Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - enkero

#1
Joo merkkarilla pitää huoltokirja leimauttaa. Näköjään ensihuollossa oli edellinen haltija säästellyt ja ilmeisesti jättänyt öljyt vaihdattamatta :)
#2
Kakkosauto piti keväällä hankkia ja silmään osui Autoverkkokaupan melkein uusi auto kolmeksi vuodeksi -diili, joka on siis osamaksurahoitus 36/37kk erittäin huokealla kuukausierällä ja aika mojovalla viimeisellä erällä. Tuon saa kuitenkin kiikuttaa kolmen vuoden ja 45tkm ajelun jälkeen vaihtoautoriviin.

Ei ihan hirveästi kiinnostanut etsiä jotain räjähdyspisteessä olevaa käyttöautoa hintaluokassa 5000,, kun sopivan yksilön kohdalle osuessa auto olisi voinut olla merkittävästi kalliimpi kuin ostohinta. Nyt 129,/kk hintainen Clio pitää toki huoltaa vuosittain, katsastaa kerran ja kaskovakuuttaa, mutta siinäpä ne suurimmat lisät omaksi ostetun päälle on. Toki omakin pitäisi kai teoriassa silloin tällöin huoltaa ja katsastaakin :)
#3
Kodiaq (16-) / Vs: Yleistä Kodiaqista
21.07.19 - klo:19:41
Tänään tuli asuntomessuilla käytyä koeajamassa RS-Kodiaq. Ajatuksissa oli ensin käydä kokeilemassa Scalaa, mutta agitoivat kokeilemaan möhkälettä.

Vanhemmilla on normaali 150-heppainen tupaöljylaite nelivetoisena, joten aivan vieras konsepti Kodiaq ei ole. Mutta kyllä se auttamalla moottorilla on ihan erituntuinen laite. Massallehan ei mahda mitään, mutta suorituskyky oli melko vaivattomalla tasolla - joskin odotin vähän vapautuneempaa menoa.

Säädettävä iskunvaimennus vaikutti ihan tuntuvasti ajotuntumaan. Ajomoodeja en jaksanut alkaa lyhyellä koeajolla alkaa conffata, joskin alusta napakkana ja ohjaus normaalina voisi olla itselle eniten mieleen. Sportilla ohjaus oli keinotekoisen jäykän tuntuinen.

Hieno peli, mutta koeajoauton 77k, hintalappu saisi varmaankin tassuttelemaan jonkun saksalaismerkin myymälään, jos sellainen rahatukko taskussa polttelisi.
#4
Tarraco (18-) / Vs: Kiinnostaako Tarraco?
02.07.19 - klo:21:04
Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 30.03.19 - klo:15:27
Tämä moite ilmentää autotoimittajan omien aivojen käytön / kapasiteetin määrää: Oli ilmeisesti kaivettu teknisistä tiedoista arvo ohituskiihtyvyydelle (80-120 km/h 15,5 s) ja ihmeteltiin tämän heikkoutta ja samalla todettiin sen olevan huonompi kuin vähempitehoisilla malliversiolle. Ilmeisesti mielessä ei edes käynyt, että tässä saattoi olla virhe puhumattakaan siitä, että olisi itse testattu. Mitään perstuntumaan ei tietenkään toimittajalla ollut, että kyseisellä kombolla homman pitäisi hoitua ehkä noin kuudessa sekunnissa. Sitten laitetaan moite ohituskiihtyvyydestä. Hoh-hoijaa!

Tuolla tehokkaammalta voimalinjalla ei ole vastaavasta (Skodiaq) kokemusta, mutta 150hv DSG-ihmeestä on kun porukoilla sellainen on, ja onhan se aivan jumalattoman laiska keksintö. Tosielämässä varmasti ripeämpi kuin vaikka nuo pihassa olevat alle litraiset turbolliset tai turbottomat bensavehkeet, mutta aivan jumalattoman laiska sennilmanvastuksen auttamana.

Itsellä oli 184hv tupaöljy-Ocu ja sillä ei ollut aina ongelmissa ohituspaikoissa. Isommassa kopassa pitänee ohituspaikkoja ennakoida jo navigaattorin perusteella.
#5
Lainaus käyttäjältä: Matero - 30.06.19 - klo:09:48
Nauratti kun luin vanhoja viestejäni. Maailma muuttuu ja itse siinä mukana.

Joskus ollut kovaa vääntöä uuden auton hankinnassa. A6 vs. Jaguar XF, Jagge voitti ja sen jälkeen ollut toinenkin Jagge. Enää en kylläkään harkitse uusia autoja, enkä työsuhdeautoa. ”Autoedusta” tullut uusien sääntöjen myötä autohaitta.

Nyt vaihtui Volvo XC60 A4 allroadiin vm2013. Toivottavasti olisi hyvä yksilö, ainakin männät on laitettu, ei pitäisi olla öljynkuljetusauto.

Vielä se kerkeää mieli muuttua, kunhan mutteriohjaus astuu kuvaan (hyvällä tuurilla ensimmäinen omistaja on sen hoksannut korjauttaa takuun aikana).

Autoetu ei ole etu kuin niille, joilla pitkähkö matka pääkaupunkiseudulla tai muuten kovien vakuutusmaksujen alueella työpaikalle eikä yhtään työajoja asiakkaalle tms. Viime vuonna käyttöetu erityisesti oli täysin naurettava - edellisellä ja nykyisellä työnantajalla olisi ollut mahdollisuus ”autoetuun”, mutta jostain kumman syystä ei tullut tartuttua.
#6
Lainaus käyttäjältä: Hese57 - 30.05.19 - klo:20:07
Ihmetyttää hieman että DSG6 vaihdetaan öljyjä. Mutta DSG7 ei vaihdeta???  Onko DSG7 kertakäyttölaatikko? Kilometreillä noin 100tkm uusi laatikko?  Missä autoissa noita DSG6 laatikoita on, minulla ei ole tullut sellaista vastaan. Kaikki olleet DSG7.

Eiköhän se ole kiinni siitä onko kuiva vai märkä laatikko? Viimeinen (toistaiseksi) kaalilavetti itsellä oli kai märällä loodalla, eli DSG6. Siitä ei sitä vähääkään pahaa sanottavaa kuin neljästä DSG7:sta jotka taloudessa ollut. Kaikki nuo romut on askin puolesta pelanneet kuin Buicki.

Yhdelläkään en ole kyllä uskaltanut kokeilla yli takuuajan tai 100tkm stinttiä 🤪
#7
Mulla ollut molemmat, Candy White ja Moon White. Ensimmäisiä oli korttelissa 13 tusinassa, joten tunnisti sitten seuraavan kaalilavetin väristä jos ei rekkaria nähnyt.

Laser Whitea harkitsin pitkään, mutta Moon White oli kyllä oiva valinta kuten teholopakin tuossa aiemmin totesi.
#8
Renault / Vs: Renault
21.02.19 - klo:21:04
Kaksi viikkoa sitten tuli hommattua vaimolle (kun tarve kakkosautolla taas ilmeni) Autoverkkokaupan ”melkeinuusiautokolmeksivuodeksi”, eli 2017 farkku-Clio. Ensimmäinen alle tonninen auto meillä, jota en kyllä osannut pelätä. Viime sunnuntaina sen sitten ”pääsin” ajamaan Vantaalta tänne maakuntaan, ja johan se Flamingon kohdalla alkoi epätoivo valua tajuntaan.

Kuinka ollakaan motarille päästyä alkoi ranskattaren suurpiirteisyyteen adaptoitua, ja olipahan mokomassa navit, bt-handsfreet ja vakkarikin. Automaatti-ilmastointi on pahin puute automaatin ja parkkitutkan ohella.

Voimalinja on taattua rellua, eli onnistunut. Kytkin on naurettavan helppokäyttöinen ja kisakireä 90 hv turbo vei maantiellä ylämäetkin kepeästi vitosella. Välähtipä yksi kameratolppakin.

Kesärenkaita varastoon nostellessa olikin sitten ensimmäisen luonteenpiirteen paikka, eipä nimittäin takakontti auennut. Ohjekirjan lukemisen, kaukosäätimen runsaan painelun ja lopulta rukoilun jälkeen uksi sitten aukesi. Jostain syystä en laita vaimoa huomenna hakemaan poikaa koulusta - poitsulla kun on sukset mukana 😂
#9
Mercedes-Benz / Vs: Mercedes-Benz
21.02.19 - klo:20:51
Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 23.01.17 - klo:10:10
Ei muuta kuin tuikkuun yhteys ja alkaa tuokin liikkumaan eri tavalla. Toki vakionakin ihan hyvin paukkuja  ;)

Jokunen hetki on viime kommentoinnista vierähtänyt ja tässä välillä on kerennyt jo reilun 10tkm tuikutetulla marsulla laskea. Jälkiviisaana voisi todeta, että olisi tuo pitänyt tehdä vasta keväämmällä autokuumeen iskiessä - menin piuhan päähän eri autolla kuin sieltä palasin. Eihän tuo 250 nyt niin hirveän aneeminen ole, mutta nyt se on melko vaivaton.

Ajatuksissa olisi käydä kesän alussa Lappeenrannan ilmailupäivillä katsomassa miten se oikeasti liikkuu. Tuikuttajan kanssa herkuteltiin idealla että jos vetäisi kahdesti; orggissoftalla ja nykyisellä. Mistäs sitä tietää jos jollakulla on läppäri mukana kentällä 😛
#10
Tää uus juttu tuli yllärinä - odotin, että Marsu ois pompannut takaiskareista ja jarruista, mutta pitkä leima heilahti kuin laakista. Jos sitä uusilla jarruilla ja alustalla hakis leiman kahden vuoden päästä 😱
#11
Skoda / Vs: Skoda octavia III ei käynisty
17.02.19 - klo:21:46
Onko 184hv disukka? Se menee hämilleen Webaston käytöstä...
#12
Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 17.02.19 - klo:19:52
ei ole kyllä ollut tänä talvena mitään sellaista paikkaa missä 4vetoa olisi tarvinnut,
huomattavaa tietysti että sähkönelivetohan näkyy vasta kun pyörät sutivat. korkeampi maavara on paljon hyödyllisempi ominaisuus.

jos vetää traileria tai peräkärryä niin sitten ehkä, lähes 5 vuotta tuli ajettua volvon xc60 awd.llä ja nelivedon testaus jäi esittelyauton testirundiin muuten mitään hyötyä ollut. yksi kerta piti vetää venetraileri märällä nurmikolla vedestä ylös, sääsin kaikki valinnat päälle ja ei edes ne renkaat sutineet eli täysin turhaan, pelkästään isot renkaat ja paino riittivät.

aikaissemista autoista useammanpikin jäi pohjasta kiinni mökkitiellä, ei siinä mikään 4 veto olisi auttanut.

mutta jos ei ole koskaan moista testannut ja rahaa löytyy sekä se suurempi kulutus ei haittaa niin mikäs siinä. ei tämä 1.5tsi mikään vähäruokainen ole etuvetoisenekaan.

Neliveto avaa ihan uusia pysäköimismahdollisuuksia (ja niistä poispääsyjä) kaksivetoiseen verrattuna. Tänä talvena en ole tuota typerän matalaa vanhaa hetekaa saanut jäämään mahastaan kiinni mihinkään, vaikka erään kerran tuohon kotipihaan ylämäkeen joutui tyrkkäämään rekisterikilpeen asti olevan hangen läpi.

Nelikko myös tekee sen kivan efektin, että vaikka kesällä urissa etupää on jo vesiliirrossa, niin vakkari ei putoa pois pelistä. Sitä voi toki kukin tahollaan pohtia onko se uhka vai mahdollisuus 😊

Tänään tuli ajettua pääkaupunkiseudulta vajakilla 90hv maksimitehoilla ihan samaan aikaan kuin vaimo ajoi tuon nelivetomuseovehkeen. Sanoisin, että hyvällä kelillä kaksiveto on ihan ok, mutta kun keli on huonompi, pitkää siivua vetäessä selkä on vähemmän jumissa kun nelivedolla ajaa.
#13
Lainaus käyttäjältä: Mani - 09.02.19 - klo:23:11
Väärä foorumi jos noilla spekseillä haluat  ;)
ABS on rupee olee aika hankala saada mistään 2000luvun vehkeessä pois.
Ja nykyään ku on autossa kaiken maailman kiihtyvyys/asento yms. antureita niin kyl ne aika pitkälle antaa mennä ennen kuin tarttuu tilanteeseen. ( esim offroad asetus antaa kivasti leikkiä näillä vag-vehkeillä )

Mersuissa saa absitkin pois pelistä dyno modella, tosin itse ei ole tullut kokeiltua tätä edes jääradalla.
#14
Lainaus käyttäjältä: AP - 22.01.18 - klo:19:17
Koitetaan nyt paskamyrskynkin uhalla kääntää keskustelua oikeasti niihin renkaisiin...

Uuteen autoon (A4 Q) tulee kitkat koossa 225/50/17. Vaihtoehdot todennäköisyysjärjestyksessä.

1. GY Ultra Grip Ice 2 (Tällaiset yhdet olleet ja erityisen tyytyväinen paljaan asfaltin ominaisuuksiin)
2. Michelin X-Ice (Näitä ollut parit ja pelkkiä hyviä kokemuksia mutta onkohan vähän jäänyt uudempien jalkoihin jo?)
3. Conti Viking Contact 6 (Vitoset ollut joskus, oli ainakain nokiaan verrattuna jämäkämmät)


Testivoittaja Contia tekisi mieli kokeilla, mutta pelkään sen olevan turhan veltto makuuni, eikä myöskään loskaliirto-ominaisuuksissa loista.. Painotan siis talviominaisuuksien lisäksi jämäkkää ja yllätyksetöntä käytöstä asfaltilla, onko joku kanssani samaa mieltä järjestyksestä?

Itsellä oli Ocussa alun toista talvea GY:t, siitä erittäin positiiviset kokemukset. Muutaman vuoden takaa kokemukset vaimon ja työkaverin autoista Misukoista ei mitenkään mairittelevat, eka talvi ok, seuraavat melkoisen livakoita. Koeajoautoissa Contit on tuntuneet sitä paremmilta mitä isommat ja matalammat, vaikkei sitä järki puollakaan. Pienemmissä ko’oissa tuntuisi suhteessa huonommalta, mutta tuo voi olla silkkaa mutuilua.
#15
^ eipä tuo kolmoskoppainen mikään sietämätön ole. Tarkempi renkaille kuin saksalaiset, mutta senkin kanssa vois elää. Muista syistä loppui mielenkiinto ajonautintoon. Kolmoskoppaisella ajoin vain reilut 100tkm, en ole varma onko tuotteesta auttavaa näkemystä kun ei ollut vaimennettu ammattilaisen toimesta tai lastuttu, että osaisi ajaa nelostietä.
#16
Loistavaa, että spekuloidaan kolmoskopan Octavian melutasosta ihan eri mallien kokemuksilla.

Jos olisi joskus edes ollut puheena olevan auton haltijana (itselläni ei ole pakkomiellettä ostaa autoa käteisellä), voisi omata hyvän luulon siitä, että erikokoisen rengastus vaikuttaa melutasoon poikkeuksellisesti luulojen vastaisesti, eli isompi pyöräkoko (18”) on vakiota (16”) hiljaisempi.

Kakkoskopan Octavian meluisuudesta ei ole muistikuvia kun en ole sellaisella ajanut viiteen vuoteen. Kolmoskoppaisesta osaan sanoa jotain, kun on viimeiseen vuoteen ollut pari sellaista. Pientä vaimennusta yritin jälkimmäiseen, ei suurta vaikutusta. Syynä varmastikin osaamattomuus ja oma perehtymättämyys. Eipä siitäkään metakasta pitänyt pitkään kärsiä.
#17
Skoda / Vs: Fabia Combi 1.2 TSI DSG Style
26.10.17 - klo:16:12
Lähestyvän talvirengaskauden kunniaksi tämä lähtee tulevalla viikolla liikkeen kautta uudelle omistajalle kun jäi vähäiselle käytölle. Reilut 17000 melko huoletonta kilometriä, mitä nyt uuden tuulilasin tuohon joutui kiveniskemän takia tilaamaan.

Tämän tallin saa laittaa säppiin  :)
#18
Lainaus käyttäjältä: Ambientti - 05.06.17 - klo:19:40
Sun pitäisi kokea tämä vanhempi Bolero ennen faceliftiä (vai päivittyikö se jo hieman ennen?). Joka tapauksessa, tämä on senverran surkea että joku 500, lisäinvestointi olisi tuntunut näin jälkikäteen hyvinkin järkevältä... Toisaalta konsernin Dynaudiot voisi teknisesti ihan hyvin asentaa Octaviaankin, mutta ei taida sopia konsernin brändäykseen. Pitää olla jotain "luksusta" siinä Passatissa, kun muut nippelit ja nappelit ovat kuin suoraan Octaviasta. :D

MY16 Bolero on ääneltään parempi kuin vaikkapa MY13 vastaava. Silti Canton toi ainakin MY16 selvän parannuksen, mutta onko se ~500, väärti on ihan omista korvista kiinni. Itse en aikanaan ottanut ja hyvä niin, lähti Ocu niin nopsasti luiskaan että muutkin valitut varusteet melkein harmittaa.
#19
Tänään tuli töiden jälkeen käytyä kävelyllä ja osui silmään vihreä uusikoppainen RS-farkku. Oikein positiivinen yllätys livenä, vaikka vanha E-mersukeula sotkassa vähän vieroksuttikin.
#20
Tuo ajovalopolttimien vaihto huollossa lienee ainoa fiksu tie, nimittäin yritin vaimon edelliseen vaihtaa ja luovutin - ei ollut kätilön käsiä eikä mielenkiintoa painia lokasuojan läpi kuskin puolella tuntitolkulla tai irrotella puskuria.
#21
Lainaus käyttäjältä: broz - 29.03.17 - klo:09:03
Tulikin luettua Octavia III:n ketjusta näistä kaasujousista joten taidankin jättää ostamatta :D

Näyttäishän nuo olevan Superskodalla Fabioonkin saatavilla, joten mikä jottei jos pitää siellä kannen alla lymyillä. Tuon perheen kakkosauton konepeltiä tulee availtua jokseenkin yhtä usein kuin suksiluukkua...
#22
Lainaus käyttäjältä: enkero - 22.02.17 - klo:22:33
Kukin tyylillään. Tuossa aiemmin teräksenharmaa aika hyvin avasi asiaa, joka ei nyt vissiin tupla tehot/väännön varjosta avaudu.

Vaimoni autoon en ole kovinkaan monta, edes viimeistä edeltävää ropostani laittanut, mutta kun mielenkiintoni renkaiden kanssa puljaukseen on tasan 2x/vuosi, niin en ole juuri peruuttanut "ammatti koulusta" pihalle, että olisi ihan äärimmäinen pakko alkaa säätää renkaita itselleni parhaiten sopiviksi. Pärjään huonommallakin vaihtoehdolla, eli nastarenkailla. Ja "viimeiset roponi" olisin voinut jättää käyttämättä ja tilata vaimon auton kitkoilla. Sen verran ituhippi kuitenkin olen, etten viitsi heittää käyttökelpoista tavaraa ehdoin tahdoin roskiin, vaan käyttää järkevästi ne elämänsä ehtoopuolelle. Uutena ostaessa omaan autooni kitkat kuluttelee kolmessa talvessa, vaimon autossa menisi varmaankin 5-6 vuotta, jolloin pito on romahtanut jo käyttöiän puolivälissä.

Jos talousnero karppa haluaa, niin tule sinä ajelemaan autoani työpaikan/kotikonttorin ja rengasliikkeen väliä ja puljata renkaani mieleisikseni, nähden vaivan sopia renkaitten lähettelemisestä ties minne. Minä en viitsi vapaa-aikaani (enkä edes työaikaani) siihen tuhlata.

Vaikka tämä nyt on kilpailua siitä kuka on kaikista tyhmin, niin pakko sanoa että jahka nuo Continentalit tuosta viimeisillä roposilla ostetusta tenavatähdestä on ajettu vaihtokuntoon, ei minun autooni nastoja tule. Ainoa positiivinen sana noista Continentalin nastoista (mallia en muista, voin kurkata kun käyn yhden ruuvinreiän niistä paikkaamassa viikonloppuna) on kohtalainen hiljaisuus. Kesärenkailla tuosta autosta kuoriutui Auto, ja edellisen Octavian ja GY kitkojen kokemusten perusteella tuostakin voi saada talviajoon mukavan ja turvallisen. Varmaankin myös muilla merkeillä pärjää, ehkäpä jopa paremmin.

Sen sijaan, että jaksaisin leikkiä työtä vapaa-ajallani polaamalla etäisesti käyttökelpoista tavaraa (=renkaita), käytän viimeiset roposeni harrastuksiini, en työvälineisiini. Ne kyllä ajastaan työnantajani maksaa mieluisikseni, eli seuraavat renkaat ostan ihan omalla rahalla, joka on tehty ajamalla autoni edellisen omistajan valitsemilla huonoilla nastarenkailla.
#23
Skrikon viihdyttävyyttä on kieltämättä ikävä. Mutta onhan areena muutenkin delaamassa, joten kai Skriko voi ottaa bännit myös muualla?
#24
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 07.03.17 - klo:22:55
Tuolla pelataan aikaa siihen saakka, että takuu on ummessa tai tympiintynyt asiakas on vaihtanut autoa/nerkkiä. Uskomatonta tunarointi vw:ltä!

Eiköhän niiden ole aiemmin reklamoitu vika aikanaan korjattava, vaikka takuu umpeutuisikin? Yhtä kaikki, itselle riitti vuoden odottelu ilman Skodan ratkaisua - tein itse ratkaisun ja vaihdoin webastolliseen autoon joka lähtee käyntiin myös lämmitettynä.
#25
Lainaus käyttäjältä: Jaka - 02.03.17 - klo:19:10
Haldexin öljynvaihtoväli on muuten 60 T kilometriä ei 90 T.

Okei, merkkihuollossa eivät sitten asiasta tietäneet. Vaan eipä puristele meikäläistä enää.
#26
Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 02.03.17 - klo:17:32
Ei kai "takuu" säily, jos ei huollettu ajallaan. Ammattitaitoinen huoltoliike kyllä pitäisi osata infota haldexin huoltotarpeesta, aivan kuin jarrunesteen vaihtokin. Muutenhan skodalla ei pitäisi saada edes ajoturvaleimaa.

En tiedä mikä on Haldexin aikaperusteinen öv-väli, mutta kilsoissa se on 90tkm. Tarjoavat 60tkm huollossa lisätyönä, jos meinaa pitempään pitää niin voi varmaan tyhmemminkin noin 80-90, käyttää.
#27
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 22.02.17 - klo:08:59
Itse kun olen aina ajatellut, niin että jos on vara ostaa auto, niin on vara ostaa myös renkaat. Itseäni jos ei miellytä auton mukana tulleet renkaat, niin myyn ne pois ja ostan mieluisat tilalle. Itse en ole niin tyhmä, että laitan viimeiset roposeni autoon (C250CDI t 4matic -12, Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16).

Kukin tyylillään. Tuossa aiemmin teräksenharmaa aika hyvin avasi asiaa, joka ei nyt vissiin tupla tehot/väännön varjosta avaudu.

Vaimoni autoon en ole kovinkaan monta, edes viimeistä edeltävää ropostani laittanut, mutta kun mielenkiintoni renkaiden kanssa puljaukseen on tasan 2x/vuosi, niin en ole juuri peruuttanut "ammatti koulusta" pihalle, että olisi ihan äärimmäinen pakko alkaa säätää renkaita itselleni parhaiten sopiviksi. Pärjään huonommallakin vaihtoehdolla, eli nastarenkailla. Ja "viimeiset roponi" olisin voinut jättää käyttämättä ja tilata vaimon auton kitkoilla. Sen verran ituhippi kuitenkin olen, etten viitsi heittää käyttökelpoista tavaraa ehdoin tahdoin roskiin, vaan käyttää järkevästi ne elämänsä ehtoopuolelle. Uutena ostaessa omaan autooni kitkat kuluttelee kolmessa talvessa, vaimon autossa menisi varmaankin 5-6 vuotta, jolloin pito on romahtanut jo käyttöiän puolivälissä.

Jos talousnero karppa haluaa, niin tule sinä ajelemaan autoani työpaikan/kotikonttorin ja rengasliikkeen väliä ja puljata renkaani mieleisikseni, nähden vaivan sopia renkaitten lähettelemisestä ties minne. Minä en viitsi vapaa-aikaani (enkä edes työaikaani) siihen tuhlata.
#28
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 21.02.17 - klo:21:57
Jännä homma, että vaikka olet kumminkin niin kurko, niin tyydyt ajelemaan nastoilla. Miksi?

Luotan, ettet ole tyhmä vaan ainoastaan tekeydyt.

Ajan käytetyllä autolla, jonka edellinen haltija oli valinnut nastarenkaat. Koska esim. omakotirakentamisessa voin heitellä palavia viissatasia hankeen, en viitsi vielä tätä rengaskertaa viedä henkilökohtaisuuksiin. Seuraavat on kyllä kitkat.

Vaimon autossa alhaisen vuotuisen ajosuoritteen takia nastat, jotta teoriassa voisi pitää monta vuotta ilman radikaalia pidon muutosta (edellinen kakkosauto oli toki vuoden, eli sama sillä ois ollu ajella kitkoillakin).
#29
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 21.02.17 - klo:21:44
Toiset tarvitsee niitä mitalleja ja voimahaleja liikenteeseen, että uskaltaa. Minä en. Suosittelen katsomaan tuota Suomen surkeinta kuskia, joka nyt tehdään talvikelissä. Sen jälkeen huomaa kuinka kädettömiä kuskeja Suomesta löytyy ja miten auto pysyy lapasessa Kainuussa.

Katsottu. Veikkaan, että ajan vuodessa toisilla renkailla saman verran kuin nuo nelostuotantokauden kuskit, ja vaikkapa toinen kitkarengasuskovainen JiiJii71 todennäköisesti ajaa peruutusvaihteella vuodessa enemmän kuin nuo starat. Oliko noissa kitkat, vai karkasiko nastarenkaista huolimatta auto penkan päälle? Olisiko kitkoilla kiivennyt puuhun, korkeallekin?
#30
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 21.02.17 - klo:21:39
Ikinä en ole yhtään ylinopeussakkoa saanut! Ja tuo Palokan ramppikin meni tänään oikein iloisesti molempiin suuntin nastarenkailla eikä edes sutinut (Vaikka ilonesto oli päällä ja napistahan sen saa pois, jos haluaa). Piti oikein himmata puolessä välissä ramppia ettei vahingossakaan ajanut yli sallitun.

Autoilija yllätti talvikelin. Saat mitalin!
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy