ID.4

Aloittaja JPN_V70D3OR, 24.09.20 - klo:08:39

« edellinen - seuraava »

Kaapeli64

Eiku se Battery Care mode laittaa latauksen tavoitetason takaisin 80% tasoon jos sen on laittanut siitä ylemmäksi käsin. "Optimised battery usage" pitäs käsittääkseni vaikuttaa 12V akun lataukseen ja sitä myöten vaikuttaa myös rangeen jonkin verran. Näin ainakin asian olen ymmärtänyt kuvauksen perusteella.

kerkko

Ok, kiitos, tutkitaan.

justinian

Olemme vihdoin vaihtamassa GTE Passatista täyssähköön ja nyt olisi kaksi meille sopivaa vähän käytettyä GTX:ää tarjolla siedettävään hintaan. Olisiko täällä ajatuksia sen suhteen mitä kannattaa käytetyn ostamisessa painottaa? Autoilla on alle puolen vuoden ikäero. Vanhemmalla (2021 malli) ajettu 50k ja tuoreemmalla (2022) 30k. Väliraha 2kâ,¬ vanhemman hyväksi. Muuten vastaavat varusteet, mutta vanhemmassa matriisi-ledit (itseä houkuttaa), panoraamakatto (ok, mutta ei niin pakollinen) ja sähköinen takaluukku (jota vaimo toivoo). Eli kannattaako maksaa enemmän tuoreemmasta vai mennä varusteiden perässä? Käytetyssä autossa hieman mietityttää kuinka akkua on kohdeltu, mutta mahtaako tuo ero olla ratkaiseva? Mahdoton sanoa kuinka autoja on käytetty. Vanhempi on liisarina ollut Suomi-auto ja tuoreempi sitten Ruotsin tuontia (varmaan leasing sekin).

hartar

Ehdottomasti tuo vanhempi kun Suomi-auto. Jatkossa helpompi hoitaa korjaukset kun takuu loppu. Tuontiautoon yleensä nihkeä=ei tule maahantuonti mukaan maksuissa. Suomi-autossa kyllä maahantuojakin mukana kustannuksissa kun vielä huollot tehty merkkiliikkeessä.

mfroberg

Kommentoin varusteiden näkökulmasta. Jos ajat vähänkään pimeällä maantiellä niin ota matriisiledit, sitä et kadu. Kun kerran on ollut auto matriiseilla niin paluuta älyttömiin valoihin ei ole. Myös sähköinen takaluukku on kiva.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

a4b8

Id.4 tulossa, millaisia kokemuksia "ilmaisesta" K-latauksesta, toimii jollain koodilla?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Kaapeli64

Se on etukoodi joka laitetaan K-Lataus sovellukseen. Sieltä saa sitten ilmaiset sähköt niin pitkään kun etua on käytettävissä. Näyttäsi koskevan pelkästään energiaa, joten oletettavasti joudut maksamaan aikaperusteisen maksun jos laturilla on niin pitkään että menee lisämaksun puolelle. En tätä ole itse kokeillut, että käykö näin. Mutta kesän reissuilla ladattiin kaikki reissusähkö autoon ja hyvinhän tuo toimi.

a4b8

Saako side assistin päällä pelkästään, siis ilman lane assistia? Lane assistinhan joutuu laittamaan pois päältä joka kerran liikkeelle lähtiessään.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Kaapeli64

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 22.07.23 - klo:20:14
Lähes jokaisen id.4:n mallin vakiovarustelistassa: Poljinpinnat ja jalkatuki harjattua jaloterästä. En ole nähnyt yhdessäkään valokuvassa, eli onko todellisuudessa niin ettei jalkatuki olekaan listan mukainen?

Niin tuli tämäkin tarkistettua, omassakin varustelistassa lukee samoin ja ei jalkatuki kylllä näytä olevan muuta kuin mustaa muovia.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 03.08.23 - klo:17:43
Saako side assistin päällä pelkästään, siis ilman lane assistia? Lane assistinhan joutuu laittamaan pois päältä joka kerran liikkeelle lähtiessään.
Kaistavahtia ei ole mitään tarvetta laittaa joka kerta pois päältä, toimii vallan mainiosti. Toki Travel Assist sitten on vielä täysin eri asia :)
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

a4b8

Tulossa Id.4, harkinnassa ikkunoiden tummennus, mikä paras tummuusaste, takalasi 5%, mutta entä takasivulasit, 15 % vai 25%.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Zigu

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 07.08.23 - klo:17:24
Tulossa Id.4, harkinnassa ikkunoiden tummennus, mikä paras tummuusaste, takalasi 5%, mutta entä takasivulasit, 15 % vai 25%.

Jos fixun näköisen haluaa, niin mieto 25% on paras. 5% tummennus on... (jätän sanomatta)

a4b8

Juuri tänään auton tiedoissa: tuotantoviikko vahvistettu 36. Miten nuo ovat pitäneet paikkaansa ja kuinka kauan menee tuosta luovutukseen?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Zigu

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 11.08.23 - klo:10:41
Juuri tänään auton tiedoissa: tuotantoviikko vahvistettu 36. Miten nuo ovat pitäneet paikkaansa ja kuinka kauan menee tuosta luovutukseen?

Oman kanssa noin 12 viikkoa, mutta varmasti tapauskohtaista.

Kaapeli64

Näistä ovien lukoista oon miettiny, että onko kukaan ottanu pois päältä tuota automaattilukitusta ajon aikana? Kun tuohan taitaakin olla niin että ne ovet aukeaa sen takia hankalasti kun ne on lukossa vielä siinä kohden kun kuski hyppii jo ulos autosta. Sitten kun oven kahvaa kiskoo auki, niin siinä menee hetki ennen kuin ne lähtee auki. Vois varmaan auttaa jos koko automaattilukituksen sais pois päältä, mutta ei taida normiasetuksista löytyä?

Kaapeli64

Tänään tuli tilanne vastaan että vänkärin puolen ovi aukaistiin ensin ja vasta sitten kuskin ovi. Eiköhän se tässä kohden kerennyt avata lukituksen ennen kuin kuskin ovia aukaistiin. Mutta samalla tavalla se ovi jumi kuin ennenkin. Jotenki tuntuu että se kahvan vetäminen ei vielä välttämättä aukaise ovea, mutta se saattaa kuitenkin aueta sitten siinä kohden kun kahvaa on jo päästämässä irti. Ihme venkula kyllä.

kerkko

Minkälaisia asioita tuo 3.2 mukanaan 2.4:n verrattuna?


a4b8

Kiinnostaisi sisälämmittimen (ILP?) teho kwh?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

tallikärpänen

Lainaus käyttäjältä: Kaapeli64 - 03.08.23 - klo:20:13
Niin tuli tämäkin tarkistettua, omassakin varustelistassa lukee samoin ja ei jalkatuki kylllä näytä olevan muuta kuin mustaa muovia.

No sehän täytyy siihen jalkatukeenkin sitten saada veloituksetta. Niin monta kertaa KRIL ollut sitä mieltä, että varustelistan pitää pitää paikkaansa.
Ja jos se käytetyissä pitää olla paikkaansapitävä, niin luulisi, että uusissakin.

Kaapeli64

Oli näköjään K-Autoon ilmestynyt maininta laadunparannuskampanjasta ovenkahvoihin. Onko kukaan käynyt teettämässä? Auttaako kahvojen toimintaan?

a4b8

Onkohan saatavilla vastaavaa palikkaa kuin oli DataPlug?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Naxon

Lainaus käyttäjältä: Bluedusk57 - 16.04.23 - klo:17:59
Yhtäkkiä ajossa katosi nopeusmittarin ja ajotietokoneen näyttö. Koitin ottaa virtoja pois ja päälle, mutta ei muutosta. Soitin myyjälle joka neuvoi jotakin, mutta ei muutosta asiaan. Soitin sitten siihen liikkumisturvaan, mutta sieltä ei osattu auttaa mitenkään. Ajeltiin sitten läheiseen sittariin kahville ja puolen tunnin päästä takaisin autolle ja kas kummaa kaikki toimi normaalisti.

Itselläni kävi tämä joku aika sitten.  Asiaan auttoi keskinäytön virtanapin pitäminen pohjassa noin 15 sekuntia ja näytöt buutttasivat.

etupakka

Lainaus käyttäjältä: justinian - 29.07.23 - klo:21:05
Olemme vihdoin vaihtamassa GTE Passatista täyssähköön ja nyt olisi kaksi meille sopivaa vähän käytettyä GTX:ää tarjolla siedettävään hintaan. Olisiko täällä ajatuksia sen suhteen mitä kannattaa käytetyn ostamisessa painottaa? Autoilla on alle puolen vuoden ikäero. Vanhemmalla (2021 malli) ajettu 50k ja tuoreemmalla (2022) 30k. Väliraha 2kâ,¬ vanhemman hyväksi. Muuten vastaavat varusteet, mutta vanhemmassa matriisi-ledit (itseä houkuttaa), panoraamakatto (ok, mutta ei niin pakollinen) ja sähköinen takaluukku (jota vaimo toivoo). Eli kannattaako maksaa enemmän tuoreemmasta vai mennä varusteiden perässä? Käytetyssä autossa hieman mietityttää kuinka akkua on kohdeltu, mutta mahtaako tuo ero olla ratkaiseva? Mahdoton sanoa kuinka autoja on käytetty. Vanhempi on liisarina ollut Suomi-auto ja tuoreempi sitten Ruotsin tuontia (varmaan leasing sekin).

Täällä sama tilanne, Passat GTE -> ID4, mutta takavetoisena, Alle 40 tkm ajettu Suomi-auto. Hyvältä tuntui ajaa ja ei tietenkään koeajolla ehtinyt vielä sielunelämään syvemmin perehtyä. Mutta pientä  opettelua taitaa olla Passatin jälkeen, että saa säädöt kohdalleen. Autoon on tehty kaikki tarjolla olevat päivitykset.

Talvirenkaiksi tulossa 235/55/19 kitkat ja ehkä ainoa mikä hieman mietityttää on talviajo-ominaisuudet liukkailla keleillä. Tästä lukenut aika vaihtelevia kokemuksia ja myös mainintoja, että jarrutusominaisuudet ovat olleet ihan hukassa. Oikea tilannenopeus tietysti tärkeä, mutta voiko tuossa tulla ylläreitä?

VAGinalla

Lainaus käyttäjältä: etupakka - 24.08.23 - klo:06:58
Täällä sama tilanne, Passat GTE -> ID4, mutta takavetoisena, Alle 40 tkm ajettu Suomi-auto. Hyvältä tuntui ajaa ja ei tietenkään koeajolla ehtinyt vielä sielunelämään syvemmin perehtyä. Mutta pientä  opettelua taitaa olla Passatin jälkeen, että saa säädöt kohdalleen. Autoon on tehty kaikki tarjolla olevat päivitykset.

Talvirenkaiksi tulossa 235/55/19 kitkat ja ehkä ainoa mikä hieman mietityttää on talviajo-ominaisuudet liukkailla keleillä. Tästä lukenut aika vaihtelevia kokemuksia ja myös mainintoja, että jarrutusominaisuudet ovat olleet ihan hukassa. Oikea tilannenopeus tietysti tärkeä, mutta voiko tuossa tulla ylläreitä?
Ite viime talven ajelin takavetoisella kitkarengaspelillä ja ei mitään ongelmaa. Tokihan se vähän riippuu minkälaista oma ajo on, jne. On se vaan mukavan ketterä auto kokoisekseen, aina hämmästyttää miten pienessä tilassa kääntyy.

a4b8

Autolle tänään alustanumero, tarkoittaako että hihnalla ja sitä kautta kulkeutuu ennen pitkää jälleenmyyjälle?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

jalauros

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 07.09.23 - klo:16:01
Autolle tänään alustanumero, tarkoittaako että hihnalla ja sitä kautta kulkeutuu ennen pitkää jälleenmyyjälle?

Parin auton perusteella se on valmis parin päivän sisään ja kohta laivassa. Poikkeuksiakin on.
ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

wollerii

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 04.09.21 - klo:10:39
Suoraan radion takaa quadlock liittimestä. Multimediayksikölle on 20A sulake ja jos nyt aivan tajuttomia tehoja ota niin pitäisi kestää kyllä lisävahvistin.

Minä vedin sulaketaulun tyhjästä paikasta syötön 6mm2 kaapelilla tuohon Matchin johtosarjaan. Tämä siksi että tuo subi vahvari ottaa vielä osansa joten saattaa käydä tuon mediayksikön oma sulake vähän nirkoiseksi.

Oli muuten ehkä maailman helpoin sulaketaulu lisätä uusi sulake, sen vasemman puolen kojetaulun alemman paneelin kun ottaa irti saa sulaketaulun kallistettua eteenpäin ihan vaaka-asentoon jolloin sinne saa ujuteltua takakautta uuden sulakepohjaliittimen ja johdon.

Vähän vanha aihe kysyä, mutta ei löytynyt tuoreempaakaan tietoa. Otitko virrat siis ratin alta sulaketaulusta? Ilmeisesti asensit vehkeet hanskalokeron taakse, niin mitä kautta vedit virtajohdon sinne?

Tarkoituksena on nyt laittaa alkuun pelkkä Match PP41DSP, tuskin laitan subia. Kannattaako silloin edes lähteä vetämään johtoa sulaketaulusta vai ronskisti vaan quadlockista? Miten sen käytännössä toteuttaa? Quadlockista pinni irti, uus johto kiinni pinniin ja pinni takas paikalleen?
VW ID.4 Pro Performance Fastlane -22

Ex Skoda Superb 2.0 L&K 220 TSI DSG -16
Ex Skoda Superb 2.0 170 TDI DSG -09
Ex Seat Leon 1.2 TSI DSG -13

a4b8

Millä aineella uskaltaa yrittää puhdistaa näyttöä sormenjäljistä?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Kaapeli64

Itselläni oli tänään ensimmäinen talvikelissä tehty pikalataus ID.4:llä. Pakkasta oli muutama astetta ja autolla oli ajettu joku 20km ennen laturille tuloa ja pidempi ajo aiemmin päivällä. Lataus käynnistyi 64kW teholla 28% lataustasosta ja lähdin käymään kaupassa. Noin 10min päästä tulin takaisin ja teho oli jo tippunut 57kW tasolle akun ollessa 35% varaustasolla. Istuin autossa odottamassa sisätilan lämmitys päällä ja siitä se latausteho lähti uudelleen nousemaan ja saavutti 73kW huipun akun ollessa 62% kohdilla. Jännästi teho laski noin paljon silloin kun kabiinin lämmitys ei ollut päällä ja lähti heti nousemaan kun lämmitys laitettiin päälle.

Kysymys kuuluukin että onko tässä tosiaan joku yhteys että akun lämmitys toimii samalla piirillä millä kabiinin lämmityskin? Ja vieläpä niin, että jos sisätilan lämmitys ei ole päällä, niin ei akkuakaan lämmitellä turhan päiten?

Voihan tuon kuvitella niin että tuo olis ihan tarkoituksella tehty noin, että jos halutaan optimoida latausaikaa niin silloin pitää olla sisätilan lämmitys päällä ja myös akkua lämmitetään reilummin. Sitten taas jos on halu minimoida hukkateho latauksen aikana, niin akku on sama jättää kylmäksi eikä ole väliä vaikka siinä kestää pitempään. Vai onko tämä vain kuvittelua? Talvilatauksista ei ole vielä tämän enempää kokemusta, mutta kesällä huomasin että monesti heti kotilatauksen jälkeen ajamaan lähdettäessä sisälle puhallettava ilma oli aluksi hyvin lämmintä ennen kuin muuttui kylmäksi. Eli kyllä ne varmaan tosiaan samassa piirissä on molemmat.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy