VW ID.3

Aloittaja JK, 12.04.19 - klo:11:30

« edellinen - seuraava »

Daatta

Ollaanpas täällä hätäisiä... Itseä harmittaa vaan se että ajoa tulee niin vähän, auto seisoo päiväkausia ajamatta pihalla.  :'(
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Antore

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 24.02.21 - klo:12:13
Ollaanpas täällä hätäisiä... Itseä harmittaa vaan se että ajoa tulee niin vähän, auto seisoo päiväkausia ajamatta pihalla.  :'(

Miksi tuollaista harmittelet? Lähdet vaan ajamaan aina kun siltä tuntuu ;D Ei aina tarvitse olla matkalle päämäärää tai sen tärkeämpää syytä lähteä 'tuulettumaan'.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Antore - 24.02.21 - klo:12:27
Miksi tuollaista harmittelet? Lähdet vaan ajamaan aina kun siltä tuntuu ;D Ei aina tarvitse olla matkalle päämäärää tai sen tärkeämpää syytä lähteä 'tuulettumaan'.

Noin on tullutkin tehtyä, mutta odottelen että piha sulaisi edes hieman. Nyt se muistuttaa jäädytettyä luistinrataa, jos lähden liikkeelle en ole varma pääsenkö tielle ehjin pellein saati takaisin pihaan reissun jälkeen.  ;D
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

mikkoan

Lainaus käyttäjältä: PV - 24.02.21 - klo:11:52
Sähköpostia odotellessa...katsotaan ehdinkö itsekin vaihtaa autoa ennen tuota päivitystä :D

Sellainen tarkennus, että myyjä lähetti henk.koht sähköpostin. Ei kannata loputtomiin ehkä odotella  :)

IDea3

Tänään sähkömies kävi asentamassa tarjouksesta ostetun perusversio Ellin seinälle. Nipistettiin vähän täydestä 11 kW:sta alemmas (vähän vanhempi talo, joten vähemmän riskejä jos lataa muulloin kuin yösähköllä ja kaikki sauna ja kodinkoneet päällä ja kovalla pakkasella varaajan kaikki vastukset jne. Vaikka pääsulakkeet siis normaalit 25a ja tässä 3x16). Voihan joskus säätää tehdasasetuksille takaisin. Onhan käyttömukavuus ja nopeus toista kuin alkuperäisellä Schukolla. Jolla siis GTE:tä ladattiin ihan tyytyväisenä pari vuotta. Pelkällä yösähköllä muutama tunti yössä riittää nyt hyvin.

Auto on kolmatta viikkoa Volkkarilla ja odotus olisi, että tekevät 2.1. Päivityksen ennen kuin saa hakea, kun nyt näin kauan on ollut. Ajellaan nyt vastaavalla samanlaisella laina-autolla. Tulkoon nyt kilometrit siihen. Ei haittaa. Mutta jotain osaa oikeasti odottivat viime viikolla Saksasta. Alunperinhän se vietiin sinne ID Connect -ongelman vuoksi. Ei suostunut yhdistämään puhelimeen ollenkaan vaikka kaiken piti olla kohdallaan. Epäily oli, että esittelyauto (1st Plus) oli yhdistetty liikkeessä eikä poistanut sitä eikä yhdistänyt uutta.
ID3 Pro Performance Family ja Passat GTE

jkk8

Kovasti odottelen tuota 2.1 päivitystä. Vaikka auto on pääsääntöisesti toiminut ongelmitta, vituttaa ajoittainen bugailu ja lagailu sekä sekoilu. Airbagin merkkivalo on syttynyt kahdesti, android auto tai carplay ei toimi edes piuhalla, ajastukset ei toimi, liikennemerkkien tunnistus sekoilee. Tuo liikennemerkkien tunnistuon suurin ongelma, kun auto päättää ihan mielivaltaisesti acc päällä ajettaessa, että esimerkiksi yhtäkkiä onkin 120, sitten 80 ja heti perään 120, vaikka kokoajan ollut 80 tai 100 alue. Välillä sekoilee ilman, että olisi ohittanut nopeuskylttiä. 

Auton systeemin tietoja tutkiessani, totesin, että autossa on softaversio 0564, eli edes tuota 2.0 päivitystä autoon ei ole asennettu vaikka luovutuksessa oli mainittu, että olisi.

jamo75

Lainaus käyttäjältä: jkk8 - 25.02.21 - klo:07:21
ajastukset ei toimi, liikennemerkkien tunnistus sekoilee. Tuo liikennemerkkien tunnistuon suurin ongelma, kun auto päättää ihan mielivaltaisesti acc päällä ajettaessa, että esimerkiksi yhtäkkiä onkin 120, sitten 80 ja heti perään 120, vaikka kokoajan ollut 80 tai 100 alue. Välillä sekoilee ilman, että olisi ohittanut nopeuskylttiä. 

Auton systeemin tietoja tutkiessani, totesin, että autossa on softaversio 0564, eli edes tuota 2.0 päivitystä autoon ei ole asennettu vaikka luovutuksessa oli mainittu, että olisi.

2.1 ei korjaa tota liikennemerkki ongelmaa, vika on navigaattorin karttadatassa, suosittelen poistamaan vakionopeuden automaattisäädön asetuksista talven ajaksi. Pari kohtaa jossa edellinen auto teki samaa, siinä toki ei ollut omainaisuutta vaihtaa nopeutta automaattisesti käyttöön. mutta tosiaan jos esim. moottoritiellä on vaihtumamerkki rajoituksessa 80km/h ja auto vaihtaa 120km/h päälle niin eihän siinä mitään järkeä ole.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Erkka

Näkeekö auton keskinäytöltä mikä ohjelmistoversio autossa on? Itsellä Tiguan eHybrid ja tämä tieto itseäkin kiinnostaisi. We Connect toiminut kuin se kuuluisa junanvessa.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Antore

Lainaus käyttäjältä: jkk8 - 25.02.21 - klo:07:21
Kovasti odottelen tuota 2.1 päivitystä. Vaikka auto on pääsääntöisesti toiminut ongelmitta, vituttaa ajoittainen bugailu ja lagailu sekä sekoilu. Airbagin merkkivalo on syttynyt kahdesti, android auto tai carplay ei toimi edes piuhalla, ajastukset ei toimi, liikennemerkkien tunnistus sekoilee. Tuo liikennemerkkien tunnistuon suurin ongelma, kun auto päättää ihan mielivaltaisesti acc päällä ajettaessa, että esimerkiksi yhtäkkiä onkin 120, sitten 80 ja heti perään 120, vaikka kokoajan ollut 80 tai 100 alue. Välillä sekoilee ilman, että olisi ohittanut nopeuskylttiä. 

Auton systeemin tietoja tutkiessani, totesin, että autossa on softaversio 0564, eli edes tuota 2.0 päivitystä autoon ei ole asennettu vaikka luovutuksessa oli mainittu, että olisi.

AA:n pitäisi kyllä tuolla vanhalla softallakin toimia kaapelin kanssa, onko puhelin varmasti AA:ta tukeva? Noita vääriä nopeuksia tuskin mikään auton softa korjaa mutta onneksi automaattisen nopeudenmuutoksen saa asetuksista pois. Tai jos uusi softa antaisi mahdollisuuden valita että auto käyttäisi pelkkää omaa kameraa acc:n kanssa, niin silloin softa voisi ongelman ratkaista.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 25.02.21 - klo:07:54
Näkeekö auton keskinäytöltä mikä ohjelmistoversio autossa on? Itsellä Tiguan eHybrid ja tämä tieto itseäkin kiinnostaisi. We Connect toiminut kuin se kuuluisa junanvessa.

Tiguan on vielä ihan perinteinen MQB auto niin ei siellä ole ns. koko auton kattavaa ohjelmistoa jolla olisi joku versionumero vaan jokainen ohjainlaite toimii omalla softallansa. Keskinäytöstä näet kyllä valikoiden kautta millä ohjelmistoversiolla infotainment pyörii, ja saattaa siellä joku muukin hyvällä tuurilla löytyä..
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Antore - 25.02.21 - klo:07:54
AA:n pitäisi kyllä tuolla vanhalla softallakin toimia kaapelin kanssa, onko puhelin varmasti AA:ta tukeva? Noita vääriä nopeuksia tuskin mikään auton softa korjaa mutta onneksi automaattisen nopeudenmuutoksen saa asetuksista pois. Tai jos uusi softa antaisi mahdollisuuden valita että auto käyttäisi pelkkää omaa kameraa acc:n kanssa, niin silloin softa voisi ongelman ratkaista.

Jos autossa on pre 2.0 softaversio, ei se tue AA:ta.

Mahtaako volkkarilta tulla joku kirje 2.1 päivityksiin liittyen? Aika päivitykseen pitänee joka tapauksessa varata itse.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

mikkoan

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 25.02.21 - klo:08:11
Mahtaako volkkarilta tulla joku kirje 2.1 päivityksiin liittyen? Aika päivitykseen pitänee joka tapauksessa varata itse.

Mulle VW Center Espoon myyjä lähetti sähköpostin, että tästä päivästä eteenpäin voi varata ajan 2.1 päivitykseen. Varasin ja sain ajan 22.3.

Erkka

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 25.02.21 - klo:08:09
Tiguan on vielä ihan perinteinen MQB auto niin ei siellä ole ns. koko auton kattavaa ohjelmistoa jolla olisi joku versionumero vaan jokainen ohjainlaite toimii omalla softallansa. Keskinäytöstä näet kyllä valikoiden kautta millä ohjelmistoversiolla infotainment pyörii, ja saattaa siellä joku muukin hyvällä tuurilla löytyä..

Okei. Kiitän tiedosta.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

jkk8

Lainaus käyttäjältä: mikkoan - 25.02.21 - klo:08:17
Mulle VW Center Espoon myyjä lähetti sähköpostin, että tästä päivästä eteenpäin voi varata ajan 2.1 päivitykseen. Varasin ja sain ajan 22.3.

Mulla varattu myös samaan paikkaan.

PV

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 23.02.21 - klo:15:07
laitan näkyville kun olen allekirjoittanut tilaus sopimuksen ja tiedän toimitus ajan ja kommenverkit, pitäisi hoitua tänään ellei nyt ylitse pääsemättömiä esteitä tule

Aika rohkea veto pysyä samassa merkissä.  8)
ID.3 1st Plus, Mangan Grey

jamo75

Lainaus käyttäjältä: PV - 25.02.21 - klo:10:04
Aika rohkea veto pysyä samassa merkissä.  8)

jeps. noh vaihtoehtoja olisi lähinnä ollut kia tai hyndai ja kummallakin mallisto on juuri vaihtumassa
enyaqi turhan kallis kunhan tuovat ei launch editiot saataville.

Teslaa en edes harkitse ennenkuin huolto on oikeasti mahdollista muualla kuin Vantaan toimipisteessä (Tampereella ei tehdä kaikkia töitä).
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

jamo75

Lainaus käyttäjältä: jkk8 - 25.02.21 - klo:08:41
Mulla varattu myös samaan paikkaan.

muutoksia ei saa kuulemma kuin aikaistaan loppuviikosta joka ei käy itselleni niin meni sitten seuraavaan viikkoon 10.3

Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

jamo75

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 25.02.21 - klo:08:11
Jos autossa on pre 2.0 softaversio, ei se tue AA:ta.

Mahtaako volkkarilta tulla joku kirje 2.1 päivityksiin liittyen? Aika päivitykseen pitänee joka tapauksessa varata itse.

ei. maahantuoja veloittaa jälleen myyjiä olemaan yhteydessä
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane


jamo75

Lainaus käyttäjältä: BLUP! - 25.02.21 - klo:11:16
Eipä tuolla OTA:sta enää mainita mitään, vai oonko puusilmä: https://www.volkswagen.fi/fi/huolto-ja-palvelut/tietoa-asiakkaille/ohjelmistopaivitys.html?fbclid=IwAR0egBfRl1ukjuzYa3mAO8asEiDdVzyaeKqELzWwMnrleTb5ofEmd2LvOdU

ei näy ei. näyttää identtiseltä mitä eilen löytyi Saksalaisilta foorumeilta. eli käytännössä 2.0:n featuret listattuna ellei sitten tossa noi pari kohtaa oikeati ole vasta 2.1:ssa.

VW ei ole edelleenkän kertonut mitä OTA:lla päivitetään muuta kuin että se ei poista jälleenmyyjillä tehtäviä päivityksiä kokonaan
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Daatta

Jaa katos pitääkin varailla tuota kautta. En laskisi sen varaan mitään että myyjäliike kontaktoi.  ;D

Lainaus käyttäjältä: BLUP! - 25.02.21 - klo:11:16
Eipä tuolla OTA:sta enää mainita mitään, vai oonko puusilmä:

Voi olla ettei ole katsottu tarpeelliseksi mainita. Toivottavasti se kuitenkin on ko. versiossa mukana.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Antore

#1791
Eikö nuo päivitettävät jutut ole 2.0:n fiitsöreitä, jäänyt varmaan sivu päivittämättä. Tosin 2.0-päivitystähän ei kaikille tarjottu, ellei sitä itse pyytänyt ja silloin tulee tietysti nuo mainitutkin tässä 2.1:ssä.
9.3. menee oma auto päivitykseen.

Ehkä OTA-päivityksiin viitataan tällä?

Päivityksen muita hyötyjä
Päivityksestä on paljon muutakin hyötyä: monipuolisia suorituskykyparannuksia. Lisäksi uusia ohjelmistopäivityksiä tulee saatavilla myös jatkossa.

BLUP!

"Digitalisaatioprosessin edetessä Volkswagen tutkii mahdollisuuksia tarjota ohjelmistopäivityksiä asiakkaille langattomasti (verkossa)."
VW Eco Up!

Antore

Lainaus käyttäjältä: BLUP! - 25.02.21 - klo:11:40
"Digitalisaatioprosessin edetessä Volkswagen tutkii mahdollisuuksia tarjota ohjelmistopäivityksiä asiakkaille langattomasti (verkossa)."

En minä tuolta linkatulta ohjelmistopäivitys-sivulta löydä tuollaista tekstiä?

BLUP!

Siellä se on FAQ osiossa
VW Eco Up!

JK

2.1:ssä on OTA

https://www.volkswagen.co.uk/owners-and-drivers/important-information/id-3-software-update?fbclid=IwAR11WlJvA1D_lhzqa1aaq_VGv19gIfEyU0mVmi6-ws9D10o6aIKx29AxArI

"We will also install software to enable ’over the air updates’ as part of this software package. This means that the car will not need to go to a retailer for minor software updates in the future. Furthermore WeShop purchased options will also be delivered directly to your car."
VW ID.3 1st Max

BLUP!

No nyt toi ""Digitalisaatioprosessin edetessä Volkswagen tutkii mahdollisuuksia tarjota ohjelmistopäivityksiä asiakkaille langattomasti (verkossa)."" on poistettu nähdäkseni Suomen VW sivuilta joten toivotaan että se oli kämmi.
VW Eco Up!

PV

Joo, nyt on varattu aika päivitykseen täälläkin, mutta ainakin nopeasti luettuna ei nykyiseen ME2.0 päivitykseen verrattuna ole tulossa lisäominaisuuksia. Alkaa kyllä tuo Model 3 long range vm. 2021 houkutella entistä enemmän, jos ei OTA: kaan vielä ole tulossa tämän päivityksen myötä.
ID.3 1st Plus, Mangan Grey

ID3

OTA on kyllä tulossa, mutta tuon UK-sivuston mukaan "for minor software updates". Saksan sivustolle on nyt tullut maininta, joka Suomen sivuilta jo on poistettu siitä että OTA-päivityksiä vasta kehitetään. (Volkswagen entwickelt im Zuge der Digitalisierung die Möglichkeit, Software-Updates Over-the-Air (online) zur Verfügung zu stellen.) Vähän sekavaa, mutta luulen että muokkailevat tuota tiedotetta jonkin pohjan mukaan. Kyllähän noista OTA-päivityksistä on niin paljon ollut  puhetta, ja softatoimittaja (Elektrobit) on niitä pitkään mainostanut. Eli eiköhän ne sieltä kuitenkin tule.
ID3 1st plus

Daatta

Varattu 2.1 päivitys reilun parin viikon päähän. Aikaisemminkin olisi saanut, mutta ei itselle sopinut. Täysi työpäivä varattu eli 8h, ei onnistu parissa tunnissa vaikka niin aikaisemmin huhuttiin. Sijaisauto luvattiin, kuten kuuluukin.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy