Octavia III facelift OBDeleven koodauksia

Aloittaja ropellihattu, 21.06.17 - klo:07:57

« edellinen - seuraava »

Marko1478

Joo toimii sillä tavoin mutta haluan vaan tuon sadejutub pois
Skoda Superb MY17

E-mies

#61
Justiisa mietin samaa pimessä ajellessa. Kaikki muu valoautomatiikka saa olla mutta sateella päin peetä sojottava vasen valo olisi hyvä saada näyttämään normaalisti. Syy tähän sojotteluun taisi olla vastaantulevan liikenteen pienempi häikäistyminen, mutta enpä tiedä sitten...


Lainaus käyttäjältä: Marko1478 - 16.09.17 - klo:16:19
Nyt ei ole fl:stä kyse, mutta olikos jotain sellaista kohtaa mistä saa pois sen, ettei sateella käännä kuskin puolen valoa vasempaan reunaan? Ã,,rsyttävää ajaa syyspimeällä kun pitkät valot sojottaa ihan kaikkialle muualle paitsi eteen. Kun keskinäytöstä saa vaan sen pois että meneekö valot päälle vai ei pyyhkijöiden mukaan.

Miktoy

Lainaus käyttäjältä: E-mies - 16.09.17 - klo:22:42


Eikös valot suuntaudu keskelle kun käännät katkaisijasta automaatti asennolta ajovalot päälle asentoon. Ainakin ennen teki näin, eli automaatilla käänteli ja kurvivalotkin toimi mutta perus ON asennossa kiinteät.
Ajossa: Audi A4 avant B9 Quattro 2.0 TDI dsg.
Ajossa: Octavia III FL MY18 Combi Style 1.0 TSI man.
Ex: Superb III FL iV Combi -20 L&K 1.4 TSI phev dsg.
Ex:Audi A6 avant -98 2.4 V6 AGA aut.
Ex: Audi A6 avant -10 2.0 TDIe S-Line man.
Ex: VW Transport T5 -05 2.5TDI man.
Ex: Octavia RS combi -14 2.0 TDI man.
Ex: Superb combi -11 1.6 TDI Greenline man.

E-mies

Kaukovaloautomatiikka ei pelaa kun katkaisija on ON asennossa.

Lainaus käyttäjältä: Miktoy - 16.09.17 - klo:22:45
Eikös valot suuntaudu keskelle kun käännät katkaisijasta automaatti asennolta ajovalot päälle asentoon. Ainakin ennen teki näin, eli automaatilla käänteli ja kurvivalotkin toimi mutta perus ON asennossa kiinteät.

Miktoy

Lainaus käyttäjältä: E-mies - 16.09.17 - klo:22:48
Kaukovaloautomatiikka ei pelaa kun katkaisija on ON asennossa.

Ei se kyllä pelaa muutenkaan tässä FL mallissa 😀
Vaihtaa ihan liian aikaisin joka tilanteessa eli kun näkeekin vilauksen kilometrin päässä vastaantulijasta niin lyhkäset heti päälle ja sama jos saavuttaa jonkin edellä ajavan niin kilometri saa rakoa olla tai kunnon mäki välissä jotta pitkät palaa. Myös viivettä jonkin verran enemmän kuin ennen silloin kun vastaantulija on jo ohitettu.
Ajossa: Audi A4 avant B9 Quattro 2.0 TDI dsg.
Ajossa: Octavia III FL MY18 Combi Style 1.0 TSI man.
Ex: Superb III FL iV Combi -20 L&K 1.4 TSI phev dsg.
Ex:Audi A6 avant -98 2.4 V6 AGA aut.
Ex: Audi A6 avant -10 2.0 TDIe S-Line man.
Ex: VW Transport T5 -05 2.5TDI man.
Ex: Octavia RS combi -14 2.0 TDI man.
Ex: Superb combi -11 1.6 TDI Greenline man.

ropellihattu

Samaa mieltä Miktoyn kanssa. Hyödytön kapine tällaisenaan. Huollosta aattelin seuraavaksi kysyä, että osaavatko säätää.

Jotenkin kummallista, että näinkin toimimaton laite pääsee tuotantoon.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

Killer

Lainaus käyttäjältä: Miktoy - 16.09.17 - klo:23:10
Ei se kyllä pelaa muutenkaan tässä FL mallissa 😀
Vaihtaa ihan liian aikaisin joka tilanteessa eli kun näkeekin vilauksen kilometrin päässä vastaantulijasta niin lyhkäset heti päälle ja sama jos saavuttaa jonkin edellä ajavan niin kilometri saa rakoa olla tai kunnon mäki välissä jotta pitkät palaa. Myös viivettä jonkin verran enemmän kuin ennen silloin kun vastaantulija on jo ohitettu.

Eikö FL:ssä ole keskinäytössä säätömahdollisuutta tuon automatiikan säätöön?
Ainakin pre-fl löytyy ja sai ihan käyttökelpoiseksi säädettyä.
Kaikki on siistiä minkä itse tekee.....
Skoda Octavia RS 4x4 -18 hb

ropellihattu

Ei ole FL:ssa eikä ole pre-FL:ssa siinäkään.

Switch-on time - valoantureiden herkkyyden asetus ympäristövalon intensiteetin
muutoksen mukaan
■ Early - suuri herkkyys
■ Medium - keskimääräinen herkkyys
■ Late - vähäinen herkkyys

Toi on ainoa säätö ajovaloille. Eli säätää sitä millaisessa valossa ajovalot syttyvät, ei sitä milloin vaihtaa automaattisesti lyhyille.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

Ritzenhoff

Saako tuosta koodattua tuon ärsyttävän start/stopin pois ettei joka kerta tarvitsisi sitä erikseen painaa?
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

ropellihattu

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 17.09.17 - klo:09:07
Saako tuosta koodattua tuon ärsyttävän start/stopin pois ettei joka kerta tarvitsisi sitä erikseen painaa?

Lainaus käyttäjältä: petteri74 - 30.06.17 - klo:10:47
No ei tuo ohje kauheasti poikennut oikeasta, alla kuvia lisäksi.
Yhdistämisen jälkeen valitse Tietoväylän diagnoosiliitäntä 19, Pitkä koodaus, EM_Start_Stopp, Aktivoitu, Ok, Tallenna painamalla vihreää palloa pohjaan. Valmis.
Tosiaan, jokainen muutos pitää tallentaa painamalla pohjaan vihreää palluraa, jossa V.
Eli jos teet viisi muutosta ja tallennat lopussa, vain viimeinen muutos tallentuu.

Lisäsin myös samalla kierroslaskurin aktiiviseksi kun olin autossa.








Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

E-mies

Haha! ;D Joo ei ole mitenkään toimivin systeemi. Välillä vaihtaa tosi aikaisin ja välillä menee yllättävän pitkään pitkät päällä. Systeemi kun tajuaa vaan valon voimakkuutta: välillä tulee vastaan autoja joissa on kynttilät valoina tai tosi heikot takavalot - silloin ei meinaa vaihtaa lyhyille vaikka pitäisi.

Lainaus käyttäjältä: Miktoy - 16.09.17 - klo:23:10
Ei se kyllä pelaa muutenkaan tässä FL mallissa 😀
Vaihtaa ihan liian aikaisin joka tilanteessa eli kun näkeekin vilauksen kilometrin päässä vastaantulijasta niin lyhkäset heti päälle ja sama jos saavuttaa jonkin edellä ajavan niin kilometri saa rakoa olla tai kunnon mäki välissä jotta pitkät palaa. Myös viivettä jonkin verran enemmän kuin ennen silloin kun vastaantulija on jo ohitettu.

ropellihattu

Käväisin tänään huollossa utelemassa josko saisivat säädettyä kaukovaloassaria. Eivät kuulemma saa, eikä ole tiedossa että siihen olisi mitään korjausta olemassa tehtaaltakaan.

Eli ruksi pois valikosta ja käsipelillä.

Ainoa positiivinen asia tässä on se, että tuo ei ollut lisävaruste josta olisi maksanut jotain. Mutta olis se silti saanut toimia... :/
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

seatts


Kyllä se mulla toimi yllättävän hyvin mitä nyt yhtenä aamuna olen päässyt testaamaan, täytyy testata vielä lisää.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

Petunet

Onko sinulla kaistavahti?
Omassani (pre-FL) on ja siinä toimii kaukovaloassistentti ihan hyvin.
Jos ei ole kaistavahtia niin on eri kamera ja siinä näyttää kaukovaloassistentti toimivan huonommin.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

Miktoy

Ainakaan minulla ei ole kaistavahtia ja mitä on kokemuksia niin paremmin toimi pre-fl mallissa kuin tässä, jokin muutos siis tapahtunut. Onko esim kamera nykyisin tarkempi ja softa sama niin on siksi herkempi, villi veikkaus.. Toivottavasti porukka valittelee huollossa ja näihin tulee joku päivitys jossain vaiheessa. Onhän tästä maksettu Style varustelun yhteydessä ja hyvä kapine kunhan vaan saa toimimaan paremmin, nyt jopa vaarallinen kun yhtäkkiä heittää pimeäksi..
Ajossa: Audi A4 avant B9 Quattro 2.0 TDI dsg.
Ajossa: Octavia III FL MY18 Combi Style 1.0 TSI man.
Ex: Superb III FL iV Combi -20 L&K 1.4 TSI phev dsg.
Ex:Audi A6 avant -98 2.4 V6 AGA aut.
Ex: Audi A6 avant -10 2.0 TDIe S-Line man.
Ex: VW Transport T5 -05 2.5TDI man.
Ex: Octavia RS combi -14 2.0 TDI man.
Ex: Superb combi -11 1.6 TDI Greenline man.

ropellihattu

Itsekin epäilin huollolle tuota kaistavahtia syylliseksi. Tai siis sen puutetta. Huoltoäijä sanoi, että voivat ajaa perusparametrit uusiks josko se auttaa. Katotaan ekassa huollossa sitten.

Joo, tarvittais tarpeeksi asiasta valittajia jotta reagoivat. Onneks käsipelilläkin pärjää.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

MrBurns

Tuli nyt näiden juttujen perusteella otettua tulevaan Ocuun kaistavahti vaikka en Opelissa ole vahdille juurikaan käyttöä löytänyt. Kaistavahti ja Amundsen tulossa joten liikennemerkkien tunnistuksen saa ilmeisesti koodaamalla käyttöön?
Octavia G-Tec DGS ja Leaf 40kWh

Petunet

Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

ropellihattu

Lainaus käyttäjältä: seatts - 20.09.17 - klo:16:37
Kyllä se mulla toimi yllättävän hyvin mitä nyt yhtenä aamuna olen päässyt testaamaan, täytyy testata vielä lisää.

Olikos sulla kaistavahti?
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

seatts

Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

esako62

Pystyykö Octavian matkustamon (tupakansytytin)virtapistokkeen säätämään Obdelevenin avulla sammumaan kun virrat on katkaistu?

ropellihattu

Ei ossoo sannoo tutkimati, mutta toinen konsti on ryöstää virta hyppylangalla sellaiselta tyhjältä sulakeboksin paikalta jossa virta katkeaa. Hyppylankaan toki sulake väliin.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

Soppa

Lainaus käyttäjältä: esako62 - 23.09.17 - klo:21:51
Pystyykö Octavian matkustamon (tupakansytytin)virtapistokkeen säätämään Obdelevenin avulla sammumaan kun virrat on katkaistu?
Helpoin konsti varmaankin siirtää sulake SC40 toiseen asentoon kuvan mukaisesti (yläasennossa), niin sammuu, kun virrat sammuttaa.



img upload

ropellihattu

Toi konsti ei toiminut ainakaan kutoskoppasessa Golfissa, mutta jos toi on jossain Ocussa toimivaksi todettu, niin sitten ehdottomasti tuo. Ei tarvii hyppylangan kanssa kikkailla.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

BMF

Mikähän ihme tuossa start stop eliminoinnissa mättää. Ei näytä deaktivointi toimivan vaikka kuinka koittaa rassata. Joka risteyksessä sammuu...

kolmeen kertaan koitin ja kyllä lopussa hyväksyin sopeutuksen vihreällä palluralla vaan ei ... Samanlailla toimii olipa se aktivoitu tai ei..
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

seatts


Millaisen koodauksen olet tehnyt?
Muuttanut volttimäärää?
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

BMF

Lainaus käyttäjältä: seatts - 27.09.17 - klo:20:13
Millaisen koodauksen olet tehnyt?
Muuttanut volttimäärää?

Tuon tällä sivulla olevan ohjeen mukaan. Tietoväylän diagnoosiliitäntä 19, Pitkä koodaus, EM_Start_Stopp, Aktivoitu, Ok, Tallenna painamalla vihreää palloa pohjaan.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Hidalgo

Mites tällä sai pyyhkimen parkkeerauksen toimimaan, ettei pyyhkijä pysähtyisi keskelle tuulilasia kun virrat sammuttaa?

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: ropellihattu - 20.09.17 - klo:14:19
Käväisin tänään huollossa utelemassa josko saisivat säädettyä kaukovaloassaria. Eivät kuulemma saa, eikä ole tiedossa että siihen olisi mitään korjausta olemassa tehtaaltakaan.
Eli ruksi pois valikosta ja käsipelillä.
Ainoa positiivinen asia tässä on se, että tuo ei ollut lisävaruste josta olisi maksanut jotain. Mutta olis se silti saanut toimia... :/

Lainaus käyttäjältä: seatts - 20.09.17 - klo:16:37

    Kyllä se mulla toimi yllättävän hyvin mitä nyt yhtenä aamuna olen päässyt testaamaan, täytyy testata vielä lisää.

Itsellä tuo valoavustin suht hyvin toiminut molemmissa III kopan Occuissa. Ainoa missä saattaa olla myöhässä jos mutkainen tie ja auto tulee mutkan takaa tai mäennyppylän takaa ettei ehdi mukaan, suorilla toiminut aika hyvin. Myös reagointi vastaantuleviin aika hyvä, ei vaihda liian aikaisin tai myöhään. Toisaalta ei se millään täydellinen voi olla. Talojen pihavalot joskus hämää, luulee autoiksi ja heittää lyhyet. Silti kaiken kaikkiaan aika toimiva omaan käyttöön. Riippu paljon siitä minkälaista tietä ajelee.   
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Miktoy

Splitxyz nyt keskusteltiin uusimman ledivalollisen FL 3 eli MY18 ocun kaukovalo avustimesta. Mitä itselläkin on kokemusta ainakin kolmesta eri pre fl 3 korisesta missä xenonit niin niissä toimii avustin hyvin / paremmin.
Ajossa: Audi A4 avant B9 Quattro 2.0 TDI dsg.
Ajossa: Octavia III FL MY18 Combi Style 1.0 TSI man.
Ex: Superb III FL iV Combi -20 L&K 1.4 TSI phev dsg.
Ex:Audi A6 avant -98 2.4 V6 AGA aut.
Ex: Audi A6 avant -10 2.0 TDIe S-Line man.
Ex: VW Transport T5 -05 2.5TDI man.
Ex: Octavia RS combi -14 2.0 TDI man.
Ex: Superb combi -11 1.6 TDI Greenline man.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy