Kesärenkaat 2017

Aloittaja Camo, 23.02.17 - klo:11:08

« edellinen - seuraava »

-karppa-

1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

ram1

Alennus on tuossa hinnassa valmiiksi. Allelaitettuna 569e. Joistain liikkeistä saanee halvemmallakin kun kysyy. Tuo tarjoushan ei koske pelkästään Euromasteria.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 29.04.17 - klo:16:27
Alennus on tuossa hinnassa valmiiksi. Allelaitettuna 569e. Joistain liikkeistä saanee halvemmallakin kun kysyy. Tuo tarjoushan ei koske pelkästään Euromasteria.

Kunnon kusetus ja kyllä on kate kohdallaan alle laitettuna..
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

ram1

#183
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 29.04.17 - klo:17:33
Kunnon kusetus ja kyllä on kate kohdallaan alle laitettuna..
No ihmeen alhanen lähtöhinta Euromasteriksi, mitä niillä oli ennen vanhaa. Tilaamalla Virosta tai Uk:sta renkaat 380e ja työt saa 70e täällä pks:lla, mutta muualla varmaan halvemmallakin. Toki jostain kivijalastakin saanee nuo varmaan noin 500e töineen, ellei halvemmallakin luulisin.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Quattro A4

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 29.04.17 - klo:18:05
No ihmeen alhanen lähtöhinta Euromasteriksi, mitä niillä oli ennen vanhaa. Tilaamalla Virosta tai Uk:sta renkaat 380e ja työt saa 70e täällä pks:lla, mutta muualla varmaan halvemmallakin. Toki jostain kivijalastakin saanee nuo varmaan noin 500e töineen, ellei halvemmallakin luulisin.

Ei tuon koon kesärenkaita töineen meinaa rengasliikkeistä saada alle 500e, ellei tyydy kaikista halvimpiin. Itse tilasin netistä(hankook ventus prime) 17"225/45 maksoi 318e sarja, työt 60e. Eikä tuo hankookki ole edes huono kesärengas, toimii tuolla liukkaassa loskassakin :)
1.6 Mitsubishi Carisma (1999)
2.0 Mazda 6 (2003)
2.5 Volvo S40 T5 (2005)
2.0 Audi A4 quattro (2009)
2.0 BMW 320i xDrive (2015)

ram1

Lainaus käyttäjältä: Quattro A4 - 29.04.17 - klo:19:24
Ei tuon koon kesärenkaita töineen meinaa rengasliikkeistä saada alle 500e, ellei tyydy kaikista halvimpiin. Itse tilasin netistä(hankook ventus prime) 17"225/45 maksoi 318e sarja, työt 60e. Eikä tuo hankookki ole edes huono kesärengas, toimii tuolla liukkaassa loskassakin :)
Hankookkia itekki ostanu ulkomailta jo vuosia sitten, kun sitä vielä karsastettiin Suomessa. Ja ei se huono ole, etenkään uutena ja pärjää myös testeissä. Sen ehdoton etu on hinta ulkomailla, joka huomattavasti alhaisempi kuin perinteisten premiummerkkien.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Ouzi

Elokuu 2016 maksoi töineen gy 575â,¬ Nyt mainostetaan 525â,¬. Vastahan jostain luin et 2017 renkaiden hinnat nousee ::)

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Quattro A4 - 29.04.17 - klo:19:24
Ei tuon koon kesärenkaita töineen meinaa rengasliikkeistä saada alle 500e, ellei tyydy kaikista halvimpiin. Itse tilasin netistä(hankook ventus prime) 17"225/45 maksoi 318e sarja, työt 60e. Eikä tuo hankookki ole edes huono kesärengas, toimii tuolla liukkaassa loskassakin :)

Mä sain Suomesta alle 400 euron vanteille laitettuna nuo Ventus prime 3:t. Eli ei hirveätä eroa. Sen takia olen tukenutkin tuota Päijätkumia Keski-Suomessa. Loistava palvelu ja hinnat kohdallaan. Oli halvimmat ns. "merkkirenkaat" mitä sai alle 400 euron.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Quattro A4

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 29.04.17 - klo:21:37
Mä sain Suomesta alle 400 euron vanteille laitettuna nuo Ventus prime 3:t. Eli ei hirveätä eroa. Sen takia olen tukenutkin tuota Päijätkumia Keski-Suomessa. Loistava palvelu ja hinnat kohdallaan. Oli halvimmat ns. "merkkirenkaat" mitä sai alle 400 euron.

430e sarja olis nettisivun mukaan
1.6 Mitsubishi Carisma (1999)
2.0 Mazda 6 (2003)
2.5 Volvo S40 T5 (2005)
2.0 Audi A4 quattro (2009)
2.0 BMW 320i xDrive (2015)

Quattro A4

Lainaus käyttäjältä: Quattro A4 - 29.04.17 - klo:21:52
430e sarja olis nettisivun mukaan

Noilla seuduin tulee liikuttua usein koska sukulaisia asuu siellä päin. Nuo erikoishinnat tietysti vaatii erikoissuhteita
1.6 Mitsubishi Carisma (1999)
2.0 Mazda 6 (2003)
2.5 Volvo S40 T5 (2005)
2.0 Audi A4 quattro (2009)
2.0 BMW 320i xDrive (2015)

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Quattro A4 - 29.04.17 - klo:21:54
Noilla seuduin tulee liikuttua usein koska sukulaisia asuu siellä päin. Nuo erikoishinnat tietysti vaatii erikoissuhteita

Meillä on melkein 10 vuoden asiakassuhde ja mulle ei edes naureta tuolla vaikka olen puntarin  kanssa siellä punnitsemassa kevyitä renkaita, kun ne tietää mitä mä teen  ;D ;D ;D. 225/50/17" merkkirenkaissa voi olla melkein kilon ero per rengas kevyimmän ja raskaimman välillä (Continental, Michelin, Goodyear ja Nokian).
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 29.04.17 - klo:22:02
Meillä on melkein 10 vuoden asiakassuhde ja mulle ei edes naureta tuolla vaikka olen puntarin  kanssa siellä punnitsemassa kevyitä renkaita, kun ne tietää mitä mä teen  ;D ;D ;D. 225/50/17" merkkirenkaissa voi olla melkein kilon ero per rengas kevyimmän ja raskaimman välillä (Continental, Michelin, Goodyear ja Nokian).
Otatko raskaimman vai kevyimmän?
Kevyt kait muuten parempi mutta raskaammassa tukevampi runko ja enemmän kulutuspintaa?

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 06.05.17 - klo:21:18
Otatko raskaimman vai kevyimmän?
Kevyt kait muuten parempi mutta raskaammassa tukevampi runko ja enemmän kulutuspintaa?

Kesärenkaissa yleensä kevyimmän, kun jousittamaton massa kannattaisi pitää mahdollisimman pienenä.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 07.05.17 - klo:14:38
Kesärenkaissa yleensä kevyimmän, kun jousittamaton massa kannattaisi pitää mahdollisimman pienenä.
Tavallaan rattaat on joustettu irti kulkineesta?
Myös koko ja ilmanpaine vaikuttavat?

SNG

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 07.05.17 - klo:14:38
Kesärenkaissa yleensä kevyimmän, kun jousittamaton massa kannattaisi pitää mahdollisimman pienenä.

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 14.05.17 - klo:01:09
Tavallaan rattaat on joustettu irti kulkineesta?
Myös koko ja ilmanpaine vaikuttavat?

Täh???  :o

Pyörivät massat -> inertiamomentti   -> Isompi kulutus, huonompi kiihtyvyys

concorde

Tuli pyöräytettyä suvigummit viikonloppuna alle ja huomasin erikoisen piirteen Pirellin 245/45/18 - rinkuloissa. Kyseessä on siis uusi (siirtoajettu) sarja , mutta erikoisen tilanteesta tekee se, että pinottuna tallin lattialla toi 245 leveä rengaspino oli saman korkuinen Contin 225/55/17 pinon kanssa.

Maalaisjärjellä mietittynä toi Pirellin pino olisi pitänyt olla huomattavasti korkeampi, mutta ilmeisesti leveysmerkintä ei kerro kaikkea.  Ehkä ton 55-sarjalaisen reuna on sen verran muhkumpi, että pinot olivat samankorkuiset.

Ei sillä, kapeampi rinkula vastustaa paremmin uria ja noiden Pirellien ympärysmitta tuntuu kuitenkin oikealta (2kmh mittarivirhe 100kmh nopeudessa). 
VW Passat GTE & BMW F33 430 xDrive

skrikoo

Lainaus käyttäjältä: concorde - 16.05.17 - klo:10:19
Tuli pyöräytettyä suvigummit viikonloppuna alle ja huomasin erikoisen piirteen Pirellin 245/45/18 - rinkuloissa. Kyseessä on siis uusi (siirtoajettu) sarja , mutta erikoisen tilanteesta tekee se, että pinottuna tallin lattialla toi 245 leveä rengaspino oli saman korkuinen Contin 225/55/17 pinon kanssa.

Maalaisjärjellä mietittynä toi Pirellin pino olisi pitänyt olla huomattavasti korkeampi, mutta ilmeisesti leveysmerkintä ei kerro kaikkea.  Ehkä ton 55-sarjalaisen reuna on sen verran muhkumpi, että pinot olivat samankorkuiset.

Ei sillä, kapeampi rinkula vastustaa paremmin uria ja noiden Pirellien ympärysmitta tuntuu kuitenkin oikealta (2kmh mittarivirhe 100kmh nopeudessa).
Aika hassu juttu. Noin maalaisjärjellä pinon pitäisi olla 8 cm korkeampi. ::)

SNG

Lainaus käyttäjältä: skrikoo - 16.05.17 - klo:15:44
Aika hassu juttu. Noin maalaisjärjellä pinon pitäisi olla 8 cm korkeampi. ::)

Jep. Nimellisleveys ei välttämättä ole suoraan todellinen leveys. Kun kavensin 225->205 ihmettelin jo kapeampien istuvuutta vanteelle. Sitten renkaanvaihdon jälkeen ihmettelin kun pino ei juuri madaltunut edellistalvesta.

sambolo

Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: concorde - 16.05.17 - klo:10:19
Tuli pyöräytettyä suvigummit viikonloppuna alle ja huomasin erikoisen piirteen Pirellin 245/45/18 - rinkuloissa. Kyseessä on siis uusi (siirtoajettu) sarja , mutta erikoisen tilanteesta tekee se, että pinottuna tallin lattialla toi 245 leveä rengaspino oli saman korkuinen Contin 225/55/17 pinon kanssa.

Maalaisjärjellä mietittynä toi Pirellin pino olisi pitänyt olla huomattavasti korkeampi, mutta ilmeisesti leveysmerkintä ei kerro kaikkea.  Ehkä ton 55-sarjalaisen reuna on sen verran muhkumpi, että pinot olivat samankorkuiset.

Ei sillä, kapeampi rinkula vastustaa paremmin uria ja noiden Pirellien ympärysmitta tuntuu kuitenkin oikealta (2kmh mittarivirhe 100kmh nopeudessa).

Ilmainen vinkki, niin havainnollistaa ettei maalaisjärjellä ole aina näissä asioissa mitään tekemistä  ;).

https://www.vannetukku.fi/rengasinfo.php

https://www.vannetukku.fi/rengasinfo.php
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

skrikoo

Lainaus käyttäjältä: concorde - 16.05.17 - klo:10:19
Pirellin 245/45/18 - rinkuloissa.  Contin 225/55/17 pinon kanssa.

(2kmh mittarivirhe 100kmh nopeudessa).
Tuo Karpan linkittämän rengaslaskurin mukaa mittarivirhe olisi 0.
Itsekin ihmettelin tuota mittarivirhelaskuria. Opelin kesät olivat 235/50X18 ja talvet 215/55X17. Ite laskin paljon suuremman mittarivirheen mutta laskuri näyttää 3. Ajamalla samaan tienopeusnäyttöön näytti paljon enemmän eroa kuin tuon 3.

concorde

Piti ihan mitata noi Pirellit.   Vannesuojasta toiseen (absoluuttinen leveys-max.) 235mm ja kulutuspinta (kylki- ja kulutuspintamuottien saumasta toiseen) 215mm.  Ja PZeron kyljessä lukee rohkeesti 245/45R18W100

Italiassa ei se oo niin justiinsa  ;D
VW Passat GTE & BMW F33 430 xDrive

Jultsu

Täällä menee monelta nyt taas iloisesti puurot ja vellit sekaisin, puhe ei ollut renkaan halkaisijasta vaan leveydestä...
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

sambolo

Lainaus käyttäjältä: skrikoo - 16.05.17 - klo:17:29
Ajamalla samaan tienopeusnäyttöön näytti paljon enemmän eroa kuin tuon 3.
Oman kokemuksen mukaan nuo nopeusnäytöt näyttää aika sattumanvaraisia lukemia  ::)
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: SNG - 14.05.17 - klo:06:19
Täh???  :o

Pyörivät massat -> inertiamomentti   -> Isompi kulutus, huonompi kiihtyvyys
Sinulla lukihäiriö?  :o
Yleensä kulkineissa on jouset joilla rattaat joustavat tarvittaessa korin pahemmin liikkumatta?
Ilmanpaine/renkaan koko auttavat myös "jousitusta"?  8)

SNG

#205
Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 14.05.17 - klo:01:09
Tavallaan rattaat on joustettu irti kulkineesta?
Myös koko ja ilmanpaine vaikuttavat?

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 21.05.17 - klo:00:16
Sinulla lukihäiriö?  :o
Yleensä kulkineissa on jouset joilla rattaat joustavat tarvittaessa korin pahemmin liikkumatta?
Ilmanpaine/renkaan koko auttavat myös "jousitusta"?  8)

Minä kysyin "täh", koska arvon nimimerkin edellinen kommentti meni täysin yli hilseen. Keskusteltiin renkaiden punnitsemisesta ja mahdollisimman keveän renkaan valitsemisesta. Tietenkin jotkut valitsevat vanne-rengas setinkin mahdollisimman keveänä mainitsemistani syistä.

Jousitus toimii sitä heikommin mitä enemmän on jousitettavaa massaa. Tuossa rengaspaineasiassa olen samoilla linjoilla. Autonvalmistajien suositukset kovin mukavuuspainotteisia eli alhaisia. Ajettavuuden kannalta hieman reilummat paineet toimivat paremmin ja nykyisten matalaprofiilirenkaiden kulutuskesto paranee.

Minulla ei ole diagnostoitu lukihäiriötä. Onko sinulla diagnosoitu narsistinen persoonallisuus? Ihan vain siksi, että nyt menit taas henkilökohtaisuuksiin.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 21.05.17 - klo:00:16
Sinulla lukihäiriö?  :o
Yleensä kulkineissa on jouset joilla rattaat joustavat tarvittaessa korin pahemmin liikkumatta?
Ilmanpaine/renkaan koko auttavat myös "jousitusta"?  8)
Miten tuo liittyy mihinkään? Jousittamaton massa on pelkkä jousituksen häiriötekijä, eikä se vähene ehdottelemillasi keinoilla. Pyörivänä massana pyörät haittaavat myös ohjaustuntoa ja hukkaavat energiaa.

Lainaus käyttäjältä: concorde - 16.05.17 - klo:21:18
Piti ihan mitata noi Pirellit.   Vannesuojasta toiseen (absoluuttinen leveys-max.) 235mm ja kulutuspinta (kylki- ja kulutuspintamuottien saumasta toiseen) 215mm.  Ja PZeron kyljessä lukee rohkeesti 245/45R18W100

Italiassa ei se oo niin justiinsa  ;D
Ei tuo kokomerkinnän leveyden ole tarkoituskaan olla sama kuin kulutuspinnan leveyden tai renkaan maksimileveyden. Standardi antaa suhteellisen paljon liikumatilaa ja noihin rengaspinojen korkeuksiin vaikuttaa paljon myös vanteen leveys.

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 06.05.17 - klo:21:18
Kevyt kait muuten parempi mutta raskaammassa tukevampi runko ja enemmän kulutuspintaa?

Ei tuolla on juurikaan yhteyttä. Vähälläkin kumilla saa kyllä jäykän rakenteen jos niin halutaan. Kumejakin on enemmän ja vähemmän joustavia. Nykyisin muodissa oleva keventäminen tapahtuu siellä renkaiden rakenteissa. Runkokudosten ympärillä olevaa kumimäärää vähennetään, käytetään lujemmasta teräksestä tehtyjä ohuempia teräsvöitä ja niin edelleen. Kulutuskestävyys, urien syvyys ja rungon jäykkyys ovat kaikki itsenäisiä valintoja.

avene

Lainaus käyttäjältä: avene - 25.04.17 - klo:01:31
Huomenna menöö Passatin alle Dunlop Sport Maxx RT 2:et kokoa 225/45/R17. Saas nähdä onko mistään kotoosin käytännössä, innostuin laittamaan muiden kokemusten perusteella. Kulutuskestävyyskin kuulemma aika hyvä.

Nyt ajokokemusta noilla sellaanen 5tkm, eikä hirveästi pahaa sanottavaa. Toki parhaimmillaan nuo on aurinkoisella ja lämpimällä kelillä, mutta todella hyvin pitää tiellä myös märällä kelillä. Hieman äänekkäät jos lämpötila alle kymmenen asteen. Vie autoa tosi hyvin suoraan vaikka kuinka hyvät urat olisikin tiessä. Väistöominaisuuksiltaan myös hyvät ja ohjaustuntuma tarkka.

Ainoa miinusta tuosta äänekkyydestä kylmällä kelillä ja ehkä aavistuksen korkeahkosta polttoaineenkulutuksesta versus vaikkapa saman valmistajan Blu Response.

Mielestäni todella kilpailukykyiset hintaluokassaan.
Skoda Octavia Mk III RS 2.0 Tdi - 2014

o.b.

Keväällä 2016 Tallinnassa Passat 3C:hen Continental SportContact5 225/45R17 4kpl alle asennettuna 405 euroa. Ei pahaa sanottavaa renkaista, ainoastaan pa-kulutus on melkein puoli litraa suurempi kuin 16" 205 renkailla. Pakko ostaa halvalla kun on 4 autoa rengastettavana taloudessa  :-\

Tänä keväänä hain PremiumContact5 renkaat tytön autoon kokoa 205/55R16 ja hinta 305 euroa alle asennettuna. Lisäksi tuli ostettua veljelle niin ikään samoja renkaita kokoa 195/65R15 ja hintaa vanteille asennettuna 240 euroa.

PKS:lla tuo on varsin kannattavaa kun lauttaliput auton kanssa kahdelle hengelle on alle satasen ja mukaan mahtuu muutakin tuomista (kröhm, juomista) :P


jaakko

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 05.06.17 - klo:23:52Tänä keväänä hain PremiumContact5 renkaat tytön autoon kokoa 205/55R16 ja hinta 305 euroa alle asennettuna.

Mistä ostit? Olen torstaina viemässä autoa huoltoon Tallinnaan ja kesärenkaat mahdollisesti vaihtuvat samalla reissulla.
Nyt: Skoda Karoq 1.0 tsi -23
Ex: Skoda Octavia Combi 1.2 tsi -14
Skoda Octavia 1.9 tdi -01
Seat Toledo 1.9 D -96
useita muita
Skoda 120 LS -81

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy