Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Arcca

#1
ID.4 / Vs: Id4 latausasetuksista
eilen kello 20:07
Lainaus käyttäjältä: Kaapeli64 - eilen kello 16:47Kokeileppa ihan semmoista että laitat ovia lukkoon ja auki avaimista siinä vieressä seistessä? Pitäisi joka kerta lukkoon laitettaessa mennä luukku lukkoon, ja joka kerta avattaessa aueta. Käykö nyt niin että solenoidi aukaisee lukon vain välillä? Silloinhan tuo olisi selvä tapaus.

Hyvä idea. Tämä toimi hyvin, kunnon klonksauksena. 3-4 kertaa kokeilin.
(Kun tulin autolle ensin keyless accessin automaattiavaus ei avannut luukkua.)

Illalla kävin taas uudelleen ihmettelemässä. Jälleen sama; keyless access lähestyminen ei avannut latausluukun lukkoa, mutta kun suljin ovet ekan kerran elämässä kahvan tunnistinnapista, alkoikin sen jälkeen pelkkä keyless access lähestyminen aukomaan lukkoa kunnon klompsauksena ja poistuminen sulkemaan luukun lukkoa!

Outoa on, pidän aika mahdollisena myös softa vikaa. Takaluukun Easy Openinkin olen kerran herättänyt henkiin konffaamalla on-off.

Pitää nyt seurata tilannetta rupesiko se toimimaan keyless accessinkin kanssa.

Alkaa pikkuhiljaa muistumaan mieliin miksi meillä oli melkein kymmenen vuotta viimeksi japanilainen auto ;D



#2
ID.4 / Vs: Id4 latausasetuksista
eilen kello 13:48
Parin kokeilun perusteella näyttäisi toimivan seuraavasti, keyless access aktiivisena:
- Menen autolle, ovien lukot aukeaa, muttei latausluukku
- Siirryn ajamaan autolla, nousen sitten autosta mutten niin kauas, että ovet lukittuisi, ja kokeilen latausluukkua -> Se aukeaa. hmmmm....

Tuossahan on peräpäässä erillinen zone tuolle avaimen signaalille (esim. takaluukun automaattitoiminto käsittääkseni vaatii että avain on sillä alueella), tiedä sitten onko sillä asiaan jotain vaikutusta tähän latausluukku jutskaakin.

Pitää seurata ja reklamoida jos tosiaan temppuilee epäennustettavasti.
#3
ID.4 / Vs: Id4 latausasetuksista
eilen kello 08:16
Lainaus käyttäjältä: Daatta - eilen kello 07:59Ei latausluukun kuulu temppuilla tuolla tavalla. Vaihdattaisin solenoidin ennen kuin se lakkaa toimimasta kokonaan. Omassa luukku päästää aikamoisen kolauksen lukituksen auetessa. Solenoidin vaihto kannattaisi melkein tehdä ennakoivasti parin vuoden välein, 25e solenoidi vs. uusi luukku 400e.

Nyt kun sanoit niin tosiaan muistan tuon kolauksen kun auto oli ihan uusi. Onhan tuo nyt 500 km ajettu, niin onko vanha ja solenoidi pitäisi vaihtaa. Ei voi olla. Pitääkin kuunnella kuuluuko kolaus vieläkin aina. ???
#4
ID.4 / Vs: Id4 latausasetuksista
16.05.24 - klo:21:38
Lainaus käyttäjältä: Karoq - 15.05.24 - klo:17:55Kaikki ovet auki heti asetus on aktiivisena, pitää tehdä vielä tarkempa analyysiä jos on vaikka käyttäjäperäistä ongelmaa.

Enpä tiedä, nyt minullakaan ei auennut latausluukku astelemalla auton luo avain taskussa vaan jouduin remplaamaan avaimen lukituksen avausta, poistumaan auton luota ja tekemään muita voodoo temppuja kunnes tullessani taas auton luo yhtäkkiä kuului naps ja latausluukku suostuikin avautumaan.

Hankala vehje lukituksen ja takaluukun avauksen osalta kun ei oikein koskaan tiedä onko epätoivottu käytös user error, softa virhe vai ominaisuus.
#5
ID.4 / Vs: Id4 latausasetuksista
15.05.24 - klo:06:46
Minullakin toimii niinkuin @Kaapeli64:lla, keyless access avaa lähestyttäessä kaikkien ovien lukituksen ja latausluukun kannen lukituksen myös.

Karoq, onko sinulla konfiguroituna että ensin avautuu vain kuskin ovi?
Ehkä se vaikuttaa latausluukkuunkin, en ole kokeillut. Itsellä kun on "kaikkien ovien avaus heti" asetus päällä.
#6
ID.4 / Vs: ID.4
15.05.24 - klo:06:38
Lainaus käyttäjältä: Karoq - 14.05.24 - klo:17:18Näinhän se on, aikanaan seat leonissa törmäsin ensimmäisen kerran 15-v sitten ja se piti silloinkin käydä koodiwelholla ohjelmoimassa pois. Harvinaisiahan noita liikennevaloissa ryöstöt on vielä paitsi pk-seudulla . Sitten kun sudet ja karhut oppivat avaamaan ovet autosta niin tulee minulle hyödylliseksi.

Tarkoitin lähinnä ettei kyse ole lapsilukituksesta, jolla tarkoitetaan ettei takaovia saa sisältä auki.

Turvalukituksen tarpeellisuus Suomessa sitten tosiaan henkilökohtainen, pitäisi olla ehdottomasti konfiguroitavissa. Itsellä kay jatkuvasti niin kun poimin tuttavia kyytiin niin nykivät ensin lukittua ovea ennenkuin muistan ja ehdin avata lukon.
#7
ID.4 / Vs: ID.4
14.05.24 - klo:12:07
Lainaus käyttäjältä: Karoq - 11.05.24 - klo:21:50- ovet aina lapsilukossa


Eikös tuo ajoonlähtölukitus ole turvalukitus ettei liikennevaloissa ryöstetä. Jossain päin maailmaa lienee todellinen vaara.
#8
Minulla nyt kuukausi takana niin ikään Costa Azul värisellä, hieno. Itse en ihan täyttä kymmpiä anna, koska auto on möhköfantti :D . Silti tykkään myös erittäin paljon, auton painon myötä oma ajotyyli on tullut vain herraskaiseksi.

Ehkä kaikkein hämmästyttävinta on ajaa sähköautolla parkkihallien sileällä lattialla, niin hiljaista siirtyminen on.

En ihmettele jos tästä tilavasta autosta tulee uudistusten ja hinnan laskun myötä nyt todella suosittu.
#9
ID.4 / Vs: ID4:n nostaminen hallitunkilla
03.05.24 - klo:14:47
Lainaus käyttäjältä: Karoq - 03.05.24 - klo:13:22Voisiko tehdä itse pultista rälläköimällä pään irti ja säästää  :D

Hyvä ajatus. Sellainen ainakin kestää, perinteinen muovinen voi nyykähtää noiden pyörien painon kanssa. ::)
#10
ID.4 / Vs: ID4:n nostaminen hallitunkilla
03.05.24 - klo:13:02
Lainaus käyttäjältä: Daatta - 03.05.24 - klo:08:14Ei tule, Audin osanumerolla olen tuollaisen joskus merkkiliikkeestä hakenut. Ei ole numroa muistissa, mutta VW Wheel Hanger hakusanalla voi löytyä.

En ole edes yrittänyt nostaa renkaita seinälle vielä. Ne eivät välttämättä edes mahdu, ainakin joutuu koukkujen sijaintia muuttamaan. Olisiko neljäs kerta kun noita proppailen autotallin tiiliseinään. ;D

Ok, hyvä tietää ettei ole kadonnut.

Proppaa samalla kattoon koukut väkipyörälle renkaiden nostoa varten ;D
#11
ID.4 / Vs: ID4:n nostaminen hallitunkilla
30.04.24 - klo:13:52
Lainaus käyttäjältä: Daatta - 29.04.24 - klo:08:58Voi vitsi nuo renkaat painaa, hädin tuskin sai nostettua renkaan paikalleen, vaikka käytössä oli VAG työkalu eli kierteistetty tappi jonka varassa rengas liukuu. Vanne ei kovin hyvin pysy keskiön varassa, aika taiteilua oli.

Tuliko VAG työkalu id.4:n mukana? Itse en huomannut sitä autossa siellä missä lukkopultti on, liekö pöllitty.
Jos rupean vaihtamaan renkaita itse, aion tilata Vilpa rengas rengin. Nostelin talvirenkaat seinälle korkealle koukkuihin, ja voi sanoa että lujille otti nostaa ja pujotella keskiön reiästä. Pitäisi oikeastaan punnita pyörät, veikkaan ettei 30 kg ole kaukana.
#12
ID.4 / Vs: ID.4
12.04.24 - klo:07:37
Lainaus käyttäjältä: Daatta - 03.04.24 - klo:21:10Tähän tuli raksittua ErgoActive-penkit, ne ovat kyllä hintansa arvoiset. Kun alaselkä meinaa jumittaa niin hieronta auttaa jaksamaan taas tunnin verran ajoa. Ja onhan sähkösäätö päheä, eka auto missä tuollaiset penkit on. Poistumisavustin on kiva, vielä kun rattikin liikkuisi sähköllä... Parempaan audioon ei riittänyt pelimerkkejä, joten vakiolla mennään. Se soi "isosti", basso kumisee aika tavalla. Uskon että tuo taittuu ovet äänieristämällä, eli tuttu butyylimatto-pehmytmatto setti. Auto on melko hiljainen, selvästi mukavampi paikka olla kuin ID.3 kautta linjan. Uusi tietoviihdejärjestelmä on valtava parannus vanhaan, kaikki toimii viimein nykimättä ja käytettävyys on kautta linjan todella hyvä.

Jotta kaikki ei olisi pelkkää mannaa niin muutama negatiivinenkin asia tuli koettua. IDA aktivoitui ensimmäisellä reissulla jatkuvasti ja puheli jotain siansaksaa. Tämän ääniaktivoitumisen sai asetuksista onneksi helposti pois päältä. Nopeusvaroittimen saa myös pois päältä, tai oikeammin +10km/h toleranssin päälle. Tuo asetus vaan nollautuu joka käynnistyksessä, eli pitää opiskella miten asetuksen saa ODBlevenilla lukittua. Lataustason säätö ei tunnu pelavaan Apin kautta tässäkään, piti käydä autossa muuttamassa lataus 90->100% ennen matkaa. Navigaattori myös sekosi puolen tunnin jälkeen (neljän tunnin matkalla) ja valitti koko matkan kartta-aineiston puutteesta ja auton navi pyöri kuin puolukka pirtelössä. Android Auton Google navi sentään toimi, mutta auto välitti viiden minuutin välein puuttuvasta datasta. :-X Ehkä tuo olisi palautunut navin resetillä, saa nähdä mikä on tilanne huomenna kun lähtee paluumatkalle.

Minulle myyjä sanoi, että suomen kielessä on paljon idaa triggeröivää kirjainyhdistelmää ja sen takia jo luovutuksessa napattiin äänikutsu pois päältä. Ratissa on onneksi kuitenkin se nappula samalle asialle.

ErgoActivet on varmasti hyvät. Minulle tuli peruspenkeillä kun ne tuntui hallissa ihan hyviltä, koeajoautossassa oli varmaan jotkut muut kun oli GTX. Nyt kun auton juuri sain, niin peruspenkit on aavistuksen liian pehmeät on omaan makuun vaikka penkin malli hyvä. Nykyiseen ajoprofiiliini kuitenkin peruspenkit käy, olisin muuten itsekin ollut haukempi ergojen perään.
#13
Ottaisin ehdottomasti tuon uudemman "2017" mallin näillä tiedoin, koska 2015 oli käytännössä ensimmäinen vuosi ja joitain lastentauteja ainakin itsellä oli. Niistä puuttui suomen kieli myös valikoista jos sillä merkitystä.

Lisäksi kallis 120 huolto juuri takana. Yksi omistaja. Enemmän ajettu lyhyemmässä aikaa -> matka-ajoa enemmän, joten kilometrien välinen ero autojen kunnossa ei ole edes noin suuri. Jos ollenkaan.

Käy myös katsomassa molemmat jos mahdollista, todennäköisesti päätös helppo sen jälkeen.
#14
A4 B9 (14-) / Vs: Jakopään ongelmat
20.02.20 - klo:22:18
Lainaus käyttäjältä: Opex - 19.02.20 - klo:21:57
Kysymys kokeneille. Kun nuo osat on vaihdettu, voiko autolla ajella huoletta vai voiko ongelma uusia? Oletttaisin, että uudet osat ovat parempilaatuiset kuin alkuperäiset, vaan onko näin? Laitan auton kiertoon, jos raati kertoo ongelmien uusivan lähitulevaisuudessa.

Itsellä oli B8 passat 2.0 tdi:ssä tämä sama vika n.50tkm kohdalla. Ainakaan yli 60tkm ajolla korjauksen jälkeen kitinä ei ollut uusiutunut, ihan huoletta ajelin. Auto vaihtui sitten muuten vain 112 tkm ajettuna.
#15
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
08.01.20 - klo:20:53
Lainaus käyttäjältä: pikatsu - 08.01.20 - klo:13:54
A4 gtron sai hinnat joulukuussa. Firman leasing politiikasta johtuen tämmöinen kiinnostaisi kun hintakin aika kohdallaan.
Suurin yllätys on, että bensatankki vain 7l!

Oiskohan kuitenkin tuo lukema gallon:ia.
Ainakin tämä A4 gtron artikkelin mukaan on 6.6 gallonaa eli 25 litraa. Tosin tuo on edellisestä mallista:
http://cngeurope.com/power-from-gas-the-new-audi-a4-avant-g-tron/
#16
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
05.01.20 - klo:15:23
Lainaus käyttäjältä: Enskatus - 05.01.20 - klo:13:48
Jep, kyllä nuo Audin äänentoistojärjestelmät niin onnettomia on...

Jo ASS on Hifiä verrattuna tuohon meidän Subarun soittovehkeeseen  :)
#17
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
05.01.20 - klo:15:21
Lainaus käyttäjältä: Flat - 04.01.20 - klo:13:31
Nyt vasta tajusin että autossa ei ole edes tunkkia ja renkaan paikkaussarjaa vakiona. Vararenkaan puutteen jo tiesinkin, mutta luulin että paikkasarja löytyy ja tunkki. Hitto mitä säästöö....

Onneksi tuon Audin kantti on vahvistettu sellaisen malliseksi, että siitä pystyy nostamaan vaikka hallitunkilla, ei tarvitse olla hahloa.
#18
Lainaus käyttäjältä: harakka - 19.12.19 - klo:19:05
... ja ajossakin kulki ajoittain tasaisesti.

Olen tuota miettinyt useasti miksi noin käy ja tullut siihen päätelmään, että kun "kantikkaita" renkaita on useampi, ajoittain niiden vapinat kumoaa toisensa koska renkaiden asento toisiinsa nähden vaihtelee esimerkiksi mutkan jälkeen.

Kertomus on muutenkin helppo uskoa, koska itsellekin käytännössä aina on tärinät lähteneet lopullisesti vasta renkaiden vaihdolla. Tasapainotus ei useimmiten auta sitkeisiin epämääräisiin vapinoihin.
#19
Lainaus käyttäjältä: jjaaskel - 12.10.19 - klo:19:35
Auto on ollut merkkihuollossa syyskuun alussa (ennen kuin ostin sen), outoa etteivät ole mitään huomanneet. No lienee täytyy käyttää tuota huollossa itsekin, jotta saavat tutkia

Oli se naputus minullakin alussa niin vaimea, ja vain kaarrettaessa satunnaisesti, etten edes tajunnut huolestua, noteerasin vain olemassa olon.

Muutaman tuhannen kilsan jälkeen alkoi sitten voimakkaat rusahtelut jolloin oli pakko luovuttaa auto pajalle. 400e Passattiin merkkarilla.
#20
Lainaus käyttäjältä: jjaaskel - 12.10.19 - klo:11:16

- kun autolla ajetaan mutkassa / risteyksessä niin jostain edestä renkaiden suunnasta kuuluu sellaista naksuttavaa ääntä. Hieman niin kuin diesel moottorin naksutusta ja aluksi ajattelin, että se kuuluisikin moottorista kun mutkassa kiihdyttää. Mutta sama tulee jos ajaa mutkan (esim motarin ramppi) tasaisella kaasulla. Ja ääni kuuluu vaan niin kauan kun renkaat eivät ole suorassa. Ideoita?

Etupyörän vetoakselin ulompi nivel menossa rikki, on arvaus täältä. Oletko tsekannut onko nivelien suojakumit ehjät?
Itsellä ex-autossa samantapainen naputus käännettäessä päätyi rutinoihin, jolloin ei uskaltanut enää edes ajaa.
#21
Manuaali vaihteisto laskee kanssa hintaa nykyään, ja sitten tuo FlexFuel.
Harmi ettei viina-autot oikein ottaneet tulta, fiksumpi tankkaus kuin kaasu autoissa. Epäilen jopa, että kohta alkaa pumput joista sitä saa vähenemään.
#22
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
25.09.19 - klo:18:35
Lainaus käyttäjältä: TLU13 - 25.09.19 - klo:09:09
En ymmärrä miksi b8 mallissa ollut avainpaikka piti poistaa. 

Hmmm, onhan siinä keskikonsolin oikeassa reunassa sellainen kapea lyhyt lokero, jonka olen ajatellut olevan mahdollisesti juuri avainta varten. Ainakin pidän siinä auton avainta.
#23
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
03.09.19 - klo:17:55
Lainaus käyttäjältä: Flat - 31.08.19 - klo:13:04
Onko nahka alcantara penkkien kanssa oviverholu alcantara vai nahkaa (teko)?

Vain käsikahvaosuus on nahkaa(teko). Sen sijaan verhoilupaneeli keskellä on alcantaraa muistuttavaa kangasta joka ei mielestäni ole samaa kuin penkkien alcantara. Ainakin minulla on eri väristäkin. Auto vm 2016.
#24
B7 ja B8 on kokonaan eri autoja. B8 on ensimmäinen Passat jossa on MQB pohjalevy.
#25
Lainaus käyttäjältä: Liikkuvapallo gte - 07.07.19 - klo:23:48
On kyllä kovia tuloksia, mutta ehkä nykyaikana jää vielä noin 80% petrattavaa parempiin malleihin  :o

Tarkoitatko ladattavaa hybridiä kuin noin kovasta prosentista puhut?

Ei jää petrattavaa niihin verrattuna. En näe ladattavalla hybridillä mitään järkeä edes alkaa mittailemaan bensan tai dieselin kulutusta, koska siihen tuodaan noiden ulkopuolelta lisäenergiaa. Sellaisenhan saa kuluttamaan vaikka nolla litraa / 100 km.
#26
Lainaus käyttäjältä: ram1 - 26.06.19 - klo:19:54
Ja edelleen jaksan ihmetellä miksi se tehonlisäys on niin iso asia joillekin. Rahaa työnnetään paljon turhempiinkin asioihin eikä sen pitäisi niin paljon muiden elämää liikuttaa.

Satasen kiihtyvyys on täysin turha mittari, mutta ero nimenomaan ohituskiihtyvyydessä on yleensä erittäinkin iso. Se nyt vähän sama, että ostatko 1.0, vai 2.0 moottorin kun molemmilla pärjää vallan mainiosti, mutta hintaerot huimia.

Olet tietenkin tuossa oikeassa. Kyseessä kuitenkaan ei ole 1.0 litrainen nuhapumppu, vaan aika ripeä peli vakionakin normi liikenteeseen. Auto on myös aika uusi (goodwill jutut vikojen tullessa kannattaa huomioida), siihen kun ottaa jälleenmyynnin (esim minä en huolisi lastutettua), ja mahdolliset riskit kuinka softa toimii. Ei kiitos. Minun osalta tuo aihe olkoon tässä.

Alkuperäinen ajatus oli ensisijaisesti ihmetellä tuon 5 litraa satasella kuluttavaksi suunnitellun Miller koneen lastutuksen onnistumista. Mutta jos kerran viritysfirmat osaa Miller koneen ominaisuudet huomioida, niin anti mennä vaan.
#27
Kun kyseessä on tämä osakuormalla pihistelyyn tarkoitettu Miller kone, niin asiaa sen enempää tutkimatta vähän ihmetyttää mitä vieras softa tekee koneen toimintaperiaatteelle?

Muutenkin esim talvella pito ei riitä vakiotehoonkaan, niin hieman ihmetyttää tuo lisätehon haku, kun toi on jo vakiona matalan seitsemän sekunnin etuvetoinen. No, kesällä ehkä siitä jossain tilanteessa voi olla marginaalinen ilo, kenties radalle menossa?
#28
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
22.06.19 - klo:21:12
Lainaus käyttäjältä: Rauska - 21.06.19 - klo:20:09
Vertailu vuoksi 185kW quattrolla 97 km/h keskinopeudella ja ei rullauksia ;-). Keskikulutus siis 5.9 l/100 km
Yhden matkan tulos niin on vähän vertailu vaikeaa. Kunnon myötätuuli ja se on litra pois kulutuksesta. Hyvä lukema silti, ei siinä mitään.

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 21.06.19 - klo:19:59
Läppävaiteet ovat ihan turhakkeet näissä A4 Audeissa.
Eipä tule koskaan käytettyä.
Ai, kyllä minä aika useinkin käytän. Tempaisen pienemmän sisään jos auto ei heti hoksaa ylämäkeä ja alkaa jyristämään liian isolla vaihteella. Tai ennakoin jo mäen alla tulevaa tilannetta. Tuo on aika hyvin suunniteltu kun se menee melko pian takaisin automaatti puolelle itsestään muttei laita isoa pykälää taas sisään.
#29
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
17.06.19 - klo:17:28
^Tuo kuvassa näkyvä 1130 range on myös aika kova kun autossa on 54 litran tankki.  :)

Itse en ihan tuohon ole päässyt kun on motariakin paljon ajettava, mutta sen verran linjassa on sinun lukemien kanssa tuolla omakin että tottahan nuo lukemat on. Itsellä liikkuu 5.x lukemissa tuolla 140kW koneella.

Onko sinulla se uusi 2 litrainen vai edeltävä 1.5 110kW kone?
#30
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
16.06.19 - klo:11:37
Lainaus käyttäjältä: Enskatus - 15.06.19 - klo:22:22
Idea lienee se, että turha maksaa Audi-lisää, jos ei quattroa hanki. Itse en ainakaan maksaisi, riittäisi vaikka Seatti...
Minä kyllä maksoin koska koin saavani rahalle vastinetta. Koska ollaan A4 B9 ketjussa niin oikeastaan olisi kiva kuulla mikä etuvetoinen on yhtä hyvä tai parempi autona samasta kokoluokasta.
Seatti ei täytä kriteereitä moneltakaan kantilta (koko, matka-ajon mukavuus, sisätilan materiaalit, brandi), mutta ymmärrän kyllä mielipiteen jossa Audi yhdistetään quattroon hyvin voimakkaasti tunnetasolla.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy