Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - osmomn

#1
Onko mitään kikkaa millä virta-avaimen saisi pois virtalukosta jos vaihteen joutuu jättämään vapaalle DSG:llä varustetussa autossa?
#2
Touraniin vm. 2010-2015 myytävissä merkkikohtaisissa maskisuojissa on peite vain alaosaan, yläosa jää siis paljaaksi. Onkohan tähän jokin erityinen syy? Samaten huomasin, että Golf VI:een (ainakin plus-malliin) myydään bensamoottoreille ylä- ja alasuojat mutta dieseliin vain alasuoja. Vähän erikoinen logiikka, dieselithän on juuri niitä huonommin lämpeneviä.
#3
Katsotaan osuiko oikealle alueelle. Eli kyseessä VW Touran 2011 TDI tehdasasennetulla ajonaikaisella webastolla (Thermo Top VEVO) ja automaatti-ilmastoinnilla. Nyt kun syksy lähestyy niin olisi kiva saada weba toimimaan myöskin esilämmittimenä.

Ajattelin hommata tämän https://www.carsystems.eu/vw-touran-1k-telestart-t91-timer-upgrade-kit-engine-heater-parking-heater,id3485.html ja asennella hilut itse, mutta kyseisen putiikin mukaan lisäksi tarvitsen myös tämän https://www.carsystems.eu/unlock-set-vw-touran-1k-w-bus-diagnostic-interface-dongle-for-webasto,id3469.html

Mitäs kaikkea tuommoinen jälkiasennus vaatii ja mitä tuolla unlock-setillä oikeen tekee? Käytössä on VCDS, luulisi sillä pystyvän hoitamaan tarvittavat koodaukset. Aikomuksena on katkaista CAN-väylä webastolle, jotta automaattinen webaston pakkokäynnistys poistuu pelistä (kytkin tietty väliin, jotta väylän saa päälle koodauksia ja vikalukuja varten) ja käyttää WBUS:ia kellon ja webaston välillä. Riittääkö tähän yhden piuhan veto kellolta weban X1-liittimeen?

Sitten auton lämmityslaitteen puhallin pitäisi saada pyörimään. Tämä varmaan onnistuu helpoiten IPCU-releellä, oisko tähän heittää kytkentäkaaviota?

Webaston oma vesipumppu löytyy, joten sitä ei tarvitse jälkiasentaa.
#4
Kyseessä Touran 2011 ajonaikaisella webastolla (TT VEVO) ja automaatti-ilmastoinnilla. Mimmosen asennussarjan vaatii, jotta weban saisi toimimaan kaukokäytöllä ja ajastimella ennen käynnistystä? Tästä on varmaan ollut juttua aikaisemminkin mutta en löytänyt pikaisella haulla.
#5
Värisävynä on LC9A (valkoinen/Pure White/Passat 2016). Tietääkseni ei ole metallihohtoväri. Mistä saisi tietää kuuluuko päälle vetää vielä kirkaslakka kun teen paikkamaalauksia?
#6
Saako tässä mallissa jollain näppäinyhdistelmällä näkyviin "huoltovalikon" eli moottorin todellisen lämpötilan, latausjännitteen yms. hyödyllistä tietoa?
#7
Passat B8 (14-) / Korjausopas tai vastaava
02.02.19 - klo:10:35
Löytyykö tähän korimalliin korjausopasta tahi muuta korjaamokäsikirjaa vapailta markkinoilta? Kulkineena -16 2.0 rieselillä.
#8
Miten onnistuu abs pyörän nopeusanturin lukeminen ajon aikana? Yritin lukea sitä VCDS:llä ajon aikana mutta yli 20km/h nopeudessa softa menettää yhteyden abs moduliin ja lemppaa pihalle. Ongelmana Audi A4 B5 kaarteessa ajettaessa vilkuttaa eps valoa ja veto loppuu, suoralla osuudella ei ongelmaa.
#9
Navigointi / "Audio sources are muted"
13.09.13 - klo:07:45
Passat -03 isolla navilla herjaa otsikon mukaista kun yrittää laittaa radion päälle. Kaiuttimista ei saa mitään ääntä kuuluviin, navigointikin on täysin mykkänä. Vika tuli sen jälkeen kun tökkäsin Vag-comin autoon kiinni ja katsoin vikakoodit. Miten tuon muten saisi purettua? Navin/radion nappuloilla olen koittanut kaikki mahdolliset kombinaatiot eikä mute aukene.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy