ID4:n nostaminen hallitunkilla

Aloittaja YellowMe, 26.09.23 - klo:18:24

« edellinen - seuraava »

YellowMe

Oletteko käyttäneet jotain ID4:lle tarkoitettua jack padiä hallitunkilla nostaessa? Olen aiemmin käyttänyt vanhemmissa autoissa Bilteman kumilätkää tai jääkiekkoa, mutta niiden kanssa aina pelottaa vähän helman kestävyys.

Marko

Itse nostanut vaggineita aina ihan jostain muualta kuin helmasta, esim apurungon ja tukivarsien kiinnityspisteistä.
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

jalauros

#2
Mä olen nostanut ihan niistä nostopisteistä padeilla mutta ne pitää muokata sopiviksi jos käyttää randomia hyllytavaraa. Helposti lähtee kannattelee muualtakin kuin siitä mistä tarkoitus.

Ihan ite tein 😂.
ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

jarmaho

Peukku ratkaisulle!

Puolilaiskana olen itse vain sijoittanut kumityynyn keskustan hieman "sivuun" helman nostopisteestä niin ettei tyyny paina pohjaa ja pitänyt huolen että itse hallitunkki on ollut helman kohdalla. Ehkäpä tulee jossain vaiheessa tehtyä vastaava silpominen omalle kumityynylle.
Laatua se on huonokin laatu!
Edelliset käyttöjärjestyksessä:Passat GTE, Sharan, 2 x Touran, 2 x Passat, Golf, 2 x Passat.

f080421

Lainaus käyttäjältä: YellowMe - 26.09.23 - klo:18:24
Oletteko käyttäneet jotain ID4:lle tarkoitettua jack padiä hallitunkilla nostaessa? Olen aiemmin käyttänyt vanhemmissa autoissa Bilteman kumilätkää tai jääkiekkoa, mutta niiden kanssa aina pelottaa vähän helman kestävyys.

Kolmosta olen nostanut ilman mitään jack padejä niistä helman nostokohdista, jotka ovat erittäin hyvät. Veikkaan ID.4:n olevan samanlainen.
ID.3 Pro Performance Business 2021

Zigu

Ylläoleva patentti ei ole pitkäikäinen, sillä nostokohta tulee leikkaamaan jackpadin kahtia hyvin nopeasti.

jalauros

Lainaus käyttäjältä: Zigu - 02.04.24 - klo:12:55Ylläoleva patentti ei ole pitkäikäinen, sillä nostokohta tulee leikkaamaan jackpadin kahtia hyvin nopeasti.
Neljä kertaa sillä on vaihdettu renkaita ja vielä ei ole mitään. Tarpeeksi pehmeä ilmeisesti, antaa sopivasti periksi.
ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

Daatta

Vaihdoin neloseen kesärenkaat viimein alle, nostaminen on hieman konstikkaampaa kuin ID.3:ssa. Painoa on aikapaljon enemmän, lisäksi akun/pohjan muovikotelo tulee aika lähelle nostokohtaa. Ei ollut nostotyynyä käytössä vaan pelkkä tunkin kumitalla, piti sormella kokeilla että tallan ja pohjan kotelon väliin jää tilaa samalla kun nostaa.

Voi vitsi nuo renkaat painaa, hädin tuskin sai nostettua renkaan paikalleen, vaikka käytössä oli VAG työkalu eli kierteistetty tappi jonka varassa rengas liukuu. Vanne ei kovin hyvin pysy keskiön varassa, aika taiteilua oli.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04


Daatta

^Edellinen pyöreä nostotyyny halkesi kahtia, sen jälkeen olen nostanut paljaaltaan. Käytössä on AC:n tunkki, jonka oma nostotyyny on melkoisen tukeva. Virtasen kaupan kataloogissa on jos jonkinnäköistä nostoadapteria erimerkkisiin sähköautoihin, mutta ei mitään Volkkarille. Varmaan on tarkoitus nostella ihan tavan tunkilla ilman pehmusteita.

https://www.virtasenkauppa.fi/auton-korjaus/korjaamolaitteet/hallitunkit-ja-lisavarusteet/tunkkien-tarvikkeet?hakusana=&jarjestys=varasto&c[]=144&sivu=5
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Jultsu

puukalikoita / laudanpätkiä olen itse käyttänyt kumin sijasta tunkin ja korin (apurungon) välissä sekä pukkien ja korin välissä
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Zigu

Ensimmäinen versio itselläkin oli tuollainen pyöreä nostopadi, jossa oli itse tehty ura. Tämä tosiaan korkkasi muutaman noston jälkeen, josta aikaisemmin varoittelinkin.

Itse ratkaisin tämän ostamalla paksun kumisen nosturipadin, johon upotin nylon vahvikkeen (tasoittaa kuorman nostopadille, estäen padin leikkaantumisen). Lopuksi sorvilla sopiva ura nyloniin. Padiä jotui myös vähän kaventamaan, koska ID:ssä tosiaan akkukotelo tulee vastaan.

Kaupallista vastaavaa tuotetta en ole löytänyt.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 29.04.24 - klo:08:58Voi vitsi nuo renkaat painaa, hädin tuskin sai nostettua renkaan paikalleen, vaikka käytössä oli VAG työkalu eli kierteistetty tappi jonka varassa rengas liukuu. Vanne ei kovin hyvin pysy keskiön varassa, aika taiteilua oli.

Tuliko VAG työkalu id.4:n mukana? Itse en huomannut sitä autossa siellä missä lukkopultti on, liekö pöllitty.
Jos rupean vaihtamaan renkaita itse, aion tilata Vilpa rengas rengin. Nostelin talvirenkaat seinälle korkealle koukkuihin, ja voi sanoa että lujille otti nostaa ja pujotella keskiön reiästä. Pitäisi oikeastaan punnita pyörät, veikkaan ettei 30 kg ole kaukana.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 30.04.24 - klo:13:52Tuliko VAG työkalu id.4:n mukana? Itse en huomannut sitä autossa siellä missä lukkopultti on, liekö pöllitty.
Jos rupean vaihtamaan renkaita itse, aion tilata Vilpa rengas rengin. Nostelin talvirenkaat seinälle korkealle koukkuihin, ja voi sanoa että lujille otti nostaa ja pujotella keskiön reiästä. Pitäisi oikeastaan punnita pyörät, veikkaan ettei 30 kg ole kaukana.

Ei tule, Audin osanumerolla olen tuollaisen joskus merkkiliikkeestä hakenut. Ei ole numroa muistissa, mutta VW Wheel Hanger hakusanalla voi löytyä.

En ole edes yrittänyt nostaa renkaita seinälle vielä. Ne eivät välttämättä edes mahdu, ainakin joutuu koukkujen sijaintia muuttamaan. Olisiko neljäs kerta kun noita proppailen autotallin tiiliseinään. ;D
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 03.05.24 - klo:08:14Ei tule, Audin osanumerolla olen tuollaisen joskus merkkiliikkeestä hakenut. Ei ole numroa muistissa, mutta VW Wheel Hanger hakusanalla voi löytyä.

En ole edes yrittänyt nostaa renkaita seinälle vielä. Ne eivät välttämättä edes mahdu, ainakin joutuu koukkujen sijaintia muuttamaan. Olisiko neljäs kerta kun noita proppailen autotallin tiiliseinään. ;D

Ok, hyvä tietää ettei ole kadonnut.

Proppaa samalla kattoon koukut väkipyörälle renkaiden nostoa varten ;D
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Karoq

Voisiko tehdä itse pultista rälläköimällä pään irti ja säästää  :D
Nyt: Id.4 4motion
Ex: Nissan Primera 1,6, Opel Vectra 2.2, Skoda Fabia RS 1.9, Seat Leon 1.8T, Karoq 1.5 TSI Exclusive MY18 Moon White
Pellolla: Ford Taunus, Lada,

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Karoq - 03.05.24 - klo:13:22Voisiko tehdä itse pultista rälläköimällä pään irti ja säästää  :D

Hyvä ajatus. Sellainen ainakin kestää, perinteinen muovinen voi nyykähtää noiden pyörien painon kanssa. ::)
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy