Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - John_Galt

#121
Kun kuse plug-in autosta, niin kaksi testattua sukoa pitäisi riittää. 8a teholla taitaa saada jo 7,5h akun tyhjästä täyteen. Tuollaisella ajattelin itse mennä ja autona itsellä tulossa id.4 eli siis ihan täysverinen sähkö.
#122
ID.3 / Vs: VW ID.3
26.03.21 - klo:12:11
Lainaus käyttäjältä: Antore - 26.03.21 - klo:11:48
Tuosta talvitestistä, niin minusta ID.3 pärjäsi siinä ihan hyvin. Harvoin on keskenään vertailussa noin sekalainen seurakunta ja kun mukana on 164 kâ,¬ maksava Taycan niin onhan se mittatikku aika pitkä kun arvosanoja annetaan. Jos nelikot saa liukkaalla etenemisestä kympit niin seiska on ihan hyvä arvosana ;) Ja etenemiskyky on minusta todella hyvä varsinkin jos autoa vertaa muihin takavetoisiin joilla on tullut ajettua (lähinnä bemareita). TM:n verkkopalvelussa on helppo säätää noiden arvosanojen painoarvoja ja jos esim. tuon etenemiskyvyn jättäisi huomiotta olisi ID.3 ollu kolmas heti possun ja volvon jälkeen. Ainoa asia mitä tuossa testissä ihmettelin, oli lämmityslaitteen saama arvosana.

Miten ID3 voi hävitä Volvon XC40 p8:lle? Siinähän kulutus on suuri ja lataus hidasta. Lisäksi auto on sisältä pieni ja varusteetkin minusta aika heikot.

Polestar 2:sta olisin ollut itse kiinnostunut, mutta tuo XC40 herätti minussä eGolf fibat. Polttomoottoriauto, johon laitettu akku ja sähkömoottorit.
#123
ID.3 / Vs: VW ID.3
19.03.21 - klo:16:33
Lainaus käyttäjältä: juubatuuba - 19.03.21 - klo:12:14
Vaikkei ketjuun varsinaisesti liitykään, niin tuo tunnistimien puuttuminen takaovista on omasta mielestäni kyllä ihan megaluokan munaus koko konsernilta, joka jatkuu vuodesta ja mallista toiseen.
Mulla bemarissa puuttuu takaovista tuo tunnistin ja miellän sen hyväksi asiaksi. Pystyy varmistamaan että ne ovet meni lukkoon.
#124
Lainaus käyttäjältä: Mikkes - 13.03.21 - klo:07:46
Ilmeisesti sähkönsiirto, joka on vähintään yhtä kallis kuin sähkölasku.
Mutta älä pelkää, sähkönhinta tulee nousemaan rajusti siinä vaiheessa, jos polttoaineveot alkavat tippumaan. Sinä, autonkäyttäjä tulet maksamaan ja elättämään tämän suomen. Aikoinaanhan trafin autoveron piti olla väliaikainen, arvaappa onko se, ei, se on tullut jäädäkseen, näin uskon minä.
Sitä autosähköä ei voi erottaa siitä muusta sähköstä. Jos polttoaineverot korvataan 100% sähköveron nostolla, vaikuttaa tämä marginaalisesti sähköautoilun hintaan. Aloittajan hintaesimerkit olivat muutenkin joko provoilua tai väärinymmärrystä.
#125
ID.3 / Vs: VW ID.3
12.03.21 - klo:15:43
Lainaus käyttäjältä: Daatta - 12.03.21 - klo:12:14
Ei Doug ja kumppanit softaversioista mitään tienneet, saati niitä tarkistelleet. Koeajot on kuitenkin tehty tuntuvasti ennen 2.1 version julkistusta, joten oletettavasti niissä autoissa on ollut vanhempi softa ajossa. Esisarjan autoja siis. Varmaa tietoa tästä ei ainakaan minulla ole.
Huomiona myös, että ei varmasti mitään valmista softaa ole haudottu volkkarin päässäkään. Voi olla että uudempaa softaa kuin tuotantoautoissa kun niissä ollut niin paljon ongelmia, mutta ei lopullista millään. Beettaversioista kerätään dataa toiminnasta ja korjataan lopullisiin.
#126
ID.4 / Vs: ID.4
05.03.21 - klo:06:45
Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 04.03.21 - klo:21:40
kyllä se kyse on siitä että laitteisto on alitehoinen, esim. Tesla on päivittänyt omiaan monta kertaa. VW kun ei autonomista ajoa vielä tue niin ei sitä varsinaista isompaa "tietokonetta" vielä autossa ole, paikka kuulemma on takakontissa varattuna.
Eiköhän tuon laitteiston teho vedä vertoja muutaman vuoden takaisiin tietokoneisiin/tabletteihin. Huono softa saa käytön lagittamaan, vaikka millainen teho taustalla. Tuo hitaushan muutenkin parantunut, joka kuvastaa että kyse softaongelmasta. Päivän oli ID.3 koeajossa ja tuo näyttö toimi silloin kuin ajatus. Kuvastaa että teho on kyllä riittävä.
#127
ID.4 / Vs: ID.4
26.02.21 - klo:08:19
Tuli sitten itsekkin tilattua ID4 tech varusteilla. (tai leasing yhtiön kai lopullinen tilaus pitäisi nyt hoitaa) Heinä- elokuulle lupailivat autoa. Toivottavasti ei enää tuosta myöhästyisi. Myyjä ei toki turhan optimistinen ole, kun sanoi että koeajamaan pääsisi vasta joskus huhtikuussa jos/kun nyt jo autoja saapuu koeajettaviksikin. ID.3:n koeajon pohjalta sitten ostettiin sikaa säkissä. Se kyllä jo toimi ihan hyvin lyhyen koeajon perusteella.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy