Kesärenkaat 2017

Aloittaja Camo, 23.02.17 - klo:11:08

« edellinen - seuraava »

ram1

Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

o.b.

www.kumm.ee olen aina käyttänyt, ollut aina edullisin kun olen vertaillut. Kommunikointi sujuu suomen kielellä ja palvelu asiallista. Asennusaika pitää tietty sopia etukäteen ja ilmoitella mitkä rehvid haluaa  ;D Voi maksaa laskulla tai sitten paikan päällä kortilla/käteisellä. Ajoaikaa satamasta noin 15 min max.

Mikkeller

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 06.06.17 - klo:15:05
www.kumm.ee olen aina käyttänyt, ollut aina edullisin kun olen vertaillut. Kommunikointi sujuu suomen kielellä ja palvelu asiallista. Asennusaika pitää tietty sopia etukäteen ja ilmoitella mitkä rehvid haluaa  ;D Voi maksaa laskulla tai sitten paikan päällä kortilla/käteisellä. Ajoaikaa satamasta noin 15 min max.

Ilmeisesti hinnat ovat kappalehintoja renkaalle, jonka lisäksi tulee työhinnastosta asennus päälle?
VAG:lla vuodesta 1999.

JakeS

Voortin misukat alkaa oll loppu 28 tkm jälkeen. Aika nopsaan menneet vaikka kympin välein pyöräytetty akselilta toiselle. Pari viikkoa noilla ehkä vielä pääsee ennen kulutuspinnan nipukoiden esin tulemista. Good year kauppaan matka vie juhannusviikolla.
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

roiala

Octavia 3 vaihdoin kutakuinkin uudet Potenzat 225/40r18 vastaaviin GY efficient grip perfonmance kumeksiin. Toiveena oli äänen väheneminen ja ero oli merkittävä vaikkei tuota GY 18"/octaavia yhdistelmääkään hiljaiseksi voi sanoa karkealla asfaltilla. Nyt kuitenkin sellainen ettei ole päällimmäisenä mielessä kun ajelee tuo melu eli kelpo kumit.

jaakko

Kiitoksia vastauksista ja kommenteista. Lähinnä ajankäytöllisistä syistä Continentalit tulee alle huollon yhteydessä merkkiliikkeessä, on kalliimpi (375â,¬) kuin rengasliikkeissä mutta tällä kertaa näin.
Nyt: Skoda Karoq 1.0 tsi -23
Ex: Skoda Octavia Combi 1.2 tsi -14
Skoda Octavia 1.9 tdi -01
Seat Toledo 1.9 D -96
useita muita
Skoda 120 LS -81

SNG

Eilen vaihdettiin uudet GY Eff Grip Performancet entisten loppuun (alle 2mm) ajettujen tilalle. Koko sama 205/55R17 95V kuin aiemminkin. Alkuperäiskokohan Scoutissa 225/55R17 ja nopeusluokka W.

Ylöseltä Lempäälän Sääksjärveltä ostin ja hintaa 580€ (vanhat maksoivat aikanaan syksyllä 2013 samassa paikassa 700€). Tuon erikoisen koon hinta on siis tullut mukavasti alaspäin.

Renkaan taloudellisuusluokitus A, vesipitoluokitus A ja ohiajomelu 69db. Parannusta taloudellisuusluokassa B->A.

Olen ollut erittäin tyytyväinen noihin renkaisiin niin polttoaineenkulutuksen, sisämelun, ajettavuuden kuin kulutuskeston osalta. 420 treadwearin Michelin Primacy HP:t kestivät huonommin, olivat hirveät meluisat ja kulmikkaat ajettavat. Polttoaineenkulutuksessa Michelinit puoli litraa heikommat.

PS. Keväällä suunnittelin tilaavani Camskilliltä, mutta Goodyeareja ei ollut enää tilattavissa. Keväällä hintaeroa oli alle sata Euroa verrattuna Ylöseen ilman rahtia ja asennusta. Eli eipä olisi maksanut vaivaakaan.   

-karppa-

#217
Ajoin tuollaisilla michelinin primacy hp:lla yhden stadin reissun ja ostin uudet renkaat tilalle. Sen verran järkyttävät jyrisijät oli. Oikein hymyilytti sen jälkeen ajaa uusilla barum bravuris kolmosilla.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

rami

Lainaus käyttäjältä: SNG - 17.06.17 - klo:12:42
Eilen vaihdettiin uudet GY Eff Grip Performancet entisten loppuun (alle 2mm) ajettujen tilalle. Koko sama 205/55R17 95V kuin aiemminkin. Alkuperäiskokohan Scoutissa 225/55R17 ja nopeusluokka W.

Ylöseltä Lempäälän Sääksjärveltä ostin ja hintaa 580â,¬ (vanhat maksoivat aikanaan syksyllä 2013 samassa paikassa 700â,¬). Tuon erikoisen koon hinta on siis tullut mukavasti alaspäin.

Renkaan taloudellisuusluokitus A, vesipitoluokitus A ja ohiajomelu 69db. Parannusta taloudellisuusluokassa B->A.

Olen ollut erittäin tyytyväinen noihin renkaisiin niin polttoaineenkulutuksen, sisämelun, ajettavuuden kuin kulutuskeston osalta. 420 treadwearin Michelin Primacy HP:t kestivät huonommin, olivat hirveät meluisat ja kulmikkaat ajettavat. Polttoaineenkulutuksessa Michelinit puoli litraa heikommat.

PS. Keväällä suunnittelin tilaavani Camskilliltä, mutta Goodyeareja ei ollut enää tilattavissa. Keväällä hintaeroa oli alle sata Euroa verrattuna Ylöseen ilman rahtia ja asennusta. Eli eipä olisi maksanut vaivaakaan.   

Itse ostin pari kesää sitten A3 koppuraan GY Eff... ja oli todella miellyttävät ja hiljaiset renkaat. Ja todellakin vaikutti kulutukseenkin pienentävästi.
Nyt tuossa A4:ssä on nuo Contit ensiasennusrenkaina, pitää kyllä hieman melua. Seuraavaksi ehdottomasti GY:t.

kähisijä

Itselläni oli alla 2011 Golfin alkuperäiset Michelin Primacyt? 6 vuotta ja ohjaus oli kuin vanhassa Volvossa uusiin renkaisiin verrattuna. Luulin, että raskas tunne johtui lähinnä vanteen  et:stä ja halkaisijasta (Goal Anthracite) ja tietty myös rekaansta, mutta nyt kun olen pari viikkoa ajellut  225/45/17 V luokan Dunlop Blu Responsella, on meno aivan toista luokkaa. Hiljaista, kulutus tippui ilmeisesti vähän, vierinvastus selvästi pienempi. Kerkesi tuossa yksi sadekuurokin tulla, että vesiliirto-ominaisuudet on riittävät ja muut ominaisuudet meneekin sitten sattuman varmaan, joutuuko niitä testaamaan. Ihan sama jos kuluisikin vähän nopeammin; nää on sata kertaa paremmat kuin aiemmat.

Jultsu

Kyllä ne dunlopit on moninkertaiset testivoittajat kuivalla että märällä, mutta sulavat tosiaan myös alle.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

avene

^ 10tkm takana nuolla omilla dunlopeilla, ja pinnasta hävinnyt ehkä 1,5mm keskimäärin. Alkuperäisinä oli itsellä pintaa se yli 8mm.
Skoda Octavia Mk III RS 2.0 Tdi - 2014

Jultsu

Täällä 13tkm jälkeen oltiin jo 5 millissä. Toki 205 leveys ja 2000kg painava neliveto ei ehkä paras yhdistelmä ole millekään renkaalle.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Seamaster

Mistä saisi edukkaasti pääkaupunki seudulla kumit 225/50-17, Kumhot tai premiumi kumit....hiljaiset, oletteko nähneet tarjouksia missään ?

avene

>Pääkaupunkiseutu
>Edullinen
>Valitse toinen

:P
Skoda Octavia Mk III RS 2.0 Tdi - 2014

HansRamoray

Lainaus käyttäjältä: avene - 28.06.17 - klo:23:22
>Pääkaupunkiseutu
>Edullinen
>Valitse toinen

:P
Ja vielä pitäis "premiumit" olla... ;D
Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive 2017
ex. Seat Leon Cupra R 2011

sambolo

Sava intensa uhp 2. Makso mulla 350e 225/40-18 laatuvanne.fi
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Seamaster

Niin, hyvät renkaat edullisimmin😀, onko siinä jotain vikaa? Jos saan ne jostain esim 600â,¬ sarja niin miksi maksaisin esim 800â,¬? Eli vinkkejä ostopaikasta
vaan kyselin. Te siellä "juupajoella" varmaan voitte ostaa linglongeja parilla sataa😝 ja hyvä niin.

golffisti IV

Näen itse sen vaivan etsimällä netistä, kun hankin renkaita, ei niitä kukaan mun puolesta tee, selaamalla nettiä oon löytänyt hyvät tarjoukset. Kaverin ehdottama liike voi olla 100: sen kalliimpi. :D
VW Golf 1.6 16v BCB -03

Seamaster

Ok, aika usein täällä palstoilla kysellään vinkkejä hyvistä ostopaikoista milloin minkäkin autoiluun liittyvän tuotteen osalta, mutta renkaiden kohdalla näet sen niin että pitää itse etsiä😆

golffisti IV

#230
Lainaus käyttäjältä: Seamaster - 29.06.17 - klo:12:44
Ok, aika usein täällä palstoilla kysellään vinkkejä hyvistä ostopaikoista milloin minkäkin autoiluun liittyvän tuotteen osalta, mutta renkaiden kohdalla näet sen niin että pitää itse etsiä😆

Näen itse sen vaivan etsimällä netistä, kun hankin renkaita selaamalla nettiä oon löytänyt hyvät tarjoukset. Jos luet txt:n tuo koskee itseäni, en yleistänyt, että kaikkien pitää noin toimia. Ei sekoiteta asioita. Toivon vaan että löydät oikean liikkeen ja sellaiset renkaat mitkä miellyttää itseä, sehän se tärkein on. :)
VW Golf 1.6 16v BCB -03

Jultsu

Hae kumit virosta, tulee edukkaammaksi laivalippujen ostamisen jälkeenkin.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

ram1

Etsii netistä paikat missä yleensä halvimmat tilata katsoen tietysti mahdolliset toimituskulut. Sen jälkeen voi kysyä kivijaloista paljonko heillä maksaisi setti asennettuna. Koska siellä hinnat voi mennä ihan asiakkaan mukaan, niin mitään yleistä paikkaa mistä kaikki saisi aina halvalla ei oikeastaan ole. Kysyy samalla pelkkää asennushinta, jos tuo itse renkaat. Halvimmat pkseudulla lienee noin 60e. Jos eroa, niinkuin yleensä noissa kalliimmissa koossa yli 10%, niin kannattaa tilata.
Tätä rengasta tuossa koossa voisi vertailla, vaikka näin. Tämä rengas vain esimerkki, mutta tiedän sen oleva hyväkin.

https://www.kumm.ee/rehvid/goodyear-eagle-f1-asymmetric-3/

https://www.rengas-outlet.fi/cgi-bin/rshop.pl?s_p=Goodyear-Eagle-F1-Asymmetric-3-225_50-R17-94Y-vannesuojalla-_MFS_&details=Ordern&typ=R-302361&cart_id=89462203.184.49958&ranzahl=4&Breite=225&Herst=Goodyear&Quer=50&Felge=17&weiter=0&kategorie=6&Ang_pro_Seite=20&Transport=P&tyre_for=PKW&dsco=184&Cookie=sea_rdo_fi_Google_Search&sowigan=So&m_s=3

https://www.camskill.co.uk/m54b0s555p135196/Goodyear_Tyres_Car_Goodyear_Eagle_F1_Asymmetric_3_-_225_50_R17_94Y_FP_TL_Fuel_Eff_%3A_C_Wet_Grip%3A_A_NoiseClass%3A_1_Noise%3A_67dB

https://www.1001renkaat.com/renkaat-auto/goodyear/eagle-f1-asymmetric-3/225-50-r17-94y-443736

http://www.ebay.de/itm/4x-Sommerreifen-Goodyear-Eagle-F1-Asymmetric-3-225-50-R17-94Y-/172425332051?hash=item282559c553:g:MWcAAOSw4GVYPLKu
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

-karppa-

Mitäs jos käyttäisi vain autojerryä noiden renkaiden kilpailutukseen? Tämän päivän ihmiset on vain, niin uusavuttomia...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

ram1

Jerrykin on aika turha sinällään. Hinnat on juuri ne samat mitkä firmojen  mainoksissakin, eikä mahdollisia lisäalennuksia niissä yleensä ole. Itse tilaan oikeastaan kaiken siitä syystä, että myyjät ovat yleensä kohtuullisen ylimielisiä ja tietämättömiä nykyään. Myyjät kun vaan myyjiä, joita harvemmin koulutettu mihinkään tehtävään. Tosin kuin vanhaan hyvään aikaan. Tämä koskee autokauppoja, kodinkoneliikkeitä, vakuutusmyyjiä, ja oikeastaan kaikkia. Rengasliikkeitä on tosin vanhaa koulukuntaakin, mutta itse koen aina tilaamisen vaan helpompana, ja se ei koskaan kalliimpaa. Jos löytää lähistöltä mukavan rengaspajan mihin saa heti luotua hyvän suhteen, niin voi toimiakin.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 29.06.17 - klo:21:14
Jerrykin on aika turha sinällään. Hinnat on juuri ne samat mitkä firmojen  mainoksissakin, eikä mahdollisia lisäalennuksia niissä yleensä ole. Itse tilaan oikeastaan kaiken siitä syystä, että myyjät ovat yleensä kohtuullisen ylimielisiä ja tietämättömiä nykyään. Myyjät kun vaan myyjiä, joita harvemmin koulutettu mihinkään tehtävään. Tosin kuin vanhaan hyvään aikaan. Tämä koskee autokauppoja, kodinkoneliikkeitä, vakuutusmyyjiä, ja oikeastaan kaikkia. Rengasliikkeitä on tosin vanhaa koulukuntaakin, mutta itse koen aina tilaamisen vaan helpompana, ja se ei koskaan kalliimpaa. Jos löytää lähistöltä mukavan rengaspajan mihin saa heti luotua hyvän suhteen, niin voi toimiakin.

Itse en pidä autohuoltojen suhteen jerryä turhana ja kokeilimpa tuota rengaskilpailutustakin. Nauroivat tutussa rengasliikkeessä, että kilpailutit sitten kahta kautta ja halvemman tarjouksen sain suoraan, mutta ero oli 10 euroa ja halvempi kuin heidän "hinnastossa" netissä.

Tuon kirjoitan täysin alle, että tänä päivänä ammattitaitoiset myyjät ovat katoava luonnonvara. Euron hyllyntäyttäjiä kyllä löytyy jotka eivät tiedä mistään mitään tai ovat väärällä osastolla.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

ram1

Mäkin oon tänä vuonna käyttänyt Jerryä ns. varmistuksena. Eli on ollut jo tiedossa omasta mielestä halvin, mutta käyttänyt sitä, jos nyt sattuisi halvemmalla saamaan. En ole sitä kautta halvinta saanut, mutta ei kyllä heittoakaan paljoa. Ja sitä kautta saa helposti tietää oman alueen tarjonnan. Itse kun asunut vähän aikaa vasta täällä, niin paikat ei niin tuttuja. Palveluna ei kyllä sinällään yhtään huono, ja jos ihan pihalla hinnoista, niin helppo saada hintatiedot haarukkaan.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

lepardiselka

Vieläköhän noita Nokian Zlinejä valmistetaan? Tarkoitus olis R:ään(2015) ostaa uusille vanteille uudet renkaat koossa 225/40-19 ja 245/35-19 ja katellu mm. Zlinejä ja Hankook k117, Ulkomailta saisi tuon setin Nokialaisilla 690e eli asennuksineen tulis maksaa mulle 750e. Tällä hetkellä on alla väliaikaisina Hakka bluet 225/45-17(n.4mm pintaa) ja voin sanoo että tippu rengasmelut varmaan 10 desibeliä noista Nankang ultrasport NS-2:sta 225/40-19 :)

ramp

Kyllähän niitä vielä tehdään. Itse ostin juuri keväällä omaan A6 C7 Z-linet koossa 255/35r20. Olivat ainoastaan 650â,¬ (Blackit 1100â,¬!!). Loppuvuodesta 2016 paistetut. Olen ollut kyllä tyytyväinen.

b1mpo

CPC6 tuli tänään alle koossa 225/45/17 94Y XL. Joku nyt ei oikein natsaa kun testivoittajasta puhutaan. Melusta, vierinvastuksesta ja kestosta en voi vielä sanoa, mutta ajotuntuma on ainakin heikko. 2.8bar on painetta ympäriinsä, pitäisikö nostaa? Sama paine oli edellisissä. Dunlop Sport Maxx rt oli todella hyvä ajettava, miellyttävä ääniltään ja kevyesti rullaava, mutta lupasin ne myydä naapurille ja sen virheen tein. Olikin vielä 4mm ja 5mm pareissa pintaa.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy