Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - John_Galt

#61
ID.3 / Vs: VW ID.3
24.11.21 - klo:15:27
Lainaus käyttäjältä: f080421 - 24.11.21 - klo:14:51
Oikeampi ratkaisu varmaankin olisi se, että lihansyöntiä tulisi vähentää ettei ylipäätään tulisi sitä nahkaa.

Monelle kyse on etiikasta. Jos ei itse syö (punaista) lihaa niin miksi omakin auto pitäisi olla verhoiltuna lihansyöjien aiheuttamien teurastusten jäteanahoilla? Ehkä tätä on vaikea ymmärtää, jos ei näe tehomaataloudessa ja järjettömässä lihankulutuksessa mitään ongelmaa ylipäätään.

Nahan käsittelyssä käytetään kaikenlaisia myrkyllisiä kemikaaleja, että asia ei ole ihan niin yksinkertainen. Ei se mene niin, että ylimääräinen lehmäntalja vain laitetaan penkin verhoiluksi eikä ympäristö kuormitu mitenkään. Kai tätä joku on ihan miettinytkin sen sijaan, että kaikki olisi automaattisesti pelkkää viherpesua. Toisaalta itse en nahkapenkkejä edes haluaisi, koska se on mielestäni yksi huonoimmista materiaaleista penkkeihin, joten sikäli ihan se ja sama :)

Tällä samalla logiikalla sähköautot on ihan turhia, kun bensaa ja dieseliä tulee öljynjalostuksen sivutuotteina ja se sama määrä poltetaan aina joka tapauksessa. Tai näin ainakin kuulee sanottavan - paikkansapitävyydestä en olisi ihan 100% varma tässäkään asiassa.
Oikea ratkaisu olisi lopettaa tuollainen viherpesu ja tehdä oikeita ja tehokkaita asioita viherpesun sijaan. Jos sinä koet lihateollisuuden ikävänä ja nahat huonona, niin älä osta lihaa ja nahkaa. Se ei kuitenkaan ole mikään ympäristö teko (pl liha siltä osin kun se tuotettu ylilaiduntamalla tai hakattu metsää laitumien saamiseksi)
#62
ID.3 / Vs: VW ID.3
24.11.21 - klo:13:36
Lainaus käyttäjältä: Jake69 - 24.11.21 - klo:13:19
No on jo aikakin!

Hinta on kuitenkin etenkin noissa kalliimmissa ID.4 sitä luokkaa että ei ole kiva istua ämpärissä.

Tuota keinonahka hömpötystä en kyllä ihan ymmärrä. Mitä niillä teuras eläinten nahoilla sitten tehdään / jauhetaan rehuksi?

Parempi äänentoisto, yes!  :)

Oliskohan tuo winter mode sellainen että lyhyessä ajossa ei tarvitsisi turhaa lämmittää akkua 6 kW teholla.

Ei mitään mainintaa akun lämmityksestä HPC mennessä?  :-\
Olen tästä samaa mieltä. Tuo viherpesu tuossa nahkapenkkiasiassa on kyllä ikävää. Tuo Art velore kangas ainakin imee kaiken lian sisäänsä tehokkaasti. Ensimmäinen ja viimeinen auto kyllä tuolla penkinpäällisellä. Miksi tuota nahkapenkkiä ei voida tarjota edes vaihtoehtona niille, ketkä haluavat.
#63
Volkswagen / Vs: ID.5
23.11.21 - klo:14:32
Lainaus käyttäjältä: Sped - 23.11.21 - klo:13:50
Henkilökohtainen mielipide: 3000 â,¬ lisää siitä, että päätilaa ja tavaratilaa syödään, kattokaiteet poistuu (jos en väärässä ole) vain sen takia, että "näyttää sporttisemmalta" on mielestäni hölmöä. En ole oikein koskaan ymmärtänyt SUV coupe-malleja, että mitä niissä viehättää.

Mutta ehkä olenkin käytännön ihminen enemmän, terveisin "farmari ennemmin kuin HB" :D

Samat ajatukset. Ehkä tuo vähän virtaviivaisempana kuluttaa vähemmän sähköä, mutta edelleen toivon jo seuraavaksi autoksi saavani ihan normi farkun.

Toki pidän myös ID.4:sta vähän ID.3:n farkkuversiona. Akkujen takia vaan sitten vähän möhkö.
#64
ID.3 / Vs: autokameraa ID.3:en
22.11.21 - klo:17:05
Lainaus käyttäjältä: SlOrbA - 22.11.21 - klo:16:54
Onko kukaan asennuttanut ID.3:eensa kaapelointia autokameraa varten?
ID.3:n omakamera olisi ihan riittävä, jos siitä vain saisi tallennetta.
Isommassa iidassa on garminin dashcam sillä garminin omalla johtosarjalla. Muistaakseni varastin takapään 12v sulakkeesta virran.
#65
ID.3 / Vs: ID perheen OTA päivitykset
15.11.21 - klo:07:23
Lainaus käyttäjältä: Antore - 14.11.21 - klo:22:10
Kyllä se taitaa olla ihan testaamattakin aika selvää, että volkkari-konserni jää toistaiseksi markkinoilla olevilla vehkeillään pahnan pohjimmaiseksi. Mikä on kyllä todella kummallista, koska resursseja luulisi löytyvän.

Ei kyllä taida olla ihan tämä se todellinen kuva. Sähköautojen järjestelmistä ei niin paljon kokemusta, mutta ainakin se Volvon puhelinappi toimii selkeästi heikommin kuin volkkarin.

Tuon auton viihdejärjestelmän hitaus ja kaatuilu on 2.0 jälkeen ollut enemmän puhetta kuin todellisuutta.
#66
ID.3 / Vs: ID.3 latauskokemuksia
08.11.21 - klo:10:19
Lainaus käyttäjältä: Jake69 - 08.11.21 - klo:08:32
Isoakkuisessa (77 kWh) olen ahkeran pumppaamisen jälkeen kerran nähnyt alle 10% SOC että on 126 kW. Onhan tuo surkeaa kun vuosi puhuttu että tulee akun lämmitys HPC navigoitaessa mutta mitään ei näy ei kuulu. 50 snt/min laturilla aika iso ero hinnassa tuleeko sitä mehua 60 vaiko 125 kW teholla. Minusta tämä Gold gate on ihan VAG diesel gaten tasoinen huijaus.

Olen itse saanut kyllä ID.4:n yleensä yli 100kw virtaa suurteholatureissa. Ehkä kuusi kertaa noissa ladannut ja kaksi kertaa jäänyt alle 100kw. Ensimmäisellä kerralla kun jäi alle 100kw, niin akku meni rikki viikon sisään.  :-\ Toisella kerralla oli ehkä sitten niin kylmä että ei ottanut kuin jonkun 60-70kw sisään tai sitten on toinen moduuli menossa taas rikki. Mutta kesällä/syksyllä tuli virtaa 110-130 kw sisään suurteholatureilla ja mielestäni yli satasta tultiin pitkälti yli 60 % asti.
#67
ID.3 / Vs: ID perheen OTA päivitykset
03.11.21 - klo:15:24
Lainaus käyttäjältä: Daatta - 03.11.21 - klo:14:44
Nahka ei ole kovin trendikästä, isoa asiaa on tehty vegaanisesta nahasta jota käytetään ainakin ohjauspyörässä. Skodillaciin taitaa saada ihan oikeaa lehmännahkaa, jos sellaisesta tykkää. Itse melkein pidän noista kierrätyspullopenkeistä :)
Kunnes jotain kaatuu penkeille… Vaikka ei kaatuisi, niin nuo imevät kaiken sonnan sisäänsä. Joskus kun ulkovaatteet voi olla likaiset tai jopa hikiset.

Eikö tuo ohjauspyörä ole kuitenkin nahkainen? Ainakin varustetiedoissa niin sanotaan.

Nahka on muutenkin lihantuotannon ylijäämää. Puhdasta viherpesua noiden pois jättäminen. Noh jos Audista tai Bemarista tulisi farkku EV markkinoille kun auto seuraavan kerran vaihtuu.
#68
ID.3 / Vs: ID perheen OTA päivitykset
03.11.21 - klo:13:30
Lainaus käyttäjältä: Jake69 - 03.11.21 - klo:12:23
Battery Life video 3.0 uusista ominaisuuksista nyt yleisessä jaossa

https://www.youtube.com/watch?v=oydyy7PQCJc

Jos Lontoon murretta ymmärtää niin periaatteessa tämä kanava on ID kuskin hyvä tilata. Kaverilla on hyvät suhteen VW ja monesti se ketä ensimmäisenä ulkopuolisista kertoo uusista tuulista.

Antaa myöskin tarvittaessa kritiikkiä niistä asioista mistä ei pidä eli ei kumarra VW suuntaan (ainakaan kovin paljoa).

Saako tuohon uuteen volkkariin vihdoin nahkajakkarat? Tämä nykyinen on kyllä viimeinen auto, jossa siivousliinalla vuoratut penkit.
#69
ID.3 / Vs: VW ID.3
03.11.21 - klo:07:12
Lainaus käyttäjältä: andyh - 02.11.21 - klo:23:25
Vaimon ID.3:ssa samaa. Tuli 2.3 päivityksen jälkeen.

Mulla on id.4, mutta siinäkin kyllä mielestäni käytettävyys heikkeni 2.3 päivityksen yhteydessä. Lämmityksen etäohjaus heikentyi (ennen lähes aina otti vastaan komennot, nyt ehkä 1/4 komennoista.) Lisäksi nyt alkanut tuo keskinäyttökin lagittamaan.
#70
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
16.10.21 - klo:18:42
Lainaus käyttäjältä: jarmoke - 16.10.21 - klo:15:16
Ei voi olla kyllä tyytyväinen tähän Passatin sähkörangeen (vm 2018, sillä "pienemmällä akulla").
Ulkolämpötila 6 astetta niin auto ilmoittaa sähkörangeksi vain 35km. No, ajomatka 21km, ajoaika 33min ja jäljellä 4km.
toki minä sen ymmärrän että pakkasilla range laskee reilusti mutta on tämä näillä kelelillä aika naurettavaa, 21km ja rangea jäljellä 4km. Pieni pätkä 70km/h ja loput alle.

Vajaa vuosi liisaria jäljellä ja kovasti tuntuu siltä että pitää kokeilla jonkin muun merkin plugaria seuraavaksi. Ei tämä tien päälle ole jättänyt kertaakaan mutta ei käytännössä yhtään asiaa ole saaneet korjattua koko aikana mitä olen liikkeessä sanonut (entinen Laakkonen/nykyinen K-caara Tampere). Kruununa WeConnectin ajastettujen lähtöjen  toimimattomuus mitä maahantuojakin "muka" selvitteli, muutama kuukausi meni ja auto välillä huollossa, ei saaneet korjattua. Korjasin sitten itse kun ei konsernilla ole ilmeisesti varaa palkata pätevää henkilöstöä.

Kyllä odotin ehdottomasti enemmän 55kâ,¬ autolta (ja erityisesti että tarvittaessa huolto toimisi ja asiat laitettaisiin kuntoon).

Valitettavasti tuota ne tahtovat kaikilla pluggareilla olla. Siis järjettömän lyhyitä ranget. Oli paripäivää sijaisautona uudehko x1 pluggari ja ajomatka 35km sähköllä.
#71
Octavia IV (20-) / Vs: Canton
14.10.21 - klo:13:31
Lainaus käyttäjältä: miz - 14.10.21 - klo:11:59
Applen piuha kun on kiinni niin kyseessä lienee langallinen carplay, tällöin volumet säädetään auton päästä kuten langattomanakin. Jos käyttää apple musicin korkeinta laatua, ilmeisesti piuhalla pitäisi olla parempi laatu kuin langattomana.

Ã,,kkiseltään internetistä bongattu tiivistys: "wired CarPlay supports lossless sound quality, while wireless CarPlay does not support lossless sound quality." Langaton carplay pystyy cd tasoiseen ääneen, ei hi-res laatuun.

Muok: olihan sieltä puhelimen music- asetuksista ruksittu "voimakkuuden tasaus" pois?

Applen puhelimien bluetooth codec ei tue häviötöntä laatua. Olen myös omassa ID.4:ssa huomannut että apple music pätkii langattomana, mutta langallisena toimii hyvin.
#72
ID.4 / Vs: ID.4
12.10.21 - klo:16:18
Lainaus käyttäjältä: John_Galt - 11.10.21 - klo:15:27
Punaista moottorinkuvaa näytti. Auto ei suostunut liikkumaan metriäkään ja ei ottanut latausta vastaan. Valitti akkua/moottoria/akunohjausta tms. Sellainen ajatus tuossa on, että joko jo tänään/huomenna tulee soittoa auto bootattu ja toimii taas kuin unelma, tai akussa tms. iso vika ja kestää kauan laittaa kuntoon.

Sanottakoon että tuo on toinen kerta koskaan. Edellisellä kerralla Volvo V50 jätti tienpäälle 25 asteen pakkasessa juuri ennen viimeisen kotiin lähtevän junan lähtöä.

2-3viikkoa menee korjauksessa. Akku sökönä, tai yksi niistä moduuleista.
#73
ID.4 / Vs: ID.4
11.10.21 - klo:16:20
Lainaus käyttäjältä: jopo - 11.10.21 - klo:15:37
Jenkkien parissa nämä ongelmat ovat automäärään nähden melko yleisiä ja kun idtalk foorumilta hakee coolant pump hakusanalla, niin löytyy useampi ketju missä käynnistyksen yhteydessä tielle jäämisestä puhutaan. Osalla valot keltaisia, osalla punaisia. Voi toki olla, että sulla on täysin eri jutusta kyse. Pitkä on VW:n matka vielä tämän kanssa. Pahinta tuossa on se, jos ne tosiaan ilmoittaa sulle, että kaikki toimiikin normaalisti buutin jälkeen. Luotappa siihen sitten. Noissa idtalk keisseissä on myös tapauksia, ettei vikamuistiin jää virheilmoista mitään jälkeä < tuo jos jokin on pahanluokan softabugi.   

https://www.vwidtalk.com/threads/faulty-coolant-pump-cases-with-the-id-4.3154/
https://www.vwidtalk.com/threads/coolant-pump-replacement-new-bulletin-from-vw-to-replace-both-pumps.3527/
https://www.vwidtalk.com/threads/pro-s-battery-coolant-pump-failure-after-1300-miles.3017/

Vähän kun noita luki, niin vaikuttaa kyllä aika tutulta. Saksalaiset ja softat ei sovi kyllä yhteen  ;D

Vaihdossa tuotiin nyt xDrive X1 plugari. Mielummin sitä toki omalla autolla ajaa, mutta nuo nahkapenkit on kyllä Iidan topsport penkkejä mukavammat ja vanha auto oli F31 3-sarjan bemari, niin muutenkin tutun oloinen. Taksikulut lääkärille ilmeisesti joutuu kuitenkin maksamaan omasta pussista. Mutta yhdellä soitolla kuitenkin liikkumisturvasta sai auton lavetilla huoltoon ja sijaisauton pihaan.
#74
ID.4 / Vs: ID.4
11.10.21 - klo:15:27
Lainaus käyttäjältä: jopo - 11.10.21 - klo:14:40
Pahus. Kyllä se luotto tuollaiseen karisee.  :(
Oliko virheilmot punaisilla vai keltaisilla varoitusvaloilla?

Punaista moottorinkuvaa näytti. Auto ei suostunut liikkumaan metriäkään ja ei ottanut latausta vastaan. Valitti akkua/moottoria/akunohjausta tms. Sellainen ajatus tuossa on, että joko jo tänään/huomenna tulee soittoa auto bootattu ja toimii taas kuin unelma, tai akussa tms. iso vika ja kestää kauan laittaa kuntoon.

Sanottakoon että tuo on toinen kerta koskaan. Edellisellä kerralla Volvo V50 jätti tienpäälle 25 asteen pakkasessa juuri ennen viimeisen kotiin lähtevän junan lähtöä.

#75
ID.4 / Vs: ID.4
11.10.21 - klo:13:28
Tänään sitten kävi toisen kerran elämässäni se, että auto jättää tielle (tai tarkemmin sanottuna nyt ei käynnistynyt kotipihalta)

Varoittaa akkujärjestelmästä ja moottorihäiriöstä. Ovien sulkeminen ja edes lukittuna noin tunnin odottelu ei tuonut haluttua muutosta. Volkkari hakee auton nyt pajalle ja ainakin pari päivää ajetaan sitten vuokra-autolla Volkkarin piikkiin. Muuten toiminut kuin unelma, mutta vähän tämä syö kyllä luottoa autoon.  :-\
#76
Enyaq iV / Vs: Enyaq iV
06.10.21 - klo:19:57
Lainaus käyttäjältä: V60 - 22.09.21 - klo:23:08
BMW G21 330d xdrive, WLTP yhdistetty 6.4 l /100 km. Itsellä nyt 37 tkm takana ja mitattu kulutus 5.87. Tuo sisältää 6 kk webaston käyttöä kun sähkölämppäriä ei ole.
Ajotietokone ei bemarissa huomioi webastoa. Lisäksi se muutenkin antaa liian positiivisen kuvan. Ei sillä, että olet keskivertoa parempi kuski ainakin ekonomisessa ajossa! (Y)
#77
Miten muut suunnitelleet pidemmät sähkisreissut?

Olen itse käyttänyt ABRP:ä ja se mielestäni suht koht hyvä, mutta pidän vähän haastavana tuota laturin valitsemista. Se on tähän mennessä valinnut aina laturin joko McDonaldsin pihasta tai sitten yksittäisen laturin muualta, pahimmillaan ruokakaupan edestä. Kun tuollaisen 400-600km stintin ajaa, niin yleensä tulee syötyä välissä ja siten 50kw lataus on monesti itselle parempi kuin 150kw laturi mäkkärin pihassa. (vaikkei se abc tai helmisimpukan ruoka ole erikoista, on se burgeria parempaa)
#78
Enyaq iV / Vs: Enyaq iV
22.09.21 - klo:20:00
Lainaus käyttäjältä: Needleman - 22.09.21 - klo:19:20
Niinhän tuo muuten olikin eli akku ladataan täyteen ja ajetaan joku matka. Matkan jälkeen akku ladataan täyteen ja mitataan ladattu sähköenergia. Silloinhan siinä on myös lataushäviö mukana.
Hetki olis ipitänyt miettiä ennen kuin kyselen
Aika paljon eroaa wltp sähköautoissa. Omien koeajojen (2kpl) mukaan toisessa kulutus 17,9kWh ja toisessa kylmästä lähdettynä 22kWh sataa kilometriä kohden. Polttomoottoriautolla pääsen samoilla lenkeillä wltp arvoon tai jopa alle.
17,9 - 22 kWh todellinen vs 14,2 kWh wltp eli todellinen kulutus on 26-55% enemmän.
Haluaisin nähdä, kun polttomoottorilla ajetaan valmistajan ilmoittamaan kulutukseen normaalissa ajossa. Sähköllä siihen pääsee kyllä hyvässä kelissä matalilla nopeuksilla helposti ja reilusti allekkin. 17,9 ja 22 antaa viitteitä että ajettu 80 ja 100 tai 120 nopeusalueilla. Ilmanvastus moninkertainen vaikka 50-60 kaupunkinopeuteen. Wltp sisältää tietyssä suhteessa kaikkia nopeusaluita.
#79
Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 22.09.21 - klo:15:19
Oma auto on nyt runsaat parivuotias ja kertaakaan ei mulle ole vilkuteltu valoja. Vaimolla myös IQ-ledit uudessa(kin) Golfissa.

Valojen vilkuttelu ei ole kovin hyvä vertailukohta toimiville pitkille valoille. Osa autoilijoista laittaa lyhyet heti kun vähänkin näkyy vastaantulijaa ja vilkuttelee valoja kun toinen ei monen sadan metrin päästä pistä lyhyitä.

Toki komppaan matrix valojen kehuja. Ã,,ärettömän hyvä lisävaruste!
#80
Sen verran kehotan kuitenkin vielä selvittämään, että saisiko mitenkään omalle pihalle edes sukolla 8a pistokkeella ladattua. Tuokin teho riittää jo monille.
#81
Lainaus käyttäjältä: heller - 15.09.21 - klo:15:24
Kiitos nopeista vastauksista.
Eilen testattiin että vartissa sai 50km. Tuo 40kW lataus on ihan kohtalaisen vauhdikas ja jopa riittävä. Kotona ei ole mahdollista ladata.
Vaikka olen pro sähköauto&sähköautoilija, niin sanoisin tämän perusteella että sähköauto ei sovellu teille (vielä)  :( Tai jos latauksen saa jossain muualla elinpiirissä hoidettua, niin sitten ehkä (töissä ja harrastuspaikkojen parkkipaikoilla yms)

#82
Mii / Vs: Mii electric
15.09.21 - klo:11:26
Lainaus käyttäjältä: Emil - 15.09.21 - klo:11:17
Ymmärrän kyllä tietojen keruun riskit yleisellä tasolla siinä mielessä, että niitä voidaan joskus joissain tapauksissa käyttää väärin. Mutta mitä semmoisia tietoja auton valmistaja voisi kerätä, joita voitaisiin myöhemmin käyttää väärin, tai varsinkaan asiakasta vastaan? En äkkiä keksi kyllä. En toisaalta harrasta ihmisten salakuljetusta, enkä laitonta asekauppaa. Jos harrastaisin, niin sitten pitäisi varmaan miettiä mitä liikkumisia kertoo auton valmistajalle.

Auton paikkatieto voi monessa kohtaa olla kiusallisia. Mitä jos valmistajalla oleva tieto valuu työnantajalle/mahdolliselle työnantajalle/murtovarkaalle jne. Oletan kyllä, että tietoa ei kerättäisi tai kerätty tieto on vähintään anonyymiä.
#83
ID.3 / Vs: ID perheen OTA päivitykset
13.09.21 - klo:11:25
Lainaus käyttäjältä: dwntime - 13.09.21 - klo:10:18
Näköjään sivut poistuneet Volkswagen.fi sivustolta joten tulikohan uutisankka tästä?

Joku päivitys tuolla vaan, sillä taas oli viestit 2.3 päivityksestä.
#84
Volkswagen / Vs: ID.5
06.09.21 - klo:17:10
Lainaus käyttäjältä: juubatuuba - 12.08.21 - klo:15:56
Sitäpä sitä. Ei-möhköissä sähköautoissa tarjonta on hyvin rajattu, taitaa olla vain Model S/3, e-Tron GT ja Taycan?
ID.3, e-born Seat, eUP ja kumppanit, Hyundai ioniq, Kia EV6, BMW i4, Polestar 2, EQS, EQE

Onhan noita ei SUV sähköautojakin. Toivottavasti tulisi joku kohtuuhintainen farkku noin 5-6v kuluessa, kun auto taas vaihtuu.
#85
ID.4 / Vs: ID.4
04.09.21 - klo:09:39
Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 04.09.21 - klo:09:05
En käytä koskaan lyhintä etäisyyttä. Minusta turvaväli on siinä jo liian pieni. Yleensä aina käytän toiseksi pisintä väliä.

Tämä on totta! Auton keula on nopeasti kiveniskemien peitossa tuolla lyhimmällä etäisyydellä.
#86
ID.4 / Vs: ID.4
03.09.21 - klo:14:38
Lainaus käyttäjältä: jopo - 03.09.21 - klo:10:27
Jos 2.1 on autossa, niin sen jälkeen ei isoon jakeluun ole tullut vielä mitään. Jotkut harvat ovat saaneet OTAna 2.3:n.

- Auto jättänyt kerran tiellensä. Vaati ihme temppuja, että lähti käyntiin kaupan pihasta. Kai sitten jonkinlainen buutti auttoi lopuksi.

Jenkkifoorumilla on tuollaisia tapauksia tullut vastaan. Ei ole itselläni kertaakaan jättänyt käynnistymättä. 29tkm kohta mittarissa

- Navi sekoilee, ei päivitä sijaintia. Ja muutenkin Iphonen ja navin yhteistyö on kyllä mysteeri käytettävyyden osalta.

Ei ole tullut moista vastaan (auton oma navi). Myös Carplay navigointi toiminut hyvin.

- Spotify pätkii ajoittain (jää 1sec looppiin), jälleen auton uudellenkäynnistys korjaa tilanteen, ehkä...

Muutaman kerran Carplay toistettu musa on pysähtynyt mullakin. Mutta etupäässä ei.

- Etäisyyden mukaan säätyvä vakionopeustoiminnallisuus on vitsi. Pahimmillaan se ei päästä ohittamaan moottoritiellä toista autoa, koska se nappaa viereisestä autosta kiinni. Siinä sitten mennään vierekkäin...

Vasemmankaistan ohitus vai ohitus oikealta? Se taitaa olla jokin liikennesääntö Saksassa, ettei oikealla kaistalla saa suorittaa ohitusta, siksi toimii noin. Tosin eihän tuohon tarvitse kuin painaa kaasua. Mulla ainakin toimii tuo ACC hyvin. Ei kyllä ota viereiseltä kaistalta autoja, mikäli vasenta kaistaa ohittaa.

- Ajokaistavalvonta toimii aivan liian herkästi

Lane assistant on huono, mutta kun itse pidän yleensä Travel Assistin päällä, ei tuo LA silloin puutu peliin läheskään niin herkästi. Tuo LA on selkeästi säädetty sillä ajatuksella, että autossa on myös TA.

- Automaattinen vakionopeussäätö jättää lyhyimmälläkin optiolla edessä olevan auton aivan liian kauas.

Ruuhkaliikenteessä kyllä. Tämä on tosin makuasia.

Kyllä näissä autoissa on eroja. Laadunvalvonnassa puutteita. Oma on mennyt tosiaan tuon 20tkm kohta ilman mitään suurempia ongelmia. Softa on kyykännyt kerran ACC/TA:n osalta kun kilometrejä oli 3tkm. Muuten ollut todella huoletonta menoa.

Samat kommentit, mutta apple carplayn kanssa ei apple music toimi langattomasti kovin hyvin. Pätkii välillä ääntä. Podcastit ja muut toimii langattomasti ihan hyvin. Langalla toimii musiikkikin hyvin.

Pari kertaa toki on äänet kadonneet. Ilmeisesti jos puhelin menee bluetoothilla kiinni niin menee johonkin looppiin.
#87
Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 01.09.21 - klo:21:51
Kuten kerran kirjoitin - huollossa  epävirallisesti sanottiin, että valitettavasti yleensä suurin osa noin 60-90K ajetuista DQ200 laatikoista on viallisia, mutta asiakkaat ei huomaa ajoissa (takun aikana) ja vasta silloin kuin koko laatikko on täysin rikki, mennään huoltoon.

Ja VAG tulevaisuudessa poistaa manuaalivaihteistoon valikoimasta. :(

Puhutaan kuitenkin yhdestä vaihteistosta, jossa enemmän vikaa. Märkäkytkimet ihan kestäviä, kun öljyt vaihdettu ja muutenkaan ei käytöllä rikottu.

Toki kaikissa malleissa on maanantaikappaleita. Mutta niin on kaikissa tuotteissa. Kolleegalla meni Toyota Corollan automaatti rikki 2v autossa. Tekniikaltaan kai hyvinkin yksinkertainen laatikko. Valmistaja/maahantuoja tuon toki maksoi.
#88
ID.3 / Vs: VW ID.3
31.08.21 - klo:11:56
Lainaus käyttäjältä: ConD - 31.08.21 - klo:08:33
Mun mielestä lyhyt varsi on niillä, jotka elää niin kapeakatseisesti ettei ymmärrä että tarpeita voi olla monenlaisia.

Toisilla on harrastuksia ja menoja - vaikkapa mökki, puuhommat, metsästys, retkeily yms. jossa nelivetoa voi oikeasti tarvita. Se että kesät talvet haluaa elää muuallakin kuin betonikuutioissa ei tarkoita mitään kompensointitarvetta välttämättä. Toki jotkut haluaa näyttääkkin jotain, jolloin tilanne on eri.

Tervetuloa hakemaan polttopuita vastaavasta paikasta ID.3:llasi:
https://www.youtube.com/watch?v=Lx28Zgl9dPs

Jos Touaregilla meno on noin vaikeaa, niin vähän epäilen että edes Tesla X tuosta kovin hyvin suoriutuisi.
#89
ID.3 / Vs: VW ID.3
30.08.21 - klo:17:28
Lainaus käyttäjältä: gaasutin - 30.08.21 - klo:16:35
Nelivetoko se mittari on? On VAG:lla sellaisia. Ev6 on "pätevämpi" sähköauto - mach-e ei oikeastaan. Edes rumasti liimattu tabletti keskikonsolissa ei siitä tee sellaista. EV6 ja ioniq 5 taitaa olla myös takavetoja hinnat alkaen.
Tätä samaa minäkin mietin. Yhtään nelivetoa ei minulla ole ollut, enkä toistaiseksi sitä kaivannutkaan. Sähköautossa nelivedon rangen pienennys olisi melkeinpä negatiivinen asia minulle.
#90
Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 17.08.21 - klo:15:22
jos nyt jotain positiivista näistä ketjuista haluaa hakea niin ainakin tiedän nyt että seuraavaa automaattivaihteista autoa ostaessa katselen mieluummin noita 20 vuotta vanhoja robottivaihteisia vaggineita kuin näitä 10 vuotta vanhoja dsg-pelejä, tuntuvat nuo robottivaihteiset olevan luotettavampia pitkässä juoksussa  8)
Eikös nuo DSG:n märkäkytkimilliset vaihteet ole olleet ihan hyvänä pidettyjä. Jos siis vaan öljyt vaihdettu ajallaan. Valitettavasti kaikki huollot ei noita vaihda/tarjoa perushuoltoihin. Suvussa useampi DSG vaihteistoinen auto ollut ja kenelläkään ei ole ollut ongelmia. Iso osa ajettu sinne 250-300 tkm saakka. Tämä ei toki kerro kuin että nämä yksilöt olleet hyviä.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy