DSG kusetuksen uhri.

Aloittaja Jgolf, 14.08.21 - klo:16:04

« edellinen - seuraava »

JAK

Lainaus käyttäjältä: ak72 - 01.09.21 - klo:08:50
Autoja ne tojotatkin on, niistä kun laukeaa tekniikka niin eipä oo halpaa. Niin ja ajamisen ilo ja tojota ei sovi samaan lauseeseen.

No vaihdoin Tiquanin Toyota Rav4:n, ainoa ärsyttävä asia on, että säästin, enkä ottanut nelivedolla. hybridi antaa mukavasti lisä tehoa tarvittaessa. Silti seuraava varmaan on ID4. Eli ei toi Toyota missään tapauksessa paska ajettava ole.

Jgolf

Lainaus käyttäjältä: ASV - 02.09.21 - klo:18:28
Mites Civic 1.8 vapaastihengittävällä bensakoneella ja CVT automaatilla?

Esim.
https://www.nettiauto.com/honda/civic/12281524

Korimalleina löytyy farkkua, sedania ja sporttisempaa viistoperää, osuis aika hyvin ei-VAG:laisista kriteereihin.

täähän on aika asiallinen.
ei vaan ole asioita porvooseen päin, en ajatellut bussilla lähtee koeajelee

svalkein

Lainaus käyttäjältä: Jgolf - 02.09.21 - klo:18:25
Mistä tiedät, että on 2-kilpinen kolaripeli?

Trafissa maininta "vaurioituneena poisto" rekisteritiedoissa.
M-B A250e -22

ak72

Lainaus käyttäjältä: JAK - 02.09.21 - klo:19:33
No vaihdoin Tiquanin Toyota Rav4:n, ainoa ärsyttävä asia on, että säästin, enkä ottanut nelivedolla. hybridi antaa mukavasti lisä tehoa tarvittaessa. Silti seuraava varmaan on ID4. Eli ei toi Toyota missään tapauksessa paska ajettava ole.

No joku niissä tojotissa on vikana ainakin täälläpäin kun ei niillä uskalleta ajaa edes rajoitusten mukaan. Aina ovat tientukkona ja takapaksissa lukee hybrid. Btw lähes poikkeuksetta on testeissä tojotat olleet viimeisenä ja haukuttu ohjausta/ajettavuutta. Samoissa testeissä aika usein VW ykkösenä.
Ex Ford Taunus '80
Ex Ford Escort RS2000 '92
Ex Ford Focus ST '06
Ex VW Golf 1.4 Act '14
Ford Mustang '66 since 1997
VW Golf GTI PP 7.5 '19

Jgolf

Lainaus käyttäjältä: ak72 - 02.09.21 - klo:20:41
No joku niissä tojotissa on vikana ainakin täälläpäin kun ei niillä uskalleta ajaa edes rajoitusten mukaan. Aina ovat tientukkona ja takapaksissa lukee hybrid. Btw lähes poikkeuksetta on testeissä tojotat olleet viimeisenä ja haukuttu ohjausta/ajettavuutta. Samoissa testeissä aika usein VW ykkösenä.

mutta katsastustilastojen hylkäysprosenteissa toyota on vähyydellään voittaja. siksi se on niin suosittu, talebaaneja myöten.

noin hintansa puolesta, kilometreihin ja vuosimalleihin nähden, toyota on suorastaan rikkaiden auto johonkin foordiin verrattuna.

JPN_V70D3OR

Lainaus käyttäjältä: Jgolf - 02.09.21 - klo:19:36
täähän on aika asiallinen.
ei vaan ole asioita porvooseen päin, en ajatellut bussilla lähtee koeajelee
Siinähän se seisoo, kotiintoimitus alk.99,- Etäkaupassahan tuotteen voi palauttaa, mikäli ei meillytä, joten käy kiinni, tuskin spekseilläsi paljon paranee.
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

Jgolf

Lainaus käyttäjältä: JPN_V70D3OR - 02.09.21 - klo:21:13
Siinähän se seisoo, kotiintoimitus alk.99,- Etäkaupassahan tuotteen voi palauttaa, mikäli ei meillytä, joten käy kiinni, tuskin spekseilläsi paljon paranee.

näkemättä ja koeajamatta tästä vielä auton osto puuttuikin

JAK

Lainaus käyttäjältä: ak72 - 02.09.21 - klo:20:41
No joku niissä tojotissa on vikana ainakin täälläpäin kun ei niillä uskalleta ajaa edes rajoitusten mukaan. Aina ovat tientukkona ja takapaksissa lukee hybrid. Btw lähes poikkeuksetta on testeissä tojotat olleet viimeisenä ja haukuttu ohjausta/ajettavuutta. Samoissa testeissä aika usein VW ykkösenä.

Voi, voi, on se kovaa kun toiset kulkee voitosta voittoon.

jt

Lainaus käyttäjältä: John_Galt - 02.09.21 - klo:07:23
Puhutaan kuitenkin yhdestä vaihteistosta, jossa enemmän vikaa. Märkäkytkimet ihan kestäviä, kun öljyt vaihdettu ja muutenkaan ei käytöllä rikottu.
Manuaalin tippuminen taitaa olla myös kysynnän tulosta. Ei vain mene enää kaupaksi sen vertaa että ei kannata kehittää.
Suurin osa pikku/keskiluokan autoista myytäneen VAG:lla(kin) nykyään automaatilla. Joka on tässä tapauksessa kuiva DSG.

2010 vaihteessa kun DSG oli vielä "uusi" juttu, automaatin osuus myynnistä oli varmaan paljon pienempi kuin nykyään. Siinä mielessä että kyseessä lienee kaikkein yleisin VAG:n vaihteisto, eipä näistä vähän uudemmista oikein tälläkään palstalla puhuta, toisin sanoen voi olettaa vikatiheyden olevan nykyään hyvin pieni kun myyntivoluumi on taasen erittäin suurta, varsinkin verrattuna tuonne ennen 2010. Ja toisaalta, boksista on tullut useampaa revisiota sitten ensiesittelyn. Yksi mahdollisista vikaantumisista, eli mekatroniikan paineakun (mikro)halkeaminen, ei sinällään liity suoraan siihen että kytkin on kuiva. Märkäkytkinhän jäähdyttää kytkintä paremmin ja öljynvaihto poistaa moskat pois kierrosta. Tahtoo siis sanoa sitä että märkäkytkiminen lienee alun alkaen tehty vähän paremmin ja näin on saanut kestävämmän maineen, vaikka se ei liittyisikään suoraan mitenkään siihen että kytkin on märkä. Ja kyllä noilla myös ajetaan kilometrejä, esim. takseissa on jonkun verran Octavian kaasuversiota, joka on kuivalla kytkimellä. Ja taksilla ajetaan taatusti normiajoon verrattuna rankempaa ajoa ja paljon kaupunkipyörittelyä, jossa loota ja kytkin saa työskennellä ahkerasti.   

Toki jos on tarkoitus vetää venettä, vaunua tms, missä pitää luistattaa kytkintä, märkä on ehdottomasti parempi, sillä öljy toimii myös tehokkaana jäähdytyksenä kytkimelle. Kuivassa on toisaalta myös lämpösensori, joka varoittaa jos kytkin meinaa kuumeta liikaa. Kaksoiskytkimen vaihto sinällään ei ole mikään doomsday scenario, itse kytkin lienee hintaluokkaa 500-1kâ,¬.

Kuivaan DSG-lootaan voi myös vaihtaa öljyt (vaihteisto-osa). Maksaa öljypisteellä muistaakseni 110 euroa, eli eipä ole kallista. Sillä saa öljynvaihdon näppärästi vaihtamatta koko boksia.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

o.b.

Märkäkytkimellisessä ei ole paineakkua kun sitä ei tarvita. Toki siinäkin on omat ongelmansa ja ostinkin yhden auton 5v sitten tietäen että siinä oli mekatroniikka hajalla.

Uusi mekatroniikka löytyi suhteiiden avulla Laakkoselta puoleen hintaan kun oli jäänyt yhden toimipisteen hyllyyn tarpeettomana.

tet

Lainaus käyttäjältä: ak72 - 02.09.21 - klo:20:41
No joku niissä tojotissa on vikana ainakin täälläpäin kun ei niillä uskalleta ajaa edes rajoitusten mukaan. Aina ovat tientukkona ja takapaksissa lukee hybrid. Btw lähes poikkeuksetta on testeissä tojotat olleet viimeisenä ja haukuttu ohjausta/ajettavuutta. Samoissa testeissä aika usein VW ykkösenä.

Tuo tien tukkiminen johtuu kahdesta asiasta: (a) suuri mittarivirhe ja (b) eläkeläinen ratissa. Ajettavuuden takia en Toyotaa suositellutkaan, vaan yksinomaan siksi, että ketjun aloittaja minusta haki ennen kaikkea kestävyyttä. Toki hän itse lopulta valinnan ratkaisee, vaihtoehtojahan tässä vain tarjotaan. Kestävyyden suhteen ei pitäisi olla mitään epäselvyyttä siitä, että Toyotan hybridi pesee DSG:n 6-0. Manuaalivaihteinenkin auto on mekaanisesti paljon monimutkaisempi, ja siten vikaantumisherkempi, kuin Toyotan tai Fordin hybridi. DSG ja muut kaksoiskytkinlaatikot taas edustavat skaalan toista päätä.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Foxit

Lainaus käyttäjältä: ak72 - 02.09.21 - klo:20:41
No joku niissä tojotissa on vikana ainakin täälläpäin kun ei niillä uskalleta ajaa edes rajoitusten mukaan. Aina ovat tientukkona ja takapaksissa lukee hybrid. Btw lähes poikkeuksetta on testeissä tojotat olleet viimeisenä ja haukuttu ohjausta/ajettavuutta. Samoissa testeissä aika usein VW ykkösenä.
Täydellistä provokaatiota ja pötypuhetta myös ajettavuudesta. On totta että Toyotaa on varsinkin eurooppalaisten autotoimittajien toimesta ruodittu liian tehostetusta ja tunnottomasta ohjauksesta ennen muinoin, mutta ajat ovat muuttuneet kuomaseni. Eivät 2010 jälkeen tulleet Tojot ole juuri ajettavuudessa hävinneet VW :lle vaan enemmänkin on jo puhuttu mieltymyksistä. Varsinkin uuden 4. generaation Priuksen (2016->) myötä käyttöön otettu TNGA-alusta vei ajettavuuden aivan eri tasolle. Onhan tämä 2018 julkaistu 12. generaation Corollakin TNGA-alustalla päihittäneet ajo-ominaisuuksillaan kaikki testissä olleet saman luokan autot Tekniikanmaailman vertailutesteissä. Muistaakseni tässä testissä oli myös aiemmin pitkään eurooppalaisten autotoimittajien ajettavuuden mielestä kärkeä edustaneet VW Golf ja Ford Focus. Saa vihjata mikäli löydätte testin jostain.

Ja kuten tet tuossa jo totesi niin mitä avuliaimmin tässä on nyt yritetty vihjailla Jgolffille sitä huoletonta järkikulkinetta sopuhintaan. DSG :n toimintaperiaatetta ei voi muuttaa, eikä niihin liittyvät toiminnan kannalta oleelliset vikaantuvat/kuluvat komponentit sieltä ajan saatossa ole mihinkään poistuneet. Toyotan Hybridien vaihdelaatikkorikkoja ei ole minun tietooni tullut, mutta jotain kertoo ehkä sekin että hybridivoimalinjalle tarjotaan myös 5 -vuoden takuu.
Toyota Prius+ (2020) Business
ex: Toyota Prius (2016) Active, Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol, Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

Foxit

#192
Lainaus käyttäjältä: Foxit - 03.09.21 - klo:13:17
Täydellistä provokaatiota ja pötypuhetta myös ajettavuudesta. On totta että Toyotaa on varsinkin eurooppalaisten autotoimittajien toimesta ruodittu liian tehostetusta ja tunnottomasta ohjauksesta ennen muinoin, mutta ajat ovat muuttuneet kuomaseni. Eivät 2010 jälkeen tulleet Tojot ole juuri ajettavuudessa hävinneet VW :lle vaan enemmänkin on jo puhuttu mieltymyksistä. Varsinkin uuden 4. generaation Priuksen (2016->) myötä käyttöön otettu TNGA-alusta vei ajettavuuden aivan eri tasolle. Onhan tämä 2018 julkaistu 12. generaation Corollakin TNGA-alustalla päihittäneet ajo-ominaisuuksillaan kaikki testissä olleet saman luokan autot Tekniikanmaailman vertailutesteissä. Muistaakseni tässä testissä oli myös aiemmin pitkään eurooppalaisten autotoimittajien ajettavuuden mielestä kärkeä edustaneet VW Golf ja Ford Focus. Saa vihjata mikäli löydätte testin jostain.
Löysin nyt sen testin josta tuossa muistelin. Kyseessä oli siis Tekniikan maailman 21.8.2019 tehty SUOMALAISTEN SUOSIKKIAUTOT -vertailu. Mukana testissä olikin ollut konsernia edustamassa ŠKODA Octavia Combi 1,5 TSI Style Businessline DSG eikä VW Golf. Toyotalta oli Corolla Touring Sports 2,0 Hybrid Style. Tässä vielä linkkiä testiin, valitettavasti loput tuosta on maksumuurin takana. Laitan vielä liitteeksi testin pistetaulukon. Maantie- ja kaupunkiajosta Tojo otti 10 pistettä molemmista ja ääritilannekäytöksestä 9. Vastaavasti Octavia otti maantieajosta 10, kaupunkiajosta 9 ja ääritilanteista 8. Kulutuslukemissa hybridi oli aivan suvereeni 10 pisteellä, erikoista että Octavia sai 8 pistettä noinkin paljon huonommilla kaupunkikulutuslukemilla 7,0 vs. Corollan 4,7 l/100km, myöskin maantiellä Octavia kulutti 4,8 vs. Corollan 4,3 l/100km. Kuten loppuyhteenvedosta näkyy niin Octavia voitti TM:n vertailun 0,1 pisteen erolla Corollaan.



Toyota Prius+ (2020) Business
ex: Toyota Prius (2016) Active, Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol, Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

Ramzez

Selvisikö alkuperäisen kirjoittajan rahoitustilanne? Mietin vaan, kun kuukausi takaperin budjetti oli ollut vielä n. 4,5te ja sekin rahoituksella ja johon silloin eivät kaikki rahoituslaitokset edes kirjoittajan mukaan lähteneet? Onko budjetti nyt paljon korkeampi ja onko se sovittu jonkun rahoitusyhtiön kanssa? Mietin vaan, kun täällä ehdotellaan jo selvästi yli 10te autoja.

Olipa budjetti tällä kertaa mikä tahansa, suosittelen laittamaan osan siitä jemmaan eikä kaikkea kiinni autoon. Nimittäin jos vikaa taas tulee tai pitää lähteä vaikka rengaskaupoille, niin olisi vähän pelivaraa. Kaikkea ei kuitenkaan liikkeenkään virhevastuut kata.

ukormi

Ihmettelen tätä Toyota/VAG kinastelua. Jos haluaa Toyotasta tietoa, löytynee Toyotafoorumeja tai Faceryhmiä.

Kaikilla on joku automaku mutta VAG foorumilla on kyllä melko turhaa tulla elvistelemään tai ylistämään Toyotaa.

Ihan kuin hiekkalaatikkoleikit joissa pojannappulat kehuvat isiensä autoja  :P
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

Foxit

Lainaus käyttäjältä: ukormi - 03.09.21 - klo:15:11
Ihmettelen tätä Toyota/VAG kinastelua. Jos haluaa Toyotasta tietoa, löytynee Toyotafoorumeja tai Faceryhmiä.

Kaikilla on joku automaku mutta VAG foorumilla on kyllä melko turhaa tulla elvistelemään tai ylistämään Toyotaa.

Ihan kuin hiekkalaatikkoleikit joissa pojannappulat kehuvat isiensä autoja  :P
Kieltämättä hiekkalaatikkoleikit näistä perusteettomista Toyota -väittämistä on välillä tullut mieleen. Oma tarkoitukseni ei ole elvistellä eikä mollata, vaan tuoda mahdollisimman objektiivista näkemystä myös VAG -kuplan ulkopuolelta (Tätä itsekin arvostaisin keskustelija vaikka siellä Toyota-foorumilla, joka valittavasti keskittyy vanhemman kaluston käsittelyyn). Sinänsä tämä onkin välillä huvittavaa kun joku tulee tietyn merkin merkkifoorimille kyselemään autonhankintaan neuvoja niin kuin täältä saisi sen kaikista objektiivisimman vastauksen  ;D. Jgolfillekin melkein suosittelisin perehtymään Autostadium.fi -foorumiin. Tuo on monimerkkifoorumi josta löytyy tasaisemmin näkemyksiä puoleen jos toiseen, ei ainoastaan niitä iän ikuisia ja väsähtäneitä Esson baarin ennakkoluuloisia jorinoita rapeista ranskalaisista ja riisikipoista. Suosittelen myöskin perehtymään näihin eri automerkkien tyyppivikoihin myös englannin kielisten foorumien kautta sekä esim. Facebook -ryhmiä hyödyntymällä. Näin lopuksi vielä toteaisin että auttamassa tässä ollaan (ja ehkä muitakin kohtalotovereita), eikä aiheuttamassa kenellekkään pahaa mieltä.
Toyota Prius+ (2020) Business
ex: Toyota Prius (2016) Active, Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol, Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

multsi

#196
Mua  ihmetyttää ja huvittaa kanssa väitteet "toyotat on paskoja ajaa". Kai se tulee äidinmaidossa jodtain 40-50v takaa, kun niissä ratin ja renkaan välisestä suhteesta ei kieltämättä paljoa tiennyt. Jos puhutaan kuitenkin tästä päivästä ja sanotaanko vaikka eilisestäkin(eli ei edes uusimmista malleista), niin side silmillä tuskin kukaan erottaisi ajaako Kiaa, Toyotaa, Vagia vai Opelia. Samalla tavalla ne suoraan menevät ja ratista kääntyvät. Jotain makueroja voi olla, mutta äbäyt yhtä hyviä kaikki.

Erityisesti on jäänyt mieleen yksi kaveri, joka on aivan absoluuttinen Vag-fanboy, jolla ei ole mitään kokemusta Toyotista saati muistakaan "japanilaisista"(euroopassahan ne euro-mallit nykyään kaikki tehdään ja suunnitellaan), mutta silti tietämys on kova, että ovat helvetin paskoja ajaa kaikki.

Ps. Suomalaiset Toyota-forumit ainakin ovat melko tylsää/tapahtumakuollutta luettavaa.

Jgolf


M_M

Autona A3 8V on aivan mainio peli. Vaihteisto tuossa on DQ200 0CW.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Jgolf

Lainaus käyttäjältä: Ramzez - 03.09.21 - klo:15:01
Selvisikö alkuperäisen kirjoittajan rahoitustilanne? Mietin vaan, kun kuukausi takaperin budjetti oli ollut vielä n. 4,5te ja sekin rahoituksella ja johon silloin eivät kaikki rahoituslaitokset edes kirjoittajan mukaan lähteneet? Onko budjetti nyt paljon korkeampi ja onko se sovittu jonkun rahoitusyhtiön kanssa? Mietin vaan, kun täällä ehdotellaan jo selvästi yli 10te autoja.

Olipa budjetti tällä kertaa mikä tahansa, suosittelen laittamaan osan siitä jemmaan eikä kaikkea kiinni autoon. Nimittäin jos vikaa taas tulee tai pitää lähteä vaikka rengaskaupoille, niin olisi vähän pelivaraa. Kaikkea ei kuitenkaan liikkeenkään virhevastuut kata.

luulen, että osa rahoituslaitoksista ei lähteneet mukaan sen takia, että ostettavassa autossa oli niin paljon kilsoja ja ikää. joissakin rahoituslaitoksissahan on rajoja (esim. 250tkm).
Tai sitten aavistivat että neljän tonnin DSG auto ei tiedä hyvää...mene ja tiedä.
Voi tietty olla, ettei tuloni riittäneet heille myös. tai en tiedä mikä. lyhyt työsuhde takana samalla työnantajalla tms..eivät tykkää..
olen ajatellut olla korkeammalla budjetilla liikkeellä, kun nyt kerran haluaisin koittaa automaattivaihteista elämää. sopimusta rahoitusyhtiöiden kanssa ei ole. pitäisi katsoa ja koittaa, antavatko rahoitusta.
juu yritän budjetoida kuukauden menoja ja tuloja niin, että on aikalailla plus/miinus nolla, noin elämisessä ylipäätään, mutta siten, että tää plus/miinus nolla sisältää äkillisiä yllätysmenoja autoissa ja muussa elämässä kuukautta kohden.
Lisäksi, olen nyt tehnyt töitä 19 päivää putkeen ilman välipäiviä. tarkoitus tienata vähän extraa, kuolettaa edellisen autokaupan ikävät ylimääräiset menot, ja saada vähän plussankin puolelle akuuttia rahatilannetta.

Jgolf

Lainaus käyttäjältä: multsi - 03.09.21 - klo:17:25
Mua  ihmetyttää ja huvittaa kanssa väitteet "toyotat on paskoja ajaa". Kai se tulee äidinmaidossa jodtain 40-50v takaa, kun niissä ratin ja renkaan välisestä suhteesta ei kieltämättä paljoa tiennyt. Jos puhutaan kuitenkin tästä päivästä ja sanotaanko vaikka eilisestäkin(eli ei edes uusimmista malleista), niin side silmillä tuskin kukaan erottaisi ajaako Kiaa, Toyotaa, Vagia vai Opelia. Samalla tavalla ne suoraan menevät ja ratista kääntyvät. Jotain makueroja voi olla, mutta äbäyt yhtä hyviä kaikki.

Erityisesti on jäänyt mieleen yksi kaveri, joka on aivan absoluuttinen Vag-fanboy, jolla ei ole mitään kokemusta Toyotista saati muistakaan "japanilaisista"(euroopassahan ne euro-mallit nykyään kaikki tehdään ja suunnitellaan), mutta silti tietämys on kova, että ovat helvetin paskoja ajaa kaikki.

Ps. Suomalaiset Toyota-forumit ainakin ovat melko tylsää/tapahtumakuollutta luettavaa.

oisko toyota foorumit tylsiä ja tapahtumakuolleita siksi, ettei toyota miehillä ole mitään puhuttavaa? eli autot toimii, ei tarvii miettiä foorumeilla että miten vaihteiston saisi korjattua  ;)

Jgolf

Lainaus käyttäjältä: M_M - 03.09.21 - klo:17:59
Autona A3 8V on aivan mainio peli. Vaihteisto tuossa on DQ200 0CW.

okei,
onks dq200 0cw vaihteistossa vuosimallissa 2014 korjattu paineakun kuoren mikrohalkeama tyyppivika?

Jgolf

mietin muuten tässä yksi päivä, että jos hylkäisin ton automaatin jahtaamisen, ja ostaisin ihan huumorilla ton toyota hiluxin :D nyt kun on ollu puheita siitä kun talebaanit ja muut terot ajelee sne kestävyyden takia sillä, niin siinä vois olla ideaa.
hiluxissahan olis neliveto, että olis jotain hauskaakin siinä.

mutta toisaalta, kun siinä on toi lava, niin en keksi mitään käyttöä sille, että ei viittis ostaa sitä, jos se lava menee hukkaan.

M_M

Lainaus käyttäjältä: Jgolf - 03.09.21 - klo:18:02
okei,
onks dq200 0cw vaihteistossa vuosimallissa 2014 korjattu paineakun kuoren mikrohalkeama tyyppivika?

Ei hajuakaan. Oletan niin, mutta en lupaa varmaksi. Jos tätä tai jotain muuta kaksoiskytkinvaihteiston vikaa ihan hirveästi pelkää, niin ihan oikeasti kannattaisi ehkä olla ostamatta sellaista?

Esimerkiksi jo mainittu toyotan hybridivoimansiirto on varsin luotettava, jos manuaalivaihteisto ei myöskään kiinnosta (sen ymmärrän hyvin).
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

jhm

Lainaus käyttäjältä: Jgolf - 03.09.21 - klo:18:01
oisko toyota foorumit tylsiä ja tapahtumakuolleita siksi, ettei toyota miehillä ole mitään puhuttavaa? eli autot toimii, ei tarvii miettiä foorumeilla että miten vaihteiston saisi korjattua  ;)

Ehkä ne jättää negatiiviset asiat vain kertomatta,en tiedä.
Juuri vaihdettiin rouvan Corollaan vm.2006 vvt-i 1.6 bensaan moottori.141 500 km kesti,kampiakselin päittäislaakeri porsi ja kampi siihen kuntoon että ei kannattanut korjata.Toisesta päädystä laakeri oli pudonnut öljypohjaan.No löytyi kolariautosta toimiva moottori.Purkaamoilta kun kyselin niin ei tuo ollut mikään ennenkuulumaton vika.Eräällä purkaamolla oli 76 Toyotaa tontilla ja yhdessä oli moottori tallessa.Joku on noita tarvinnut..tiedä sitten.Mutta taas käy ja kukkuu.
BJ-42:nen oli ensimmäinen Toyota talossa viime vuosituhannella,sillä olisi ajanut varmaan miljoonan jos vain kuoret olisi kestäneet.Mutta tästä tähän...
VW Transporter T5  84kw 2014

Jgolf

Lainaus käyttäjältä: M_M - 03.09.21 - klo:18:15
Ei hajuakaan. Oletan niin, mutta en lupaa varmaksi. Jos tätä tai jotain muuta kaksoiskytkinvaihteiston vikaa ihan hirveästi pelkää, niin ihan oikeasti kannattaisi ehkä olla ostamatta sellaista?

Esimerkiksi jo mainittu toyotan hybridivoimansiirto on varsin luotettava, jos manuaalivaihteisto ei myöskään kiinnosta (sen ymmärrän hyvin).

Ei mutta, tieto vähentää pelkoa.

Mä en innostu noita hybridi autoista. en jaksa latailla sähköä autoon, enkä tykkää ajatuksesta että konepellin alla on 2 eri voimanlähteillä toimivaa moottoria. vievät tilaa toisiltaan, tilaa, jonka olisi voinut käyttää yhden moottorin suorituskykyyn. nuhapumppuja vehkeitä

Jgolf

Lainaus käyttäjältä: jhm - 03.09.21 - klo:18:22
Ehkä ne jättää negatiiviset asiat vain kertomatta,en tiedä.
Juuri vaihdettiin rouvan Corollaan vm.2006 vvt-i 1.6 bensaan moottori.141 500 km kesti,kampiakselin päittäislaakeri porsi ja kampi siihen kuntoon että ei kannattanut korjata.Toisesta päädystä laakeri oli pudonnut öljypohjaan.No löytyi kolariautosta toimiva moottori.Purkaamoilta kun kyselin niin ei tuo ollut mikään ennenkuulumaton vika.Eräällä purkaamolla oli 76 Toyotaa tontilla ja yhdessä oli moottori tallessa.Joku on noita tarvinnut..tiedä sitten.Mutta taas käy ja kukkuu.
BJ-42:nen oli ensimmäinen Toyota talossa viime vuosituhannella,sillä olisi ajanut varmaan miljoonan jos vain kuoret olisi kestäneet.Mutta tästä tähän...

Paljonko maksoi moottori?

Foxit

#207
Lainaus käyttäjältä: Jgolf - 03.09.21 - klo:18:24
Ei mutta, tieto vähentää pelkoa.

Mä en innostu noita hybridi autoista. en jaksa latailla sähköä autoon, enkä tykkää ajatuksesta että konepellin alla on 2 eri voimanlähteillä toimivaa moottoria. vievät tilaa toisiltaan, tilaa, jonka olisi voinut käyttää yhden moottorin suorituskykyyn. nuhapumppuja vehkeitä
Niin noita ehdottamiani Toyotan hybridejä ilman Plug-in merkintää et pysty johdolla lataamaan vaikka kuinka yrittäisit. Luulo ei ole tiedon väärti! Olet saanut tästä jo varmasti lisää tietoja tulevaa auton hankiintaasi itse kultakin. Suosittelen lukemaan ajatuksella mitä sinulle on jo tässä aiemmin kerrottu. Niin ja lopuksi, laita jäitä hattuun ja valitse viisaasti!
Toyota Prius+ (2020) Business
ex: Toyota Prius (2016) Active, Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol, Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

jhm

#208
Lainaus käyttäjältä: Jgolf - 03.09.21 - klo:18:25
Paljonko maksoi moottori?

204000 km ajettu, 400 eur+uudet öljyt.suodatin.vesipumppu.Sekä vian toteamiseen korjaamolla vajaa satku kun oletuksena oli että tulee kuntoon päittäislaakerien vaihdolla.Muutama sata kilometriä autolla ajoa,vaihtotyö oli halpa,tuttava vaihtoi  :) . Omaa aikaa meni tarpeeksi etsimiseen ym.
VW Transporter T5  84kw 2014

rawpower

Lainaus käyttäjältä: jhm - 03.09.21 - klo:18:22
Ehkä ne jättää negatiiviset asiat vain kertomatta,en tiedä.
Juuri vaihdettiin rouvan Corollaan vm.2006 vvt-i 1.6 bensaan moottori.141 500 km kesti,kampiakselin päittäislaakeri porsi ja kampi siihen kuntoon että ei kannattanut korjata.Toisesta päädystä laakeri oli pudonnut öljypohjaan.No löytyi kolariautosta toimiva moottori.Purkaamoilta kun kyselin niin ei tuo ollut mikään ennenkuulumaton vika.Eräällä purkaamolla oli 76 Toyotaa tontilla ja yhdessä oli moottori tallessa.Joku on noita tarvinnut..tiedä sitten.Mutta taas käy ja kukkuu.
BJ-42:nen oli ensimmäinen Toyota talossa viime vuosituhannella,sillä olisi ajanut varmaan miljoonan jos vain kuoret olisi kestäneet.Mutta tästä tähän...

Pakko kysyä kun itseltä löytyy tuolla samalla koneella oleva 2004 1.6vvti ajettuna 286tkm. Miten oireili vai menikö vain kerrasta poikki? Hyvä homma, että moottorit ei näihin maksa maltaita :) alustakin pysyy näissä vielä aika ruosteettomana, että eiköhän tuolla kelaa  sen 500tkm helposti ellei kone antaudu ennen sitä. Nämä kyllä vissiin on ollut kestäviä ja sen takia 2kpl taloudessa näitä on ollutkin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy