Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - kktune

#1
Elektroniikka / Vs: Obdeleven
06.12.23 - klo:17:22
Löytyykö Uudenmaan alueelta läheltä Tuusulaa ketään joka voisi pientä korvausta vastaan nollata huoltoilmoituksen? Auto on Audi A6 2015. Palvelua voi tarjota vastaamalla tähän tai yksityisviestillä.
#2
Tarve otsikonmukaiselle työlle B9 A4 2.oTDI:lle, olisiko kenelläkään tiedossa hyvä ja edullinen paikka suorittaa kyseinen työ uudenmaan alueella, mieluiten jossain Tuusulan lähistöllä?
#3
Tulikin sama neuvo muualta yhtäaikaa.
#4
Tässä yksi keino: mene sivulle www.realoem.com ja siellä syötä auton valmistenumeron 7 viimeistä merkkiä asianmukaiseen kenttään.  Hakutuloksena saat autosta kaikenlaista tietoa, mm. auton valmistumisajankohdan ja tuon kaivatun moottorin tyypin.
#5
Tässä taloudessa autonvaihtoa on pohdiskeltu kaksi kertaa viimeisen kuukauden aikana. Ensin vaimon Leon -06 vaihtui BMW E90:een, vähän käytettyyn ja vähän ajettuun. Eipä siinä sitten itsekään enää voinut volkkariin tyytyä, vuoden vanha Passat vaihtui muutamaa kuukautta vanhempaan BMW F10:een. Ei ole ollut kyllä kummassakaan tapauksessa kaduttanut.
#6
Tuohon öljynsyöntiin:kun öljyä joutuu jatkuvasti palotilaan, se tarttuu vähitellen venttiileihin ja männänpäihin eli moottori karstoittuu. Ajan mittaan se aiheuttaa pakoventtiilivaurion ja sitä kautta kansiremontin. Kyllä yli litran kulutus/5000km on pidemmän päälle moottorille haitaksi vaikka automerkkien edustajat mitä tahansa valehtelisivat.
#7
Sainpa soitettua Laakkoselle. Mikäli asia oikein kerrottin, kaikissa huolloissa tehdään aika lailla samat asiat poislukien tiettyjen kilometrimäärien isommat tarkastukset/vaihdot. Näin ollen huollon hinta on noin sama käyttipä 15000 välein taikka ajotietokoneen määräämässä longlife-tahdissa.
#8
Onko kokemuksia hinnoista longlife vs. 15tkm:n välein tehtävä huolto? Omassa käytössä longlife olisi noin 25tkm/vajaa 2 vuotta joten kiinteävälisen huollon tulisi olla liki puolta halvempi kuin longlife-huolto ollakseen houkutteleva.
#9
Eipä kestä.
#10
Ne mustat on vaan muoviset suojahatut, ne saa irti sellaisella metallikoukulla joka on siellä työkaluosastossa. Vedä hatut irti ja alta paljastuu varsinaiset pultinpäät.
#12
:)
#13
Kiitos.
#14
Heico onkin varmaan Volvoon paras vaihtoehto kun on Volvotuunaaja mutenkin. Heicon jouset ilmeisesti valmistaa Eibach mutta eivät kai ole ihan samat kuin Eibachin vastaavaan autoon tarjoamat, ts. Heicolla on vielä omat arvot jousille.

Voitko lyhyesti kertoa mitkä seikat pudotti BMW ja Mersun pois ja päädyit V60:een? Olen itse neljän Volvon (2xS60, 2x V70) jälkeen nyt 9kk omistanut uuden Passatin mutta Volvoon tekisi mieli palata. Myöskin BMW:n uusi kolmonen ja MB:n C kiinnostaa.
#15
Kuinkas hyvin nuo Heicon jouset toimii vakioiskunvaimennuksen kanssa? Yleensähän pelkkien jousien vaihto aiheuttaa nyökkimistä ja muuta vastaavaa, varsinkin isojen vanteiden kanssa. Vai oliko myös iskunvaimentimet vauhdettu vaikkei se viesteistä käy ilmi?
Nimim. Takaisin Volvoon?
#16
Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 23.03.12 - klo:13:00
Vihdoin saapui vanteet talliin. Etabeta Tettsut Inox White Ceramic 19" + Nokian Z 235/35R19.

Upea setti. Täällä on jonkinverran kirjoiteltu, itse mukaanlukien, vannesarjojen painoista. Olisi todella kiinnostavaa tietää tuon vanne/rengas-paketin paino.
#17
Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 11.03.12 - klo:15:41
Heh, mistähän johtuu että enempi vähempi kaikki ilmoittelee noita vanteittensa painoja ?  ;)

No sinun lisäksesi aika moni muukin eri autoforumeilla kirjoittelee painoista ja on kiinnostunut tietämään eri vannemallien painoja. Itse ilmoitin juuri tuon yleisen mielenkiinnon vuoksi josko se auttaa jotakuta päättämään ottaako vai jättääkö tämän vannemallin.
#18
Tällaiset tulee Paskattiin. Kiinalaiset replicat, ei kuitenkaan kovin painavat. 8x18 kokoinen vanne painaa 10,5kg, saman kuin alkuperäinen Perugia 7x16.
Renkaineen (235/40) 21.2kg.
#19
Kaipa tuon auton uskaltaa käyttää jossain harjattomassa tai pehmytharja liuotinpesussa että saa pahimman suolan pois. Pesee sitten loput huolellisella käsinpesulla ja vahaus päälle.
#20
Eipä ole mainitsemani pesijän historiasta parempaa tietoa. Muistaakseni käytti AutoGlymin tuotteita.
#21
Päivää. Käytin autoani paikallisella käsinpesijällä. Oli pesun jälkeen melkein pahemman näköinen kuin kunnolla likaisena kun melkein kaikki suola oli edelleen pinnassa. Sanoi ettei suostu pesemään autoja liuottimella kun on tullut niin paljon valituksia. Väitti 15 vuoden kokemuksella että liuotin himmentää maalipinnan ja etenkin VW/Audi-kalustossa kaikki kromilistat hapettuu pilalle. Enpä ole moisesta ennen kuullut mutta joskus olen kyllä joissain vain pari vuotta vanhoissa Bemareissa ihmetellyt hapettuneita ikkunakromilistoja, onkohan syynä siis liuotinpesut? Milläs tuo suola sitten otetaan pois, ei sitä nyt voi vahaamaankaan alkaa kun on ihan kunnolla likaa pinnassa? Entäpä nuo kromilistat ja se maalipinnan himmeneminen? Itse olen kyllä joskun käyttänyt liuottimia enkä ole maalipinnassa huomannut himmentymistä, kromilistoja taas aiemmissa autoissa ei ole juuri ollut.
#23
Eipä tätä 1.8TSI:täkään voi kovin hirveäksi bensarosvoksi sanoa, toimintamatka jopa 1000km maantieajossa. Kuvan reissu sisälsi noin 250km moottoritieajoa mittarinopeudella 120-125km/h ja noin 100km taajamaa, puolet matkasta aika kovassa tuulessa ja vesisateessa. Jos ajo olisi ihan pelkkää maantieajoa nopeuksilla alle 100km/h, olisi toimintamatkaa tuohon verrattuna varmaan 50-100km enemmän.
Tällä reissulla oli kaksi aikuista ja kaksi lasta, kontti täynnä tavaraa, useita niin ripeitä ohituksia kuin tällaisella tyydyttävän suorituskyvyn autolla voi tehdä.
#24
Ihan kiinnostavia vastauksia, kiitos niistä. Itselläni ei ole useaan vuoteen ollut yli 17" vanteita autossa eikä niillä ole isoa eroa 16" talvipyöriin ollut mukavuudessa tai sen puutteessa. Silloin edellisen kerran kun ne 18" autosta löytyi, auto muuttui tahmean tuntuiseksi kiihdyttää hitaissa vauhdeissa. Vanteetkin olivat kyllä aika painavat Alessio F1:set...Mukavuudesta en oikein muista enää.

Täytynee harkita ehkä enemmän 17" ja 18" välillä ja ehkä hylätä tuo 19", se vaatii ehdottomasti madalluksen ja koko rengas/vanne settikin tulee aika paljon kalliimmaksi kuin 18" pienemmästä puhumattakaan.
#25
Ok, kiinnostavaa. Itse harkitsen tulevan kesän vannehankintaa ja sitä kautta renkaita. 19" aiheutuva terävien iskujen läpitulo ja yleinen kovuus epätasaisuuksissa arveluttaa.
#26
Nämäkään laskurit eivät tietenkään kerro todellista tilaa vaan perustuvat rengasstandardeihin. Oma kokemus:kesärengas Pirelli Cinturato P7 215/55/16 ajamaton, talvirengas Hakkapeliitta 7 195/60/16 ajamaton. Laskurin mukaan sama vierintäkehä ja ei mittarivirhettä. Käytännössä Nokian vierintäkehä 2cm lyhyempi (203cm/201cm) ja sadan tosinopeudessa nopeus kesärenkain 95km/h, Nokialaisilla 93km/h.

Sinänsä tuon suuruisella muutoksella ei ole merkitystä mutta jo valmiiksi noinkin suuri mittarivirhe huononi entisestään.
#27
Onko omakohtaista kokemusta paljonko saman autoyksilön ajomukavuus kärsii jos vaikkapa 234/40/18 rengaskoko vaihdetaan 235/35/19 kokoon muiden muuttujien säilyessä ennallaan? Onko 18" jo sen verran epämukava ettei muutos tuumaa suurempaan enää muuta tilannetta vai onko näiden välillä selvä ero?
#28
Lainaus käyttäjältä: TuplaVW - 24.08.11 - klo:12:30
Toivotaan että homma kääntyy tarkistusmittauksissa voitoksesi, ja uusiin renkaisiin.
Itse kun kysäisin luovutuksessa että onko rengaskulmat ok, eli käydäänkö ne läpi ennen luovutusta, niin vastaus oli että ne tarkistetaan tehtaalla. Tämän "tiedon" pohjalta hommasta vastaa siis tehdas, ei maahantuoja, koska asiaa ei ole sälytetty tehtaalta eteenpäin.



Itse ostin autoni Kuopion Laakkoselta, heillä tarkastetaan/säädetään aina pyöränkulmat ennen luovutusta, kuulemma säästyy niin monelta valitukselta.
Pidän erittäin hyvänä toimintamallina.
#29
Lainaus käyttäjältä: AnttiL - 23.08.11 - klo:00:06
Kertokaapas uuden passatin omistajat, että millainen äänentoiso siinä on vakiona?  Vai ruksaanko "Volkswagen Sound" listalta... ???
Ota paremmat.
#30
Minua on huijattu, auton luovutuksessa ko.asetus esiteltiin nopeusmittarin virheen korjauksena. Todellisuudessa se on vain säädettävä varoitus talvirenkaiden maksiminopeudesta.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy