Octavia III facelift OBDeleven koodauksia

Aloittaja ropellihattu, 21.06.17 - klo:07:57

« edellinen - seuraava »

BMF

#240
Lainaus käyttäjältä: jaston - 19.09.20 - klo:23:11
Oli tullut uusi valmis koodaus Octavian kohdalle OBDEleveniin; Throttle pedal response (standard tai responsive).

Onko kellään kokemuksia tästä?

Käsittääkseni kaasuvaste toimiii jyrkemmin...autosta ei tule nopeampi. Jotkut väittää että tulee vähän "nykivän oloinen" tuolla responsivella koska pedaalia ei tarvi kun vähän liikauttaa niin kaasu reakoi herkemmin, sekä kulutus mukamas kasvanut...
En usko että itse ainakaan pitäisin varsinkaan matka-ajossa enkä ole lähtenyt leikkimään tuon asetuksen kanssa. Mutta jos kehtaat kokeilla niin käy kertomassa kokemukset.


Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: jaston - 19.09.20 - klo:23:11
Oli tullut uusi valmis koodaus Octavian kohdalle OBDEleveniin; Throttle pedal response (standard tai responsive).

Onko kellään kokemuksia tästä?

Olen kokeilut Seat Leon -ssa sitä Carista -n avulla - https://blog.caristaapp.com/throttle-response-behavior-for-mk7-based-cars-mqb-platform-a6631cbfca68

Mutta sen jälkeen pitää pedaalia liikauttaa hyvin herkästi, muuten ajo on "hyppivä" ja ensinnäkin talvella hyvin vaikea.

VAGkilainen

Saako adabt. vakkaria ohjelmoitua niin että pudottaisi ja nostaisi käytössä olevasta nopeudesta 5 tai 10km/h?
Ã,,rsyttävä jos ajat esim. 104km/h niin ensin pudottaa 100;n ja sitten 10 portaissa.
Ei matka tapa vaan vauhti. Pätee liikuntaan ja autoiluun.

Skoda Octavia Combi 2,0 TDI 184 4x4 RS

M_M

VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Ocutj

Saahan siitä vakkarin vivusta +/- 1km/h kerrallaan myöskin. Jos ajaa 104 niin yksi vivun veto itseen päin niin 105, esim.

VAGkilainen

Lainaus käyttäjältä: Ocutj - 12.10.20 - klo:22:58
Saahan siitä vakkarin vivusta +/- 1km/h kerrallaan myöskin. Jos ajaa 104 niin yksi vivun veto itseen päin niin 105, esim.
Pitää paikkansa  ;) :D
Ei matka tapa vaan vauhti. Pätee liikuntaan ja autoiluun.

Skoda Octavia Combi 2,0 TDI 184 4x4 RS

Tommix

Lainaus käyttäjältä: Ocutj - 12.10.20 - klo:22:58
Saahan siitä vakkarin vivusta +/- 1km/h kerrallaan myöskin. Jos ajaa 104 niin yksi vivun veto itseen päin niin 105, esim.
Ehkä tässä haetaan kuitenkin sitä että kun vakkarissa on 104 km/h (sadan alueella) ja rajoitus muuttuu 80 km/h niin montako viiksen vetoa tarvitaan että nopeus putoaa 20 km/h siitä 104 km/h:sta? Yksi viiksen veto olisi kiva kuten kysyjä kysyy.
Käyttis: G31 530eX
ex Octavia III:t: RS 245 LB TSI DSG Corrida Red 2020, RS LB 2.0 TDI DSG 4x4 Candy White 2017, 1.8 TSI LB Elegance DSG Candy White 2015
Harrasteena ///M4

VAGkilainen

Lainaus käyttäjältä: Tommix - 17.10.20 - klo:10:59
Ehkä tässä haetaan kuitenkin sitä että kun vakkarissa on 104 km/h (sadan alueella) ja rajoitus muuttuu 80 km/h niin montako viiksen vetoa tarvitaan että nopeus putoaa 20 km/h siitä 104 km/h:sta? Yksi viiksen veto olisi kiva kuten kysyjä kysyy.
Kyllä juuri tuota, epäselvästi ilmaisin tuon tarpeen. Tosiaan kun rajoitus esim. putoaa niin 104 => 84 parilla sipasulla ja taas päinvastoinkin. Aikaisemmissa malleissa tuo joskus oli niin, ja vaimon passatissa myös. Ja saahan tuosta viiksen päästä pitkällä painalluksella putoamaan lukemaa tosin hieman epämääräisemmin. Mutta pärjää tuollakin, ei tuo ole päivittäisistä ongelmista suurin. Mielenkiinnosta kyselen kun täällä tietoa tuntuu olevan.
Ei matka tapa vaan vauhti. Pätee liikuntaan ja autoiluun.

Skoda Octavia Combi 2,0 TDI 184 4x4 RS

Nantti

Lainaus käyttäjältä: ropellihattu - 13.04.18 - klo:10:13
Muistaako joku nähneensä jossain postauksen jossa joku oli muuttanut DRL lux-arvoja jotta päiväajovalot syttyvät hämärämmässä? VCDS:lla oli tehnyt mutten taas osannut käyttää hakua tarpeeksi tehokkaasti jotta olisin löytänyt tuon säikeen...

Moi,

Mahtaako tälle löytyä ohje jostain? Ã,,kkiseltään en löytänyt?


O.C.Taavi

Onko kukaan tutkinut ,pysyykö istuinlämmityksen lämpöarvoa muutamaan, tahtoo 1:s tehollakin olla turhan kuumat...

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: O.C.Taavi - 31.01.21 - klo:11:21
Onko kukaan tutkinut ,pysyykö istuinlämmityksen lämpöarvoa muutamaan, tahtoo 1:s tehollakin olla turhan kuumat...
Itse laitoin tällaiset arvot. Harvoin tarvii laittaa muutenkaan tuosta ykkösasennosta isompaa, vaikka pienensin arvoa. Eli central electrics 09 ja adaptaatio.





Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

O.C.Taavi

Kiitokset ohjeista,
löytihän valikko,mistä muutella. Ilmeisesti molemmille etu istuimille erikseen asetettavissa ala/ylä rajat kytkimen eri tehovalinnoille.

jaston

Ohjelmat listaan oli lisätty Start/Stop system deactivation. Ei löytynyt kun pre-fl Octaviaan aiemmin valmiina ohjelmana.
Tuossa varoitetaan, että ei toimisi kaikissa autoissa control unit:in päivityksien takia...?
Octavia -13 1.4 TSI -> Octavia -17 1.0 TSI -> Octavia -18 2.0 TSI RS 230

M_M

Lainaus käyttäjältä: jaston - 10.02.21 - klo:22:27
Ohjelmat listaan oli lisätty Start/Stop system deactivation. Ei löytynyt kun pre-fl Octaviaan aiemmin valmiina ohjelmana.
Tuossa varoitetaan, että ei toimisi kaikissa autoissa control unit:in päivityksien takia...?

Riittävän uusista Octavioista ei enää Start-stop lähde koodaamalla pois. Varmaan siksi tuo varoitus sitten.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

O.C.Taavi

Uuden akun koodaus, onko kukaan tutkinut miten obdelevenillä kerrotaan että akku vaihdettu.
🔋🚗📲

impiol

Osaako joku kertoa tai onko ollut vastaavaa ongelmaa? Useampaan kertaan kokeilin maksaa 10 krediittiä ja laittaa akun varauksen katsottavaksi, mutta joka kerta huolimatta tekstistä "koodaus onnistui" ei se jäänyt päälle. Onko näissä joku juttu, mikä pitäisi tehdä, että saisi tiedot tallennettua

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: impiol - 01.01.22 - klo:10:51
Osaako joku kertoa tai onko ollut vastaavaa ongelmaa? Useampaan kertaan kokeilin maksaa 10 krediittiä ja laittaa akun varauksen katsottavaksi, mutta joka kerta huolimatta tekstistä "koodaus onnistui" ei se jäänyt päälle. Onko näissä joku juttu, mikä pitäisi tehdä, että saisi tiedot tallennettua

Niiden krediittien kautta ei kannata tehdä muutoksia, kun ei ole tietoa, mihin kaikkialle tukee muutoksia. Ja kuten huomasit, eivät välttämättä edes toimi.

jaston

Itse kyllä käyttänyt niitä valmiskoodauksia, eikä ole ongelmia niiden kanssa ollut.
Nykyisen auton kanssa niistä ei jostain monikaan toimi. Esim. lasinpesurien toimintaa olisi kiva säätää, kun roiskii joka kerta ekalla vedolla ajovaloillekin. Raivostuttavaa. Mutta noista valmiskoodauksista ei mikään suostu -18 ikäisessä RS Octaviassas menemään perille.
Octavia -13 1.4 TSI -> Octavia -17 1.0 TSI -> Octavia -18 2.0 TSI RS 230

VAGkilainen

Lainaus käyttäjältä: jaston - 02.01.22 - klo:16:27
Itse kyllä käyttänyt niitä valmiskoodauksia, eikä ole ongelmia niiden kanssa ollut.
Nykyisen auton kanssa niistä ei jostain monikaan toimi. Esim. lasinpesurien toimintaa olisi kiva säätää, kun roiskii joka kerta ekalla vedolla ajovaloillekin. Raivostuttavaa. Mutta noista valmiskoodauksista ei mikään suostu -18 ikäisessä RS Octaviassas menemään perille.
Saman ikäinen ja sama malli, en tiedä miten toteutettu mutta joka kymmenes kerta pesee ajovalot.
Ei matka tapa vaan vauhti. Pätee liikuntaan ja autoiluun.

Skoda Octavia Combi 2,0 TDI 184 4x4 RS

o.b.

Suosittelen lukemaan/luetuttamaan kaikkien ohjainyksiköiden adaptaatiokanavat talteen ennen noita modauksia. Astetta helpompi palautella jos jokin menee pahasti pieleen. Alla pätkä B8 Passatin BCM:stä esimerkiksi. Yhteensä tuossa on 2288 adaptaatiokanavaa, joten arvattavaa riittää ::)

   SW:5Q0-937-086-AJ   HW:5Q0-937-086-AJ ---  Cent. Elect.
   Component:BCM PQ37BOSCH 028 0162, Coding:00031846C2C102FF4FE44014001407081C80000000000000000000000000
   EV_BodyContrModul1UDSBosc,015002,EV_BCMBOSCH_015.rod
   Thursday,20,May,2021,20:29:39:10613
   VCDS Version: Release 21.3.0 (x64)  Data version: 20210226 DS325.0
   VCID: 0248ABEA9526649BD5-8056
   
IDE00001-ENG99061-Production mode-Access control,not active ,3   
IDE00001-ENG115730-Production mode-Exterior lighting,not active ,3   
IDE00001-ENG116710-Production mode-Frontwischer deaktivieren,not active ,3   
IDE00001-ENG112304-Production mode-Heckwischer,not active ,3   
IDE00001-ENG98647-Production mode-Interior lights,not active ,3   
IDE00001-ENG115729-Production mode-Scheinwerferreinigung,not active ,3   
IDE00001-ENG115731-Production mode-Virtuel_pedal,not active ,3   
IDE00002-Transport mode,active ,1   
IDE00820-Activating and deactivating all development messages,not active ,1   
IDE01268-ENG115835-Windshield wiper-Adaptives Nachwischen bei SRA,not active ,12   
IDE01268-ENG116609-Windshield wiper-Anzahl Betaetigungen Frontwaschanlage pro SRA Aktivierung,0 ,12   
IDE01268-ENG115836-Windshield wiper-Frontwischer Notlaufprogramm,active ,12   
IDE01268-ENG116614-Windshield wiper-Frontwischer Referenzlauf,active ,12   
IDE01268-ENG133394-Windshield wiper-Frontwischer_Abtauposition,not active ,12   
IDE01268-ENG116617-Windshield wiper-Geschwindigkeitsabhaengige Wischstufenrueckschaltung,active ,12   
IDE01268-ENG116615-Windshield wiper-Menuesteuerung Frontwischer,not active ,12   
IDE01268-ENG115771-Windshield wiper-Regensensor aktivieren,Deactivating ,12   
IDE01268-ENG115769-Windshield wiper-SRA bei Waschwassermangel,not active ,12   
IDE01268-ENG115767-Windshield wiper-SRA Einweichpausenzeit,0 ms,12   
IDE01268-ENG115768-Windshield wiper-SRA Nachwaschzeit,0 ms,12   
IDE01268-ENG116611-Windshield wiper-SRA Pausenzeit,0 ms,12   

Ocuvaavi

Jos BCM:n luetuttaa niin saako asetukset tiedostona, jolla asetukset voisi tarpeen tullen resetoida aiempiin arvoihinsa, vai pelkästään h...tin pitkänä listauksena? Itse olen tähän saakka ottanut luurilla kuvaruutukaappauksen OBD11 näytöltä ennen ja jälkeen jokaisen yksittäisen modauksen.

M_M

Lainaus käyttäjältä: Ocuvaavi - 13.01.22 - klo:10:41
Jos BCM:n luetuttaa niin saako asetukset tiedostona, jolla asetukset voisi tarpeen tullen resetoida aiempiin arvoihinsa, vai pelkästään h...tin pitkänä listauksena? Itse olen tähän saakka ottanut luurilla kuvaruutukaappauksen OBD11 näytöltä ennen ja jälkeen jokaisen yksittäisen modauksen.

VCDS:n nykyversioissa on mahdollisuus ottaa moduuleista heksadumppi. Sen voi palauttaa sellaisenaan takaisin, jos haluaa palauttaa kaikki adaptaatiokanavat dumpin sisältämiin arvoihin.

VCDS toki tekee myös tuota kuvaamaasi toimintoa automaattisesti taustalla. Jokainen koodaukseen tai adaptaatiokanaviin tehty muutos tallennetaan logitiedostoihin, mutta niiden avulla asioiden palauttaminen onnistuu vain käsityönä.

EDIT: Hups, tämä oli tosiaan otsikkonsa mukaisesti OBDEleven-ketju... no tulipahan nyt mainittua.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Ocuvaavi

Lainaus käyttäjältä: jaston - 10.02.21 - klo:22:27
Ohjelmat listaan oli lisätty Start/Stop system deactivation.

Missä em. lista sijaitsee?

Ocuvaavi




Saisikohan koodattua kaksi ylintä täppää oletukseksi?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy