Miksi joku vielä ostaa auton manuaalivaihteistolla

Aloittaja XUE, 01.03.16 - klo:11:50

« edellinen - seuraava »

DSL

Jos 1.5 TSI moottoria ja DSG vaihteistoa ajaa manuaalina auto liikkuu aavistuksen pienemmällä kulutuksella. Ehkä 2-3 desiä on vaikutus sekalaisessa ajossa. Muutkin on huomannu saman. Tosin silloin on huomiota kiinnitettävä enemmän vaihteiden vaihtokohtiin ja moottorin kuormitukseen.

jarkko_h

#452
On jokaisen oma asia kummalla ajaa ja kummasta pitää. On kuitenkin täyttä schaissea väittää että DSG kuluttaa manuaalia vähemmän.. Tämä näkyy sekä valmistajan ilmoittamista lukemista että sprit monitorin lukemista. Olisi hyvä että pysyttäisiin keskustelussa faktoista, eikä keksittäisi totuutta. Pahimmillaan joku auton ostaja valheellisesti luulee säästävänsä automaatilla.

Esim Tiguanissa 6dsg kuluttaa manuaalin verrattuna noin 0,5 litraa enemmän. Tämän lisäksi maksaa noin 3412 euroa manuaalia enemmän. Pelkkä kulutus ja huoltolisä tarkoittaa 20tkm ajosuoritteella 250 euron lisäkuluja vuodessa. Jos ottaa hankintahintaeron (3412 euroa) huomioon ja jakaa sen 15 vuodelle, tulee DSG:n aiheuttamaksi ylimääräiseksi vuosikuluksi 477 euroa.

Jonkun mielestä 477 euroa vuodessa on pieni raha.  Niin minunkin. Kaikkien mielestä ei ole. Manuaalilla saatavalla säästöllä saa ostettua vain  halvan astianpesukoneen  vuodessa, tai halvan noin 2000 euron lomamatkan 4 vuoden välein. Himosäästäjä ostaakin manuaalilla saatavalla säästöllä kohtuu kasan osakkeita... ja sijoittaa niistä tulevat tuotot lopulta lasten opiskeluun.

tsi1490

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 03.02.18 - klo:17:48
On jokaisen oma asia kummalla ajaa ja kummasta pitää. On kuitenkin täyttä schaissea väittää että DSG kuluttaa manuaalia vähemmän.. Tämä näkyy sekä valmistajan ilmoittamista lukemista että sprit monitorin lukemista. Olisi hyvä että pysyttäisiin keskustelussa faktoista, eikä keksittäisi totuutta. Pahimmillaan joku auton ostaja valheellisesti luulee säästävänsä automaatilla.

Esim Tiguanissa 6dsg kuluttaa manuaalin verrattuna noin 0,5 litraa enemmän. Tämän lisäksi maksaa noin 3412 euroa manuaalia enemmän. Pelkkä kulutus ja huoltolisä tarkoittaa 20tkm ajosuoritteella 250 euron lisäkuluja vuodessa. Jos ottaa hankintahintaeron (3412 euroa) huomioon ja jakaa sen 15 vuodelle, tulee DSG:n aiheuttamaksi ylimääräiseksi vuosikuluksi 477 euroa.

Jonkun mielestä 477 euroa vuodessa on pieni raha.  Niin minunkin. Kaikkien mielestä ei ole. Manuaalilla saatavalla säästöllä saa ostettua vain  halvan astianpesukoneen  vuodessa, tai halvan noin 2000 euron lomamatkan 4 vuoden välein. Himosäästäjä ostaakin manuaalilla saatavalla säästöllä kohtuu kasan osakkeita... ja sijoittaa niistä tulevat tuotot lopulta lasten opiskeluun.

En myöskään usko, että DSG kuluttaisi vähemmän missään autossa, mutta jokseenkin samaan kuitenkin pääsee ainakin 1.0 TSI:n kanssa valitsi kumman tahansa. Myöskään huoltokuluissa ei siinä ole eroa, eikä DSG maksa kuin noin 1700-1800â,¬ enemmän. Myydessä DSG:stä saa todennäköisesti selvästi enemmän kuin manuaalista, joten tämäkään ei ole kokonaan menoerä.

nemos

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 03.02.18 - klo:17:48
On kuitenkin täyttä schaissea väittää että DSG kuluttaa manuaalia vähemmän.. Tämä näkyy sekä valmistajan ilmoittamista lukemista että sprit monitorin lukemista. Olisi hyvä että pysyttäisiin keskustelussa faktoista, eikä keksittäisi totuutta. Pahimmillaan joku auton ostaja valheellisesti luulee säästävänsä automaatilla.

Manuaali kuluttaa yleensä marginaalisesti vähemmän, mutta kuten joku jo aiemmin totesi, niin Spritmonitorin lukemia on turha vertailla. Automaatilla ja manuaalilla on tyypillisesti erilainen ajoprofiili ja automaatilla ajetaan usein enemmän kaupungissa.
Volvo XC60 T8 Inscription

jarkko_h

Tuon ajoprofiili voi tarkastaa sprit monitorista. Samalla profiililla kululutero noin 0,5 litraa bensa 6dsg vs manuaali. Myös valmistaja ilmoittaa samansuuruisen eron. Jollekin tuo ja tuo Tiguaniin esimerkin 470 euron vuosittainen lisäkulu DSGstä on marginaalien.

arsik

" Myydessä DSG:stä saa todennäköisesti selvästi enemmän kuin manuaalista, joten tämäkään ei ole kokonaan menoerä."

Tätä en hetimiten nielaise.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: tsi1490 - 03.02.18 - klo:18:08
En myöskään usko, että DSG kuluttaisi vähemmän missään autossa, mutta jokseenkin samaan kuitenkin pääsee ainakin 1.0 TSI:n kanssa valitsi kumman tahansa. Myöskään huoltokuluissa ei siinä ole eroa, eikä DSG maksa kuin noin 1700-1800â,¬ enemmän. Myydessä DSG:stä saa todennäköisesti selvästi enemmän kuin manuaalista, joten tämäkään ei ole kokonaan menoerä.

Hohoo. Tämä oli kyllä paras argumentti. Oletko ikinä yrittänyt vaihdossa tarjota dsg-lootaista auto muuhun merkkiin, kuin uuteen vag:n 😆😆😆😆
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Pihistelijä

Jos sen DSG:ssä säästyneet 1700 â,¬ sijoittaa osakemarkkinoille, kasvaa se korkoa korolle. 30 vuoden päästä se 1700 â,¬ on jo 30 000 â,¬.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Arcca

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 03.02.18 - klo:17:48
Tämän lisäksi maksaa noin 3412 euroa manuaalia enemmän. Pelkkä kulutus ja huoltolisä tarkoittaa 20tkm ajosuoritteella 250 euron lisäkuluja vuodessa. Jos ottaa hankintahintaeron (3412 euroa) huomioon ja jakaa sen 15 vuodelle, tulee DSG:n aiheuttamaksi ylimääräiseksi vuosikuluksi 477 euroa.

Taisi viime kesänä DSG:tä Skodalla saada 70e hintaan, ja erittäin usein automaatteja myydään 0 euron kamppiksena.


VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

jamo75

3 vuotta vanha auto huolto sopimukselle ajettu alle 60.000KM 100% varmasti saa automaatisesta enemmän kuin manuaalista. Automaattiautot on yleensä myöskin paremmin varusteltuja.
Kyllä se ikä ja kilometrit merkkaa enemmän kuin se mikä loota autossa on. Pääsääntöisesti esim. sijaisautoista kytkimet on luistattu loppuun, toki sen vaihtaminen on halvempaa kuin automaatti laatikon.

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 03.02.18 - klo:18:44
Hohoo. Tämä oli kyllä paras argumentti. Oletko ikinä yrittänyt vaihdossa tarjota dsg-lootaista auto muuhun merkkiin, kuin uuteen vag:n 😆😆😆😆
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Ranssi

En tiedä onko YLE:n artikkelia jo linkitetty tänne:

https://yle.fi/uutiset/3-10049244

Manuaalin suosio on siis selvässä laskussa, kun kuluvalle vuodelle niille ennustetaan ainoastaan reilun neljänneksen markkinaosuutta. Kun tästä vähennetään pikkuautoluokan keppivaihteiset, joita tässä luokassa lienee suhteessa runsaasti ja keskiluokasta tiukan budjetin takia hankitut käsihämmenteiset, niin mitä jää jäljelle, ei juuri mitään eli loput menee tomaatteina ja tähteelle jää marginaaliosuus sellaisia, jotka väen väkisin haluavat itse vaihtamisen hoitaa.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 03.02.18 - klo:19:55
3 vuotta vanha auto huolto sopimukselle ajettu alle 60.000KM 100% varmasti saa automaatisesta enemmän kuin manuaalista. Automaattiautot on yleensä myöskin paremmin varusteltuja.
Kyllä se ikä ja kilometrit merkkaa enemmän kuin se mikä loota autossa on. Pääsääntöisesti esim. sijaisautoista kytkimet on luistattu loppuun, toki sen vaihtaminen on halvempaa kuin automaatti laatikon.

Kun kyse on Vag-konsernin DSG:tä sitä karsestaan, kuin syöpää ja tuo on ihan konsernin itseaiheutettua.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

mattinen

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 03.02.18 - klo:17:48
On jokaisen oma asia kummalla ajaa ja kummasta pitää.
Tämä lienee itsestään selvää. Ketjun otsikossa kysyttiin kuitenkin sitä, miksi joku tänä päivänä valitsee manuaalin. Aloittajaa todennäköisesti kiinnostaa, miksi jotkut haluavat ajaa manuaalilla, vaikka automaatti (aloittajan mielestä) on mukavampi vaihtoehto. Mutta ei tämä tietenkään tarkoita sitä, etteikö valinta ja mieltymykset olisi jokaisen oma asia.

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 03.02.18 - klo:17:48
On kuitenkin täyttä schaissea väittää että DSG kuluttaa manuaalia vähemmän. Tämä näkyy sekä valmistajan ilmoittamista lukemista että sprit monitorin lukemista.
Tässä on sitten ehkä eroja mallien ja merkkien suhteen. Esimerkiksi Audi A3. 1-litraisen osalta valmistajan ilmoittamat kulutuslukemat ovat samat. 1.5 TSI:n osalta automaattivaihteinen näyttäisi kuluttavan hieman vähemmän:

http://s1216.photobucket.com/user/LettutieteenVihtori/media/Audi_A3.jpg.html?sort=3&o=1

VW Golf Comforlinessä sama juttu. Litraisilla on sama valmistajan ilmoittama kulutus, mutta 1.5 TSI:n osalta DSG:lle on annettu pienempi kulutuslukema:

http://s1216.photobucket.com/user/LettutieteenVihtori/media/Golf.jpg.html?o=0

Arttu

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 03.02.18 - klo:20:30
En tiedä onko YLE:n artikkelia jo linkitetty tänne:

https://yle.fi/uutiset/3-10049244

Manuaalin suosio on siis selvässä laskussa, kun kuluvalle vuodelle niille ennustetaan ainoastaan reilun neljänneksen markkinaosuutta. Kun tästä vähennetään pikkuautoluokan keppivaihteiset, joita tässä luokassa lienee suhteessa runsaasti ja keskiluokasta tiukan budjetin takia hankitut käsihämmenteiset, niin mitä jää jäljelle, ei juuri mitään eli loput menee tomaatteina ja tähteelle jää marginaaliosuus sellaisia, jotka väen väkisin haluavat itse vaihtamisen hoitaa.
Vai ei ole manuaaliin enää paluuta, kun kerran automaatin on ostanut. Olen ilmeisesti juuri sitä marginaaliosuutta, koska vaihdoin takaisin manuaalivaihteistoon huonojen kokemuksien vuoksi. Nyt olen hankkinut jo kaksi manuaalia automaatin jälkeen. Seattia harkitsin hetken automaattina, koska siihen sai pidemmän takuun. Seat ei kuitenkaan muuten kiinnostanut.
Corolla Touring Sports 2,0 Active edition 2020
ex. Octavia 1,5 TSI Ambition, man  2018

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: Arttu - 03.02.18 - klo:21:15
Vai ei ole manuaaliin enää paluuta, kun kerran automaatin on ostanut. Olen ilmeisesti juuri sitä marginaaliosuutta, koska vaihdoin takaisin manuaalivaihteistoon huonojen kokemuksien vuoksi. Nyt olen hankkinut jo kaksi manuaalia automaatin jälkeen. Seattia harkitsin hetken automaattina, koska siihen sai pidemmän takuun. Seat ei kuitenkaan muuten kiinnostanut.

Oletko ajanut kunnon automaatilla? Zf esim. Eri asia jos kokemukset rajoittuu dsg romuihin, niistä siirtyisin itekki manuaaliin. Onneksi ei tarvi elää vag lasit silmissä vaan voi ajaa muillakin merkeillä missä on kunnon automaatteja tarjolla  8)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: Arttu - 03.02.18 - klo:21:15
Vai ei ole manuaaliin enää paluuta, kun kerran automaatin on ostanut. Olen ilmeisesti juuri sitä marginaaliosuutta, koska vaihdoin takaisin manuaalivaihteistoon huonojen kokemuksien vuoksi. Nyt olen hankkinut jo kaksi manuaalia automaatin jälkeen. Seattia harkitsin hetken automaattina, koska siihen sai pidemmän takuun. Seat ei kuitenkaan muuten kiinnostanut.

Täällä toinen "marginaalitapaus". Talossa on ollut 3 kpl erilaisia automaatteja, eri tekniikoin toteutettuina (sekä automatisoitua että perinteistä mehulinkoa) ja eri ikävuosien edustajina. Myös nykyistä käyttistä valitessani koeajoin (portaattoman) automaatin enkä tykännyt yhtään sen enempää kuin noista aikaisemmistakaan :-\ Toki jos ajoni olisi selvästi enempi keskustassa pörräämistä tai ruuhkissa kökkimistä, niin mieli voisi olla toinenkin. Vaan tälläiseen sekalaiseen PK-seudulla pörräämiseen tuo käsin hämmeneettävä on ihan passeli - ja tosiaan ikäänkuin kaupanpäällisenä tulee nuo taloudelliset säästötkin, paitsi hankinnassa mutta myös käyttökuluissa :)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

tsi1490

DSG on tullut markkinoille ensimmäisen kerran 2003. Siitä on useita eri versioita ja niistä vielä alaversioita. Omassa 2017 Octaviassa 7-vaihteinen DSG toimii kyllä niin hienosti, että varmasti kukaan ei sellaista vaihda sen ominaisuuksien takia manuaaliin.

Arttu

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 03.02.18 - klo:21:18
Oletko ajanut kunnon automaatilla? Zf esim. Eri asia jos kokemukset rajoittuu dsg romuihin, niistä siirtyisin itekki manuaaliin. Onneksi ei tarvi elää vag lasit silmissä vaan voi ajaa muillakin merkeillä missä on kunnon automaatteja tarjolla  8)
Olen ajanut muillakin, kuin dsg-automaateilla. BMW:llä ollut paras mitä ajanut. Ei ole kuitenkaan köyhällä varaa sellaisiin. Niinpä ajelen manuaali Skodalla  :)
Corolla Touring Sports 2,0 Active edition 2020
ex. Octavia 1,5 TSI Ambition, man  2018

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: tsi1490 - 03.02.18 - klo:21:45
DSG on tullut markkinoille ensimmäisen kerran 2003. Siitä on useita eri versioita ja niistä vielä alaversioita. Omassa 2017 Octaviassa 7-vaihteinen DSG toimii kyllä niin hienosti, että varmasti kukaan ei sellaista vaihda sen ominaisuuksien takia manuaaliin.

Joo ja? Millälailla yksittäisen anonyymin nettikirjoittajan mielipide vaikuttaa yleiseen käsitykseen mitä vag-konsernin DSG-laatikko on saanut useissa eri foorumeissa?

Kokeileppa hakusanaa: DSG googleen  ;D
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001822312.html

Sinun auto on vielä takuunalainen ja olet sillä körötellyt todennäköisesti alle 50tkm. Olet oravanpyörässä, jossa vaihdat auton noin 3 vuoden välein ja tuo pelkkä auton arvon aleminen on noin 8000 euroa tuossa kolmessa vuodessa. Kokeileppa tarjota samoilla specseillä autoasi uuteen (Toinen on manuaali ja toinen dsg). Ensimmäinen on uusi octavia ja toinen on vaikka toyota avensis. Kerro meille minkälaisia hyvityksiä sait  ;).

Ei siinä mitään kyllä automaatti on kivempi ajaa, kuin manuaali, mutta DSG:tä on mulla ehdoton EI (Vag-konsernissa).
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

mattinen

Lainaus käyttäjältä: Arttu - 03.02.18 - klo:21:47
Olen ajanut muillakin, kuin dsg-automaateilla. BMW:llä ollut paras mitä ajanut. Ei ole kuitenkaan köyhällä varaa sellaisiin. Niinpä ajelen manuaali Skodalla  :)

Ã,,lä hyvä mies rahan takia jätä kunnon automaattia hankkimatta. Osta käytetty bemari! Niin tekee moni muukin...köyhä.  ;)

Arcca

Minulla DSG6 -15 mallisessa autossa, hyvin pelaa.
102000 km ajanut jo sillä, ja ei pienintäkään halua enää manuaaliin.

Kyllä uusien myyntiosuuden valumisesta automaatteihin kovaa vauhtia kertoo siitä mitä käytettynäkin tullaan myymään. Tulee käymään samoin kuin ilmastoinnin kanssa, puuttuminen näkyy jälleenmyyntihinnassa.

VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

mattinen

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 03.02.18 - klo:21:53
Kokeileppa hakusanaa: DSG googleen  ;D
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001822312.html

Ja sitten kun hittejä alkaa Googlesta tulla, niin kannattaa samalla katsoa, miltä vuodelta ne ovat. Tuo Taloussanomien juttu esimerkiksi näyttää olevan neljän vuoden takaa, vuodelta 2014. Jutun mukaan "on silti suorastaan ainutlaatuista, että alle 100 000 kilometriä ajettuihin vaihteistoihin joudutaan nyt tekemään tuhansien eurojen remontteja". Tämä kertoo siitä, että DSG-vaihteistoissa on tosiaan ollut ongelmia. Onko asia sitten edelleenkin ajankohtainen? Minä epäilen, että ei. Ainakaan itse en ole onnistunut löytämään kovin tuoreita uutisia DSG-ongelmista. Netistä toki niitä voi löytyä, mutta niidenkin osalta kannattaa aina katsoa, koska ne kirjoitettu.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 03.02.18 - klo:22:07
Ja sitten kun hittejä alkaa Googlesta tulla, niin kannattaa samalla katsoa, miltä vuodelta ne ovat. Tuo Taloussanomien juttu esimerkiksi näyttää olevan neljän vuoden takaa, vuodelta 2014. Jutun mukaan "on silti suorastaan ainutlaatuista, että alle 100 000 kilometriä ajettuihin vaihteistoihin joudutaan nyt tekemään tuhansien eurojen remontteja". Tämä kertoo siitä, että DSG-vaihteistoissa on tosiaan ollut ongelmia. Onko asia sitten edelleenkin ajankohtainen? Minä epäilen, että ei. Ainakaan itse en ole onnistunut löytämään kovin tuoreita uutisia DSG-ongelmista. Netistä toki niitä voi löytyä, mutta niidenkin osalta kannattaa aina katsoa, koska ne kirjoitettu.

Tuo ei edelleenkään muuta mielikuvaa, joka mediassa on jo tuosta laatikosta! Ei kaikki lue vagarenaa ;).
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 03.02.18 - klo:21:18
Oletko ajanut kunnon automaatilla? Zf esim. Eri asia jos kokemukset rajoittuu dsg romuihin, niistä siirtyisin itekki manuaaliin. Onneksi ei tarvi elää vag lasit silmissä vaan voi ajaa muillakin merkeillä missä on kunnon automaatteja tarjolla  8)
Se on vain sähkömoottorin puute, mitä sulavasti suttaavat automaatit paremmin kompensoivat. Sähkömoottorin yhteydessä DSG pelaa niin siististi, etten kyllä hirveesti valitettavaa keksi.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 03.02.18 - klo:22:01
Minulla DSG6 -15 mallisessa autossa, hyvin pelaa.  102000 km ajanut jo sillä, ja ei pienintäkään halua enää manuaaliin.

Kyllä uusien myyntiosuuden valumisesta automaatteihin kovaa vauhtia kertoo siitä mitä käytettynäkin tullaan myymään. Tulee käymään samoin kuin ilmastoinnin kanssa, puuttuminen näkyy jälleenmyyntihinnassa.

Uudemmat DSGt taitavat jo toimia kuten pitääkin, mutta maine rasittaa vielä vuosia ..... jm-arvo ja myyminen takuuajan / sopparin jälkeen.
Taasen ns. premium-luokassa automaagi on lähes pakollinen varuste + se toimiva AC.

Ilmastointi ('ei ne avattavat / veivattavat etuikkunat') löytyy nykyään jo Micran alkaen mallistakin (ja mm. Climatronic sukulaisen 2004 Ocu 1 mallista..). Toki jos euroja / jm-arvoa ajatellaan, molempien on syytä toimia....  :o :( ;)
Yritetään pärjätä.

TTO

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 03.02.18 - klo:21:53
Sinun auto on vielä takuunalainen ja olet sillä körötellyt todennäköisesti alle 50tkm. Olet oravanpyörässä, jossa vaihdat auton noin 3 vuoden välein ja tuo pelkkä auton arvon aleminen on noin 8000 euroa tuossa kolmessa vuodessa. Kokeileppa tarjota samoilla specseillä autoasi uuteen (Toinen on manuaali ja toinen dsg). Ensimmäinen on uusi octavia ja toinen on vaikka toyota avensis. Kerro meille minkälaisia hyvityksiä sait  ;).

Ei siinä mitään kyllä automaatti on kivempi ajaa, kuin manuaali, mutta DSG:tä on mulla ehdoton EI (Vag-konsernissa).
Ã,,h, tipahdin tästäkin kelkasta. DSG:ssäni on jo yli neljä vuotta ikää ja 78 tkm mittarissa enkä ole tajunnut vaihtaa sitä.  :(  Ei kai tässä nyt sitten muu auta kuin jatkaa tällä nykyisellä kulkineella toistaiseksi.

Ouzi

Automaatilla ajanut vuodesta 2010 (DSG) nyt fuengirolassa 10 päivää vuokralla ateca TDi man. Kyllähän vaihteiden repiminen tuntuu turhalta ja tyhmältä. Itselläni ei ole siis paluuta manuaaliin enään.

a4b8

Lainaus käyttäjältä: TTO - 03.02.18 - klo:22:39
Ã,,h, tipahdin tästäkin kelkasta. DSG:ssäni on jo yli neljä vuotta ikää ja 78 tkm mittarissa enkä ole tajunnut vaihtaa sitä.  :(  Ei kai tässä nyt sitten muu auta kuin jatkaa tällä nykyisellä kulkineella toistaiseksi.
"Kyllä siinä varmaankin on joku vika kun on kestänyt noin kauan" Tyytyväinenhän ei saa ostokseensa olla.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

SNG

Lainaus käyttäjältä: TTO - 03.02.18 - klo:22:39
Ã,,h, tipahdin tästäkin kelkasta. DSG:ssäni on jo yli neljä vuotta ikää ja 78 tkm mittarissa enkä ole tajunnut vaihtaa sitä.  :(  Ei kai tässä nyt sitten muu auta kuin jatkaa tällä nykyisellä kulkineella toistaiseksi.

Sitten dsg6 jos nykii/sammuilee, niin säädetään ja lopulta vaihdetaan mekatroniikka (2000â,¬) niin kiroiluttaa mutta sen jälkeen toimii.

Dsg7:n osalta riskinä mekatroniikkan ohella, ja ennenkaikkea kytkinpaketti.

Noiden kahden väliltä valinta osuu märkäkytkimelliseen dsg6:een. Uusi märkäkytkimellinen dsg7 arvoitus.

Mersun ja bemarin automaatit taitavat olla omassa luokassaan verrattuna lähdöissä/peruuttamisessa vikuroivaan dsg:hen. Lisäksi perinteinen momentinmuunnin ilmeisen ehdoton raskaan peräkärryn kanssa.

Itsellä ollut kolme tomaattia. B-vectra 2.2 4-vaihteisena. Ei toiminut, kun vaimo kieltäytyi 2.6 v6 koneesta aivan EHDOTTOMASTI. Ero vs v6???? Touranissa 6-vaihteinen dsg. Ongelmia piisasi. A3 sportback toimii ihan ok (siihen tosin vaihdettu aikanaan takuuseen mekatroniikkayksikkö. Ocun 6v manuaali täysin vailla murheita.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy