Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

Polygon

Kuinka usein olette vaihtaneet jakohihnaa? Autossa ei enää tehdastakuuta voimassa, mutta onko akkutakuun puolesta merkistystä, jos tuon huollon teettää muualla kuin marmorilla?

E: voi poistaa, tuolla olikin jo threadi ko. aiheesta.

M_M

Lainaus käyttäjältä: makelja - 12.08.22 - klo:08:11
Voitko tarkentaa miten toimit? Auton liikkuessa kässäri päälle vai?

Jos kesken ajon vetää käsijarrun katkaisijasta niin auto jarruttaa varsin voimallisesti niin kauan kuin katkaisijaa pitää vedettynä.

Ei sinänsä kai eroa millään tavalla siitä, että tallaa ihan sitä normaalia jarrupoljinta kaikin voimin.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: M_M - 12.08.22 - klo:09:10
Jos kesken ajon vetää käsijarrun katkaisijasta niin auto jarruttaa varsin voimallisesti niin kauan kuin katkaisijaa pitää vedettynä.

Ei sinänsä kai eroa millään tavalla siitä, että tallaa ihan sitä normaalia jarrupoljinta kaikin voimin.

Ja muistakaa, että käsijarrun yksi virallinen funktio on toimia varajarruna. Eli jos joku pelkää rikkovansa jotain käyttämällä käsijarrua vauhdissa niin huoli on täysin turha.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 10.08.22 - klo:08:14
Nyt tuli tieto että lämmityslaitteen PTC vastus rikki. Osat tilattu euroopasta ja tulee ehkä joskus..

Auto kunnossa, PTC vaihdettu.

Varaosan hinta reilu 1300e ja työtä vajaa 200e.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Banned

Autotalli on paras keino ruostuneiden jarrulevyjen ehkäisemiseksi ;D Ei ole ruostetta näkynyt muuten kuin pesujen jälkeen.
Passat GTE

m4x1mu5

Lainaus käyttäjältä: James86 - 09.08.22 - klo:20:37
Mutta GTE modella kulutus taas nousee varmasti huomattavasti?

Eli mikä olisi paras kombo teidän mielestä? Kannattaako tuo moottoritie 120km/h pätkä ajaa mielummin GTE modella vai Hybrid mode (B-vaihde) vai millä? En ole vielä ehtinyt kauheasti testailla kulutuksien eroa.

Me ajetaan kaikki matka-ajot GTE-moodilla loogisemman kaasun ja paremman kiihtyvyyden takia ja kulutus asettuu vaimolla 4.7-4.9l/100km ja mulla 5.3-5.8l/tasolle, ei ollenkaan paha. Sama kulutus mitä aikaisempi 2.0 TDI Passatilla.
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

Immunity

EPC valo sitten meni syttymään... Heti kun polttomoottori käynistyy, niin syttyy. Jos sammuttaa, ja lähtee uudestaan sähköllä, niin ei tietenkään pala. Sen verran nuhaista polttomoottorilla meno, että parempi olla ajamatta ja tilata hinuri. Saapahan edes liikkumisturvasta sijaisauton pariksi päivää...

Vikavaihtoehtoja taitaa olla riittävästi tuon valon takana.

Immunity

Lainaus käyttäjältä: Immunity - 13.08.22 - klo:00:34
EPC valo sitten meni syttymään... Heti kun polttomoottori käynistyy, niin syttyy. Jos sammuttaa, ja lähtee uudestaan sähköllä, niin ei tietenkään pala. Sen verran nuhaista polttomoottorilla meno, että parempi olla ajamatta ja tilata hinuri. Saapahan edes liikkumisturvasta sijaisauton pariksi päivää...

Vikavaihtoehtoja taitaa olla riittävästi tuon valon takana.

Heh... onpahan Volkkarin palvelut hiukka heikentyneet. Sijausauton toimitus on omalla kustannuksella. Eli ei tuoda ilmaiseksi hyytyneen auton luokse. Lisäksi piti olla samaa kokoluokkaa ja saman konsernin auto, mutta sitten kaivoivat jostain Kia Ceedin Passatin tilalle  :D  Noh, näillä mennään  8)

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: M_M - 12.08.22 - klo:09:10
Jos kesken ajon vetää käsijarrun katkaisijasta niin auto jarruttaa varsin voimallisesti niin kauan kuin katkaisijaa pitää vedettynä.

Ei sinänsä kai eroa millään tavalla siitä, että tallaa ihan sitä normaalia jarrupoljinta kaikin voimin.

Juuri näin. Se ero on polkimen painallukseen, että regeniä ei tule mukaan yhtään.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

miz

^
Käyttääkö siis etupään jarruja myös liikkeellä ollessa? Luulin että tuo käyttää vain takarruja sähköllä vaikka auto olisi liikkeelläkin.

L1nkkku

Morjensta,

Harkinnut tässä gte Passatin hankkimista. Ainut asia mikä mietityttää on kulutus moottoritie ajossa ja suht pitkällä matkalla. Minulla ajo on pääsääntöisesti moottoritietä. Tampere -helsinki väliä tulee ajettua ja kilometrejä noin 450km päivässä.Tästä moottoritietä 350-400km Lataus mahdollisuutta ei ole toisessa päässä. 

Millaisia kulutuksia olette saaneet gte Passatilla moottoritie ajossa?

mattix

Lainaus käyttäjältä: L1nkkku - 14.08.22 - klo:08:51
Morjensta,

Harkinnut tässä gte Passatin hankkimista. Ainut asia mikä mietityttää on kulutus moottoritie ajossa ja suht pitkällä matkalla. Minulla ajo on pääsääntöisesti moottoritietä. Tampere -helsinki väliä tulee ajettua ja kilometrejä noin 450km päivässä.Tästä moottoritietä 350-400km Lataus mahdollisuutta ei ole toisessa päässä. 

Millaisia kulutuksia olette saaneet gte Passatilla moottoritie ajossa?
Katso sivu 176.

Jos urku auki päästää (mittarinopeus 135-140) Hki-Tre-Hki, niin sinne seiskan nurkille mennään. Jos mittarinopeus on 120 km/h, niin aika lähellä on reipas 6.0 l/100km kulutus.

Ohituskaista

Lainaus käyttäjältä: L1nkkku - 14.08.22 - klo:08:51
Morjensta,

Harkinnut tässä gte Passatin hankkimista. Ainut asia mikä mietityttää on kulutus moottoritie ajossa ja suht pitkällä matkalla. Minulla ajo on pääsääntöisesti moottoritietä. Tampere -helsinki väliä tulee ajettua ja kilometrejä noin 450km päivässä.Tästä moottoritietä 350-400km Lataus mahdollisuutta ei ole toisessa päässä. 

Millaisia kulutuksia olette saaneet gte Passatilla moottoritie ajossa?

Lataushybridiä ei ole suunniteltu tuonkaltaiseen ajoon. Kevythybridi tai pelkkä diesel ajaisivat myös asiansa moottoritieajossa, sähköllä ei ole järkeä ajaa moottoritiellä. Käytännössä GTE on kevythybridi tuossa ajossa, 10% ajosta voi ajaa sähköenergialla. Jos kulutuksella on merkitystä noilla ajomäärillä, niin tärkeintä on pudottaa ajonopeutta.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: miz - 13.08.22 - klo:21:48
^
Käyttääkö siis etupään jarruja myös liikkeellä ollessa? Luulin että tuo käyttää vain takarruja sähköllä vaikka auto olisi liikkeelläkin.
ABS-jarrutus kaikilla pyörillä, jossain alle 5km/h nopeudessa ajetaan satulat sähköllä kiinni eli ns. käsijarru päälle.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Immunity

Lainaus käyttäjältä: Ohituskaista - 14.08.22 - klo:19:54
Lataushybridiä ei ole suunniteltu tuonkaltaiseen ajoon. Kevythybridi tai pelkkä diesel ajaisivat myös asiansa moottoritieajossa, sähköllä ei ole järkeä ajaa moottoritiellä. Käytännössä GTE on kevythybridi tuossa ajossa, 10% ajosta voi ajaa sähköenergialla. Jos kulutuksella on merkitystä noilla ajomäärillä, niin tärkeintä on pudottaa ajonopeutta.

Ei tosiaan kannata hybridiä noilla kilometrimäärillä hommata. Diesel on todennäköisesti paras ja edullisin vaihtoehto.

IKH-72

Voiko GTE:ssä säätää jotenkin sitä minkä ajan jälkeen auto lähtee vielä itsekseen liikkeelle sen jälkeen kun adaptiivinen vakkari on sen automaattisesti ensin toisen auton perään pysäyttänyt? Ainakin omassa autossani tuo aika tuntuu vaihtelevan täysin satunnaisesti. Joskus poistaa "lähtövalmis" (tai jotain vastaavaa) tekstin mittaristoista vain muutaman sekunnin pysähdyksen jälkeen mutta joskus pitää sen aktiivisena hyvinkin pitkään. Vai onko tuossa joku automatiikka jota en vain tajua?

dwntime

Lainaus käyttäjältä: IKH-72 - 15.08.22 - klo:10:37
Voiko GTE:ssä säätää jotenkin sitä minkä ajan jälkeen auto lähtee vielä itsekseen liikkeelle sen jälkeen kun adaptiivinen vakkari on sen automaattisesti ensin toisen auton perään pysäyttänyt? Ainakin omassa autossani tuo aika tuntuu vaihtelevan täysin satunnaisesti. Joskus poistaa "lähtövalmis" (tai jotain vastaavaa) tekstin mittaristoista vain muutaman sekunnin pysähdyksen jälkeen mutta joskus pitää sen aktiivisena hyvinkin pitkään. Vai onko tuossa joku automatiikka jota en vain tajua?

Siellä on 2 vaihtoehtoa. Moduulin 13 koodauksessa saattaa löytyä semmoinen bitti kuin pre-triggertime reduction. Siinä jos on täppä, sen poistamalla aika kasvaa muistaakseni 13 sekuntiin mitä auto pitää ACC:ta "valmiudessa". Tuo enabloituna oli muistaakseni 3 sekuntia se aika.

Ja riippuu sitten tutkasta. Kaikissa tutkamoduuleissa tuota ei ole.

heller

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 15.08.22 - klo:12:28
Siellä on 2 vaihtoehtoa. Moduulin 13 koodauksessa saattaa löytyä semmoinen bitti kuin pre-triggertime reduction. Siinä jos on täppä, sen poistamalla aika kasvaa muistaakseni 13 sekuntiin mitä auto pitää ACC:ta "valmiudessa". Tuo enabloituna oli muistaakseni 3 sekuntia se aika.

Ja riippuu sitten tutkasta. Kaikissa tutkamoduuleissa tuota ei ole.

Mielenkiintoista. Ihmettelinkin miksi entisessä golffissa oli ~3sek ja mielestäny nykyinen Octavia odottelee pitempään.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Immunity

#5388
Lainaus käyttäjältä: Immunity - 13.08.22 - klo:00:34
EPC valo sitten meni syttymään... Heti kun polttomoottori käynistyy, niin syttyy. Jos sammuttaa, ja lähtee uudestaan sähköllä, niin ei tietenkään pala. Sen verran nuhaista polttomoottorilla meno, että parempi olla ajamatta ja tilata hinuri. Saapahan edes liikkumisturvasta sijaisauton pariksi päivää...

Vikavaihtoehtoja taitaa olla riittävästi tuon valon takana.

Ahtopaineen säätimen tanko pettänyt. Säätimen joutuu vaihtamaan samassa, kun ei tankoa ole erikseen. Kustannusarvio 850e koko roska. Goodwilliä ei heru, kun Saksasta tuotu auto (maahantuojalta ei tietysti voi sitä edellyttääkään), mutta ei edes mukamas valmistajalta, kun yli 6v vanha auto.

Noh, tässä tapauksess ei ehkä oletettavissa ole vastaantuloa, mutta onkohan kohtelu yhtä tylyä, jos esim. DSG pettäisi?  Myös valmistajan suunnalta :(

Banned

#5389
Lainaus käyttäjältä: Immunity - 15.08.22 - klo:15:12
Ahtopaineen säätimen tanko pettänyt. Säätimen joutuu vaihtamaan samassa, kun ei tankoa ole erikseen. Kustannusarvio 850e koko roska. Goodwilliä ei heru, kun Saksasta tuotu auto (maahantuojalta ei tietysti voi sitä edellyttääkään), mutta ei edes mukamas valmistajalta, kun yli 6v vanha auto.

Noh, tässä tapauksess ei ehkä oletettavissa ole vastaantuloa, mutta onkohan kohtelu yhtä tylyä, jos esim. DSG pettäisi?  Myös valmistajan suunnalta :(

Vaikuttaa varmaan ajetut kilometritkin tuohon goodwilliin. Kannattaa turbopajoilta kysellä löytyisikö heiltä tuohon korjaukseen apua. Kokonaisia turboja saa näköjään kunnostettuna "puoleen hintaan" tuosta, kun antaa vanhan vaihdossa.
Passat GTE

ukormi

Onhan tää vähänkään vanhemmilla käytetyillä ajaminen melkoista lottoa. Näillä vanhemmilla GTE autoilla voitotkin on sitten suuremmat, etenkin kun 8v akkutakuukin menee umpeen.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: ukormi - 15.08.22 - klo:15:50
Onhan tää vähänkään vanhemmilla käytetyillä ajaminen melkoista lottoa. Näillä vanhemmilla GTE autoilla voitotkin on sitten suuremmat, etenkin kun 8v akkutakuukin menee umpeen.

Toimiessaan GTE on monin tavoin etevä kärry, mutta riskienkantokykyä on syytä omistajalta löytyä. Tuttavalta särkyi noin kahden vuoden pitoajalla DSG (meni kokonaan vaihtoon), sähkömoottori ja PTC. Kaikkien kustannuksiin hänen onnekseen osallistui myyjäliike. Vähän täytyy hämmästellä nousseiden pyyntihintojen perusteella pääteltävissä olevaa kovaa kysyntää, kun GTE kuitenkin on ehkä vikaherkin nyky-VAG ja huoltaminenkin on tyyristä. No, mitäpä sitä ei ihminen tekisi välttääkseen kalliilla polttoaineella ajamisen ;D

Banned

Mulla ollut kolme vuotta GTE alla. 74 tkm nyt ajettu. Ei tähän ole tarvinnut tehdä muuta kun ohjelman mukaiset huollot. Täytyy laittaa kiertoon siinä 120 tkm ajettuna, niin ei toivottavasti ehdi nalli napsahtamaankaan. 
Passat GTE

mattix

Aika vaikea sanoa, mikä on luotettavin ja epäluotettavin.

Itselläni ja kavereillani yhteensä 7 GTE-pasuunaa tai -golfia. Merkittävin vika lämppärin hajoaminen.

Huoltoja on usein ja siten tulee hintaa. Itselläni huoltoliike kuitenkin huolii omat öljyt ja suodattimet, niin ei paha.

Seuraava auto on täyssähkö. On muuten sitten ihanaa, kun voi viimeisen 10v kokemukset asioista EGR, hiukkasloukku, imusarjan läpät, öljyt, vaihdelaatikko, jakohihna, polttoaine- ja öljynsuodatin, säteilylämmitin, webasto ja kaikenlainen nakutus tai sätkätys jättää historiaan.

ukormi

Lainaus käyttäjältä: mattix - 15.08.22 - klo:21:37
Seuraava auto on täyssähkö. On muuten sitten ihanaa, kun voi viimeisen 10v kokemukset asioista EGR, hiukkasloukku, imusarjan läpät, öljyt, vaihdelaatikko, jakohihna, polttoaine- ja öljynsuodatin, säteilylämmitin, webasto ja kaikenlainen nakutus tai sätkätys jättää historiaan.
Tämä on kyllä todella hyvä puoli sähköautoissa. Kunhan vaan akkutakuu on voimassa niin suhteellisen huolettomia ja miellyttäviä kilometrejä sitten ajetaan. Mulla olisi nyt liisarilistalla otettavissa ID3 Pro Performance Tech mutta eipä voi laittaa 535e kuukaudessa lisää taas yhteen autoon kun tuli ostettua tuo S3.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

James86

Seuraavaksi kysymys lohkolämmitimestä.

Olisi tarkoitus asentaa Defan säteilylämmitin 2018 Passatiin. Ongelmia on ollut kuulemma tuon lohkolämmitimen + MODE 2 latausjohdon kanssa. MODE 3 ei ole tällä hetkellä valitettavasti mahdollista kotona, joten oletteko huomanneet et ilmeneekö nuo viat minkä valmistajan MODE 2 kaapelin kanssa, minkälainen ratkaisu teillä on ?


Kiitos avustanne.

avtsi

Onko kellään täällä tietoa GTE-yksilöistä, joihin olisi volkkarin takuuna vaihdettu akkuja? Epäilen oman auton akun hiipuvan (kokemusten ja lukujen valossa). Volkkarilla olivat epäileväisiä ja sanoivat, että olisi todella harvinaista, kuulma vain pari autoa käynyt koskaan edes tutkimuksissa. Lisäksi muistuttivat, että voisi tulla 1000e lasku tutkimuksista, jos ei todeta akun olevan viallinen.

Autolla ikää alle 5v ja ajettu 100tkm, olisiko näin tuoreeltaan hiipunut akku tosiaan niin harvinainen, ettei huoltoneuvoja muista edes kuulleensa vastaavasta?
Ex. 2013 VW Golf 1.4TSI ACT
2017 Golf GTE

Wiiseli

Helpoimmalla pääset, kun lasket akun ulosannin: km*kwh/100. Toinen tapa on hankkia obdeleven, jolla pystyy katsomaan kuinka paljon akku on ottanut löylyä sisään latauksessa.Hyvin vähän on tullut 1,5 vuoden aikana eteen kokonaisten akkujen vaihtoja.
PASSAT GTE VM. 2020

avtsi

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 27.08.22 - klo:13:10
Helpoimmalla pääset, kun lasket akun ulosannin: km*kwh/100. Toinen tapa on hankkia obdeleven, jolla pystyy katsomaan kuinka paljon akku on ottanut löylyä sisään latauksessa.Hyvin vähän on tullut 1,5 vuoden aikana eteen kokonaisten akkujen vaihtoja.
OBDelevenillä katsoin akun energiamäärän ja lataustason, 55% lataustasolla sanoi akussa olevan 2800Wh energiaa -> 100% vastaisi 5,1kWh. Kyseessä siis Golf GTE, akun nettokapasiteetti speksien mukaan ilmeisesti 7,8kWh. Lataus tyhjästä täyteen vie 6,2kWh energiaa seinästä.
Ex. 2013 VW Golf 1.4TSI ACT
2017 Golf GTE

Wiiseli

Lainaus käyttäjältä: avtsi - 27.08.22 - klo:14:32
OBDelevenillä katsoin akun energiamäärän ja lataustason, 55% lataustasolla sanoi akussa olevan 2800Wh energiaa -> 100% vastaisi 5,1kWh. Kyseessä siis Golf GTE, akun nettokapasiteetti speksien mukaan ilmeisesti 7,8kWh. Lataus tyhjästä täyteen vie 6,2kWh energiaa seinästä.
kannattaa katsoa, kun on täysi. Obdeleven näyttää kuljettajan käytössä olevan kapasiteetin. Mitä nopeesti lueskelin niin brutto olisi 8,7 ja siitä karkeesti 6 olisi kuskin käytössä, jos menee samalla tavalla kuin Passatissa eli ~70%. Obdelevenillä kyllä näkee live datasta paljon akuissa on potkua jäljellä, kun polttis hörähtää. Passatissa niin että täytenä 95% ja kuskille tyhjänä 25% jäljellä. Mulla isompi akkuinen( brutto 13) Passat lataa akkuihin 8- 8,8 kwh ja siltii pääsee sen 50-60 km kesällä. kesäkeleillä. En olis niin hirveen huolissaan.
PASSAT GTE VM. 2020

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy