Määräaikaishuollot

Aloittaja lao, 26.08.16 - klo:15:56

« edellinen - seuraava »

lao

Pti tänään varata ensimmäinen määräaikaishuolto parin viikon päähän, kun auton ajotietokone ilmoitti huoltoon olevan enää 3400 km. Autolla on nyt ajettu 17200 km. Miten on muilla huoltovälit menneet näissä?

Virallinen huoltovälihän voi olla 30000 tai 2 vuotta. Tietty mulla tulee ajoista yli 50 % kaupunki -ja moottoritieajosta.  Ajotyyli on kyllä aktiivinen eli kiihdytyksiä ja ohituksia tulee kaasu pohjassa usein. Toisaalta jarrut ovat taas todella vähällä käytöllä eli pysähdyksiä vältetään ennakoimalla muiden liikkeet sekä liikennevalot ja ratin läpysköistä vaihdetaan pientä, jotta moottorijarrutus on tehokas.

Eli ilmeisesti lyhet ajot ja reipas kaasun käyttö vähentää huoltoväliä? Tai sitten näissä 280-malleissa on lyhyemmät huoltovälit... Keskikulutus on ollut luokkaa 9,5 l/100km.
Ajossa Volvo V90 T8 AWD R design MY18
Ex.
Volvo XC60 D4 Business Classic Summum -17
Å koda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K DSG -16
BMW F31 320iA xDrive M-sport -13
BMW E91 330xdA M-Sport -06
VW Golf GTI DSG (4ov) -05

skriko

Lainaus käyttäjältä: lao - 26.08.16 - klo:15:56
Pti tänään varata ensimmäinen määräaikaishuolto parin viikon päähän, kun auton ajotietokone ilmoitti huoltoon olevan enää 3400 km. Autolla on nyt ajettu 17200 km. Miten on muilla huoltovälit menneet näissä?

Virallinen huoltovälihän voi olla 30000 tai 2 vuotta. Tietty mulla tulee ajoista yli 50 % kaupunki -ja moottoritieajosta.  Ajotyyli on kyllä aktiivinen eli kiihdytyksiä ja ohituksia tulee kaasu pohjassa usein. Toisaalta jarrut ovat taas todella vähällä käytöllä eli pysähdyksiä vältetään ennakoimalla muiden liikkeet sekä liikennevalot ja ratin läpysköistä vaihdetaan pientä, jotta moottorijarrutus on tehokas.

Eli ilmeisesti lyhet ajot ja reipas kaasun käyttö vähentää huoltoväliä? Tai sitten näissä 280-malleissa on lyhyemmät huoltovälit... Keskikulutus on ollut luokkaa 9,5 l/100km.
Tuo polttonesteenkulutuskin vaikuttaa huoltoväliin. Itsellä keskikulutus oli 5,99, tosin autona Volkswagen Scirocco 118 kw manuaali. Huoltoväli oli aina 30 000 tai kaksi vuotta johtuen juuri ajotyylistäni ja siitä että auto käynnistettiin aina tallista.
Vaikka vuodessa tuli noin 10 000km en ajanut koskaan lyhyitä matkoja.

Sokota09

Minulla näyttää 1.4 ACT:n huoltonäyttö, että huoltoon olisi matkaa vajaa 15 tkm, autolla ajettu saman verran tai päivien mukaan tulisi täyteen kaksi vuotta. Keskikulutus 6,2 l ja hyvin sekalaista ajoa ollut.

Patomursu

Mittaako skodan huoltonäyttö oljyssä olevaa metallia? Jos sitä metallilastua irtoaa enemmän sinne kovassa ajossa kuin rauhallisessa.
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

lao

Ei meinannu usko puhelimessa kun aikaa varasin, kun kysy että paljon on nyt ajettu. "Näissä on 30 000 huoltoväl." Melko lyhyeksi tosiaan jää tuo huoltoväli luvatusta, onneksi on huoltosoppari niin kulut ei tuu yllätyksenä... Öljyä kone ei ole syönnyt, mutta jäähdytysnestettä piti lisätä kuukaus sitten, kuuluu kuulemma asiaan kun talvella käytetty Webastoa.
Ajossa Volvo V90 T8 AWD R design MY18
Ex.
Volvo XC60 D4 Business Classic Summum -17
Å koda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K DSG -16
BMW F31 320iA xDrive M-sport -13
BMW E91 330xdA M-Sport -06
VW Golf GTI DSG (4ov) -05

Stenfors

Täällä ajettu 27600 ja 2400 km näyttää huoltoon. Paljon kaupunkia ja moottoritietä, kaasuakin tulee painettua ihan reippaasti. Auto 2.0 TDI 150 DSG. Öljyä ei oo kulunut tippaakaan, onneksi, koska tota kyllä eniten pelkäsin, parin 2.0T bensa-Audin jälkeen...
Kaikin puolin tyytyväinen nyt, kun taka-akselin kolinakin (DCC) tuli korjattua kuntoon.
Suberb Combi III

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 26.08.16 - klo:17:33
Mittaako skodan huoltonäyttö oljyssä olevaa metallia? Jos sitä metallilastua irtoaa enemmän sinne kovassa ajossa kuin rauhallisessa.

Jos Skodan toosa on kuten oletan sama kuin VW:ssä, niin se mittaa ainakin kylmäkäynnistysten ja kulutetun polttoaineen määrää sekä mm. öljyn laatua (happamuutta ?).
Yritetään pärjätä.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: lao - 26.08.16 - klo:20:35
Ei meinannu usko puhelimessa kun aikaa varasin, kun kysy että paljon on nyt ajettu. "Näissä on 30 000 huoltoväl." Melko lyhyeksi tosiaan jää tuo huoltoväli luvatusta, onneksi on huoltosoppari niin kulut ei tuu yllätyksenä... Öljyä kone ei ole syönnyt, mutta jäähdytysnestettä piti lisätä kuukaus sitten, kuuluu kuulemma asiaan kun talvella käytetty Webastoa.

Eli 20600?
Eihän tuo ole edes lyhyt, pelkässä pätkäajossa meidän ex-Yetiä huollettiin huomattavasti lyhyemmillä väleillä, tarkemmat tiedot on unohtunut mutta lähempänä 10000km.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

lao

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 28.08.16 - klo:09:18
Eli 20600?
Eihän tuo ole edes lyhyt, pelkässä pätkäajossa meidän ex-Yetiä huollettiin huomattavasti lyhyemmillä väleillä, tarkemmat tiedot on unohtunut mutta lähempänä 10000km.

Juu reilu 20 000 km voisi ajaa. Auto menee ensi viikolla huoltoon 18000 km mittarissa. Ehkä tuo huolenpitosopimus ei ollutkaan pöllömpi, jos huoltoja tulee 3 vuoden aikana 4 kpl ...
Ajossa Volvo V90 T8 AWD R design MY18
Ex.
Volvo XC60 D4 Business Classic Summum -17
Å koda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K DSG -16
BMW F31 320iA xDrive M-sport -13
BMW E91 330xdA M-Sport -06
VW Golf GTI DSG (4ov) -05

lao

Auto kävi tänään Veholla määräaikaishuollossa ja tehdyt toimenpiteet: öljyn+suodattimen vaihto, tuulilasin pyyhkiöiden sulkien vaihto, webaston koodaus, jarrujen kuluneisuuden tarkistus ja auton pesu. Raitisilmansuodatinta ei esimerkiksi vaihdettu? Sitten ihmetyttää seuraavat huollot jotka näkyvät alla olevasta kuvasta:



Eikö joka toisen huollon pitäisi olla ns. laajempi? Nythän minulla tulee 20800 km päästä viimeistään taas öljyhuolto ja sitten 9200 km päästä huolto johon on nyt 30000 km matkaa (ilmeisesti tämä on sitten vasta laajempi huolto). Jos autoni käy 20800 km päästä viimeistään taas öljyn vaihdossa, niin mennäänkö taas ilman esim. raitisilmansuodattimen vaihtoa? Ja sitten taas muutaman kuukauden päästä tulee ilmeisesti tuo ns. laajempi huolto, niin vaihdetaanko siinä öljyt vaikka niillä on ajettu vasta alle 10 000 km?

Ei kyllä yhtään harmita tuo huolenpitosopimus laina-autolla...
Ajossa Volvo V90 T8 AWD R design MY18
Ex.
Volvo XC60 D4 Business Classic Summum -17
Å koda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K DSG -16
BMW F31 320iA xDrive M-sport -13
BMW E91 330xdA M-Sport -06
VW Golf GTI DSG (4ov) -05

Sokota09

Mitä koodasivat webastosta? Oliko sinulla ongelmia ajastimen kanssa?

Eiköhän nuo seuraavat huollot voi yhdistää.

skriko

#11
Helvettiäkö tuollaisista koneen näytöistä välittää, huoltaa silloin kun autoa oikeasti pitää huoltaa.
Edellisessä autossa kun meni huoltoon niin koneen mukaan huolto pitää tehdä oli sitten ajanut vuodessa 500 tai 30 000km. Ilmansuodatinkin piti vaihtaa yhtälailla oliko ajanut 2 000 vai 90 000, samoin tulpat. Joo, aikahan ne kuluttaa ilmansuodattimet ja tulpat siellä autotallissa. On aikoihin eletty. Kyllä ne tulpat vaihdetaan kilometrien eikä ajan mukaan.
Huvitti kun 90 käyvä äitini naureskeli puhelimessa. "Lähettivät autokeskuksesta tällaisen huoltokutsun" luki sitten minulle huoltokohteet ja -toimenpiteet, johon lisäsi "nämähän ovat sellaisia, että osaan itsekin tarkistaa, eihän tässä oikeastaan tehdä muuta kuin vaihdetaan öljyt ja suodatin". Että näin.....

jalava

Toi laskennallinen öljynvaihtohuolto lasketaan keskimääräisen koneen rasituksen mukaan, eli sen mukaan millaista runtua auto saa päivittäin. Itsellä tippunut juuri öljynvaihtoväli juurikin siitä syystä että ei ole päivää kun auto ei punaviivalla käy. Muita vaikuttavia asioita melko varmasti on esim vaunun vetäminen perässä jne. Eli eiköhän se laske öljyn ja laakereiden kestävyyttä ihan normaaleilla koneenrakentajan oppaan kaavoilla, öljy kestää vain tietyn määrän kuormitusta kuitenkin.
Å koda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K DSG

Zego

Pääkaupunkiseudulla tietty eri asia, joka vuosi on järkevä vaihtaa raitisilmasuodatin koska ei se voi toimia siinä vaiheessa enää kunnolla kun paska tukkii sen, oli mitä vaan mukamas "uutta" teknologiaa.

äskuusplus

Autolla ajettu vuosi ja nyt olisi öljynvaihdon aika 22000km ajolla. Varsinainen huolto olisi n. 29000km kohdalla.
Taidan teetättää 30000km huollon etuajassa ja siirryn 15000km kiinteään öljynvaihtoväliin ja sitten 30000km välein varsinainen huolto.
Superb III 2020 Ambition 2.0TSI 272 4x4 DSG
ex-Superb III 2016 Combi Ambition 2.0TSI 280 4x4 DSG

Sokota09

Määräaikaishuolto varattu, samalla hoituu valohoito ja öljynvaihto. Hinnaksi tulee omilla öljyillä 203 â,¬. Ei paha hinta Autokeskuksella.

mikkole

190hp 4x4 dsg  pyysi huoltoa tasan 30tkm kohdilla. Hinta Joensuun Laakkosella 280e. Matka-ajoa suurin osa. Tosin paljon on vedetty 1000kg kärriä perässä.
Nykyiset skoda fabia vm20 crafter vm21 sprinter vm16. Ex Crafter vm2017,suberb 4x4 tdi vm2016.   crafter maxi vm13. golf variant 4motion 2014 transporter 128kw vm08, octavia combi 4x4 vm11, golf variant 2,0 tdi vm07, ibiza sport tdi vm01, cordoba variant vm98

reverence

Itse vaihdatin ominpäin öljyt ja suodattimen vuoden ja 20tkm kohdalla.
  Huoltonäyttö näyttää nyt pätkäajosta huolimatta 30.000km.
Jokin siellä tunnistaa öljyn ja sen vaihtotarpeen vaikka omat kokemukset entisistä autoista tuntui siltä että se öljynvaihto arvottiin lauantaisin lottonumeroiden kanssa samaan aikaan.
ex. 1.9TDI96kw / 2.0TDI103kw /2.0TDI103kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI132kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI90kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI92kw / 1.0TSI85kw /1.4TSI110kw / 1.4TSI110kw / 1.5TSI / 1.5TSI / 1.8TFSI / 2.0TDI110KW / 1.2TSI77KW

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy