"Kunnioitettavia" suorituksia liikenteessä

Aloittaja makelja, 22.12.11 - klo:13:39

« edellinen - seuraava »

Korvaton

Joutuu poliisitkin kuuntelemaan jos jonkinlaisia selityksiä kun ihmiset kaahailevat ;D

1. "Kuukautiset myöhässä"

Nuori mies selitti reilua ylinopeutta sillä, että tyttöystävä on raskaana. Poliisit kysyivät, kuinka pitkällä raskaus on. "Kuukautiset ovat kaksi päivää myöhässä", mies vastasi.

2. "Maha kuralla"

Hurjastelija puhisi, että hänellä oli kiire vessaan, kun maha on ihan kuralla. Auton avoimesta ikkunasta tulvahti voimakas tuoksu. "Mihin sinulla enää kiire on, vahinko on jo tapahtunut", poliisi ihmetteli.

3. "Liperit kaulassa"

Tutka-autoa vastaan tuli rajua ylinopeutta ajanut auto. Poliisit kääntyivät perään, mutta auto ampaisi pakoon. Lopulta karkuri pysähtyi. "Herran laupeutta tässä asiassa", kuljettaja vetosi liperit kaulassaan.

4. "Bensa loppumassa"

Naiskuljettaja kaasutteli melkoista ylinopeutta 60 kilometrin rajoitusalueella. Syy oli siinä, että bensa oli loppumassa. "Mitä lujempaa ajaa, sitä pidemmälle pääsee jäljellä olevalla polttoaineella", naisen logiikka kulki.

5. "Keinosiementäjä nalkkiin"

Keinosiementäjäksi esittäytynyt selitti, että hänellä on kauhea kiire, kun takakontissa on sian spermaa. Se piti saada äkkiä kylmään.

6. "Vähätteli tekoaan"

Kaahari vähätteli kaikin tavoin tekoaan. Lopulta hän kysyi, eikö poliisi voi mitenkään katsoa rikettä läpi sormien. Poliisi kääntyi takapenkin suuntaan, laittoi käden miehen kasvojen eteen ja katseli muutaman sekunnin. Sen jälkeen poliisi jatkoi sakkolapun kirjoittamista. Miehen toiveeseen tuli vastattua.

7. "Olen upseeri"

Hurjastelija ihmetteli, eivätkö poliisit tunne häntä. "Olen korkea-arvoinen lentäjäupseeri", mies ylpeili. "Tunnen kyllä, mutta nyt lentokorkeus oli liian matalalla", poliisi vastasi.

8. "Ã,,lykäs selitys"

"Ylinopeus on älykkään ihmisen tapa kyseenalaistaa yhteiskunnan holhous", filosofoi eräs kuljettaja.

9. "Moottori röpötti"

Urheilumallisella autolla ajanut selitti, että moottori röpötti kummallisesti alle 150 kilometrin tuntivauhdissa. Sen tähden piti vetäistä reilusti sitä lujempaa.

10. "Parempaa keliä kohti"

Henkilöauto ohitti rankassa vesisateessa kovalla ylinopeudella poliisiauton. Poliisit ajoivat auton kiinni. Kuljettaja selitti, että edessäpäin oli parempi keli. Hän halusi päästä nopeasti sinne.

11. "Kiire palopaikalle"

Kaahari vakuutti, että nyt on hätätilanne. On kiire palopaikalle. Kun poliisit kysyivät palosta tarkemmin, mies kertoi, että lato paloi kaksi päivää sitten.

12. "Veijon umpisuoli"

Hurjastelija selitti kiirehtivänsä sairaalaan. Poliisit tiedustelivat, millaisesta hädästä oli kyse. "Veijolta leikattiin toissayönä umpisuoli", mies vastasi.

13. "Omalla tyylillä"

Kuljettaja ajoi kovaa vauhtia kaistalta toiselle puikkelehtien. Välillä jopa joitakin autoja kolhien. Partio pysäytti auton ja puhallutti kuljettajan. Tulos näytti nollaa. Poliisi kysyi, mitä mies oli nauttinut, kun hänellä oli tuollainen ajotapa. "En mitään, tämä on minun tyylini ajaa", mies vastasi.

14. "Lapsi tulossa"

Poliisi pysäytti moottoritiellä kaahanneen kuljettajan. Etupenkillä istunut nainen alkoi heti voihkia: "Laps syntyy syliin, laps syntyy syliin". Poliisit pyysivät kuljettajaa ajamaan sairaalaan, he tulevat perässä. Sairaalassa ilmeni, ettei synnytyksen hetki ollut lähelläkään. "Se oli aikamoista teatteria alusta loppuun", poliisi muistelee.

15. "En ollut minä"

Poliisi videokuvasi roimaa ylinopeutta ja vaarallisia ohituksia tehneen auton. Auto pysäytettiin. Kuljettajalle näytettiin videokuvaa kaahailusta. Mies oli videon nähtyään hetken aikaa hiljaa, kunnes kummasteli: "Joo, toi on mun autoni, mutta kuka sillä ajaa".

16. "Bongaan lintuja"

Moottoripyöräilijä ajoi tutkaan lähes kahtasataa. Mies selitti bongaavansa lintuja. Poliisit ihmettelivät, miten noin kovassa vauhdissa pystyy lintuja havaitsemaan. "Tarkkailen vain isoja lintuja", bongari vastasi.

17. "Seurasi kaveria"

Poliisit pysäyttivät kaksi peräkkäin ajanutta kaaharia. Ensimmäistä autoa ajoi yliopisto-opistossa opiskeleva Pekka. Toista autoa ajoi nainen, joka tunsi Pekan. Poliisit kysyivät naiselta, tiesikö tämä, mikä nopeusrajoitus paikalla oli, kun tuli ajettua reilusti yli sallitun. "Luulin, että Pekka tietää, kun hän on lukenut minua enemmän", nainen huomautti.

18. "Pissapoika loppu"

Opelin kuljettaja kaahasi 170 kilometrin tuntivauhdilla, vaikka rapa lensi. Poliisit pysäyttivät auton. Opelin tuulilasi oli tosi likainen. Vain kuluneet sulat pyyhkivät lasia, sillä pissapojasta oli neste loppunut. "Yritin päästä nopeasti täyttämään pissapoikaa", kuului selitys.

19. "En ehtinyt tarkkailemaan mittaria"

"En ehtinyt seurata mittaria, sillä oli paljon tärkeämpää tarkkailla liikennettä", korosti kaahariskuski.

20. "Kiire ravintolaan"

Länsiväylällä kiinni jäänyt kuljettaja kertoi kiirehtivänsä ravintolaan. "Sinne pääsee ennen kello 21 ilman sisäänpääsymaksua", hän tiesi.

21. "Läimäytin kärpästä"

Poliisit pysäyttivät kuljettajan, joka puhui ajon aikana kännykkään. "Läimäytin puhelimella korvassani ollutta kärpästä", kuljettaja kertoi.

22. "Väistelen hirviä"

Hurjastelija perusteli ylinopeutta sillä, että hän on tien päällä puolta vähemmän aikaa ajaessaan puolta lujempaa. Silloin on puolta vähemmän aikaa osua hirveen. Vähän samanlainen selitys oli kuljettajalla, joka intti, etteivät hirvet ehdi juosta alle, kun ajaa riittävän kovaa.

23. "Karkuun varasta"

Taajama-alueella reilua ylinopeutta ajanut kuljettaja selitti, että oli pakko ajaa lujaa, ettei kukaan varasta autosta pölykapseleita.

24. "Vaimon vika"

"Vaimo ei kertonut nopeusrajoituksen muuttuneen", tuohtunut puoliso syytti.

25. "Väärä mittaustulos"

"Suurjännitejohto vääristi tutkan mittaustuloksen", kuljettaja arveli.

26. "Pelkäsi jengiä"

Kaahari ajoi raivokkaasti poliisia pakoon. Kun kuljettaja lopulta pysähtyi, hän sanoi pelänneensä nuorisojengin ajaneen häntä takaa. Hän oli ollut nuorten kanssa riidoissa vähän aikaisemmin.

Koko Juttu löytyy täältä

HAL9000

Kehä I:n uuteen tunneliin menee molempiin suuntiin 4 kaistaa. Ne sisimmät ovat liittymiskaistoja tunnelia ennen olevista liittymistä. Nyt on käynyt enenmmän kuin kolme kertaa niin että liityttäessä kehäI:lle juuri tämän tunnelin kohdalla, edellä ajava on iskenyt liinat kiinni ja pysähtynyt odottamaan koloa itselleen vasemmanpuoleisella kaistalla. Sitä liittymiskaistaa jatkuisi kyllä koko tunnelin matkan (n. 600m), mutta ei. Takana voi tulla tukalat olot, kun tuohon ei oikein osaa varautua... ??? ???

Lintuvaaran kiertoliittymään tuli minua ennen rouvashenkilö. Vilkku päällää vasemmalle (merkiksi siitä että tulen ympyrään??), toisen erkanemiskaistan jälkeen ulos liittymästä (ilman vilkkua). Sitten käännyttiin oikealle kehä I:stä kohden. Kun kaista jota ajoimme saavutti muut kehä I:sen kaistat, teki rouva juuri yllä mainitun manööverin. Pysähtyi ja pani vilkun päälle vasemmalle. Tällä kertaa osasin jo varautua. ;) Ja kaikesta huolimatta minua ei v.....nut pätkääkään, enemmänkin huolestuin, autossa oli kuitenkin turvaistuin takapenkillä. Onneksi tiedän että oma rouva on turvallisempi liikenteessä...
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Pöljäke

Lainaus käyttäjältä: Alke - 31.01.12 - klo:23:36
Tänään töistä tullessani vastaan tuli risteyksessä maija, jossa yksinäinen konstaapeli samalla kääntyessään höpötti kännykkään puhelin korvalla. On se kumma kun toisilla on täällä eri säännöt kuin muilla, esimerkkikäytöksestä ei tietoakaan..  ??? ??? Harmi kun tilanne tuli niin nopeasti vastaan ja omaa puhelinta kameroineen en ehtinyt taskusta kaivaa, olisi saanut hienon otoksen...

Vaan eipä tuossa mitään: syksyllä todistin vierestä, kun hopean värinen Touran ajoi punaisia päin sillä tavalla, että risteäviltä teiltä tulijat tekivät paniikkijarrutuksia. Rouvashenkilö puhui vielä puhelimeen samalla. Noh, samaan suuntaan, toisella kaistalla oli menossa myös poliisiauto ja ajattelin, että kerrankin oli maija paikallaan. Poliisit jatkoivat jutusteluaan autossa, eivätkä lähteneet perään, eivät edes valojen vaihtumisen jälkeen. Sen minä vielä ymmärrän, että joka ylinopeudesta tai kännykkään puhumisesta ei pysäytetä, mutta...

Ja avaudunpa vielä tuosta punaisiapäin ajamisesta yleensä: sen verran kyläpoliisin vikaa on ilmaantunut iän myötä, että jokaikinen kerta, kun joku ajaa päin punaisia, sormi nousee varmasti. Eikä se ole etusormi. Joku kerta siellä voi olla oma lapsi tietä ylittämässä.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Pöljäke - 10.02.12 - klo:09:41
Vaan eipä tuossa mitään: syksyllä todistin vierestä, kun hopean värinen Touran ajoi punaisia päin sillä tavalla, että risteäviltä teiltä tulijat tekivät paniikkijarrutuksia. Rouvashenkilö puhui vielä puhelimeen samalla. Noh, samaan suuntaan, toisella kaistalla oli menossa myös poliisiauto ja ajattelin, että kerrankin oli maija paikallaan. Poliisit jatkoivat jutusteluaan autossa, eivätkä lähteneet perään, eivät edes valojen vaihtumisen jälkeen. Sen minä vielä ymmärrän, että joka ylinopeudesta tai kännykkään puhumisesta ei pysäytetä, mutta...

Ja avaudunpa vielä tuosta punaisiapäin ajamisesta yleensä: sen verran kyläpoliisin vikaa on ilmaantunut iän myötä, että jokaikinen kerta, kun joku ajaa päin punaisia, sormi nousee varmasti. Eikä se ole etusormi. Joku kerta siellä voi olla oma lapsi tietä ylittämässä.

Täällä on hiukan tiukempi linja. Eräs tuttu ajoi epähuomiossa päin punaista, kääntyi valoista vasemmalle ja vain suoraan meneville paloi vihreä. Huomasi kyllä mokansa keskellä risteystä mutta eihän sille enään mitään siinä vaiheessa voi, vaarantilannetta mokailusta ei kuitenkaan aiheutunut. Poliisiauto perään ja puhutteluun, reilu 600â,¬ sakkoja ja kuukausi ajokieltoa ilman eri kyselyitä. Ja alla ei ollut vuosikausiin minkäänlaisia sakkoja ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Pöljäke

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 10.02.12 - klo:09:58
Täällä on hiukan tiukempi linja. Eräs tuttu ajoi epähuomiossa päin punaista, kääntyi valoista vasemmalle ja vain suoraan meneville paloi vihreä. Huomasi kyllä mokansa keskellä risteystä mutta eihän sille enään mitään siinä vaiheessa voi, vaarantilannetta mokailusta ei kuitenkaan aiheutunut. Poliisiauto perään ja puhutteluun, reilu 600â,¬ sakkoja ja kuukausi ajokieltoa ilman eri kyselyitä. Ja alla ei ollut vuosikausiin minkäänlaisia sakkoja ::)

Sain minäkin 8v sitten sakot, kun ajoin TÖRKEÃ,,STI päin punaisia. Tuolla sanamuodolla poliisi asian ilmaisi. Jouduin hiljentämään ajonopeuden edessä ajavan vuoksi 50km/h -> 25 km/h niin, että saatoin sivuikkunasta todeta toistovalon vaihtuvan punaiseksi auton ollessa siinä kohdalla. Sen jälkeen olen kunnioittanut valoja. Ja sinivuokkojakin vähän.

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Pöljäke - 10.02.12 - klo:10:15
Sain minäkin 8v sitten sakot, kun ajoin TÖRKEÃ,,STI päin punaisia. Tuolla sanamuodolla poliisi asian ilmaisi. Jouduin hiljentämään ajonopeuden edessä ajavan vuoksi 50km/h -> 25 km/h niin, että saatoin sivuikkunasta todeta toistovalon vaihtuvan punaiseksi auton ollessa siinä kohdalla. Sen jälkeen olen kunnioittanut valoja. Ja sinivuokkojakin vähän.

Minäkin sain aikoinaan vastaavassa tilanteessa sakot ja huvittavaa että mun perässä tuli vielä pari autoa, mutta eivät kerenneet pysäyttää muuta kuin minut. Oli vielä markka-aika ja muistikuva jäi vaan siitä että sakko vastas parin viikon palkkaa. Muutama vuosi sitten sain sakot kun en kuulemma pysähtynyt Stop-merkin kohdalla, mukana oli työkaveri, joka yritti todistaa että taatusti pysähdyttiin. Se oli virhe, poliisi otti siitä itseensä ja sakko oli 770â,¬. Hieman korpes kun oikeasti pysähdyttiin, mutta auto oli ilmeisesti liian vähän aikaa paikallaan. Muuta liikennettä ei ollut, eli eivät voineet siitä sakottaa. Kyllä tuokin riitti.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 10.02.12 - klo:10:34
Muutama vuosi sitten sain sakot kun en kuulemma pysähtynyt Stop-merkin kohdalla, mukana oli työkaveri, joka yritti todistaa että taatusti pysähdyttiin. Se oli virhe, poliisi otti siitä itseensä ja sakko oli 770â,¬. Hieman korpes kun oikeasti pysähdyttiin, mutta auto oli ilmeisesti liian vähän aikaa paikallaan. Muuta liikennettä ei ollut, eli eivät voineet siitä sakottaa. Kyllä tuokin riitti.

Eihän laki sano kauanko auton pitää olla pysähdyksissä, minä olisin saattanut jopa käydä käräjillä katsomassa asian loppuun asti ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 10.02.12 - klo:10:50
Eihän laki sano kauanko auton pitää olla pysähdyksissä, minä olisin saattanut jopa käydä käräjillä katsomassa asian loppuun asti ::)
Ei kannata, ellei ole vähintään ministerin, tai kansanedustajan statusta. Eivät ne usko tavallista pulliaista. Se on siellä aina "sana sanaa" vastaan, joten kaikki varmaan ymmärtää kumpaa tuomarit uskoo. Tulee vaan turhan kalliiksi. ;)

Karvis

Lainaus käyttäjältä: VWRiddare - 10.02.12 - klo:11:10
Ei kannata, ellei ole vähintään ministerin, tai kansanedustajan statusta. Eivät ne usko tavallista pulliaista. Se on siellä aina "sana sanaa" vastaan, joten kaikki varmaan ymmärtää kumpaa tuomarit uskoo. Tulee vaan turhan kalliiksi. ;)

Toki merkittävä yhteiskunnallinen asema helpottaisi asiaa, silloinhan sakkoja ei tosin olisi edes kirjoitettu alunperinkään. Automaattorilla oli vieläpä todistaja kyydissä, kyllä tuossa olisi ollut varsin hyvä mahdollisuus pärjätä käräjillä.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 10.02.12 - klo:12:01
Toki merkittävä yhteiskunnallinen asema helpottaisi asiaa, silloinhan sakkoja ei tosin olisi edes kirjoitettu alunperinkään. Automaattorilla oli vieläpä todistaja kyydissä, kyllä tuossa olisi ollut varsin hyvä mahdollisuus pärjätä käräjillä.

Sillä hetkellä toki harkitsin että kiistän asian, mutta kun siitäkin on kokemusta. Noin kymmenen vuotta sitten ajoin ylinopeutta Tampereelta tullessa ja ohittelin surutta hitaampia autoja, ylinopeus oli luokkaa satasella satakakskymppiä. Huomasin kyllä taustapeilistä että perässä tulee Volvo, ruskea siviiliauton näköinen, matka kuitenkin jatkui normaalisti. Parkanon kohdalla taas yhden hiturin menin sitten ohittaan ja perässä tullut Volvo ajoi ohi ja ikkunasta tuli poliisimerkki esille. No, pakkohan se oli pysähtyä, Volvosta tuli erittäin vihainen poliisimies siviileissä yksin ja rupesi kirjoittamaan sakkolappua(huvittavaa kun myöhemmin selvis että poliisimies oli kotoisin Härmästä ja kiroili aika voimakkaasti). Ajattelin siinä tilanteessa kiistää rikkeen, joka oli omasta mielestäni aika pieni ja poliisimies yksin. Konstaapeli sanoi heti että käräjillä tavataan. Homma eteni niin että asuinkuntani poliisi soitti mulle muutaman kuukauden kuluttua ja ilmoitti että asia on käsittelyssä Parkanon käräjäoikeudessa (saattoi olla jokin muukin käräjäoikeus, mutta kaukana asuinkunnastani Kokkolasta) joten kysyin heti, että pitääkö mun olla paikalla siellä. Poliisi sanoi että ei tarvi. Sieltä tuli sitten aika mojova sakko ilman valitusoikeutta. Minun ei siellä olisi tarvinnut olla, mutta joku edusmies olis tarvittu kuitenkin. Poliisi kusetti, tai ainakin jätti kertomatta että jonkun pitää minua edustaa, olisi kuulemma riittänyt että oikeuden joku avustaja olisi sanonut ääneen että minä kiistän asian, siis minun olisi pitänyt palkata hänet sanomaan sen ääneen mitä lukee poliisiraportissa. Tiedän että olin liian luottavainen ja lapsellisen sinisilmäinen. Oppirahat pitää näköjään joka asiassa maksaa. Sen olen vuosien varrella oppinut muitakin tapauksia seuratessa että poliisille kannattaa myöntää kaikki pikkurikkeetkin, takuulla ne kuitenkin oikeudessa voittaa jos juttu jättää yhtään tulkinnan varaa.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

_Mikko_

Noihin sakkoihin ja kiistämiseen..

Vuonna miekka ja kirves oltiin isän ja yhden sen tuttavan kanssa kasitiellä matkalla kotiin. Poliisin ratsia pysäytti ja kirjoitti isälle sakon turvavyöttä ajamisesta, vaikka se oli kokoajan ollut päällä. Väittivät vaan isän laittaneen sen ennen pysäytystä kun oli huomannut ratsian. Niinpäniin. Vaatteina ukolla oli tummansininen verkkatakki ja autona 80-luvun jetta. Paikanpäällä kiistäminen ei auttanut, eikä kaverin todistelu vieressä, meikäläiseltä ei edes kysytty.

Tilanne jatkui Raumalla käräjillä, eihän kukaan nyt sakkoa halua maksaa jos ei ole mitään tehnyt. Siellä tilanne oli kahden poliisimiehen sana vastaan ukon ja sen kaverin sanaa. Tilanne ratkesi lopulta isän eduksi kun tuomari näki sen ajoasennon sama takki päällä. Poliisit eivät vieläkään myöntäneet olleensa väärässä.. Melkoinen haukansilmä saa olla jotta näkee satasen vauhdissa ohimenevästä autosta onko vyö kiinni vai ei. Siitä hartian yläpuolisesta osasta sen voi ehkä havaita.

Joskus siis näinkinpäin.

dosetti

itsekin tein oikeasti kunniallisen ja normaalin teon liikenteessä kun ajoin omaa muuttoautoa. Sain tavarat asuntoon, menin autolle, laitoin turvavyön ja lähdin ajamaan pois. 200m ja poliisi pysäytti ja sanoi, että olin laittanut turvavyön vasta tiellä ajaessa. Väitti kivenkovaan että toinen poliisi näki sen. Laitan aina turvavyön ennen ajoa. Voitin väittelyn onneksi. Olis meinaan ärsyttänyt saada sakkoja virheellisesti.

automaattori

Lainaus käyttäjältä: dosetti - 10.02.12 - klo:14:14
itsekin tein oikeasti kunniallisen ja normaalin teon liikenteessä kun ajoin omaa muuttoautoa. Sain tavarat asuntoon, menin autolle, laitoin turvavyön ja lähdin ajamaan pois. 200m ja poliisi pysäytti ja sanoi, että olin laittanut turvavyön vasta tiellä ajaessa. Väitti kivenkovaan että toinen poliisi näki sen. Laitan aina turvavyön ennen ajoa. Voitin väittelyn onneksi. Olis meinaan ärsyttänyt saada sakkoja virheellisesti.

Tuo kuulostaa aika tarkoitushakuiselta, mutta onhan ne sakotkin budjetoitu etukäteen, joskus voi loppuvuodesta varsinkin tulla kiire  >:(
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Dirti

Itselle kävi jossain 2000 luvun alussa Jyväskylässä seuraavaa:

Istuin kaverini ja hänen tyttöystävän kanssa autossa, takapenkillä. Poliisi pysäytti jostain syystä kaverin, kyseli auton papereita, ajokorttia yms, autona oli silloin joku reilu 10 vuotta vanha bemari. Kun kaikki oli kunnossa niin poliisi otti meikäläisen puhutteluun sillä perusteella ettei mulla olisi ollut turvavyötä. Meikäläinen kun pitää aina turvavyön kiinni niin yritin selittää poliisille että vyö oli kyllä koko ajan kiinni. Päällä meikäläisellä mustahuppari ja musta prätkärotsi, mikä vaikuttaa siihen että vyö ei näy kunnolla. Poliisi jaksoi ripittää yllättävän kauan ja yritin selittää että hän on erehtynyt, eipä suostunut uskomaan joten aika kivasti sain poliisin menettämään hermonsa ja älyämään että ei pysty voittaa sitä juttua kun sanoin että herra poliisi on hyvä ja yrittää yksin todistaa sen rikkeen mihin olen hänen mukaansa sortunut.

Aina oon tullut poliisien kanssa hyvin juttuun ja jos olen rikkeen tehnyt niin homma on hoitunut paljon helpommin kun kertoo oman näkemyksen tilanteesta ja on yhteistyökykyinen. Mutta koskaan en ole ottanut syitä tekemättömistä rikkeistä enkä ota....
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Kapa

Ei ole tuollaisia poliiseja eteen sattunut, vaikka elämän aikana olen aika monta kertaa istunut sinivuokkojen kyydissä. Aiheesta kyllä, mutta ne sakot olen saanut lievästä ylinopeudesta.

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 10.02.12 - klo:18:46
Ei ole tuollaisia poliiseja eteen sattunut, vaikka elämän aikana olen aika monta kertaa istunut sinivuokkojen kyydissä. Aiheesta kyllä, mutta ne sakot olen saanut lievästä ylinopeudesta.
Pakko itsekin tunnustaa että poliisien kanssa yleensä on mennyt hyvin, välillä töissä tehdään jopa yhteistyötä, mutta siihenkin ammattiryhmään, kuten meidän muidenkin joukkoon mahtuu niitä kusipäitä. Poliisin ammatti on otollinen vallankäyttöä himoitseville. Oman kouluajan luokkakavereista juuri ne jota vähiten olisi kuvitellut poliiseiksi, niin valitsivat valtion "turvallisen" leivän. Surullista, koska poliisin ammattihan on yksi vaativimmista mahdollisista, jos sen hyvin tekee. Heidi Hautala haluaa valtion myyvän Finnarin osuuttaan. Olen samaa mieltä! Vieläkö valtio vois omistusäänellään laittaa Fortumin johtohenkilöiden optiot kuriin, niin asiat olis paremmalla mallilla. Ihmetyttää, miksi Hautala ei Fortumiin puutu?
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

0251

Monasti on käynyt niin että samaan partioautoon sattuu se täys KUSPIÃ,, ja sitten toinen maailman mukavin poliisi. Kerran ohitin siviilimallisen Skeidan, toinen olisi ottanut kortin heti pois. Toinen sanoi heti että eiköhän me tästä sakoilla selvitä,kun on nuin hiljainen liikennekkin. Ja sitten kerran kun se kortinlähtö ei ollutkaan enää neuvottelukysymys,vaan se viideksi viikoksi lähti. Ja minulla oli sinä kortinlähtöpäivänä välttämättömiä menoja naapurikaupunkiin. Rupesin valittelemaan että eikö sitä voisi tämänpäivää vielä ajella. Toinen heti että ei tässä mitään ajolupia aleta kirjoittelemaan,auto heti vaan kotioseiteeseen ja parkkiin. Tämä mukava poliisi taas,että kun ei ole alkoholilla asinakanssa mitään tekemistä. Niin kirjoitahan siihen lappuun ajoaikaa klo 21,asti riittääkö se ?Sehän riitti ja sain asiani hoidettua.

Kapa

LainaaOman kouluajan luokkakavereista juuri ne jota vähiten olisi kuvitellut poliiseiksi, niin valitsivat valtion "turvallisen" leivän. Surullista, koska poliisin ammattihan on yksi vaativimmista mahdollisista, jos sen hyvin tekee.

Mistähän syystä sitten ne minun luokkakaverit, jotka poliisiksi ryhtyivät, ovat mielestäni onnistuneet erinomaisesti ammatinvalinnassaan. Kokemusta monen heidän kanssaan on ihan nykyisin ammattipohjaltakin. Hienoja persoonia. Itse myös joskus hain poliisiopistoon, mutta ilmeisesti sinne tarvittiin enemmän porvarillisen taustan omaavia. No, joutui sitten käymään korkeakoulua.

Jycke

Mä voisin tähän kirjoittaa oikeasti kunniotettavan suorituksen :)
Oli taas yksi näitä sankariohittajia 51 tiellä Hankoon päin. Hän ei näköjään nähnyt vastaantulevaa rekkaa ja lähti ohittamaan. Ajoin sitten itsekin vastaantulevalle kaistalle sen eteen, jarrutin ja pakotin takas omalle kaistalle. Olisi jäänyt aika rumaa jälkeä.

jnsFI

Lainaus käyttäjältä: Jycke - 19.02.12 - klo:16:28
Mä voisin tähän kirjoittaa oikeasti kunniotettavan suorituksen :)
Oli taas yksi näitä sankariohittajia 51 tiellä Hankoon päin. Hän ei näköjään nähnyt vastaantulevaa rekkaa ja lähti ohittamaan. Ajoin sitten itsekin vastaantulevalle kaistalle sen eteen, jarrutin ja pakotin takas omalle kaistalle. Olisi jäänyt aika rumaa jälkeä.

Eh? Nyt on pakko hämmästellä. Melko ritarillista, mutta onhan tuokin jo erittäin kyseenalaista toimintaa alkaa paimentamaan muita? Jos oli aikaa tehdä tuollainen operaatio, olisi ohittava autokin varmasti ehtinyt ohi?
Audi S3 sedan quattro s tronic 2015
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business quattro s tronic 2012
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business multitronic 2009

JeanC

Lainaus käyttäjältä: jnsFI - 19.02.12 - klo:16:56
Eh? Nyt on pakko hämmästellä. Melko ritarillista, mutta onhan tuokin jo erittäin kyseenalaista toimintaa alkaa paimentamaan muita? Jos oli aikaa tehdä tuollainen operaatio, olisi ohittava autokin varmasti ehtinyt ohi?
Mies joka ajaa Johtotähdellä, saa tehdä mitä tahtoo  ;) Kysyttävää?

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: jnsFI - 19.02.12 - klo:16:56
Eh? Nyt on pakko hämmästellä. Melko ritarillista, mutta onhan tuokin jo erittäin kyseenalaista toimintaa alkaa paimentamaan muita? Jos oli aikaa tehdä tuollainen operaatio, olisi ohittava autokin varmasti ehtinyt ohi?

Kun ei ole videota, niin vaikea arvioida. Tuo ritarillinen kaistanvaihto kuulostaa ihan sairaalle toiminnalle sen mukaan mitä tuosta tajusin. Vaihtoehdothan on laittaa lämä tiskiin, että ohittaja pääsee takaisin taakse tai jarrut pohjaan että eteen. Toki se syö itseä rotanlailla, mutta en tosiaan mitään kaistasekoiluja tekisi. Siinä ajais kaikki metsään jo puhtaasta hämmästyksestä.

jnsFI

Lainaus käyttäjältä: Golfauto - 19.02.12 - klo:20:10
Kun ei ole videota, niin vaikea arvioida. Tuo ritarillinen kaistanvaihto kuulostaa ihan sairaalle toiminnalle sen mukaan mitä tuosta tajusin.

Juuri näin. Siinä on vaarana, että ohittaja ajaa perään tai hämmentyy ja odottaa kunnes eteen ajanut palaa kaistalleen. Parempi vaihtoehto on hiljentää ja päästää ohittaja reippaasti ohitse. Jycken suorituksesta saisi jo antaa sakot liikenteen vaarantamisesta.
Audi S3 sedan quattro s tronic 2015
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business quattro s tronic 2012
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business multitronic 2009

0251

Nelostiellä Oulusta etelään,kilometri suorilla ajoin vakkarilla 82 km,h. Kun puskurissa huohottanut rekka päätti lähtee ohi. Vaikka oli kilometri suorat,niin sieltä lumituskun seasta ilmestyi kuitenkin vastaantulijoita. Ei mitään mahdollisuuksia ohituksen onnistumiseen,ei meinanutkaan perua ohitusyritystään.Olisi varmaan  vaan jyrännyt minut tai vastaantulijat,ilman minun paniikkijarrutusta. Kaikenlaisia "ammattikuskeja"

makelja

^
Minä kerran soitin tuollaisessa tilanteessa ko. firman ajomestarille. Kiitti vielä ja sanoi että asia ei jää tähän.

Ton-1

Ajoin kevyttäväylää pyörällä just äsken, saavuin risteykseen, mulle vaihtu punainen hetkonen ennen pysähtymistä, oikealle kääntyvälle taksisuharillekin oli punainen vaihtunut mutta kääntyi eteeni jatkaakseen matkaansa pysähtymättä ja tuntui tulevan sieltä suusta 'joitain' vähemmän nättejä voimasanoja.  :P
Member of a A(udi) & A(prilia) club

JaskaPankuttaja

Lainaus käyttäjältä: makelja - 20.02.12 - klo:14:07
^
Minä kerran soitin tuollaisessa tilanteessa ko. firman ajomestarille. Kiitti vielä ja sanoi että asia ei jää tähän.

Jep, oikea tapa toimia.

Mulle kun soittelevat niin sanon samoin ja vielä että tämä oli viimeinen pisara joka saa maljan vuotamaan yli; se on k.o. kuskille potkut saman tien kun tulee takaisin tallille.

Yleensä siitä alkaa sitten asian loiventelu; ei se nyt potkujen arvoinen juttu ollut, eikä NIIN vaarallinen tilanne muutenkaan.
Siinä sitä sitten saa yrittää nauramatta kuunnella.

tsiih

Lainaus käyttäjältä: jnsFI - 19.02.12 - klo:20:18
Juuri näin. Siinä on vaarana, että ohittaja ajaa perään tai hämmentyy ja odottaa kunnes eteen ajanut palaa kaistalleen. Parempi vaihtoehto on hiljentää ja päästää ohittaja reippaasti ohitse. Jycken suorituksesta saisi jo antaa sakot liikenteen vaarantamisesta.
Pari kertaa on mullekin sattunut yllä mainittu tilanne ja äkillinen hidastaminen on ihan viimeinen vaihtoehto, kas kun se ei lisätilaa leveyssuunnassa tee. Minun mielestäni paras vaihtoehto on laittaa vilkku vasemmalle, molemmilla kerroilla takana tuleva on palannut heti takaisin ja vilkuttanut sitten myöhemmin ohimentyään oikealle jonka minä tulkitsen kiitokseksi.
Eli vilautus oikealle= ohituskehoitus, tie vapaa niin pitkälle että sinunkin autollasi ehtii
Vasemmalle= älä helvetissä lähde ohi
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 20.02.12 - klo:14:39
Pari kertaa on mullekin sattunut yllä mainittu tilanne ja äkillinen hidastaminen on ihan viimeinen vaihtoehto, kas kun se ei lisätilaa leveyssuunnassa tee. Minun mielestäni paras vaihtoehto on laittaa vilkku vasemmalle, molemmilla kerroilla takana tuleva on palannut heti takaisin ja vilkuttanut sitten myöhemmin ohimentyään oikealle jonka minä tulkitsen kiitokseksi.
Eli vilautus oikealle= ohituskehoitus, tie vapaa niin pitkälle että sinunkin autollasi ehtii
Vasemmalle= älä helvetissä lähde ohi

Jos esim 10m mun takana on auto ohittamassa minua vastaantulevan kaistalla ja polkaisen jarrut pohjaan, niin siinä ei ehdi kissaa sanoa, kun ohittaja on mennyt jo edelleni. Ainoa ongelman keksin, jos jarrutat ja toinen juuri silloin päättää palata taaksesi.

vehkis1983

Lainaus käyttäjältä: 0251 - 19.02.12 - klo:20:18
Nelostiellä Oulusta etelään,kilometri suorilla ajoin vakkarilla 82 km,h.
Minkäköhän takia rekka lähti ohi?? Olisikohan sinulla ollut alinopeutta ::)

Edit: Missään tapauksessa ei siltikään ollut rekkakuskilta hyväksyttävä teko!

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy