Vikoja Karoqissa?

Aloittaja hjk, 20.06.18 - klo:09:57

« edellinen - seuraava »

hjk

Lokakuun lopulla renkaan vaihdon yhteydessä huolto oli saanut jumissa olleen takakeskiturvavyön toimimaan.
Eilen huomasin tarkistaa asiaa ja jumissahan se vyö taas on!
Ensi torstaina sitten pajalle, mutta eihän se varmaan siihen jää, koska ei siellä kuitenkaan tarvittavia osia hyllyssä ole....
Kyseessä siis peruspenkit.
Onkos muilla vastaavaa ilmiötä?
-----
hjk
-----

hjk

Ei niitä osia tosiaan ollut, joten seuraava visiitti pajalle on 15.1.
Siis se keskivyö menee uusiksi.
-----
hjk
-----

Qristian

Nyt 6kk/7000km takana. Ainoat vikahavainnot:

1. Bensatankin luukun avausmekanismi (jossa kuulakärkikynän toimintaperiaate?) toimii vähän laiskasti. Välillä saa painaa kantta ihan huolella että se suostuu aukeamaan. Lisäksi jäätyessään mahdoton avata. Kannattaa kylmillä säillä ennakoida ettei kansi aukeakaan juuri silloin kun on tarve tankkaukselle.

2. Kaasupolkimen ollessa pohjaan painettuna siinä alaasennossa tuntuu pieni pykälä. Poljin ei sinänsä juutu tai sellaista, mutta poljintuntumassa tuo pykälä hieman häiritsee. Onneksi ei tule kovin usein polkaistua kaasupoljinta pohjan läpi. Ja kyseessä siis manuaali.
Superb Style PHEV -22, exät: Karoq 1.5 tsi Style -18, Superb TDI140 Combi Green Tec -13, Octavia RS TDI Combi -09.

jamo75

10k meni rikki tossa ennen joulua
online palveluista tuli jo varoitus viesti että sopimis päättyy ja pitäisi uudistaa sopimus
ensi kuussa pitäisi varmaan varailla vuosihuolto
sinänsä uusia ominaisuuksia ei ole löytynyt vain varioflexin keski istuin on jumissa ei käänny täysin pystyyn (toinen vapautus hihna ei tee mitään), matkustajan ovi on toiminut normaalisti (kop kop), ei varmaan ole ollut tarpeeksi pakkasta.

alustava vikalista vuosihuoltoon olisi
- lyhyet näyttää liian alas
- ura herkkyys onko aurauskulmat kunnossa
- satunnaiset jumitukset ja virheet radiossa
- etu matkustajan ovi ei aukea kun pakkasta on enemmän, kahva on pari milliä ulkona verrattuna muihin oviin
- varioflex keski penkin kippaus ei toimi kunnolla

takaluukun jallalla avaus temppuilee välilä esim. joulu pyhillä ei toiminut lainkaan liekkä anturi ollut jäässä, takakamera on ainakin kovin helposti likaantuva
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Karoq

Täällä 4000 km mittarissa eikä suurempia vikoja ole havaittu.
Auto nykii kylmänä jonkun verran hitaassa vauhdissa mutta ongelmaa ei huomaa enää 20kmh vauhdin jälkeen.

Luuletko jamo75 että tarkastavat kulmat jos valittaa uraherkyyttä vai pitää lompsaa levitellä? Itsekin olen välillä ihmetellyt auton vetelyä sinne tänne.
Nyt:Karoq 1.5 TSI Exclusive MY18 Moon White
Tulossa: Id.4 4motion
Ex: Nissan Primera 1,6, Opel Vectra 2.2, Skoda Fabia RS 1.9, Seat Leon 1.8T,
Pellolla: Ford Taunus, Lada,

Kaltsu75

Auto saatu viime huhtikuussa ja mittarissa on nyt reilut 15tkm. Hitusen enemmän on tullut kilsoja mitä arvelin, mutta ajoonhan noi autot on tarkoitettu...Vikoja ei ole ollut, tyytyväinen olen Karoqiin ollut.

Tai no sen olen itekin huomannut, mistä tuossa Qristian mainitsee myös, että bensatankin avausmekanismi ei toimi ihan parhaalla tavalla. Lähes joka kertaa saa muutaman kerran painella ennen kuin aukeaa. Tuo saisi olla parempi. Ehkä ei niin vika, mutta vähän ärsyttävä ominaisuus.

Kerran vai pari kävi myös niin, että lämmitystä ei saanut päälle, mutta sitten tsekkasin ohjekirjasta, että bensaa pitää olla tietty määrä...eli heti jos bensavalo palaa ja vaikka pääsisi vielä esim. 80km, niin esilämmitys ei lähde päälle. Eipä tuo mikään vika toki ole, pitää vaan muistaa tankata ajoissa.
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Exclusive Lava Blue -21

jamo75

nyt kun kelit ovat talvistuneet niin muutamia uusia ominaisuuksia on tullut vastaan

ma kun ajelin moottoritiellä ja pyörät sutaisivat acc kiihdytyksessä niin koko acc kytkeytyi pois päältä ilmeisesti luiston esto poistaa sen jos aktivoituu, sinänsä ymmärrettää mutta kuitenkin

tänään loska luki kelillä front assist tippui pois jota hyvin yleisesti käy tälläisillä keleillä mutta myöskin jostain syystä etuperuutus tutka alkoi piippaamaan aina kun oli lähelläkään edellistä autoa, hieman kyrsi hitaassa jonossa. en edes löytänyt millä sen saa pois kokonaan käytöstä. poistamalla kaikki avustimet valikosta ei ollut mitään vaikutusta, onneksi se ilmeisesti on sidottu nopeuteteen ja ei insi nopeammilla nopeuksilla. enkä nyt mitenkään toisen takamuksessa nyt edes ajanut, liekö loskaa painunut sensoreihin tms.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Vilppi

Radion kautta auton asetuksista pysäköintitutkan asetus:

Automaattinen aktivointi - pysäköintitutkan näytön kytkentä päälle ja pois (eteenpäin ajettaessa)

Tuon kun otat pois päältä niin pitäisi etututkien piippaus loppua noissa tilanteissa kun ovat muurautuneet loskasta umpeen.

Skoda Octavia LB 1.4 TSI PHEV Style iV 2022

Ex:Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG 2018,Octavia Combi 1.4 TSI DSG Elegance 2015, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2012, Yeti 1.2 TSI Experience 2010

clacson

Onhan siellä kait se nappi, josta saa hiljaiseksi?


Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

jamo75

tota koetin mutta ei se mitään tehnyt, vai pitääkö sitä pitää pohjassa pitempään
mutta kuten tossa ilmeisesti näkyy se on sidottu 15km nopeuteen
sinänsä se ei huutanut jatkuvasti kuten taka tutka tekee jos on ummessa vaan hälytti kun oli lähellä edellistä autoa kummallista mutta tosiaalta joskus kääntyvän auton ohituksessa saattaa käydä samantapaisesti

Lainaus käyttäjältä: clacson - 08.01.19 - klo:20:14
Onhan siellä kait se nappi, josta saa hiljaiseksi?


Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

clacson

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 08.01.19 - klo:21:45
tota koetin mutta ei se mitään tehnyt, vai pitääkö sitä pitää pohjassa pitempään
mutta kuten tossa ilmeisesti näkyy se on sidottu 15km nopeuteen
sinänsä se ei huutanut jatkuvasti kuten taka tutka tekee jos on ummessa vaan hälytti kun oli lähellä edellistä autoa kummallista mutta tosiaalta joskus kääntyvän auton ohituksessa saattaa käydä samantapaisesti
Muistaakseni tarvii vähän pidempää kosketusta, meillä vänkäri hoitaa yleensä tuon. Näin siis Octavissa, mutta kai tämä on samoin muissakin?
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

iltanen

Lainaus käyttäjältä: Qristian - 02.01.19 - klo:14:33
2. Kaasupolkimen ollessa pohjaan painettuna siinä alaasennossa tuntuu pieni pykälä. Poljin ei sinänsä juutu tai sellaista, mutta poljintuntumassa tuo pykälä hieman häiritsee. Onneksi ei tule kovin usein polkaistua kaasupoljinta pohjan läpi. Ja kyseessä siis manuaali.

Nopeusrajoitinta vastaan kaasutellessa saa tuolla nypykän avulla nostettua nopeutta yli rajan. Automaatissahan tuo on kickdown.
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 6-v Ambition (2018)

Marty82

Kaasupoljin ei vastaa eikä kierrokset nouse. Muutaman kerran on tullut vastaan kyseinen ongelma ja eilen aamulla ensimmäisen kilometrin aikana jopa kolme kertaa. Eli tapahtuu varsinkin aamuisin, kun auto on ollut pidempää parkissa. Eli lähestyn autolla risteystä kevyesti jarrua painamalla, auto rullaa enkä pysäytä sitä kokonaan, kun siirrän jalan takaisin kaasulle niin mitään ei tapahdu. Kierrokset eivät nouse. Joskus vastaava on tapahtunut niin, että olen jo kokonaan pysähtynyt risteykseen ja yrittänyt jatkaa matkaa, mutta kaasun painaminen ei aiheuta mitään muutoksia.

Tänään otin automaattisen Start/Stop pois käytöstä, niin vastaavaa ei tapahtunut. Tiedä sitten onko sillä vaikutusta. Autolla mittarissa reilu 4000km, 1.5 TSI DSG.
Ajossa: Skoda Karoq Style 1.5 TSI DSG
Edelliset: Skoda Octavia Combi II 1.4 TSI DSG, Toyota Yaris, Audi A4 2.0 TFSI Quattro, Citroen ZX

hjk

Takapenkin keskivyö uusittiin tiistaina. Samalla hajosi joku nippeli.
Tänään menin sitten nippeliä hakemaan ja kopasin sitä vyötä.
Ja katso, niin oli taas juntturassa kuin olla voi!
Ja sitten marmorille (laminaatille) valittamaan.
Systeemiä sitten videoitiin ja tulos lähetettiin maahantuojalle.
Ja minä taas odotan, josko jotain saataisiin aikaiseksi.
Johan on markkinat!
-----
hjk
-----

jph88

Itellä nyt 9vk ja 8tkm Karoqin ratissa.

Mitään varsinaisia vikoja ei ole tullut vastaan, mutta muutamia ärsyttäviä pikkujuttuja on. Ajovalojen automaattista korkeudensäätöä jouduttiin säätämään kun näytti kuormattuna ihan liian alas (nyt taitaa näyttää jopa vähän turhan korkeelle) ja soittimeen ajettiin uudet softat kun digimittarin konfigurointivalikko puuttui kokonaan.

Noita edellämainittuja soittimen ajoittaisia jumituksia esiintyy, ei kuitenkaan mielestäni niin paljoa kuin vm 18 Octaviassa. Bensatankin luukku tosiaan on tarkka siitä avauskohdasta, mutta kun siitä pokkauksen kohdalta painaa niin joka kerta aukeaa... Ovipahvit rämisee ärsyttävästi tietyntyyppisissä kappaleissa. Lisäksi takajarrut hiukan kiljuu peruutettaessa.

Pääpiirteissään kuitenkin ihan kohtuullinen laite.
Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Style -18

jamo75

hmm. ei kyllä itselläni ole kuulunut mitään räminöitä, parkkikiekko ovassa resonoi mitta ei kyllä muuten. tosin varmaan ääni kuuluu pääasiallisesti siitä megakaiuttimesta kokelaudasta. en muista myöskään mitään jarrujen ääniä olisko liian kireät säädöt.
erikoosta kyllä on luulisi että jo tässä vaiheessa olisi pahimmat lasten taudit hävinneet

Lainaus käyttäjältä: jph88 - 21.01.19 - klo:22:41
Itellä nyt 9vk ja 8tkm Karoqin ratissa.

Mitään varsinaisia vikoja ei ole tullut vastaan, mutta muutamia ärsyttäviä pikkujuttuja on. Ajovalojen automaattista korkeudensäätöä jouduttiin säätämään kun näytti kuormattuna ihan liian alas (nyt taitaa näyttää jopa vähän turhan korkeelle) ja soittimeen ajettiin uudet softat kun digimittarin konfigurointivalikko puuttui kokonaan.

Noita edellämainittuja soittimen ajoittaisia jumituksia esiintyy, ei kuitenkaan mielestäni niin paljoa kuin vm 18 Octaviassa. Bensatankin luukku tosiaan on tarkka siitä avauskohdasta, mutta kun siitä pokkauksen kohdalta painaa niin joka kerta aukeaa... Ovipahvit rämisee ärsyttävästi tietyntyyppisissä kappaleissa. Lisäksi takajarrut hiukan kiljuu peruutettaessa.

Pääpiirteissään kuitenkin ihan kohtuullinen laite.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

iltanen

Lainaus käyttäjältä: jph88 - 21.01.19 - klo:22:41
Lisäksi takajarrut hiukan kiljuu peruutettaessa.
Täälläkin porukoiden Karoqin takajarrut vinkuivat siihen malliin, että Suomi24-foorumilla ollaan tyytyväisiä. En tiedä, miten asiassa lopulta kävi, mutta ensimmäisen huoltokerran aikana ei saatu toistettua ongelmaa ja muutenkin pistettiin auton normaalin käytöksen piikkiin. Oikein hävetti pakitella kaupan pihasta uuden karhealla autolla, jonka jarrut kiljuu apua.
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 6-v Ambition (2018)

jph88

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 22.01.19 - klo:06:38
hmm. ei kyllä itselläni ole kuulunut mitään räminöitä, parkkikiekko ovassa resonoi mitta ei kyllä muuten. tosin varmaan ääni kuuluu pääasiallisesti siitä megakaiuttimesta kokelaudasta. en muista myöskään mitään jarrujen ääniä olisko liian kireät säädöt.
erikoosta kyllä on luulisi että jo tässä vaiheessa olisi pahimmat lasten taudit hävinneet

Ovipahvit rämisee etuovissa siitä koristelistan takaosasta, esiintyy välillä jäisillä polanteisilla teillä ilman musiikkiakin tai sitten tietyntyyppistä musiikkia soittamalla. Kaiken pahimpia on uudet kotimaiset pop-kappaleet joissa on taustalla sellaista tasaista suht. korkeaa bassoa, esim. Jenni Vartiainen. Räminä loppuu kun painaa sormella siitä listan takaosasta. Eivät kuitenkaan saaneet huollossa räminää todettua niin ei tehty mitään. Kaikki kovat esineet on piilotettu hanskalokeroon pois ovitaskuista rämisemästä, harvinaisen räminäherkkää muutenkin noi Karoqin muovit, Octaviassakin sentään oli verhoillut ovitaskut, miks ei näissä?
Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Style -18

hjk

Lainaus käyttäjältä: hjk - 18.01.19 - klo:15:52
Takapenkin keskivyö uusittiin tiistaina. Samalla hajosi joku nippeli.
Tänään menin sitten nippeliä hakemaan ja kopasin sitä vyötä.
Ja katso, niin oli taas juntturassa kuin olla voi!
Ja sitten marmorille (laminaatille) valittamaan.
Systeemiä sitten videoitiin ja tulos lähetettiin maahantuojalle.
Ja minä taas odotan, josko jotain saataisiin aikaiseksi.
Johan on markkinat!

Ja nyt sain tietää,  että turvavyö uusitaan vielä kerran!
Haluavat varmistaa kuulemma, onko vika vyössä vai etsitäänkö sit jostain muualta.
Ensi torstaina jatkuu...
-----
hjk
-----

Makunen

https://www.honestjohn.co.uk/news/owning-1/2019-01/volkswagen-acknowledges-problem-with-15-tsi-evo-engine/

Onko kukaan törmännyt 1.5 tsi Karoqissa tähän että auto "loikkii" kylmänä? Itselle lähdössä valmistukseen parin viikon sisään Karoq kyseisellä moottorilla,pitääkö huolestua?🤔

Husky

Aina kannattaa huolestua kun on skodasta kyse!

Karoq

Lainaus käyttäjältä: Makunen - 25.01.19 - klo:17:49
https://www.honestjohn.co.uk/news/owning-1/2019-01/volkswagen-acknowledges-problem-with-15-tsi-evo-engine/

Onko kukaan törmännyt 1.5 tsi Karoqissa tähän että auto "loikkii" kylmänä? Itselle lähdössä valmistukseen parin viikon sisään Karoq kyseisellä moottorilla,pitääkö huolestua?🤔

Näin tekee, kirjoitin asiasta tuossa muutama viesti ylempänä. Kierrokset kun seilaa kylmänä jonkun verran.
Nyt:Karoq 1.5 TSI Exclusive MY18 Moon White
Tulossa: Id.4 4motion
Ex: Nissan Primera 1,6, Opel Vectra 2.2, Skoda Fabia RS 1.9, Seat Leon 1.8T,
Pellolla: Ford Taunus, Lada,

hjk

No, nyt on sitten se takakeskivyö vaihdettu toisen kerran ja ainakin toistaiseksi tuntuu toimivalta.
Alkuperäinen ja edellisen kerran vaihdettu lukittuivat, kun oik.puolen selkänojan laski alas ja nosti ylös.
-----
hjk
-----

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: iltanen - 22.01.19 - klo:15:19
Täälläkin porukoiden Karoqin takajarrut vinkuivat siihen malliin, että Suomi24-foorumilla ollaan tyytyväisiä. En tiedä, miten asiassa lopulta kävi, mutta ensimmäisen huoltokerran aikana ei saatu toistettua ongelmaa ja muutenkin pistettiin auton normaalin käytöksen piikkiin. Oikein hävetti pakitella kaupan pihasta uuden karhealla autolla, jonka jarrut kiljuu apua.
Loppuu kerrasta kun tekee pari voimakkaampaa jarrutusta, eli on ihan puhtaasti käytön puutetta. ABS:t paukkumaan vain.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

jph88

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 31.01.19 - klo:22:18
Loppuu kerrasta kun tekee pari voimakkaampaa jarrutusta, eli on ihan puhtaasti käytön puutetta. ABS:t paukkumaan vain.

En oo raaskinnut talvirenkaita pilata kuivalla asfaltilla ja liukkaalla ei samanlaista vaikutusta saakaan... Kun keväällä saa ekaa kertaa kesärenkaat alle niin pari kertaa jarrut piukkaan +80 vauhdista niin loppunee, mutta siihen asti täytyy sietää kiljumista.
Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Style -18

Enhancer

Kyllä se liukkaalla yhtälailla takapäässä paloja liikkeelle laittaa, ja lumipöperön päällä hiukan enemmänkin että ei välttämättä kuivaa asfalttia tarvitse olla.

Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 02.02.19 - klo:14:33
Pakittaessa tuo jarrujen pirunmoinen meteli ei poistu vaikka jarruttelee kuinka ja laittaa ABSit päkättään.
Itselläni oli A3 Audissa sama vika. Ei vika poistunut kuin hetkeksi jarrujen putsauksien ja herkistelyjen jälkeen.
Kannattaisikin kokeilla eri merkkisiä hyvälaatuisia jarrupaloja. Omani pistin kiertoon en tiedä jatkosta.
Itselläni on eri kokemus. Octavian manuaalikäsijarrua ajossa kiusaamalla ja rouvan Golfilla pari tiukempaa ABS-jarrutusta kadotti äänet.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 02.02.19 - klo:15:01
Niin jos jarrupalat ovat kiilloittuneet niin tehojarrutus auttaa. Pienet vikinät lähtee sillä jos palat eivät ole jumissa muuten.
Tämä Korogin oireilu viittaa ihan samanlaiseen vikaan joita oli uudemmissa A3 autoissa.
Ei pidä sekoittaa vinkumista ja tuota pirunmoista meteliä mitä nuo jarrut pitää kun peruuttaessa jarruttaa. Joku ihmeellinen vika niissä on joka vaivaa. Oli niin karmivaa melua A3:ssa että hävetti kun piti jossain taajamassa peruuttaa ja painaa jarrua. Satulavika, kitinälevyvika tai väärät palat.
No ei ne tehtaan jäljiltä kiillottuneet ole. Eivät vaan ole hioutuneet toistensa muotoihin ja pintojen epätasaisuus sitten aiheuttaa ääntelyn. Jarrujen vinkuminen on täysin eri asia kuin tuo auton runkoa pitkin kulkeva voimistuva mouruaminen mitä nuo jarrut pitävät uutuuttaan.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 03.02.19 - klo:11:09
Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 02.02.19 - klo:23:37
No ei ne tehtaan jäljiltä kiillottuneet ole. Eivät vaan ole hioutuneet toistensa muotoihin ja pintojen epätasaisuus sitten aiheuttaa ääntelyn. Jarrujen vinkuminen on täysin eri asia kuin tuo auton runkoa pitkin kulkeva voimistuva mouruaminen mitä nuo jarrut pitävät uutuuttaan.
[/quote

Joo minä tiedän täysin mitä tarkoitat. Ei se mistään jarrujen sisäänajosta johdu. Voin sinulle suoraan sanoa, että se vika ei itsestään sieltä poistu. Aivan uutena sitä ongelmaa ei esiinny mutta muutaman tuhannen kilsan jälkeen alkaa esiintymään.  Pirunmoinen sireenimäinen huuto peruuttaessa kun painaa sitten jarrua. Eikä poistu vaikka kuinka jarruttelee. Joko satulassa on joku ongelma tai paloissa. Kokeilisin kumminkin muitakin hyvä laatusia paloja. Muistappas ongelmasi kanssa mitä kirjoitin. Olen itse kokenut tämän saman ongelman autoni kanssa eikä siitä tullut lasta eikä paskaa, meni vaihtoon.
2 autoa on pihassa, toisella ajettu nyt 2500km ja toisella 15000km. Molemmissa oli sama ongelma ja molemmat korjaantuivat kuluttamalla jarruja tarkoituksellisesti.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Skoda79

Alla on lokakuussa rekisteröity Karoq jolla nyt rullattu 8100km. Isompia ongelmia ei ole mutta tässä lyhyt listaus kohdalle tulleista vioista:
- Polttoainetankin luukku meni jumiin ja se vaihdettiin takuuseen. Mekanismi on edelleen heppoisen oloinen.
- Takajarrut kirskuu peruuttaessa
- Takaluukun lukitus ei reagoi keskuslukitukseen. Toimi aiemmin moitteetta mutta nyt pari päivää on avautunut vain kaukosäätimellä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy