Skoda Octavia III Combi 2.0 TSI RS Candy White

Aloittaja TomiS, 20.11.13 - klo:13:41

« edellinen - seuraava »

TomiS

Skoda Octavia III Combi 2.0 TSI RS Candy White
(Harmaat sisustan tikkaukset/penkkien yksityiskohdat)

Tilattu: 7.8.2013
Tuotantoviikko: 41
Luovutus: 7.1.2014

Lisävarusteet tehtaalta:

  • PLH  Black-paketti
  • RA3  Canton Sound System
  • PNE  Columbus-navigointilaitteisto, 8" värillinen kosketusnäyttö ja värillinen Maxi DOTmonitoiminäyttö
  • PJ7  Gemini-kevytmetallivanteet 7,5Jx18" 225/40R18 - Antrasiitti
  • 7X2  Intelligent Parking Distance Assistant - Ã,,lykäs pysäköintitutkajärjestelmä
  • PFD  Performance Mode Selection - RS ajoasetuksen valinta

Autoliikkeessä asennettavat:

  • MA Defa-DWU 4-lämpöpaketti vastuksella
  • Mattosarja
  • Talvivanteiksi Skoda Hawk 17" + Goodyear Ultra Grip Ice + 225/45/17

Koodaukset:

  • Takaluukun sulku kaukosäätimestä ja sisältä + piippaus pois
  • Takalasin automaattinen pyyhkäisy pois
  • Takavalot päälle päiväajovalojen kanssa

Lisäksi pitää noita keltaisia polttimoita vaihdella ledeihin.

Muutama hätänen kuva kännykällä ennen luovutusta:

voipa

Hoidatko itse nuo takaluukun koodailut vai oletko saanut liikkeen tekemään ne?
Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG Black Magic

Jyri

Takaluukun koodaaminen VCDSllä on kohtuullisen helppo toimenpide.

voipa

Ei nyt ehkä tähän ketjuun kuulu mutta mistä löytyy VCDS for dummies eli mitä tarvitaan, mistä saa ja mitä maksaa?
Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG Black Magic

Jyri

Lisää VCDSstä löytyy tuolta tai sitten voi kääntyä vaikka obd.fi puoleen.

Paze

Lainaus käyttäjältä: voipa - 21.11.13 - klo:12:01
Hoidatko itse nuo takaluukun koodailut vai oletko saanut liikkeen tekemään ne?

Ainakin Turun Rinta-jouppi ja Loimaan laatuauto lupasivat mukisematta tehdä takaluukun koodauksen.

TomiS

Tikkurilan Metroauton myyjä kuittasi minulle tänään että koodaukset onnistuu liikkeen toimesta.
Tosin ei ollu varma pystyykö luukun piippausta ja autom.takalasin pyyhkimistä koodaamaan pois. Vastasin sille vaan että kyllä pystyy  :)

voipa

Tampereen Metroauton myyjä vetosi turvallisuus- ja vastuukysymyksiin, joiden takia piippauksen poistoa ja sulkemista kakesta ja konsolista ei koodata. Näinhän tuolla foorumilla on yleisesti ollut tilanne ilmeisesti maahantuojan ohjeesta.
Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG Black Magic

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: TomiS - 21.11.13 - klo:20:34
Tikkurilan Metroauton myyjä kuittasi minulle tänään että koodaukset onnistuu liikkeen toimesta.
Tosin ei ollu varma pystyykö luukun piippausta ja autom.takalasin pyyhkimistä koodaamaan pois. Vastasin sille vaan että kyllä pystyy  :)

Kuten täällä palstalla jo ennenkin mainittu, takalasin pyyhkimen automatiikan voi itse radion valikon kautta ottaa pois käytöstä.

TomiS

Lainaus käyttäjältä: Ocutj - 21.11.13 - klo:22:52
Kuten täällä palstalla jo ennenkin mainittu, takalasin pyyhkimen automatiikan voi itse radion valikon kautta ottaa pois käytöstä.
Niinhän se taisi olla joo. Ei kaikkea voi muistaa, pääasia että saa turhat automatiikat pois :)

gloter

Paitsi jos on kyse siitä että ei haluta takalasin pyyhkijän toimivan silloin kun peruuttaa ja tuulilasin pyyhkijät ovat toiminnassa. Sitähän ei saa valikosta pois?
Octavia Combi Elegance 1,8 TSI -11

Jyri

Lainaus käyttäjältä: gloter - 21.11.13 - klo:23:17
Paitsi jos on kyse siitä että ei haluta takalasin pyyhkijän toimivan silloin kun peruuttaa ja tuulilasin pyyhkijät ovat toiminnassa. Sitähän ei saa valikosta pois?
Mitäs muuta automatiikkaa takalasin pyyhkijään liittyy kuin tuo?

gloter

En ole lukenut Ocu III:n ohjekirjaa mutta kakkosessahan on niin että takalasin pyyhkijä pyyhkii 10 tai 30 s välein silloin kun esim. sadetunnistimen kanssa tuulilasin pyyhkijät pyyhkivät ilman taukoja. Tämän saa radion valikon kautta pois mutta taas tuota automaattista pyyhkäisyä peruuttaessa kun pyyhkijät ovat toiminnassa ei saa pois kuin koodaamalla. Mutta miten kolmosessa, siitä en tiedä. Oletan olevan kyse samoista asioista.
Octavia Combi Elegance 1,8 TSI -11

Ocutj

Lähtee kaikki automaattitoiminnot pois.

TomiS

Sain auton 7.1  :) Lisäsin ekaan viestiin pari kuvaa.
En ole ajanut autolla kun vasta 10km  ;D
Tässsä tuli kahden päivän joulu... 7.1 sain auton ja 8.1 tuli perheenlisäystä. Nyt on ajatukset muualla kun autossa :)

Ajettavuudesta vielä vaikea sanoa kummempia, mutta Cantonit ainakin paremmat vs. 2fl koppasen SoundSystem.
Subi ei täysillä, eikä bassotkaan, mutta matalaa taajuutta tulee mukavasti. Source SD ja Flac formaatti.
En siis ole vielä edes säädellyt noita mitenkään :)

Laitellaan lisää kuvia ja ajokokemuksia myöhemmin.

Jukikyy

Lainaus käyttäjältä: TomiS - 09.01.14 - klo:13:49
Tässsä tuli kahden päivän joulu... 7.1 sain auton ja 8.1 tuli perheenlisäystä. Nyt on ajatukset muualla kun autossa :)

Onnittelut molemmista, enemmän kuitenkin tuosta jälkimmäisestä (maailman parhaasta) lahjasta!!

Devl


TomiS

Kiitos onnitteluista :)
Ehkäpä sitä lauantaina pääsisi ajelemaan pidemmän lenkin uudella autolla   ::)

Onneksi oli kaikki varusteet, Kessy mukaanlukien. Olipa Metroauto laittanut lohkolämmittimen töpselinkin hienosti samaan mustaan ritilään jossa Adaptiivinen vakkari (näin pyysinkin, mutta silti jännitti hieman).
Todella hyvä paikka pistokkeelle kun ei hyökkää silmille siitä!

Toinen positiivinen juttu, rekisterikilven takana ei ole sitä kauheaa mustaa muovista mainoshärpäkettä, vaan pieni tarra pellissä, jonka saa revittyä helposti pois.

Peeveli

onnittelut ja saatanan hienot talvivanteet nuo Hawkit. Nuo otan ittekin jos tänään saan kaupat aikaseksi

JiiJii71

Nätti peli.
Onnittelut kummallekin uudelle perheenjäsenelle!

Mukavaa kun tilattuja autoja alkaa tippua ajoon,  kyllä näitä maanteillemmme mahtuu!
Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

SuperB II

Onnittelut molemmista! Itse jouduin autoa odottamaan vielä kuukauden pojan syntymän jälkeen. On se kummallista että autot tuntuu silloin tällöin aivan turhilta. ;D
Octavia III RS TSI Combi -13
ex.VAG:t Superb 1.8TSI Combi -12, Octavia 1.4TSI Combi -10

Atro

Tämä on hieno! Viime lauantaina taisi tämä olla tuossa metroautossa odottamassa luovutusta kun siellä käväsin. Noi hawkit on livenä vielä hienomman näköiset kuin kuvissa valkosen rs:n alla.

zerai

Onnittelut autosta ja vauvasta. Täällä samanlainen odotus, valkoista combia ja vaaleaihoista vauvaa. (jos ei tuu vaaleaihoista lasta niin meillä on mamman kanssa paljon puhuttavaa) ja jos ei tuu valkoista autoa niin sitten on paljon puhuttavaa automyyjän kanssa. mutta lähdetään siitä, että sekä auto että vauva tulevat tilatuilla varusteilla. eikä sillä sukupuolella ole väliä kunhan poika on terve. juu heipparallaa.
Nykyinen ajokki Skoda Octavia TSI RS Combi - Candy White
Nykyinen Passat 3C, 2.0 TFSI 200 hp
ex vag VW Golf GTi mk6 APR - 366 hp
Ratalelu: Honda Civic Type-R ep3

maher

Onnittelut täältäkin molemmista! Hawkit näyttää hyvältä, onneksi tuli valittua ne kesäkumeihin!
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

TomiS

Kiitos onnitteluista :)

Lisätään yksi kuva vielä:

SuperB II

On kyllä hieno! No ehkä katselen hieman värilaseilla...  ::) Todella hyvä kuva, tarvis käydä omaakin kuvaamassa. Nyt kun on hyvin valoakin. Onnittelut uudestaan autosta. ;D
Octavia III RS TSI Combi -13
ex.VAG:t Superb 1.8TSI Combi -12, Octavia 1.4TSI Combi -10

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: TomiS - 18.01.14 - klo:09:37
Kiitos onnitteluista :)

Lisätään yksi kuva vielä:

Jumalauta että on hieno. Kyllä olen onnellinen että pysyin myös räsätilauksen osalta valkoisessa black paketilla. Ja sen olen päättänyt satavarmasti että Hawkit tulee omaanikin. Ikävä tietysti kannaltasi, että apinoin, mutta minkäs teet kun on hullaantunut. ;D Olisi vaan pitänyt malttaa jättää pari turhaa autonvaihtoa väliin eli se sähkönauriksenpaska ja nyt tämä mikrokoon rinkulakeula. :P

TomiS

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 18.01.14 - klo:14:11
Jumalauta että on hieno. Kyllä olen onnellinen että pysyin myös räsätilauksen osalta valkoisessa black paketilla. Ja sen olen päättänyt satavarmasti että Hawkit tulee omaanikin. Ikävä tietysti kannaltasi, että apinoin, mutta minkäs teet kun on hullaantunut. ;D Olisi vaan pitänyt malttaa jättää pari turhaa autonvaihtoa väliin eli se sähkönauriksenpaska ja nyt tämä mikrokoon rinkulakeula. :P

Minäkin mietin pitkään RaceBlue ja CandyWhiten välillä... Valkoinen on vaan sellanen väri johon ei niin helposti kyllästy. Ainakaan minä en kyllästy.
Edellinen auto oli valkoinen ja se oli mulla 3 vuotta, ei tuottanut tuskaa ottaa samaa väriä uudelleen, tyytyväinen olen :)

Minua ei apinoinnit haittaa  :D Kyllä tänne kotosuomeen mahtuu samanmoisia autoja ;)
Noi Hawkit on muuten livenä paljon nätimmät, näyttävät isommille kun monet muut 17" vanteet.

Toivottavasti Antrasiitti Geminit on vähintään yhtä hienot. En ole niitä tarkemmin tutkinut, heivasin talliin ja katsoin nopeasti että vanteilla näytti olevan esiasennsurenkaina Continental SportContact 2 gummit. Joka on hyvä asia.

dwntime

Peukkua ylös täältäkin. On kyllä pirun hieno ja valkoinen black -paketilla on vain NIIN hieno.

Eipä tartte arpoa Corrida red vai Candy white :) Vaikka nykyinen auto on valkoinen niin ei tuota mitään tuskaa vaikka seuraavakin on valkoinen.
Corrida red on myös kyllä hieno väri mutta vaatii huomattavasti enemmän työtä, itsellä kun pesut joutuu hoitamaan koneessa niin valkoinen on vain niin paljon armeliaampi noiden hiusnaarmujen suhteen.

Ja nuo Hawkit on myös minun mielestäni aivan älyttömän hienot vanteet, harmi kun ei taida itsellä mennä nuo läpi leasing-yhtiölle...

mustahamahakki

#29
Onnittelut myös täältä perheenlisäyksen johdosta!!

Komee on peli ja hienoa huomata, että ei ole mieltymykset muuttuneet edellisen pulkan jälkeen.Tänään tuli bongattua eka Ocu RS III Combi juuri valkoisena ja hienohan se vaan on.

Itse olen kaksi päivää kruisannut Ocu II:lla ja pikku kutina et on Tomis:n edellinen :D Hieno sekin,ei ole ajan hammas purrut.







Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy