusista" ominaisuuksista oli MQB-pohjalla jo 2014.

Nykyinen softankehitystapa on tätä. Aloitetaan aina tyhjästä uudelleen ja vasta usean vuoden päästä ollaan samassa ominaisuussetissä kuin vanha oli, jos ollaan.

f080421

Lainaus käyttäjältä: jomppak - 30.12.22 - klo:07:17
Nykyinen softankehitystapa on tätä. Aloitetaan aina tyhjästä uudelleen ja vasta usean vuoden päästä ollaan samassa ominaisuussetissä kuin vanha oli, jos ollaan.

Onneksi VW tuli sen verran järkiinsä, että jatkaa MEB:n kehittämistä MEB+:ksi sen sijaan, että tehtäisiin taas puhtaalta pöydältä jokin uusi alusta. Siinä ei olisi ollut tässä vaiheessa mitään tolkkua.
ID.3 Pro Performance Business 2021

Kleeti

Oma ID3:n bugittaa taas. Ilmoittaa kuutta vikakoodia, E-ääni, molemmat vilkut, auton valot, dynaamiset kaarevalot, light assist. Tuolla se seisoo pihalla, valot päällä ja pitää ihmeellistä surinaa.

Pitääkö taas mennä sulakerasiaan sörkkimään?  ::)

Tos®

Autaisko tässäkin se 24min ovet lukossa ja avaimet min 20metrin päässä autosta?
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

f080421

#3218
Lainaus käyttäjältä: Kleeti - 31.12.22 - klo:17:24
Oma ID3:n bugittaa taas. Ilmoittaa kuutta vikakoodia, E-ääni, molemmat vilkut, auton valot, dynaamiset kaarevalot, light assist. Tuolla se seisoo pihalla, valot päällä ja pitää ihmeellistä surinaa.

Pitääkö taas mennä sulakerasiaan sörkkimään?  ::)

Tuo ei kyllä ole enää mitenkään "normaalia" enkä ole vastaavasta aikaisemmin kuullut. Tosin tuolla OTA-päivityskeskustelussa jollakin oli juuri epäilyttävän samankaltaisia oireita (E-ääni, valot päällä..), mutta liittyi ilmeisesti softapäivitykseen. Onko 12 V -akku kunnossa?

Minulla on auto kerran ilmoittanut viasta dynaamisissa kaarrevaloista, mutta se meni pois lukitsemalla auton hetkeksi eikä ole tullut enää sen koommin takaisin.

Jos se ei siitä tokene niin videot ja kuvat tuosta sekoilusta ja auto pajalle.
ID.3 Pro Performance Business 2021

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Kleeti - 31.12.22 - klo:17:24
Oma ID3:n bugittaa taas. Ilmoittaa kuutta vikakoodia, E-ääni, molemmat vilkut, auton valot, dynaamiset kaarevalot, light assist. Tuolla se seisoo pihalla, valot päällä ja pitää ihmeellistä surinaa.

Pitääkö taas mennä sulakerasiaan sörkkimään?  ::)
12v akun itse käyttäisin irti, mutta kukin kykyjensä mukaan. :)
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Kleeti

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 31.12.22 - klo:21:04
12v akun itse käyttäisin irti, mutta kukin kykyjensä mukaan. :)

Riittäisikö pelkästään miinusnavan irroitus?  :-[

mikaanikko

Jos takuu voimassa, niin pajalle ja sijaisauto mukaan. Annetaan Volkkarin kärsiä mokistaan.
Ajossa:VW ID.3 1st max,valk
Edellinen:Golf Sportsvan Comfortline 1,2 DSG

f080421

Lainaus käyttäjältä: mikaanikko - 01.01.23 - klo:10:09
Jos takuu voimassa, niin pajalle ja sijaisauto mukaan. Annetaan Volkkarin kärsiä mokistaan.

Juu, ehdottomasti auto pajalle, jos on takuuta. Ei silloin pidä alkaa mitään itse tekemään. Ja takuun jälkeen on virhevastuu. On myös hyvä, että valmistajalle menee tieto tällaisista ongelmista. Joskus kun asiaa kysyin niin huollossa ei suositeltu 12 V -akun napojen irroittamista itse, koska jotkut modulit pitää kuulemma alustaa tms uudestaan. En tiedä pitääkö paikkaansa, tai haittaako se oikeasti mitään.
ID.3 Pro Performance Business 2021

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Kleeti - 01.01.23 - klo:09:51
Riittäisikö pelkästään miinusnavan irroitus?  :-[
Eipähän pääse jännite hyppäämään kun nostaa varmuudeksi auton viereen ;).
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: f080421 - 01.01.23 - klo:11:20
Juu, ehdottomasti auto pajalle, jos on takuuta. Ei silloin pidä alkaa mitään itse tekemään. Ja takuun jälkeen on virhevastuu. On myös hyvä, että valmistajalle menee tieto tällaisista ongelmista. Joskus kun asiaa kysyin niin huollossa ei suositeltu 12 V -akun napojen irroittamista itse, koska jotkut modulit pitää kuulemma alustaa tms uudestaan. En tiedä pitääkö paikkaansa, tai haittaako se oikeasti mitään.
Kuten totesin, kukin kykyjensä mukaan. Suunnilleen kaikki mahdollinen antaa vikakoodin akun takaisinkytkennän jälkeen, vaan kuittautuvat lyhyen lenkin jälkeen pois. Mitään ei sinällään tarvitse alustaa, lähinnä vaihtoehdoksi sijaisautorumballe :).
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

mikaanikko

Ja sitten, jos jotain menee pieleen, niin takuu ei vastaa.
Ajossa:VW ID.3 1st max,valk
Edellinen:Golf Sportsvan Comfortline 1,2 DSG

kmot

#3226
Täällä pari kk sitten hankittu ID.3 Pro. Tehdastakuu sopivasti ummessa muutamalla kuukaudella ja nyt tuli virhettä SOS-hätäpuhelutoiminnossa -> Hakeudu korjaamolle.

No, viikon päähän on aika varattu marmorille.

Aika paljon ollut volkkarilla näitä SOS-ongelmia (https://www.theguardian.com/money/2021/may/01/vw-audi-and-skoda-owners-angry-over-fault-in-sos-warning-system) että voisikohan mennä ihan 100% valmistajan virhevastuun piikkiin?

Daatta

Mielenkiintoinen bugi ilmeni eilen. Laitoin ID Apista lämmityksen päälle ns. normaalisti ennen lähtöä. Ajossa huomasin, että rattilämmitys on päällä (kakkosella). Ei siinä mitään, mutta tuota ei saanut pois päältä! Itsellä kuumottelee tuo ratin lämmitys pahasti, ei pysty juuri ajossa käyttämään. Sentään ensimmäisen pysähdyksen jälkeen lämppäri oli pois päältä. En tiedä liittyykö tuo ID-apin päivitykseen, piti viime viikolla kirjautua uudestaan. Chris kyllä mainitsi että hänellä on 3.0 softalla samaa jumitusta...
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Turbokiisseli

Lainaus käyttäjältä: kmot - 02.01.23 - klo:14:01
Täällä pari kk sitten hankittu ID.3 Pro. Tehdastakuu sopivasti ummessa muutamalla kuukaudella ja nyt tuli virhettä SOS-hätäpuhelutoiminnossa -> Hakeudu korjaamolle.

No, viikon päähän on aika varattu marmorille.


Meillä oli Bornissa loppuvuodesta sama vika. Auto vm. 22 ja 15tkm ajettu eli toki takuun alainen. Meni kommunikaatio-ohjainlaite vaihtoon. En tiedä mitä tuo olisi omasta pussista maksanut, mutta tuntui olevan yleinen vika kun Lohjalla oli osakin hyllyssä.
Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

Rasvis

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 01.02.23 - klo:08:41
Mielenkiintoinen bugi ilmeni eilen. Laitoin ID Apista lämmityksen päälle ns. normaalisti ennen lähtöä. Ajossa huomasin, että rattilämmitys on päällä (kakkosella). Ei siinä mitään, mutta tuota ei saanut pois päältä! Itsellä kuumottelee tuo ratin lämmitys pahasti, ei pysty juuri ajossa käyttämään. Sentään ensimmäisen pysähdyksen jälkeen lämppäri oli pois päältä. En tiedä liittyykö tuo ID-apin päivitykseen, piti viime viikolla kirjautua uudestaan. Chris kyllä mainitsi että hänellä on 3.0 softalla samaa jumitusta...

Ei mahda liittyä appiin, minulla teki samaa useampaan otteeseen tuossa muutama kuukausi sitten. Auton uudelleen"käynnistys" auttaa.

Koko ratinlämmityksen logiikka on vähintäänkin sumea. Nollakelin huitteissa esilämmittäessä se on ainakin ajoittain päällä, mutta vähän kovemmalla pakkasella ei mielestäni koskaan. Tosin sen pois kytkeminen hiplausnäytön kautta on niin ärsyttävää että taidan kääntää koko fiitsörin pois päältä, tämä karvalakkimalli kun ei ymmärrä lämppäriin liittyvien toimintojen puheohjaustakaan.

f080421

Lainaus käyttäjältä: Rasvis - 01.02.23 - klo:09:12
Ei mahda liittyä appiin, minulla teki samaa useampaan otteeseen tuossa muutama kuukausi sitten. Auton uudelleen"käynnistys" auttaa.

Koko ratinlämmityksen logiikka on vähintäänkin sumea. Nollakelin huitteissa esilämmittäessä se on ainakin ajoittain päällä, mutta vähän kovemmalla pakkasella ei mielestäni koskaan. Tosin sen pois kytkeminen hiplausnäytön kautta on niin ärsyttävää että taidan kääntää koko fiitsörin pois päältä, tämä karvalakkimalli kun ei ymmärrä lämppäriin liittyvien toimintojen puheohjaustakaan.

Minun mielestäni ratinlämmitys esilämmityksessä on muutenkin melko turha, koska ratin voi laittaa automaattisesti lämpenemään ajossa sieltä ilmastoinnin asetuksista. Lämpenee ihan tarpeeksi nopeasti silloinkin ellei nyt jotain alle kilometriä ole ajamassa.
ID.3 Pro Performance Business 2021

VG

Vahva eri. Mulla on toisenmerkkisessä autossa mahdollisuus esilämmittää myös ratti ja penkki/penkit, ja onhan se aivan älyttömän paljon mukavampi lähteä ajoon kontaktipinnoista lämpimällä kiesillä.

John_Galt

Lainaus käyttäjältä: VG - 01.02.23 - klo:11:03
Vahva eri. Mulla on toisenmerkkisessä autossa mahdollisuus esilämmittää myös ratti ja penkki/penkit, ja onhan se aivan älyttömän paljon mukavampi lähteä ajoon kontaktipinnoista lämpimällä kiesillä.
Sähkö- vai bensavehje? En monesti itse en jaksa edes esilämmittää iidaa, kun lämpeää niin nopeasti.

VG

Sähkö. En mä halua palella autossa edes ensimmäisen minuutin aikana.

mikaanikko

Mitähän tarkastushuoltoa Iidu nyt haluaa? Tänään ilmoitteli näytössä.
2v huolto oli viime elokuussa ja sen jälkeen on ajettu n 3000km.
Onko hyviä arvauksia vai jopa tietoa?
Ajossa:VW ID.3 1st max,valk
Edellinen:Golf Sportsvan Comfortline 1,2 DSG

hartar

Ei mitään huoltoa, huoltoväli 2 vuotta. Kävitkö missä huollossa ?

TDiih

Paljo teillä on huollot maksanu? Oma pitäis viedä viimeistään toukokuussa huoltoon.
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

mikkoan

Lainaus käyttäjältä: TDiih - 16.02.23 - klo:20:52
Paljo teillä on huollot maksanu? Oma pitäis viedä viimeistään toukokuussa huoltoon.

K-auto Espoo, â,¬ 380. Sisältää jarrunesteiden ja sisäilmansuodattimen vaihto. Ihanan edullista,

TDiih

Lainaus käyttäjältä: mikkoan - 16.02.23 - klo:21:11
K-auto Espoo, â,¬ 380. Sisältää jarrunesteiden ja sisäilmansuodattimen vaihto. Ihanan edullista,

Akkupaketin nesteitäkö ei vaihdettu uusiin? Omilla nesteillä säästäisi varmaan melkoisesti jos vaihtavat.
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

tsihman

#3239
Lainaus käyttäjältä: mikkoan - 16.02.23 - klo:21:11
K-auto Espoo, â,¬ 380. Sisältää jarrunesteiden ja sisäilmansuodattimen vaihto. Ihanan edullista,

No jo on huollolla hintaa!
Sisäilmansuodattimen vaihdon tekee itse 2 minuutissa. Suodatin löytyy motonetistä tarvikeosana tai sitten OEM laatuisena. Jarrunesteen vaihto ei sais 60-80â,¬ enempää maksaa.
Kysyisin huoltoa muualtakin kuin merkkarilta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy