Ongelmat Haldexin kanssa

Aloittaja stjärndykare, 07.12.12 - klo:09:38

« edellinen - seuraava »

M_M

Monimerkkikorjaamoiden osalta ei ole kyllä mitään takeita, että sopeutus osattaisiin tehdä tai että siihen sopivia laitteita olisi edes käytössä...

Tuon sopeutuksen voi tehdä myös harrastaja jolla on VCDS. Itse hakeutuisin seuraavaksi sen äärelle tutkimaan palautuisiko veto sopeutuksen tekemisellä. Se on halvin siirto ja voi hyvässä tapauksessa jopa auttaa. Jos ei, niin sitten kalliimpien korjausvaihtoehtojen äärelle.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Alehandro

Lainaus käyttäjältä: M_M - 29.03.22 - klo:10:17
Monimerkkikorjaamoiden osalta ei ole kyllä mitään takeita, että sopeutus osattaisiin tehdä tai että siihen sopivia laitteita olisi edes käytössä...

Tuon sopeutuksen voi tehdä myös harrastaja jolla on VCDS. Itse hakeutuisin seuraavaksi sen äärelle tutkimaan palautuisiko veto sopeutuksen tekemisellä. Se on halvin siirto ja voi hyvässä tapauksessa jopa auttaa. Jos ei, niin sitten kalliimpien korjausvaihtoehtojen äärelle.

Kyllä se neliveto valitettavasti (korjaamon puolesta  >:() ja onneksi (maksajan puolesta  ;D) tuntuu palautuneen parin sopeutuksen sekä ajolenkin jälkeen. Takarenkaatkin suttaa jälleen. Näköjään pitäisi vaan itse tehdä kerralla…Kiitoksia vielä Stresside:lle täällä Jyväskylän seudulla, apuja VCDS:än kanssa löytyi joustavasti!

mkojo

Vanha aihe, mutta herätetään.
Meillä 20 alkuvuodesta valmistettu Karoq 2,0 4x4. N 40tkm ajettu.
Syksyllä havaitsin kulutuksen nousua,  veikkasin nelivedon oikkuiluja, rengaspaineiden tarkistus auttoi, laiton taakse hieman vähemmän,  alkoi toimia.
Nyt helmikuussa -23 sama oire, ympyrässä tuntui ettei pysy hanskassa, samalla havaitsin pieniä nykäyksiä loivassa alamäessä, paineiden tarkistus,  takapää 0,3 bar ero. Alkoi taas toimimaan.
Onneksi lueskelin tämän läpi, täytyypä huollattaa haldex.
T5 multivan 2,5 pd 128 kW 06
Passat 09 2,0 cr+dsg6
Mercedes 220E auton farmari
Passat 08 2,0pd dsg6
ym eri merkkejä n 20 kpl

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy