Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - Zukka

#1
Muutaman kuukauden seisonnan jälkeen ei sisätilan puhallin lähde pyörimään.
Etuvastus löytyi uusi joka ei auttanut asiaa.
Suoralla virralla lämppäri pyörii.
Sulakkeet katsottu kuulemma pariin kertaan.

Mitäköhän seuraavaksi?
Lähipäivinä pääsen itse auton luo tutkimaan, joten olisi kiva jos olisi jo valmiiksi tiedossa katsottavia kohteita.
#2
Tallissa makaa kyseinen kulkine josta ajossa ketju pompannut.
Imuventtiilit solmussa sekä yksi keinu poikki.

Muutama kysymys nyt heti alkuun:

Miten tiedän imunokan päässä olevan säätimen olevan hyvä tai huono?

Onko näihin saatavilla jonkinlaista päivitettyä kiristintä missä olisi räikkä tai vastaava joka estää sisään painumisen?

Pystyykö remmiahtimen kuntoa tarkastamaan kotikonstein tai huoltamaan mitenkään ennakoivasti?
#3
Voimattomuus riivaa passattia...
Kaikenlaista on tehty ja katseltu,mutta kertokaas mitä tämä säädin säätää?
Siihen tulee ahtoputkelta ohjauspaine kellolle.
Tuo vivusto vaikuttaisi olevan täysin jumissa, ei hievahdakkaan kumpaankaan suuntaan kun kokeilee kääntää.
Välijäähdyttimen alalaita ja kuljettajan puoli.

https://photos.app.goo.gl/ENaePyZHtx74pz8v6
#4
Myydään / Myyty saa poistaa
24.01.22 - klo:19:05
Laitetaan vielä uudestaan myyntiin kun aiempi ostaja jätti maksamatta ja hakematta.
"Varmojen" kauppojen takia ei ole nyt kuvaa puhelimessa,mutta loppuviikosta saan otettua.

Tekniikka 1.8t vm 2000 3b passatista.
Alkoi savuttamaan reilusti ja tehot katosi ajossa.
Huohotin putki ainakin poikki,kuten turbon pakosiipikin joka löytyi katalysaattorilta🤣
Vaihteisto automaatti,multitronic vai mikä tuollaisessa etuvedossa nyt sitten onkaan?
Mittarissa oli yli 200tkm kun tekniikka nostettiin pois, tarkempaa muistikuvaa ei ole.

Hinta näille yhteensä 40â,¬
Sijainti Hollola 15880
Yhteys YV
#5
Up / Vaihdelaatikon öljyvuoto
18.12.21 - klo:10:47
Onkohan muilla täällä vaihteisto vuotanut öljyä?

Omassa näyttää tulevan oikean puolen vetarin stefasta pikkaisen.

Eihän tuossa mene varmaan kun reilun tunnin verran vaihtaa,mutta pikkaisen nakertaa kuitenkin.
Mietin alkaako joskus vuotamaan jatkossakin,kun vetarilla ei ole kannatinlaakeria.
Oli pakko laskea öljyt pois että sai tarkistettua öljymäärän, kun tätä ei täytetä vaihteiston kyljestä vaan yläkautta,joten ainut keino tietää paljonko on vuotanut on laskea öljyt pois.
1,3 litraa sieltä tuli,joten ei ole paljoa tainnut kadota. Eri lähteistä riippuen tuonne laitetaan 1,1-1,3 litraa kun öljyt vaihdetaan. Itse laitoin 1,3-1,4 litraa,koska en tiedä joudunko ajamaan kuinka paljon ennen kun saan stefan vaihdettua.
Suodattimen läpi valutin vanhat öljyt ja lisäksi laitoin vähän uuttakin.
Stefaa kun ei ollut skodalla tai volkkarilla hyllyssä vaan joutui tilaamaan. Vaihdan vaihteisto ja moottoriöljyt sitten stefan vaihdon yhteydessä.

Näkeekö joku tarkan öljymäärän joka vaihteistoon kuuluu 2019 1,0 44kw malliin?

#6
Kyseinen 1.9td moottori menossa bobcattiin ja pumppu tarvisi säätää vakiokierros käyttöön.
Löytyykö täältä ketään kuka osaa jousimuutoksen tehdä?
#7
Mitä teen väärin/miksi menee ensimmäiseen ketjun viestiin kun menen tuolta oikeasta yläkulmasta näytä edellisen käyntisi jälkeen kirjoitetut viestit ja klikkaan sitä?
Luulisi menevän niihin viesteihin joita en ole lukenut.

#8
Up / Pohjamuovi/ pohjapanssari
04.12.21 - klo:19:53
Onko muilla up!:ssa, citigossa tai miissä öljypohjan peittävää muovia auton alla?

Itsellä ei ole kun vaan tuollainen kurasuoja apukuskin puolella joka peittää sieltä laidasta vähän öljypohjaa.
Koitin netistäkin selailla kuvahaulla, mutten löytänyt sellaista.

Ajatuksena oli sellainen ostaa/ tehdä,että saisi mahdollisesti säteilylämmittimestä paremman hyödyn ja öljyt lämpenisi talvella nopeammin kun viiman vaikutus pienenisi.
Kesäksi sen voisi ottaa vaikka pois jos siltä tuntuu.

Onko kukaan tukkinut keulaa näistä talveksi?
Hyödyt/ haitat?
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy