Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Rakkaudestalajiin

#1
Lainaus käyttäjältä: skervine - 06.01.24 - klo:15:25Minulla on vm 2017 2.0 TDI 150 hv, jossa tehdasasennettu polttoainetoiminen lisälämmitin. Ongelma on se, että jos käytän lisälämmitintä ennen käynnistystä noin 20...30 min -15...-20 C pakkasilla, ei autoa tahdo saada mitenkään käyntiin. Startti kyllä pyörittää moottoria, mutta moottori ei tahdo käynnistyä ja pahimmissa tapauksissa akku menee tyhjäksi. Auton saa kyllä käyntiin, kun moottori jäähtyy jonkin aikaa (20 min) ja akkuun saa ladattua virtaa. Auto lähtee aina moitteetta käyntiin kovillakin (<-25C) pakkasilla, jos sen käynnistää ilman esilämmitystä. Onko muilla vastaavaa? Mikä voisi olla vikana? Meneekö moottorinohjaus sekaisin lämpimästä moottorista tai onko esilämmittimessä kiertänyt dieselpolttoaine ongelman aiheuttaja? Tuntuu todella raa'alta käynnistää auto näillä pakkasilla ilman mitään esilämmitystä. Ja auto on ollut tuollainen koko sen ajan, kun se on minulla ollut. Harmi, että ei tullut takuuaikana ilmi. Muuten on ollut huolettomia kilometrejä jo 189 tkm.
Toi varmaa just sopiva määrä lämmitystä että auto luulee moottorin olevan lämmin ja vähentää hehkutusta mutta sitten kuitenki moottori edelleen kylmä. Pidennettävä esilämmitysaikaa noin kylmillä keleillä.
#2
Lainaus käyttäjältä: tanu - 27.11.23 - klo:10:25Voi olla, mutta hieman on oudolta tuntuisi, että valikkoon jätetään ikoni ja toiminto, jota autossa ei ole. Kyseessä on farmari malli.
Nykyään VAG vehkeis tuntunut lisääntyvän noi et kaikki näyttää samalt mut toimii varusteista riippuen eri tavalla. Mut sulla on vaa yks pumppu mikä pumppaa taakse vettä ja sama menee lasille ja peruutuskameralle. Liftback missä ei oo takapyyhkijää toimii siitä peruutuskameran valikosta. Jos liftbackis takapyyhkijä nii siinäki toimii pesu vaan viiksestä.
#3
Lainaus käyttäjältä: tanu - 24.11.23 - klo:22:20Ongelma ratkesi maahantuojan ohjeilla. 12V akun resetointi ja MIB konfigurointi uudelleen. Rautaa ei vaihdettu.

Nyt uutena ongelmana on peruutuskameran pesun toimimattomuus. Ilmoittaa "ei juuri nyt saatavilla tms." kun koittaa pestä kameran säätöjen kautta löytyvällä toiminnolla. Takalasia pestäessä pesee perutuuskameran linssin. Onko tämä vika vai ominaisuus? Maahantuojalle on mennyt myös selvityspyyntö.
Eiköhän toi kameran säädöistä löytyvä pesu oo vaa niihin missä ei oo takapyyhkijää. Ku kuitenkin sama pumppu pumppaa veden taakse nii se toimii sulla pyyhkijän viiksestä.
#4
Moottori ja voimansiirto / Vs: 1.5 TSI
17.10.23 - klo:16:55
Lainaus käyttäjältä: Kimppari - 17.10.23 - klo:15:55
Onko noihin bensarosvo koneisiin ollut mitään toimivia ratkaisuja esim. firmispäivityksellä?
Mulla on nyt koeajossa Superb dsg 1.5tsi ja tuntuu imeskelevän bensaa enemmän ku pitäis... 80-100kmh maantieajossa ei pääse millään alle 6l/100km kulutukseen...

Pienen pieni nykiminenkin tapahtui tänään kerran kun laatikko vaihtoi 3->4. Aikaisemmin en ole havainnut mitään nykimiseen viittaavaa ja 2syl modeen vaihtamisen olen huomannut vain näytöltä.
Muuten auto on kyllä hieno ajaa ja hyvät varusteet.

Mutta kantsiiko heittää koriin 'ei jatkoon'' tuon bensarosvouden vuoksi?
Kelien kylmettyä alkaa soppa maistuu varsinkin 100km/h nopeudessa. Meil oli aikaisemmin Liftback niin meni vähä pienemmällä. Yleensä lähempänä 5 kuin 6 oli kulutus. Vaihdettiin se farkkuun nii nyt on lähempänä 6 ollu kesä aikana kulutus arki ajoissa. Nyt talvea kohden noussut vähä yli 6 kulutus.
#5
Lainaus käyttäjältä: Kaapeli64 - 08.10.23 - klo:08:18
Tuota lämmityselementtiä en tullut ajatelleeksi ollenkaan... Miksihän ne on jättäny ID.4:sta tuon pois, ei luulis ihan hirveen kallis olla valmistaa.

Itse tutka on varmaankin edelleen lämmitetty mutta sen edessä oleva keulamuovi ei ole. Lisäksi jos ilmarakoa niin se lämpö ei siirry suorassa kosketuksessa tutkasta maskiin.
#6
Mulla ei oo ainakaan BMW e90 menny ikinä adaptiivinen Tutka tukkoon vaikka kuinka satanut. Joskus kädellä kokeillut tutkaa nii se on todella hyvin lämmitetty. Pihassa olevis VAG vehkeis tulee tää ongelma aika välillä lumisateel.
#7
Taitaa rakenne olla samanlainen kuin esim. Moottorissa että lepotilassa öljy valuu pohjalle. Itse vaihtaisin ennemmin moottoriin öljyt huuhtelemalla kuin DSG laatikkoon 😅
#8
Noin haastavaa jakopäähommaa en veis muualle kuin sellaiseen paikkaa missä on varmasti noi laitteet. Luultavasti monimerkkikorjaamot ei oo perehtynyt miten homma kuuluu mennä jos tekevät tollasen tarjouksen mitä tos aiemmin tääl mainittiin
#9
Mulla on jo toinen 1,5tsi dsg Superb menossa niin kulutus ollut ajosta riippuen jotain 5-6,5L väliltä.
#10
Hommaat connect lite palikan marmorilta nii saa vissiin melkein samat palvelut kuin care connect sisältäisi. Vai mitä palvelua olisit tarvinnut connectista?
#11
Onkohan jäänyt öljynvaihdossa toinen suodattimen tiivisteistä paikoilleen ja nyt siel on sisemmät tiivisteet tuplana ja aiheuttaa öljynkierrossa häikkää? Pieni naputus on normaalia käynnistyksessä tolle moottorille mut ei se  sais käydessä enää myöhemmin kuulua.
#12
Oiskohan nokka pyörän säätimestä ruuvi löystynyt ja hakkaa nyt moottorin kannakkeeseen?
#13
Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 08.08.23 - klo:10:29
Onkohan kellään kokemuksia siitä, että sivupeili ei aina käännykään parkki asentoon?

Itsellä on ollut varmaan vuoden verran satunnaisia ongelmia pelkääjän paikan sivupeilin kanssa. Kuljettajan puoleinen sivupeili kääntyy aina kiinni parkissa kun ovet lukitsee, mutta apukuskin paikan peili ei joskus käänny. Joskus tämä ongelma kestää viikkoja, tai jopa kuukausia ja sitten se alkaa taas kääntyä. Sitten pahimmillaan ongelma on myös, että sivupeili kääntyy parkkiin, mutta ei enää avaudukaan ajoon lähtiessä ja tämän tietenkin huomaa vasta ajossa. Silloin kun sivupeili ei käänny lainkaan, on koko sivupeili todella löysä, ja sen voi helposti kääntää kiinni koriinpäin tai pois.

Eli luulis, että jokin moottori on tuolla rikki, mutta eihän se voi olla jos kääntyy aina välillä? Olen myös ottanut kokonaan kääntyvät peilit pois päältä, mutta tämä on oma ongelmansa, koska kotona parkkipaikka on niin tiukka, että naapuri ei saa omana utonsa ovia kunnolla auki jos peilit on tiellä.
Voi olla peilistä moottori rikki menossa. Ootko testannu et ku peili jättää kääntymättä nii meneekö se ovi lukkoon? Onko vikakoodeja luettu?
#14
Joo sit täytyy lähtee noihin lisäasennusjuttuihin ku ei kerta oo sos-nappii (care connectia) autossa.
#15
Lähdetään siitä et minkä ikäinen auto sul on? Ja onko sulla kattopanelissa sos-painike? Se kertoo että autossa olisi Webaston ohjaukseen vaadittava care connect järjestelmä. Ihan alkupään connect autoista vielä puuttui Webaston ohjaus ja se tuli vähän myöhemmin vasta. Mut jos auto tarpeeks uus ja noi sos-napit löytyy nii sit pitäis hommaa vaa uutta lisenssiä care connectiin.
#16
Tuon osan taitaa saada erikseen. Onko korona aikana käsidesin kanssa hölvätty? Mersulla kuulemma ratteja sulanut ja syyksi kerrottu että johtuu käsidesin käytöstä.
#17
Passat B7 (11-14) / Vs: Turbon oireetko?
30.07.23 - klo:22:17
Lainaus käyttäjältä: eranta - 30.07.23 - klo:18:43
Avasin sen verran paikkoja, et pääs kokeilee välystä:

https://photos.app.goo.gl/kqoKApNbaZK7BQjH6

Ummikkonakin kuvittelen, ettei kuulu noin heilua.

Enpä oo hetkeen noin rikkinäist ahdint nähny 😅 kannattaa tarkistaa et öljylinjat ei oo tukkeesa ku vaihtaa uuden ahtimen. Muuten saattaa hajoo heti.
#18
Tuleeko tästä ihan vikakoodia vai tuleeko katkot pelkästään katkolaskuriin? Kylmärikastuksen jälkeen vois kuvitella et jotain "katkoja" saattas tulla ku muutetaan niin paljon kierroksia ja seosta.
#19
Eikö tunnu omituiselta että jos auton suuttimessa oli ensin sähkövika ja sit ku se vaihdetaan käytettyyn suuttimeen nii sit autossa onkin mekaaninen vika (Painetta ei ole riittävästi)? Mä epäilen et se sun "uus" suutin aiheuttaa nyt tät vikaa. Ilmattiinko järjestelmää mitenkään suuttimen vaihdon jälkeen?
#20
Jos alkuperäiset nii onhan ne jo toistakymmentä vuotta vanhat puolat. Ja on ollut melko kuumaa viimeaikoina nii kai ne vaan sattuu nyt samaan syssyyn menee. Uudet puolat nii menee taas siltä osin pitkää
#21
Joskus kans testasin enyaqis samaa et latais läppärii auton USB c portista mut ei toimi. Sit katoin läppärin laturin speksit Nii läppärin laturi syötti 20V jännitettä ja USB portista tulee vaa 5V jännitettä 😅
#22
Lainaus käyttäjältä: jrinnes - 05.06.23 - klo:22:37
Eikös Mib 2 Amundsenissa ole fyysiset napit näytön sivuilla? Mulla on vain kosketusnapit, täsmälleen samanlaiset kuin tuossa verrokkiautossakin.
Ne näyttää samalta mut 21vm alkaen Ollu superbissa mib3 ja jos hybridi nii ollu jo 20vm alkaen.
#23
Laite sukupolvi sun autossa mib 2 ja uudes superbissa on mib 3. Et ei ihan sama auto ole vaikka päällepäin näyttää. Se varmaan on syy tähän sun vaivaan
#24
Oisko pakkivalokytkimen johdot yhdessä jostain nii poltattaa valoja kokoajan ja siks parkkitutkat aktiiviset
#25
Eli se vilkkuviiksen päässä oleva nappula toimii kanssa? Epäilys vaa oli et voi olla siinä vika. Kannattaa koodit lukee nii varmaan pääsisi jäljille missä suunnalla vika olis.
#26
Vilkkuviiksen päässä olevalta nappulalta johtopoikki nii siks antaa vikaa. Johto korjattava tai vaihdettava viikset.
#27
Myydään / Vs: OBDeleven Pro
03.05.23 - klo:06:24
Yv
#28
Ilmeisesti xenon valot? Pitkän läpän välissä jotain roinaa ja läppä ei palaudu alas. Yleisin syy taitaa olla et xenon lamppu räjähtänyt umpion sisään ja lasinsirut umpion sisällä läpän mekanismin välissä. Umpio irti ja kaivelee paloja ulos.
#29
Octavia IV (20-) / Vs: mySkoda/Connect
18.04.23 - klo:20:34
Lainaus käyttäjältä: Occux - 18.04.23 - klo:20:23
Tänään sain tietää, että 2020 vuosimallin auto on A8 ja siihen pätee pidennetty huoltoväli, eli parillisina vuosina on määräaikaishuollot ja parittomina vuosina ei ole tarkastushuoltoja, ellei ajotietokone toisin sano. Tämä juttu kääntyi hieman irti Skoda connectista, mutta juttu lähti liikkeelle siitä, mitä Skoda connect sanoo.
Mitä minä sanoin. Nois myös lyheni jarrunesteen vaihtoväli 3 vuoden ekasta vaihtovälistä kokoaikaiseen 2 vuoden väliin. Eli sulla jääny 2 vuoden kohdalla huollossa jarrunesteetki vaihtamatta.
#30
Lainaus käyttäjältä: ErkMyl - 16.04.23 - klo:12:20
Hyvä vinkki. Joo etututkat toimii, mutta takatutkat ei ja tulee näyttöön ilmoitus: error rear parking aid. Osaisikohan joku kertoa sulakkeen numeron ja sijainnin.
Taitaa olla vaa parkkitutkien ohjainlaitteelle oma sulake ja se täytyy olla ehjä kun etupään tutkat pelaa. Virransyöttö antureilla tapahtui ohjainlaitteen kautta. Vikakoodien luvulla lähdettävä liikenteeseen. Vikaa itse veikkasin johonki takapään anturiin tai puskurin johtosarjaan. Itse en näe mitään yhteyttä siihen että lasin vaihto ois vian aiheuttanut vaa sattumalta samalla tapahtunut.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy