B8 Huoltojen hinnat

Aloittaja joukose, 28.07.16 - klo:17:18

« edellinen - seuraava »

joukose

Ensihuolto Traktoautossa Salossa kustansi 190 , ja tehtiin pakolliset eli öljyt ja suodatin sekä tarkistukset.
Vapaaehtoisena tarjottiin sulkien vaihto, raitisilman suodatin ja pissapojan täyttö joita ei siis tehty.

Huollon hintaa ei enää alemmaksi saanut.
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

joukose

60000 huoltohinta 515 , vw airport tikkurila. Ei tullut kauppoja.
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

skriko

Lainaus käyttäjältä: joukose - 24.10.16 - klo:20:15
60000 huoltohinta 515 , vw airport tikkurila. Ei tullut kauppoja.
Mitä 60 000 huollon hintaan kuuluu? Normaalisti varmaan öljyt, suodatin, ilmansuodatin, raikkari, tulpat ja valohoito päälle? Onko muuta?

vwmies

Lainaus käyttäjältä: joukose - 28.07.16 - klo:17:18
Ensihuolto Traktoautossa Salossa kustansi 190 , ja tehtiin pakolliset eli öljyt ja suodatin sekä tarkistukset.
Vapaaehtoisena tarjottiin sulkien vaihto, raitisilman suodatin ja pissapojan täyttö joita ei siis tehty.

Huollon hintaa ei enää alemmaksi saanut.

Joo ei saa ellei itse vie omaa luokitúksen täyttävää öljykannua (B7 ensihuolto omin mehuin 117,).  :o
Yritetään pärjätä.

joukose

Juu nuo kuuluu ja tulpat platinatulppina joilla aina ajaa sen 60 000 km.

Kysyin myös tarjousta Salon Traktoautosta jossa 60 huolto oli 450 , ovh eli alennusta voisi vielä saada.
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

DJDH

Mulla oli 30tkm huolto omilla öljyillä ja raitisilmasuotimen vaihdolla 230,. Tuo hinta sisälsi myös adblue tankkausta noin 30, edestä. Eli perushuolto 200, + öljyt. Liikkeen hanasta öljyt olisi olleet noin 130,.

Nuo perushinnat ja huoltojen sisällön saa aika helpolla selville oma vw:n kautta.
Skoda Superb LB 2020
Passat B8 Variant BiTurbo

joukose

60000 huolto tehty. Tällä kertaa Forssan laatuautossa. Kaikki toimi niinkuin pitää. Huoltokohteina:

- öljyt (gastrol 5-30) 504
- öljynsuodatin
- raitisilamnsuodatin
- pa suodatin
- tulpat (platina vaihtoväli 60 tkm)
- tarkastukset

Hinta 450 jota en lähtenyt tinkimään.

Täyden kympin suoritus, joka tuolla hinnalla pitää ollakkin.

Ehdottelivat erikseen tarkastushuoltoa viimeistään 1 v kuluttua ja LL öljynvaihtohuolto 30 tkm:n kuluttua. Eikös huoltoväli pitänyt olla 2 v?
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

Arcca

Lainaus käyttäjältä: joukose - 08.01.17 - klo:12:50

Ehdottelivat erikseen tarkastushuoltoa viimeistään 1 v kuluttua ja LL öljynvaihtohuolto 30 tkm:n kuluttua. Eikös huoltoväli pitänyt olla 2 v?

Ei, kyllä se tosiaan noin nykyään menee. Mikä on kyllä surkea uudistus.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

joukose

Pitäs kahlata ruotsin tai norjan sivustoja läpi miten noissa maissa menee. Tietty maahantuojan kanssa sovittu että hultopuoli saa enemmän laskutettavaa kun nykyautoissa hihna vaihtokin on vasta 280 tkm ilman ikärajaa joten ei muuten olisi kuin harvakseltaan laskutettavaa.  :o
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

Arcca

Muistelisin että ihan huoltokirjassa nuo on selitetty, joten en usko että maahantuojan kanssa asialla on tekemistä.

Ikävä uudistus jos ajaa alle 30tkm vuodessa, esim 20 tkm. Vaihtoehtona on vaihtaa öljy liian aikaisin, tai ravata huollossa ylimääräisen kerran.

Jos ajaa lähelle 15tkm vuodessa, kannattaa melkein siirtyä kiinteälle huoltovälille 15tkm/v, sillä eikös siinä käyettty öljy ole halvempaa kuin LL.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

DJDH

Paitsi jos ajaa dieselillä. Siinä kun joutuu silti käyttämään 507 öljyä. Tosin melkein saman ne muutkin öljyt nykyään vapailla markkinoilla maksaa.
Skoda Superb LB 2020
Passat B8 Variant BiTurbo

joukose

Selvittelin asiaa pikkusen ja jopa eri automerkeillä ja selvisi seuraavaa:

1. Nykyään uusissa autoissa on maakohtaisia huoltovälejä
2. Maakohtaisia takuuaikoja

Eli pyrkivät huomioimaan maakohtaiset erot. Tosin Suomikin pitkä maa. Kuka ajaa motarilla ja kuka lapin tuntureilla. DDD
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

DJDH

Onhan nykyautoissa käyttäjäkohtaisia huoltovälejäkin. Naapuri ajaa golfilla 10tkm/vuosi ja minä passatilla 40tkm/vuosi. Molemmilla on sama perusmoottori ja molemmilla on kuitenkin huollontarve on ihan erilainen mitä maahantuoja määrittelee.
Skoda Superb LB 2020
Passat B8 Variant BiTurbo

Skoda85

#13
Veljet,

Onko tosiaan niin että Passat B8 1.6 TDI ainoat huollot ennen 6 vuotta tai 200000km hihnanvaihtoa ovat pelkästään öljynvaihto, raitisilma, jarruneste, po suodatin?

Joka toinen huolto on tuo isompi 3h huolto ja tuo perus öljynvaihto on laskettu VW:llä 2h.

Nyt esim teetin sen isomman jarrunesteineen, seuraava on taas perus öljyt ja filterit.

Koitin ajaa VW huoltosivuilla eri kilometreillä ja katsoa jos siinä ilmestyy jotain eri huoltoja, mutta ei.

Jos näin tosiaan on, niin eipähän tule Passat B8 huoltojen osalta kalliiksi ennen 200000km.

Ja siis nyt tarkoitan määräaikaishuoltoja.

jonatz79

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 08.01.17 - klo:20:43
Ei, kyllä se tosiaan noin nykyään menee. Mikä on kyllä surkea uudistus.

Kävin juuri 30tkm huollossa ja itselle tuli myös täysin puuntakaa tuo seuraava 45tkm tarkastushuolto ilman öljynvaihtoa. Huoltosopparilla kaiketi pakko käydä. Muutoin jäisi tekemättä. Mieluummin vaihtaisin muualla öljyt tuohon rahaan kuin maksaisin käytännössä tyhjästä. Marmorilla öljyt maksaa niin tolkuttomasti erikseen ostettuna.
Golf VI Variant 1.4 TSI Comfortline -11
Passat B8 Variant 1.6 TDI Comfortline -17
Passat B8 Variant 1.4 TSI (DSG) Comfortline -18

wesse

Lainaus käyttäjältä: jonatz79 - 04.12.19 - klo:19:03
Kävin juuri 30tkm huollossa ja itselle tuli myös täysin puuntakaa tuo seuraava 45tkm tarkastushuolto ilman öljynvaihtoa. Huoltosopparilla kaiketi pakko käydä. Muutoin jäisi tekemättä. Mieluummin vaihtaisin muualla öljyt tuohon rahaan kuin maksaisin käytännössä tyhjästä. Marmorilla öljyt maksaa niin tolkuttomasti erikseen ostettuna.
Voi viedä omat öljyt, kunhan on oikeaa laatua.
VW Passat 1.6 TDI Variant -16
Skoda Octavia Combi 1.6 TDI -12
VW Golf Variant 1.9 TDI -04
VW Vento 1.9 TD -97

peped

Millaiseen hintaan on toteutunut 2.0tdi hihnanvaihto? Ajattelin omaani vaihtaa syksyllä kun varmaan 180tkm pyörähtää mittariin ja samalla tarvii esim. vaihdattaa dsg- ja haldex-öljyt. Kukkaro kiittää...
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

peped

Itse itselleni vastaten, jakohihnan+vesipumpun vaihto ilmeisesti luokkaa 550-650e ainakin tähän 2.0tdi 140kw:n.

”180tkm iso huolto” 550e:
LL öljynvaihto
DSG öljynvaihto
Kaikki suodattimet (öljy, dsg, raitisilmansuodatin, ilmansuodatin, polttoainesuodatin)
Haldex öljynvaihto + sihdin putsaus
Tarkistukset, vikakoodien luku, huoltovälin nollaus...
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

TeroPee

Meidän Passatin huolto-ohjelma tuntuu olevan enemmän tai vähemmän sekaisin. Keväällä tehtiin öljynvaihtohuolto ja nyt vajaat 10tkm myöhemmin sitten tarkastushuolto. Auto on otettu käyttöön 3/2016 ja kilometrejä on nyt vähän vajaat 92tkm.

Eilinen huolto oli tarkastushuolto ilman öljynvaihtoa, jossa tehtiin suodattimien (raikkari, nafta, ilma), sulkien vaihto eteen, avaimen patterin vaihto sekä jarrunesteiden vaihto. Hintaa yhteensä noin 550e.

Tiedän että huolenpitosopimus on vain tapa rahoittaa huollot, mutta oli se nyt taas tässä tapauksessa ihan kiva kun ei tullut lisälaskua. Varsinkin kun oli vielä puhetta että eteen pitää uusia levyt ja palat sekä taakse palat kohtapuoliin.
Torni hakusessa / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

Repe02

2.0 TDI  ajettu 74000 km ja vm. -18. Laaja tarkastushuolto. Oljyt ja suodatin, jarruneste, ilmansuodatin, raitisilmasuodatin ja vaihteistoöljy. Kuulemma huolto-ohjelman mukaan. Marmorilla 750 ,.  Kohtuullisen tyyli mielestäni.

isosubbari

kohta olis 1.5tsi 60tkm huolto edessä. Sain tarjouksen K-Caarasta;
Tarkastustyöt ja öljynvaihtohuolto
Sytytystulppien uusinta
Raitisilmasuodatin uusinta
520e

Mitä muilla on kustantanut?

Hannu H

Tänään omani käytin vaihteisto- ja Haldex-öljyjen vaihdossa. Hintaa tuli hommalle 258,00,. Pari ylläriä oli matkassa myös. Haldexin pumpulle menevä johto osittain hiiren tmv elukan jyrsimä. Haldexin öljyt melkoista mustaa kuraa. Huoltokirjan mukaan (Laakkonen) vaihdettu molemmat öljyt 64tkm sitten. Noh, nyt vähän ajellaan Haldexin huuhtelulla uusilla öljyillä ja ensi viikolla samalla kun tuo johto korjataan niin vaihdetaan uudestaan sinne öljyt.





A6 C7 2.0TDI Land of Quattro sedan 2016
ex A4 B9 2.0TDI Quattro Business Sport 2016
ex 2015 Passat B8 2.0TDI 4MOTION
ex A4 B8 2.0 TFSI Quattro Avant S-Line
ex A4 B7 2.0 TFSI Quattro Avant S-Line
Eka auto Passat 1.5S -75 (40v sitten)

TeroPee

Puhdistettiinko haldexin sihti samalla?
Torni hakusessa / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

pekii

Onko BiTDI omistajien DSG-öljyjen vaihto maksanut kuinka paljon? Ymmärtääkseni vaatii ylimääräistä purkamista että suodatin tulee ulos.

Hannu H

Siinä vielä kuvat haldexin sihdistä, ennen ja jälkeen. Edellinen vaihto tehty huoltokirjan mukaan 2,5v ja 62tkm sitten merkkiliikkeessä (VW-center Helsinki) . Korjaamon omistaja (Ex monivuotinen VW-huoltoasentaja) sanoikin että oli viimeisiä hetkiä ottaa sihti irti ja puhdistaa se. Seuraavaksi olisikin ollut uuden pumpun vaihto edessä.








A6 C7 2.0TDI Land of Quattro sedan 2016
ex A4 B9 2.0TDI Quattro Business Sport 2016
ex 2015 Passat B8 2.0TDI 4MOTION
ex A4 B8 2.0 TFSI Quattro Avant S-Line
ex A4 B7 2.0 TFSI Quattro Avant S-Line
Eka auto Passat 1.5S -75 (40v sitten)

Iro

Kävinpä joutessani kurkkaamassa tulevien huoltojen hintoja, lisätyönä tarjoavat monenlaista mm. akun vaihtoa.
En ollut tiennytkään sen olevan noin erikoinen homma  :o


Passat Variant 2.0Tdi manuaali -15 

northrob

Lainaus käyttäjältä: Iro - 19.11.20 - klo:19:12
Kävinpä joutessani kurkkaamassa tulevien huoltojen hintoja, lisätyönä tarjoavat monenlaista mm. akun vaihtoa.
En ollut tiennytkään sen olevan noin erikoinen homma  :o
Joo, ei aivan heittämällä mene paikalleen, mutta melkein. Jos negatiivisesta navasta löytyy battery management control moduuli (kuva), niin joutuu VCDS:llä tai OBD11:lla kertomaan autolle akun vaihtuneen. Tarvikeakuista kannattanee valita sellainen, josta löytyy BEM koodi. Itsellä Exiden akusta ei löytynyt, mutta asensin silti ja sopeutin OBD11:a.

https://forum.obdeleven.com/post/28166
https://www.youtube.com/watch?v=IJAScg6JrYI







Passat Variant B8 280 TSI R-line DSG Pure White
-ŠKODA Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance DSG Black Magic-

Herr K

Lainaus käyttäjältä: isosubbari - 14.10.20 - klo:14:36
kohta olis 1.5tsi 60tkm huolto edessä. Sain tarjouksen K-Caarasta;
Tarkastustyöt ja öljynvaihtohuolto
Sytytystulppien uusinta
Raitisilmasuodatin uusinta
520e

Mitä muilla on kustantanut?

Mulla on 1.4 TSI eli ei tietty ihan sama asia. Sille 60 tkm huolto maksoi n. 550 ,.

Volkswagenin huoltovarauksen sivuilla (https://huolto.volkswagen.fi/) voi muuten vertailla eri Volkkariliikkeiden ja -huoltojen hintoja eri huolloille. Voi siis antaa auton tiedot ja katsoa sitten eri liikkeiden antamat hinnat kyseiselle huollolle. Jonkin verran eroja näyttää olevan, joskaan ei mitään dramaattisen suuria.
VW Passat Variant GTE

TeroPee

Ei varsinaisesti huolto, mutta bitdi kävi huoltosopparin turvin etulevyjen ja -palojen sekä takapalojen vaihdossa Alppilan Autohuollossa.

On muuten orggisosat todella kalliita!
Etulevyt 5Q0615301G maksoi 210e/kpl
Etupalat 5Q0698151K maksoi 221e yhteensä molemmille puolille
Takapalat 5G0698451 maksoi 252e yhteensä molemmille puolille.

Tarvikkeena varmasti selvästi halvempaa.
Torni hakusessa / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

pekii

Onko hintatietoa CUAA (BiTDI) koneen jakopää+vesipumpun vaihdosta?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy