Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - Ranssi

#1
En foorumilta löytänyt tietoa näiden moottoreiden keskinäisistä eroista. Tiedossa on, että 140 kW motti soveltuu myös pitkittäisasennukseen, mutta mitä muita eroja teho- ja vääntölukemien lisäksi näissä versioissa on, osaisiko joku kertoa?
#2
Moottori ja voimansiirto / 1.5 TSI
07.07.16 - klo:21:29
Otsikon mukaista pannua puskee pain VAG:n suunnalta. En löytänyt aiheesta vielä mitään palstalta, joten siksi uusi aihe. Suorituspuolella ei mitään mullistavaa eli 130- ja 150-kaakkiset versiot olisi ainakin ensi alkuun luvassa. VAG ei näköjään harrasta mitään modulaariajattelua, kun tämäkin pata on nelimukinen. Olisi luullut, että tämä olisi julkaistu kolmepyttyisenä kuten baijerissa tehtiin.
#3
Moottori ja voimansiirto / 3.0 TDI
12.05.14 - klo:11:30
Aika mukavasti on potkua uudessa 3.0 TDI:ssä, eikä vie paljoa kakkua:

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/audilta-uusi-puhtaampi-30-litrainen-tdi
#4
BMW / BMW 4 -sarja
02.01.14 - klo:20:01
On se 4-sarja vaan nätti niin kuin se kuuluisa sika pienenä:
http://www.nettiauto.com/bmw/428/5980131

Esimerkkinä oheisen linkin takaa löytyvä yksilö.

Jokin tosin lievästi mättää, kun hintalapussa seisoo +70ke ja pellin alla hyrrää neloskone.

Edit. korjattu linkki. -Jyri
Edit2. Jaoin tämän omaksi aiheekseen, kun varmasti kiinnostaa jatkossa monia.
#5
Touran (03-15) / 103 kW TSI
06.11.13 - klo:21:58
Tämä ei välttämättä ole uuden aiheen arvoinen postaus, mutta en löytänyt sopivaakaan eli n. vm -11 Touran kiinnostaisi, mutta en haluaisi ostaa sitä 1.2 TSI:llä, mikä saattaa olla hitusen pienitehoinen tuohon koriin. Niinpä harkinnassa on 1.4 TSI 103 kW, mutta kiinnostaisi tietää millainen kone tämä on tyypiltään eli onko kyseessä kaksoisahdettu vai yksöisahdettu versio. Jos kyseessä on kaksoisahdettu, niin onko moottori edelleen sama kuin n. -07 esitelty hieman pahamaineinen mylly vai onko tämä uudempaa sukupolvea.
#6
Moottori ja voimansiirto / 2.7 V6 TDI
20.03.12 - klo:07:53
Olisi alustavasti suunnitteilla Audin hankkiminen otsikon mukaisella moottorilla eli 2.7 V6 TDI:llä. Auto olisi todennäköisesti A6 C6 vuosimallia -08 ja pre-facelift versio. Niinpä tiedustelisinkin, että onko tuo ilmeisesti -04 tai -05 tuotantoon tullut 132 kW:n voimanlähde sama kuin A4 B8:n 140 kW:n versio vai onko tuohon moottoriin tehty matkan varrella joitakin merkittäviä päivityksiä? Onko kyseisen moottorin kestävyydessä jotakin maininnan arvoista? Entä kokonaisluotettavuus Multin parina? Kulutuskin vielä kiinnostaa, mikäli jollakulla olisi kokemuksia.
#7
Muut merkit / Ex. BMW 330dA E93 Cabrio
25.09.11 - klo:20:52
Pitkään jatkunut autokuumeilu sai päätymään oheisen kulkupelin hankintaan, mikä tiesi päätöstä VAG-leireilylle suhteellisen monen Skodan jälkeen.

Auto on vuosimallia 2008, ja sillä on ajettu n. 90 tkm. Taustaltaan se on ns. Suomi-auto, ja olen sen toinen omistaja.

Auton väri: A53 - Platinum Bronze

Vakiovarusteiden lisäksi autossa on seuraavat lisävarusteet:

Nahka Walknappa Schwarz LRSW
Tuulisuoja
Vetokoukku, elektronisesti auton alle taittuva
Jalopuukoristelistat (Poplar grain)
Pysäköintietäisyyden valvonta (PDC) eteen
Comfort -paketti
  - Autom. himmentyvä taustapeili
  - Etukyynärnoja
  - Säilytystilapaketti
  - Pysäköintietäisyyden valvonta (PDC) taakse
  - Ilmastointiautomatiikka
  - Vakionopeussäädin jarrutoiminnolla
  - Ulko- ja sisävalopaketti
  - Radio BMW Professional
  - Läpilastaus mahdollisuus suksipussilla

Ensivaikutelmat autosta ovat olleet positiiviset. Katto ylhäällä auto ei juuri eroa vastaavasta Coupesta, vaikka suurempi omamassa hiukan tuntuukin. Cabrion alusta on mukavuuspainotteinen, mikä takaa miellyttävän pehmeän kyydin. Moottorissa on sopivasti puhtia, ja nätisti ajellen kulutus saattaa ajotietokoneen mukaan asettua parhaimmillaan alle kuuden litran satasella. Tavaratila on riittävä viikonloppumatkalle, joskaan ylimääräistä tilaa ei jää.


#8
Geneven autonäyttelyssä tuli havaittua varsin kireät versiot 1.4 TSI:stä ja 2.0 TSI:stä, joista ensiksi mainittu tuotti Ibizan koriin istutettuna 210 hevosta ja jälkimmäinen Leonin kuorissa terhakat 310 kaakkia. Alkaa olemaan jo litratehot kohdillaan näissä padoissa.
#9
Skoda / Skoda Fabia Combi 1.4 TSI RS DSG
21.06.10 - klo:21:35
Tehdaslisävarusteet:
6E3     Keskikyynärnoja edessä
PH8     Sähköinen kattoluukku (tehtaan toimitusvaikeuksien takia poistettu tilauksesta)
PNA     Navigointilaitteisto Amundsen + kaksoisantenni (tehtaan toimitusvaikeuksien takia poistettu tilauksesta)
PWR    Kääntyvät kaarreajovalot ja LED-huomiovalot

Väri:
Black Magic

Vanteet:
Kesä:     Skoda Gigaro musta/hopea 17"
Talvi:     Skoda Elba 16"


Auto tilattu:            21.5.2010
Tuotanto vko:         40
Luovutus arvioitu:    25.10.2010
#10
Tuli viime viikolla laitettu tilaukseen Fabia RS Combi Candy White -värisenä. Vanteiksi valitsin musta/hopea -yhdistelmän.

Yhtäkään kuvaa ko. värityksellä en ole autosta nähnyt, sillä Skodalla ei tuota konfiguraattoria taida edelleenkään olla.

Fabian lisävarusteet ovat kohtuuhintaisia, joten päädyin tilaamaan mm. kattoluukun ja tehdasnavin.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy