VAGarena.fi

Tekniikka => Kori ja valot => Aiheen aloitti: Jyri - 06.02.14 - klo:08:18

Otsikko: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: Jyri - 06.02.14 - klo:08:18
Tilasin jälleenmyyjältä autooni jo luovutuksessa asenneteuksi Remuc etäohjauslaitteen. Laitehan mahdollistaa polttoainelämmittimen ohjaamisen kännykällä ja tarjoaa mm. auton lämpötilatiedot sekä suorakäynnistyksen lämmittimelle, sekä luonnollisesta ajastukset. Sokerina pohjalla laitteessa on sisäänmenoja joihin voi tuoda erisignaaleja, joiden pohjalta voi sitten laitteen hallinnassa selaimella konfiguroida erilaisia tapahtumia. Itselläni on tuo Plus malli, joka mahdollistaa myös paikkasidonnaiset tapahtumat ja atuon seurannan selaimella/kännykällä.

Nyt on tilattu ja jo toimitettu myös CAN adapteri, jolla tarkoitus tuoda Remucille auton OEM varashäkyttimen signaali, tuon jälkeen on mahdollista saada SMS/soitto jos auton hälytin menee päälle.
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: Taky - 06.02.14 - klo:10:00
Remuc asennuksesta omaan kulkineeseen.

Siinä Remuc ohjaa Defan DA 460854 relettä joka kytkee autoon tarvittaessa verkkovirran, systeemissä moottorille sähköinen lämmitin + sisälämppäri haara.

Kun omassa ympäristössä virtaa on tarjolla molemmissa pääparkeissa niin systeemi on loistava.

Asennuskin meni ihan omatoimisesti, keskusyksikkö on auton koelaudan alla johon virransyöttö saatu suoraan samassa kohdassa olevalta sulaketaululta, sulake auton omassa taulussa.

Asennuksessa Remucilta muutama sähköposti kun laitteen aktivointiprosessi ei heti auennut, mutta ei sekään mikään vaikea lopuksi ollut.

Ainut piuha mikä Remucilta menee ohjaamosta ulos - moottoritilaan on Defan releen ohjausjohdin, siis yksikkö suojassa.

Remucin käyttökytkin on toistaiseksi piilossa hanskalokerossa, mutta kunhan MB koelaudan saan auki se ilmestyy muiden nappuloiden kanssa samaan riviin.

Vastaanottoantenni on apparin puolella tuulilasin sisäpinnalla yläkulmassa käytännössä näkymättömissä.

Käyttökokemuksia nyt viikoilta, ensimmäinen havinto oli että GSM verkon viiveestä johtuen reaaliaikainen kytkentä ON-asentoon kestää about 30 sekunttia - aluksi oudoksutti varsinkin testausvaiheessa kun aikaisempien webojen jne kanssa oli tottunut välittömään reakointiin.

Omassa systeemissä on myös Defan LED indikaattori asennettuna taustapeilin juureen niin sen valosta esim himassa näkee heti että kaikki on OK, kuten kytkeytymisen osalta on kokoajankin ollutkin.

Android ohjausohjelma on sen sijaan muutaman kerran Sampan S3:ssa kaatunut ajastusta tehtäessä - ja juurikin kellon aikaa "rullatessa" - sormen pitäminen "liian kauan" "rullalla" kaatanut ohjelman, näppäilemaällä aika vastaavaa ei ole esiintynyt.

Kokonaisuudessa olen kyllä erittäin tyytyväinen Remuciin, ajastuksia voi käytännössä tehdä mistä vaan.
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: Seba - 06.02.14 - klo:11:09
Mullakin on Remuc ohjaamassa Webastoa mun Polossa, mutta ei sinne mitään ulkoista antennia asennettu (onneksi, rumentamaan sisätiloja) eikä ollut edes paketissakaan mukana. Hienosti on toiminut jopa autotallin kellarissa missä kännykän signaali katoaa, mutta Remucin käskyt menevät aina perille.

En ymmärrä miten joku voi enää tänä päivänä hankkia Webaston kellolla tai kaukosäätimellä, on toi GSM-ohjaus ihan toista kun voi mistä päin tahansa laittaa auton lämpenemään.
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: Peke - 06.02.14 - klo:11:22
Mä mietin kans Remucia, mut otin Webaston oman ohjauksen. Kaikki tarpeellinen löytyy. Mut todellakin tästä lähin mulla tulee olemaan aina GSM ohjauksella Webasto, on kyllä niin pirun mukava laite. :)
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: Taky - 06.02.14 - klo:12:25
Lainaus käyttäjältä: Seba - 06.02.14 - klo:11:09
Hienosti on toiminut jopa autotallin kellarissa missä kännykän signaali katoaa, mutta Remucin käskyt menevät aina perille.

Hmmm.... Miten se on mahdollista jos kenttä puuttuu?
Eri operaattori?
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: Jyri - 06.02.14 - klo:12:28
Pakko muuten kommentoida tuota antenniasiaa. Itseä harmitti ettei ollut etukäteen tietoa että antenni ja käyttökytkin asennetaan näkyville, olsiin halunnut tuosta tiedot jotta olisin voi ut itse miettiä parhaat paikat niille, en pidä siitä että joku tekee atuolleni jotain mitä ei ole etukäteen sovittu ja suunniteltu.

Eli vinkkinä Remucille, kannattaisi mainita asiasta sivuilla ja laittaa kuvat näkyville antennista ja kytkimestä, niin silloin tuohon osaisi paremmin varautua.
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: dwntime - 06.02.14 - klo:12:29
Lainaus käyttäjältä: Taky - 06.02.14 - klo:12:25
Hmmm.... Miten se on mahdollista jos kenttä puuttuu?
Eri operaattori?

Varmaan tarkoittaa sitä että signalointi vielä toimii mutta esim. soittaminen ei onnistu. Eli kenttää on mutta ei tarpeeksi puhelun muodostamiseksi.
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: Taky - 06.02.14 - klo:12:32
Lainaus käyttäjältä: Jyri - 06.02.14 - klo:12:28
Eli vinkkinä Remucille, kannattaisi mainita asiasta sivuilla ja laittaa kuvat näkyville antennista ja kytkimestä, niin silloin tuohon osaisi paremmin varautua.

Toki, muistelesin että asennusoppaassa niistä on maininta.
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: Jyri - 06.02.14 - klo:12:36
Lainaus käyttäjältä: Taky - 06.02.14 - klo:12:32
Toki, muistelesin että asennusoppaassa niistä on maininta.
Ei taida tuota paljoa nähdä kun tilaa jälleenmyyjältä autoon asennettavaksi. Ei ollut muuten Remucin etusivun kuvassakaan, missä näkyi itse laite ja johtoja, ei antennia tai kytkintä.
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: Taky - 06.02.14 - klo:20:19
Lainaus käyttäjältä: Jyri - 06.02.14 - klo:12:36
Ei taida tuota paljoa nähdä kun tilaa jälleenmyyjältä autoon asennettavaksi.

Ei suoraan, mutta kyllä asennusopas on vapaasti saatavissa, ...

http://www.embelin.fi/uploads/manuals/remuc-2-ac/REMUC_INSTALL_GUIDE_fi.pdf (http://www.embelin.fi/uploads/manuals/remuc-2-ac/REMUC_INSTALL_GUIDE_fi.pdf)

.... josta

 REMUC-2-AC-ohjainlaite
 Ulkoinen antenni, kuva sivulla 4
 Asennuskaapelit
 GPS/GLONASS-vastaanotin (ainoastaan Remuc PLUS)
 Käyttökytkin merkkivalolla, kuva sivulla 7 & 8

Toki vaatii selvittely että ne löytää.

Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: EMBELIN - 06.02.14 - klo:22:49
Lainaus käyttäjältä: Taky - 06.02.14 - klo:10:00
Remuc asennuksesta omaan kulkineeseen.

Siinä Remuc ohjaa Defan DA 460854 relettä joka kytkee autoon tarvittaessa verkkovirran, systeemissä moottorille sähköinen lämmitin + sisälämppäri haara.

Kun omassa ympäristössä virtaa on tarjolla molemmissa pääparkeissa niin systeemi on loistava.

Asennuskin meni ihan omatoimisesti, keskusyksikkö on auton koelaudan alla johon virransyöttö saatu suoraan samassa kohdassa olevalta sulaketaululta, sulake auton omassa taulussa.

Asennuksessa Remucilta muutama sähköposti kun laitteen aktivointiprosessi ei heti auennut, mutta ei sekään mikään vaikea lopuksi ollut.

Ainut piuha mikä Remucilta menee ohjaamosta ulos - moottoritilaan on Defan releen ohjausjohdin, siis yksikkö suojassa.

Remucin käyttökytkin on toistaiseksi piilossa hanskalokerossa, mutta kunhan MB koelaudan saan auki se ilmestyy muiden nappuloiden kanssa samaan riviin.

Vastaanottoantenni on apparin puolella tuulilasin sisäpinnalla yläkulmassa käytännössä näkymättömissä.

Käyttökokemuksia nyt viikoilta, ensimmäinen havinto oli että GSM verkon viiveestä johtuen reaaliaikainen kytkentä ON-asentoon kestää about 30 sekunttia - aluksi oudoksutti varsinkin testausvaiheessa kun aikaisempien webojen jne kanssa oli tottunut välittömään reakointiin.

Omassa systeemissä on myös Defan LED indikaattori asennettuna taustapeilin juureen niin sen valosta esim himassa näkee heti että kaikki on OK, kuten kytkeytymisen osalta on kokoajankin ollutkin.

Android ohjausohjelma on sen sijaan muutaman kerran Sampan S3:ssa kaatunut ajastusta tehtäessä - ja juurikin kellon aikaa "rullatessa" - sormen pitäminen "liian kauan" "rullalla" kaatanut ohjelman, näppäilemaällä aika vastaavaa ei ole esiintynyt.

Kokonaisuudessa olen kyllä erittäin tyytyväinen Remuciin, ajastuksia voi käytännössä tehdä mistä vaan.

Havaitsemasi viive johtuu laitteen pollausvälistä eli laite käy kerran minuutissa palvelimella hakemassa komennot  ja riippuen komennon ajankohdasta viive on 0s-60s.

Android version päivitys on tällähetkellä työnalla ja huomioidaan tuo kaatumis ongelma.
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: Taky - 06.02.14 - klo:23:01
Lainaus käyttäjältä: EMBELIN - 06.02.14 - klo:22:49
...riippuen komennon ajankohdasta viive on 0s-60s.

OK. Loogista kun sen nyt tietää.

Lainaus käyttäjältä: EMBELIN - 06.02.14 - klo:22:49
Android version päivitys on tällähetkellä työnalla ja huomioidaan tuo kaatumis ongelma.

Hienoa, mallikkaasti toimii laitteen käyttötuki, vaikka ei sitä edes ehtinyt kaivatakaan - sillä ensin itse kerätään käytännön kokemuksia että on varma toiminnastaan.

Mutta erinomaista kun asiat on hoiteissa.
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: Sniiki - 08.02.14 - klo:12:07
Itellä tuo Eberin kaverina. Pari kuukautta pelannu ilman ongelmia ja jopa vanhan kökkö Lumia 800:n kanssa ei oo appi tilttaillu. Itellä Saunalahden halvin, ~3e/kk ilman rajaa oleva dataliittymä tossa.
Eberin toiminnassa ainut mitä jäi toivomaan on ettei sisäpuhallin käynnistyisi ennenku vedet on kunnolla lämmenny. En ihan varma oo mutta ymmärsin että Webastosta saa lämmittimeltä lämpötilatiedon myös Remucille ja sitä kautta helposti säädeltyä termostaattitoimintoja (Webaston kytkentä erilainen ja käyttää omaa liitintä joka Eberin kanssa jää tyhjäksi). Kaiketi tuo onnistuisi jos tuohon saa toisen ulkoisen lämpötilamittarin jonka asentaa jonnekin veden lämpötilaa mittaamaan?

Yksi vapaista lähdöistä pitäisi valjastaa IPCU releelle jotta saisi kesällä tuuletustoiminnon päälle. Diodi vaan releen ja Eberin & Remucin väliin niin eivät häiritse toisiaan.
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: patch - 08.02.14 - klo:16:08
Lainaus käyttäjältä: Sniiki - 08.02.14 - klo:12:07
Eberin toiminnassa ainut mitä jäi toivomaan on ettei sisäpuhallin käynnistyisi ennenku vedet on kunnolla lämmenny.
Onko jälkiasennettu Eberi? Omassani ainakin IPCU käynnistää sisäpuhaltimen vasta kun nesteen lämmöt 30 astetta plussalla. Mahtaakohan tuota pystyä jostain testerillä säätämään +-?
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: niksa - 08.02.14 - klo:22:14
Kirjataan omaa kokemusta 1kk ajalta, jonka aikana käyttöä ehkä keskimäärin kolme kertaa päivässä. Tämä eka kk osui kyllä hyvään pakkasjaksoon.

Itsellä ohjaus asennettiin uuteen autoon samalla kun tehtaan tt-v konvertoitiin toimimaan myös esilämmittimenä. Kysellen ja kokeillen olen todennut laitteen olevan kytketyn seuraavasti: lisätty webaston kellon piuha wbus-väylään, remuc kiinni tässä piuhassa, mitään kelloa ei asennettu. Tuulettimen ohjausrele lähdössä out1. Jälkiasenteisen haittana itse hoidettava climatronicin ohjaus, joka on kettumainen kun auto on pysäköitäessä lämmin. Start-stop sammuttaa moottorin ja clima menee säästötilaan enkä saa ilman käynnistystä säädettyä suuntausta + lämpöä täysille.

Kiva ohjaussysteemi, nyt mulla säädetty siten, että webasto tulille, odotus 5min, sisäflekti päälle, sisäflekti päällä olisiko +7 asteeseen asti, jonka jälkeen käynnistetään uudelleen, jos lämpötila laskee tarpeeksi.

Kauhean hyvin en ehtinyt tuota optimoida, kun loppui pakkaset kesken...

Sovellus (wp8) on toiminut mielestäni moitteetta.

Pari kertaa ohjain on kotipihassa tippunut yöllä pois verkosta, joka on tarkoittanut sitten lasin raapimista. Samaten Tyksin sairaalarakennusten välissä on ollut kuuluvuus ongelmia, mutta sen jotenkin ymmärtää. Mitään ulkoista antennia ei ainakaan ole missään näkyvissä.

Näiden katkojen selvittelyssä on tullut asiakaspalvelun kanssa oltua yhteydessä. Pelkästään hyvää sanottavaa siitä.
Keksin muutamia ominaisuuksia, jotka saattaisivat olla kivoja.
-laitteen ulkoinen anturi kiinni vesiletkun kylkeen ja sisäpuhalluksen käynnistys sen ohjaamana, kaipaisi ehkä mahdollisuuden boksin sisäisen anturin perusteella lopettaa puhallus, kun tavoitelämpö saavutettu

-olen huomannut, että kiirelähdöissä varsinkin, jos tiedän lasien olevan auki, olisi kiva voida käynnistää webasto siten, että sisäflektiä ei käytetä lainkaan. Siten saisi kaiken tehon moottorin esilämmitykseen. Nyt onnistuu toki manuaalisesti, jos käyn viiden mukaan päästä napsaisemassa out1-lähdön pois päältä. Starttioptio "ilman rinnakkaisohjausta" olisi kiva.

Siinä oli nyt jotain kokemuksia, toivottavasti niistä on apuja toisten pohdinnoissa ja valinnoissa...
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: Jyri - 08.02.14 - klo:23:18
Itse kaipaisin ajastuksessa mahdollisuutta valita lähtöaika, ei lämmityksen alkuajankohtaa, olisi sama logiikka siis kuin auton valikoista tehtävässä ajastuksessa.
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: Taky - 09.02.14 - klo:07:09
Lainaus käyttäjältä: Jyri - 08.02.14 - klo:23:18
Itse kaipaisin ajastuksessa mahdollisuutta valita lähtöaika, ei lämmityksen alkuajankohtaa, olisi sama logiikka siis kuin auton valikoista tehtävässä ajastuksessa.

Sehän vaatisi jonkinlaista autokohtaista profiilia millä määritellä mikä lämmitys aika missäkin lämpötilassa on tarpeen tyyliin...

0C => päälläoloaika 15 minuuttia
-5C => päälläoloaika 30 minuuttia
-10C => päälläoloaika 45 minuuttia
....
-25C => päälläoloaika 75 minuuttia

...  koska kokoonpanoja on n kpl:tta erilaista niin se pitää olla käyttäjän määriteltävissä.

Webpalvelussa "profiilikäyrä" jonka voisi jokainen autolleen/laitteelleen piirtää....?
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: niksa - 09.02.14 - klo:11:40
Lainaus käyttäjältä: niksa - 08.02.14 - klo:22:14viiden mukaan päästä
lue: viiden minsan päästä

Ihanaa, kun laitteet tietävät mitä haluan kirjoittaa  :)
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: EMBELIN - 10.02.14 - klo:22:49
Lainaus käyttäjältä: Sniiki - 08.02.14 - klo:12:07
Itellä tuo Eberin kaverina. Pari kuukautta pelannu ilman ongelmia ja jopa vanhan kökkö Lumia 800:n kanssa ei oo appi tilttaillu. Itellä Saunalahden halvin, ~3e/kk ilman rajaa oleva dataliittymä tossa.
Eberin toiminnassa ainut mitä jäi toivomaan on ettei sisäpuhallin käynnistyisi ennenku vedet on kunnolla lämmenny. En ihan varma oo mutta ymmärsin että Webastosta saa lämmittimeltä lämpötilatiedon myös Remucille ja sitä kautta helposti säädeltyä termostaattitoimintoja (Webaston kytkentä erilainen ja käyttää omaa liitintä joka Eberin kanssa jää tyhjäksi). Kaiketi tuo onnistuisi jos tuohon saa toisen ulkoisen lämpötilamittarin jonka asentaa jonnekin veden lämpötilaa mittaamaan?

Yksi vapaista lähdöistä pitäisi valjastaa IPCU releelle jotta saisi kesällä tuuletustoiminnon päälle. Diodi vaan releen ja Eberin & Remucin väliin niin eivät häiritse toisiaan.
Termostaattitoiminto hyödyntää laitteen omaa lämpöanturia ei Webaston. Jos kytket OUT2 linjan IPCU releelle voit viivästää puhalluksen käynnistystä haluamasi ajan ja säätää lämmityksen loppuvaihetta termostattina esim 20 asteeseen. Tämä ei tarvi erillisohjausta lämmittimeltä ollenkaan vaan OUT2 konfataan seuraamaan OUT1 linjaa viivästettynä.
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: Sniiki - 20.02.14 - klo:08:26
Lainaus käyttäjältä: EMBELIN - 10.02.14 - klo:22:49
Termostaattitoiminto hyödyntää laitteen omaa lämpöanturia ei Webaston. Jos kytket OUT2 linjan IPCU releelle voit viivästää puhalluksen käynnistystä haluamasi ajan ja säätää lämmityksen loppuvaihetta termostattina esim 20 asteeseen. Tämä ei tarvi erillisohjausta lämmittimeltä ollenkaan vaan OUT2 konfataan seuraamaan OUT1 linjaa viivästettynä.
Ok, kuvittelin että Weban kanssa olisi enempi mittauspisteitä käytössä. Täytyisi tuo OUT2 laittaa sinne jokatapauksessa jos haluaa kesähelteillä tuuletella. Ajattelin kyllä alunperin että olisin laittanut sen OUT2-lähdön Eberin oman IPCU-ohjauksen rinnalle jolloin Eberi saisi ite edelleen itse päättää koska sisäflekti starttaa ja OUT2:lla saisi sitten ite päättää siinä sivussa, mutta toisaalta tuo viivekäynnistys varmaan toimisi ihan tarpeeksi hyvin ja katkaisu ylärajalla voisi olla kätevä. Vielä kun teette tohon mukautuvan, vaikka lineaarisesti skaalautuvan viiveen mahdolliseksi, esim. jonkun lämpötilan mukaan niin sisäpuhaltimen starttiviive venyisi pidemmäksi kovemmilla pakkasilla kun vesi lämpenee hitaammin.

Lainaus käyttäjältä: patch - 08.02.14 - klo:16:08
Onko jälkiasennettu Eberi? Omassani ainakin IPCU käynnistää sisäpuhaltimen vasta kun nesteen lämmöt 30 astetta plussalla. Mahtaakohan tuota pystyä jostain testerillä säätämään +-?
Jälkiasennettu juu. Pitäs varmaan mitata nesteitä mihin asti ne lämpee kun sisäflekti starttaa.
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: Punderz - 05.11.14 - klo:13:21
Lainaus käyttäjältä: Jyri - 06.02.14 - klo:08:18Nyt on tilattu ja jo toimitettu myös CAN adapteri, jolla tarkoitus tuoda Remucille auton OEM varashäkyttimen signaali, tuon jälkeen on mahdollista saada SMS/soitto jos auton hälytin menee päälle.
Polosessani on GSM-ohjaimena Webcontrol 3, johon on hälytin kytketty. Toimii ihan kivasti, vaikka ei älypuhelinominaisuuksia olekaan. Nyt alkoi Möhköfantin Webaston orkkiskaukosäädin kyllästyttää surkean toimintasäteen takia ja tilasin siihen Remucin. Mietistelin myös tuota hälytinliitäntää siihen.

Omassa ketjussasi Jyri linkkasit tähän CAN-bus adapteriin (http://www.navlinkz.de/en/Interfaces/Interfaces-by-function/CAN-bus/CAN-bus-other/CAN-bus-interface-multi-purpose-alarm-PDC-and-more.html). Tuolta NavLinkzistäkö sen ostit? Ihme kauppa, kun ei näy hintoja eikä ole ostoskoreja tai muuta.

Vaikea löytää muitakaan kauppoja, josta viitsisi tilata. Venäjältä ehkä saisi, mutta vähän hämärän oloisia ovat ko. nettikaupat.
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: Jyri - 05.11.14 - klo:13:39
Lainaus käyttäjältä: Punderz - 05.11.14 - klo:13:21
Omassa ketjussasi Jyri linkkasit tähän CAN-bus adapteriin (http://www.navlinkz.de/en/Interfaces/Interfaces-by-function/CAN-bus/CAN-bus-other/CAN-bus-interface-multi-purpose-alarm-PDC-and-more.html). Tuolta NavLinkzistäkö sen ostit? Ihme kauppa, kun ei näy hintoja eikä ole ostoskoreja tai muuta.
Tuoltapa hyvinkin, olivat tosi avuliaita ja vastasivat sähköposteihin selkeällä Lontoolla :)
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: Punderz - 05.11.14 - klo:20:42
Lainaus käyttäjältä: Jyri - 05.11.14 - klo:13:39
Tuoltapa hyvinkin, olivat tosi avuliaita ja vastasivat sähköposteihin selkeällä Lontoolla :)
Ok. Ihmetytti vaan, kun se ei ole mikään verkkokauppa, ts. sieltä ei voi suoraan ostaa mitään. Ja siinä missä hinnan kuvittelisi olevan on vain tyhjää, jonka alapuolella on teksti "incl. VAT, plus Shipping".

Anyway, mekaanikko yrittää nyt ensin ottaa hälyttimen sireeniltä jännitteen Remucille. Ei tarttis tuota CAN-adapteria. Katotaan onnistuuko.
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: Punderz - 05.11.14 - klo:23:25
Onko asia niin, että Remuc ei oikeasti tiedä, että onko Webasto päällä vai ei?

Q7:n Webastossa on jotain pulmia, se ei aina lähde ekalla yrityksellä käyntiin, ts. lähtee mutta sammuu pian itsestään. Remuc edelleen luulee, että se on käynnissä. Mistään ei voi päätellä, että se on sammahtanut. Tai no ehkä jännitteen käyttäytymisestä voisi, en ole vielä tutkinut tarkasti.

Minulla Remuc kytkettiin kiinni Telestart-kaukosäätimen vastaanottimeen tms. Autossa ei ole erillistä kellokytkintä, ainoastaan tuo yksinkertainen kaukosäädin (ja lisäksi autosta MMI:ltä voi säätää lämmityksen päälle tai pois).
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: EMBELIN - 06.11.14 - klo:22:45
Q7 tapauksessa asennus on helpointa tuohon kaukosäätimen vastaanottimeen johtuen väylien nukahtamisesta yms.
Vastaanottimen mallista riippuen käyntitieto voi olla saatavilla takaisinpäin ja siirrettyä käyntistatukseen.
Oireet tosin viittaa siihen että lämmitin ei ole kunnossa eli kannattanee laittaa se ensin kuntoon.


Lainaus käyttäjältä: Punderz - 05.11.14 - klo:23:25
Onko asia niin, että Remuc ei oikeasti tiedä, että onko Webasto päällä vai ei?

Q7:n Webastossa on jotain pulmia, se ei aina lähde ekalla yrityksellä käyntiin, ts. lähtee mutta sammuu pian itsestään. Remuc edelleen luulee, että se on käynnissä. Mistään ei voi päätellä, että se on sammahtanut. Tai no ehkä jännitteen käyttäytymisestä voisi, en ole vielä tutkinut tarkasti.

Minulla Remuc kytkettiin kiinni Telestart-kaukosäätimen vastaanottimeen tms. Autossa ei ole erillistä kellokytkintä, ainoastaan tuo yksinkertainen kaukosäädin (ja lisäksi autosta MMI:ltä voi säätää lämmityksen päälle tai pois).
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: JoLah - 06.11.14 - klo:22:56
Lainaus käyttäjältä: EMBELIN - 10.02.14 - klo:22:49
Termostaattitoiminto hyödyntää laitteen omaa lämpöanturia ei Webaston. Jos kytket OUT2 linjan IPCU releelle voit viivästää puhalluksen käynnistystä haluamasi ajan ja säätää lämmityksen loppuvaihetta termostattina esim 20 asteeseen. Tämä ei tarvi erillisohjausta lämmittimeltä ollenkaan vaan OUT2 konfataan seuraamaan OUT1 linjaa viivästettynä.

Oisko helpointa vaan antaa eberin ohjata sitä sisäpuhallinta koska se kytketään kun jäähdytysneste on eberin mittaamana 30 astetta... Aina paras lopputulos. Jos pakkasella sisälämpötila on yli 15 astetta lämmityksen jälkeen, on lämmitetty turhaan liian kauan.

Paras kytkeä remuc jänniteohjaukseen ja antaa eberin hoitaa puhaltimen ohjaus, eberin kanssa tällä laitteella ei tiedä toimiiko lämmitin vai ei...
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: Larmatin - 29.12.14 - klo:21:50
(https://lh4.googleusercontent.com/-361SsHxG6fw/VKGvUOjXsAI/AAAAAAAAGrs/OorD-46Vm1w/w622-h299-no/remuc.JPG)

No nyt pukki toi vaimolle ison kasan Remuc tuotteita, onko kellään vinkkiä mitä tekee nuo rinnakkaisohjaus webasto ja out1 tagit ja niden alla oleva liukuva luku juttu?

mikään ohje ei sitä tunnu kertovan ja Embelin on joululomalla joten sinne on turha soittaa.


Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: niksa - 29.12.14 - klo:22:20
Kytkeytyy päälle toisen lähdön kanssa ja säädin asettaa viiveen. Itsellä puhallin käynnistyy vasta jonkin aikaa weban jälkeen.
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: Larmatin - 30.12.14 - klo:07:46
Eli kun laitan tuohon rinnakaisohjaus webasto tagin niin mihin lähtöön laite laittaa ohjauksen  x-viiiveen jälkeen ja millinen se ohjausimpulssi on?
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: EMBELIN - 31.12.14 - klo:00:42
Lainaus käyttäjältä: Larmatin - 30.12.14 - klo:07:46
Eli kun laitan tuohon rinnakaisohjaus webasto tagin niin mihin lähtöön laite laittaa ohjauksen  x-viiiveen jälkeen ja millinen se ohjausimpulssi on?
Jos laitat rinnakkaisohjaus Webaston kanssa niin säädetyn viiveen jälkeen kytkeytyy jännite OUT1 lähtöön loppulämmitysajaksi. Jänniteohjaus tapauksessa OUT1 ensin ja viiveen jälkeen lisäksi OUT2 loppuajaksi.
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: Larmatin - 31.12.14 - klo:08:28
Siis jotenkin ei nyt aukee mulle... liekö uusivuosiväsymys syynä :P

Mihin pitää laittaa ruksi jotta saan ensiksi out2 jännitteelliseksi ja sitten viiveellä out1 jännitteelliseksi ja laitetaanko kontrolliin ohjauskäsky out 2 päälle?

Kiitti ja anteekx :o
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: EMBELIN - 02.01.15 - klo:02:12
Lainaus käyttäjältä: Larmatin - 31.12.14 - klo:08:28
Siis jotenkin ei nyt aukee mulle... liekö uusivuosiväsymys syynä :P

Mihin pitää laittaa ruksi jotta saan ensiksi out2 jännitteelliseksi ja sitten viiveellä out1 jännitteelliseksi ja laitetaanko kontrolliin ohjauskäsky out 2 päälle?

Kiitti ja anteekx :o
Ajatuslogiikka on siten että voit määritellä OUT1 seuraamaan Webasto ohjausta tai OUT2 seuraamaan OUT1 ohjausta.
Ohjaus tapahtuu vakio-ohjauksella eli Webasto tai OUT1 päälle.
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: Larmatin - 02.01.15 - klo:08:19
ok eli eberissä kun pitää kesäkytkin(tuuletus) saada piuha maadoitettua niin siihen väliin tulee maadoittava rele ja se pistetään out 1 perään. out 2 perään sitten lämppärin heräte syöttö.
Oletus lähto vaihdetaan out 2:seksi

Niin eikös sen sitten saa viiveellä toimimaan. eka maadoitus releelle virta ja min päästä lämppärin herätys tuuletukselle
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: Muljunen - 02.01.15 - klo:17:53
Saakos tuohon jotenkin lisää aikaa, kun on aktivoinut lämmityksen?
Itsellä esilämmitys yleensä 30min ja monesti olisi tarve sitä jatkaa kesken ajon. Napista tai android apista sitä ei saa "tilattua". Joutuu sammuttamaan hetkeksi ja käynnistämään uudelleen.

En ainakaan ohjeesta löytänyt vai onko tuo edes mahdollista?
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: Hiihtäjä - 02.01.15 - klo:19:47
Liekö nuo out lähdöt yleensä vakioita, mitä asentamoissa valitaan? Out 1 on vissiin aina itse lämmitin, muut lähdöt ovat ilmeisesti sisätilapuhalluksen ohjaus tmv. Perusasiat itsellekin slevillä ohjauksesta mutta minulla ainut lisävalinta minkä voi valita on lähtö 4:ssä eli siinä ainoastaan OUT1 valinta ja säädettävä "liukukytkin" voiko tästä siis päätellä että minulla on sisätilapuhalluksen ohjaus kytketty OUT 4 lähtöön eikä OUT 2 lähtöön, koska siinä ei voi säätää mitään liukumaan.

Ajattelin itsekin tuon viiveen säätää sisätilapuhalluksen alkuun, jos vaan mahdollista. Jos ei muuta niin voisin ensi viikolla soitella Embelinille, sieltä varmaan ainakin osaavat neuvoa tälläistä ei IT-insinööriä :D
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: Larmatin - 02.01.15 - klo:20:40
Tuossa just äsken asensin toisen remukin omaan transittiin ja siinä ei kyllä ole mitään out 4:sta. ettei vain sulla ole Plus malli ja se on OUT A?

Tuli muuten aikas makee kun toisen IN piuhan laitoin sisäpuhaltimeen ja toisen laitoin sisävaloon.
Nyt kun laittaa puhelimesta indikaattorin päälle ja hälyytyksen niin puhelin pirisee heti kun joku avaa oven ja sisävalo syttyy:) köyhänmiehen varashälyytin.
Toinen IN piuha kun on puhaltimessa niin nään siitä että onhan eberi päälle ja ohjaa sisäpuhallinta.
Myös sitä voi käyttää varashälyyttimenä jos joku laittaa autoon virrat päälle luvattomasti.
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: EMBELIN - 02.01.15 - klo:21:38
Lainaus käyttäjältä: Muljunen - 02.01.15 - klo:17:53
Saakos tuohon jotenkin lisää aikaa, kun on aktivoinut lämmityksen?
Itsellä esilämmitys yleensä 30min ja monesti olisi tarve sitä jatkaa kesken ajon. Napista tai android apista sitä ei saa "tilattua". Joutuu sammuttamaan hetkeksi ja käynnistämään uudelleen.

En ainakaan ohjeesta löytänyt vai onko tuo edes mahdollista?
Ei ole mahdollista jatkaa aikaa kesken käynnin.
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: EMBELIN - 02.01.15 - klo:21:44
Lainaus käyttäjältä: Hiihtäjä - 02.01.15 - klo:19:47
Liekö nuo out lähdöt yleensä vakioita, mitä asentamoissa valitaan? Out 1 on vissiin aina itse lämmitin, muut lähdöt ovat ilmeisesti sisätilapuhalluksen ohjaus tmv. Perusasiat itsellekin slevillä ohjauksesta mutta minulla ainut lisävalinta minkä voi valita on lähtö 4:ssä eli siinä ainoastaan OUT1 valinta ja säädettävä "liukukytkin" voiko tästä siis päätellä että minulla on sisätilapuhalluksen ohjaus kytketty OUT 4 lähtöön eikä OUT 2 lähtöön, koska siinä ei voi säätää mitään liukumaan.

Ajattelin itsekin tuon viiveen säätää sisätilapuhalluksen alkuun, jos vaan mahdollista. Jos ei muuta niin voisin ensi viikolla soitella Embelinille, sieltä varmaan ainakin osaavat neuvoa tälläistä ei IT-insinööriä :D
Mahdolliset puhallinohjaukset riippuu miten asennus on tehty. Vanhemmissa 6-sarjan laitteissa oli 4 output ohjausta mutta ei Webasto väylää. Uudemmissa 2 ohjausta sekä Webasto väylä. Soittele konttorille tai lähetä kysymys remuc@remuc.fi niin selvitellään.
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: Muljunen - 03.01.15 - klo:08:02
Lainaus käyttäjältä: EMBELIN - 02.01.15 - klo:21:38
Ei ole mahdollista jatkaa aikaa kesken käynnin.

Onko mahdollisesti to do listalla? Vai pitääkö ostaa kello tai opetella sammuttamaan käsin pidempi lämmitysjakso.
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: repomies - 03.01.15 - klo:10:03
Ainakin wbus-väylää käytettäessä lämmitysjakson pituus annetaan käynnistyskäskyssä. En nyt siis puhu remucista vaan tuosta wbus-protokollasta, jolla monia webastoja ohjataan, ja jota remuccikin kai tukee. En ole kokeillut, onko edes mahdollista antaa uutta käynnistyskäskyä kesken nykyisen polton, ja piteneekö silloin lämmityksen kesto. Voisi tietysti joskus kokeilla.

Pidemmän lämmitysjakson sammuttaminen on teknisesti tietysti mahdollista, webastohan sammuu esimerkiksi hetki sen jälkeen kun sen käynnistänyt ohjain ei enää huutele mitään väylälle.  Protokollassa on eräänlainen watchdog/keepalive pingaus. Samanlainen on muuten can-väylän kautta käynnistettäessä, ainakin ajonaikaisissa lämmittimissä. Toki sammuttamiseen on oma käskynsäkin, mutta tosiaan sammuu se ilmankin..
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: Larmatin - 03.01.15 - klo:11:26
näitä kun tutkii ja kytkee niin tuli mieleen että miten sen purkin kyljessä olevan webastolle tarkoitetun lähdön saa käyttöön?
Nyt ei ole valikoissa kuin out1 ja out2 valinnat.
Vai tuleeko se valikkoon sitten kun siihen laittaa liittimen kiinni ja syöttää sille jännitettä?
nimimerkillä olisi tarvista kolmennelle ohjauskäskylle
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: Muljunen - 03.01.15 - klo:12:04
Lainaus käyttäjältä: repomies - 03.01.15 - klo:10:03
Ainakin wbus-väylää käytettäessä lämmitysjakson pituus annetaan käynnistyskäskyssä. En nyt siis puhu remucista vaan tuosta wbus-protokollasta, jolla monia webastoja ohjataan, ja jota remuccikin kai tukee. En ole kokeillut, onko edes mahdollista antaa uutta käynnistyskäskyä kesken nykyisen polton, ja piteneekö silloin lämmityksen kesto. Voisi tietysti joskus kokeilla.

Pidemmän lämmitysjakson sammuttaminen on teknisesti tietysti mahdollista, webastohan sammuu esimerkiksi hetki sen jälkeen kun sen käynnistänyt ohjain ei enää huutele mitään väylälle.  Protokollassa on eräänlainen watchdog/keepalive pingaus. Samanlainen on muuten can-väylän kautta käynnistettäessä, ainakin ajonaikaisissa lämmittimissä. Toki sammuttamiseen on oma käskynsäkin, mutta tosiaan sammuu se ilmankin..

Tuli osittain niin asiantuntevaa tekstiä, etten ymmärrä juuri mitään  ;D
Itsellä käytössä siis pelkkä eber + remuc yhdistelmä. Kelloa tai muita ohjainlaitteita ei ole ollenkaan.
Eberiähän ohjataan suoraan jännitteellä, joten kellon (tai vaikka kytkimen) ja parin diodin lisäyksellähän tuo varmasti hoituisi.
Yksi vaihtoehto laittaa lämmitysjakso "riittävän" pitkäksi, jotta sen sammuttaisi aina käsin napista. Tämä vaihtoehto vain vaikuttaa jotenkin alkeelliseelta.

Yhdessä edellisessä autossa, missä oli eberi minikellolla sai aina nuolella ylös "tilattua" lisää aikaa, jos oli tarve vielä jatkaa lämmittimen käyttöä matkan päällä.
Moottori oli siis vielä kylmä ja huomasit kellossa olevan esim. minuutti jäljellä. Tätä samaa toiminnallisuutta siis haen remucin kanssa tai jollain oheistuotteella.

Ei vain viitsisi tuota kelloa laitta, kun ei sille muuten ole oikein mitään tarvetta ja paikkakin pitäisi keksiä rumentamaan koelautaa.
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: Finnhopper - 03.01.15 - klo:12:08
Onkos kellään tätä Remucia 3C Passatissa tehdasasennetun lämmittimen kaverina? Eli omassa on webasto kaukosäädöllä sekä ajotietokoneen valikon kautta ajastettavissa. Olisi kiva kuulla miten on tuollaisen kupeessa toiminut. Alkaa oleen työpaikalla auto niiiiin kaukana parkkitalossa/kentällä ettei tuo kaukon kantama riitä.
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: repomies - 03.01.15 - klo:12:14
Mikäli eberi on tosiaan noin kiitollisen yksinkertainen ohjattava, niin sen käyntijakson pidentäminen ei olisi kuin pieni softamuutos tuommoiseen remucin tapaiseen vehkeeseen. Mitään teknistä estettä on vaikea nähdä, tuollainen feature on vain tuotekehitysefortista kiinni. Yleensä jonossa on vino pino uutta tehtävää ja vanhan korjailua, eikä joku harvan tarvitsema niche-feature välttämättä pääse jonon kärkeen.

Nämä monimutkaisemmat väyläohjatut vehkeet ovat sitten enempi herran hallussa, miten sattuvat väyläkäskyjä toteuttamaan tuollaisissa hieman erikoisemmissa käyttötapauksissa.
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: EMBELIN - 05.01.15 - klo:04:09
Lainaus käyttäjältä: Larmatin - 03.01.15 - klo:11:26
näitä kun tutkii ja kytkee niin tuli mieleen että miten sen purkin kyljessä olevan webastolle tarkoitetun lähdön saa käyttöön?
Nyt ei ole valikoissa kuin out1 ja out2 valinnat.
Vai tuleeko se valikkoon sitten kun siihen laittaa liittimen kiinni ja syöttää sille jännitettä?
nimimerkillä olisi tarvista kolmennelle ohjauskäskylle
Webasto tunnistetaan automaattisesti käynnistyksen yhteydessä ja valikot konfautuu sen mukaisesti.

Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: EMBELIN - 05.01.15 - klo:04:12
Lainaus käyttäjältä: Finnhopper - 03.01.15 - klo:12:08
Onkos kellään tätä Remucia 3C Passatissa tehdasasennetun lämmittimen kaverina? Eli omassa on webasto kaukosäädöllä sekä ajotietokoneen valikon kautta ajastettavissa. Olisi kiva kuulla miten on tuollaisen kupeessa toiminut. Alkaa oleen työpaikalla auto niiiiin kaukana parkkitalossa/kentällä ettei tuo kaukon kantama riitä.
Hyvinhän se toimii mikäli parkkitalo/kenttä on GSM verkon kuuluvilla :)
Asennuskin suhteellisen helppo esimerkiksi tuon radiokaukon vastaanottimen rinnalle tai tilalle.
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: TeroPee - 18.10.16 - klo:10:12
Mikäs on tällä hetkellä myynnissä olevista itsenäisistä liittymistä paras Remuc-käyttöön? Remucin oma on 47,40e/v joten sen alle pitäisi päästä. Pikaisella vilkaisulla melkein kaikki nyt myynnissä olevat pelkät dataliittymät ovat luokkaa 15e/kk eli 180e/v. Prepaideissa tuntuu olevan aika tyypillisesti jokin käyttöaikarajoitus, esim. Sonera Prepaid Netti maksaa 16,90e ja sillä saa 31 käyttöpäivää.
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: sakal83 - 18.10.16 - klo:10:22
https://www.moimobiili.fi/ (https://www.moimobiili.fi/)
Tossa on 6â,¬/kk. Varsinaista säästöä ei tuohon remucin omaan tule, jos pelkästään vaan sinne autoon sen yhden simmin ostaa. Toki jos on paljon laitteita mille voisi jakaa tuota datapakettia, niin tällöin voisi säätöä tulla? Jokanen voikoot itse laskeskella millaisella paketilla pärjää ;)
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: M_M - 18.10.16 - klo:10:25
Mulla on Remucissa Elisan Tarkka 2G, näyttää maksavan nykyisin 4,90/kk joten ei sekään hinnassa pärjää Embelinin omalle liittymälle.
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: mremonen - 18.10.16 - klo:10:27
Kannattaa soittaa noihin telefirmoihin. Siellä saattaa olla mysö halpoja laiteliittymiä, jotka eivät normaaleissa hinnastoissa välttämättä ole kovin selvästi näkyvillä. Mutta aika kilpailukykyinen tuo Remucin liittymäkin tuntuu olevan.
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: EMBELIN - 18.10.16 - klo:20:17
REMUC:n toimittama liittymä SIM on laajemmalla lämpötila-alueella, kuin normaalit kuluttajaliittymät.
Lisäksi tuemme ongelmatilanteissa ja ratkomme operaattorin tuen kanssa kuuluvuusongelmat.
Uutena ominaisuutena on myöskin REMUC laitteen takuuajan jatkuminen 2 vuoden jälkeen niin kauan kuin liittymä on voimassa keskeytyksettä.
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: M_M - 19.10.16 - klo:07:33
Paljonko mahtaa Remuc normaalikäytössä siirrellä dataa?

Globetelin (https://globetel.fi/liittym%C3%A4t) perusliittymä maksaisi 1,59â,¬/kk ja sen päälle data 0,059â,¬/MB.
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: mremonen - 19.10.16 - klo:08:14
Eiköhän operaattoreiltakin löydy ainakin kysyttäessä laajemman lämpötila-alueen simmeja. Tuskin Remucillekaan tehdasta noita varten on perustettu. Nykyään kun on kaikenlaista valvonta- ja riistakameraa.

Mutta on tuossa etunsa tuossa Remucin liittymässä, silloin ongelmanselvityksen voi jättää firman huoleksi ja ainakin itse olen saanut sieltä hyvää palvelua. Vielä kun sen lokituksen saisi jotenkin itse päälle ja lokit talteen...

---
Ja käsittääkseni siinä liittymässä ei hirveästi dataa liiku, Remuc voinee tämän kommentoida. Halutessaan.
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: hece - 19.10.16 - klo:10:44
Lainaus käyttäjältä: mremonen - 19.10.16 - klo:08:14Mutta on tuossa etunsa tuossa Remucin liittymässä, silloin ongelmanselvityksen voi jättää firman huoleksi ja ainakin itse olen saanut sieltä hyvää palvelua. Vielä kun sen lokituksen saisi jotenkin itse päälle ja lokit talteen...
Tämä olisi todellakin kiva lisäominaisuus.

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 19.10.16 - klo:08:14Ja käsittääkseni siinä liittymässä ei hirveästi dataa liiku, Remuc voinee tämän kommentoida. halutessaan.
Olen siinä käsityksessä että Remuc lähettää kerran minuutissa uuden tiedon autolta ja samalla kysyy onko lämmitys laitettu päälle. Protokollasta riippuen tuommoinen viestintä voisi viedä luokkaa 0.05 - 2 kt per kerta. Ehkä kuitenkin lähemänä tuota pienempää lukemaa kuin suurempaa. Tämä siis 1440 kertaa päivässä ja 30 kertaa kuukaudessa -> 2-86 Mt/kuukausi. Siihen muutama ajastus per päivä päälle, mutta ne ei tuossa paljoa lisää vie. Paha sanoa tarkemmin viestejä näkemättä.

Kyselin muuten älykkäämpää sisälämpötilatietoon perustuvaa lämmitysaikaa ja semmoinen ominaisuus on kuulemma piakkoin tulossa.
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: mremonen - 19.10.16 - klo:10:53
Tuon sisälämpötilan pohjalta tapahtuvan lämmityksen säädön saa kikkailtua päälle jo nyt. En nyt tarkkaan muista, mutta se meni jotenkin niin, että asetetaan se rajalämpötila halutuksi käynnistyslämpötilaksi ja laite käynnistyy jos ajastus on päällä ja rajalämpö alitettu. Huonona puolena tuossa taisi olla se, että sitä ei sitten saanut päälle edes napista, jos rajalämpö ei toteudu. Ja sitä rajaa ei pysty muuttamaan kännystä, vaan pitää tehdä sieltä weppiliittymästä.

Mutta joo, tuolla on tuhat miljoonaa mahdollisuutta toteuttaa kaikkia kivoja asioita, jos vain Remukki jaksaisi koodata. Ja hinnoitella jutut kuluttajaystävällisemmin. Esimerkiksi gps-tietoa olisi kiva hyödyntää laajemminkin, mutta en halua maksaa kymppiä kuussa (tjsp) siitä ajopäiväkirjatoiminteesta, kun en sellaista oikeasti välttämättä tarvitse.

Tuosta lokituksesta vielä, että pyynnöstä ongelmanselvitystä varten Remucilta saa (tai ainakin on saanut) lokin, jossa näkyy auton lämpötila ja eri lähtöjen tilat. Siitä näkee esimerkiksi sen, miten lämpö on autossa noussut.
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: M_M - 19.10.16 - klo:11:17
Eipä tuota datan siirtomäärää tarvinnutkaan sen enempää arvailla, kävin katsomassa Elisan nettipalvelusta. Vaihtelee hiukan, mutta näyttäisi olevan noin 30-40 MB/kk eli reilu megatavu vuorokaudessa. En tiedä olisiko enemmän jos esim. paikannus olisi myös käytössä, minun tapauksessani sitä ei ole.

(http://i3.aijaa.com/t/00712/14272690.t.jpg) (http://aijaa.com/8DdsuR)

Tuo Globetel jäisi siis maksamaan varmaan suunnilleen saman verran kuin Embelinin tarjoama liittymä, joten eipä siinäkään säästämään pääse.
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: EMBELIN - 19.10.16 - klo:16:36
Lainaus käyttäjältä: hece - 19.10.16 - klo:10:44
Tämä olisi todellakin kiva lisäominaisuus.
Olen siinä käsityksessä että Remuc lähettää kerran minuutissa uuden tiedon autolta ja samalla kysyy onko lämmitys laitettu päälle. Protokollasta riippuen tuommoinen viestintä voisi viedä luokkaa 0.05 - 2 kt per kerta. Ehkä kuitenkin lähemänä tuota pienempää lukemaa kuin suurempaa. Tämä siis 1440 kertaa päivässä ja 30 kertaa kuukaudessa -> 2-86 Mt/kuukausi. Siihen muutama ajastus per päivä päälle, mutta ne ei tuossa paljoa lisää vie. Paha sanoa tarkemmin viestejä näkemättä.

Kyselin muuten älykkäämpää sisälämpötilatietoon perustuvaa lämmitysaikaa ja semmoinen ominaisuus on kuulemma piakkoin tulossa.
25-40Mt / kuukausi on nykyisellä toteutuksella datansiirto. Huomioitavaa tosin on se että nykyinen Remuc on varustettu paikannuksella ja sen siirtämä datamäärä riippuu siitä kuinka paljon autolla ajellaan. Ã,,lykäs lähtöaika-ajastus tosiaan julkistetaan näillä näkymin ensiviikolla.
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: Taky - 19.10.16 - klo:18:31
Lainaus käyttäjältä: EMBELIN - 19.10.16 - klo:16:36
Ã,,lykäs lähtöaika-ajastus tosiaan julkistetaan näillä näkymin ensiviikolla.

Koskeeko myös vanhempia Remuceja eikä vain uusia?
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: EMBELIN - 19.10.16 - klo:22:10
Lainaus käyttäjältä: Taky - 19.10.16 - klo:18:31
Koskeeko myös vanhempia Remuceja eikä vain uusia?
Ominaisuus tulee myös vanhoille laitteille automaattisesti uuden mobiiliohjelmiston mukana.
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: Taky - 20.10.16 - klo:07:39
Lainaus käyttäjältä: EMBELIN - 19.10.16 - klo:22:10
Ominaisuus tulee myös vanhoille laitteille automaattisesti uuden mobiiliohjelmiston mukana.

Loistavaa!
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: Taky - 26.10.16 - klo:16:58
Lainaus käyttäjältä: EMBELIN - 19.10.16 - klo:22:10
Ominaisuus tulee myös vanhoille laitteille automaattisesti uuden mobiiliohjelmiston mukana.

"Olemme päivittäneet ohjelmiston Android ja iPhone kauppaan. Windows Phone hieman myöhemmin.
- Lähtöaikaan perustuvat ajastukset"

Tuon valinna takaa löytyy "Mukavuustaso" -> "1-10" valinta, oletus näytti olevan "5".

Mistään en vain löytänyt infoa tms mitä em mukavuustasot tarkoittaa?
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: hece - 27.10.16 - klo:10:42
Lainaus käyttäjältä: Taky - 26.10.16 - klo:16:58
Tuon valinna takaa löytyy "Mukavuustaso" -> "1-10" valinta, oletus näytti olevan "5".

Mistään en vain löytänyt infoa tms mitä em mukavuustasot tarkoittaa?
Enemmän on enemmän? Mutuna sanoisin että isompi lukema lämmittää pidemmän aikaa. Olisihan se kiva nähdä käyrät, kauanko eri vaihtoehdot lämmittää eri lämpötiloissa.

Mutta ei tullut kuitenkaan päivityksessä ominaisuutta mitä toivoin, oletuslämmitysaika on edelleen kiinteä, ei ulkolämpötilaan perustuva. Yleensä kun ei tule ajastettua vaan laitettua auto lämpiämään kännykän pikanapilla ja lähdettyä ajamaan tyyliin 15-60 minuutin päästä ja saattaa olla että pikkupakkasilla auto lämpiää turhan kauan.
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: Taky - 27.10.16 - klo:11:11
Lainaus käyttäjältä: hece - 27.10.16 - klo:10:42
Enemmän on enemmän? Mutuna sanoisin että isompi lukema lämmittää pidemmän aikaa. Olisihan se kiva nähdä käyrät, kauanko eri vaihtoehdot lämmittää eri lämpötiloissa.

Niin paljonko on paljon... ;D, mutta todellakin info mita skaala todella tarkoittaa?
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: jtmattila - 08.01.17 - klo:12:15
Terve!
Remuc ollut nyt pari kuukautta jälkiasenteisen Webaston kaverina ja täytyy sanoa että on hyvä. Asennus oli helppo ja nopea.
Edellinen ohjain (Webasto GSM control 3.0) ajoi asiansa mutta tässä on kyllä ominaisuudet kohdallaan.
Tänään ilmestyi Remucin appiin punavalkea ruksi siihen Oma-Remuc napin päälle.
Mitähän tarkoittaa?
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: jtmattila - 08.01.17 - klo:12:49
*tupla*
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: EMBELIN - 10.01.17 - klo:23:07
Lainaus käyttäjältä: jtmattila - 08.01.17 - klo:12:15
Terve!
Remuc ollut nyt pari kuukautta jälkiasenteisen Webaston kaverina ja täytyy sanoa että on hyvä. Asennus oli helppo ja nopea.
Edellinen ohjain (Webasto GSM control 3.0) ajoi asiansa mutta tässä on kyllä ominaisuudet kohdallaan.
Tänään ilmestyi Remucin appiin punavalkea ruksi siihen Oma-Remuc napin päälle.
Mitähän tarkoittaa?
Jonkun palvelun maksuaika lähestyy loppua. Palvelusivulle pääset klikkaamalla nappia.
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: jtmattila - 11.01.17 - klo:16:32
Kyllä sitä painoinkin. Silloin ei vaan näkynyt mitään ihmeellistä. Nyt siellä paistaa oikein punaisella että käyttöoikeus erääntyy.
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: roiala - 21.01.17 - klo:08:18
Minkälainen suuruusluokka on jos jälleenmyyjä asentaa ko laitteen. Jälkiasenteinen webasto Yetissä missä automaatti-ilmastointi.
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: sakal83 - 21.01.17 - klo:09:10
Heitetään tähän tälläinen hypoteettinen kysymys.
Jos tämä berberin autojen kyttäysidea menee missään muodossa läpi, niin kai tuota remucin omaa sim-korttia pystyisi hyödyntämään paikantamiseen? Onhan siinä olemassa jo valmiiksi tuo ajopäiväkirja.
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: Maxwelll - 14.12.18 - klo:11:27
Onko joku asentanut Remucin Passattiin jossa jo tehdasasennettu Webasto? Olisin kiitollinen vinkeistä mihin kytkeä ja mitä ottaa huomioon.
Passat B8

Vag-com löytyy ja toiseen Audi a4 -malliin Eberin+remucin asennus  ;)
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: wolkkaristi - 01.02.23 - klo:23:35
Helppo juttu mutta taidetaan olla eri päissä maata.
Otsikko: Vs: Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta
Kirjoitti: M_M - 02.02.23 - klo:07:22
Olikin vaatimattomasti neljä vuotta vanha viesti mikä oli nostettu... ei mitään.  ;D