Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Magge--

#1
Nyt tuossa kävin kokeileen että mitä tekee ku viilentyny nii:

Vaihde P tai N ei ota kierroksia kuin 1500-1800

Vaihde D tai R nii hetken miettii ja ottaa täydet kiekat 4000+ ja saatta välillä pyrkiä liikkeelle.

Onko näissä minkälainen hydraulikoneisto/venttiilipöytä? Mersun automaatit tuttuja ja niissä vian selvittäminen helppoa, onko näissä läheskään samantapainen vai joku ihan joku muu?
#2
Noniin, dpf oli totaali tukossa. Liottelin ja painepesurilla pesin nii alko virtaamaan, todella paljon oli öljytöhnää joten varmaan turbo finaalissa tai sitte entisen omistajan rempasta johtuvaa.

Moottori alkoi pelaamaan oikein hyvin mutta nyt katosi liikut ;D

Ei eteen eikä taakse, kytkimen adaptaatio jotain herjaa. 18149 clutch adaptive intermittent ja 18226 painesolenoidi 2 sähkövika.
#3
Joo nimenomaan DPF on totaali tukossa, välillä sain pakokaasun kulkemaan mutta nyt näyttää ettei enää tulis taakse asti.. Epäilen kyllä että syy tuolle tukkeutumiselle on tuo järkyttävä savutus.

Ilmanputsarin tosiaan joutui ottamaan pois koska nokesi itsensä aina tukkoon.
#4
Moro.

Mulle tuli tuommonen audi tuossa syksyllä, siitä on menny jakopäänremmi poikki 2016 joulukuussa, sitten entinen omistaja oli sen hinannu kotia. Tutkinu että remmi siis poikki ja ottanu kannen irti, männät oikealla tasolla mutta kannessa oli kaks keinua ilmeisesti ollut halki ja uusinut ne. Uudella remmillä, kiristimellä yms kasaan ja ajotustyökalun kans jako kohilleen eikä käyntiin, ei ollut lähtenyt siis enää ollenkaan käyntii ei edes luvannut.

Audi tuli mulle syyskuussa 2020, jaon tarkistamisen jälkeen starttailin sitä ja se pyrki kovasti eteenpäin, vaihteisto oli juminut eteenpäin meno asentoon. Hinasin audin talliin ja nostin pukeille, eturenkaat pyörivät startilla noin 40kmh, lopulta pakoputken irroituksen jälkeen sain moottorin käyntiin ja silloin renkaat pyörivätkin jo 80 tyhjäkäynnillä eikä totellut vaihdekeppiä, ainoastaan P asennolla oli sellainen vaikutus että moottori sammui. Vaihteisto kuitenkin löysäsi kun painoi kaasua ja reilummin sitten jarrua, sitten alkoi tottelemaan vaihdevalitsinta. Audin sai siis sitten liikkeelle ja liikkuikin jotenkuten mutta savutus aika reilu kun pakoputki irti turbolta..

Audi seisoi syyskuusta tämän viikon alkuun asti, sitten kaivoin sen lumihangesta ja savukone taas käyntiin ja talliin, pakoputki muurautunut aivan umpitukkoon, sain sen löysättyä dpf cleanerilla, paineilmalla ja toholla. Alkoi pakokaasu tulla pakoputken päistä ja kone kiersi herkästi, sitä huvia kesti yhden illan. Tänään menin laittamaan talvirenkaita paikalleen että lähden leimalle nii eipä mihinkää, nihkeästi käyntiin, taas alko pukkaamaan savua jostain turbon ja pakarin välistä eikä kierrä, ensin tuli melko reilusti utua myös putken päistä mutta lopulta vain mustaa savukiehkuraa sieltäkin. Lopulta jäin parkkipaikalle jumiin kun audi ei enää jaksanut ottaa yhtään kierroksia, hädin tuskin kävi tyhjäkäyntiä. Irrotin paine-eroanturilta letkun että pakokaasu pääsee edes sieltä ulos jotta pääsin jatkamaan talliin, vähän ennen tallin ovea katosi vaihteet, ei eteen eikä taakse, välillä saattaa nytkäyttää vähän ja sitte pitää toivoa että kaasu olisi ollut jo pohjassa.

Vikakoodeja ei delphillä näyttäny moottorista mitään ja vaihdelaatikossa oli joku 18185 (anturi 2 hydraulipaine)

Audi on a6 mallisarjaa ilmeisesti c6 korimallia ja 2.0tdi BLB moottorilla sekä multitronic vaihelaatikolla. Vuosimalli on 2006 tai 2007.

Jos jollakin on jotain vinkkiä tai kokemuksia yms nii kertokaa ihmeessä. Tänään sain vcds piuhan lainaan ja huomenna täytyisi vielä käyä tutkailemassa jos se näyttäisi jotain järkevää.

Pahoittelut sekavasta tekstistä, kiitos ja anteeksi.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy