Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Ranssi

#1
Kodiaq (16-) / Vs: Uusi Kodiaq 2024
06.10.23 - klo:18:35
Lainaus käyttäjältä: KKN - 06.10.23 - klo:11:54
On kyllä typeryyttä, ettei PHEV:iin sitä nelivetoa saatu aikaiseksi.

Valmistajan mukaan sille ei olisi ollut ainoastaan vähäinen kysyntä. Uskoo ken tahtoo…
#2
Born / Vs: Cupra Born
01.09.23 - klo:06:53
Joko Pihistelijä on päivittänyt laskelmaansa viimeisen hinnanpudotuksen seurauksena muuttuneen kulkineen nykyarvon?
#3
1941 päivityksen jälkeen n. kuukauden kuluttua ensimmäinen hätäpuhelu aktivoitu -herja, ei kertaakaan ennen sitä 2 v. aikana.

Mitä vikoihin tulee, muiden herjojen ohella TDI:ssä ollut öljyvuoto öljynsuodattimen jalasta (osa n. 450â,¬) ja lisäksi räminöitä eliminoitu takuuna.
#4
Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 08.07.23 - klo:08:35
1941 ollut sisällä pari päivää, ei toistaiseksi ainakaan boottia tai muita poikkeamia.

No niin, tänään startissa ilmoitti liikennemerkkien tunnistuksen viasta eli ilmeisesti boottasi tässä yhteydessä.
#5
1941 ollut sisällä pari päivää, ei toistaiseksi ainakaan boottia tai muita poikkeamia.
#7
Tiedotteeseen liittyen onko kyse siitä, että ratin vaihdolla korjataan jotakin travel assistiin liittyen, eikä ratin vaihto liity boottailuun? Itsellä on ns. vanhempi auto eli rek. 2020 ilman travel assistia.
#8
Kodiaq (16-) / Vs: Skoda Kodiaq 2024 PHEV
29.06.23 - klo:13:17
Lainaus käyttäjältä: ai75 - 29.06.23 - klo:12:18
lienee sähkövatkain tuossa sellanen että sitä voinee ladata ajon aikana polttomoottorin voimin. Eikös ne ole tämmösiä nykyään. Vie vaan vähän enemmän pensaa kun ladataan  :)

No mutta sehän on liisari ja pensat maksaa joku muu kuin minä. Sähkön joutuisin maksamaan itse

Kannustinloukusta huolimatta olisi monella tapaa toivottavaa, että kaltaisesi olisivat selkeä vähemmistö :(
#9
Lainaus käyttäjältä: Nikonen - 19.05.23 - klo:07:59
Apparin ovessa ollut myös pieni painauma jo ostosta saakka ja se käydään oikaisemassa kesäkuussa. Tämäkin menee autoliikkeen piikkiin ja sen lisäksi oikaistaan kuskin takaovesta kaksi parkkipaikka painaumaa. Yhteishinta koko operaatiolle aika vaatimaton 160,00â,¬.

Haluaisitko mainostaa tai vaihtoehtoisesti kommuinikoida yv:llä palveluntuottajan, jolla oikaisut onnistuvat noin kustannustehokkaasti?
#10
Lainaus käyttäjältä: IKH-72 - 09.06.23 - klo:13:36
Toki myös keskimäärin paljon uudempiakin.

Eikös uudemman pitäisikin noin yleisesti olla epäherkempi kärvähtämään?
#11
Lainaus käyttäjältä: pjm - 31.05.23 - klo:22:30
Heinä- / elokuun taitteessa -21 tilattu plugari Style viihdoin ja viimein kotona 8).

Ensivaikutelma oikein positiivinen ja infotainment vaikuttaisi ainakin tällä hetkellä toimivan hyvin. Raudan versionumero näytti olleen H61 ja softaversio 1900.

Onneksi olkoon!

Olisiko arvon foorumilaisilla tietoa, että mitä varsinaisia eroja raudan versioissa on? Omassa alkupään neloskoppaisessa versio on H56.
#12
Lainaus käyttäjältä: Emil - 01.06.23 - klo:10:55
Ei ne suuttimet päästä läpi, vaan kylmäkäynnistyksissä polttoainetta vaan suihkutetaan niin reilusti, että osa päätyy männänrenkaiden ohi palotilaan.

Öö, vai pois palotilasta?
#13
Lainaus käyttäjältä: Dumppi - 01.06.23 - klo:12:48
Käytätkö android autoa kun boottailee? Itse käytän pääasiassa android autoa, waze + spotify. Ei ole kyllä tainnut koskaan bootata kun android auto ei ole aktiivisena..

Carplayta käytän. Enpä ainakaan heti osaa poissulkea tuota vaihtoehtoa, että liittyisi nk. Smart linkiin, eli ts. en selkeästi muista tilannetta, ettei olisi ollut käytössä, kun on bootannut. Joskus kyllä tekee ylimääräisen bootin heti startissa ilmeten esim. liikennemerkkien tunnistuksen vikana, enkä tiedä onko carplay vielä tässä vaiheessa ehtinyt aktivoitumaan.
#14
Itsellä boottailee toistuvasti.

Kävin merkkikorjaamon kanssa mielenkiintoista keskustelua ongelman korjaamisesta. Heidän mukaansa laki sanoo, että vastuu virheestä on auton käytettynä minulle myyneellä liikkeellä, mihin argumentoin, etteihän se näin voi olla, kun boottailuongelma on ilmaantunut myöhemmin OTA-päivityksen jälkeen. Korjaamo tarjoaa aikaa ongelman tutkimiselle, mutta en voi viedä autoa, ellen saa sitoumusta, ettei minulle tule kuluja. Tähän korjaamo ei taivu, eikä toisaalta myönnä eikä kiellä, että kyse on systemaattisesta ja yleisesti tiedossa olevasta ongelmasta.
#15
Lainaus käyttäjältä: heller - 13.04.23 - klo:22:32
Jeps. Kaikki rattisotkut on peruttu ja korvattu 48S5 kamppiksella, joka päivittää kameran softaa. Kuulemma assariviat johtuu oikeesti kamerasta. Keskinäytön boottailut johtuu uusimmasta versiosta 1896(?), johon ei oo vielä korjausta.

Itellä kävi tänään auto 15tkm huollossa. Samalla tehtiin toi 48S5, vaikka ratti on ehjäksi vaihdettu.
Sähköpenkistä löytyi vikana katkennut johto. Ehkä sekin toimii nyt.
Matrixeista meni vikakysely tehtaalle. Apparin puolen kuvio vilkahtaa kun edessä oleva auto on ajanut ohi.

Mitään isompaa ongelmaa autossa ei ole ollut. Assareita varten vaihdettiin yksi ratti, joka korjasi vähäiset pimputtelut.

On ne kyllä olleet hukassa tehtaalla, kun ovat vaihdattaneet ratteja urakalla ja vika olikin kameran softassa :o

Oman kokemuksen mukaan 1896 ei tuonut boottailua vaan sen jälkeinen OTA-päivitys, mutta tiedä sitten…
#16
Erään leasing-firman (Leaseplan) mukaan puolet asiakkaista valitsee sähköautoon nastakumit.

Tiestön ylläpidon ja kunnon kannalta on hyvä, että näitä pahimmillaan jopa puolisen tonnia perinteistä raskaampia mörköjä ei toistaiseksi vielä ole lukumääräisesti paljon rouhimassa yhteistä väyläomaisuuttamme vereslihalle.
#17
Mikäköhän on vaikutus, kun suunta näyttäisi olevan se, että tulevaisuudessa jokaisessa teillämme liikkuvassa autossa on nykytilanteeseen verrattuna sellaiset n. 500 kg ylipainoa:

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/7c255f34-ba34-4c75-a7e4-023439bf1619
#18
Golf VIII (20-) / Vs: Golf 8 Chat
12.03.23 - klo:19:18
Jokainen ajaa kuten parhaaksi näkee, eikä siinä mitään, mutta kuvaa hyvin kuinka eri tavalla moottoritienopeudella ajon voi kukin määritellä. Tässä toki oli lisäinformaationa keskinopeus. Itsellä ollut ajon keskinopeus talviaikaankin pk-seutu - Ruka -välillä jonkin verran yli 90 km/h tieturin mukaan, vaikka motaria on matkasta alle neljännes.
#19
Golf VIII (20-) / Vs: Golf 8 Chat
12.03.23 - klo:16:25
Lainaus käyttäjältä: GGG - 12.03.23 - klo:15:42
Uudet pohjat moottoritienopeuksilla +100km matkalla.

Pieni on kulutus.


Moottoritienopeuksilla keskinopeus 77 km/h?
#21
Keskinäyttö jäi startin jälkeen pimeäksi. Virtalukosta virrat pois ja uusi starttaus, ei auttanut, eikä uusikaan yritys, vaan pimeäksi jäi.

Mitäköhän kannattaisi kokeilla… Takuukin jo ummessa, enkä ole 1. omistaja.

Jää aika paljon säätämättä, kun näyttö ei ole pelissä :(
#22
Lainaus käyttäjältä: TSI1.5EVO - 26.01.23 - klo:17:33
Pari kysymystä paremmin asioista tietäville koskien 2,0TDI konetta:
Normi D-vaihteella ajaessa näyttöön ilmestyy ECO -merkki. Mitä tuo  tarkoittaa?

Rullatessa syttyy, en ole itse muulloin huomannut.
#23
Lainaus käyttäjältä: Ocu_Style - 22.01.23 - klo:21:19
Ja nyt kun taas tänään tuli ajeltua toistasataa kilometriä lisää mittariin, niin edelleen voi todeta, että äänieristys on moottorin osalta onnistunut paremmin kuin vaihtoon menneessä Ambitionissa. Kone käynnistyy tasaisemmin ja äänensävy sisätiloihin on paljon vaimeampi (ei läheskään niin dieselmäinen).

Yksi tekijä voi myös olla se, että edellisen autosi moottori ei välttämättä ollut uusinta TDI Evo -moottorisukupolvea.

#24
Komea on, onnittelut. Mielestäni päihittää ulkonäön osalta lähestulkoon kaikki kokoluokan sähkömöhkäleet, vaikka koristevalonauhat -ym. uupuvat.

Onkos tämä 150 vai 200 kaakkinen? Mallien hintaero saa arvaaman ensiksi mainitun olevan kyseessä.
#25
Lainaus käyttäjältä: Nikonen - 16.01.23 - klo:11:48
Syö myös käytännössä kesärenkaat/kesä tahtia, joten tämäkin iso miinus kuluerineen muuten halvalla sähköllä mentäessä.

Autotalli ei liene oikea paikka keskustelulle, mutta kysynpä silti, että millaisesta ajomäärästä on kyse, kun noin tapahtuu?
#26
Kiitos, onko niin, että perusbensassa (kevythubridi) ja dieselissä konekin edelleen lämpenee?
#27
Ei liity toimitusaikaan, mutta voisiko joku ystävällisesti IV Octavian osalta webastoa koskien selventää, että lämmittääkö se myös moottorin iV-mallissa, entä muissa malleissa.
#28
Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 31.08.22 - klo:08:27
https://www.is.fi/autot/art-2000009036457.html
Saas nähdä koska fanboyt:kin tajuavat tilanteen.

Täytyypä käydä laittamassa maissinjyvät mikroon odottaessa kuinka tämäkin uutinen kiihkoilijoiden toimesta käännetään joko sen linkittäjän tai laajemmin polttomoottoriautoilijoiden piikkiin.

#29
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
15.08.22 - klo:16:25
Lainaus käyttäjältä: ukormi - 15.08.22 - klo:15:50
Onhan tää vähänkään vanhemmilla käytetyillä ajaminen melkoista lottoa. Näillä vanhemmilla GTE autoilla voitotkin on sitten suuremmat, etenkin kun 8v akkutakuukin menee umpeen.

Toimiessaan GTE on monin tavoin etevä kärry, mutta riskienkantokykyä on syytä omistajalta löytyä. Tuttavalta särkyi noin kahden vuoden pitoajalla DSG (meni kokonaan vaihtoon), sähkömoottori ja PTC. Kaikkien kustannuksiin hänen onnekseen osallistui myyjäliike. Vähän täytyy hämmästellä nousseiden pyyntihintojen perusteella pääteltävissä olevaa kovaa kysyntää, kun GTE kuitenkin on ehkä vikaherkin nyky-VAG ja huoltaminenkin on tyyristä. No, mitäpä sitä ei ihminen tekisi välttääkseen kalliilla polttoaineella ajamisen ;D
#30
Ei mairittele suomalaisia VAG-merkkien maahantuojiq tuoreimmat rekisteröintitilastot ja etenkin Ocu on tullut rytinällä alas. Missä määrin sitten kyse on toimitusvaikeuksista, vaan miksipä ne toisaalta sen enempää selitykseksi VAG:n kuin muiden merkkien kohdalla kävisivät.

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ea8093e7-1167-427e-b5ef-424045669d24] [url]https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ea8093e7-1167-427e-b5ef-424045669d24[/url]
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy